abonnement Unibet Coolblue
pi_186098162
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

>>> Fok! Hardloopmeet in Schoorl op zaterdag 6 april. 10.30u start aan de voet van het Klimduin (Duinvoetweg). Je mag mee als je een beetje relaxed 10km kunt lopen. Zand in je schoenen na afloop is verplicht.

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2019 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186098214
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:20 schreef xzaz het volgende:
Goed gedaan @:Maraca !

Wat vinden jullie trouwens van een verplichte medische keuring?
Misschien dat dat goed zou zijn voor grote wedstrijden waar ook veel 'niet-lopers' op afkomen. (Maar ik heb geen idee of de meeste slachtoffers ongetrainde lopers zijn.)

Voor kleinere wedstrijden zou het een te hoge drempel zijn, denk ik. Een algemene verplichting voor een keuring, zoals in Frankrijk, lijkt me een slecht idee.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 april 2019 @ 10:31:57 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186098248
Potverdorie jongens, nu al zenuwachtig (de halve dus, voor de goede orde).

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 8 april 2019 @ 10:34:06 #4
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_186098280
quote:
11s.gif Op maandag 8 april 2019 10:31 schreef heywoodu het volgende:
Potverdorie jongens, nu al zenuwachtig (de halve dus, voor de goede orde).

[ afbeelding ]
*O* goed bezig
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 april 2019 @ 10:37:01 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186098330
Klein twijfelpuntje nog: bij m'n vriendin (waar ik mijn adres invul) Nederland als land invullen (want mijn adres) of Brazilië (want haar nationaliteit)?

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186098379
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:37 schreef heywoodu het volgende:
Klein twijfelpuntje nog: bij m'n vriendin (waar ik mijn adres invul) Nederland als land invullen (want mijn adres) of Brazilië (want haar nationaliteit)?

[ afbeelding ]
Nederland. Dit is als deel van het adres waar ze je startnummer heen moeten sturen. Als je Brazilie invult, krijg je waarschijnlijk de mededeling dat je het andere formulier moet gebruiken, en dat ze haar startnummer voor de wedstrijd bij het secretariaat kan ophalen.
pi_186098385
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:37 schreef heywoodu het volgende:
Klein twijfelpuntje nog: bij m'n vriendin (waar ik mijn adres invul) Nederland als land invullen (want mijn adres) of Brazilië (want haar nationaliteit)?

[ afbeelding ]
Wil je graag dat ze als Braziliaanse in de uitslag komt? Dan wellicht even een mailtje naar de organisatie sturen of ze de startnummers naar jouw adres kunnnen opsturen maar haar als Braziliaanse in de uitslag kunnen zetten. Als dat je niet uitmaakt gewoon NL invullen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186098412
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wil je graag dat ze als Braziliaanse in de uitslag komt? Dan wellicht even een mailtje naar de organisatie sturen of ze de startnummers naar jouw adres kunnnen opsturen maar haar als Braziliaanse in de uitslag kunnen zetten. Als dat je niet uitmaakt gewoon NL invullen.
Goed punt, haar woonplaats komt in de uitslagen, dus zou ze het erg vinden als daar Nunspeet staat?

En de organisatie vindt het waarschijnlijk ook wel leuk om te weten dat er iemand uit Brazilie meedoet.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 april 2019 @ 10:45:27 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186098423
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:43 schreef pijll het volgende:

[..]

Goed punt, haar woonplaats komt in de uitslagen, dus zou ze het erg vinden als daar Nunspeet staat?

En de organisatie vindt het waarschijnlijk ook wel leuk om te weten dat er iemand uit Brazilie meedoet.
Ze vindt Nunspeet honderd keer leuker dan haar woonplaatsen (ze heeft niet eens echt één woonplaats, maar twee 50/50-woonplaatsen, leven van een profsporter), dus dat zal ze niet erg vinden. Brazilië in de uitslag zou wel leuk zijn inderdaad, dus ik waag er gewoon nog even een mailtje aan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186098876
Gisteren mijn eerste gelopen en gelopen op basis van Sportrusten.

Moet zeggen dat het de eerste 20km prima ging maar daarna ga je toch een beetje merken dat oke je hartslag gaat prima, maar je lichaam/gewrichten zijn nooit voorbij de 20km geweest dus hoe gaat dat...?

Wilde zelf onder de 4uur komen. Na 20km zat ik op 1.56 en toen was het eigenlijk al onmogelijk. Ik vond het stuk vanaf Lombardijen tot Slinge maar saai en ook het stuk vanaf Zuidplein tot de laan op Zuid was niet te doen. Maar dan de Erasmus weer over, de drukte in, en dan herkende ik alle straten weer en was het te doen. In Kralingen best veel mensen gezien die stopten of begonnen te wandelen, gelukkig zelf geredeneerd dat ik moest blijven rennen want als je eenmaal stopt kom je niet meer op gang.

Uiteindelijk gefinisht in 4.14.

Uiteindelijk waren die laatste 500 meters wandelen van de finish naae het NN-kantoor de zwaarste van de dag.

En ohja: wtf, sinds wanneer kunnen tepels bloeden?!? Een enorme rode vlek op mn shirt na 30km en geen idee hoe dat gebeurd is :D
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 april 2019 @ 11:17:42 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186098900
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:15 schreef kalinhos het volgende:

En ohja: wtf, sinds wanneer kunnen tepels bloeden?!? Een enorme rode vlek op mn shirt na 30km en geen idee hoe dat gebeurd is :D
Nooit gehad, wel eens gehoord dat dat kan komen door het schuren van je kleding, zeker als je meerdere uren loopt :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 11:41:20 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_186099277
quote:
11s.gif Op maandag 8 april 2019 10:31 schreef heywoodu het volgende:
Potverdorie jongens, nu al zenuwachtig (de halve dus, voor de goede orde).

[ afbeelding ]
Ah, het is je gelukt ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_186099288
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ze vindt Nunspeet honderd keer leuker dan haar woonplaatsen (ze heeft niet eens echt één woonplaats, maar twee 50/50-woonplaatsen, leven van een profsporter), dus dat zal ze niet erg vinden. Brazilië in de uitslag zou wel leuk zijn inderdaad, dus ik waag er gewoon nog even een mailtje aan.
Amersfoort is inderdaad leuk, meerdere keren gelopen als ex-Amersfoorter.
De dag ervoor had je ook nog in Zwolle de halve kunnen lopen, ware het niet dat deze al vol zit.

Mocht het niet helemaal lukken met de inschrijving van je vriendin, PM me dan even. Dan bel of mail ik de race director even, dat is mijn oude trainer. En Amersfoort heeft wel eens publicaties met het aantal nationaliteiten dat meeloopt, dus ik denk wel dat ze het graag willen weten dat er ook een Braziliaanse meeloopt/

Overigens heeft Amersfoort ook een mooi weergarantie, het is er altijd 20+ en vaak 25+ graden.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 april 2019 @ 11:42:26 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186099303
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ah, het is je gelukt ^O^
Mijn eigen inschrijving was de uitdaging niet, het gedoe zit bij m'n vriendin :+ Hoewel dat vast goed zal komen
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186099345
En kudo's voor iedereen die gisteren gelopen heeft.
Of je nou een toptijd van 2.32 loopt, je doel wel of niet gehaald hebt, bijna iedereen is toch maar mooi gefinisht. Helaas geldt dit niet voor Corniel, maar dat lijkt me gezien zijn verhaal een verstandige beslissing.
En onder al het Rotterdamgeweld raakt de topprestatie van TWC een beetje ondergesneeuwd. Maar "even" 60 km lopen op Texel is natuurlijk ook een fantastische prestatie.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 april 2019 @ 11:51:27 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186099458
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:41 schreef McTwente het volgende:

[..]

Amersfoort is inderdaad leuk, meerdere keren gelopen als ex-Amersfoorter.
De dag ervoor had je ook nog in Zwolle de halve kunnen lopen, ware het niet dat deze al vol zit.

Mocht het niet helemaal lukken met de inschrijving van je vriendin, PM me dan even. Dan bel of mail ik de race director even, dat is mijn oude trainer. En Amersfoort heeft wel eens publicaties met het aantal nationaliteiten dat meeloopt, dus ik denk wel dat ze het graag willen weten dat er ook een Braziliaanse meeloopt/

Overigens heeft Amersfoort ook een mooi weergarantie, het is er altijd 20+ en vaak 25+ graden.
Bedankt! :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 8 april 2019 @ 13:12:20 #17
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186100782
Vanmorgen kreeg ik een appje over 60km in Castricum in november en nou twijfel ik over inschrijven.

Nou gaat YUR zeggen: "bij twijfel, altijd gaan!" maar t zijn wel 60 eckte kilometers en dat blijft toch een roteind verder dan een Marathon.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  maandag 8 april 2019 @ 13:13:43 #18
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_186100808
Ik had preventief pleisters over mijn tepel(tje)s geplakt. Dat kan schelen. Dank voor het medeleven hier. Ik voelde na afloop (en nu) mijn blessure weer een beetje. Ik ga dus een maandje niets doen, hardlooptechnisch. Misschien een van mijn racefietsen weer eens uit de schuur trekken.

Allerlei mensen hebben opbeurende woorden gebruikt, en gesuggereerd dat ik in de herkansing moet. In weerwil van deze topic-titel, heb geen enkele marathon-kriebel. Ergens knaagt het wel (Als ik in het voorjaar in Schoorl 12 km had kunnen doorlopen, dan had ik het die dag wel gehaald. Dus ik zou het echt moeten kunnen), maar drie decepties. Ik weet het niet. Ik heb er geen plezier aan beleefd. Terwijl ik buiten de M om juist wel veel plezier aan het hobbelen beleef.

Ik ga niet zeggen dat ik het nooit meer probeer, maar wereldvrede lijkt me in ieder geval meer nastrevenswaardig.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  maandag 8 april 2019 @ 13:17:12 #19
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186100882
F means you're fucked
  maandag 8 april 2019 @ 13:20:20 #20
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_186100949
Jammer Corniel, maar uiteindelijk gaat het om plezier!

Vraagje over de smart medal app: ik krijg allemaal foto’s te zien bij story waar ik zelf niet op sta. Behalve op de laatste foto. Nu vroeg ik me af of iedereen een persoonlijke foto heeft op het laatst of dat de foto waar ik op sta standaard in de app zit :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_186101345
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:20 schreef Maraca het volgende:
Jammer Corniel, maar uiteindelijk gaat het om plezier!

Vraagje over de smart medal app: ik krijg allemaal foto’s te zien bij story waar ik zelf niet op sta. Behalve op de laatste foto. Nu vroeg ik me af of iedereen een persoonlijke foto heeft op het laatst of dat de foto waar ik op sta standaard in de app zit :P
Bj mij hetzelfde. Allemaal willekeurige foto's, een aanmoedigingsvideo van vrienden (niet gezien bij Kralingen maar wellicht was ik te langzaam of te snel) en op t laatst ee eigen foto.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_186105069
Mooie verhalen van Rotterdam, Texel en Schoorl.

Zelf ben ik gisteren naar de Treek gegaan. Een gebiedje tussen Leusden, Amersfoort en Soesterberg. De organiserende partij was opnieuw roparunteam 90. Zij organiseren per jaar was gezamenlijke runs waarvoor het inschrijfgeld gebruikt wordt als inzamelmiddel.
Start was om 10:00 uur. Lekker op tijd naar de start gefietst. Bij de start was de keuze voor 3 snelheden, snelle jelles, genieters en ultra genieters :Y . Vanwege een training op lage hartslag voor de ultra genieters gekozen.
Het rondje ging vooral door het bosgebied met tussendoor uitzichten over landbouwgebied en vennetjes. Het laatste stuk ging uiteraard over het heide gebied. O+
aangekomen bij de finish konden we aan het trailbanket B:)B . Was weer geslaagd op naar de volgende dauwtrappen in de Soesterduinen bij zonsopgang. 8)7
pi_186107379
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:15 schreef kalinhos het volgende:
Gisteren mijn eerste gelopen en gelopen op basis van Sportrusten.

Moet zeggen dat het de eerste 20km prima ging maar daarna ga je toch een beetje merken dat oke je hartslag gaat prima, maar je lichaam/gewrichten zijn nooit voorbij de 20km geweest dus hoe gaat dat...?

Wilde zelf onder de 4uur komen. Na 20km zat ik op 1.56 en toen was het eigenlijk al onmogelijk. Ik vond het stuk vanaf Lombardijen tot Slinge maar saai en ook het stuk vanaf Zuidplein tot de laan op Zuid was niet te doen. Maar dan de Erasmus weer over, de drukte in, en dan herkende ik alle straten weer en was het te doen. In Kralingen best veel mensen gezien die stopten of begonnen te wandelen, gelukkig zelf geredeneerd dat ik moest blijven rennen want als je eenmaal stopt kom je niet meer op gang.

Uiteindelijk gefinisht in 4.14.

Uiteindelijk waren die laatste 500 meters wandelen van de finish naae het NN-kantoor de zwaarste van de dag.

En ohja: wtf, sinds wanneer kunnen tepels bloeden?!? Een enorme rode vlek op mn shirt na 30km en geen idee hoe dat gebeurd is :D
Kalinhos, gefeliciteerd met je marathon! Superprestatie!

Ik ben benieuwd naar wat je streeftijd was en hoe je dat hebt bepaald. Ergens heb ik het idee dat sportrusten wel werkt om te finishen, maar niet het optimale eruit haalt wat snelheid betreft. Aan de andere kant moet ik eerlijk zeggen dat ik ondanks lange duurlopen in de voorbereiding bij mijn marathon de laatste 7km redelijk instortte... Geeft dus ook geen garantie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186108278
Oke. Beetje een blunder gemaakt vandaag. Ik wilde meedoen aan een bootcamptraining. Echter bleken de bootcamp training en een hardloop training precies hetzelfde meeting point op dezelfde tijd te hebben waardoor ik dus met de verkeerde groep mee ben gegaan.
De opdracht was 5x 2000 meter rennen, wat voor mij als absolute beginneling niet te doen was, maar uiteindelijk heb ik 4x 1200 meter gerend wat ik toch best oke vond.
Aan de ene kant vind ik hardlopen saai, maar aan de andere kant vond ik het met zo'n groepje opzich best oke. Misschien dat ik volgende week weer ga, zit nog in dubio...
pi_186108572
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:12 schreef Frsh het volgende:
Vanmorgen kreeg ik een appje over 60km in Castricum in november en nou twijfel ik over inschrijven.

Nou gaat YUR zeggen: "bij twijfel, altijd gaan!" maar t zijn wel 60 eckte kilometers en dat blijft toch een roteind verder dan een Marathon.
Zal ik nog even een extra duit in het spreekwoordelijke zakje doen?

Of heb je dat niet meer nodig en ben je ingeschreven?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_186108588
Heeft @RobertoCarlos zich al gemeld? Of zit 'ie in de duiventil lekker te tortelen?
pi_186108935
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:15 schreef kalinhos het volgende:
Gisteren mijn eerste gelopen en gelopen op basis van Sportrusten.

Moet zeggen dat het de eerste 20km prima ging maar daarna ga je toch een beetje merken dat oke je hartslag gaat prima, maar je lichaam/gewrichten zijn nooit voorbij de 20km geweest dus hoe gaat dat...?

Wilde zelf onder de 4uur komen. Na 20km zat ik op 1.56 en toen was het eigenlijk al onmogelijk. Ik vond het stuk vanaf Lombardijen tot Slinge maar saai en ook het stuk vanaf Zuidplein tot de laan op Zuid was niet te doen. Maar dan de Erasmus weer over, de drukte in, en dan herkende ik alle straten weer en was het te doen. In Kralingen best veel mensen gezien die stopten of begonnen te wandelen, gelukkig zelf geredeneerd dat ik moest blijven rennen want als je eenmaal stopt kom je niet meer op gang.

Uiteindelijk gefinisht in 4.14.

Uiteindelijk waren die laatste 500 meters wandelen van de finish naae het NN-kantoor de zwaarste van de dag.

En ohja: wtf, sinds wanneer kunnen tepels bloeden?!? Een enorme rode vlek op mn shirt na 30km en geen idee hoe dat gebeurd is :D
Welkom in de wereld val lang lopen, daarom plak ik ze tegenwoordig af bij loopjes >1,5 uur of zeer slecht weer. Sterkte met douchen de komende tijd ;)

Verder super gedaan, gefeliciteerd met je prestatie!
pi_186109376
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:12 schreef Frsh het volgende:
Vanmorgen kreeg ik een appje over 60km in Castricum in november en nou twijfel ik over inschrijven.

Nou gaat YUR zeggen: "bij twijfel, altijd gaan!" maar t zijn wel 60 eckte kilometers en dat blijft toch een roteind verder dan een Marathon.
Ik zou het niet doen. Lopen, bah.
pi_186109494
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:15 schreef kalinhos het volgende:
Ik vond het stuk vanaf Lombardijen tot Slinge maar saai en ook het stuk vanaf Zuidplein tot de laan op Zuid was niet te doen.
Het Havenspoorpad vond ik leuk, de lus blij Slinge is aan het begin en eind fantastisch qua publiek. Het stuk daarna, in het bijzonder langs de loodsen in de Maashaven is echt vreselijk inderdaad. Veel te warm ook.

quote:
99s.gif Op maandag 8 april 2019 05:29 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Potver, hij gaat weer lopen volgend jaar!
Ik hoop al eerder! Morgen gaat mijn fysio mij weer in elkaar slaan en als het hem uiteindelijk lukt om mijn rechterbeen goed te krijgen dan zou ik voor het eerst in mijn hardloopleven niet zo beperkt worden door dat been.
pi_186109518
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:15 schreef kalinhos het volgende:En ohja: wtf, sinds wanneer kunnen tepels bloeden?!? Een enorme rode vlek op mn shirt na 30km en geen idee hoe dat gebeurd is :D
Zoutkristallen en zweet i.c.m. urenlang schurend textiel. Daarom gingen jouw tieten bloeden.
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 21:53:27 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_186109587
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:49 schreef Pinuts het volgende:
Oke. Beetje een blunder gemaakt vandaag. Ik wilde meedoen aan een bootcamptraining. Echter bleken de bootcamp training en een hardloop training precies hetzelfde meeting point op dezelfde tijd te hebben waardoor ik dus met de verkeerde groep mee ben gegaan.
De opdracht was 5x 2000 meter rennen, wat voor mij als absolute beginneling niet te doen was, maar uiteindelijk heb ik 4x 1200 meter gerend wat ik toch best oke vond.
Aan de ene kant vind ik hardlopen saai, maar aan de andere kant vond ik het met zo'n groepje opzich best oke. Misschien dat ik volgende week weer ga, zit nog in dubio...
Ik moest een beetje lachen :@ maar wel een leuke manier om met hardlopen kennis te maken :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_186109875
Engelenrun - 6km
Jeroen Boschloop - 5km
Omloop van Empel - 5km

Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 8 april 2019 @ 22:07:44 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186109910
Ik zette dus 6 intervalletjes van 4 mins in mijn horloge en liep met collega's lekker rondjes O+

Dit had ik even nodig. Hardlopen kan gewoon, het voelt zelfs erg goed. Er is wel altijd een trekkend been. Tempo's opzoeken moet ik misschien even niet doen, maar zo gaat 'ie goed. Als het er in de winter nog is, laat ik opereren, heb ik besloten. Is ook een beter jaargetijde ervoor ;) En dan inmiddels weer een half jaar verder en nog kleinere kans op natuurlijk herstel.
pi_186110028
quote:
99s.gif Op maandag 8 april 2019 22:05 schreef mosselmossel het volgende:
Engelenrun - 6km
Jeroen Boschloop - 5km
Omloop van Empel - 5km

[ afbeelding ]
Lekker bezig!
  maandag 8 april 2019 @ 22:16:58 #35
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186110072
Zo Mossel, dit jaar voor kort en snel?
pi_186110199
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:16 schreef Quoi het volgende:
Zo Mossel, dit jaar voor kort en snel?
Kort sowieso. Ik hoop dat snel lukt.
Ik heb nu al drie maanden last van een bilspier/hamstring. Daarvoor ben ik al een paar keer bij de masseur geweest en afgelopen week ook bij de manueel therapeut. Gaat wel beter nu, gister en vandaag zonder last gelopen. Nu alleen wat stijf. Lekker blijven rekken en dan hoop ik dat ze snel ook lukken.

Vandaag twee keer 15x200m gedaan in 48seconden en dat ging best goed. Dus ik ga er gewoon voor.

Lekker dat jij ook gewoon lekker liep, wat een klotezooi bij jou afgelopen tijd zeg.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 23:11:28 #37
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_186111131
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:04 schreef Tem het volgende:
Heeft @:RobertoCarlos zich al gemeld? Of zit 'ie in de duiventil lekker te tortelen?
Toen ik hem in de app opzocht had hij geen finishtijd..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_186111609
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:12 schreef Frsh het volgende:
Vanmorgen kreeg ik een appje over 60km in Castricum in november en nou twijfel ik over inschrijven.

Nou gaat YUR zeggen: "bij twijfel, altijd gaan!" maar t zijn wel 60 eckte kilometers en dat blijft toch een roteind verder dan een Marathon.
Ben je gek ofzo, ik zou het niet doen.
Pakt potlood en krabbelt wat op de kalender. :P
pi_186114641
quote:
99s.gif Op maandag 8 april 2019 22:23 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik heb nu al drie maanden last van een bilspier/hamstring. Daarvoor ben ik al een paar keer bij de masseur geweest en afgelopen week ook bij de manueel therapeut. Gaat wel beter nu, gister en vandaag zonder last gelopen. Nu alleen wat stijf. Lekker blijven rekken en dan hoop ik dat ze snel ook lukken.
Klinkt een beetje als mijn blessure. Ik heb er vooral last van met (lang) autorijden.
  dinsdag 9 april 2019 @ 10:09:03 #40
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186115574
Gister weer interval gedaan op 15,8km/h. Krijg m'n ademhaling steeds beter onder controle. En een een beetje squat.' Morgen een tempo run :)
  dinsdag 9 april 2019 @ 10:29:48 #41
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_186115847
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:09 schreef xzaz het volgende:
Gister weer interval gedaan op 15,8km/h. Krijg m'n ademhaling steeds beter onder controle. En een een beetje squat.' Morgen een tempo run :)
15,8 is geen temporun? :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_186115858
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:48 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Het Havenspoorpad vond ik leuk, de lus blij Slinge is aan het begin en eind fantastisch qua publiek. Het stuk daarna, in het bijzonder langs de loodsen in de Maashaven is echt vreselijk inderdaad. Veel te warm ook.
[..]

Ik hoop al eerder! Morgen gaat mijn fysio mij weer in elkaar slaan en als het hem uiteindelijk lukt om mijn rechterbeen goed te krijgen dan zou ik voor het eerst in mijn hardloopleven niet zo beperkt worden door dat been.
Bij metro Slinge dat stuk is tof inderdaad, maar dat fietspad langs het water...kwam geen eind aan.


Nja goed komt ook omdat ik t nog nooit had gezien dus geen idee wanneer het op zou houden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 9 april 2019 @ 10:30:52 #43
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186115865
@Frsh @TheWhiteCowboy Jullie lijken wel gek :D

Het is dat ik voor het najaar eigenlijk niets meer durf te plannen....
F means you're fucked
pi_186115887
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:29 schreef Maraca het volgende:

[..]

15,8 is geen temporun? :o
Temporun is meestal een lang stuk op wedstrijdtempo, bijvoorbeeld 5km op 10km-tempo. Ik neem aan dat hij die 15,8km/h op korte intervallen heeft behaald.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 9 april 2019 @ 10:34:51 #45
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186115909
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:29 schreef Maraca het volgende:

[..]

15,8 is geen temporun? :o
Nee voor mij nog niet. Komt wel komt wel. Mijn tempo run ligt ongeveer op 4:30 (-5:00) op zo'n 3k. Ik heb nog 4 maanden tot Triathlon dus komt goed.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Temporun is meestal een lang stuk op wedstrijdtempo, bijvoorbeeld 5km op 10km-tempo. Ik neem aan dat hij die 15,8km/h op korte intervallen heeft behaald.
Precies mijn 'interval' is op 15,8km/h.
pi_186115945
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee voor mij nog niet. Komt wel komt wel. Mijn tempo run ligt ongeveer op 4:30 (-5:00) op zo'n 3k. Ik heb nog 4 maanden tot Triathlon dus komt goed.
[..]

Precies mijn 'interval' is op 15,8km/h.
Wat voor intervaltraining heb je gedaan dan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 9 april 2019 @ 10:42:44 #47
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186115985
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat voor intervaltraining heb je gedaan dan?
Maandag is het sportschool dag, dus interval op de loopband. Die is volgens mij een oplopende interval. Dus halve minuut, dan een minuut oplopend tot dacht ik 2 minuten en dat een paar keer. Wat precies weet ik niet :'). Het 'rust' tempo was 10.8km/h.

Nadat ik verhuist ben mezelf niet meer aangemeld voor een loopgroep; toch misschien maar weer doen. :{
  dinsdag 9 april 2019 @ 10:46:08 #48
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_186116034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee voor mij nog niet. Komt wel komt wel. Mijn tempo run ligt ongeveer op 4:30 (-5:00) op zo'n 3k. Ik heb nog 4 maanden tot Triathlon dus komt goed.
[..]

Precies mijn 'interval' is op 15,8km/h.
Aah, helder :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_186116307
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:42 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als mijn blessure. Ik heb er vooral last van met (lang) autorijden.
Ik rijd nooit lang auto eigenlijk, dus geen idee, maar eigenlijk heb ik er in het dagelijks leven geen last van. Alleen bij hardlopen. Nu heb ik gister pittige intervallen gedaan en is het wel een beetje stijf, maar dat vind ik dan weer niet zo raar.

Masseur denkt dat spieren door de krachttraining 'korter' zijn geworden, terwijl voor hardlopen 'langer' beter is.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:16:24 #50
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186116450
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:06 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Masseur denkt dat spieren door de krachttraining 'korter' zijn geworden, terwijl voor hardlopen 'langer' beter is.
Ik ben geen geleerde maar ik heb vanuit meerdere kanten gehoord dat dit gewoon niet bestaat? Of is dit alweer achterhaald?
pi_186116572
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik ben geen geleerde maar ik heb vanuit meerdere kanten gehoord dat dit gewoon niet bestaat? Of is dit alweer achterhaald?
JIj hebt gehoord dat ze niet daadwerkelijk langer of korter worden. Maar als je het op die manier uitlegt, snapt iedereen wat je bedoelt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:25:23 #52
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186116588
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:24 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

JIj hebt gehoord dat ze niet daadwerkelijk langer of korter worden. Maar als je het op die manier uitlegt, snapt iedereen wat je bedoelt.
:Y
  Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 13:54:33 #53
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_186119036
Vraag voor de marathonloperts, wanneer gaan jullie weer? En wanneer kan je ongeveer weer een schema oppakken? Vorige keer ben ik namelijk zo goed als gestopt met hardlopen en dat ben ik dit jaar niet van plan, vandaar de vraag.

Ik ga in ieder geval deze week nog niet lopen. Misschien dat ik zaterdag wat rustig ga fietsen ofzo.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_186119115
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:54 schreef DeLuna het volgende:
Vraag voor de marathonloperts, wanneer gaan jullie weer? En wanneer kan je ongeveer weer een schema oppakken? Vorige keer ben ik namelijk zo goed als gestopt met hardlopen en dat ben ik dit jaar niet van plan, vandaar de vraag.

Ik ga in ieder geval deze week nog niet lopen. Misschien dat ik zaterdag wat rustig ga fietsen ofzo.
Ik houd altijd aan: 1 week helemaal niet lopen, wel na een paar dagen veel wandelen, rustig fietsen, zwemmen. Dan 1 week alleen rustige duurloopjes van 30-45 minuten. Dan weer voorzichtig een schema oppakken. Na 4 weken kan ik meestal weer wat echte snelheid trainen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186119902
Ik heb gelukkig vanochtend weer hardgelopen :D De knie is nog niet pijnvrij maar volgens mijn NLse fysio, wie ik het probleem via d email heb uitgelegd, kon rustig lopen wel helpen met het vocht af te voeren als ik op geleide van de pijn zou lopen. Rustig lukte alleen niet echt na 6 dagen niks doen. Maar de pijn werd niet erger, eerder minder!

En er begint zich ook een plan voor dit jaar in mijn hoofd te vormen.. maar daarover later meer!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186120472
De nummer laatst van dit jaar is ook daadwerkelijk de nummer laatst van de ranglijst. Haar netto tijd was 6:46, op bijna een kwartier afstand van de nummer één na laatst. Gemiddelde snelheid 9:39/km, dat is 6,2 km/u. Dat is nog best pittig, zo lang in de volle zon op het warmst van de dag (ik vind dat stilzittend al akelig).
  Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 15:33:02 #57
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_186120568
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:27 schreef Zwabberhark het volgende:
De nummer laatst van dit jaar is ook daadwerkelijk de nummer laatst van de ranglijst. Haar netto tijd was 6:46, op bijna een kwartier afstand van de nummer één na laatst. Gemiddelde snelheid 9:39/km, dat is 6,2 km/u. Dat is nog best pittig, zo lang in de volle zon op het warmst van de dag (ik vind dat stilzittend al akelig).
Die Henry die voor haar liep was nog een half uur sneller in 6:16. Ik heb het vandaag teruggekeken maar ik heb er toch niet zoveel respect voor, ongetraind een marathon lopen om wat voor reden dan ook. Ze is ook nog in wave 1 van start gegaan. :{
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_186120611
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:27 schreef Zwabberhark het volgende:
De nummer laatst van dit jaar is ook daadwerkelijk de nummer laatst van de ranglijst. Haar netto tijd was 6:46, op bijna een kwartier afstand van de nummer één na laatst. Gemiddelde snelheid 9:39/km, dat is 6,2 km/u. Dat is nog best pittig, zo lang in de volle zon op het warmst van de dag (ik vind dat stilzittend al akelig).
Ze heeft toch ongeoefend een hele dag stevig doorgewandeld. Want dat is het. Het is geen hardlopen. Net als DeLuna: ik heb er niet zo veel respect voor.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 9 april 2019 @ 15:40:02 #59
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_186120710
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:27 schreef Zwabberhark het volgende:
De nummer laatst van dit jaar is ook daadwerkelijk de nummer laatst van de ranglijst. Haar netto tijd was 6:46, op bijna een kwartier afstand van de nummer één na laatst. Gemiddelde snelheid 9:39/km, dat is 6,2 km/u. Dat is nog best pittig, zo lang in de volle zon op het warmst van de dag (ik vind dat stilzittend al akelig).
Met een pet op, en ingesmeerd wandel ik dat volgens mij met kinderwagen ook nog wel. Het imho niets met hardlopen te maken, helemaal niets. Ik las vandaag een betoog in het AD dat we het 'verheerlijken' van ongetraind een marathon lopen maar eens moet stoppen. En daar sluit ik me bij aan.

Let wel, ik heb heel veel respect voor mensen die op karakter een marathon uitlopen. Ik heb alleen geen enkel respect (of bewondering) voor mensen die hem ongetraind lopen. Als je niet van hardlopen houdt, blijf dan gewoon lekker thuis. Of ga desnoods aan de kant staan bier drinken.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 april 2019 @ 15:40:03 #60
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186120713
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:27 schreef Zwabberhark het volgende:
De nummer laatst van dit jaar is ook daadwerkelijk de nummer laatst van de ranglijst. Haar netto tijd was 6:46, op bijna een kwartier afstand van de nummer één na laatst. Gemiddelde snelheid 9:39/km, dat is 6,2 km/u. Dat is nog best pittig, zo lang in de volle zon op het warmst van de dag (ik vind dat stilzittend al akelig).
Dan kun je toch net zo goed gewoon een beetje lekker doorwandelen of ben ik nou gek? :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 9 april 2019 @ 15:41:13 #61
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186120734
Mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Als die mensen dat willen doen, moeten ze dat lekker doen.
F means you're fucked
pi_186120758
Ik vond dat ook raar ja. Tuurlijk, ik snap dat het een mooi verhaal is voor de TV, maar zij liep met de ballon van de laatste renner, door het confetti en al terwijl Henry er nog 7 meter achterliep. Waarschijnlijk hebben ze tegen hem verteld op t laatst dat hij nog een sprint moest inzetten, maar nadat hij de finish passeerde leek het of niemand 'm überhaupt zag...

En het ontgaat me ook hoe je een ander mens helpt door zelf ongetraind een marathon te lopen. "Ja echt superfijn dat je voor mij al je hamstrings hebt afgescheurd, hier heb ik heel veel aan"

Maargoed wellicht ben ik te cynisch.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_186120786
Nog wel een inhoudelijke vraag, hoe snel holt je conditie achteruit?

In september wil ik dam-tot-dam lopen maar 6 dagen voor de start kom ik terug van 3 weken vakantie. Kan je dusdanig trainen in de zomer dat die 3 weken van niet-hardlopen niet al te veel effect hebben?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_186120835
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:44 schreef kalinhos het volgende:
ke vraag, hoe snel holt je conditie achteruit?

In september wil ik dam-tot-dam lopen maar 6 dagen voor de start kom ik terug van 3 weken vakantie. Kan je dusdanig trainen in de zomer dat die 3 weken van niet-hardlopen niet al te veel effect hebben?
Kort antwoord: Nee. In 3 weken niet lopen verlies je wel wat van je conditie. Vraag is hoe scherp je doel is voor de DtD, uitlopen zal zeker lukken als je goed getraind bent.
En waarom geen loopspullen mee op vakantie?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186120865
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kort antwoord: Nee. In 3 weken niet lopen verlies je wel wat van je conditie. Vraag is hoe scherp je doel is voor de DtD, uitlopen zal zeker lukken als je goed getraind bent.
En waarom geen loopspullen mee op vakantie?
Doel is tussen de 4.30-5.00 per km.
Snelste 10km loop ik in 4.12 en snelste halve in 4.37...
Neem wellicht wel schoenen mee ja
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_186120952
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:41 schreef YUR het volgende:
Mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Als die mensen dat willen doen, moeten ze dat lekker doen.
Ja, zo sta ik er ook in. Haar idee erachter is natuurlijk onwijs lief en wellicht voelde het voor haar ook juist extra goed om het zo zwaar mogelijk te maken door niet te trainen.

Al zeg ik ook altijd: een marathon = de marathon plus de trainingsperiode eraan voorafgaand.
pi_186120998
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:41 schreef YUR het volgende:
Mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Als die mensen dat willen doen, moeten ze dat lekker doen.
Het maakt me ook verder niet uit dát ze het doet. Ik heb er alleen geen respect voor. Jij ook niet, lees ik in deze reactie :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 16:00:59 #68
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_186121003
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:57 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja, zo sta ik er ook in. Haar idee erachter is natuurlijk onwijs lief en wellicht voelde het voor haar ook juist extra goed om het zo zwaar mogelijk te maken door niet te trainen.

Al zeg ik ook altijd: een marathon = de marathon plus de trainingsperiode eraan voorafgaand.
Eens, ik vond de marathon zelf makkelijker dan sommige trainingen die ik heb afgelegd. 32km in weer en wind zonder publiek, dat ziet niemand verder. Behalve een paar fans op Strava misschien. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_186121543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:40 schreef Corniel het volgende:

[..]
Ik las vandaag een betoog in het AD dat we het 'verheerlijken' van ongetraind een marathon lopen maar eens moet stoppen. En daar sluit ik me bij aan.

Helemaal mee eens.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:46:28 #70
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186121742
Zijn er nog Fok!kers met de Ketelwaldtrail op de planning?
F means you're fucked
  Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 17:50:01 #71
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_186122603
Overigens liep de vorige laatste loper, Marian de Jong hem deze keer in 5:07. Dat vond ik dan wel weer mooi.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_186122862
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:46 schreef YUR het volgende:
Zijn er nog Fok!kers met de Ketelwaldtrail op de planning?
Als toeschouwer wellicht :Y
  dinsdag 9 april 2019 @ 18:15:05 #73
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186122968
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:00 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Het maakt me ook verder niet uit dát ze het doet. Ik heb er alleen geen respect voor. Jij ook niet, lees ik in deze reactie :)
Ik heb respect voor iedereen die zichzelf durft uit te dagen
F means you're fucked
  dinsdag 9 april 2019 @ 18:15:15 #74
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186122970
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 18:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als toeschouwer wellicht :Y
Op je loopfiets?
F means you're fucked
pi_186123290
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 18:15 schreef YUR het volgende:

[..]

Op je loopfiets?
Misschien. Er zijn stukken van het parcours waar dat kan, en anders de MTB.
pi_186124058
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:54 schreef DeLuna het volgende:
Vraag voor de marathonloperts, wanneer gaan jullie weer?
Ik ben gisteren al geweest.
Ingelopen, looptraining gedaan, de steigerungen ietsje rustiger gedaan, en terwijl de anderen intervallen deden, heb ik gewoon 3 rondjes baan gelopen. Ik had nog wel een uur door kunnen gaan, maar ik was bang dat mijn trainer me van de baan zou slepen. Toegegeven, mijn benen hebben wel eens soepeler aangevoeld, maar het valt me alleszins mee.

Ik had voor vandaag ook een bootcamp gepland, maar die sla ik nu over uit luiigheid en omdat ik niet wéér mijn haren wil wassen. :')
Nu eigenlijk een beetje spijt, en het volgende uur kan ik niet gaan. -O-
pi_186124594
Zou Abdi zijn setje Marathon Photos hebben aangeschafd? :D
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 april 2019 @ 19:43:57 #78
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186124723
Verdorie, op zondag een marathon lopen en dan dinsdag een bootcamp overslaan....omdat je je haren niet wilt wassen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 9 april 2019 @ 19:44:53 #79
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186124747
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:43 schreef heywoodu het volgende:
Verdorie, op zondag een marathon lopen en dan dinsdag een bootcamp overslaan....omdat je je haren niet wilt wassen.
Bij wyccie sta ik nergens van te kijken....die is nog gekker dan ik :D
F means you're fucked
  Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 19:45:42 #80
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_186124770
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:44 schreef YUR het volgende:

[..]

Bij wyccie sta ik nergens van te kijken....die is nog gekker dan ik :D
Toen ik de vraag stelde verwachtte ik al zo'n antwoord van wyccie :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 19:48:13 #81
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_186124827
Ik zit nu wel in de fase dat ik kritisch kijk naar mijn resultaat. Had ik niet toch dit of dat moeten doen? Blabla. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 april 2019 @ 19:50:53 #82
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186124885
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:48 schreef DeLuna het volgende:
Ik zit nu wel in de fase dat ik kritisch kijk naar mijn resultaat. Had ik niet toch dit of dat moeten doen? Blabla. :')
Op zich niks mis mee om dat te doen toch? Zolang je ook en vooral gewoon trots blijft op de prestatie :P

Zoals ik m'n vriendin ooit eens vertelde: zelfs in je allerslechtste race is wel íets goeds te vinden als aanknopingspunt en zelfs in je allerbeste race is wel íets te vinden wat mogelijk verbeterd kan worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186124923
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:48 schreef DeLuna het volgende:
Ik zit nu wel in de fase dat ik kritisch kijk naar mijn resultaat. Had ik niet toch dit of dat moeten doen? Blabla. :')
Dat had ik al tijdens de race :')
pi_186125533
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:43 schreef heywoodu het volgende:
Verdorie, op zondag een marathon lopen en dan dinsdag een bootcamp overslaan....omdat je je haren niet wilt wassen.
Ok, zo klinkt het wel heel slecht.
Nu krijg ik een schuldgevoel omdat ik donderdag, vrijdag en zaterdag ook al niet kan sporten. ;(
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 april 2019 @ 20:30:30 #85
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186125657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 20:24 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ok, zo klinkt het wel heel slecht.
Nu krijg ik een schuldgevoel omdat ik donderdag, vrijdag en zaterdag ook al niet kan sporten. ;(
Ik wil best solidair zijn en ook niet sporten?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186125667
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:48 schreef DeLuna het volgende:
Ik zit nu wel in de fase dat ik kritisch kijk naar mijn resultaat. Had ik niet toch dit of dat moeten doen? Blabla. :')
Nee joh, je hebt gewoon gedaan wat voor jou op dat moment de juiste keuze was.

Ik kijk er zelf in ieder geval met een goed gevoel op terug. Natuurlijk had ik harder gekund, maar nu heb ik er ook echt bewust van genoten. En ik heb het zo naar mijn zin gehad. O+
Nog een voordeel: ik loop normaal de trap af en ik had nog gewoon kunnen bootcampen.
pi_186125679
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 20:30 schreef heywoodu het volgende:
Ik wil best solidair zijn en ook niet sporten?
Nee, jij moet. :P
pi_186125716
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:48 schreef DeLuna het volgende:
Ik zit nu wel in de fase dat ik kritisch kijk naar mijn resultaat. Had ik niet toch dit of dat moeten doen? Blabla. :')
Met een PR moet je altijd tevreden zijn. Geen enkele race is perfect, dus er blijft wat te verbeteren over. Maar je weet nooit wanneer en of je weer een PR loopt dus geniet hiervan!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186125768
RPTH kondigt op FB hun run #22 aan. Ik zie een foto van een man die een trap van de puinduinen oploopt. Die man lijkt voor mijn idee bijzonder veel op mossel.
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:18:40 #90
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_186126749
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:54 schreef DeLuna het volgende:
Vraag voor de marathonloperts, wanneer gaan jullie weer? En wanneer kan je ongeveer weer een schema oppakken? Vorige keer ben ik namelijk zo goed als gestopt met hardlopen en dat ben ik dit jaar niet van plan, vandaar de vraag.

Ik ga in ieder geval deze week nog niet lopen. Misschien dat ik zaterdag wat rustig ga fietsen ofzo.
Ik las dit verkeerd _O- dacht dat je bedoelde "wanneer gaan jullie weer een marathon lopen?" 8)7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 april 2019 @ 21:19:52 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186126773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:18 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik las dit verkeerd _O- dacht dat je bedoelde "wanneer gaan jullie weer een marathon lopen?" 8)7
Nou, deze week nog niet dus.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 21:22:45 #92
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_186126828
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 20:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Met een PR moet je altijd tevreden zijn. Geen enkele race is perfect, dus er blijft wat te verbeteren over. Maar je weet nooit wanneer en of je weer een PR loopt dus geniet hiervan!
Klopt zeker. :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:18 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik las dit verkeerd _O- dacht dat je bedoelde "wanneer gaan jullie weer een marathon lopen?" 8)7
_O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_186127617
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:18 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik las dit verkeerd _O- dacht dat je bedoelde "wanneer gaan jullie weer een marathon lopen?" 8)7
Ik ga me opgeven voor Amsterdam :@
pi_186127778
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186128376
quote:
Ik heb het hele stuk nog niet woord voor woord gelezen (komt straks wel), maar het belangrijkste zag ik al wel! Mooi doel, en fijn dat je er weer vol voor durft te gaan.

En ook mooi dat je het zo openhartig opgeschreven hebt!
pi_186128766
quote:
Voor hoe lang zit je in Parijs? Is er daar een groep waarbij je je aan zou kunnen sluiten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186128872
quote:
Mooi geschreven zeg.
Vooral de metafoor voor het leven, klopt echt precies! Niet-hardlopers zullen dat nooit begrijpen.
pi_186129124
quote:
Mooi stuk LT en heel herkenbaar ook!

Ik heb ook al heel rustig weer mijn eerste km's gelopen. Normaal zou ik ook de eerste week rust nemen, maar bij een atypische voorbereiding past ook wel een atypisch herstel. De spierpijn valt in ieder geval reuze mee
pi_186129181
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:43 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Voor hoe lang zit je in Parijs? Is er daar een groep waarbij je je aan zou kunnen sluiten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog iets minder dan 2 maanden, maar ik heb niet echt zin of behoefte om hier bij een groep aan te sluiten. Ben vaak niet voor 21h thuis maar 's ochtends of in mijn lunchpauze trainen met het schema van de Haag trainer gaat prima. Het is ook niet dat ik de trainingen niet doe momenteel, het gaat meer om de mindset en alles eromheen.

Haha en succes zondag, wie weet kun je een leuke hoogspringer opvangen ;)

Nu snel slapen.. iets met daad en woord!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 april 2019 @ 23:01:57 #100
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186129193
quote:
Ik wist niet dat Nederland ook een soort The Boat Race had...als ik dat had geweten (zeker met een ploeg die na meer dan een halve eeuw weer won) had ik daar wel even wat over geschreven voor FOK! :o

Nu even verder lezen :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 april 2019 @ 23:10:43 #101
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186129357
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:48 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Mooi geschreven zeg.
Vooral de metafoor voor het leven, klopt echt precies! Niet-hardlopers zullen dat nooit begrijpen.

Mwah, dat vraag ik me af. Ik zou vooral gaan voor 'hoe serieuzer je een sport bedrijft, hoe beter je dat begrijpt' :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 9 april 2019 @ 23:17:34 #102
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_186129514
Morgen op de baan (extensief)

10(300), 10(200) P1min/0min30

*O*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 10 april 2019 @ 06:17:54 #103
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186131629
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 23:17 schreef Daywalk3r het volgende:
Morgen op de baan (extensief)

10(300), 10(200) P1min/0min30

*O*
Da's best een flinke training :D

Ik mag vanavond voor 3 series van 200-400-400-200 op de baan geloof ik. Met een beetje mazzel ben ik dan op tijd binnen om voetbal te kijken.

Maar ik ga nu eerst ff mijn spieren laten inkorten bij de Crossfit :)

[ Bericht 18% gewijzigd door YUR op 10-04-2019 06:25:05 ]
F means you're fucked
  Forum Admin woensdag 10 april 2019 @ 07:03:01 #104
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186131740
Eindhoven heb ik ook in potlood in mijn agenda staan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_186131765
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 23:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nog iets minder dan 2 maanden, maar ik heb niet echt zin of behoefte om hier bij een groep aan te sluiten. Ben vaak niet voor 21h thuis maar 's ochtends of in mijn lunchpauze trainen met het schema van de Haag trainer gaat prima. Het is ook niet dat ik de trainingen niet doe momenteel, het gaat meer om de mindset en alles eromheen.
Ik heb bij jou ook allesbehalve het idee dat je trainingen niet zou doen :P Een trainer/groep kan je juist ook helpen eventuele signalen van teveel doen herkennen. Daar zat ik bij jou meer aan te denken. Maar met nog maar 2 maanden zou ik ook lekker zo doorgaan, en als je terug bent weer lekker bij Haag aan de gang :)

quote:
Haha en succes zondag, wie weet kun je een leuke hoogspringer opvangen ;)
Per ongeluk op de mat gaan liggen 8-)
pi_186132499
quote:
Mooi plan! Hopelijk geniet je net zo van de rit en de dag zelf als dat ik gedaan heb :)
pi_186132657
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 07:07 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik heb bij jou ook allesbehalve het idee dat je trainingen niet zou doen :P Een trainer/groep kan je juist ook helpen eventuele signalen van teveel doen herkennen. Daar zat ik bij jou meer aan te denken. Maar met nog maar 2 maanden zou ik ook lekker zo doorgaan, en als je terug bent weer lekker bij Haag aan de gang :)
[..]

Per ongeluk op de mat gaan liggen 8-)
Nou, ik denk dat me dat juist in mijn eentje best goed lukt, maar dat ik in de groep nog wel eens geneigd ben om met iedereen mee te willen terwijl dat op dat moment niet het beste voor mij is. En de trainer die wij nu hebben is ook niet heel goed in mensen afremmen :P
Maar dat is wel de kern, ergens helemaal voor gaan betekent mijns inziens niet alleen maar harder trainen of meer kilometers maken, maar vooral alle keuzes maken met voorop gesteld het doel; maakt dit me beter of niet. Dus dat betekent soms ook juist minder hard trainen, eerder naar bed, beter op mijn voeding letten, dat soort dingen. Ik heb de laatste tijd een beetje alles tegelijk willen doen en daardoor niets echt goed.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 10 april 2019 @ 09:25:14 #108
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186132879
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat me dat juist in mijn eentje best goed lukt, maar dat ik in de groep nog wel eens geneigd ben om met iedereen mee te willen terwijl dat op dat moment niet het beste voor mij is. En de trainer die wij nu hebben is ook niet heel goed in mensen afremmen :P
Maar dat is wel de kern, ergens helemaal voor gaan betekent mijns inziens niet alleen maar harder trainen of meer kilometers maken, maar vooral alle keuzes maken met voorop gesteld het doel; maakt dit me beter of niet. Dus dat betekent soms ook juist minder hard trainen, eerder naar bed, beter op mijn voeding letten, dat soort dingen. Ik heb de laatste tijd een beetje alles tegelijk willen doen en daardoor niets echt goed.
Soms is 'anders trainen' inderdaad waardevoller dan harder trainen :Y
Ik merk het nu zelf ook. Meer nadruk op voeding en kracht en niet per sé meer of harder rennen werkt bij mij blijkbaar best goed.
Komt natuurlijk ook wel omdat daar megaveel winst te halen viel/valt in mijn geval.
F means you're fucked
pi_186133158
Ik ga ook anders proberen te trainen. Minder intervallen en meer trage lange duurlopen. Lijkt me heerlijk om met zo'n licht rugzakje 30-35km naar andere steden te lopen en de trein of bus terug te nemen. Rondjes hier in de buurt (door de duinen) ken in inmiddels allemaal al.
  woensdag 10 april 2019 @ 11:15:03 #110
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186134364
quote:
Wat een mooi verhaal... En die foto van Eindhoven heb je ingelijst boven je bed hangen neem ik aan, die is ook echt heel stoer.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_186134435
Ik train al tijden niet meer volgens een schema of met een groep. Mijn hardloop activiteiten bestaan voornamelijk uit het begeleiden van Social Runs, trail evenementen als training en met leuke mensen over en nergens lopen.

Is niet de juiste methode als je sneller wilt lopen, maar wel een geweldige invulling van mijn hobby. Ik blijf genieten O+

Snelheid is ook niet mijn eerste prio op het moment.
Komende half jaar staan er nog mooie ultra doelen op de agenda.
Daarna weer eens kijken wat het volgende doel wordt. Misschien wel weer een keer serieus trainen voor een snelle marathon, want de verhalen van afgelopen weekend maken mij wel weer enthousiast om toch ook nog maar eens een keer asfalt te gaan stampen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 10 april 2019 @ 11:26:45 #112
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186134563
Die marathonkriebels zijn er bij mij ook flink sinds afgelopen weekend. Maar áls ik een marathon wil gaan lopen, moet dat uiterlijk begin september zijn. Daarna heb ik voorlopig even andere prioriteiten dan marathontraining.

Probleem is alleen dat er dan alleen marathons ver weg lijken te zijn. Ijsland, Finland, Estland, Litouwen... O-)
F means you're fucked
pi_186134667
Hè vervelend :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 10 april 2019 @ 11:32:08 #114
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186134678
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:26 schreef YUR het volgende:
Die marathonkriebels zijn er bij mij ook flink sinds afgelopen weekend. Maar áls ik een marathon wil gaan lopen, moet dat uiterlijk begin september zijn. Daarna heb ik voorlopig even andere prioriteiten dan marathontraining.

Probleem is alleen dat er dan alleen marathons ver weg lijken te zijn. Ijsland, Finland, Estland, Litouwen... O-)
SteamTrail bij Arnhem eind augustus!

Heeft een M, en het allermooiste is: Ik ben er ook! *O*
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  woensdag 10 april 2019 @ 11:36:17 #115
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186134731
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:32 schreef Frsh het volgende:

[..]

SteamTrail bij Arnhem eind augustus!

Heeft een M, en het allermooiste is: Ik ben er ook! *O*
Dat kan...maar ik heb niet zo heel veel zin in zelf navigeren
F means you're fucked
pi_186134775
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:26 schreef YUR het volgende:
Die marathonkriebels zijn er bij mij ook flink sinds afgelopen weekend. Maar áls ik een marathon wil gaan lopen, moet dat uiterlijk begin september zijn. Daarna heb ik voorlopig even andere prioriteiten dan marathontraining.

Probleem is alleen dat er dan alleen marathons ver weg lijken te zijn. Ijsland, Finland, Estland, Litouwen... O-)
Een marathon in Nederland is ook ver weg vind ik :P

Zou nog weleens DE marathon van Griekenland willen lopen, van plaatsje Marathon naar Athene (dacht ik).
  Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 11:55:47 #117
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_186135081
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:38 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Een marathon in Nederland is ook ver weg vind ik :P

Zou nog weleens DE marathon van Griekenland willen lopen, van plaatsje Marathon naar Athene (dacht ik).
Dat was geen 42km hè.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_186135831
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:55 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dat was geen 42km hè.
Google maps zegt idd 35km,maar in die tijd hadden ze nog geen navigatie, vandaar dat ze 42,195km aflegde ;)
pi_186135922
quote:
16s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:43 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Google maps zegt idd 35km,maar in die tijd hadden ze nog geen navigatie, vandaar dat ze 42,195km aflegde ;)
Als je het om de originele 42,195 gaat dan moet je naar London en niet Athene.
  Admin woensdag 10 april 2019 @ 12:51:37 #120
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_186135947
quote:
16s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:43 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Google maps zegt idd 35km,maar in die tijd hadden ze nog geen navigatie, vandaar dat ze 42,195km aflegde ;)
Volgens deze pagina zit het zo:

1. Er rende ooit (in 490 BC) iemand van Athene naar Marathon om een overwinning aan te kondigen. (Dit feit is overigens mogelijk onwaar, maar de rest van de feiten is er wel van afgeleid.)
2. Om dit te eren werd een hardloopwedstrijd bedacht (in 1896, tijdens de Olympische Spelen) van Marathon naar Athene.
3. In 1908 werd, tijdens de Spelen van dat jaar, deze hardloopwedstrijd tussen Windsor Castle en het Olympisch Stadion in London gehouden. Die afstand was 42,195 km en is sindsdien de officiële lengte van de marathon.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 april 2019 @ 13:16:52 #121
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186136411
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:51 schreef Breuls het volgende:

[..]

Volgens deze pagina zit het zo:

1. Er rende ooit (in 490 BC) iemand van Athene naar Marathon om een overwinning aan te kondigen. (Dit feit is overigens mogelijk onwaar, maar de rest van de feiten is er wel van afgeleid.)
2. Om dit te eren werd een hardloopwedstrijd bedacht (in 1896, tijdens de Olympische Spelen) van Marathon naar Athene.
3. In 1908 werd, tijdens de Spelen van dat jaar, deze hardloopwedstrijd tussen Windsor Castle en het Olympisch Stadion in London gehouden. Die afstand was 42,195 km en is sindsdien de officiële lengte van de marathon.
En Spyridon Belokas, die als derde eindigde, werd gediskwalificeerd omdat hij een stuk met paard en wagen af had gelegd. Dat verder geheel terzijde.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186136414
Oh ja zo zat het. Desalniettemin toch een goede reden om de marathon van Griekenland te lopen :)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 april 2019 @ 13:17:32 #123
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186136430
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:16 schreef Sport_Life het volgende:
Oh ja zo zat het. Desalniettemin toch een goede reden om de marathon van Griekenland te lopen :)
Kun je nog een PR lopen ook.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186136463
quote:
6s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Kun je nog een PR lopen ook.
Onder de 3 uur ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sport_Life op 10-04-2019 13:30:03 ]
pi_186136558
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:16 schreef Sport_Life het volgende:
Oh ja zo zat het. Desalniettemin toch een goede reden om de marathon van Griekenland te lopen :)
De finish lijkt mij wel een mooiel locatie.
pi_186136698
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:23 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

De finish lijkt mij wel een mooiel locatie.
De start ook. Ik stel me zo'n verlaten dorpje voor, maar volgens mij is het best toeristisch.
pi_186139474
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:19 schreef Guard het volgende:
Ik train al tijden niet meer volgens een schema of met een groep.
Misschien is dat voor jou ook juist de manier om optimaal te presteren. Het kan best zijn dat een strak schema bij jou helemaal niet tot betere prestaties leidt.
pi_186140392
Het gaat altijd om keuzes maken als je je beste zelf wilt worden, soms is dat gaan voor wat je het leukste vindt maar soms ook niet. En het is ook prima niet altijd voor de snelste/beste versie van jezelf te gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186140462
Ja, uiteindelijk is keihard trainen de enige manier om het beste uit jezelf te halen, maar daarbinnen bestaan vast verschillende manieren die niet allemaal even efficiënt zijn en per persoon verschillen.
  woensdag 10 april 2019 @ 18:29:09 #130
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186141581
Mijn fr 210 krijgt kuren. Wat is tegenwoordig een keurige nieuwe? Fr935?
pi_186142028
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:29 schreef xzaz het volgende:
Mijn fr 210 krijgt kuren. Wat is tegenwoordig een keurige nieuwe? Fr935?
De FR935 lijkt me een uitstekende keuze.
pi_186142834
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:29 schreef xzaz het volgende:
Mijn fr 210 krijgt kuren. Wat is tegenwoordig een keurige nieuwe? Fr935?
Zeker, daar heb ik mijn oog ook op laten vallen. (Tip: via de Duitse Amazon-site is hij relatief voordelig)

Tenzij je even wil wachten en een flinke smak geld extra wil uitgeven voor de verwachte opvolger, de 945. Waarschijnlijk met o.a. muziek en Garmin Pay.
  woensdag 10 april 2019 @ 19:41:36 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186142860
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:55 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

De FR935 lijkt me een uitstekende keuze.
Yep. Gebruik 'm nu een jaar of 2 en niks te klagen.
Huilen dan.
pi_186142967
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 07:07 schreef hatsaflats het volgende:

[..]


Per ongeluk op de mat gaan liggen 8-)
Een goede datingsite voor hardlopers lijkt me wel een heel goed idee!
En dan matchen op PR's, of op voorkeur voor trails vs asfalt, of op favoriete afstand. En als eerste date verplicht een gezamenlijk duurloopje ;)
pi_186143363
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 19:46 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Een goede datingsite voor hardlopers lijkt me wel een heel goed idee!
En dan matchen op PR's, of op voorkeur voor trails vs asfalt, of op favoriete afstand. En als eerste date verplicht een gezamenlijk duurloopje ;)
Ik ben een beetje klaar met datingsites en apps. Ik vond dat 'singlescafé' wat ze bij de Zevenheuvelenloop zouden doen wel een leuk idee, ook gewoon praktisch dat je als alleenreizende daar je spullen kon achterlaten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186144102
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:29 schreef xzaz het volgende:
Mijn fr 210 krijgt kuren. Wat is tegenwoordig een keurige nieuwe? Fr935?
Garmin 645M bevalt mij uitstekend. Maak ook veel gebruik van muziek (Spotify /Deezer) en Garmin pay werkt ook.
Hij is wat kleiner van formaat dan de 935.
pi_186144184
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 19:46 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Een goede datingsite voor hardlopers lijkt me wel een heel goed idee!
En dan matchen op PR's, of op voorkeur voor trails vs asfalt, of op favoriete afstand. En als eerste date verplicht een gezamenlijk duurloopje ;)
Ben juist blij dat mijn vrouw andere hobby's heeft. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Sport_Life op 10-04-2019 21:48:47 ]
  woensdag 10 april 2019 @ 23:08:10 #138
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186148299
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 20:39 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ben juist blij dat mijn vrouw andere hobby's heeft. :P
Idem. Paardrijden, brrr...
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  woensdag 10 april 2019 @ 23:49:03 #139
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_186149223
Sorry mensen voor het late berichtje over de Marathon in Rotterdam. Moest ff bijkomen van verkoudheid en mantelzorg en werk hielpen ook niet echt. Hopelijk maakt dit nogal lange lief-dagboek-verhaaltje het enigzins goed :)

TL;DR: gestopt bij km 38, maar toch een fijne dag gehad :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
!!! Go 49-ers !!!
pi_186150817
Oeh, proza om later bij te lezen!
Stoppen bij 38 doet toch wel een beetje pijn in mijn hart, maar ik heb dus nog niet gelezen waarom.

Gisteravond ook weer meegetraind, op 80%, denk ik. Ging niet slecht. Ik voel mijn benen niet meer (en dat is goed).
In Rotterdam liep ik stukken achter iemand die dat op zijn shirt had staan 'I can't feel my legs'.
pi_186151159
Mooi verhaal! En jammer dat je moest stoppen maar eerlijk gezegd vind ik met zulke omstandigheden een besluit nemen om te stoppen net zo dapper als de marathon uitlopen.

Ik heb hetzelfde ervaren met mijn hartslag, veel hoger dan normaal.

Enuh.. Trainingsloop? :o
pi_186151189
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Sorry mensen voor het late berichtje over de Marathon in Rotterdam. Moest ff bijkomen van verkoudheid en mantelzorg en werk hielpen ook niet echt. Hopelijk maakt dit nogal lange lief-dagboek-verhaaltje het enigzins goed :)

TL;DR: gestopt bij km 38, maar toch een fijne dag gehad :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi om te lezen, gezien je zichtveld waarschijnlijk wel de goede keuze gemaakt ja. Ga je in Leiden ook voor de hele?
pi_186151265
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Sorry mensen voor het late berichtje over de Marathon in Rotterdam. Moest ff bijkomen van verkoudheid en mantelzorg en werk hielpen ook niet echt. Hopelijk maakt dit nogal lange lief-dagboek-verhaaltje het enigzins goed :)

TL;DR: gestopt bij km 38, maar toch een fijne dag gehad :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi verhaal! Knappe prestatie hoor :Y
  Forum Admin donderdag 11 april 2019 @ 08:04:16 #144
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186151317
Balen Roberto maar zo te horen gaat die marathon er ooit wel komen :)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 11 april 2019 @ 08:14:05 #145
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_186151375
Mooi opgeschreven Roberto en idd balen dat je hem niet hebt kunnen uitlopen. Maar er valt ook zeker wat voor te zeggen dat je sterk in je schoenen moet staan om bij 38km te stoppen. Goed gedaan! Gezondheid gaat altijd voorop
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 11 april 2019 @ 08:31:27 #146
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_186151501
@RobertoCarlos: Leuk geschreven. Vooral de "Vrouw met de Nachtkaars" ga ik er inhouden. Succes in Leiden! Ik hoop dat je in mijn stadje gezond en wel over de finishlijn mag lopen.

Mijn lichaam lijkt trouwens nog steeds 'over de zeik'. Tot en met gisteren spierpijn gehad, en voel wat pijntjes die lijken op de pijntjes die ik de late voorbereiding labelde las "blessure". Ik heb de afgelopen dagen (deels met Zwabber) meerdere keren proberen te evalueren, hoe ik zover van mijn vermeende niveau bleef, en ik snap het nog steeds niet.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_186152196
Ik vind de verhalen over de marathon geweldig om te lezen en volg dit topic graag.
Zelf ben ik begin vorig jaar begonnen met hardlopen.
Na jaren was het mij gelukt om te stoppen met roken. Dat stoppen ging prima, alleen werd ik enorm nerveus en een arts raadde mij aan om te gaan bewegen.
Hardlopen leek een goed idee. Dat kun je geheel naar eigen wens invullen, niet afhankelijk van openingstijden en lekker vanuit huis.

Zo gezegd, zo gedaan, aangesloten bij de beginners van een loopgroep hier in de stad en wat vond en vind ik hardlopen leuk om te doen. Ik heb al een aantal medailles verzameld de afgelopen tijd maar op dit moment ben ik het meest trots op mijn medaille van de Stevensloop 10 km van dit jaar.

Nu ben ik niet de jongste, ik ben ruim 50 en schrik als ik lees dat er iemand overlijdt tijdens een evenement.
Daarom heb ik besloten een uitgebreide test te doen bij een sportarts en ben benieuwd naar de uitkomst. Ik weet het, garanties heb je nooit, maar enige kennis over je gestel, zeker op mijn leeftijd, lijkt mij verstandig.

Als alles goed blijkt wil ik heel graag werken aan een betere tempo en langere afstand.
Maar dat is volgens mij een standaard doel voor iedere loper. :)
  donderdag 11 april 2019 @ 09:55:48 #148
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186152432
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:35 schreef Persefoneia het volgende:
_O_ Gewoon doen waar je je zelf fijn bij voelt. :Y

quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2019 19:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Yep. Gebruik 'm nu een jaar of 2 en niks te klagen.
Kost best wel wat centjes..

[ Bericht 39% gewijzigd door xzaz op 11-04-2019 10:13:46 ]
pi_186152536
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
M-verhaal
Wat een verhaal! Voel me bijna schuldig om mijn gequote advies! Maar ja zoals je zelf ook al zei, je hebt je tempo aangepast aan de warmte en je hartslag dus in veel opzichten alles goed gedaan. Misschien toch slim om nog eens langs een dokter te gaan om erachter te komen wat er nou precies was?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186152571
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:35 schreef Persefoneia het volgende:
Ik vind de verhalen over de marathon geweldig om te lezen en volg dit topic graag.
Zelf ben ik begin vorig jaar begonnen met hardlopen.
Na jaren was het mij gelukt om te stoppen met roken. Dat stoppen ging prima, alleen werd ik enorm nerveus en een arts raadde mij aan om te gaan bewegen.
Hardlopen leek een goed idee. Dat kun je geheel naar eigen wens invullen, niet afhankelijk van openingstijden en lekker vanuit huis.

Zo gezegd, zo gedaan, aangesloten bij de beginners van een loopgroep hier in de stad en wat vond en vind ik hardlopen leuk om te doen. Ik heb al een aantal medailles verzameld de afgelopen tijd maar op dit moment ben ik het meest trots op mijn medaille van de Stevensloop 10 km van dit jaar.

Nu ben ik niet de jongste, ik ben ruim 50 en schrik als ik lees dat er iemand overlijdt tijdens een evenement.
Daarom heb ik besloten een uitgebreide test te doen bij een sportarts en ben benieuwd naar de uitkomst. Ik weet het, garanties heb je nooit, maar enige kennis over je gestel, zeker op mijn leeftijd, lijkt mij verstandig.

Als alles goed blijkt wil ik heel graag werken aan een betere tempo en langere afstand.
Maar dat is volgens mij een standaard doel voor iedere loper. :)
Verstandig! Zo'n test geeft je sowieso ook heel veel inzicht over hoe je het beste kunt trainen, en inderdaad je sluit een aantal van de grote risico's uit. Het zou goed zijn als iedereen die voor een marathon gaat trainen dan gaat doen, al heb ik het de afgelopen dagen nog eens opgezocht en valt het aantal dodelijke slachtoffers van hardlopen statistisch gezien heel erg mee.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin donderdag 11 april 2019 @ 11:49:09 #151
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186153968
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Verstandig! Zo'n test geeft je sowieso ook heel veel inzicht over hoe je het beste kunt trainen, en inderdaad je sluit een aantal van de grote risico's uit. Het zou goed zijn als iedereen die voor een marathon gaat trainen dan gaat doen, al heb ik het de afgelopen dagen nog eens opgezocht en valt het aantal dodelijke slachtoffers van hardlopen statistisch gezien heel erg mee.
Ik zit er ook over te dubben, is dat via de huisarts aan te vragen?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_186154718
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:49 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik zit er ook over te dubben, is dat via de huisarts aan te vragen?
Ik heb de sportarts benadert (tel.nr. via fysio) en advies gevraagd.
Afspraak heb ik zonder tussenkomst van de huisarts kunnen maken.
  donderdag 11 april 2019 @ 12:55:14 #153
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_186154940
Thanks voor de reacties ^O^
@LT: goed idee ^O^ Ik heb gelijk een afspraak gemaakt met de huisarts. Het is inderdaad goed om na te gaan wat er gebeurde ook al heb ik er nu geen meer last van. Overigens was mijn zicht niet direct de reden om te stoppen, maar dat kwam later naar voren.

Ik ga gewoon eens kijken of Leiden haalbaar is, ik train gewoon door zoals de afgelopen maanden en dan beslis ik tegen die tijd wel of ik die M ga doen. Want idd: die M gaat er gewoon komen :s)
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 11 april 2019 @ 13:00:32 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186155004
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:55 schreef xzaz het volgende:

[..]

_O_ Gewoon doen waar je je zelf fijn bij voelt. :Y
[..]

Kost best wel wat centjes..
Ja, daar is niks op af te dingen. Maar wanneer je een uur of 8-12 per week bezig bent met sporten dan vond ik 't voor mezelf wel goed te praten :+ .
Huilen dan.
pi_186155065
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Thanks voor de reacties ^O^
@:LT: goed idee ^O^ Ik heb gelijk een afspraak gemaakt met de huisarts. Het is inderdaad goed om na te gaan wat er gebeurde ook al heb ik er nu geen meer last van. Overigens was mijn zicht niet direct de reden om te stoppen, maar dat kwam later naar voren.

Ik ga gewoon eens kijken of Leiden haalbaar is, ik train gewoon door zoals de afgelopen maanden en dan beslis ik tegen die tijd wel of ik die M ga doen. Want idd: die M gaat er gewoon komen :s)
Leiden is wel een hele leuke, wil hem zelf ook nog een keer lopen.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:10:56 #156
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_186155132
Ik heb zojuist alles bijgelezen sinds het begin van de M Rdam: knap gedaan iedereen! *O*

@DeLuna: echt super knap hoe je de M en die tijd hebt gelopen ^O^ en hoe stabiel jouw tussentijden waren, zeker in vergelijking met jouw 1e M. Ik denk dat ik wel een beetje kan aanvoelen hoe hard je in je eentje door en wind ervoor hebt gewerkt ^O^

@MrB: _O_ _O_ _O_ (jezus man, en dat met een baan ernaast... _O_ )

@Corniel: jammer, maar best herkenbaar (behalve het tempo dan :P ), ik sluit niet uit dat ik ook zo'n koudweerloper ben...

@TWC: 'effe een rondje Texel gelopen'.... ja, ja... ^O^

Mooi hoe Maraca en Wyccie er (toch) iets moois van gemaakt hebben :Y

Echt Leuk hoe Fok!kers met elkaar meeleven, in het algemeen en bij deze M in het bijzonder! ^O^ :D
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 11 april 2019 @ 13:12:38 #157
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_186155165
En nu ga ik weer posten met maximaal 3 zinnen :P :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_186159681
RC: dapper man! Zo dichtbij en dan... Pffff...
Nu maar hopen dat het in Leiden niet nóg warmer is dan. Of anders wachten tot november/december, wanneer de zomer waarschijnlijk wel weer voorbij is.
  Redactie Sport donderdag 11 april 2019 @ 18:20:41 #159
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_186159824
Zonde RobertoCarlos -O- toch erg knap dat je die beslissing hebt kunnen maken. Kijk nu al uit hoe je je volgende marathon gaat volbrengen en hoop dat het dan wel lukt. ^O^
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_186161201
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Sorry mensen voor het late berichtje over de Marathon in Rotterdam. Moest ff bijkomen van verkoudheid en mantelzorg en werk hielpen ook niet echt. Hopelijk maakt dit nogal lange lief-dagboek-verhaaltje het enigzins goed :)

TL;DR: gestopt bij km 38, maar toch een fijne dag gehad :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poeh wat een verhaal. Wel heftig om te lezen dat zoveel mensen al zwalkend naar de finish gaan, dan kun je beter uitstappen inderdaad.
Zou een limiet van pak hem beet 5uur incl bezemwagen daar preventief iets in kunnen doen?
Is er bekend hoeveel % van de lopers is gefinisht deze editie?
pi_186165222
RC, ik heb je verhaal gelezen. Diepe respect! Zo mooi om te lezen hoe je, ondanks dat het zo kut ging, van de sfeer hebt kunnen proeven en genieten. Al die details doen het 'm. Dit is ook hoe een marathon kan zijn.
Ook zo mooi dat je jezelf goed genoeg kent en weet dat je het kunt, alleen nu onder deze omstandigheden niet, en zo resoluut bent in je besluit en geen spijt hebt.

Trouwens ... Leiden is ook vaak wel heel erg warm.
Waarom ga je niet mee naar Spitsbergen? *)
pi_186166179
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 19:32 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Poeh wat een verhaal. Wel heftig om te lezen dat zoveel mensen al zwalkend naar de finish gaan, dan kun je beter uitstappen inderdaad.
Zou een limiet van pak hem beet 5uur incl bezemwagen daar preventief iets in kunnen doen?
Is er bekend hoeveel % van de lopers is gefinisht deze editie?
Volgens mij zijn er ongeveer 14500/17000 gefinisht dus dat is..iets minder dan 80%? Geen idee of dat veel is.

Ik zou limiet van 5h best realistisch vinden​. Oké, ik deed er zelf 4,14 over maar ben ervan overtuigd dat met een andere of langere (ben kerstavond met wat bier in mn mik vol met mn knie ergens tegenaan gebotst achterop een fiets en kon 3-4 weken weinig bewegen) voorbereiding een tijd van 3.30-4.00 echt wel te doen is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_186166255
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 23:43 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er ongeveer 14500/17000 gefinisht dus dat is..iets minder dan 80%? Geen idee of dat veel is.

Ik zou limiet van 5h best realistisch vinden​. Oké, ik deed er zelf 4,14 over maar ben ervan overtuigd dat met een andere of langere (ben kerstavond met wat bier in mn mik vol met mn knie ergens tegenaan gebotst achterop een fiets en kon 3-4 weken weinig bewegen) voorbereiding een tijd van 3.30-4.00 echt wel te doen is.
Dat lijkt me heel weinig. Zelfs toen ik Boston liep bij 26 graden en 10% van de deelnemers medische hulp nodig had was het finishpercentage rond de 95%.
Zullen er bij die 17.000 ook niet heel veel niet gestart zijn?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186166378
Boston lopen denk ik ook wel wat meer ervaren mensen. Rotterdam is in Nederland wel een marathon waar relatief veel lopers hun eerste en soms ook hun enige marathon lopen.
pi_186168414
Ik vind 5 uur wel iets krap. Ik ken mensen die gewoon getraind, stabiel en langzaam lopen, die er 5 uur over doen. Niet iedereen wil per se een snelle tijd.
pi_186168455
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 06:59 schreef wyccie het volgende:
Ik vind 5 uur wel iets krap. Ik ken mensen die gewoon getraind, stabiel en langzaam lopen, die er 5 uur over doen. Niet iedereen wil per se een snelle tijd.
Maar uit sportief oogpunt moet je dan misschien ook geen marathon willen lopen. Het zal om commerciële redenen nooit gebeuren, maar een limiet van 3:15 bij de mannen en 3:40 bij de vrouwen zou eigenlijk wel beter zijn. Ben je 1 s later, dan geen medaille. Dat is keihard, maar dan gaat het tenminste ergens om. Net als bij de Elfstedentocht.

Het zou wel betekenen dat ik mijn eigen medaille moet inleveren en 3:15 ga ik ook echt nooit halen. Volgend jaar niet, in 2021 niet, in 2022 niet, nooit.

Laten we eerlijk zijn, zonder "Insta", FB etc zouden er niet zoveel hardlopers zijn. Positief bekeken: het zorgt voor veel extra beweging ^O^
  vrijdag 12 april 2019 @ 07:12:02 #167
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186168469
3.15...dat vraagt nog ff wat extra training :D
Maar het zou wel een mooie uitdaging zijn
F means you're fucked
pi_186168500
Ze kunnen altijd nog wat minder streng zijn in de handhaving, als ze zien dat iemand gezond en goed doorloopt, maar een strenge limiet zou dan wellicht wat mensen afschrikken. Ik vrees alleen voor 'averse selectie', juist de slecht getrainde zelfoverschatters zullen zich weinig aantrekken van wat de limiet ook is en dan in het begin meer risico's nemen qua snelheid.

Ik denk dat het beter is om een soort puntensysteem te hebben net als met die bergwedstrijden, bijvoorbeeld eerst 2 halve marathons uitgelopen, of aantoonbaar meerdere jaren atletiek ervaring op kortere afstanden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 12 april 2019 @ 09:02:46 #169
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_186169343
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 07:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Laten we eerlijk zijn, zonder "Insta", FB etc zouden er niet zoveel hardlopers zijn. Positief bekeken: het zorgt voor veel extra beweging ^O^
Ja, maar ook voor vriendinnengroepjes die vol in de make-up, tijdens een marathon, naast elkaar gaan lopen op de weg ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 april 2019 @ 09:42:05 #170
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186169790
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:02 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, maar ook voor vriendinnengroepjes die vol in de make-up, tijdens een marathon, naast elkaar gaan lopen op de weg ;(
Dit soort dingen, en de gedachte aan mensen die over, onder en dwars door je heen lopen, is wel hetgene waar ik het meest tegen op zie voor Amersfoort. Al die mensen, ga anders ff weg.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 12 april 2019 @ 09:45:18 #171
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_186169840
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit soort dingen, en de gedachte aan mensen die over, onder en dwars door je heen lopen, is wel hetgene waar ik het meest tegen op zie voor Amersfoort. Al die mensen, ga anders ff weg.
Het hoort er helaas bij. Probeer zoveel mogelijk rechts te lopen, dan heb je er het minst last van. Hoewel er altijd lui zijn die je alsnog rechts gaan inhalen als je al helemaal rechts loopt 8)7 (via de krappe berm)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 april 2019 @ 09:46:18 #172
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186169862
Weet iemand (grofweg) een korte versie van deze broek? Die heb ik sinds eind november en ik ben er uitermate tevreden over, maar het is er inmiddels op de vroege ochtend na te warm voor natuurlijk.
https://www.decathlon.nl/(...)un-warm/_/R-p-304055

Mijn korte hardloopbroek is nu nog de broek die ik op de middelbare school tijdens de gymlessen gebruikte :D Op zich niks mis mee, functioneert uitstekend, maar ik wil eigenlijk wel eens wat anders (uiteraard met zakken erin voor m'n sleutel + een gelletje of wat)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 12 april 2019 @ 09:48:45 #173
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_186169913
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:46 schreef heywoodu het volgende:
Weet iemand (grofweg) een korte versie van deze broek? Die heb ik sinds eind november en ik ben er uitermate tevreden over, maar het is er inmiddels op de vroege ochtend na te warm voor natuurlijk.
https://www.decathlon.nl/(...)un-warm/_/R-p-304055

Mijn korte hardloopbroek is nu nog de broek die ik op de middelbare school tijdens de gymlessen gebruikte :D Op zich niks mis mee, functioneert uitstekend, maar ik wil eigenlijk wel eens wat anders (uiteraard met zakken erin voor m'n sleutel + een gelletje of wat)
In het ergste geval haal je die en zet je de schaar erin :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_186170173
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:46 schreef heywoodu het volgende:
Weet iemand (grofweg) een korte versie van deze broek? Die heb ik sinds eind november en ik ben er uitermate tevreden over, maar het is er inmiddels op de vroege ochtend na te warm voor natuurlijk.
https://www.decathlon.nl/(...)un-warm/_/R-p-304055

Mijn korte hardloopbroek is nu nog de broek die ik op de middelbare school tijdens de gymlessen gebruikte :D Op zich niks mis mee, functioneert uitstekend, maar ik wil eigenlijk wel eens wat anders (uiteraard met zakken erin voor m'n sleutel + een gelletje of wat)
https://www.decathlon.nl/(...)4?mc=8519884&c=ZWART

Letterlijk 2 klikken verder op je eigen website..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 april 2019 @ 10:11:01 #175
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186170228
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 10:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

https://www.decathlon.nl/(...)4?mc=8519884&c=ZWART

Letterlijk 2 klikken verder op je eigen website..
Ik ga me even in een hoekje zitten schamen :W

Bedankt! :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 12 april 2019 @ 11:47:51 #176
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186171684
Altijd leuk om je naam boven die van Mr.B. te zien staan op een Strava segmentje :D

Al zal hij daar wel hebben gelopen tijdens een herstelloopje. En ik liep net een stukje tempo :+
F means you're fucked
pi_186172823
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:45 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het hoort er helaas bij. Probeer zoveel mogelijk rechts te lopen, dan heb je er het minst last van. Hoewel er altijd lui zijn die je alsnog rechts gaan inhalen als je al helemaal rechts loopt 8)7 (via de krappe berm)
Ik loop dus (nagenoeg) altijd links op de weg. En als iemand harder loopt, dan gaat-ie er maar rechts langs. Ik haal zelf ook aan alle kanten in. Net wat handiger is, qua mensen die daar weer voor lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_186172891
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:45 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het hoort er helaas bij. Probeer zoveel mogelijk rechts te lopen, dan heb je er het minst last van. Hoewel er altijd lui zijn die je alsnog rechts gaan inhalen als je al helemaal rechts loopt 8)7 (via de krappe berm)
Is dat de hardloopetiquette? Ik doe dat dus ook wat jij beschrijft :D Maar in mijn ervaring (een stuk of 6 wedstrijden gelopen) lopen de langzamere mensen meestal in het midden tot rechts van het midden, en wordt er aan beide kanten ingehaald.

Maar het is altijd inderdaad net hoe het uitkomt en waar er ruimte is. Ik probeer zelf iig wel altijd nog een beetje op te letten dat ik ruimte overhoud en niet 'in één lijn' met andere mensen loop en de volle breedte van de weg bezet houd.
pi_186173422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:47 schreef YUR het volgende:
Altijd leuk om je naam boven die van Mr.B. te zien staan op een Strava segmentje :D

Al zal hij daar wel hebben gelopen tijdens een herstelloopje. En ik liep net een stukje tempo :+
Ik heb weer een nieuw doel voor 2019!
  vrijdag 12 april 2019 @ 13:48:58 #180
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186173455
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 13:47 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ik heb weer een nieuw doel voor 2019!
Even 300 meter lichtjes aanzetten ^O^
F means you're fucked
pi_186173585
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 april 2019 13:05 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik loop dus (nagenoeg) altijd links op de weg. En als iemand harder loopt, dan gaat-ie er maar rechts langs. Ik haal zelf ook aan alle kanten in. Net wat handiger is, qua mensen die daar weer voor lopen.
Maar in een wedstrijd toch niet?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:08:17 #182
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186173666
Tijdens een wedstrijd is het -in ieder geval op de tempo's die ik loop- vaak zat zo dat er mensen lopen die niet op de hoogte zijn van de ongeschreven hardloopregels.
Ik maak me daar inmiddels ook maar niet meer druk om...gewoon een beetje aanpassen (links lopen, rechts lopen)en gaan met die banaan
F means you're fucked
pi_186174550
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar in een wedstrijd toch niet?
Ja hoor. Zoals Yur zegt. Op onze tempo's doet iedereen maar wat en dus doe ik wat voor mij het lekkerst loopt. En dat is meestal links. En links of rechts inhalen, net waar er de minste mensen lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_186174619
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 april 2019 15:15 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ja hoor. Zoals Yur zegt. Op onze tempo's doet iedereen maar wat en dus doe ik wat voor mij het lekkerst loopt. En dat is meestal links. En links of rechts inhalen, net waar er de minste mensen lopen.
Bij grote wedstrijden zoals de Zevenheuvelenloop merk ik dat ook wel, maar daar zijn de wegen ook vaak heel breed. Bij kleinere wedstrijden houden gelukkig wel meer mensen zich eraan. Het zou toch wel een stuk efficienter zijn als iedereen aan dezelfde kant inhaalde.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:27:08 #185
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186174706
Ik heb ooit eens gehad dat van die 'eendaglopers' vooraan waren gestart (van die mensen die nog niet snappen dat je jezelf ongeveer indeelt). Het had net flink geregend dus hier en daar lagen wat plassen. Je voelt hem natuurlijk al aankomen, toen ik er langs ging, waar geen ruimte was, ging ik er via het gras aan de zijkant langs en stapte ik vol in een plas met aardig wat modder. Vlats, over iemand heen die aan de kant liep en gezellig aan het praten was. Uiteraard kreeg ik nog even te horen 'doe ff normaal jhoooôoo'.
pi_186175874
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 10:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

https://www.decathlon.nl/(...)4?mc=8519884&c=ZWART

Letterlijk 2 klikken verder op je eigen website..
Ideale broek dat.
pi_186176280
Ik krijg iedere dag een grotere hekel aan mensen, mensen :r, maar ik maak me niet zo druk om grote mensenmassa's tijdens een hardloopwedstrijd. Allemaal in hetzelfde schuitje. Ik verbaas me soms over de negatieve correlatie tussen breedte van het zitvlak en het startvak, maar dat is het dan ook wel.

Iets minder genuanceerd: mensen met rammelende sleutels, running apps die hardop het tempo opzeggen of mensen die heel hard stampen tijdens loopjes mogen van mij een andere hobby gaan zoeken.
pi_186176297
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:47 schreef YUR het volgende:
Altijd leuk om je naam boven die van Mr.B. te zien staan op een Strava segmentje :D

Al zal hij daar wel hebben gelopen tijdens een herstelloopje. En ik liep net een stukje tempo :+
Welk segmentje is dat? Dan ga ik daar binnenkort even lopen.
  vrijdag 12 april 2019 @ 17:02:59 #189
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186176337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:00 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Welk segmentje is dat? Dan ga ik daar binnenkort even lopen.
Kwartel sprint, vlakbij Haag. Ik wist niet eens dat het een segmentje was...

Mr.B zal daar binnenkort ook nog wel een herstelloopje plannen denk ik
F means you're fucked
pi_186177065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:02 schreef YUR het volgende:

[..]

Kwartel sprint, vlakbij Haag. Ik wist niet eens dat het een segmentje was...

Mr.B zal daar binnenkort ook nog wel een herstelloopje plannen denk ik
Zal wel nieuw aangemaakt zijn door iemand, ik zat net te kijken en ik sta niet hoog maar er stonden allemaal vrouwelijke fietsers boven. Normaliter zijn die allang geflagd :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186178004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:02 schreef YUR het volgende:

[..]

Kwartel sprint, vlakbij Haag. Ik wist niet eens dat het een segmentje was...

Mr.B zal daar binnenkort ook nog wel een herstelloopje plannen denk ik
Daar kom ik met een herstelloopje tekort, is toch wel marathontempo nodig :+
  vrijdag 12 april 2019 @ 18:57:54 #192
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186178579
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:27 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Daar kom ik met een herstelloopje tekort, is toch wel marathontempo nodig :+
Oei...dan moet je je veters nog vastmaken ook
F means you're fucked
  zaterdag 13 april 2019 @ 08:39:07 #193
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186186983
Zijn er nog wedstrijdplannen dit weekend?
F means you're fucked
pi_186187225
Jaaah *O*
Vanmiddag eerste etappe van multistage trail in Portugal *)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 13 april 2019 @ 09:05:09 #195
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186187316
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 08:58 schreef Guard het volgende:
Jaaah *O*
Vanmiddag eerste etappe van multistage trail in Portugal *)
*O* Enjoy! *O*
F means you're fucked
pi_186187425
Ik ga aanmoedigen bij de marathon..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 april 2019 @ 09:15:01 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186187430
Parijs is morgen toch? Die ga ik kijken dan :+

Zonder de Franse heldin Calvin, want dopingproblemen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186187793
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 08:39 schreef YUR het volgende:
Zijn er nog wedstrijdplannen dit weekend?
Morgen competitie!
  zaterdag 13 april 2019 @ 09:56:41 #199
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186187975
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 09:42 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Morgen competitie!
Lekker knallen! ^O^
F means you're fucked
pi_186187989
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 08:58 schreef Guard het volgende:
Jaaah *O*
Vanmiddag eerste etappe van multistage trail in Portugal *)
Goed bezig ^O^
pi_186188113
Geen wedstrijden, wel lopen natuurlijk, vandaag en morgen. Overgang van de zware trainingsfase richting taperen.

@Guard: lekker hoor, en goede timing ook om met deze temperaturen in Portugal te lopen.
  Redactie Sport zaterdag 13 april 2019 @ 10:39:59 #202
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_186188463
Ik wil weer hardlopen _O- stomme herstelweek.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 13 april 2019 @ 11:31:27 #203
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186189136
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2019 10:39 schreef DeLuna het volgende:
Ik wil weer hardlopen _O- stomme herstelweek.
Dan ga je toch ff een half uurtje joggen. Geen probleem hoor!
F means you're fucked
  zaterdag 13 april 2019 @ 16:19:05 #204
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186193133
Eindelijk weer eens langer dan 2 uur gelopen *O*

F means you're fucked
pi_186193742
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 08:39 schreef YUR het volgende:
Zijn er nog wedstrijdplannen dit weekend?
Telt Mudmasters 18 km oook?
  zaterdag 13 april 2019 @ 17:09:54 #206
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186193772
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 17:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Telt Mudmasters 18 km oook?
Tuurlijk! Veel plezier!
F means you're fucked
pi_186198079
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 16:19 schreef YUR het volgende:
Eindelijk weer eens langer dan 2 uur gelopen *O*

[ afbeelding ]
Lekker!
  Moderator zaterdag 13 april 2019 @ 22:39:40 #208
155227 crew  Guppy
dus
pi_186199716
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 17:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Telt Mudmasters 18 km oook?
Enjoy, dapper met dit weer! _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_186200554
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 10:10 schreef indepoeier het volgende:
Geen wedstrijden, wel lopen natuurlijk, vandaag en morgen. Overgang van de zware trainingsfase richting taperen.

@:Guard: lekker hoor, en goede timing ook om met deze temperaturen in Portugal te lopen.
Dat valt dus tegen, regen vandaag. Maar niet koud.
Kan ook niet als je continue aan het klimmen of dalen bent, krijg je het vanzelf warm. Eens kijken hoever de schoenen morgen zijn opgedroogd :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_186200965
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 23:18 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat valt dus tegen, regen vandaag. Maar niet koud.
Kan ook niet als je continue aan het klimmen of dalen bent, krijg je het vanzelf warm. Eens kijken hoever de schoenen morgen zijn opgedroogd :P
Hebben ze in Portugal ook kranten die je erin mag proppen?
pi_186204251
Net wakker geworden door de heli's van de marathon :P Zo maar eens naar buiten, ik woon aan het parcours maar pas KM 26 of zo dus kan rustig aan doen. Wel echt perfect marathonweer hier, een graad of 4 bij de start en 9 bij de finish, zonnig en een licht fris windje. Het parcours lijkt me alleen niet echt supersnel hier.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186204754
Het is hier ook perfect loopweer.

Behalve als je sprintafstanden moet lopen, dan niet O-)
pi_186206608
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 08:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Net wakker geworden door de heli's van de marathon :P Zo maar eens naar buiten, ik woon aan het parcours maar pas KM 26 of zo dus kan rustig aan doen. Wel echt perfect marathonweer hier, een graad of 4 bij de start en 9 bij de finish, zonnig en een licht fris windje. Het parcours lijkt me alleen niet echt supersnel hier.
Parijs, ook een geweldige marathon. Niet echt supersnel inderdaad, maar wel een erg gave route. Alleen die start al met 40.000 man op de Champs-Élysées!
pi_186206636
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 08:59 schreef hatsaflats het volgende:
Het is hier ook perfect loopweer.

Behalve als je sprintafstanden moet lopen, dan niet O-)
Ah ja maar dan gaat het weer minder om de tijd, zolang je maar voor de ander eindigt.. succes straks!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 april 2019 @ 10:50:32 #215
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186206726
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 08:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Net wakker geworden door de heli's van de marathon :P Zo maar eens naar buiten, ik woon aan het parcours maar pas KM 26 of zo dus kan rustig aan doen. Wel echt perfect marathonweer hier, een graad of 4 bij de start en 9 bij de finish, zonnig en een licht fris windje. Het parcours lijkt me alleen niet echt supersnel hier.
Ik zag een paar mensen met een grote oranje opblaasmolen op het hoofd, heb ik je gespot?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186207300
quote:
10s.gif Op zondag 14 april 2019 10:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik zag een paar mensen met een grote oranje opblaasmolen op het hoofd, heb ik je gespot?
Haha ehm nee, in de twee koffers waaruit ik 4 maanden leef zat geen oranje opblaasmolen. Heb ook niet erg lang gekeken, het is voor de toeschouwers best wel koud en doordat het zo enorm is sta je anders echt wel 4 uur op een plek of zo. Mooie ontknoping bij de mannen en vrouwen! En knap dat die Française nog zo goed terugkwam!
Ik dacht trouwens dat het rennende kasteel in Berlijn het toppunt was, maar hier zag ik iemand verkleed als Obelix met een enorme (papier mache?) menhir aan zijn rug vast. Dat ding stak zeker een meter boven hem uit!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186207444
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 10:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ah ja maar dan gaat het weer minder om de tijd, zolang je maar voor de ander eindigt.. succes straks!
Haha, ik ben regelmatig ook bij instuifjes laatste, dus bij de competitie verwacht ik al helemaal niet dat dat me gaat lukken ;)
pi_186209573
Eindelijk weer eens een lekker loopje gehad vandaag rond de Bergse plas, het weer is ook top. Ik kon het fijn opbouwen en eindelijk geen last van mijn enkel. Ik merk dat ik erg op mijn ademhaling moet concentreren en het dan stukken beter gaat. Hopelijk gaat dat na een tijdje wat meer automatisch aangezien ik nog relatief een beginner ben met hardlopen. :P
pi_186216187
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:18 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Lekker!
WTF
pi_186216196
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 16:19 schreef YUR het volgende:
Eindelijk weer eens langer dan 2 uur gelopen *O*

[ afbeelding ]
Slome. B heeft je segment weer teruggepakt.
pi_186216558
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 18:04 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

WTF
Voor YUR. Ik gun mensen dingen.

Net als dat ik het alle dames op de 400m vandaag gunde om geen laatste te worden. Het zou toch mooi zijn als mijn trainingen zich eens om zouden gaan zetten in wedstrijdtijden :P

Op de 100m van de zweedse estafette heb ik wel mijn doel gehaald: niet ingehaald worden door mensen die na mij aan de 100m beginnen. Ik lijk daadwerkelijk relatief hard te kunnen sprinten.
  zondag 14 april 2019 @ 18:24:57 #222
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186216570
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 18:05 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Slome. B heeft je segment weer teruggepakt.
En terecht
F means you're fucked
pi_186218245
Zo mijn doel voor de korte termijn is vandaag behaald. Ik heb een ronde mogen maken rondom de Leusderheide. Als ik er niet op mag dan er maar omheen.
Daarmee ook een afstands PR gelopen van 16,9 km. *O*
pi_186219902
Ik was vanavond weer even hardloper. Langste afstand in 3 maanden tijd. Zelfs zonder wandelen en dat was voor een 10+ misschien wel een jaar geleden, vrees ik.

Ondanks dat ik onderweg alleen wat stijfheid in mijn rechterbeen voelde is het nu effe wat minder. Hopelijk is het morgen weer redelijk normaal.
pi_186220226
Zijn er nog geïnteresseerden voor de Ekiden?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 april 2019 @ 10:03:11 #226
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186227447
Ik zou hier vrij gemengde gevoelens over hebben:
Amerikaan loopt wereldrecord indoormarathon

Negatief: alleen maar hetzelfde rondje, 211 keer, nul afwisseling
Positief: alleen maar bekend terrein, je weet exact wat er na de volgende bocht komt

Lastig :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 15 april 2019 @ 10:04:05 #227
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186227464
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:03 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou hier vrij gemengde gevoelens over hebben:
Amerikaan loopt wereldrecord indoormarathon

Negatief: alleen maar hetzelfde rondje, 211 keer, nul afwisseling
Positief: alleen maar bekend terrein, je weet exact wat er na de volgende bocht komt

Lastig :P
Mooie mentale training :D
F means you're fucked
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 april 2019 @ 10:05:06 #228
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186227478
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:04 schreef YUR het volgende:

[..]

Mooie mentale training :D
Wat dat betreft vergelijkbaar met m'n hometrainer, waar ik ook geregeld een uur tot (als ik veel vrije tijd heb) 2-3 uur op zit te buffelen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 15 april 2019 @ 10:06:18 #229
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186227490
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat dat betreft vergelijkbaar met m'n hometrainer, waar ik ook geregeld een uur tot (als ik veel vrije tijd heb) 2-3 uur op zit te buffelen :P
Ja, maar dat kun je nog mooi doen terwijl je naar een mooi sportevent op tv kijkt
F means you're fucked
  maandag 15 april 2019 @ 10:34:48 #230
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186227937
Heeft er iemand mooie (offroad) routes voor me in de buurt van Vierhouten? Moet toch mooi kunnen lopen als we daar op een camping gaan staan in de meivakantie :D

Heb dit wel alvast gevonden: https://www.trailrunning-(...)ilrun-28-april-2019/

Meer aanraders zijn welkom ^O^
F means you're fucked
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 april 2019 @ 10:36:16 #231
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186227971
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:34 schreef YUR het volgende:
Heeft er iemand mooie (offroad) routes voor me in de buurt van Vierhouten? Moet toch mooi kunnen lopen als we daar op een camping gaan staan in de meivakantie :D

Heb dit wel alvast gevonden: https://www.trailrunning-(...)ilrun-28-april-2019/

Meer aanraders zijn welkom ^O^
Geen idee, maar alvast welkom in gemeente Nunspeet _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186227992
Swets heeft daar toch een huisje? Misschien weet hij wat.
  maandag 15 april 2019 @ 10:38:48 #233
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186228019
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Geen idee, maar alvast welkom in gemeente Nunspeet _O_
Ohja! Dat wordt een minimeet?
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:37 schreef Zwabberhark het volgende:
Swets heeft daar toch een huisje? Misschien weet hij wat.
Die is ook in de buurt ja :Y
F means you're fucked
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 april 2019 @ 10:44:49 #234
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186228107
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Ohja! Dat wordt een minimeet?
[..]

Die is ook in de buurt ja :Y
Dat durf ik niet te beloven :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 15 april 2019 @ 10:45:25 #235
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186228120
quote:
10s.gif Op maandag 15 april 2019 10:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te beloven :+
Denk er maar over na, lopen we samen een rondje :D
F means you're fucked
pi_186245929
De zon scheen gisteren *O*
Bij de finish, aan de start en onderweg paar keer zeiknat geworden door hoosbuien.
Maar ik heb de volle 45 km van gisteren met een dikke smile gelopen. Prachtig hier.
Zit nu op de helft, dikke 100 km gelopen inmiddels.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_186247106
Met stijgende verbazing volg ik jouw beestweek Guard. Ik raak al geblesseerd als ik jouw stravalogjes alleen al zie. Echt bijzonder knap, ook mentaal gezien.
pi_186247295
Sommige dingen doen een feestweek, Guard een beestweek :P
Inderdaad ontzagwekkend!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:15:01 #239
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186248154
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 21:06 schreef wyccie het volgende:
Zijn er nog geïnteresseerden voor de Ekiden?
Zwolle?
pi_186248309
Ik heb vanochtend vroeg mijn 7x1200m in 4.10 tempo gedaan, omdat ik morgen tijdens de lunch mee wil doen aan een 5km race van het werk en zo zit er iig nog meer dan 24h herstel tussen. Dat was best pittig met alleen een banaantje op en benen die een uurtje wakker zijn. Ik dacht na 3 al dat ik het niet vol kon houden maar uiteindelijk door 'positieve selftalk' toch de training afgemaakt met niet eens zo heel veel verval, gemiddeld waren ze 4.15 denk ik. Trots op mezelf, op een lege atletiekbaan is dat toch best een mentale beproeving!
Ben wel benieuwd of er morgen nog wat jus in de benen zit maar we gaan het zien :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186254221
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zwolle?
Rotterdam maar er komt daar ook iemand uit Zwolle.
pi_186256680
Afgelopen zondag de halve marathon gelopen van Enschede.
De oudste marathon van Nederland.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_186258878
Hoe ging het? Of wil je er verder niets over kwijt? :P
pi_186261593
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 21:20 schreef wyccie het volgende:
Hoe ging het? Of wil je er verder niets over kwijt? :P
Prima. Over tijden geef ik verder geen info, ivm privacy. Maar het was prachtig. Een compliment voor de bevolking van met name Lonneker. De inwoners stonden de hele bebouwde kom schouder aan schouder aan beide kanten. Vlaggen hingen uit. Er was een "opwarminrichting" etc.
Ook fraai is de Lonneker molen waar je langs komt. Met het nodige reliëf in het parcours.
Ook mooi was de diversiteit van de deelnemers. Er deden op het onderdeel 10 km brandweerlieden mee met volle bepakking.
Ook was er zaterdag een 2 mijl loop voor een recreatieve loop. Voor mensen die een lage drempel nodig hebben om te beginnen het hardlopen.
Een compliment voor de organisatie, want op zaterdag ging de markt natuurlijk gewoon door. Om 18.00 uur op zaterdag kon je nog uitglijden over de visresten, Maar men was druk doende om het marktplein schoon te vegen. En op zondag om 10.00 uur ging de halve en hele marathon van start. Dus dat was 's nachts doorwerken geblazen....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 17 april 2019 @ 23:15:33 #245
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186285168
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 22:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Prima. Over tijden geef ik verder geen info, ivm privacy. Maar het was prachtig. Een compliment voor de bevolking van met name Lonneker. De inwoners stonden de hele bebouwde kom schouder aan schouder aan beide kanten. Vlaggen hingen uit. Er was een "opwarminrichting" etc.
Ook fraai is de Lonneker molen waar je langs komt. Met het nodige reliëf in het parcours.
Ook mooi was de diversiteit van de deelnemers. Er deden op het onderdeel 10 km brandweerlieden mee met volle bepakking.
Ook was er zaterdag een 2 mijl loop voor een recreatieve loop. Voor mensen die een lage drempel nodig hebben om te beginnen het hardlopen.
Een compliment voor de organisatie, want op zaterdag ging de markt natuurlijk gewoon door. Om 18.00 uur op zaterdag kon je nog uitglijden over de visresten, Maar men was druk doende om het marktplein schoon te vegen. En op zondag om 10.00 uur ging de halve en hele marathon van start. Dus dat was 's nachts doorwerken geblazen....
Klinkt mooi!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_186289159
Ik heb twee jaar geleden daar de halve gelopen.
Het parcours schijnt wel iets beter te zijn geworden. Destijds was het grotendeels best saai, en ook niet heel veel publiek. Wel bij dat rechte stuk richting Glanerbrug en het laatste stuk heen en weer. Wat had ik daar een boel tegenwind. Gelukkig was ik toen in topvorm, want alsnog een PR gelopen.
pi_186289170
Mijn horloge wil niet meer synchroniseren. :{
Ik was nog helemaal niet van plan een nieuwe te kopen.
pi_186290085
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:23 schreef wyccie het volgende:
Mijn horloge wil niet meer synchroniseren. :{
Ik was nog helemaal niet van plan een nieuwe te kopen.
Via USB proberen?
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  donderdag 18 april 2019 @ 10:59:10 #249
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186290649
Gister 10x400m in ~ 3:50. Poe....
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 18 april 2019 @ 11:03:51 #250
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186290717
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 10:59 schreef xzaz het volgende:
Gister 10x400m in ~ 3:50. Poe....
400m in 3:50 is goed te doen toch?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 18 april 2019 @ 11:07:44 #251
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186290763
quote:
9s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

400m in 3:50 is goed te doen toch?
Scherp :6
pi_186291894
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb vanochtend vroeg mijn 7x1200m in 4.10 tempo gedaan, omdat ik morgen tijdens de lunch mee wil doen aan een 5km race van het werk en zo zit er iig nog meer dan 24h herstel tussen. Dat was best pittig met alleen een banaantje op en benen die een uurtje wakker zijn. Ik dacht na 3 al dat ik het niet vol kon houden maar uiteindelijk door 'positieve selftalk' toch de training afgemaakt met niet eens zo heel veel verval, gemiddeld waren ze 4.15 denk ik. Trots op mezelf, op een lege atletiekbaan is dat toch best een mentale beproeving!
Ben wel benieuwd of er morgen nog wat jus in de benen zit maar we gaan het zien :)
De race bleek 5,5 km met 5 bochtige rondjes rond het meertje/vijver van Bois de Boulogne. In de brandende middagzon, dus ik dacht, ik draai gewoon mijn horloge weg en ga op gevoel racen, zonder al te stuk te willen gaan midden op de werkdag. En dat ging boven verbazing goed! Ik klokte af op 22.30 over 5,5 km dus 4.06/km gemiddeld en ik voelde me eigenlijk nog best wel fris. Enorm grote beker gewonnen 8-)

En @wyccie: mijn Garmin wil al 2 maanden niet aan de hartslagsensor koppelen, ook niet na het vervangen van de batterij van de sensor. Ik heb Garmin gebeld maar wacht nog steeds op een mailtje van hen met verdere instructies/garantiebepalingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door La_Tramposa op 18-04-2019 12:23:16 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 18 april 2019 @ 12:44:00 #253
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186292335
Ik heb mijn hartslagband met de F210 ik denk een klein jaartje gebruikt. Heeft nooit goed gewerkt.
pi_186293987
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 10:28 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Via USB proberen?
Dat doe ik altijd, zodat ik een GPS fix heb.
Als ik 'm aansluit start de TomTom Sports connect meteen op, maar nu laadde hij alleen maar op.
Maar gelukkig deed ie het wel toen ik het programma handmatig opstartte.
Niets aan het handje dus!

Goed gedaan, LT!
pi_186295018
Horloge aan- en uitzetten heb je al geprobeerd, LT? En dan eerst de sensor verwijderen uit de te pairen external devices en later weer toevoegen als het horloge weer aangezet is.
pi_186295415
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:20 schreef Zwabberhark het volgende:
Horloge aan- en uitzetten heb je al geprobeerd, LT? En dan eerst de sensor verwijderen uit de te pairen external devices en later weer toevoegen als het horloge weer aangezet is.
Verwijderen heb ik nog niet geprobeerd, wel opnieuw pairen maar zonder te verwijderen. Ik ga het proberen, thanks!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186302322
Mijn Garmin zegt dat ik tenminste 2x met hartslagmeting outdoor moet sporten voordat ie mijn trainingsstatus kan weergeven.....
Gelukkig ben ik deze hele week nog geen seconde actief geweest, in de buitenlucht, met horloge. :')
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_186302429
Morgen overigens laatste etappe, vandaag de grens van 10.000 cumulatieve hoogtemeters in april gepasseerd.
Vandaag de mooiste etappe van de week gehad, met een waanzinnig gave klim, behoorlijk technische afdalingen en wederom prachtige start- en finishlocaties
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 19 april 2019 @ 11:37:00 #259
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186307957
Baantraining in de zon op een vrijdagochtend O+

En nu willen ze allemaal dat ik eens een 800 of 1500 meter ga lopen _O-
F means you're fucked
pi_186308559
Voor de mastercompetitie?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186308873
Ik snap niet hoe iedereen zo hard die 200tjes kan doen hoor :P 40 seconden is voor mij al een hele prestatie. Tja dat zullen die slome marathonvezels wel zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 19 april 2019 @ 12:50:01 #262
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186308892
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 12:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor de mastercompetitie?
Nee, gewoon een keertje ergens los inschrijven. Ik ga me echt niet aan de competitie wagen
F means you're fucked
pi_186309307
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 12:50 schreef YUR het volgende:

[..]

Nee, gewoon een keertje ergens los inschrijven. Ik ga me echt niet aan de competitie wagen
Ik doe ook grotendeels voor spek en bonen mee aan de competitie. Van een vereniging krijgt alleen de snelste op een afstand punten (in onze divisie, geen idee hoe het in andere divisies werkt), en dat ben ik doorgaans niet. Alleen voor estafette en straks waarschijnlijk ook voor 400 horde ben ik “nodig”, bij gebrek aan dames. Ik denk dat ik me bij de volgende competitie ook opgeef voor de 100m :P

Maar er zijn ook genoeg instuifjes om eens mee te doen. Dat is lekker laagdrempelig en kost een stuk minder tijd. Met jouw tempo’s op de 200 zou ik het zeker eens proberen!
  vrijdag 19 april 2019 @ 14:07:13 #264
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186310052
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 13:13 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik doe ook grotendeels voor spek en bonen mee aan de competitie. Van een vereniging krijgt alleen de snelste op een afstand punten (in onze divisie, geen idee hoe het in andere divisies werkt), en dat ben ik doorgaans niet. Alleen voor estafette en straks waarschijnlijk ook voor 400 horde ben ik “nodig”, bij gebrek aan dames. Ik denk dat ik me bij de volgende competitie ook opgeef voor de 100m :P

Maar er zijn ook genoeg instuifjes om eens mee te doen. Dat is lekker laagdrempelig en kost een stuk minder tijd. Met jouw tempo’s op de 200 zou ik het zeker eens proberen!
Ja precies. Bij de AV hier om de hoek hebben ze die instuifdingen in de zomer geloof ik
F means you're fucked
  zaterdag 20 april 2019 @ 12:14:25 #265
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186325858
Rustig hier....
  zaterdag 20 april 2019 @ 12:19:08 #266
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186325903
Iedereen geniet van de prachtige omstandigheden
F means you're fucked
pi_186326989
Lekker in de tuin bezig. Goede work out ;). Morgen weer duurloopje
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 april 2019 @ 14:05:47 #268
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186327153
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 13:55 schreef Sport_Life het volgende:
Lekker in de tuin bezig. Goede work out ;).
Oh ja, volgende week Koningsdag, dus verticuteren (want dat moet 'rond Koningsdag', aldus de lokale wijsheid). De godganse dag bezig met harken en gras scheppen en meer harken en meer verticuteren en meer harken. Ik ga liever volgende week al m'n halve marathon lopen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186327355
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 12:19 schreef YUR het volgende:
Iedereen geniet van de prachtige omstandigheden
Ik moest echt weer wennen aan de zon, de hogere temperaturen en de hoeveelheid pollen.

Heeft Strava trouwens een autoflag-script draaien? Mijn logje stond nog maar net online toen er meteen een flag op gezet was door iemand die al zijn CR's kwijt was doordat ik mijn fietstocht terug naar huis na de training in eerste instantie als hardlopen gelogd had.
pi_186327820
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oh ja, volgende week Koningsdag, dus verticuteren (want dat moet 'rond Koningsdag', aldus de lokale wijsheid). De godganse dag bezig met harken en gras scheppen en meer harken en meer verticuteren en meer harken. Ik ga liever volgende week al m'n halve marathon lopen :+
Ah getver onkruid ongewenste plantjes harken blegh..

Wij hadden in ons vorige appartement een balkon met nepplanten :X nu een redelijk grote tuin, maar ik moet zeggen ik vind het best leuk :D. Leer ook de buren goed kennen :P.
Maar ik loop idd liever een halve marathon ;). Ik heb ook echt absoluut geen groene vingers.
  zaterdag 20 april 2019 @ 21:45:00 #271
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186335347
Vandaag klein rondje gewandeld. Op verzoek van kind mn schoenen en sokken uitgedaan. Was in het duingebied dus kan best.

En nu dus mn voetzool opengehaald. Er mist een stukje vel met ongeveer een halve cm doorsnee. En ik heb morgen een LDL gepland van 30km... Dat wordt aftapen om te zorgen dat er geen troep inkomt.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_186337156
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 21:45 schreef Frsh het volgende:
Vandaag klein rondje gewandeld. Op verzoek van kind mn schoenen en sokken uitgedaan. Was in het duingebied dus kan best.

En nu dus mn voetzool opengehaald. Er mist een stukje vel met ongeveer een halve cm doorsnee. En ik heb morgen een LDL gepland van 30km... Dat wordt aftapen om te zorgen dat er geen troep inkomt.
Au! Balen, zeg. Aan een stuk glas, of gewoon een scherpe tak?

Ik heb overal vage pijntjes en klachten. De oorzaak is wel duidelijk: taper-tijd. Morgen de laatste duurloop en dan nog dieper in de ruststand.
  zondag 21 april 2019 @ 08:42:37 #273
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186341771
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:16 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Au! Balen, zeg. Aan een stuk glas, of gewoon een scherpe tak?

Ik heb overal vage pijntjes en klachten. De oorzaak is wel duidelijk: taper-tijd. Morgen de laatste duurloop en dan nog dieper in de ruststand.
Ik denk een tak.

Jij sterkte met tapertijd :)
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_186344495
Vandaag weer een loopje gedaan van 10km. Geen last meer van mijn enkel en zit ook weer op het tempo waar ik was gebleven voor de kleine blessure (5.5/km). Wel wat warm maar het is heerlijk om alleen met een korte broek en shirtje te lopen. *O*

Mijn schoenmaker heeft trouwens mooie stukjes leer in de hielvoering gezet, die had ik namelijk kapotgelopen maar ik vond het nogal zonde om gelijke nieuwe hardloopschoenen aan te schaffen. Denk dat ik bij een volgend paar schoenen het maar gelijk die leren stukjes erin laat stikken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2019 12:27:09 ]
pi_186345962
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 21:45 schreef Frsh het volgende:
Vandaag klein rondje gewandeld. Op verzoek van kind mn schoenen en sokken uitgedaan. Was in het duingebied dus kan best.

En nu dus mn voetzool opengehaald. Er mist een stukje vel met ongeveer een halve cm doorsnee. En ik heb morgen een LDL gepland van 30km... Dat wordt aftapen om te zorgen dat er geen troep inkomt.
Hoe ging de LDL?
  zondag 21 april 2019 @ 19:53:10 #276
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186351288
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 14:19 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Hoe ging de LDL?
Niet vanzelf. 30km was wel de max vandaag. Sneller dan gepland (3u20), maar mén wat was t warm.

Nu niet alleen een gaatje in mn rechter voetzool, maar ook een opgezwollen kleine linkerteen. En waar dat nou van komt....
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 20:17:10 #277
155227 crew  Guppy
dus
pi_186351712
Waarschijnlijk precies een beetje anders gelopen als normaal?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 21 april 2019 @ 20:53:39 #278
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186352539
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 20:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarschijnlijk precies een beetje anders gelopen als normaal?
Ja dat zou kunnen. Klein verslagje dan maar?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_186352823
Ik heb op 10 april mijn 10000e hardloopkilometer gelopen. En ik was me er niet van bewust :'(
  zondag 21 april 2019 @ 21:18:02 #280
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186352995
Naar aanleiding van de Station-naar-station routes van MudSweatTrails heb ik mijn eigen reisroute bedacht van Alkmaar naar Beverwijk. Iets meer dan 30 kilometer, veel onverhard, en lekker weinig mensen onderweg. Deze heb ik al een paar keer gelopen, en stond vandaag ook weer op de agenda.

Vanmorgen met de trein van Beverwijk naar Alkmaar gereden, en na 25 minuten aan de achterkant het station weer uit.

Omdat ik de laatste weken erg lekker loop had ik in eerste instantie 3u als eindtijd in gedachte. Dat moest ik vanwege de warmte al snel bijstellen. Het tempo halen ging prima, maar het afkoelen onderweg lukt nog niet zo goed in april.

Eerst 2 km door Alkmaar om bij de rand van de polder te komen. Daarna een dijkje op, eerst met asfalt, daarna halfverhard, en daarna gras. Een stapover over een hekje en een weiland in. Langs een paardje en wat schaapjes. Nog een stapover en naar het volgende weiland.

Na 5 km een smal bruggetje over de sloot en langs wat bollenvelden. Even wandelen maar, schaduw is hier niet te vinden. Weer een bruggetje en langs wat koeien. En opnieuw een hekje met een opstapje om bij het de volgende weiland te komen.

Op km 10 kom je dan door Egmond-Binnen. De plaatselijke herberg was al open en ik heb een toiletbezoek gecombineerd met het drinken van een cola en het versieren van de barjuffrouw.

Aan de andere kant van Egmond-binnen loop je zo het duingebied in. Stukjes met zand, denneappels, een paardenpad, en gelukkig heel wat schaduw. 15km in 1u35. Ging nog best ok.

Nog een stukje duinen en normaal loop je dan door het zweefvliegveld heen, want dat is toch nooit in gebruik. Nu waren ze aan het zweefvliegen en moest ik een stukje omlopen. Dat is niet zo erg, maar daar was weer helemaal geen schaduw op die alternatieve route.

Bij km 20 kiezen: ga ik linksaf en heb ik schaduw tot aan Wijk aan Zee, of ga ik rechtsaf over het strand en haal ik een ijsje?

Rechtsaf gegaan en stuk gewandeld tot de strandtent. Magnum gescoord en al wandelend opgesnoept. 20km in 2u10. Daarna 3km strand tot aan Wijk aan Zee. Het was eb, dus rennen ging prima op het harde zand. Alleen wilde mijn lijf niet meer zo (geen schaduw) en begon ik last te krijgen van mijn linker kleine teentje.

Bij Wijk aan Zee het strand af en op naar Beverwijk. Het laatste stuk. Op de weg naar Beverwijk staan veel bomen, dus lekker veel schaduw. Lopen ging weer wat beter. In Beverwijk aangekomen het park in en op naar het station.

In totaal 30km gelopen in 3u20. Tevreden over de tijd. Had meer schaduw moeten pakken en niet over t strand moeten gaan. Wel nu al de hele dag moe en rozig.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_186353215
Nice, Frsh. Prachtige route zo te lezen. Ging dat nog goed met een magnum in de pens en hoe is het afgelopen met de barjuf? Was het niet gruwelijk druk overal? Zondag + mooi weer = mensenplaag.
  zondag 21 april 2019 @ 21:35:53 #282
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186353321
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 21:30 schreef Zwabberhark het volgende:
Nice, Frsh. Prachtige route zo te lezen. Ging dat nog goed met een magnum in de pens en hoe is het afgelopen met de barjuf? Was het niet gruwelijk druk overal? Zondag + mooi weer = mensenplaag.
-Magnum hield zich prima.
-De barjuf was een meisje van 16 die geen houding wist toen een hijgende en bezwete grote kerel plotseling voor dr bar stond. Ze bleef maar giechelen. Misschien zat mn haar niet goed.
-Drukte viel wel mee, dat heb je als je niet de geijkte routes loopt.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_186361453
Ik deed vandaag de Wielenloop. Klein lokaaltje in Rosmalen, nog geen vier kilometer van huis. Deed de vijf. Liep 24.32. was ik dik tevreden mee.
Lekker vertrouwen voor het 073Summer Circuit. Dat is Jeroen Boschloop, Engelenrun en Omloop van Empel, 5, 6 en 5km. In juni.

[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 22-04-2019 12:52:02 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 22 april 2019 @ 17:06:03 #284
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186364752
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 12:42 schreef mosselmossel het volgende:
Ik deed vandaag de Wielenloop. Klein lokaaltje in Rosmalen, nog geen vier kilometer van huis. Deed de vijf. Liep 24.32. was ik dik tevreden mee.
Lekker vertrouwen voor het 073Summer Circuit. Dat is Jeroen Boschloop, Engelenrun en Omloop van Empel, 5, 6 en 5km. In juni.
Mooie tijd mossel! ^O^

Ik zou vandaag een duurloopje gaan doen, maar ik heb nog geen zin kunnen vinden :@
F means you're fucked
  maandag 22 april 2019 @ 17:38:36 #285
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_186365192
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 17:06 schreef YUR het volgende:

[..]

.... ik heb nog geen zin kunnen vinden :@
Ligt naast je loopschoenen. Hup Lopen!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_186365507
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 17:38 schreef Frsh het volgende:

[..]

Ligt naast je loopschoenen. Hup Lopen!
En anders na 5km in de bosjes..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186365996
Of gewoon een keertje overslaan, moet kunnen af en toe ;)
pi_186366558
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 18:32 schreef Sport_Life het volgende:
Of gewoon een keertje overslaan, moet kunnen af en toe ;)
Mja hardlopen wel het beste bewijs is dat alleen dingen doen wanneer je er zin in hebt je nergens ver brengt. Als je eenmaal bezig bent heb je eigenlijk nooit spijt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186366712
Ik heb mijn hele eetpatroon ook onbewust aangepast. Zat vanmiddag foto's te bekijken van een vakantie 5 jaar geleden, alleen maar hamburgers en bier (oké was wel USA, dus weinig anders te eten) . Foto's van vorig jaar zat ik aan de sinaasappel, water en thee met een sportbroekje aan :+.

Ik bedoel daarmee te zeggen dat als de knop eenmaal om is, het eigenlijk vanzelf gaat, zowel motivatie om te lopen als om gezond te eten :).

In dat licht is een keertje overslaan geen probleem ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Sport_Life op 22-04-2019 19:19:38 ]
pi_186367160
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 17:06 schreef YUR het volgende:
maar ik heb nog geen zin kunnen vinden :@
Je miept :o :o :o :o :o
pi_186367749
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 17:06 schreef YUR het volgende:

[..]

Mooie tijd mossel! ^O^

Ik zou vandaag een duurloopje gaan doen, maar ik heb nog geen zin kunnen vinden :@
En je hebt wel gezocht? 8-)
pi_186368150
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 19:14 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb mijn hele eetpatroon ook onbewust aangepast. Zat vanmiddag foto's te bekijken van een vakantie 5 jaar geleden, alleen maar hamburgers en bier (oké was wel USA, dus weinig anders te eten) . Foto's van vorig jaar zat ik aan de sinaasappel, water en thee met een sportbroekje aan :+.

Ik bedoel daarmee te zeggen dat als de knop eenmaal om is, het eigenlijk vanzelf gaat, zowel motivatie om te lopen als om gezond te eten :).

In dat licht is een keertje overslaan geen probleem ;)
Oh, dat eten gaat bij mij nou juist niet vanzelf. Of nouja, ik eet vrij gezond en vind dat over het algemeen ook veel lekkerder dan frituurtroep. Maar ik houd ook heel erg van chocola of een frans gebakje op zijn tijd. En zijn tijd is nu net iets te vaak :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 22 april 2019 @ 21:30:19 #293
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_186370071
Ik heb ook niet echt gezocht nee. Misschien woensdag weer :7
F means you're fucked
pi_186370887
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 20:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oh, dat eten gaat bij mij nou juist niet vanzelf. Of nouja, ik eet vrij gezond en vind dat over het algemeen ook veel lekkerder dan frituurtroep. Maar ik houd ook heel erg van chocola of een frans gebakje op zijn tijd. En zijn tijd is nu net iets te vaak :P
Daar is ook niets mis mee :9 af en toe :)
pi_186375168
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 12:42 schreef mosselmossel het volgende:
Ik deed vandaag de Wielenloop. Klein lokaaltje in Rosmalen, nog geen vier kilometer van huis. Deed de vijf. Liep 24.32. was ik dik tevreden mee.
Lekker vertrouwen voor het 073Summer Circuit. Dat is Jeroen Boschloop, Engelenrun en Omloop van Empel, 5, 6 en 5km. In juni.
Al ingeschreven? De Omloop is erg snel vol.en de inschrijving stopt al 2 weken voor de loop.
Vorig jaar heb ik alleen de Engelenrun gedaan. Nu heb ik me op tijd ingeschreven.
pi_186386722
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 07:19 schreef wyccie het volgende:

[..]

Al ingeschreven? De Omloop is erg snel vol.en de inschrijving stopt al 2 weken voor de loop.
Vorig jaar heb ik alleen de Engelenrun gedaan. Nu heb ik me op tijd ingeschreven.
Yep! Voor alledrie ingeschreven :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_186386936
Zo dan, m’n 1000jes op gevoel en vooral niet te hard gingen 4min/km O+

Morgen starten met trainingsstage van 10 trainingsdagen en 2 rustdagen. Benieuwd wat dat met m’n lijf gaat doen!
pi_186386951
Weg

[ Bericht 99% gewijzigd door hatsaflats op 23-04-2019 21:19:42 (Quote i.p.v. edit :’)) ]
pi_186387036
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 21:18 schreef hatsaflats het volgende:
Zo dan, m’n 1000jes op gevoel en vooral niet te hard gingen 4min/km O+

Morgen starten met trainingsstage van 10 trainingsdagen en 2 rustdagen. Benieuwd wat dat met m’n lijf gaat doen!
Waar ga je heen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_186387080
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 21:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waar ga je heen?
Nergens. Dit jaar is het gewoon op de baan hier en in Schoorl.
pi_186387128
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 21:24 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Nergens. Dit jaar is het gewoon op de baan hier en in Schoorl.
Ah dat is ook een mooie omgeving en weinig reisstress :P En ga je dan wel tussen de trainingen door met de benen omhoog liggen of wel gewoon werken of andere dingen gepland staan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')