Een van de rechters stelde de vraag waarom het DoJ Trump helpt als dit een privé aangelegenheid is.twitter:ddale8 twitterde op dinsdag 26-03-2019 om 21:09:15The U.S. Department of Justice was in court today to defend the right of the president to block people on Twitter, arguing that while he tweets in an official capacity he blocks people in a personal capacity. https://t.co/kpWTV4Yhqp reageer retweet
Whataboutismquote:Op woensdag 27 maart 2019 09:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Zou je die mening ook hebben als het Obama betrof?
Hey kijk, nog één.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:05 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
The Green New Deal is een pagina klimaat en de rest communisme en rassenpolitiek
Gratis geld voor hen die niet willen werken
Binnen 10 jaar ALLE gebouwen opnieuw bouwen
De gouverneur van Hawaii die dit steunt, terwijl het vliegverkeer wil afschaffen
Koeienscheten reduceren
Medeschrijver in de Senaat die weet dat dit poep is en er niet zelf voor stemt
Ik heb het volgens mij Trey Gowdie ergens horen zeggen in een van zijn vele commentaren bij Fox over dit onderwerp. En je kan zeggen wat je wil, maar die man weet waar hij over praat.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welk wetsartikel haal je dat uit?
"Er is een landverrader", schrijft de zure rivaal. En dat wordt zonder kritiek overgenomen door inlichtingendiensten.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
“Er is geen landverrader”, schrijft het hulpje van de vermeende landverrader.
Dat is een beetje vaag, 'ik heb het ooit ergens gehoord, ik weet alleen niet precies wie het zei en wanneer'.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:14 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Ik heb het volgens mij Trey Gowdie ergens horen zeggen in een van zijn vele commentaren bij Fox over dit onderwerp. En je kan zeggen wat je wil, maar die man weet waar hij over praat.
Maar bekijk het anders logisch. Als je meewerkt met het onderzoek en de rechten die je hebt gebruikt, waar kan er dan obstruction of justice plaatsvinden? Als er een gefundeerde verdenking is, of een aanklacht, pas dan is er iets waar obstruction betrekking op kan hebben. Hoe kan je iets tegenwerken dat er niet is? Hoe kan je de rechtsgang tegenwerken als je niet terecht staat?
Mijn vraag blijft staan. Had jij Rutte gesteund als er op deze wijze was omgesprongen met een rapport dat mogelijk belastend voor hem was?quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:57 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn dat mijn regeringsleider geen landverrader zou zijn. Dat zou toch goed nieuws moeten zijn?
Nogmaals, laten we de Mueller-soap vertalen naar een hypothetische Nederlandse situatie:quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het is wat het is. Barr zou vriendjes zijn met Trump en daarom een ontlastende summary uitsturen en het rapport achter de hand willen houden of zodanig willen censureren dat het nog steeds ontlastend is voor Trump.
Dit is, in de definitie, een samenzweringstheorie.
De aluhoedjes worden de afgelopen jaren toch echt met een linksdraaiende slag gemaakt.
Zou jij 'alu hoedje' roepen als de brief van Van der Steur kritisch werd ontvangen en Wilders en Baudet op hoge poten meer openheid van zaken eisten?quote:Op woensdag 27 maart 2019 07:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel nou dat Rutte was onderzocht omdat zijn campagneteam mogelijk samenwerkte met de regering van Oekraïne in de aanloop naar het referendum. Hoe had jij gereageerd als er niet meer naar buiten werd gebracht dan een samenvatting van vier kantjes, geschreven door toenmalig minister Van der Steur? En er ook nog eens in die brief stond dat het onderzoek Rutte niet volledig vrijpleit.
Had jij het begrepen als Rutte victorie had gekraaid of zou je kritisch zijn en meer informatie verlangen?
Kom op zegquote:
Laat de vraag lekker staan zou ik zeggen. Tis totaal irrelevante whataboutism... ofja whatifism.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn vraag blijft staan. Had jij Rutte gesteund als er op deze wijze was omgesprongen met een rapport dat mogelijk belastend voor hem was?
Welnee. “Als er maar geen landverrader is!” zegt de rivaal.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:17 schreef Ensiferum het volgende:
"Er is een landverrader", schrijft de zure rivaal. En dat wordt zonder kritiek overgenomen door inlichtingendiensten.
Nee, de conclusie van het onderzoek is luid en duidelijk: geen landverraad. Maar toch ook werden er verschillende kanttekeningen geplaatst bij het gedrag van de vermeende landverrader (obstruction of justice).quote:Vind je dan dat er geen gedegen onderzoek is geweest? Is dat alleen maar als de gehoopte conclusie is behaald? Kan me dat voorstellen hoor, want dat volgt de teend ven de verkrachte wetenschap.
Nou ja, het laat zien in hoeverre jij consequent bent. Ik denk namelijk dat wanneer het een onderzoek naar Clinton betrof, jij niet 'alu hoedje!' had geschreeuwd, maar vooraan stond om te roepen dat er sprake was van een doofpot en dat er pizza's in het spel waren.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:25 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Laat de vraag lekker staan zou ik zeggen. Tis totaal irrelevante whataboutism... ofja whatifism.
Ach, en als de ene na de andere getuige tegen Trump onder verdachte omstandigheden het loodje zou leggen dan stond jij ook vooraan te roepen dat er iets niet pluis was en meer aan de hand zou zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, het laat zien in hoeverre jij consequent bent. Ik denk namelijk dat wanneer het een onderzoek naar Clinton betrof, jij niet 'alu hoedje!' had geschreeuwd, maar vooraan stond om te roepen dat er sprake was van een doofpot en dat er pizza's in het spel waren.
Zie hier. Jij lijkt mij de laatste persoon die in dit topic 'alu hoedje!' mag roepen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:35 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ach, en als de ene na de andere getuige tegen Trump onder verdachte omstandigheden het loodje zou leggen dan stond jij ook vooraan te roepen dat er iets niet pluis was en meer aan de hand zou zijn.
Maar mijn bias tegen Clinton heb ik ook nooit ontkend of verborgen. Draag em met trots.
Juist de eerste, gezien mijn ervaringquote:Op woensdag 27 maart 2019 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie hier. Jij lijkt mij de laatste persoon die in dit topic 'alu hoedje!' mag roepen.
Hahahaquote:Op woensdag 27 maart 2019 09:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Negeer DustPuppy, hij is een troll.
Je bedoelt Pechtold? Die had wel een Oekraïnse vuist in zijn reetquote:Op woensdag 27 maart 2019 07:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel nou dat Rutte was onderzocht omdat zijn campagneteam mogelijk samenwerkte met de regering van Oekraïne in de aanloop naar het referendum. Hoe had jij gereageerd als er niet meer naar buiten werd gebracht dan een samenvatting van vier kantjes, geschreven door toenmalig minister Van der Steur? En er ook nog eens in die brief stond dat het onderzoek Rutte niet volledig vrijpleit.
Had jij het begrepen als Rutte victorie had gekraaid of zou je kritisch zijn en meer informatie verlangen?
Inderdaad, net zoals er constant gelekt wordt uit het WH dat volzit met Democratenquote:Op woensdag 27 maart 2019 10:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Je bedoelt Pechtold? Die had wel een Oekraïnse vuist in zijn reet
Maar het complete rapport gaat naar mijn weten ook gepubliceerd worden. Het gaat eerst naar het Witte Huis en waarschijnlijk ook -unredacted- naar de veiligheidscommissies in de Senaat en het Huis, waar ook Democraten zitten. Die hebben geheimhoudingsplicht, maar het is eerder bewezen dat die gewoon lekken. Dus ook al zou Trump proberen het rapport geheim te houden, het wordt toch wel openbaar omdat de Democraten in de veiligheidcommissies en de FBI-onderzoekers hun geheimhoudingsplicht niet zullen respecteren.
Begon eraan, maar toen realizeerde ik me dat het tegen het waanzinnige aanhikte om eerdere uren aan materiaal door te spitten hiervoorquote:Op woensdag 27 maart 2019 09:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is een beetje vaag, 'ik heb het ooit ergens gehoord, ik weet alleen niet precies wie het zei en wanneer'.
Zoek het anders even op, neem de tijd.
Ik denk het wel. Gelukkig is er wat betreft Rutte en Trump genoeg ander materiaal om hen te verachten.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn vraag blijft staan. Had jij Rutte gesteund als er op deze wijze was omgesprongen met een rapport dat mogelijk belastend voor hem was?
Is toch niet zoveel moeite? Gewoon even googelen: 'can you be sentenced for obstruction of justice without a crime'.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:23 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Begon eraan, maar toen realizeerde ik me dat het tegen het waanzinnige aanhikte om eerdere uren aan materiaal door te spitten hiervoor
Wat wordt er uit het Witte Huis gelekt dan?quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad, net zoals er constant gelekt wordt uit het WH dat volzit met Democraten
Op welke wijze had Stewart obstructed dan?quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Is toch niet zoveel moeite? Gewoon even googelen: 'can you be sentenced for obstruction of justice without a crime'.
Dan leer je dat er al eerder mensen veroordeeld zijn voor obstruction zonder dat ze veroordeeld zijn voor een misdaad, zoals Martha Stewart. Dat is dus geen harde voorwaarde.
Niet alleen maar.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het Mueller-onderzoek gaat over 'collusion'
Dat snap ik Ed, bedankt vriend.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Op welke wijze had Stewart obstructed dan?
Het Mueller-onderzoek gaat over 'collusion' wat op zich niet eens een strafbaar feit hoeft te zijn.
Onder andere over hoe er minder gelekt moet worden toch?quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:35 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wat wordt er uit het Witte Huis gelekt dan?
Wellicht zocht ik te specifiek enkel naar deze zaak. Deze analyze is helder genoeg.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Is toch niet zoveel moeite? Gewoon even googelen: 'can you be sentenced for obstruction of justice without a crime'.
Dan leer je dat er al eerder mensen veroordeeld zijn voor obstruction zonder dat ze veroordeeld zijn voor een misdaad, zoals Martha Stewart. Dat is dus geen harde voorwaarde.
Klopt, dus je punt dat je alleen veroordeeld kan worden voor obstruction als er ook daadwerkelijk een misdaad is klopt dan niet.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:55 schreef Ensiferum het volgende:
Kan wel, bijzonder moeilijk hard te maken, als er al sprake van is.
Klopt. Het is volstrekt logisch om aan te nemen dat voor iedereen geldt dat in een onderzoek naar jou zo min mogelijk naar voren komt, en dat lijkt me ieder zijn recht. De vraag is dan waar de grens ligt met obstructie. En als die ligt bij het verbergen van crimineel gedrag, dan moet er (bewezen worden dat er) kennis van criminele feiten is. En als er geen criminele feiten zijn, is kennis erover ook onmogelijk. Lijkt me dan dat obstructie onhoudbaar is.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Klopt, dus je punt dat je alleen veroordeeld kan worden voor obstruction als er ook daadwerkelijk een misdaad is klopt dan niet.
De vraag wordt dan ook of Trump bewust probeerde een onderzoek te dwarsbomen omdat hij dacht dat het iets over hem naar buiten zou brengen wat hij niet wilde. Het antwoord op die vraag zal ergens in het hele rapport te vinden zijn, maar kan je niet op basis van de samenvatting van Barr geven.
De Dems zijn Trump dankbaar dat hij zij glorieuze -ahum- overwinning dacht te kunnen vieren door het grauw weer eens te schoppen.twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 27-03-2019 om 03:05:12Over the past 24 hours, Republican officials have watched in horror as the Trump admin once again fully embraced the repeal of Obamacare, The Daily Beast reports.“They are completely tone deaf," said one top party strategist. "WTF is wrong with them?"https://t.co/Y1PH4jRj0W reageer retweet
Daarom is het bijzonder merkwaardig dat McConnell het vrijgave voorstel geblokkeerd heeft. Er stond immers niets in over 'meteen vrijgeven die handel'. Er was genoeg ruimte en tijd ingebouwd om het rapport goed te recenseren en eventuele dingen te blokkeren ivm security. Maar nee, PATS BOEM meteen blokkeren die handel.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:02 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Er staan methodes en namen in die eerst moeten worden gefilterd ivm privacy en niet vrijgeven van onderzoeksmethoden.
Dus nee, niet merkwaardig dat het niet gelijk 1op1 op straat ligt.
Scope van het mueller onderzoek was zo goed als ongelimiteerd. Geen enkel verzoek van mueller is afgewezen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Daarom is het bijzonder merkwaardig dat McConnell het vrijgave voorstel geblokkeerd heeft. Er stond immers niets in over 'meteen vrijgeven die handel'. Er was genoeg ruimte en tijd ingebouwd om het rapport goed te recenseren en eventuele dingen te blokkeren ivm security. Maar nee, PATS BOEM meteen blokkeren die handel.
Verder moeten we ook niet vergeten dat de scope van het hele Mueller onderzoek volgens mij min of meer door Trump zelf en republikeins gedomineerd Council is vastgesteld. Uiteindelijk is het vrij logisch dat daar dan niets uitkomt. Niet voor niets dat Trump het hele onderzoek vooral ageerde tegen het 'en wat er nog meer uit volgt' gebeuren, zoals onderzoeken naar zijn financiele handel, zijn familie (de red line) etc. Er zijn een heleboel mensen niet gehoord.
Er zijn nog een klein 20 onderzoeken gaande, die het behoorlijk waard gaan zijn
Het tweede volgt natuurlijk niet uit het eerste.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:52 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Scope van het mueller onderzoek was zo goed als ongelimiteerd. Geen enkel verzoek van mueller is afgewezen.
Trey Gowdy weet waar hij over praat? Goh, toen hij Clinton ondervroeg werd hij anders compleet afgemaakt en kwam hij eruit als een schertsfiguur.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:14 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Ik heb het volgens mij Trey Gowdie ergens horen zeggen in een van zijn vele commentaren bij Fox over dit onderwerp. En je kan zeggen wat je wil, maar die man weet waar hij over praat.
Maar bekijk het anders logisch. Als je meewerkt met het onderzoek en de rechten die je hebt gebruikt, waar kan er dan obstruction of justice plaatsvinden? Als er een gefundeerde verdenking is, of een aanklacht, pas dan is er iets waar obstruction betrekking op kan hebben. Hoe kan je iets tegenwerken dat er niet is? Hoe kan je de rechtsgang tegenwerken als je niet terecht staat?
Maar natuurlijk wel dat de uitslag volgt uit de samenstelling van het onderzoeksteam?quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het tweede volgt natuurlijk niet uit het eerste.
Hoe weet jij dat? Volgens mij is die informatie helemaal niet openbaar.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:52 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Scope van het mueller onderzoek was zo goed als ongelimiteerd. Geen enkel verzoek van mueller is afgewezen.
Mischien kan jij je daar dan vervoegen met jouw bijdrages? In BNW dus.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:58 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Maar natuurlijk wel dat de uitslag volgt uit de samenstelling van het onderzoeksteam?
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat er niets aan de hand is / geen bewijs is / onvoldoende bewijs is.
Heeft een hoog complot gehalte, wellicht iets voor BNW?
Gowdy inderdaad. Heb zijn ondervraging van Clinton niet gezien, kan er niet over oordelen. Van wat ik van hem gezien heb is dat hij scherp is.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Trey Gowdy weet waar hij over praat? Goh, toen hij Clinton ondervroeg werd hij anders compleet afgemaakt en kwam hij eruit als een schertsfiguur.
Goed voorbeeld doet volgenquote:Op woensdag 27 maart 2019 11:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien kan jij je daar dan vervoegen met jouw bijdrages? In BNW dus.
Dus je weet totaal niet waar je over praat. Waarvan akte.quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:01 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Gowdy inderdaad. Heb zijn ondervraging van Clinton niet gezien, kan er niet over oordelen. Van wat ik van hem gezien heb is dat hij scherp is.
En natuurlijk was dat hele Clinton onderzoek een farce. GrahamGOD gaat dat wel rechtzetten.
Ik zie niet in waarom jij overal een 'hoog BNW gehalte' in wil zien. Wij zouden hier ook geen genoegen nemen met een samenvatting van een parlementair onderzoek geschreven door het kabinet Rutte. Dan wil je op z'n minst dat het parlement inzage krijgt en kan oordelen over de inhoud. Ik snap wel dat het een krampachtige spiegelreflex is na groteske samenzweringen over pedofielenringen en dergelijke, maar dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:58 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Maar natuurlijk wel dat de uitslag volgt uit de samenstelling van het onderzoeksteam?
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat er niets aan de hand is / geen bewijs is / onvoldoende bewijs is.
Heeft een hoog complot gehalte, wellicht iets voor BNW?
Dat is het probleem niet. Het gaat meer om de grand jury getuigenissen. Er is een regel dat de getuigenissen over personen waarvan besloten is dat ze niet aangeklaagd worden geheim moeten blijven. Barr kan (als hij wil en dat is dus de vraag) op deze regel uitzondering maken door de rechter toestemming te vragen. Dat is in het verleden al eerder gebeurd.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:02 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Er staan methodes en namen in die eerst moeten worden gefilterd ivm privacy en niet vrijgeven van onderzoeksmethoden.
Dus nee, niet merkwaardig dat het niet gelijk 1op1 op straat ligt.
quote:In most cases, the Justice Department adheres to a policy of redacting sections of court files, reports, and other public documents that contain information about people who have not been charged with a crime as part of the relevant investigation. Trump and his adult children — two of whom serve in his administration and the other two on his campaign staff — are among the dozens of people who were not indicted but whom the Mueller report presumably mentions.
And federal Rule 6(e) for the criminal procedure, which deals with recording and disclosing grand jury proceedings, could prohibit Barr from unsealing some documents and transcripts obtained by the grand jury presiding over Mueller’s work and releasing them to Congress. Barr would need a court’s permission to release those grand jury documents.
Roll Call
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 27-03-2019 om 15:35:00Dianne Feinstein made yet another attempt for the Senate to pass the resolution that called for Robert Mueller's report to be publicly released. Mitch McConnell blocked it. Again. https://t.co/BhFqNgZuKU reageer retweet
Bizar eigenlijk dat dat kan...quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:50 schreef Kijkertje het volgende:
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 27-03-2019 om 15:35:00Dianne Feinstein made yet another attempt for the Senate to pass the resolution that called for Robert Mueller's report to be publicly released. Mitch McConnell blocked it. Again. https://t.co/BhFqNgZuKU reageer retweet
twitter:OrinKerr twitterde op woensdag 27-03-2019 om 11:18:16"People love it when you attack the press." -- The President of the United States, explaining himself to members of the United States Senate.https://t.co/kuegJV5upz https://t.co/4zawiFDPSm reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |