quote:15:01
Burgemeester Jan van Zanen meldt net dat er drie doden zijn gevallen en negen gewonden door de schietpartij in Utrecht.
twitter:GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:54:05Burgemeester Jan van Zanen reageert op het schietincident eerder vandaag https://t.co/PzI6t2tPtX reageer retweet
In het kortquote:quote:
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland heeft maandagochtend een schietpartij plaatsgevonden. Het vuur werd geopend op de inzittenden van een tram bij het 24 Oktoberplein. Dit is wat we tot nu toe weten over het incident.
Laatste nieuwsberichtentwitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:17:27De politie vraagt u uit te kijken naar de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije) in verband met het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in Utrecht. Benader hem niet zelf maar bel direct de opsporingstiplijn 0800-6070 https://t.co/QZ88s3Wl0k reageer retweet
quote:Ooggetuige Niels (21): ‘Hij schoot op die mensen die die vrouw hielpen’
De 21-jarige Niels zat in de tram in Utrecht waar vanmorgen ‘mogelijke terreurverdachte’ Gökman Tanis begon te schieten. Niels ‘had het gevoel’ dat de dader zich op één persoon richtte. ,,Hij mikte op die mensen die die vrouw probeerde te helpen.”
Niels is net weer thuis, na door de politie te zijn gehoord, nog stevig onder de indruk van wat hij heeft gezien. ,,Het gebeurde in het tramstel achter mij. Er was ineens commotie. De tram kwam stil te staan in een bocht dus ik kon goed zien wat er in het tramstel achter mij gebeurde. De deur van de tram werd geforceerd en er werden ramen ingeslagen. In ons tramstel was verwarring maar bleef het redelijk kalm.”
,,Er was op dat moment op zeker al geschoten in dat tramstel achter mij. Je hoorde van die plop-plop-plop-geluiden, alsof er een geluiddemper op zat. Daarna zag ik mensen naar buiten rennen, echt voor hun leven. Ik had het gevoel dat hij zich speciaal op een iemand richtte want ik zag een vrouw naar buiten kruipen. Omstanders probeerden haar weg te trekken maar toen ze dat deden ging die man speciaal achter haar aan en mikte op die omstanders.”
,,Nee, ik kon niet goed zien hoe hij eruit zag. Hij had een donkere jas aan, normaal postuur, en had een lang pistool in zijn hand. Gewoon zo’n handpistool, geen automatisch wapen, voor zover ik kon zien. Daarna ging ie nog achter iemand aan, met een geel hesje, die die vrouw probeerde te helpen, en daarna kon ik het niet meer zien.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)uw-hielpen~abd214eb/
quote:Gezochte Gökmen Tanis stond terecht wegens schieten met vuurwapen en verkrachting
UTRECHT - De 37-jarige Gökmen Tanis, die wordt gezocht vanwege het schietdrama bij het 24 Oktoberplein, is vaak in aanraking geweest met justitie. Hij stond in 2014 terecht omdat hij zou hebben geschoten met een vuurwapen en wegens poging tot doodslag.
Zijn strafblad is lang: hij zou in oktober 2014 een vrouw hebben beledigd en naar haar hebben gespuugd. Ook beledigde en bedreigde hij toen een agent. Tevens zou hij dat jaar onder invloed hebben gereden.
Zeer recent stond hij ook voor de rechter: twee weken terug nog omdat hij een vrouw zou hebben verkracht. Ook zou hij zich onlangs schuldig hebben gemaakt aan het stelen van een fiets en een inbraak in een bedrijfspand. Die delicten dateren van september en oktober vorig jaar.
De verkrachting zou zijn gebeurd in juli 2017 in Utrecht. Precies twee weken geleden was een zogenoemde regiezitting.
De politie heeft een foto van Tanis verspreid. De man, die Turkse roots heeft, zou vanochtend hebben geschoten in of bij een tram op het 24 Oktoberplein. Daarbij is een nog onbekend aantal mensen gewond geraakt en er zijn mogelijk ook mensen overleden. Tanis is nog voortvluchtig.
Liveblogstwitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:28:03Het aantal gewonden is zojuist naar beneden bijgesteld. Het gaat om 5 gewonden in plaats van de eerder genoemde 9. Het aantal overledenen is op dit moment onveranderd. https://t.co/9tStbq1f0B reageer retweet
quote:
Nederlandse leger heeft geen budget en geen geld voor kogels. Kun je wel militairen inzetten maar met "pew pew pew" roepen bereik je niks.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:41 schreef Guccipet1993 het volgende:
Ik ben er kots misselijk van dat niet eens het leger wordt ingezet nu in de Nederlandse steden
In Frankrijk en België beschermen ze wel de bevolking maar Pinokkio Rutte laat de mensen in het gevaar stikken!alleen belasting verhogingen doorvoeren maar het volk beschermen kent hij niet!
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:45 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Nederlandse leger heeft geen budget en geen geld voor kogels. Kun je wel militairen inzetten maar met "pew pew pew" roepen bereik je niks.
Dat zou inderdaad kunnen, want het is alleen maar in het belang van deze mensen. Hoe meer haat, aan welke zijde dan ook, hoe liever het deze hufters is. Het geeft hen des te meer wapens (sowieso in figuurlijke zin) om moslims extra op te jutten om ook een heilige oorlog te beginnen dan wel te steunen. Dat is de wrange ironie: extra stemmen op bijv. Wilders of Baudet speelt niet alleen islamkritische bewegingen in de kaart, maar juist ook de extremistische moslims.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:38 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dan ga je er dus van uit dat de islamitische terroristen de islamkritische partijen aan extra zetels willen helpen?
twitter:celalaltuntas1 twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:10:36Hij was vroeger geradicaliseerd en laatste 10 jaar gebruikt hij harddrugs en drinkt alcohol. Hij is kortgeleden verlaten. Hij was zijn ex achter na. En schrijnt in de tram na haar doodgeschoten te hebben veder ronduit heeft geschoten. reageer retweet
Wi geeft die cameraman een statief? Dit is geen kijkenquote:
Goed geschreven stuk.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:48 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:celalaltuntas1 twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:10:36Hij was vroeger geradicaliseerd en laatste 10 jaar gebruikt hij harddrugs en drinkt alcohol. Hij is kortgeleden verlaten. Hij was zijn ex achter na. En schrijnt in de tram na haar doodgeschoten te hebben veder ronduit heeft geschoten. reageer retweet
twitter:qoubaa2 twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:25:10@PolitieUtrecht @nourdeenw Vrouw met hoofddoek gewond. Utrecht shooting. https://t.co/uQBseSXQQb reageer retweet
Op de Engelse wikipedia was er om 11 uur al een pagina.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:49 schreef Zipportal het volgende:
Valt tegen dat er nog geen Wikipedia pagina is?
https://nl.wikipedia.org/wiki/18_maart
Dat gerucht was ook al een aantal keer langsgekomen.quote:
Alles komt nu 500x langs.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat gerucht was ook al een aantal keer langsgekomen.
Eerst was zijn ex nog zijn schoonzus... nou ja, het kan ook beide zijn natuurlijk, misschien is zijn ex zelfs zijn volle zus.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat gerucht was ook al een aantal keer langsgekomen.
Misschien zijn (ex) (schoon)zus die hij verkracht had.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Eerst was zijn ex nog zijn schoonzus... nou ja, het kan ook beide zijn natuurlijk, misschien zelfs zijn volle zus.
Klinkt best plausibel.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:50 schreef Kyran het volgende:
Met alles wat tot nu toe bekend is lijkt het dus op iets in relationele sfeer. Gericht op een vrouw geschoten en daarna geschoten op mensen die de vrouw te hulp schoten en zelf gevlucht.
Naam van dader verdachte is bekend en hij is een bekende bij de politie. Waarschijnlijk heeft hij connecties met geradicaliseerde moslims waardoor bij iedereen alle alarmbellen afgingen. Achteraf gezien lijkt dit allemaal te overdreven, maar alsnog prima gereageerd.
Liever dit dan uren niks lopen doen en dan denken shit ..... te laat.
Denk dat dit het is ja.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:50 schreef Kyran het volgende:
Met alles wat tot nu toe bekend is lijkt het dus op iets in relationele sfeer. Gericht op een vrouw geschoten en daarna geschoten op mensen die de vrouw te hulp schoten en zelf gevlucht.
Naam van dader verdachte is bekend en hij is een bekende bij de politie. Waarschijnlijk heeft hij connecties met geradicaliseerde moslims waardoor bij iedereen alle alarmbellen afgingen.
Opgelostquote:Op maandag 18 maart 2019 16:50 schreef Kyran het volgende:
Naam van dader verdachte is bekend en hij is een bekende bij de politie. Waarschijnlijk heeft hij connecties met geradicaliseerde moslims waardoor bij iedereen alle alarmbellen afgingen. Achteraf gezien lijkt dit allemaal te overdreven, maar alsnog prima gereageerd.
Dit verdient inderdaad een pluim naar de veiligheidsdiensten.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:50 schreef Kyran het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Akkoord; waarvan akte.
Ik neem de inhoud van deze post terug.
Hij is Koerdisch.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:49 schreef ShaoliN het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)aBjRBKrK8exWZ4eowy1k
Ws al eerder gepost, maar een pkk fanaatje schijnbaar
Ook leerzaam voor als zoiets wel daadwerkelijk aan de orde is.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:50 schreef Kyran het volgende:
Je hebt gelijkquote:
Het is een aanslag maar geen terroristische aanslag.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:52 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Denk dat dit het is ja.
Maar waarom Rutte dan al zo stellig spreekt van een aanslag, op die persconferentie.... beetje voorbarig.
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:53 schreef Chia het volgende:
[..]
Ook leerzaam voor als zoiets wel daadwerkelijk aan de orde is.
Betere gelegenheid krijg je inderdaad niet. Al die nep oefeningen zijn altijd maar lafjes, want je weet toch dat het nep is.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:53 schreef Chia het volgende:
[..]
Ook leerzaam voor als zoiets wel daadwerkelijk aan de orde is.
Als ik er geld op in zou moeten zetten, zou ik inderdaad ook denken dat hij iig niet meer in Utrecht is.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:53 schreef TjjWester het volgende:
Hij is al lang op weg naar turkije,die leveren geen onderdanen uit.
Ach het is een Turk, dus ja dan noemen we hem snel een PKK gekkie :’)quote:Op maandag 18 maart 2019 16:49 schreef ShaoliN het volgende:
onzin verspreiden doe je maar op twitter en niet hier op fokquote:
Bij de griekse grens gaan ze hem echt niet herkennen........quote:Op maandag 18 maart 2019 16:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Als ik er geld op in zou moeten zetten, zou ik inderdaad ook denken dat hij iig niet meer in Utrecht is.
Zo lang hij daar nog niet is genoeg kans om hem te onderscheppen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:53 schreef TjjWester het volgende:
Hij is al lang op weg naar turkije,die leveren geen onderdanen uit.
mensen zonder statiefquote:
Jij denkt dat de griekse beambte hem herkennen? De laatste keer dat ik de grens ben overgestoken was het niks meer dan een visuele controle van het paspoort.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo lang hij daar nog niet is genoeg kans om hem te onderscheppen.
Dat tunneltje onder het spoor, en daarnaast dat huis op de hoek waar die kippen vrij rondlopen op de rand van dat speeltuintje? Waar al die kinderen spelen en ouders vaak gezamenlijk op de stoep zitten te kletsen?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Laan van Engelswier honderden keren doorheen gefietst, inderdaad een erg guur straatje.
Ik zou wel bij de politie kunnen gaan werken met die kraakheldere intuïtie van me
Er is toch nog niet veel bekend? Er is bekend dat hij gericht op een vrouw schoot door een omstander. Een andere omstander zegt dat hij weer in het rond schoot en allah is groot schreeuwde.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:50 schreef Kyran het volgende:
Jaja, maar als er iemand iets over onafhankelijkheid roept is het plotseling weer een bergturk.quote:
Aanslag is ook gewoon gedefinieerd als poging tot moord of overrompeling.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:52 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Denk dat dit het is ja.
Maar waarom Rutte dan al zo stellig spreekt van een aanslag, op die persconferentie.... beetje voorbarig.
Precies. Eventueel grote grensovergangen vermijden, presto.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:55 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Bij de griekse grens gaan ze hem echt niet herkennen........
Daar wordt achter de schermen echt wel info uitgewisseld, geloof me maar.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Jij denkt dat de griekse beambte hem herkennen? De laatste keer dat ik de grens ben overgestoken was het niks meer dan een visuele controle van het paspoort.
Los van de vraag of het een terreurdaad is of een geweldsmisdrijf in de relationele sfeer: ook dit is weer een schoolvoorbeeld uit de categorie zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Lees het artikel in de OP nog eens, over zijn uitgebreide "staat van dienst".quote:Op maandag 18 maart 2019 16:50 schreef Kyran het volgende:
Reacties op dumpert voor meer infoquote:Op maandag 18 maart 2019 16:54 schreef alors het volgende:
[..]
Ach het is een Turk, dus ja dan noemen we hem snel een PKK gekkie :’)
Allah Akhbar roepen hoeft niet meteen terrorisme te zijn. Als hij in een tram maar 3 doden voorelkaar krijgt dan is het wel één van de slechtste terroristen ooit. Daarom denk ik zelf ook nog steeds dat het geen terrorisme was.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:57 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Er is toch nog niet veel bekend? Er is bekend dat hij gericht op een vrouw schoot door een omstander. Een andere omstander zegt dat hij weer in het rond schoot en allah is groot schreeuwde.
Je kunt nog geen conclusies trekken.
Politie/recherche gaat er momenteel vooralsnog vanuit dat het een terroristische aanslag is (zeiden ze tegen NOS). Denk dat je dat wel serieus kunt nemen.
Hij schoot op mensen die de vrouw hielpen, dus inderdaad.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Allah Akhbar roepen hoeft niet meteen terrorisme te zijn. Als hij in een tram maar 3 doden voorelkaar krijgt dan is het wel één van de slechtste terroristen ooit. Daarom denk ik zelf ook nog steeds dat het geen terrorisme was.
Dat is weer wat anders en ben ik het met je eens hoor, maar daar had ik het niet overquote:Op maandag 18 maart 2019 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Los van de vraag of het een terreurdaad is of een geweldsmisdrijf in de relationele sfeer: ook dit is weer een schoolvoorbeeld uit de categorie zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Lees het artikel in de OP nog eens, over zijn uitgebreide "staat van dienst".
Je bent niet goed wijs. Superleuk straatje met een speeltuin waar altijd kindertjes in spelen en de kippetjes vrij rondscharrelen. Dat is echt het omgekeerde van onguur.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Laan van Engelswier honderden keren doorheen gefietst, inderdaad een erg guur straatje.
Ik zou wel bij de politie kunnen gaan werken met die kraakheldere intuïtie van me
Ja inderdaad. Hangt er ook wel vanaf wanneer je erlangs rijdt. Collega maakte ook een keer mee dat de straat geblokkeerd werd en werd gesommeerd om te rijden. Verder een beetje drugsdealen, ogenschijnlijk dan.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat tunneltje onder het spoor, en daarnaast dat huis op de hoek waar die kippen vrij rondlopen op de rand van dat speeltuintje? Waar al die kinderen spelen en ouders vaak gezamenlijk op de stoep zitten te kletsen?
Grappig is dat, vond het daar juist altijd erg gezellig en sociaal wanneer ik er langs liep.
Laat hem/haar zelf antwoordenquote:Op maandag 18 maart 2019 16:56 schreef Feejx het volgende:
[..]
Wat denk jezelf als hij gelijk Koerden aanwijst?
Bij vrouwenhaat en moslimfundamentalisme denk ik niet in de eerste plaats aan de PKK.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:49 schreef ShaoliN het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2019 17:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wen er maar aan, straks heeft hij de sleutel van het kabinet in handen.
In kanaleneiland rondom al die genoemde straten is ook vaak genoeg topsfeer. Hangt er echt vanaf wanneer je waar bent.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:01 schreef Coppi het volgende:
[..]
Je bent niet goed wijs. Superleuk straatje met een speeltuin waar altijd kindertjes in spelen en de kippetjes vrij rondscharrelen. Dat is echt het omgekeerde van onguur.
quote:
Natuurlijk wordt zo'n foto rondgestuurd. Zoals er waarschijnlijk dagelijks meerdere foto's van gevluchte verdachten uit EU-landen langs grensposten rondgestuurd worden. En ja, dan zal deze voortvluchtige waarschijnlijk meer prioriteit / aandacht krijgen dan een 'standaard' vluchtende moordenaar. Maar wanneer je als grensbeambte elke dag specifieke gezichten mag zoeken, dan wordt dat op een gegeven moment een routine van 'niets vinden' en ga je dus ook minder opletten.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar wordt achter de schermen echt wel info uitgewisseld, geloof me maar.
Hangt er nog één bij Lombok in de buurt.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:00 schreef speknek het volgende:
Volgens mij zijn de helikopters ook weg.
Blijkbaar kom ik vooral op de gezellige momentenquote:Op maandag 18 maart 2019 17:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
In kanaleneiland rondom al die genoemde straten is ook vaak genoeg topsfeer. Hangt er echt vanaf wanneer je waar bent.
misschien keek een willekeurige vrouw hem verkeerd aan.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:59 schreef DeKleineTuinman het volgende:
Toch gek om als het in de relationele sfeer is zo af te rekenen in een tram. Zoiets wil je ongezien bij weg komen lijkt me. Wellicht was het eerwraak en een aanslag. Als je dan toch bezig bent gelijk maar er gebruik van maken zeg maar.
’maar 3 doden’ - en 5 gewonden, waaronder zwaargewonden.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Allah Akhbar roepen hoeft niet meteen terrorisme te zijn. Als hij in een tram maar 3 doden voorelkaar krijgt dan is het wel één van de slechtste terroristen ooit. Daarom denk ik zelf ook nog steeds dat het geen terrorisme was.
Oh misschien ben ik gewoon gewend aan het gezoem geraakt.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Hangt er nog één bij Lombok in de buurt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aanslag_in_Utrechtquote:Op maandag 18 maart 2019 16:49 schreef Zipportal het volgende:
Valt tegen dat er nog geen Wikipedia pagina is?
https://nl.wikipedia.org/wiki/18_maart
Bed & Breakfastquote:
twitter:nourdeenw twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:49:56Met 99% zekerheid kan ik dit melden:- dader mentaal beperkt, gewelddadige achtergrond;- primaire slachtoffer: ex-partner;- zij was ook slachtoffer in verkrachtingszaak;- vermoeden van terreur vanwege [A] "Allahu akbar" [B] personen nabij de verdachte.#Utrecht #24oktoberplein reageer retweet
VVD'er⬆️quote:Op maandag 18 maart 2019 17:04 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
’maar 3 doden’ - en 5 gewonden, waaronder zwaargewonden.
Dat zijn veel mensenlevens die zijn geraakt. En of een terrorist nou 3 of 30 doden maakt, dat kan allemaal voorkomen.
Het 'grappige' is wel... Het feit dat het nu wijst op een aanslag in relationele sfeer, vooral gebaseerd op basis van reacties van mensen die net terugkwamen van een verhoor. Ze hebben het dus allang moeten en kunnen weten. Dan is de communicatie gewoon beroerd geweest.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Aanslag is ook gewoon gedefinieerd als poging tot moord of overrompeling.
Maar vond Ruttes optreden ook niet al te sterk inderdaad. Leek wel duidelijk in een bepaalde richting te wijzen, die er nu niet lijkt te zijn.
Het gaat waarschijnlijk om een familiedrama / eerwraak. Geen 'eerste grote terurreuraanslag' dus.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:04 schreef VeX- het volgende:
Trieste en gevaarlijke zaak dit. De eerste grote terreuraanslag in Nederland waarbij er, en plein public, zoveel slachtoffers zijn gevallen voor zover ik me kan herinneren van recente jaren.
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aanslag_in_Utrecht
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 17:06:04RT @GemeenteUtrechtPolitie, Openbaar Ministerie en burgemeester (driehoek) geven om 18.00 uur een persconferentie op de Belcampostraat 10 (brandweerkazerne) n.a.v. het schietincident #24oktoberplein reageer retweet
Heel de media legendarisch doen om zoiets. En wat een hoop nep-geruchten.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:06 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Het gaat waarschijnlijk om een familiedrama / eerwraak. Geen 'eerste grote terurreuraanslag' dus.
quote:Op maandag 18 maart 2019 17:06 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Het gaat waarschijnlijk om een familiedrama / eerwraak. Geen 'eerste grote terurreuraanslag' dus.
Het is ook geen aanslag maar een familiedrama/eerwraak.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:04 schreef VeX- het volgende:
Trieste en gevaarlijke zaak dit. De eerste grote terreuraanslag in Nederland waarbij er, en plein public, zoveel slachtoffers zijn gevallen voor zover ik me kan herinneren van recente jaren.
Nederland moet oppassen en de bevolking beter beschermen zodat we niet in een Frankrijk, Engeland, Duitsland, Spanje veranderen waarbij terreur normaal lijkt te zijn geworden.
[..]
En natuurlijk is er een pipo die het wil verwijderen.
Het ligt ook dichtbij elkaar. Vind zelf de sfeer in bijvoorbeeld Marokkaanse winkeltjes in bij Trumanlaan / Marshallaan tien keer leuker dan die in een Albert Heijn. Iedereen uitbundig, joviaal, gezelligheid. Maar kans dat er een paar krankzinnigen wonen is tegelijkertijd ook weer groter.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:03 schreef Coppi het volgende:
[..]
Blijkbaar kom ik vooral op de gezellige momenten. Meestal vroege avond.
Je trekt conclusies, terwijl er ook mensen zijn die terugkwamen na verhoor waaruit blijkt dat het wel terrorisme is. Doet iedereen hier. Er zijn meerdere verhalen van meerdere getuigen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:06 schreef iBenny het volgende:
[..]
Het 'grappige' is wel... Het feit dat het nu wijst op een aanslag in relationele sfeer, vooral gebaseerd op basis van reacties van mensen die net terugkwamen van een verhoor. Ze hebben het dus allang moeten en kunnen weten. Dan is de communicatie gewoon beroerd geweest.
Ik heb trouwens meer het idee dat het niet eens in naam van de familie is maar gewoon op eigen initiatief zn ex mollen omdat ie dr kwijt is.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:07 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het is ook geen aanslag maar een familiedrama/eerwraak.
Zo'n artikel op Wikipedia wordt pas zinvol als een en ander echt duidelijk is rondom dit geval. Dit is gewoon een fanatieke zolderkamerfiguur die erop kickt om als eerste de wikipedia pagina aangemaakt te hebben.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:04 schreef VeX- het volgende:
Nederland moet oppassen en de bevolking beter beschermen zodat we niet in een Frankrijk, Engeland, Duitsland, Spanje veranderen waarbij terreur normaal lijkt te zijn geworden.
[..]
En natuurlijk is er een pipo die het wil verwijderen.
Meh. Als we op de verhalen af kunnen gaan was het een halve fundi met een IQ van 40, die mogelijk binnenkort lang de gevangenis in zou gaan en naast zijn target ook willekeurige andere mensen doodschoot. Op zo'n moment is zijn leven vrij uitzichtloos geworden en kun je dus ook wel verwachten dat ie dan helemaal in blazing glory ten onder gaat. Dan hoeft het niet gepremediteerde terreur te zijn, maar kan een nieuwe aanslag nog wel een redelijke verwachting zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:06 schreef iBenny het volgende:
[..]
Het 'grappige' is wel... Het feit dat het nu wijst op een aanslag in relationele sfeer, vooral gebaseerd op basis van reacties van mensen die net terugkwamen van een verhoor. Ze hebben het dus allang moeten en kunnen weten. Dan is de communicatie gewoon beroerd geweest.
En die verkrachtingszaak was nog maar net begonnen. Echt bizar dat het OM zo iemand niet in voorlopige hechtenis neemt.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:05 schreef Leandra het volgende:
Ik vroeg me af of het wellicht het slachtoffer van de verkrachting was die nu vermoord was en als de informatie in deze tweet klopt dan is dat ook zo, maar dan was ze ook een ex.twitter:nourdeenw twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:49:56Met 99% zekerheid kan ik dit melden:- dader mentaal beperkt, gewelddadige achtergrond;- primaire slachtoffer: ex-partner;- zij was ook slachtoffer in verkrachtingszaak;- vermoeden van terreur vanwege [A] "Allahu akbar" [B] personen nabij de verdachte.#Utrecht #24oktoberplein reageer retweet
Welke verhalen zijn dat dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:11 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Je trekt conclusies, terwijl er ook mensen zijn die terugkwamen na verhoor waaruit blijkt dat het wel terrorisme is. Doet iedereen hier. Er zijn meerdere verhalen van meerdere getuigen.
Ja... koekoekquote:Op maandag 18 maart 2019 17:11 schreef VeX- het volgende:
Dit is ook gewoon terreur hoor. Als jij bewust in deze tijden, waarbij er een golf van moslimterreur door Europa tijstert, meerdere mensen doodschiet en meerdere mensen verwondt in het openbaar vervoer, terwijl alleen je ex zogenaamd het doelwit was (en je betrekt er islamitische kreten bij) dan is het gewoon een terroristische aanslag. Hoe graag bepaalde mensen en instanties het ook zouden willen wegmoffelen, de bevolking weet wel wat er aan de hand is. Ik laat me niet van de wijs brengen.
Met "de bevolking" bedoel je dan jezelf? Klinkt verder niet megalomaan.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:11 schreef VeX- het volgende:
Dit is ook gewoon terreur hoor. Als jij bewust in deze tijden, waarbij er een golf van moslimterreur door Europa tijstert, meerdere mensen doodschiet en meerdere mensen verwondt in het openbaar vervoer, terwijl alleen je ex zogenaamd het doelwit was (en je betrekt er islamitische kreten bij) dan is het gewoon een terroristische aanslag. Hoe graag bepaalde mensen en instanties het ook zouden willen wegmoffelen, de bevolking weet wel wat er aan de hand is. Ik laat me niet van de wijs brengen.
Schijnbaar stond hij wel geregistreerd als zijnde in detentie....quote:Op maandag 18 maart 2019 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En die verkrachtingszaak was nog maar net begonnen. Echt bizar dat het OM zo iemand niet in voorlopige hechtenis neemt.
Zeker gezien zijn achtergrond.
Probleem met dit soort gevallen is dat áls het dan een keer fout loopt veel mensen roepen "ja, die had allang vast moeten zitten" maar er niet wordt gekeken naar volgens welke indicaties dan precies en wat er dan zoal zou moeten veranderen m.b.t. de wetgeving. Het kan in dit geval alsnog fout aangepakt zijn natuurlijk, maar zo op voorhand lijkt me dat wat voorbarig.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En die verkrachtingszaak was nog maar net begonnen. Echt bizar dat het OM zo iemand niet in voorlopige hechtenis neemt.
Zeker gezien zijn achtergrond.
Dit blijft ook elke keer weer een zieke venttwitter:ArnoudvDoorn twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:51:55Schijnt allemaal loos alarm te zijn in #Utrecht.Verwarde persoon en iets in relationele sfeer. reageer retweet
Hij piste ook in de politiecel, de varken.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Kyran het volgende:
• inbraak in vrachtwagen in Best in februari 2012
• poging tot doodslag in december 2013, schoot toen met vuurwapen op flat in Kanaleneiland
winkeldiefstal in Utrecht in mei 2014
• gespuugd en gedreigd naar agent in oktober 2014
• november 2014 onder invloed van alcohol gereden
• ruit vernield in Utrecht in oktober 2015 en daarna vernielen cel op politiebureau
• juli 2017 verkrachting, hij stond daar twee weken geleden voor voor de rechter tijdens een regiezitting
Verder een lief gastje.
Ja, ook gezien het tijdstip. Als dit direct na de "aanslag" was geweest had ik het me beter kunnen voorstellen dan na al die uren van onderzoek. Het lijkt op een zeldzame blunder van Rutte, tweede keer dat zijn intuïtie hem flink in de steek laat (na dividendbelasting). Of misschien derde met geen euro naar de Grieken erbij gerekend, al kan die ook wel als strategisch worden gezien.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:06 schreef iBenny het volgende:
[..]
Eens met eerwraak.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoe meer ik er over hoor en lees hoe meer ik geneigd ben te denken in de richting van een persoonlijke afrekening of eerwraak in plaats van een terreuraanslag.
Het is nooit een terroristische aanslag. Een Allahu Akbar roepende man in Den Haag is "verward", lage suikerspiegel en een Allahu Akbar roepende man in Utrecht is eerwraak. Terwijl een Allahu Akbar roepende man in London die willekeurig mensen neersteekt wel als een terroristische aanslag werd bestempelt. Wat is het verschil? Het is in de naam van hun profeet dus het is terroristisch motief. Beestje bij naampje noemen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:08 schreef Appelflaap het volgende:
[..]
Jij hoopt op een terroristische aanslag?
In september en oktober van afgelopen jaar ook nog een bedrijfsinbraak en fietsendiefstal, las ik ergens.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Kyran het volgende:
• poging tot doodslag in december 2013, schoot toen met vuurwapen op flat in Kanaleneiland
• ruit vernield in Utrecht in oktober 2015 en daarna vernielen cel op politiebureau
• juli 2017 verkrachting, hij stond daar twee weken geleden voor voor de rechter tijdens een regiezitting
Verder een lief gastje.
Nou, daar ging dan iets niet helemaal goed bij het OMquote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Schijnbaar stond hij wel geregistreerd als zijnde in detentie....
Wat houdt dat eigenlijk in? Ik moest echt lachen toen ik dat las.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zullen later wel meer details naar buiten komen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb trouwens meer het idee dat het niet eens in naam van de familie is maar gewoon op eigen initiatief zn ex mollen omdat ie dr kwijt is.
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:51:55Schijnt allemaal loos alarm te zijn in #Utrecht.Verwarde persoon en iets in relationele sfeer. reageer retweet
Aardig curriculum vitae.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Kyran het volgende:
Verder een lief gastje.
Tja, tikkende tijdbom.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Kyran het volgende:
Verder een lief gastje.
Dit.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef MC-Morgan het volgende:
Dit blijft ook elke keer weer een zieke venttwitter:ArnoudvDoorn twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:51:55Schijnt allemaal loos alarm te zijn in #Utrecht.Verwarde persoon en iets in relationele sfeer. reageer retweet
Deze man had niet als doel om zoveel mogelijk slachtoffers te maken in naam van zijn geloof.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Het is nooit een terroristische aanslag. Een Allahu Akbar roepende man in Den Haag is "verward", lage suikerspiegel en een Allahu Akbar roepende man in Utrecht is eerwraak. Terwijl een Allahu Akbar roepende man in London die willekeurig mensen neersteekt wel als een terroristische aanslag werd bestempelt. Wat is het verschil? Het is in de naam van hun profeet dus het is terroristisch motief. Beestje bij naampje noemen.
Neem eens iets minder aanstoot aan Twitteraandachtshoeren. En dat geldt voor meer mensen hier.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:14 schreef SpaceOddity het volgende:
Rustig aan mensen, drie mensen dood, nog drie in kritiek toestand, maar de amokmaker is géén rechts extremist of/en Wilders/Baudet aanhanger.twitter:ArnoudvDoorn twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:51:55Schijnt allemaal loos alarm te zijn in #Utrecht.Verwarde persoon en iets in relationele sfeer. reageer retweet
Fijne vent is dat wel, die Arnoud...quote:Op maandag 18 maart 2019 17:14 schreef SpaceOddity het volgende:
Rustig aan mensen, drie mensen dood, nog drie in kritiek toestand, maar de amokmaker is géén rechts extremist of/en Wilders/Baudet aanhanger.twitter:ArnoudvDoorn twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:51:55Schijnt allemaal loos alarm te zijn in #Utrecht.Verwarde persoon en iets in relationele sfeer. reageer retweet
Dat hij om zich heen aan het schieten was.quote:
Dat iets geroepen wordt maakt het niet gelijk een terroristisch motief. Tjonge jonge.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Het is nooit een terroristische aanslag. Een Allahu Akbar roepende man in Den Haag is "verward", lage suikerspiegel en een Allahu Akbar roepende man in Utrecht is eerwraak. Terwijl een Allahu Akbar roepende man in London die willekeurig mensen neersteekt wel als een terroristische aanslag werd bestempelt. Wat is het verschil? Het is in de naam van hun profeet dus het is terroristisch motief. Beestje bij naampje noemen.
Hebben we veel getuigen die allahu akbar hebben gehoord?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Wat kraam jij een hoop onzin uit zeg. In de naam van Allah iets doen wil niet meteen zeggen dat het terrorisme is.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Moustachio het volgende:
[..]
twitter:fonslambie twitterde op maandag 18-03-2019 om 17:10:46Nieuws: dreigingsniveau voor Utrecht blijft tot 22.00 uur op het allerhoogste niveau (niveau 5). #utrecht reageer retweet
Oh? Wat was zijn doel dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Deze man had niet als doel om zoveel mogelijk slachtoffers te maken in naam van zijn geloof.
Loos alarm, je moet maar durven. Die man is zijn eigen parodie.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:14 schreef SpaceOddity het volgende:
Er zit een groot verschil tussen iemand die knettergek is en iemand die terreur pleegt.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:16 schreef Jimbo het volgende:
Was er niet ooit een gozer (tristan vd vlist?) die een heel winkelcentrum leegschoot? Ook een zooi doden e.d.
Daar ging het toen ook niet om terreur / aanslag maar een incident
Is dat de definitie van een terroristische aanslag?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Deze man had niet als doel om zoveel mogelijk slachtoffers te maken in naam van zijn geloof.
twitter:Isa_Yusibov twitterde op maandag 18-03-2019 om 17:16:02Familieleden van Gokmen Tanis bevestigen dat het om eerwraak gaat. Hij wilde een "bekende" dame ( wellicht van zijn verkrachtingszaak) vermoorden, daarna gemunt op mensen die haar wilden helpen. #UtrechtBron in het Turks: https://t.co/TkWnHbAUa1 reageer retweet
Waarom vindt iedereen hem hier dan zo belangrijk?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:18 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Loos alarm, je moet maar durven. Die man is zijn eigen parodie.
Moskeeën beveiligen zoals nu wordt gedaan is toch veel logischerquote:Op maandag 18 maart 2019 16:45 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Nederlandse leger heeft geen budget en geen geld voor kogels. Kun je wel militairen inzetten maar met "pew pew pew" roepen bereik je niks.
Heeft gewoon een moeilijke jeugd gehad waarschijnlijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Kyran het volgende:
Verder een lief gastje.
Je vindt het niet apart om als er vanmiddag 3 mensen zijn omgekomen door een schietpartij het vanavond ineens over allerlei politieke zaken te gaan hebben?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:14 schreef Gorraay het volgende:
“... dat onze rechtsstaat en onze democratie sterker zijn dan terrorisme. We zullen niet wijken voor onverdraagzaamheid. Nooit.”
En dus cancelen “we” bij het eerste het beste geweldsincident, waarvan niet eens vaststaat dat het om terrorisme gaat, meteen maar een verkiezingsdebat op tv. Ik blijf het heel apart vinden.
Nee, laten we het beestje geen naam geven zeg. Stel je voor ....quote:Op maandag 18 maart 2019 17:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat kraam jij een hoop onzin uit zeg. In de naam van Allah iets doen wil niet meteen zeggen dat het terrorisme is.
Je kan dat ook roepen en dan je zusje doodschieten, omdat zij eer van de familie heeft geschonden. Maakt het niet minder schokkend of minder idioot, maar dan is het geen terrorisme nee.
Het is dan wel gedaan vanuit een bepaalde idiote geloofsovertuiging of culturele opvatting, maar dat maakt het nog geen terrorisme.
Ja.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is dat de definitie van een terroristische aanslag?
twitter:rtvutrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 17:18:47Dreigingsniveau provincie Utrecht blijft 5, in elk geval tot 22.00 uur. https://t.co/5cOz1LXwk1 https://t.co/ifYEf03R6c reageer retweet
Wat raar dat je jezelf voor politie en recherche stelt qua conclusiesquote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja, ook gezien het tijdstip. Als dit direct na de "aanslag" was geweest had ik het me beter kunnen voorstellen dan na al die uren van onderzoek. Het lijkt op een zeldzame blunder van Rutte, tweede keer dat zijn intuïtie hem flink in de steek laat (na dividendbelasting). Of misschien derde met geen euro naar de Grieken erbij gerekend, al kan die ook wel als strategisch worden gezien.
School shootings.. Terreur.. Verward persoon.. Uiteindelijk komt het erop neer dat het allemaal halve garen zijnquote:Op maandag 18 maart 2019 17:16 schreef Jimbo het volgende:
Was er niet ooit een gozer (tristan vd vlist?) die een heel winkelcentrum leegschoot? Ook een zooi doden e.d.
Daar ging het toen ook niet om terreur / aanslag maar een incident
Een echte aanwinst, de toegevoegde waarde druipt er vanaf.quote:
Wel bizar dat daar ook net een verdachte koffer was....quote:Op maandag 18 maart 2019 17:18 schreef Zipportal het volgende:
Broer Gökmen Tanis bij ROC Nieuwegein aangehouden
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2019/broer/
Waarom werd dit verwijderd zonet?
twitter:rtvutrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:27:04Een gebouw van ROC Nieuwegein (Harmonielaan) is ontruimd vanwege een verdacht pakketje. Extra alertheid vanwege schietdrama in #Utrecht. https://t.co/5cOz1LXwk1 #24oktoberplein reageer retweet
En die vonden dat niet even relevant om te melden?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:18 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:Isa_Yusibov twitterde op maandag 18-03-2019 om 17:16:02Familieleden van Gokmen Tanis bevestigen dat het om eerwraak gaat. Hij wilde een "bekende" dame ( wellicht van zijn verkrachtingszaak) vermoorden, daarna gemunt op mensen die haar wilden helpen. #UtrechtBron in het Turks: https://t.co/TkWnHbAUa1 reageer retweet
Inderdaad. Als we het politieke proces stilleggen bij elk niet-ideologisch geweldsincident met doden, kunnen we de democratie wel afschaffen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je vindt het niet apart om als er vanmiddag 3 mensen zijn omgekomen door een schietpartij het vanavond ineens over allerlei politieke zaken te gaan hebben?
"The unlawful use or threatened use of force or violence against individuals or property in an attempt to coerce or intimidate governments or societies to achieve political, religious or ideological objectives".quote:Op maandag 18 maart 2019 17:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is dat de definitie van een terroristische aanslag?
Behalve als het moslims zijn. Dij zijn mentaal sterk en kunnen nooit doorgedraaid zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:20 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
School shootings.. Terreur.. Verward persoon.. Uiteindelijk komt het erop neer dat het allemaal halve garen zijn
Ja maar je kunt met de best wil van de wereld geen terrorisme zien in de daden van tristan, dat maakt het niet minder erg.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:20 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
School shootings.. Terreur.. Verward persoon.. Uiteindelijk komt het erop neer dat het allemaal halve garen zijn
Het is altijd een idioot. Dus ja.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
"The unlawful use or threatened use of force or violence against individuals or property in an attempt to coerce or intimidate governments or societies to achieve political, religious or ideological objectives".
Als het is wat het lijkt dan is het geen terrorisme nee. Gewoon een idioot.
Mja als je als media zo hyper doet dan is de kans ook groot dat burgers overal iets gaan zien.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel bizar dat daar ook net een verdachte koffer was....
Lekker zwart-wit wel.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:20 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Inderdaad. Als we het politieke proces stilleggen bij elk niet-ideologisch geweldsincident met doden, kunnen we de democratie wel afschaffen.
Wow wat erg!!! Crack oooeeeehhquote:Op maandag 18 maart 2019 17:21 schreef DKUp het volgende:
Bij de NOS: “Hij zat ook aan de crack en de coke.”
Westerse landen zijn niet normaal. Het is altijd twee extremen: ze besteden extreem veel of bijna niks.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:45 schreef Moustachio het volgende:
[..]
“Vier of maanden geleden was hij hier ook helemaal dronken!”quote:Op maandag 18 maart 2019 17:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wow wat erg!!! Crack oooeeeehh
"Lijkt"quote:Op maandag 18 maart 2019 17:19 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wat raar dat je jezelf voor politie en recherche stelt qua conclusies
Omdat hij nog niet gepakt is en wellicht nog gekke dingen kan doen?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:22 schreef TheRacingElf het volgende:
Als het om eerwraak gaat is het toch een beetje vreemd dat ze het dreigingsniveau 5 hebben verlengt? Dat is specifiek voor terrorisme.
Ja, en die ander zei dat-ie inmiddels een lange baard had en antwoordt op vraag van journalist dat-ie misschien beetje geradicaliseerd was.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:21 schreef DKUp het volgende:
Bij de NOS: “Hij zat ook aan de crack en de coke.”
Als je het als familie meld, dan kan je het niet meer ontkennen en word het bij het grote publiek bekend. Dat gaat ten kostte van je familie-eerquote:Op maandag 18 maart 2019 17:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
En die vonden dat niet even relevant om te melden?
Terrorisme mannetje heeft gezegd dat niveau 5 zorgt voor bepaalde praktische logistieke mogelijkheden.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:22 schreef TheRacingElf het volgende:
Als het om eerwraak gaat is het toch een beetje vreemd dat ze het dreigingsniveau 5 hebben verlengt? Dat is specifiek voor terrorisme.
Maar ze weten het hier allemaal beter dan de mensen die het ook daadwerkelijk uitzoeken.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:22 schreef TheRacingElf het volgende:
Als het om eerwraak gaat is het toch een beetje vreemd dat ze het dreigingsniveau 5 hebben verlengd? Dat is specifiek voor terrorisme.
Denk (baseer dit alleen op verhalen hier en daar) dat hij wel connecties heeft met echt geradicaliseerde gasten en dat ze daarom zo voorzichtig zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:22 schreef TheRacingElf het volgende:
Ben benieuwd wat deze gek nu voor een straf zal krijgen? Mag eigenlijk nooit meer vrij rondopenquote:Op maandag 18 maart 2019 17:22 schreef fetX het volgende:
Ongelooflijk dat zo’n vent vrij rondloopt als je die waslijst met misdrijven ziet, met name de poging tot doodslag en verkrachting. Dan ben je wat mij betreft gewoon af.
Ja en nu zijn we bij De Panda.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en die ander zei dat-ie inmiddels een lange baard had en antwoordt op vraag van journalist dat-ie misschien beetje geradicaliseerd was.
Ze steken liever hun kop in het zand. Dat is wat jarenlang in Nederland het beleid is geweest. Pappen en nathouden. Kopjes thee drinken met terreurtuig.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Wij trappen er niet in. Hoe graag de politiek correcten het ook willen wegmoffelen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:11 schreef VeX- het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2019 17:18 schreef Chia het volgende:
[..]
Waarom vindt iedereen hem hier dan zo belangrijk?
Misschien omdat het een politicus is en hij ook nog stemmen haalt. Mensen die het schijnbaar met hem eens zijn. Dit maakt inzichtelijk dat dit idiote gedachtegoed van hem een voedingsbodem in Nederland heeft.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:18 schreef Chia het volgende:
[..]
Waarom vindt iedereen hem hier dan zo belangrijk?
Ja, dat was ook mijn eerste gedachte toen die gozer het al eerder bevestigde dat hij het op zijn schoonzus had gemikt. Schijnbaar was dat dus bekend ofzo. Mag wel even een pittig verhoortje op volgen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
En die vonden dat niet even relevant om te melden?
Nee hij is niet in nederland.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:23 schreef Appelflaap het volgende:
[..]
Omdat hij nog niet gepakt is en wellicht nog gekke dingen kan doen?
ik snap alleen de tijdlijn niet zo goed, heeft hij ooit vastgezeten?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:22 schreef fetX het volgende:
Ongelooflijk dat zo’n vent vrij rondloopt als je die waslijst met misdrijven ziet, met name de poging tot doodslag en verkrachting. Dan ben je wat mij betreft gewoon af.
Kan alleen maar vrij zijn als hij van die poging tot doodslag dan is vrijgesproken, lijkt me. Verkrachtingszaak is onder de rechter. Maar vreemd dat-ie dan vrij kan zijn, met name voor de veiligheid van de verkrachtte vrouw dan.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:22 schreef fetX het volgende:
Niet voor de verkrachting in ieder geval.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik snap alleen de tijdlijn niet zo goed, heeft hij ooit vastgezeten?
Niveau 5 zorgt voor logistieke mogelijkheden.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk (baseer dit alleen op verhalen hier en daar) dat hij wel connecties heeft met echt geradicaliseerde gasten en dat ze daarom zo voorzichtig zijn.
Andere gemeenteraadsleden hebben een aanzienlijk kleiner publiek, terwijl die misschien wel iets zinnigs te melden hebben.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
Misschien omdat het een politicus is en hij ook nog stemmen haalt. Mensen die het schijnbaar met hem eens zijn. Dit maakt inzichtelijk dat dit idiote gedachtegoed van hem een voedingsbodem in Nederland heeft.
twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 18-03-2019 om 17:24:19Wat een verrijking, die multiculturele samenleving... https://t.co/iiROb01RMY reageer retweet
Alles. Als je ergens voor vrijgesproken bent dan staat dat niet op je strafblad en wordt dat ook niet bekend gemaakt.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Lijkt me ook relevant te weten waar hij daadwerkelijk voor veroordeeld is geweest. Kom op journalisten, doe je werk.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:23 schreef VeX- het volgende:
[..]
Ze steken liever hun kop in het zand. Dat is wat jarenlang in Nederland het beleid is geweest. Pappen en nathouden. Kopjes thee drinken met terreurtuig.
Maar zoals ik zei:
[..]
Wij trappen er niet in. Hoe graag de politiek correcten het ook willen wegmoffelen.
Weet je wat het kost als je iemand onterecht opsluit??quote:Op maandag 18 maart 2019 17:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan alleen maar vrij zijn als hij van die poging tot doodslag dan is vrijgesproken, lijkt me. Verkrachtingszaak is onder de rechter. Maar vreemd dat-ie dan vrij kan zijn, met name voor de veiligheid van de verkrachtte vrouw dan.
schijten ook, zijn kont stond half openquote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hij piste ook in de politiecel, de varken.
iets met spijker en kopquote:Op maandag 18 maart 2019 17:25 schreef maxi-mus het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 18-03-2019 om 17:24:19Wat een verrijking, die multiculturele samenleving... https://t.co/iiROb01RMY reageer retweet
Zijn campagne lag toch stil vandaag? Maar even een dag je stokpaardje niet berijden is blijkbaar al teveel gevraagd.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:25 schreef maxi-mus het volgende:
Meervoudige moord met al dan niet terroristisch motief, als ze hem levend te pakken krijgen is dat levenslang.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat deze gek nu voor een straf zal krijgen? Mag eigenlijk nooit meer vrij rondopen
Niet dat ik dat goedkeur, maar het is ook niet zo dat elke (verdachte) verkrachter gelijk random mensen gaat neerschieten.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Niet voor de verkrachting in ieder geval.
Waarvan akte.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:23 schreef VeX- het volgende:
[..]
Ze steken liever hun kop in het zand. Dat is wat jarenlang in Nederland het beleid is geweest. Pappen en nathouden. Kopjes thee drinken met terreurtuig.
Maar zoals ik zei:
[..]
Wij trappen er niet in. Hoe graag de politiek correcten het ook willen wegmoffelen.
quote:Op maandag 18 maart 2019 17:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, maar voor de verkrachtte vrouw was wrs niets geregeld dan, zou goed kunnen dat hij het met name op haar gemunt had in die tram.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Weet je wat het kost als je iemand onterecht opsluit??
Joh, Rutte zei aanslag. Gemeente, politie, recherche: allemaal zeggen ze dat het hoogstwaarschijnlijk een aanslag is. Enkel op fok niet. Ondertussen zeggen de mensen die er onderzoek naar doen dat alles nog open ligt, maar er voornamelijk vanuit wordt gegaan dat het een aanslag is. Er wordt echt helemaal niks weggemoffeld.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:23 schreef VeX- het volgende:
[..]
Maar zoals ik zei:
[..]
Zo'n buitenkansje kun je niet laten lopen natuurlijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Zijn campagne lag toch stil vandaag? Maar even een dag je stokpaardje niet berijden is blijkbaar al teveel gevraagd.
poging tot doodslag staat ook niet veel op zo te zienquote:Op maandag 18 maart 2019 17:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maakt niks uit, dan komt er gewoon een internationaal opsporingsbevel.quote:
Ja, goed idee, lijkt me.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Meervoudige moord met al dan niet terroristisch motief, als ze hem levend te pakken krijgen is dat levenslang.
Eerwraak is legaal voor elke turk ,waar ook ter wereld, volgens de turkse wet.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Meervoudige moord met al dan niet terroristisch motief, als ze hem levend te pakken krijgen is dat levenslang.
Dat hoeft niet hoor. Beetje afhankelijk van de gevolgen en de gehanteerde middelen is de strafeis van het OM ergens tussen de 1 en 10 jaar. En dan heb je nog een rechter die zich daarover uitspreekt.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan alleen maar vrij zijn als hij van die poging tot doodslag dan is vrijgesproken, lijkt me. Verkrachtingszaak is onder de rechter. Maar vreemd dat-ie dan vrij kan zijn, met name voor de veiligheid van de verkrachtte vrouw dan.
Wilders moet vooral doorgaan met verdeeldheid zaaien.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:25 schreef maxi-mus het volgende:
Wat een gek is die man eigenlijk ookquote:Op maandag 18 maart 2019 17:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Zijn campagne lag toch stil vandaag? Maar even een dag je stokpaardje niet berijden is blijkbaar al teveel gevraagd.
Nee, wij gebruiken gewoon onze hersenen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:23 schreef VeX- het volgende:
[..]
Eind 2013 veroordeeld voor poging tot doodslag en dan in mei 2014 weer in de rechtzaal voor winkeldiefstal? Wel erg lage straf voor dat eerste dan.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alles. Als je ergens voor vrijgesproken bent dan staat dat niet op je strafblad en wordt dat ook niet bekend gemaakt.
De Turkse wet geldt hier niet.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Eerwraak is legaal voor elke turk ,waar ook ter wereld, volgens de turkse wet.
En schijnbaar had hij op papier nu in de bak moeten zitten, Pietquote:Op maandag 18 maart 2019 17:28 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
De regiezitting is vorige week pas geweest Hans.
Doet turkije niet aan.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maakt niks uit, dan komt er gewoon een internationaal opsporingsbevel.
Als dat al zo is, is dat verder niet relevant.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg ongepast.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:28 schreef archito het volgende:
[..]
Wilders moet vooral doorgaan met verdeeldheid zaaien.
Het is alleen terreur als de dader een duidelijk terroristisch motief had (regering of samenleving ontwrichten, onrust zaaien enz).quote:Op maandag 18 maart 2019 17:23 schreef VeX- het volgende:
[..]
Maar zoals ik zei:
[..]
Verbazend inderdaad.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eind 2013 veroordeeld voor poging tot doodslag en dan in mei 2014 weer in de rechtzaal voor winkeldiefstal? Wel erg lage straf voor dat eerste dan.
Wel als hij, zoals te verwachten valt, richting turkije op weg is.quote:
Hoezo? Hij geeft toch juist een complimentquote:Op maandag 18 maart 2019 17:28 schreef archito het volgende:
[..]
Dan moeten we maar hopen dat hij niet naar Turkije ontsnapt.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Alleen aan de veiligheid van die vrouw hebben ze dan wellicht niet gedacht hè. Zelfde als dat meisje van 16 dat laatst vermoord werd door die knakker van 31 die een verbod had in haar buurt te komen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat hoeft niet hoor. Beetje afhankelijk van de gevolgen en de gehanteerde middelen is de strafeis van het OM ergens tussen de 1 en 10 jaar. En dan heb je nog een rechter die zich daarover uitspreekt.
Die vent is ziek in zijn kop jaquote:Op maandag 18 maart 2019 17:13 schreef MC-Morgan het volgende:
Dit dus. Anders is elke (serie)moordenaar een terrorist.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is alleen terreur als de dader een duidelijk terroristisch motief had (regering of samenleving ontwrichten, onrust zaaien enz).
Het is nog helemaal niet duidelijk of de dader dat als motief had.
Verdeeldheid is de ziel van de democratie.quote:
Je verkrachtingsslachtoffer liquideren is geen eerwraak maar het ondermijnen van de rechtsstaat.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Doen ze toch echt zelf hoor. Vietnamezen, Hindoestanen, Chinezen enzovoort heeft niemand problemen mee. Hoe zou dat toch komen?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:28 schreef archito het volgende:
[..]
Dus het antwoord op de vraag: 'heeft hij voor de verkrachting vastgezeten'? is nee. (misschien wel in voorarrest) Een regiezitting is ter voorbereiding van de inhoudelijke behandeling van een zaak.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En schijnbaar had hij op papier nu in de bak moeten zitten, Piet
We weten niet hoe lang hij in voorarrest heeft gezetenquote:Op maandag 18 maart 2019 17:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
poging tot doodslag staat ook niet veel op zo te zien
Dat snap ik, en dat zullen alle autoriteiten tussen hier en de Turkse grens ook weten, en voorlopig is hij daar nog niet.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:30 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Wel als hij, zoals te verwachten valt, richting turkije op weg is.
Beetje rare manier om aan je straf te proberen te ontkomen door in een volle tram met camerabewaking je slachtoffer en een hoop onschuldige omstanders af te knallen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:29 schreef Leandra het volgende:
Als hij werkelijk zijn verkrachtingsslachtoffer geliquideerd heeft (ongeacht of zij nou wel of geen ex van hem of een familielid is), heeft dat natuurlijk helemaal niets met eerwraak te maken maar alles met het ondermijnen van de rechtsstaat.
Dat bedoelde ik niet. Ik doelde op het (veel te) soft straffen in Nederland. Het CV van deze man is een aaneenschakeling van strafbare feiten, rechtszaken en korte strafjes.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is weer wat anders en ben ik het met je eens hoor, maar daar had ik het niet overDat wij hier te soft zijn met "verwarde mannen" binnenhalen is een feit.
Jazeker is dat relevant. 1. Turkije levert inprincipe geen onderdanen uit 2. Turkije vind het legaal en weigert in dit soort zaken om over een uitzondering te praten.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:29 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Als dat al zo is, is dat verder niet relevant.
Daar is ie voor aangenomen... blijft poppenkast.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:28 schreef archito het volgende:
[..]
Ah, hij weet al niet meer wat wel of niet niet gepast is.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:25 schreef maxi-mus het volgende:
Niet volgens de turkse wet.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je verkrachtingsslachtoffer liquideren is geen eerwraak maar het ondermijnen van de rechtsstaat.
Ja en? Is hij in Turkije dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:31 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Jazeker is dat relevant. 1. Turkije levert inprincipe geen onderdanen uit 2. Turkije vind het legaal en weigert in dit soort zaken om over een uitzondering te praten.
Dat zijn vooral kennnismigranten met een beter salaris. Armoede/slechte educatie zijn de gelijkenissen die je ziet bij criminelen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:30 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Doen ze toch echt zelf hoor. Vietnamezen, Hindoestanen, Chinezen enzovoort heeft niemand problemen mee. Hoe zou dat toch komen?
Ervaring met de griekse of italiaanse grenscontroles?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat snap ik, en dat zullen alle autoriteiten tussen hier en de Turkse grens ook weten, en voorlopig is hij daar nog niet.
Ja, omdat hij het niet gepast vond campagne te voeren....quote:Op maandag 18 maart 2019 17:32 schreef Chia het volgende:
[..]
Het is vooral schijnheilig omdat hij eerst riep dat zijn campagne stil ligt vandaag.
Nee, het antwoord is hij had wel in de bak moeten zitten vandaag maar dat was duidelijk niet het geval.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:30 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dus het antwoord op de vraag: 'heeft hij voor de verkrachting vastgezeten'? is nee. (misschien wel in voorarrest) Een regiezitting is ter voorbereiding van de inhoudelijke behandeling van een zaak.
Geertquote:Op maandag 18 maart 2019 17:25 schreef maxi-mus het volgende:
Dus het antwoord was nee inderdaad.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, het antwoord is hij had wel in de bak moeten zitten vandaag maar dat was duidelijk niet het geval.
Ik geloof daar ook niks van. Slachtoffer afknallen gewoon omdat hij wraak wilde kan, maar kan ook willekeurige vrouw zijn geweest die iets in hem triggerdequote:Op maandag 18 maart 2019 17:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Beetje rare manier om aan je straf te proberen te ontkomen door in een volle tram met camerabewaking je slachtoffer en een hoop onschuldige omstanders af te knallen.
Verder vind ik die opmerking alle andere allochtonen te kort doen die dergelijke daden net zo goed verafschuwen en gewoon hun leven leiden net als iedere andere Nederlander.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, hij weet al niet meer wat wel of niet niet gepast is.
Hoe kom je er trouwens bij dat eerwraak legaal is in Turkije?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:31 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Jazeker is dat relevant. 1. Turkije levert inprincipe geen onderdanen uit 2. Turkije vind het legaal en weigert in dit soort zaken om over een uitzondering te praten.
Anis Amri is ook in Italie aangehouden en doodgeschoten, dus ik geef de hoop niet op.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:33 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ervaring met de griekse of italiaanse grenscontroles?
Dit dus!!quote:Op maandag 18 maart 2019 17:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verder vind ik die opmerking alle andere allochtonen te kort doen die dergelijke daden net zo goed verafschuwen en gewoon hun leven leiden net als iedere andere Nederlander.
Dat dan wel weer.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Beetje rare manier om aan je straf te proberen te ontkomen door in een volle tram met camerabewaking je slachtoffer en een hoop onschuldige omstanders af te knallen.
Probeer nog een klein beetje fatsoen op te brengen en wacht een paar dagen voor je je politieke agenda over de ruggen van slachtoffers gaat pushen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet. Ik doelde op het (veel te) soft straffen in Nederland. Het CV van deze man is een aaneenschakeling van strafbare feiten, rechtszaken en korte strafjes.
Als er wat accurater was opgetreden en als recidivisten eens wat zwaarder werden bestraft, was deze geweldsdaad misschien niet gebeurd en waren er geen drie onnodige doden gevallen.
Dit lijkt me anders een prima argument om eens te stoppen met puur tuig altijd maar weer een nieuwe kans te geven.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verder; mensen die dit aangrijpen om politiek te bedrijven.
Misschien stond haar halve kont open.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:34 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik geloof daar ook niks van. Slachtoffer afknallen gewoon omdat hij wraak wilde kan, maar kan ook willekeurige vrouw zijn geweest die iets in hem triggerde
Ten eerste is nog helemaal niet duidelijk wat de beweegredenen van deze persoon zijn. Dit toeschrijven aan het feit dat het een Turk is en dat projecteren op alle Turken in Nederland is verdeeldheid zaaien.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:30 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Doen ze toch echt zelf hoor. Vietnamezen, Hindoestanen, Chinezen enzovoort heeft niemand problemen mee. Hoe zou dat toch komen?
Verkiezingspraat.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:34 schreef RobjeGeus het volgende:
Hoe weet rutte dat dit een aanslag is ?
Eens met Geert.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:25 schreef maxi-mus het volgende:
Dit soort populistische geleuterquote:Op maandag 18 maart 2019 17:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet. Ik doelde op het (veel te) soft straffen in Nederland. Het CV van deze man is een aaneenschakeling van strafbare feiten, rechtszaken en korte strafjes.
Als er wat accurater was opgetreden en als recidivisten eens wat zwaarder werden bestraft, was deze geweldsdaad misschien niet gebeurd en waren er geen drie onnodige doden gevallen.
Ja, maar wat dat betreft had ik bij hem toch al geen verwachtingen qua fatsoen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verder vind ik die opmerking alle andere allochtonen te kort doen die dergelijke daden net zo goed verafschuwen en gewoon hun leven leiden net als iedere andere Nederlander.
Denk je dat hij, in Italie man komen, zonder op een station/flixbus of in de auto herkent wordt, door gezichtsherkenning?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:33 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ervaring met de griekse of italiaanse grenscontroles?
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef Max23 het volgende:
NOS aan elke politicus: "Ben je geschrokken"?
Alsof iemand zegt: "Nee ik zag het al aankomen dus ben niet geschrokken"
quote:Op maandag 18 maart 2019 17:35 schreef archito het volgende:
[..]
Ten eerste is nog helemaal niet duidelijk wat de beweegredenen van deze persoon zijn. Dit toeschrijven aan het feit dat het een Turk is en dat projecteren op alle Turken in Nederland is verdeeldheid zaaien.
Ten tweede is een gebrekkige integratie niet de schuld van 1 partij.
Het is zeker niet de schuld van de immigranten toch? Want die doen hun uiterste bestquote:Op maandag 18 maart 2019 17:35 schreef archito het volgende:
[..]
Ten eerste is nog helemaal niet duidelijk wat de beweegredenen van deze persoon zijn. Dit toeschrijven aan het feit dat het een Turk is en dat projecteren op alle Turken in Nederland is verdeeldheid zaaien.
Zwaarder straffer zorgt niet voor minder recidivisme. Studies wijzen juist op het tegenovergesteldequote:Op maandag 18 maart 2019 17:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ach tis lekker makkelijk scoren bij PVV stemmersquote:Op maandag 18 maart 2019 17:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welke studies? En graag goed onderbouwde he ....quote:Op maandag 18 maart 2019 17:37 schreef gniffie het volgende:
[..]
Zwaarder straffer zorgt niet voor minder recidivisme. Studies wijzen juist op het tegenovergestelde
Zwaar straffen zorgt bewezen voor 0 procent recidivisme.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:37 schreef gniffie het volgende:
[..]
Zwaarder straffer zorgt niet voor minder recidivisme. Studies wijzen juist op het tegenovergestelde
Dus het is de schuld van Nederland dat Turken en Marokkanen niet integreren?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:35 schreef archito het volgende:
[..]
Leer er maar mee leven dat er onder migranten ook gekken en criminelen zitten, zoals bij elke groep mensen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
[..]
Het is zeker niet de schuld van de immigranten toch? Want die doen hun uiterste best
Hard gestudeerd ervoor jaquote:Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef Bolasie het volgende:
Terrorisme-deskundige van 20 jaar oud of zo.
Voor elke misdaad levenslang of de doodstraf opleggen levert weer andere problemen op.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zwaar straffen zorgt bewezen voor 0 procent recidivisme.
Die in duitsland verboden is bedoel je??quote:Op maandag 18 maart 2019 17:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Denk je dat hij, in Italie man komen, zonder op een station/flixbus of in de auto herkent wordt, door gezichtsherkenning?
Gadverdamme, randdebielquote:Op maandag 18 maart 2019 17:25 schreef maxi-mus het volgende:
Kun je nog een bron geven waaruit blijkt dat eerwraak legaal is in Turkije?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die in duitsland verboden is bedoel je??
Deze man staat in een europese database maar je moet niet denken dat elke buitenlandse agent verplicht 5 minuten naar zijn foto moet kijken.
De doodstraf zorgt voor 0 procent recidivisme.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, want de regering en samenleving is natuurlijk niet tijdelijk ontwricht door alle afzettingen, omleidingen en extra beveiliging door belangrijke delen van Nederland.. En het neermaaien en doden van een dozijn mensen in het openbaar vervoer veroorzaakt natuurlijk ook geen onrust in de samenleving.. En daarbij het roepen van islamitische kreten hebben we ook nooit gezien bij terroristische aanslagen in Europa.. En het is natuurlijk ook geen nationaal nieuws.. En het dreigingsniveau is niet omhoog..quote:Op maandag 18 maart 2019 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is alleen terreur als de dader een duidelijk terroristisch motief had (regering of samenleving ontwrichten, onrust zaaien enz).
Het is nog helemaal niet duidelijk of de dader dat als motief had.
Verder; mensen die dit aangrijpen om politiek te bedrijven.
Totale onzin, na een lange celstraf zijn ze ze alles kwijt, geen geld, geen onderdak, geen werk en waar denk je dat ze dan naar toe gaan??quote:Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Onderanderen. Bij de integratie van Turken heeft de Nederlandse staat best wel gefaald om de integratie door Turkse instanties te laten verlopen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Dus het is de schuld van Nederland dat Turken en Marokkanen niet integreren?
Had inderdaad verwacht dat hij zo opgepakt zou zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:40 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Hoe kan die gast zich zo lang schuil houden trouwens, das wel bijzonder met zoveel politie.
Niet in nederland zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:40 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Hoe kan die gast zich zo lang schuil houden trouwens, das wel bijzonder met zoveel politie.
Criminaliseren.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:41 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Totale onzin, na een lange celstraf zijn ze ze alles kwijt, geen geld, geen onderdak, geen werk en waar denk je dat ze dan naar toe gaan??
Niemand moffelt dit weg. Ik zie ook liever dat hij eindigt met een kogel dan dat hij ons als land nog heel veel centjes gaat kosten.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:40 schreef VeX- het volgende:
[..]
Nee, want de regering en samenleving is natuurlijk niet tijdelijk ontwricht door alle afzettingen, omleidingen en extra beveiliging door belangrijke delen van Nederland.. En het neermaaien en doden van een dozijn mensen in het openbaar vervoer veroorzaakt natuurlijk ook geen onrust in de samenleving.. En daarbij het roepen van islamitische kreten hebben we ook nooit gezien bij terroristische aanslagen in Europa.. En het is natuurlijk ook geen nationaal nieuws.. En het dreigingsniveau is niet omhoog..
Puur uit aard van de daad zelf blijkt al dat hij dat als motief had. Het is te laat voor wegpraten. Het kwaad is al geschiedt. Ongeacht hoe graag mensen zoals jij het ook wegmoffelen.
Bedenk mij, dat dit weleens voordeel kan opleveren voor de PVV over twee dagen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:41 schreef _--_ het volgende:
Wilders
En dan bedenken dat die man zoveel zetels haalt. Wtf is mis met de samenleving.
Wat een onzin. Dus Turken hebben zelf geen verantwoordelijkheid wil je zeggen?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:41 schreef Appelflaap het volgende:
[..]
Onderanderen. Bij de integratie van Turken heeft de Nederlandse staat best wel gefaald om de integratie door Turkse instanties te laten verlopen.
De wereld is niet zo zwart/wit als je misschien zou willen. Dat is inderdaad niet alleen de schuld van de Turken en Marokkanen.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Dus het is de schuld van Nederland dat Turken en Marokkanen niet integreren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |