quote:15:01
Burgemeester Jan van Zanen meldt net dat er drie doden zijn gevallen en negen gewonden door de schietpartij in Utrecht.
twitter:GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:54:05Burgemeester Jan van Zanen reageert op het schietincident eerder vandaag https://t.co/PzI6t2tPtX reageer retweet
In het kortquote:quote:
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland heeft maandagochtend een schietpartij plaatsgevonden. Het vuur werd geopend op de inzittenden van een tram bij het 24 Oktoberplein. Dit is wat we tot nu toe weten over het incident.
Laatste nieuwsberichtentwitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:17:27De politie vraagt u uit te kijken naar de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije) in verband met het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in Utrecht. Benader hem niet zelf maar bel direct de opsporingstiplijn 0800-6070 https://t.co/QZ88s3Wl0k reageer retweet
quote:Ooggetuige Niels (21): ‘Hij schoot op die mensen die die vrouw hielpen’
De 21-jarige Niels zat in de tram in Utrecht waar vanmorgen ‘mogelijke terreurverdachte’ Gökman Tanis begon te schieten. Niels ‘had het gevoel’ dat de dader zich op één persoon richtte. ,,Hij mikte op die mensen die die vrouw probeerde te helpen.”
Niels is net weer thuis, na door de politie te zijn gehoord, nog stevig onder de indruk van wat hij heeft gezien. ,,Het gebeurde in het tramstel achter mij. Er was ineens commotie. De tram kwam stil te staan in een bocht dus ik kon goed zien wat er in het tramstel achter mij gebeurde. De deur van de tram werd geforceerd en er werden ramen ingeslagen. In ons tramstel was verwarring maar bleef het redelijk kalm.”
,,Er was op dat moment op zeker al geschoten in dat tramstel achter mij. Je hoorde van die plop-plop-plop-geluiden, alsof er een geluiddemper op zat. Daarna zag ik mensen naar buiten rennen, echt voor hun leven. Ik had het gevoel dat hij zich speciaal op een iemand richtte want ik zag een vrouw naar buiten kruipen. Omstanders probeerden haar weg te trekken maar toen ze dat deden ging die man speciaal achter haar aan en mikte op die omstanders.”
,,Nee, ik kon niet goed zien hoe hij eruit zag. Hij had een donkere jas aan, normaal postuur, en had een lang pistool in zijn hand. Gewoon zo’n handpistool, geen automatisch wapen, voor zover ik kon zien. Daarna ging ie nog achter iemand aan, met een geel hesje, die die vrouw probeerde te helpen, en daarna kon ik het niet meer zien.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)uw-hielpen~abd214eb/
Liveblogsquote:Gezochte Gökmen Tanis stond terecht wegens schieten met vuurwapen en verkrachting
UTRECHT - De 37-jarige Gökmen Tanis, die wordt gezocht vanwege het schietdrama bij het 24 Oktoberplein, is vaak in aanraking geweest met justitie. Hij stond in 2014 terecht omdat hij zou hebben geschoten met een vuurwapen en wegens poging tot doodslag.
Zijn strafblad is lang: hij zou in oktober 2014 een vrouw hebben beledigd en naar haar hebben gespuugd. Ook beledigde en bedreigde hij toen een agent. Tevens zou hij dat jaar onder invloed hebben gereden.
Zeer recent stond hij ook voor de rechter: twee weken terug nog omdat hij een vrouw zou hebben verkracht. Ook zou hij zich onlangs schuldig hebben gemaakt aan het stelen van een fiets en een inbraak in een bedrijfspand. Die delicten dateren van september en oktober vorig jaar.
De verkrachting zou zijn gebeurd in juli 2017 in Utrecht. Precies twee weken geleden was een zogenoemde regiezitting.
De politie heeft een foto van Tanis verspreid. De man, die Turkse roots heeft, zou vanochtend hebben geschoten in of bij een tram op het 24 Oktoberplein. Daarbij is een nog onbekend aantal mensen gewond geraakt en er zijn mogelijk ook mensen overleden. Tanis is nog voortvluchtig.
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:00 schreef Moustachio het volgende:
DENK houdt zich nu verdacht stil. Vorige week met Urk en Nieuw Zeeland waren ze de hele dag actief.
twitter:tunahankuzu twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:41:11Afgelopen zaterdag was ik nog in #Kanaleneiland #Utrecht. We maken ons ernstig zorgen en volgen het nieuws nauwgezet. Laten we de kalmte bewaren en waakzaam blijven. Als .@DenkNL hebben we campagneactiviteiten voorlopig opgeschort. reageer retweet
twitter:DenkNL twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:48:20We maken ons ernstig zorgen en volgen het nieuws nauwgezet. Laten we de kalmte bewaren en waakzaam blijven. Als @DenkNL hebben we campagneactiviteiten stilgelegd. reageer retweet
Dat heet zien wat je wil zien.twitter:F_azarkan twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:51:05Naar aanleiding van de zeer verontrustende situatie in Utrecht kanaleneiland maken wij ons ernstig zorgen en volgen het nieuws nauwgezet. Laten we de kalmte bewaren, waakzaam blijven en elkaar steunen. Onze gedachten gaan uit naar de slachtoffers en hun familie. reageer retweet
Ze kent haar eigen volk gewoon goed.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:04 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Gewoon misselijkmakend om meteen zo’n conclusie te trekken.
Toen ik mijn afkeer uitsprak over extreem-rechts, die verschrikkelijke aanslag, die radicale idioot die de doodstraf moet krijgen en het verschrikkelijk vond voor de slachtoffers?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Je ziet serieus niet in dat jij hier kortgeleden nog bezig was met precies het omgekeerde?
Wilders heeft erg snel na die aanslag gereageerd. Nee dus.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:04 schreef satecl het volgende:
[..]
Is het bij de PVV niet precies andersom?
Nou nou, dat valt toch wel mee. Nederlanders hebben niet of nauwelijks problemen met turken. Ja die show in rotterdam met die vlaggen en trots was niet erg verbroederend maar dat waren we al bijna weer vergeten.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou.. als ik een Turk was in Nederland zou ik op dit moment ook een beetje droevig zijn, omdat ik weet wat voor effect dit zou hebben op de manier waarop ik voorlopig behandeld word.
En je punt is?????quote:Op maandag 18 maart 2019 16:05 schreef _--_ het volgende:
[..]twitter:tunahankuzu twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:41:11Afgelopen zaterdag was ik nog in #Kanaleneiland #Utrecht. We maken ons ernstig zorgen en volgen het nieuws nauwgezet. Laten we de kalmte bewaren en waakzaam blijven. Als .@:DenkNL hebben we campagneactiviteiten voorlopig opgeschort. reageer retweet
twitter:DenkNL twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:48:20We maken ons ernstig zorgen en volgen het nieuws nauwgezet. Laten we de kalmte bewaren en waakzaam blijven. Als @:DenkNL hebben we campagneactiviteiten stilgelegd. reageer retweet
Dat heet zien wat je wil zien.twitter:F_azarkan twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:51:05Naar aanleiding van de zeer verontrustende situatie in Utrecht kanaleneiland maken wij ons ernstig zorgen en volgen het nieuws nauwgezet. Laten we de kalmte bewaren, waakzaam blijven en elkaar steunen. Onze gedachten gaan uit naar de slachtoffers en hun familie. reageer retweet
Jezusquote:Op maandag 18 maart 2019 16:02 schreef Razor21 het volgende:
Die info klopt inderdaad niet. Maar om nu te stoppen met Twitter voor vandaag ivm droevige dag vind ik ook zo'n onzin. Alsof dat mens nu thuis droevig zit te zijn![]()
twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:34:22Ter aanvulling; ik heb alleen mijn eigen ooggetuigenverslag. Maar meer mensen zullen dit net gezien hebben bij station Amstel. Iedereen keek om namelijk. Zeker twintig auto’s deden mee. reageer retweet
twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:57:31Over vorige tweet. Als ik een verkeerde observatie heb gedaan en er een staking is van uber chauffeurs. Dan spijt het mij. Ik schrok erg van de toeterende auto’s; ook kan ik geen nieuwsbronnen vinden over een uber staking. Ga voor vandaag stoppen met twitteren. Te droevig alles. reageer retweet
twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:00:10Excuses voor deze tweet. Blijkt inderdaad vanochtend ook een staking van uber te zijn gepland vlakbij Amstel. Zo zie je hoe snel je door angst verkeerde conclusies kan trekken. Excuses. #utrecht https://t.co/GLlMl5A5wZ reageer retweet
Door zwakzinnigen ja. Maar die tokkies boeien toch niet zo eigenlijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou.. als ik een Turk was in Nederland zou ik op dit moment ook een beetje droevig zijn, omdat ik weet wat voor effect dit zou hebben op de manier waarop ik voorlopig behandeld word.
Weer één die zich niet aangesproken voelde door die Gillette reclame.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:07 schreef Anonymousz het volgende:
Hij viel vaak vrouwen lastig'
Turkse schrijver en opiniemaker Celal Altuna heeft via een volgens hem betrouwbare Turkse bron in Utrecht gehoord dat verdachte Tanis de afgelopen tien jaar verslaafd was aan harddrugs en alcohol. Daarvoor zou hij geradicaliseerd zijn geweest. Hij woont in Kanaleneiland en was daar bekend. Hij viel vaak vrouwen lastig.
Maakt niet uit toch? Terreur is terreur.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:08 schreef Aquarii het volgende:
Ze gaan uit van een terroristisch motief maar zeggen niet wat de aanwijzingen daarvoor zijn. Lekker duidelijk weer...
twitter:hasavrat twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:53:41A Turkish businessmsn residing in Utrecht told BBC Türkçe that Tanış had "fought in Chechnya" and that a "few years ago [Tanış] was arrested and released for his connection to ISIS. He was not a part of the Turkish community [in Holland], he was a recluse." https://t.co/RKnMxQB02Q reageer retweet
Vermoedelijk goed verhaal*quote:Op maandag 18 maart 2019 16:09 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Vermoedelijke dader handelde vermoedelijk uit eerwraak. Goed verhaal.
En dat terwijl hij in het Pownedfilmpje juist voor zedelijk gedrag pleitte.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:07 schreef Anonymousz het volgende:
Hij viel vaak vrouwen lastig'
Turkse schrijver en opiniemaker Celal Altuna heeft via een volgens hem betrouwbare Turkse bron in Utrecht gehoord dat verdachte Tanis de afgelopen tien jaar verslaafd was aan harddrugs en alcohol. Daarvoor zou hij geradicaliseerd zijn geweest. Hij woont in Kanaleneiland en was daar bekend. Hij viel vaak vrouwen lastig.
Nee, de post waarin je een gehele religie weer schuld in de schoenen probeerde te schuiven.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Toen ik mijn afkeer uitsprak over extreem-rechts, die verschrikkelijke aanslag, die radicale idioot die de doodstraf moet krijgen en het verschrikkelijk vond voor de slachtoffers?
Ik had toch echt 0 reacties op die uitspraken.
Nee houden rekening met de mogelijkheid van terrorisme, ze gaan er niet vanuit.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:08 schreef Aquarii het volgende:
Ze gaan uit van een terroristisch motief maar zeggen niet wat de aanwijzingen daarvoor zijn. Lekker duidelijk weer...
Lijkt me duidelijk, te snel het terrorismedraaiboek uit de kast getrokken.quote:De politie zegt rekening te houden met een terroristisch motief, maar 100 procent zekerheid hebben ze nog niet. "Zou ook kunnen dat het in de relationele sfeer is", zegt woordvoerder Bernard Jens van politie. "We wachten op het onderzoek van de recherche voor we daar verder uitspraken over doen."
Vandaar ook die baard.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Weer één die zich niet aangesproken voelde door die Gillette reclame.
Better safe than sorryquote:Op maandag 18 maart 2019 16:10 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk, te snel het terrorismedraaiboek uit de kast getrokken.
Het verschil tussen terroristische aanslag of een schietpartij in de relationele sfeer is groot.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maakt niet uit toch? Terreur is terreur.
Werd net gezegd op het NOS journaalquote:Op maandag 18 maart 2019 16:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee zouden rekening met de mogelijkheid van terrorisme, ze gaan er niet vanuit.
Linda, is dit het moment om met een lachende profielfoto berichtjes te plaatsen???quote:
Laten we gaan toeterenquote:
Dat maakt de impact op NL niet minder groot.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:10 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Het verschil tussen terroristische aanslag of een schietpartij in de relationele sfeer is groot.
Want als er zoiets gebeurt heb je liever dat ze uren gaan wachten tot ze weten dat het terrorisme is?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:10 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Man man man, komen ze nu mee.quote:De politie zegt rekening te houden met een terroristisch motief, maar 100 procent zekerheid hebben ze nog niet. "Zou ook kunnen dat het in de relationele sfeer is", zegt woordvoerder Bernard Jens van politie. "We wachten op het onderzoek van de recherche voor we daar verder uitspraken over doen."
Te langquote:Op maandag 18 maart 2019 16:12 schreef Strani het volgende:
Hoe lang geleden is het eigenlijk dat er nog daadwerkelijk nieuws doorkwam?
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:13 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Heb je eindelijk een verwarde man noemen ze het een aanslag.
Vanmorgen, toen het gebeurde.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:12 schreef Strani het volgende:
Daar moet mee gewacht worden tot er 100% zekerheid is over het motief? En anders is het te snel?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:10 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
twitter:GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:13:29Update: advies om binnen te blijven is opgeheven. https://t.co/Pl4fwI3mDt reageer retweet
Hiermee kan het afgesloten worden. Tot later mensen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:13 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het is inderdaad nooit goed.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want als er zoiets gebeurt heb je liever dat ze uren gaan wachten tot ze weten dat het terrorisme is?
Drie kwartier ofzoquote:Op maandag 18 maart 2019 16:12 schreef Strani het volgende:
Meen je niet!!1quote:Op maandag 18 maart 2019 16:13 schreef BoneThugss het volgende:
Dat is die gozer van "je halve kont staat open".
Eerwraak, slotje.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:13 schreef Zipportal het volgende:
twitter:GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:13:29Update: advies om binnen te blijven is opgeheven. https://t.co/Pl4fwI3mDt reageer retweet
Relationele sfeer onschuldige mensen neerschieten. Juist ja. Ze weten het weer mooi te draaien net als toen in Den Haag met lage suikerspiegel en verwarring.quote:
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:13 schreef BoneThugss het volgende:
hahaha, goeie ouwe tijd.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:13 schreef BoneThugss het volgende:
Ooh dat wisten we nog niet. Bedankt voor het melden.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:13 schreef BoneThugss het volgende:
Ja, en als ze daar te lang mee wachten is het ook niet goed.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:10 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
https://twitter.com/lindabuitenwegquote:
Dus, hij is gepakt?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:13 schreef Zipportal het volgende:
Ik houd dit een beetje in de gaten: https://www.rtvutrecht.nl(...)r-voortvluchtig.htmlquote:
Wel eerwraak met veel onschuldige slachtoffers. Daarom, nooit iemand helpen die vermoord wordtquote:
Als je het ook over polariserende idioten hebt...quote:Op maandag 18 maart 2019 16:00 schreef Moustachio het volgende:
DENK houdt zich nu verdacht stil. Vorige week met Urk en Nieuw Zeeland waren ze de hele dag actief.
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:14:22Het account @PolitieP betreft een fake-account. Dit account is niet in beheer van de politie. Volg @politieutrecht of @gemeenteutrecht voor gevalideerde berichtgeving @ElisabethZegel @berttaling @jacobdeleeuwe ^AR reageer retweet
Wellicht hebben ze hem te pakken?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:13 schreef Zipportal het volgende:
Nee nee niet onschuldig zij wilde die schoonzus helpen, dat vindt allah niet goed.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:15 schreef Appelflaap het volgende:
[..]
Wel eerwraak met veel onschuldige slachtoffers. Daarom, nooit iemand helpen die vermoord wordt
Ambtenaren van gemeente Utrecht willen ook naar huis.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:13 schreef Zipportal het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:15 schreef Zipportal het volgende:
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:14:22Het account @:PolitieP betreft een fake-account. Dit account is niet in beheer van de politie. Volg @:politieutrecht of @:gemeenteutrecht voor gevalideerde berichtgeving @:ElisabethZegel @:berttaling @:jacobdeleeuwe ^AR reageer retweet
Toch een verwardier?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:17 schreef Ryan3 het volgende:
Werd toch allahu ackbar! geroepen dus. (bron NOS tv)
Leek er op ja, maar alles werd zo enorm uit de kast getrokken dat het leek alsof de diensten veel meer verontrustende info hadden.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:14 schreef warp995 het volgende:
[..]
Was toch al vanaf het begin eigenlijk bekend of?
Niels zegt niks gehoord te hebbenquote:Op maandag 18 maart 2019 16:17 schreef Ryan3 het volgende:
Dan kan het nog steeds 100% eerwraak zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:17 schreef Ryan3 het volgende:
Je mag in ieder geval weer naar buiten, dus misschien even een liveverslag voor ons opzetten.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:19 schreef speknek het volgende:
Het is wel een beetje een saaie terreuraanslag heh? Ik woon er vlak naast en begin uit te checken.
Ik zet 't op een tegeltje.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:15 schreef Appelflaap het volgende:
[..]
Wel eerwraak met veel onschuldige slachtoffers. Daarom, nooit iemand helpen die vermoord wordt
Ja verbaast me hoeveel mensen op terrorisme hopen om hun wilders/fvd/moslim haat/asielzoekers haat kracht bij te kunnen zetten.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:19 schreef ondeugend het volgende:
Soms willen mensen ook graag dingen horen
Dat wordt ook genoemd idd, als alternatief, nu net. (bron NOS tv).quote:Op maandag 18 maart 2019 16:19 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Dan kan het nog steeds 100% eerwraak zijn.
Nou .. in de jumbo een paar straten van de Tichelaarslaan is het gewoon normale gang van zaken. Wellicht iets rustiger dan normaal.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je mag in ieder geval weer naar buiten, dus misschien even een liveverslag voor ons opzetten.
Truequote:Op maandag 18 maart 2019 16:19 schreef speknek het volgende:
Het is wel een beetje een saaie terreuraanslag heh? Ik woon er vlak naast en begin uit te checken.
Same hier in de stadquote:Op maandag 18 maart 2019 16:22 schreef Q. het volgende:
Lekker rustig op straat hier op Kanaleneiland.
Ik vond het juist wel meevallen, de schietpartij was al om kwart voor elf, en twee en een half uur later was er pas een persconferentiequote:Op maandag 18 maart 2019 16:21 schreef Ronaldsen het volgende:
We kunnen in ieder geval concluderen dat de veiligheidsdiensten snel paraat staan.
Maar ook dat de media misschien iets minder als hongerige hyena's moeten reageren, dit is achteraf allemaal wel wat genant.
Dank je, pak ik de A16 welquote:Op maandag 18 maart 2019 16:21 schreef hollandia02 het volgende:
Bij de snelweg hier staan op de oprit (Steenbergen, A4) 2 snelle politiewagens mocht iemand willen vluchten richting België.
Wat zijn witte extremisten nou weer? En volgens mij is een Turk niet blank.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:22 schreef Atak het volgende:
Laat zien weer zien dat zulke incidenten, zoals die in NZ, een voedingsbron is voor witte extremisten. Maakt niet uit wie de slachter of dader is ze lusten er pap van.
Wat een gelul (niet van jou, maar van de politie).. alsof hij niet gepakt kan worden en binnen no-time terug in Nederland zou zijn als hij in België is.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:21 schreef hollandia02 het volgende:
Bij de snelweg hier staan op de oprit (Steenbergen, A4) 2 snelle politiewagens mocht iemand willen vluchten richting België.
Onder de grote rivieren merk je niets iig.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou .. in de jumbo een paar straten van de Tichelaarslaan is het gewoon normale gang van zaken. Wellicht iets rustiger dan normaal.
Mooi. Kan ik eindelijk boodschappen doen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:13 schreef Zipportal het volgende:
Niet verkeerd toch, eindelijk eens wat politie die ingrijpt.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:22 schreef Q. het volgende:
Lekker rustig op straat hier op Kanaleneiland.
merelstraat? die was daarstraks dichtquote:Op maandag 18 maart 2019 16:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou .. in de jumbo een paar straten van de Tichelaarslaan is het gewoon normale gang van zaken. Wellicht iets rustiger dan normaal.
Komt dichtbij nu toch.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:21 schreef hollandia02 het volgende:
Kwam net ook een stoet wagens van arrestatieenheden voorbij uit de richting van het politiebureau De Meern. Leken aardig haast te hebben.quote:
ja de BHG staat er op de A1 bij de Lutte ook... alleen kijken ze naar wat er voorbij komt.... en eten een broodjequote:Op maandag 18 maart 2019 16:21 schreef hollandia02 het volgende:
Geen reden om hem dan maar te laten gaan. Stel dat ze hem op het spoor zijn en hij probeert te vluchten, wel handig als je er dan direct met een paar audi's achteraan kunt jakkeren.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:23 schreef Bumfuzzle het volgende:
[..]
Wat een gelul (niet van jou, maar van de politie).. alsof hij niet gepakt kan worden en binnen no-time terug in Nederland zou zijn als hij in België is.
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:23:50In (sociale) mediaberichten zie we informatie over mogelijke andere motieven rond het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in #Utrecht. Daarover kunnen we alleen zeggen dat we op dit moment nog niets uitsluiten. reageer retweet
Het moet nu echt wel de veiligste wijk van Nederland zijn, nog nooit zoveel politie op straat gezien.:7quote:Op maandag 18 maart 2019 16:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet verkeerd toch, eindelijk eens wat politie die ingrijpt.
Er zijn dan natuurlijk ook veel meer witte extremistische aanslagen dan andere, toch?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:22 schreef Atak het volgende:
Laat zien weer zien dat zulke incidenten, zoals die in NZ, een voedingsbron is voor witte extremisten. Maakt niet uit wie de slachter of dader is ze lusten er pap van.
Het terugkrabbelen is begonnenquote:Op maandag 18 maart 2019 16:24 schreef Zipportal het volgende:
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:23:50In (sociale) mediaberichten zie we informatie over mogelijke andere motieven rond het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in #Utrecht. Daarover kunnen we alleen zeggen dat we op dit moment nog niets uitsluiten. reageer retweet
Beetje lullig als een Belg dat zou doen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:23 schreef Bumfuzzle het volgende:
[..]
Wat een gelul (niet van jou, maar van de politie).. alsof hij niet gepakt kan worden en binnen no-time terug in Nederland zou zijn als hij in België is.
Je verwachtingen waren gewoon te hoog na die in Frankrijk en België.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:19 schreef speknek het volgende:
Iedereen mag weer naar buiten in Utreg, wat kan betekenen dat ze hem hebben of dat ze weten dat-ie gevlogen is inmiddels.quote:
ik was net bij de jumbo in rotterdamquote:Op maandag 18 maart 2019 16:25 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ja ik mag eindelijk naar de Jumbo van van Zanen.
Ja want de Belgische politie is zo efficient in het oppakken van terroristen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:23 schreef Bumfuzzle het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:25 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Advies om binnen te blijven is opgeheven.
Duidelijkquote:Op maandag 18 maart 2019 16:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iedereen mag weer naar buiten in Utreg, wat kan betekenen dat ze hem hebben of dat ze weten dat-ie gevlogen is inmiddels.
Op welk gebied moet de politie terugkrabbelen danquote:
Veel mensen werken vandaag thuis ivm de acties.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:25 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik was net bij de jumbo in rotterdam
De weg leek minder druk dan normaal... wat onzin is wat we zitten in rotterdam en niet in utrecht
Of dat hij geen gevaar is voor het plebsquote:Op maandag 18 maart 2019 16:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iedereen mag weer naar buiten in Utreg, wat kan betekenen dat ze hem hebben of dat ze weten dat-ie gevlogen is inmiddels.
De politie houdt alle mogelijkheden nog open.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:26 schreef _The_General_ het volgende:
Dus geen terreur maar een gerichte actie tegen een vrouw en mensen die deze vrouw ten hulp kwamen?
Dat is geen terreur?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:26 schreef _The_General_ het volgende:
Dus geen terreur maar een gerichte actie tegen een vrouw en mensen die deze vrouw ten hulp kwamen?
Vind je?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:21 schreef Hexagon het volgende:
Nouja we kunnen in ieder geval zien dat het anti-terreur draaiboek wel in orde is
Ohja das helemaal kut in utrecht.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel mensen werken vandaag thuis ivm de acties.
Dat kan ook, alhoewel... hij kan natuurlijk best gevaarlijk zijn als hij op de vlucht is.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:26 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Of dat hij geen gevaar is voor het plebs
Laatst nog 80+ mensen vermoord in Zweden door een witte extremist genaamd Breivik. Een van de grootste terroristische aanslagen in Europa.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er zijn dan natuurlijk ook veel meer witte extremistische aanslagen dan andere, toch?
Als je je eigen definitie op terreur er op aan houdt wel jah. Scheten laten in de tram, TERREURquote:Op maandag 18 maart 2019 16:27 schreef RapaNui het volgende:
Relationele sfeer of terroristisch motief; maakt weinig uit.
Iemand in de tram schiet op mensen. Wat zijn motief ook is, het blijft terreur.
We mogen de straat weer op. Alleen niet naar de bioscoop.twitter:Pathe twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:25:11In verband met de mogelijke aanslag vandaag in Utrecht, zijn wij genoodzaakt alle voorstellingen bij Pathé Leidsche Rijn en Pathé Rembrandt in Utrecht vanaf 17.00 uur te annuleren. Indien de tickets zijn gekocht, zal het aankoopbedrag binnen 2 werkdagen weer op je rekening staan. reageer retweet
Geen terroristisch motief, kan ook eerwraak zijn of een gekrenkt ego. Hebben dit soort mannen vaak!quote:
Wat een overdreven gedoe zeg.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
We mogen de straat weer op. Alleen niet naar de bioscoop.twitter:Pathe twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:25:11In verband met de mogelijke aanslag vandaag in Utrecht, zijn wij genoodzaakt alle voorstellingen bij Pathé Leidsche Rijn en Pathé Rembrandt in Utrecht vanaf 17.00 uur te annuleren. Indien de tickets zijn gekocht, zal het aankoopbedrag binnen 2 werkdagen weer op je rekening staan. reageer retweet
Maakt weldegelijk uit.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:27 schreef RapaNui het volgende:
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:28:03Het aantal gewonden is zojuist naar beneden bijgesteld. Het gaat om 5 gewonden in plaats van de eerder genoemde 9. Het aantal overledenen is op dit moment onveranderd. https://t.co/9tStbq1f0B reageer retweet
Ja, dat klopt natuurlijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:27 schreef RapaNui het volgende:
Zweden zegt iequote:Op maandag 18 maart 2019 16:27 schreef Atak het volgende:
[..]
Laatst nog 80+ mensen vermoord in Zweden door een witte extremist genaamd Breivik. Een van de grootste terroristische aanslagen in Europa.
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Opzich een prima plan van ze. Stel je hebt een idioot die meer wil doen, in een bios ben je lekker onzichtbaar.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Er is 1 verklaring. Hoe kan die tegenstrijdig zijn?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:54 schreef Strani het volgende:
Je mag alles, maar het is gewoon totaal onzinnig om nu al iets te constateren terwijl we tegenstrijdige verklaringen hebben.
twitter:GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:29:10Politie, Openbaar Ministerie en burgemeester (driehoek) geven om 18.00 uur een persconferentie op de Belcampostraat 10 (brandweerkazerne) n.a.v. het schietincident #24oktoberplein reageer retweet
Laatstquote:Op maandag 18 maart 2019 16:27 schreef Atak het volgende:
[..]
Laatst nog 80+ mensen vermoord in Zweden door een witte extremist genaamd Breivik. Een van de grootste terroristische aanslagen in Europa.
laatst als in 2011quote:Op maandag 18 maart 2019 16:27 schreef Atak het volgende:
[..]
Relationele sfeer staat op zichzelf. Jihadistische aanslag maakt deel uit van een oorlog tegen het westen die je wel kunt ontkennen, maar die een feit is. Een verschil van dag en nacht. Als vanaf het begin bekend was geweest dat dit om relatieproblematiek ging (gesteld dat dat het geval is), zou het verkiezingsdebat van vanavond nooit zijn afgeblazen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:27 schreef RapaNui het volgende:
Ik denk ook misschien om praktische redenen, bijvoorbeeld omdat personeel niet naar het werk kon.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:30 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Opzich een prima plan van ze. Stel je hebt een idioot die meer wil doen, in een bios ben je lekker onzichtbaar.
Er is gecommuniceerd dat een aanslag niet kon worden uitgesloten.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:28 schreef Sanddr het volgende:
We staan als Nederland straks wel een beetje voor lul als het toch geen aanslag blijkt te zijn. Het is nota bene gecommuniceerd als aanslag en alleen daarom de hele wereld overgegaan.
Het ging al de wereld over voor het woord aanslag in de mond genomen was.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:28 schreef Sanddr het volgende:
We staan als Nederland straks wel een beetje voor lul als het toch geen aanslag blijkt te zijn. Het is nota bene gecommuniceerd als aanslag en alleen daarom de hele wereld overgegaan.
Ook zo'n boevennest.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:31 schreef ShevaJB het volgende:
Ohnee hier in Enschede loopt het ook uit de hand
https://www.rtvoost.nl/ni(...)st-verdacht-pakketje
Pakketje met coke voor Vak-P.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:31 schreef ShevaJB het volgende:
Zelfde op een ROC in Nieuwegein las ik. Op dit soort momenten is er heel veel opeens verdacht.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:31 schreef ShevaJB het volgende:
Nee hoor.quote:
Ja, een logisch gevolg bij een dergelijk gewelddadige actie waarbij het motief en dader volkomen onduidelijk zijn. Ook al is het wellicht vals alarm, ik zie een overheid die keurig allerlei logische procedures volgt om de kans op nieuwe slachtoffers te verkleinen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Vind je?
geen aanslag en al 7 uur een hele stad op slot zonder een dader te hebben gevonden?
Het gaat om de aantallen, niet om de effectiviteit van de daad. Het doel is meestal zo veel mogelijk onschuldige slachtoffers te maken. Witten zijn daar blijkbaar wat handiger inquote:Op maandag 18 maart 2019 16:27 schreef Atak het volgende:
[..]
ze mogen de straat weer opquote:Op maandag 18 maart 2019 16:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk ook misschien om praktische redenen, bijvoorbeeld omdat personeel niet naar het werk kon.
Ik durf niet meer naar de sportschool. Is het al veilig in de wereld?quote:
Volgens mij klinkt elk arabish woord als allah akbar voor een leek.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:31 schreef V. het volgende:
[..]
Er is gecommuniceerd dat een aanslag niet kon worden uitgesloten.
Een van de getuigen meldde dat de dader 'Allahu akbar' riep.
Hoezo voor lul staan?
En doet dat er toe? Er zijn mensen dood, plurk.
ho ho hoquote:Op maandag 18 maart 2019 16:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens mij klinkt elk arabish woord als allah akbar voor een leek.
Bij een eerwraak gevalletje kan een dader alsnog Allah Akbar roepen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens mij klinkt elk arabish woord als allah akbar voor een leek.
Tja, soms heeft het ook een meer praktische reden: bij mijn vriendin op werk (kleine horecazaak) zijn ze gesloten, omdat al het personeel van de middagshift vastzat in gebouwen van de uni e.d. Dat in combinatie met de onzekerheid over hoe het allemaal verder verloopt, kan ik me voorstellen dat het weinig meerwaarde heeft om de tent open te houden.quote:
Heel veel ingewikkelder dan dit is het niet inderdaad.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, een logisch gevolg bij een dergelijk gewelddadige actie waarbij het motief en dader volkomen onduidelijk zijn. Ook al is het wellicht vals alarm, ik zie een overheid die keurig allerlei logische procedures volgt om de kans op nieuwe slachtoffers te verkleinen.
Sommige zaken zijn logisch gevolg van een categorie 5 terreurdreiging.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, een logisch gevolg bij een dergelijk gewelddadige actie waarbij het motief en dader volkomen onduidelijk zijn. Ook al is het wellicht vals alarm, ik zie een overheid die keurig allerlei logische procedures volgt om de kans op nieuwe slachtoffers te verkleinen.
Of zoals ze in chicago, detroid, the bronx of enige andere sloppen wijk gewoon een gemiddelde dinsdag avond noemenquote:
Nee hoor, dan heeft de overheid van ons land laten zien dat ze adequaat kunnen reageren op iets dat een terreuraanslag lijkt. Iets dat menig land niet voor elkaar krijgt.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:28 schreef Sanddr het volgende:
Bij ons in Grunn is het altijd veilig.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:32 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik durf niet meer naar de sportschool. Is het al veilig in de wereld?
Lag dus niet aan mijquote:Op maandag 18 maart 2019 16:31 schreef Drekkoning het volgende:
Wat is dit nou weer voor een compositie
Denk niet dat ze daaraan kunnen zien of iemand zn schoonzus of een random iemand neerschietquote:
Kom op he. Als we amsterdam bij elke moord zo op slot zetten kunnen we Amsterdam wel gewoon op slot houden.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:31 schreef V. het volgende:
Hoezo voor lul staan?
En doet dat er toe? Er zijn mensen dood, plurk.
Met al die aardbevingen?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:35 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Bij ons in Grunn is het altijd veilig.
Toen wist jij en de media niks. Niet alles wordt direct gedeeld met de media. Het is niet altijd wenselijk om alles maar zo snel mogelijk te delen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vond het juist wel meevallen, de schietpartij was al om kwart voor elf, en twee en een half uur later was er pas een persconferentie.
Een uur na dato wisten we eigenlijk nog niks.
Hebbes.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:35 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Geluid zal ook wel opgenomen worden. Wellicht dat er dan meer duidelijk wordt.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:35 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Denk niet dat ze daaraan kunnen zien of iemand zn schoonzus of een random iemand neerschiet
Ik denk dat men nu echt wel weet of de dode vrouw gerelateerd is.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:35 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Denk niet dat ze daaraan kunnen zien of iemand zn schoonzus of een random iemand neerschiet
True, dat kan ook.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:33 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Tja, soms heeft het ook een meer praktische reden: bij mijn vriendin op werk (kleine horecazaak) zijn ze gesloten, omdat al het personeel van de middagshift vastzat in gebouwen van de uni e.d. Dat in combinatie met de onzekerheid over hoe het allemaal verder verloopt, kan ik me voorstellen dat het weinig meerwaarde heeft om de tent open te houden.
De familie sluit niet uit dat er een andere motief is dat betekend dus dat ze NIET uitsluiten dat de bewust vrouw zijn schoonzus was.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:34 schreef Leandra het volgende:
Ah, NOS noemt ook de schoonzus, maar familie weet het nog niet zeker. Sluit een ander motief ook niet uit.
Wat niet eens zo'n gek idee isquote:Op maandag 18 maart 2019 16:35 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Kom op he. Als we amsterdam bij elke moord zo op slot zetten kunnen we Amsterdam wel gewoon op slot houden.
Daar was toch laatst een IS gekkie opgepakt met wapens, jaja.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:35 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Nee dat weet ik en dat vind ik juist prima. Ik reageerde op iemand die zei dat de media er als hyena's opsprongen. Ik vind juist dat de media erg zijn best heeft gedaan heel weinig te speculeren en ook enige afstand te houden. Alleen RT zat er bovenop, want RT.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:35 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Toen wist jij en de media niks. Niet alles wordt direct gedeeld met de media. Het is niet altijd wenselijk om alles maar zo snel mogelijk te delen.
Lijkt me niet dat die beelden gedeeld zullen worden. Respect voor de nabestaanden. En terechtquote:
Dat doet er dan ook niet toe. In de juiste richting zaten we toch al, @JR-Style-93quote:
Ja sommige vragenquote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef Max23 het volgende:
NOS aan elke politicus: "Ben je geschrokken"?
Alsof iemand zegt: "Nee ik zag het al aankomen dus ben niet geschrokken"
Maar daarnaast hebben ze laten zien dat ze het blijkbaar niet voor elkaar krijgen om binnen afzienbare tijd een terroristisch motief uit te sluiten.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, dan heeft de overheid van ons land laten zien dat ze adequaat kunnen reageren op iets dat een terreuraanslag lijkt. Iets dat menig land niet voor elkaar krijgt.
twitter:Hans_vanZ twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:35:46Inmiddels tekent zich 'doodslag in de relationele sfeer' af (met een Turk in beeld zal het wel 'eerwraak' gaan heten). Maakt de gebeurtenis als zodanig natuurlijk niet minder tragisch maar mag de terreurgeur er misschien zoetjesaan vanaf nu? #Utrecht reageer retweet
Misschien dat daarom de dame die de vluchtauto had gemeld ook zweeg over de tekst op het briefje achter de voorruit.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef gniffie het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat die beelden gedeeld zullen worden. Respect voor de nabestaanden. En terecht
Als je oplette had ik het al eerder gezegd.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef O_o_ het volgende:
[..]
Dat doet er dan ook niet toe. In de juiste richting zaten we toch al, @:JR-Style-93
Zweden ja? En laatst?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:27 schreef Atak het volgende:
Dit is ook nieuw voor Nederland he.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:38 schreef Lothiriel het volgende:
Wat is het nou een afrekening, een incident in persoonlijke sfeer of een aanslag? 3 verschillende zaken
Nederlandse media
Waarom hoop je dat? Wat voor verschil maakt dat uit? Eerwraak zou ik trouwens ook 'islamitisch gemotiveerd' willen noemen trouwens.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:36 schreef Toby56 het volgende:
Ik hoop toch maar 'van harte' (klote-uitdrukking in dit geval) dat het geen islamistisch gemotiveerde terroristische aanslag is geweest. Gezien de timing (2 dagen voor de PS verkiezingen) was ik er eerst wel van overtuigd dat het om iets dergelijks zou gaan.
Ik moet ook werken, dus ik sla weleens wat posts over.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Als je oplette had ik het al eerder gezegd.
Dan ga je er dus van uit dat de islamitische terroristen de islamkritische partijen aan extra zetels willen helpen?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:36 schreef Toby56 het volgende:
Ik hoop toch maar 'van harte' (klote-uitdrukking in dit geval) dat het geen islamistisch gemotiveerde terroristische aanslag is geweest. Gezien de timing (2 dagen voor de PS verkiezingen) was ik er eerst wel van overtuigd dat het om iets dergelijks zou gaan.
Of een verwarde man.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:38 schreef Lothiriel het volgende:
Wat is het nou een afrekening, een incident in persoonlijke sfeer of een aanslag? 3 verschillende zaken
Nederlandse media
Daar zal die student die laatst zomaar invalide is geschoten door een mafketel, ook een Turk trouwens, wat anders over denken.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:35 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Zolang die man nog niet gepakt is lijkt me het toch lastig om dat met zekerheid vast te stellen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:38 schreef Lothiriel het volgende:
Nederlandse media
Want de overheid kan per direct de gedachten van deze man uitlezen en weten wat hem dreef en of hij alleen is of meer handlangers heeft?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Maar daarnaast hebben ze laten zien dat ze het blijkbaar niet voor elkaar krijgen om binnen afzienbare tijd een terroristisch motief uit te sluiten.
Het zou wel een eerlijk antwoord zijn, eerlijker dan zeggen dat je zoiets niet in Nederland had verwacht (want dat getuigt wel van heel veel naïviteit).quote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef Max23 het volgende:
NOS aan elke politicus: "Ben je geschrokken"?
Alsof iemand zegt: "Nee ik zag het al aankomen dus ben niet geschrokken"
Komen ze op tijd mee ja.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:39 schreef TARDIS. het volgende:
godsamme ik schrik me helemaal de tering van die NL alert
Een vermoeiende, autistische vrouw.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:39 schreef gniffie het volgende:
Wat is er mis met sexy beatrice? Ik kijk nooit dwdd
Ik woon in Utrecht en heb niets gekregen :squote:Op maandag 18 maart 2019 16:39 schreef TARDIS. het volgende:
godsamme ik schrik me helemaal de tering van die NL alert
Niks, alleen dat ze nog geen eigen pagina op mokkels.nl heeft.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:39 schreef gniffie het volgende:
Wat is er mis met sexy beatrice? Ik kijk nooit dwdd
Windows Phone?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik woon in Utrecht en heb niets gekregen :s
Snel nog even langs de Jumbo dan, want dat mag weer van van Zanen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
18.00 persconferentie van hulpdiensten
Bord op schoot!
Ja de eerste was vijf uur na de aanslag ofzo?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:40 schreef TARDIS. het volgende:
Die NL alerts komen me veel te laat trouwens. Als je net even een dagje het nieuws niet volgt ben je mooi de sjaak.
Als dit terrorisme was geweest zou het hele land nu juist in verhoogde staat van paraatheid zijn, nu schalen ze af terwijl de dader nog niet gevonden is. Lijkt me duidelijk dus.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:39 schreef speknek het volgende:
Krijg weer een NL-Alert. Omdat er zich geen verdere dingen hebben voorgedaan is het binnenblijfadvies opgeheven, maar de dader is nog niet gevonden.
Wat logisch is. Een dodelijk schietincident op een druk plein, met 12 slachtoffers. En de dader(s) vermoedelijk nog voortvluchtig. Er is niemand die belang heeft bij een 'alles is in orde, gaat u maar rustig slapen' opmerking.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:39 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Politie denkt alsnog dat het te maken heeft met terrorisme. Maar ze kunnen er niets over zeggen en laten alsnog alles open.
Was je wel in Utrecht op dat moment?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:40 schreef TARDIS. het volgende:
Die NL alerts komen me veel te laat trouwens. Als je net even een dagje het nieuws niet volgt ben je mooi de sjaak.
Yes, ik werkte thuis.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Was je wel in Utrecht op dat moment?
Denk aan je hart....quote:Op maandag 18 maart 2019 16:41 schreef Guccipet1993 het volgende:
Ik ben er kots misselijk van dat niet eens het leger wordt ingezet nu in de Nederlandse steden
In Frankrijk en België beschermen ze wel de bevolking maar Pinokkio Rutte laat de mensen in het gevaar stikken!alleen belasting verhogingen doorvoeren maar het volk beschermen kent hij niet!
ja waar blijven de tanks?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:41 schreef Guccipet1993 het volgende:
Ik ben er kots misselijk van dat niet eens het leger wordt ingezet nu in de Nederlandse steden
In Frankrijk en België beschermen ze wel de bevolking maar Pinokkio Rutte laat de mensen in het gevaar stikken!alleen belasting verhogingen doorvoeren maar het volk beschermen kent hij niet!
Moet voor dit overal het leger voor worden ingezet?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:41 schreef Guccipet1993 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel eens een alert heb gehad die veel later aankwam.quote:
twitter:chrisververs twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:23:54Vrouw gesproken die melding maakte van verdachte auto. ,,Hij stond te draaien. Ik vond het maar vreemd. Het raam stond open en er lag een briefje in met een tekst en heel groot Allah erop.” #utrecht #pijlsweerd reageer retweet
Prachtige parodiequote:Op maandag 18 maart 2019 16:41 schreef Guccipet1993 het volgende:
Het leger inzetten om mogelijk een turkse man te stoppen die eerwraak wilt plegen??quote:Op maandag 18 maart 2019 16:41 schreef Guccipet1993 het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat heeft te maken met onze manier van denken.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:31 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Relationele sfeer staat op zichzelf. Jihadistische aanslag maakt deel uit van een oorlog tegen het westen die je wel kunt ontkennen, maar die een feit is. Een verschil van dag en nacht. Als vanaf het begin bekend was geweest dat dit om relatieproblematiek ging (gesteld dat dat het geval is), zou het verkiezingsdebat van vanavond nooit zijn afgeblazen.
Mag toch? Vreemd dat dit raar wordt gevonden in een land zoals Nederland.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:42 schreef Jimbo het volgende:
twitter:chrisververs twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:23:54Vrouw gesproken die melding maakte van verdachte auto. ,,Hij stond te draaien. Ik vond het maar vreemd. Het raam stond open en er lag een briefje in met een tekst en heel groot Allah erop.” #utrecht #pijlsweerd reageer retweet
Waarom zou je dat moeten uitsluiten? Daarmee wordt daderinformatie gedeeld die niet voor het publiek belangrijk is. Het informeren van de overige burgers en media is totaal niet belangrijk op dit moment. Eerst die gast(en) vangen en dan vertellen wat er aan de hand is.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:37 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Maar daarnaast hebben ze laten zien dat ze het blijkbaar niet voor elkaar krijgen om binnen afzienbare tijd een terroristisch motief uit te sluiten.
Het anti-terreur team is ingezet en dat maakt onderdeel uit van Defensie.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:41 schreef Guccipet1993 het volgende:
Maar toen er stankoverlast was had ik er zo vijf te pakken voor 12 uur.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel eens een alert heb gehad die veel later aankwam.
Daar is allemaal op bezuinigdquote:Op maandag 18 maart 2019 16:41 schreef Guccipet1993 het volgende:
Ben bang dat het probleem niet zozeer aan zijn hart ligt, danwel wat er (niet) tussen zijn oren zit.quote:
Waar zie je mij zeggen dat het niet mag?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:42 schreef NoXia het volgende:
[..]
Mag toch? Vreemd dat dit raar wordt gevonden in een land zoals Nederland.
quote:Op maandag 18 maart 2019 16:41 schreef Guccipet1993 het volgende:
twitter:nourdeenw twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:49:56Met 99% zekerheid kan ik dit melden:- dader mentaal beperkt, gewelddadige achtergrond;- primaire slachtoffer: ex-partner;- zij was ook slachtoffer in verkrachtingszaak;- vermoeden van terreur vanwege [A] "Allahu akbar" [B] personen nabij de verdachte.#Utrecht #24oktoberplein reageer retweet
twitter:nourdeenw twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:51:47Conclusie: het gaat om een bizarre schietpartij in de relationele sfeer, niet om een terreuraanslag. reageer retweet
klimaatterroristenquote:Op maandag 18 maart 2019 16:42 schreef Jimbo het volgende:
TomEgbers.gifquote:Op maandag 18 maart 2019 16:43 schreef timmmmm het volgende:
De nieuwslezer ergert zich nu al twee keer achter elkaar aan de volslagen incompetentie van zijn collega's
Goed gelogenquote:Op maandag 18 maart 2019 16:42 schreef Jimbo het volgende:
En dan lekker pang pang roepen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:41 schreef Guccipet1993 het volgende:
Je denkt dat soldaten weten hoe terrorisme bestreden moeten worden?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:41 schreef Guccipet1993 het volgende:
Ik doelde op die vrouw @:Jimbo.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:43 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Waar zie je mij zeggen dat het niet mag?
Waar het sinds vanmorgen al op leek dus.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:44 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:nourdeenw twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:49:56Met 99% zekerheid kan ik dit melden:- dader mentaal beperkt, gewelddadige achtergrond;- primaire slachtoffer: ex-partner;- zij was ook slachtoffer in verkrachtingszaak;- vermoeden van terreur vanwege [A] "Allahu akbar" [B] personen nabij de verdachte.#Utrecht #24oktoberplein reageer retweet
twitter:nourdeenw twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:51:47Conclusie: het gaat om een bizarre schietpartij in de relationele sfeer, niet om een terreuraanslag. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |