quote:15:01
Burgemeester Jan van Zanen meldt net dat er drie doden zijn gevallen en negen gewonden door de schietpartij in Utrecht.
twitter:GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:54:05Burgemeester Jan van Zanen reageert op het schietincident eerder vandaag https://t.co/PzI6t2tPtX reageer retweet
In het kortquote:quote:
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland heeft maandagochtend een schietpartij plaatsgevonden. Het vuur werd geopend op de inzittenden van een tram bij het 24 Oktoberplein. Dit is wat we tot nu toe weten over het incident.
Laatste nieuwsberichtentwitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:17:27De politie vraagt u uit te kijken naar de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije) in verband met het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in Utrecht. Benader hem niet zelf maar bel direct de opsporingstiplijn 0800-6070 https://t.co/QZ88s3Wl0k reageer retweet
quote:Ooggetuige Niels (21): ‘Hij schoot op die mensen die die vrouw hielpen’
De 21-jarige Niels zat in de tram in Utrecht waar vanmorgen ‘mogelijke terreurverdachte’ Gökman Tanis begon te schieten. Niels ‘had het gevoel’ dat de dader zich op één persoon richtte. ,,Hij mikte op die mensen die die vrouw probeerde te helpen.”
Niels is net weer thuis, na door de politie te zijn gehoord, nog stevig onder de indruk van wat hij heeft gezien. ,,Het gebeurde in het tramstel achter mij. Er was ineens commotie. De tram kwam stil te staan in een bocht dus ik kon goed zien wat er in het tramstel achter mij gebeurde. De deur van de tram werd geforceerd en er werden ramen ingeslagen. In ons tramstel was verwarring maar bleef het redelijk kalm.”
,,Er was op dat moment op zeker al geschoten in dat tramstel achter mij. Je hoorde van die plop-plop-plop-geluiden, alsof er een geluiddemper op zat. Daarna zag ik mensen naar buiten rennen, echt voor hun leven. Ik had het gevoel dat hij zich speciaal op een iemand richtte want ik zag een vrouw naar buiten kruipen. Omstanders probeerden haar weg te trekken maar toen ze dat deden ging die man speciaal achter haar aan en mikte op die omstanders.”
,,Nee, ik kon niet goed zien hoe hij eruit zag. Hij had een donkere jas aan, normaal postuur, en had een lang pistool in zijn hand. Gewoon zo’n handpistool, geen automatisch wapen, voor zover ik kon zien. Daarna ging ie nog achter iemand aan, met een geel hesje, die die vrouw probeerde te helpen, en daarna kon ik het niet meer zien.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)uw-hielpen~abd214eb/
Liveblogsquote:Gezochte Gökmen Tanis stond terecht wegens schieten met vuurwapen en verkrachting
UTRECHT - De 37-jarige Gökmen Tanis, die wordt gezocht vanwege het schietdrama bij het 24 Oktoberplein, is vaak in aanraking geweest met justitie. Hij stond in 2014 terecht omdat hij zou hebben geschoten met een vuurwapen en wegens poging tot doodslag.
Zijn strafblad is lang: hij zou in oktober 2014 een vrouw hebben beledigd en naar haar hebben gespuugd. Ook beledigde en bedreigde hij toen een agent. Tevens zou hij dat jaar onder invloed hebben gereden.
Zeer recent stond hij ook voor de rechter: twee weken terug nog omdat hij een vrouw zou hebben verkracht. Ook zou hij zich onlangs schuldig hebben gemaakt aan het stelen van een fiets en een inbraak in een bedrijfspand. Die delicten dateren van september en oktober vorig jaar.
De verkrachting zou zijn gebeurd in juli 2017 in Utrecht. Precies twee weken geleden was een zogenoemde regiezitting.
De politie heeft een foto van Tanis verspreid. De man, die Turkse roots heeft, zou vanochtend hebben geschoten in of bij een tram op het 24 Oktoberplein. Daarbij is een nog onbekend aantal mensen gewond geraakt en er zijn mogelijk ook mensen overleden. Tanis is nog voortvluchtig.
Alleen in Nederland kan dit.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:33 schreef Leandra het volgende:
twitter:YelleTieleman twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:23:46Het aantal misdrijven waarvoor de verdachte zich bij de rechter heeft moeten melden is fors. Verkrachting, diefstal, openlijk geweld. Bekenden van hem beschrijven hem als knettergek. reageer retweet
Het verbaast me steeds minder als het slachtoffer straks het slachtoffer van de verkrachting blijkt te zijn waarvoor 2 weken geleden een regiezitting wastwitter:YelleTieleman twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:27:34In 2013 is de verdachte ook betrokken geweest bij een schietpartij in Kanaleneiland. Hij beschoot toen mensen die bij een flatgebouw liepen. reageer retweet
Die was op 4 maart idd, maar was een regiezitting.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:36 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Die was twee weken geleden meen ik. Zag net een screenshot van een document van de rechtbank voorbij komen op Twitter.
Oh nee hoor. Ik ken mensen die hier (Spanje) al een jaar of 20 wonen en nog steeds niet weten hoe je goeiemiddag zegt in het Spaans.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nederlanders in het buitenland blijven daar meestal niet langer dan 3 weken. Vakantie vegelijken met integreren in een samenleving
buenas tardesquote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Ik ken mensen die hier (Spanje) al een jaar of 20 wonen en nog steeds niet weten hoe je goeiemiddag zegt in het Spaans.
Zouden ze gedacht hebben dat hij zou vluchten naar een moskee denk je? of begrijp ik je verkeerd?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je er staat kan je ook zien wie er binnenkomt, bv.
Mannen?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:38 schreef Fylax het volgende:
De mannen die in Utrecht vanmorgen begonnen te schieten in de tram vlakbij het Utrechtse 24 Oktoberplein riepen volgens meerdere getuigen ‘Allahoe Akbar’. Een passagier die riep een Marokkaan te zijn, zou vervolgens ongemoeid zijn gelaten. Dat is volgens ingewijden een belangrijke reden waarom de politie al snel uitging van een terroristisch motief.
https://www.parool.nl/bin(...)ahoe-akbar~a4624652/
Beter in België of Frankrijk gaan wonen iddquote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja in andere landen lopen nooit boeven vrij rond.
De informatie clusterfuck is echt compleet.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:38 schreef Fylax het volgende:
De mannen die in Utrecht vanmorgen begonnen te schieten in de tram vlakbij het Utrechtse 24 Oktoberplein riepen volgens meerdere getuigen ‘Allahoe Akbar’. Een passagier die riep een Marokkaan te zijn, zou vervolgens ongemoeid zijn gelaten. Dat is volgens ingewijden een belangrijke reden waarom de politie al snel uitging van een terroristisch motief.
Lekker laf ook.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:38 schreef Fylax het volgende:
NWS / [Winkelketens massaal failliet] #50 Wie is de volgende?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef PicoMMP het volgende:
Allemaal pushberichten over deze 'aanslag', krijg ik ineens een pushmelding, hopend op meer nieuws, maar dat ging over CoolCat dat failliet is.
Jezus..quote:Op maandag 18 maart 2019 15:38 schreef Fylax het volgende:
Daar kocht ik vroeger wel eens kleding, komt wel erg dichtbij zo.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef PicoMMP het volgende:
Allemaal pushberichten over deze 'aanslag', krijg ik ineens een pushmelding, hopend op meer nieuws, maar dat ging over CoolCat dat failliet is.
Straffen zijn een lachtertje in Nederland, dat is al jaren zo.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Vind het raar dat je een vrouw verkracht in 2017 en begin 2019 alweer op vrije voeten bent.
De rechter had toch nog geen uitspraak gedaan in die zaak?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Vind het raar dat je een vrouw verkracht in 2017 en begin 2019 alweer op vrije voeten bent.
Dat is een heel ander verhaal dan het getuigenverhaal in het AD van Niels. Tja wat zou nu waar zijn, ik ga het in het midden laten totdat meer bekend is.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:38 schreef Fylax het volgende:
Je wordt onder schot gehouden en roept meteen: nee, nee, ik ben Marokkaan!quote:Op maandag 18 maart 2019 15:38 schreef Fylax het volgende:
Lafquote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef NoXia het volgende:
[..]
Lekker laf ook.
"Ik ben Marokkaan vriend. Spaar me!"
In Amerika komt dit ook nooit voor.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef Chia het volgende:
[..]
Beter in België of Frankrijk gaan wonen idd
Ik ook, maarja wat doe je eraan. Wat mij betreft krijgen veerkrachters de doodstraf, maar ik ben niet de baas in dit land.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
twitter:POL_DenHaag twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:37:04We kregen een melding van een onbeheerde koffer op het #Plein in #DenHaag. Uit voorzorg is het Plein ontruimd. We onderzoeken de situatie. Meer informatie volgt. reageer retweet
Ik las ook dat hij banden met IS heeft en gevochten heeft in tsjetsjeniequote:Op maandag 18 maart 2019 15:38 schreef Fylax het volgende:
Ja wat is nou waar en wat niet, moeilijkquote:Op maandag 18 maart 2019 15:38 schreef Fylax het volgende:
lekker bezig pikquote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
De mannen op foto's lijken helemaal niet op elkaar
Het is maar goed dat jij niet bij de politie werkt dan.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
De mannen op foto's lijken helemaal niet op elkaar
Welk plein?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:POL_DenHaag twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:37:04We kregen een melding van een onbeheerde koffer op het #Plein in #DenHaag. Uit voorzorg is het Plein ontruimd. We onderzoeken de situatie. Meer informatie volgt. reageer retweet
Het Plein.quote:
Je slaat gewoon twee vliegen in een klap: als het een extreemrechtse gekkie was beveilig je zijn mogelijke andere doelwitten, als het een moslimgekkie was sta je op plekken waar hij mogelijk onderdak kan krijgen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Zouden ze gedacht hebben dat hij zou vluchten naar een moskee denk je? of begrijp ik je verkeerd?
Krijgen we nou dit soort paniek om niets. Vast iemand die zijn koffer gewoon is vergeten.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Ketchupcurry het volgende:
De vergeten koffertwitter:alexanderbakker twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:37:54Politie Den Haag: deel Plein uit voorzorg afgesloten vanwege onbeheerde koffer #DenHaag https://t.co/xz04hT91pu reageer retweet
Was ie veroordeeld?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Als er zoiets gebeurd, is het logisch dat je zoveel mogelijk afsluit en tracht de dader te pakken. Lijkt me duidelijk een gevalletje draaiboek wat in werking treed,quote:Op maandag 18 maart 2019 15:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Is ook een optie, maar ik denk na, en ik denk na over meerdere mogelijkheden dan de mogelijkheid welke enkele mensen het meeste hopen hier. Maar om "neutraal" te blijven, ja een "aanslag" in die wijk kan duiden op een rechts-extremist die moslims wou afschieten, daarom beveiligen ze de moskeeën. Voor beiden hebben we geen bewijs wat de echte reden is om moskeeën te beveiligen, maar helaas is mijn opmerking dan juist weer het geen waar mensen over vallen.
Ow en voor de statistieken, ik typ "aanslag" tussen aanhalingstekens omdat nog niet 100% zeker is dat het een aanslag is.
Sorry, in dat topic heb ik niet meegepost. Dus geen mening verder.quote:Waren jullie eigenlijk ook zo kritisch in het topic over de aanslag in NZ? Ik zou het namelijk niet weten, want toen ik exact dezelfde uitspraken deed waarbij ik negatief over die aanslag was kreeg ik 0 reacties en quotes, die krijg ik alleen als de dader een bepaalde afkomst heeft.
De koning betreurt het.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:41 schreef _--_ het volgende:
Okay ik was een uur afwezig en het enige dat ik weet is dat er 3 doden zijn nu. Wat heb ik nog meer gemist?
Harry is de boem vergeten.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Ketchupcurry het volgende:
Niet dus...quote:Op maandag 18 maart 2019 15:41 schreef TjjWester het volgende:
Waarom spreekt grapperhaus nog steeds over "mogelijke terroristische daad" ??? Dat verhaal kunnen we inmiddels afschrijven.
Hoor twee allebei geloofwaardige verhalen, in de huiselijke sfeer door een gast die al meerdere malen daarmeei n aanraking gekomen is en een terroristisch motiefquote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ja wat is nou waar en wat niet, moeilijk
Nou, we weten nu iig wat we moeten zeggen in zo'n situatie...quote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je wordt onder schot gehouden en roept meteen: nee, nee, ik ben Marokkaan!
Dat vind ik raar. En ook eng.
Wat kut-Tokkie Nederlanders op vakantie in het buitenland doen laat mij koud.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Zolang Nederlanders in buitenlandse supermarkten gewoon Nederlands tegen het personeel praten en dan boos worden omdat ze niet worden verstaan, moeten we misschien niet zo'n grote mond hebben over mensen die wat moeite hebben met een nieuwe taal.
Om de doodstraf uit te delen moeten ze alsnog eerst terechtstaan. Anders krijg je heksenjachttaferelen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ook, maarja wat doe je eraan. Wat mij betreft krijgen veerkrachters de doodstraf, maar ik ben niet de baas in dit land.
Ja, aldus een 'zakenman' tegen de de Turkse afdeling van de BBC. Dat is dus echt informatie waar je als leek op dit moment echt niets mee kunt.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik las ook dat hij banden met IS heeft en gevochten heeft in tsjetsjenie
twitter:AriejanKorteweg twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:27:07Zuidkant Plein bij Binnenhof door politie afgesloten https://t.co/OCwNy02KQZ reageer retweet
Dat er een vrouw is met een hondje dat op geluid reageertquote:Op maandag 18 maart 2019 15:41 schreef _--_ het volgende:
Okay ik was een uur afwezig en het enige dat ik weet is dat er 3 doden zijn nu. Wat heb ik nog meer gemist?
Nu zijn er toch meerdere daders??quote:Op maandag 18 maart 2019 15:38 schreef Fylax het volgende:
Oh god, nu krijgen we dit weer de komende weken. Iedereen die paniekerig de politie belt.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Ketchupcurry het volgende:
Hoe weet je dat?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:41 schreef TjjWester het volgende:
Waarom spreekt grapperhaus nog steeds over "mogelijke terroristische daad" ??? Dat verhaal kunnen we inmiddels afschrijven.
Ben benieuwd hoeveel stations enzovoort de komende dagen ontruimt gaan worden in verband met verdachte pakketjes en personen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:rtvutrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:42:35VIDEO: Aanhouding in Utrechtse Tichelaarslaan, waar verdachte Renault Clio is aangetroffen. Onbekend wie deze verdachte is en waarom deze persoon is gearresteerd. https://t.co/5cOz1LXwk1 https://t.co/FM1jMycTNq reageer retweet
Zolang hij niet gepakt is wel.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:42 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oh god, nu krijgen we dit weer de komende weken. Iedereen die paniekerig de politie belt.
Waarom is dat raar? Stel het zou een islamitische aanslag zijn en zo'n jongen wordt onder schot gehouden door een radicale moslim wat moet hij anders doen? Zo heeft hij misschien nog een kans dat hij door zijn "soortgenoot" met rust gelaten wordt. Eigenlijk zeer te begrijpen reactie zou het waar zijn, en hoe rot het ook klinkt met het aantal slachtoffers het is wel slim. (mits het zou kloppen dan).quote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
De tragedie is nu echt compleet.quote:
De poep raakt de ventilator.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Ketchupcurry het volgende:
Ik heb blond haar.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nou, we weten nu iig wat we moeten zeggen in zo'n situatie...
Bij politieonderzoek werkt dat net even wat anders dan hier met willekeurige fokkers.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:41 schreef TjjWester het volgende:
Joh... maar er lopen meer gekken los dan dat er vastzitten hoor.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel lekker dan als het er weer zo eentje is die al lang achter slot en grendel had moeten zitten. Net als die kerel die zijn vriendin op die school doodschoot tijdje geleden
Je kan moeilijk alles en iedereen vast zetten en vast houden. Dit soort gekken heb je altijd en overal. Helaasquote:Op maandag 18 maart 2019 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel lekker dan als het er weer zo eentje is die al lang achter slot en grendel had moeten zitten. Net als die kerel die zijn vriendin op die school doodschoot tijdje geleden
Meerdere locaties zegt men.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:44 schreef EipNiC het volgende:
Als er meerdere mannen zouden zijn geweest; waarom dan alleen een foto van hem, en waarom niet het bericht dat je voor meerdere mannen moet oppassen?
Niet meer.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:44 schreef itchycoo het volgende:
Zou Theo nog steeds ergens verslag doen?
Eigenlijk nog niet veel, weten nog niets. Vermoeden dat het een terroristische aanslag is, alhoewel ik een afrekening of eerwraak ook niet wil uitsluiten gezien de plausibele verklaringen van mensen hier. Een getuigeverslag van Niels in het AD die zegt dat hij gericht op één vrouw schoot, en andere getuigenverslagen in het Parool die zeggen dat hij allah akbar riep en een Marokkaan spaarde.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:41 schreef _--_ het volgende:
Z'n vrind uit dat GS filmpje misschienquote:Op maandag 18 maart 2019 15:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De autoroof is ook met tweeën gedaan
Ik moet hiervan lachen en huilen tegelijk.quote:Een 18-jarige studente van een school in Kanaleneiland die is afgesloten, zegt dat de mensen binnen "gek worden". "We zijn opgesloten op school. Er wordt met prullenbakken gegooid. Mensen roken binnen en iemand met astma zit hier te huilen."
neuh. Zou ik ook roepen als ik onder schot word gehouden door Marokkanen of Turken als er allah is groot wordt geroepen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die zit inmiddels in cel vanwege negeren van de bevelen van de politiequote:Op maandag 18 maart 2019 15:44 schreef itchycoo het volgende:
Zou Theo nog steeds ergens verslag doen?
Er is geen auto gecarjackt! Politie heeft al lang bekend gemaakt dat die eerder op de ochtend is gestolen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:41 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Niet dus...
Getuigen: mannen riepen `Allahoe Akbar'
Getuigen uit de tram en uit de omgeving spreken van vier mannen die in elk geval ‘een lang wapen’ en ‘een handvuurwapen’ hadden.
Twee van de mannen zouden de Renault Clio Estate hebben ‘gecarjackt’ (geroofd van de bestuurder) waarin ze verder vluchtten. Twee anderen zouden te voet zijn gevlucht.
De situatie in de tram was vanzelfsprekend zo chaotisch dat getuigen verschillende verhalen vertellen.
De politie wil geen enkele mededeling doen over de inhoud van de getuigenissen.
De 37-jarige Turkse Nederlander Gökmen Tanis, van wie de politie de identiteit en camerabeeld heeft verspreid, stond op 4 maart, twee weken geleden, nog voor de rechtbank in Midden-Nederland omdat hij verdacht wordt van een verkrachting in juli 2017. Het betrof een regiezitting, nog geen inhoudelijke behandeling. Zijn advocaat laat weten geen enkel commentaar te willen geven.
Klinkt plausibel en idd best slim.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je slaat gewoon twee vliegen in een klap: als het een extreemrechtse gekkie was beveilig je zijn mogelijke andere doelwitten, als het een moslimgekkie was sta je op plekken waar hij mogelijk onderdak kan krijgen.
Om kwart voor 4 nog op school moeten zitten, dat is ook onmenselijk.quote:Een 18-jarige studente van een school in Kanaleneiland die is afgesloten, zegt dat de mensen binnen "gek worden". "We zijn opgesloten op school. Er wordt met prullenbakken gegooid. Mensen roken binnen en iemand met astma zit hier te huilen."
quote:Op maandag 18 maart 2019 15:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die zit inmiddels in cel vanwege negeren van de bevelen van de politie
Ik moet lachen 😂😂quote:Op maandag 18 maart 2019 15:45 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ik moet hiervan lachen en huilen tegelijk.
quote:Op maandag 18 maart 2019 15:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Om kwart voor 4 nog op school moeten zitten, dat is ook onmenselijk.
Wij willen ook onze vlag op de Eiffeltoren.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er is geen auto gecarjackt! Politie heeft al lang bekend gemaakt dat die eerder op de ochtend is gestolen.
Daarnaast zijn het ramptoeristen die met dit verhaal komen.
Het lijkt wel alsof nederlanders hopen op terrorisme........
Sjongejongequote:Op maandag 18 maart 2019 15:45 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ik moet hiervan lachen en huilen tegelijk.
Gelachen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Met prullenbakken gooien als je even wat langer op school moet blijven. Wat een volk toch ook.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:22:34Inmiddels rijden door Amsterdam Turkse en Marrokaanse jongens met ramen open toeterend en joelend door de stad om verwarring te zaaien. Ik schaam me zo voor ons land op dit moment #utrecht reageer retweet
het blijft kanaleneilandquote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Met prullenbakken gooien als je even wat langer op school moet blijven. Wat een volk toch ook.
En als er een bende kale gewapende Nazi's binnenvalt gewoon keihard Sieg Heil roepen, dan laten ze je ook met rust.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:45 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
neuh. Zou ik ook roepen als ik onder schot word gehouden door Marokkanen of Turken als er allah is groot wordt geroepen.
Allemaal een boete geven.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:22:34Inmiddels rijden door Amsterdam Turkse en Marrokaanse jongens met ramen open toeterend en joelend door de stad om verwarring te zaaien. Ik schaam me zo voor ons land op dit moment #utrecht reageer retweet
Omdat een mediageil persoon het verhaal van meerdere mannen en ali hakbar naar buiten heeft gebracht...... Nul bewijs voor.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:44 schreef EipNiC het volgende:
Als er meerdere mannen zouden zijn geweest; waarom dan alleen een foto van hem, en waarom niet het bericht dat je voor meerdere mannen moet oppassen?
Protesteren tegen Uberquote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
Als de politie stelt dat de auto gestolen is, dan sluit dat een carjacking toch niet uit?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er is geen auto gecarjackt! Politie heeft al lang bekend gemaakt dat die eerder op de ochtend is gestolen.
Laatste geloof ik niets van. Als hij dat riep had je tientallen ooggetuigen nu.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Eigenlijk nog niet veel, weten nog niets. Vermoeden dat het een terroristische aanslag is, alhoewel ik een afrekening of eerwraak ook niet wil uitsluiten gezien de plausibele verklaringen van mensen hier. Een getuigeverslag van Niels in het AD die zegt dat hij gericht op één vrouw schoot, en andere getuigenverslagen in het Parool die zeggen dat hij allah akbar riep en een Marokkaan spaarde.
Is nog veel onduidelijk.
Ik hoop dat dit een grap is.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
quote:
Fake newsquote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
Typisch.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
Ze vragen er ook om hequote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
De jeugd van tegenwoordigquote:Studente afgesloten school: we worden gek
Een 18-jarige studente van een school in Kanaleneiland die is afgesloten, zegt dat de mensen binnen "gek worden". "We zijn opgesloten op school. Er wordt met prullenbakken gegooid. Mensen roken binnen en iemand met astma zit hier te huilen."
quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
https://twitter.com/PolitieUtrecht/status/1107645706754506754quote:Op maandag 18 maart 2019 15:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
'bij nader inzien', nog geen 5 uur nadat het gebeurd isquote:Op maandag 18 maart 2019 15:48 schreef Ronaldsen het volgende:
Mogen we al constateren dat het bij nader inzien geen terroristische aanslag was?
Dom gedrag, daar heb je toch alleen jezelf meequote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Ik ken mensen die hier (Spanje) al een jaar of 20 wonen en nog steeds niet weten hoe je goeiemiddag zegt in het Spaans.
Maarja kwaad is al geschied... moreeee big brotherrrr pleaseeeequote:Op maandag 18 maart 2019 15:48 schreef Ronaldsen het volgende:
Mogen we al constateren dat het bij nader inzien geen terroristische aanslag was?
https://www.telegraaf.nl/(...)en-voor-hoofdkantoorquote:
Ik barst van de humor, maar hier kan ik niet om lachen.quote:
Nee joh, mensen halen het uit context. Die mensen toeteren, als die Twitteraar niet liegt, voor een huwelijk of dergelijke.quote:
Maakt het allemaal spannendquote:
was een uur terug ook.. gewoon een mafkees die naar huis wilde en door de barricade stormde, en toen aangehouden werdquote:Op maandag 18 maart 2019 15:42 schreef Zipportal het volgende:
twitter:rtvutrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:42:35VIDEO: Aanhouding in Utrechtse Tichelaarslaan, waar verdachte Renault Clio is aangetroffen. Onbekend wie deze verdachte is en waarom deze persoon is gearresteerd. https://t.co/5cOz1LXwk1 https://t.co/FM1jMycTNq reageer retweet
Maar er is niks aan de hand met bepaalde bevolkingsgroepen hoor, samen met dat bericht over die jongeren in een klas die de dader een cultfiguur vinden wordt steeds meer duidelijk wat voor een ellende er is in dit land waarmee ik niet iedereen over één kam wil scheren. Vanavond zal hier ook geen aandacht aan besteed worden door de grote media, want dat legt de vinger op de zere plek en speelt natuurlijk bepaalde partijen in de kaart.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
Wrs één schutter, wat handlangers en dus dadersquote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef -Chakotay- het volgende:
aangezien de tram is voorzien van meerdere camera's ga ik er vanuit dat de politie op de hoogte is van het gegeven of er 1 of meerdere daders zijn
Wel als de auto een stuk verderop gejat is voorafgaand aan het incident. Volgens de getuigen in het Parool stalen ze de auto daarna pas, maar volgens de politie is de auto al eerder gestolen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de politie stelt dat de auto gestolen is, dan sluit dat een carjacking toch niet uit?
Zwakzinnige paupers.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
Er zijn een aantal Fokkers waarvan dat niet mag.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:48 schreef Ronaldsen het volgende:
Precies.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En als er een bende kale gewapende Nazi's binnenvalt gewoon keihard Sieg Heil roepen, dan laten ze je ook met rust.
Jawel de politie heeft bekend gemaakt dat de auto eerder op de ochtend in een andere straat is gestolen en dus niet ter plaatsen is carjackt zoals bepaalde willen beweren.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de politie stelt dat de auto gestolen is, dan sluit dat een carjacking toch niet uit?
quote:Een 18-jarige studente van een school in Kanaleneiland die is afgesloten, zegt dat de mensen binnen "gek worden". "We zijn opgesloten op school. Er wordt met prullenbakken gegooid. Mensen roken binnen en iemand met astma zit hier te huilen."
Iemand kan ook op een andere manier hebben bijgedragen aan dit misdrijf, op een meer indirecte manier.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef -Chakotay- het volgende:
aangezien de tram is voorzien van meerdere camera's ga ik er vanuit dat de politie op de hoogte is van het gegeven of er 1 of meerdere daders zijn
100%. Ik ben nog kaal ook, ik kan best voor skinhead doorgaan. Als het het verschil is door afgeknald worden of niet rochel ik er nog een zwarte voor in het gezicht ookquote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En als er een bende kale gewapende Nazi's binnenvalt gewoon keihard Sieg Heil roepen, dan laten ze je ook met rust.
Ik weet het niet, het Parool melde dat in een bron. Ben er niet bij geweest dus kan het niet bevestigen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef _--_ het volgende:
[..]
Laatste geloof ik niets van. Als hij dat riep had je tientallen ooggetuigen nu.
Daar wonen ook Turken en Marokkanen?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Niemand beweert ter plaatse toch? Hij is eerder die dag al gecarjackt.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Jawel de politie heeft bekend gemaakt dat de auto eerder op de ochtend in een andere straat is gestolen en dus niet ter plaatsen is carjackt zoals bepaalde willen beweren.
Wat een fake news weerquote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
Eens.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:50 schreef iBenny het volgende:
Zoveel fake news. Zoveel verwarring. Zoveel ruis.
En ondertussen fokken we elkaar op
Wellicht dat Tanis bij de AIVD op de watch list staat. Daarom niet uitgeslotenquote:Op maandag 18 maart 2019 15:48 schreef Ronaldsen het volgende:
Mensen die woensdag nu nog links stemmen..quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
Zat net aan hetzelfde te denken.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eens.
Moet je nagaan als er een keer echt wat aan de hand is.
Sneeuwt inderdaad helemaal onder. Ondertussen staan er 1100 man op straatquote:Op maandag 18 maart 2019 15:52 schreef TheVulture het volgende:
De bestuurders en curatoren van CoolCat zijn trouwens wel briljant getimed bezig om nu een faillissement naar buiten te brengen
Wat is Willempie dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:52 schreef perezoso het volgende:
[..]
Koning? Geloof je in sprookjes of zo?
Daarom wacht ik gewoon rustig af.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:50 schreef iBenny het volgende:
Niemand die het meekrijgt, lekker rustig.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:52 schreef TheVulture het volgende:
De bestuurders en curatoren van CoolCat zijn trouwens wel briljant getimed bezig om nu een faillissement naar buiten te brengen
Ooggetuigen die een paar auto's met Turken ziet toeteren bij Amsterdam Amstel.quote:
Hij verzint wel wat om toch te zeikenquote:Op maandag 18 maart 2019 15:50 schreef Ciclon het volgende:
Zou Erdogan nu ook roeptoeteren over racisten?
Jaquote:Op maandag 18 maart 2019 15:52 schreef LittleBrownie het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)ij-kantoor-uber-voor
wat @:flippiee zei dus, protesten in Amsterdam
Ze schaamt zich voor ons land? Dus Nederland is verantwoordelijk voor dit soort gedrag? Hmm, nu ik dit op schrijf besef ik dat ze wel een punt heeft inderdaad!quote:
Mensen die makkelijk beïnvloedbaar zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:52 schreef warp995 het volgende:
[..]
Mensen die woensdag nu nog links stemmen..
Als ik verpauper en in het OV terecht kom, en er begint daar een schietpartij, dan ga ik ook heel hard "Allah Akbar" roepen als dat de beste kans op overleving biedt. Je bent wel heel principieel als je dat niet doet.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Waarom is dat raar? Stel het zou een islamitische aanslag zijn en zo'n jongen wordt onder schot gehouden door een radicale moslim wat moet hij anders doen? Zo heeft hij misschien nog een kans dat hij door zijn "soortgenoot" met rust gelaten wordt. Eigenlijk zeer te begrijpen reactie zou het waar zijn, en hoe rot het ook klinkt met het aantal slachtoffers het is wel slim. (mits het zou kloppen dan).
quote:
Fake nieuws? Tja als de media wel een negatieve reactie van Sylvana breed uitmeet maar doodstil is over de vierende moslims op straat na 9/11, of de vele steunbetuigingen na islamitische aanslagen in Europa kan ik indenken dat sommige mensen denken dat dit nepnieuws is. Maar helaas is dit de werkelijkheid.twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:34:22Ter aanvulling; ik heb alleen mijn eigen ooggetuigenverslag. Maar meer mensen zullen dit net gezien hebben bij station Amstel. Iedereen keek om namelijk. Zeker twintig auto’s deden mee. reageer retweet
Uber....quote:Op maandag 18 maart 2019 15:52 schreef warp995 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vlogen daardoor ook de prullenbakken in het rond. Een van de weinige carrièremogelijkheden voor die lowlifes is in rook opgegaanquote:Op maandag 18 maart 2019 15:52 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Sneeuwt inderdaad helemaal onder. Ondertussen staan er 1100 man op straat
Die vrouw is sowieso niet helemaal lekker. Fan van Rob Wijnberg.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ze schaamt zich voor ons land? Dus Nederland is verantwoordelijk voor dit soort gedrag? Hmm, nu ik dit op schrijf besef ik dat ze wel een punt heeft inderdaad!
En het is best wel koud buiten vandaag.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:52 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Sneeuwt inderdaad helemaal onder. Ondertussen staan er 1100 man op straat
Je mag alles, maar het is gewoon totaal onzinnig om nu al iets te constateren terwijl we tegenstrijdige verklaringen hebben. Dat wil niet zeggen dat je straks niet gelijk kan hebben, maar het is gewoon te vroeg om dat met zekerheid te zeggen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er zijn een aantal Fokkers waarvan dat niet mag.
Misschien handelde de dader wel in opdracht van CoolCat? Had hij CoolCat kleding aan, is daar al iets over bekend?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:52 schreef TheVulture het volgende:
Pak em beet 150 chauffeurs die protesteren tegen Uber is wel iets anders.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:53 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ooggetuigen die een paar auto's met Turken ziet toeteren bij Amsterdam Amstel.
Heeft er geen reet te maken, gewoon bruiloft, protest, verveling.
Dit zegt alles over waar hun loyaliteit ligt. Die ligt bij de Turkse terrorist, cq. moslim-broeder. En zeker niet bij Nederland, cq. onze samenleving.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2019 15:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vlogen daardoor ook de prullenbakken in het rond. Een van de weinige carrièremogelijkheden voor die lowlifes is in rook opgegaan
Zo kennen we ze weer. Afgelopen week nog een jankende Halsema in de moskee.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:47 schreef Ketchupcurry het volgende:
Ah fijn dat jij dat vanaf je huiskamer beter kan ruiken dan zij.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:53 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ooggetuigen die een paar auto's met Turken ziet toeteren bij Amsterdam Amstel.
Heeft er geen reet te maken, gewoon bruiloft, protest, verveling.
Uber is wel een reden om links te stemmen ja.quote:
Protest tegen uber dit dat.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ze schaamt zich voor ons land? Dus Nederland is verantwoordelijk voor dit soort gedrag? Hmm, nu ik dit op schrijf besef ik dat ze wel een punt heeft inderdaad!
Kan net zo goed een bruiloft zijn dan. Hoeft niet, kan wel.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]Fake nieuws? Tja als de media wel een negatieve reactie van Sylvana breed uitmeet maar doodstil is over de vierende moslims op straat na 9/11, of de vele steunbetuigingen na islamitische aanslagen in Europa kan ik indenken dat sommige mensen denken dat dit nepnieuws is. Maar helaas is dit de werkelijkheid.twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:34:22Ter aanvulling; ik heb alleen mijn eigen ooggetuigenverslag. Maar meer mensen zullen dit net gezien hebben bij station Amstel. Iedereen keek om namelijk. Zeker twintig auto’s deden mee. reageer retweet
Bron?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:54 schreef Zipportal het volgende:
Ze sluiten niet meerdere daders uit. We gaan het zien.
Mij verbaasd het niets. Ik hoop daarintegen wel dat mensen daarvoor amkkelijk beïnvloedbaar zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:53 schreef _--_ het volgende:
[..]
Mensen die makkelijk beïnvloedbaar zijn.
Waarom heeft de demonstratie van Uber hier ineens mee te maken en die uit de hand gelopen demonstratie in Rotterdam niet?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit zegt alles over waar hun loyaliteit ligt. Die ligt bij de Turkse terrorist, cq. moslim-broeder. En zeker niet bij Nederland, cq. onze samenleving.
Maar uiteraard zullen nu ook weer politici en andere deskundigen opstaan om moslims in de slachtofferrol te plaatsen.
Lees nou de rest van het topic nog even en denk even wat kritischer na bij alles wat je leest wat zo maar iemand roept, juist als het maar al te goed in je straatje pastquote:Op maandag 18 maart 2019 15:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit zegt alles over waar hun loyaliteit ligt. Die ligt bij de Turkse terrorist, cq. moslim-broeder. En zeker niet bij Nederland, cq. onze samenleving.
Maar uiteraard zullen nu ook weer politici en andere deskundigen opstaan om moslims in de slachtofferrol te plaatsen.
Goeie zin man.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:54 schreef Zipportal het volgende:
Ze sluiten meerdere daders niet uit. We gaan het zien.
Een Turkse zakenman die Tanis kent zegt dat hij in Tsjetsjenie gevochten zou hebben en later zich aansloot bij IS.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:53 schreef EipNiC het volgende:
Dit is trouwens de link naar de claim mbt IS en Tsjetsjenië
https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-47611776
Als een aanwezige Turk 't even kan doorlezen..
tijdens de moord op Pim was dit ook het gevalquote:
En dan hopen dat ie je niet aan een quiztest onderwerptquote:Op maandag 18 maart 2019 15:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik verpauper en in het OV terecht kom, en er begint daar een schietpartij, dan ga ik ook heel hard "Allah Akbar" roepen als dat de beste kans op overleving biedt. Je bent wel heel principieel als je dat niet doet.
Jeroen is een god.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:55 schreef LekkerWeertje het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat Jeroen Overbeek het best prima doet.
Beste nieuwslezer van het landquote:Op maandag 18 maart 2019 15:55 schreef LekkerWeertje het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat Jeroen Overbeek het best prima doet.
Tweet is al verwijderd.... dus of het allemaal wel waar is of puur op basis van geruchten... ik zou er geen mening over vormen als ik jou was.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Alsof Gokkie ooit contact zou hebben met zakenmannen. Dat was in 2011 al een paupertjequote:Op maandag 18 maart 2019 15:55 schreef _--_ het volgende:
[..]
Een Turkse zakenman die Tanis kent zegt dat hij in Tsjetsjenie gevochten zou hebben en later zich aansloot bij IS.
Geloof ik vrij weinig van.
Volgens mij is de bron daarvan de tweet die hier eerder is gepost; deze: https://twitter.com/ecegoksedef/status/1107642439408513024.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:53 schreef EipNiC het volgende:
Dit is trouwens de link naar de claim mbt IS en Tsjetsjenië
https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-47611776
Als een aanwezige Turk 't even kan doorlezen..
Omdat het waarschijnlijk dit was.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tweet is al verwijderd.... dus of het allemaal wel waar is of puur op basis van geruchten... ik zou er geen mening over vormen als ik jou was.
Hoe komt de BBC in contact met een zakenman die Tanis kent? Waar komt die zakenman zelf vandaan en hoe komt het dat ie Tanis kent?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:55 schreef _--_ het volgende:
[..]
Een Turkse zakenman die Tanis kent zegt dat hij in Tsjetsjenie gevochten zou hebben en later zich aansloot bij IS.
Natuurlijk wel. Alle Nederlandse Turken hebben elkaars agenda. Als Gökmen op 18 maart om 11 uur een aanslag pleegt ga je niet trouwen, dat heet gezond fatsoen.quote:
Kan zich overal verstopt hebben natuurlijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:56 schreef Maver24 het volgende:
Waarom duurt het zo lang om de dader(s) te vinden. Je zou toch zeggen dat je nu wel meer concrete info hebt
Bij dit soort incidenten weet de pers altijd wel iemand te vinden die zogenaamd "goed" bekend is met de dader.........quote:Op maandag 18 maart 2019 15:55 schreef _--_ het volgende:
[..]
Uit een liveblog op bd.nlquote:Op dit moment wordt ROC Midden Nederland in Nieuwegein ontruimd. Iedereen moet het schoolgebouw uit. Mogelijk gaat het om een familielid van de dader.
Wat te denken van twee truien over elkaar? OPSLUITENquote:Op maandag 18 maart 2019 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Aan de verwilderde blik in zijn ogen is al te zien dat het een verknipt warhoofd is
[ afbeelding ]
Het zegt meer over jou dat je hier in trapt.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat dacht je van drugs, deze ziet er niet bepaald heel helder uitquote:Op maandag 18 maart 2019 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Aan de verwilderde blik in zijn ogen is al te zien dat het een verknipt warhoofd is
[ afbeelding ]
Maar kan dus nog alles betekenen..."als Allah het wil vermoord ik mijn schoonzus" oid...quote:De vrouw die de rode Renault Clio waar de dader in zou hebben gereden heeft aangetroffen, stelt dat er een briefje 'met iets van Allah' er op bij de auto is gevonden.
Toeteren vanwege een bruiloftquote:Op maandag 18 maart 2019 15:57 schreef GGMM het volgende:
Een stel Turken toeteren vanwege een bruiloft oid en direct moeten ze aan de hoogste boom worden opgeknoopt.
Waar gáát dit over.
Ik dacht blunderen over de energierekening.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:58 schreef Vollenhoven het volgende:
Tjahhh dat krijg je als je bezuinigt op de zorg.
Het is echt een verademing om een uurtje wat anders te gaan doenquote:Op maandag 18 maart 2019 15:50 schreef iBenny het volgende:
Dat was al duidelijk in het filmpje op dumpertquote:Op maandag 18 maart 2019 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ afbeelding ]
Bruiloft op maandagmiddagquote:Op maandag 18 maart 2019 15:57 schreef GGMM het volgende:
Een stel Turken toeteren vanwege een bruiloft oid en direct moeten ze aan de hoogste boom worden opgeknoopt.
Waar gáát dit over.
Die zakenman heeft zichzelf gemeld.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:56 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Hoe komt de BBC in contact met een zakenman die Tanis kent? Waar komt die zakenman zelf vandaan en hoe komt het dat ie Tanis kent?
Erg hequote:Op maandag 18 maart 2019 15:57 schreef GGMM het volgende:
Waar gáát dit over.
Het laat alleen maar zien dat genoeg mensen hier net zo veel haat in zich hebben als degenen waar ze tegen ageren. Dit is een probleem dat van twee kanten komt.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:57 schreef GGMM het volgende:
Waar gáát dit over.
Het is een protest van taxichauffeurs, maar dit geheel terzijde.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:58 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Bruiloft op maandagmiddag. Wat een sneue bedoening.
Er kan nog van alles gebeuren. Tot gisteren konden we woensdag niet meer rechts stemmen ivm Christchurch. Komt er nog een rechtse aanslag dan kun je woensdag niet op rechts stemmen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:52 schreef warp995 het volgende:
[..]
De NOSquote:Op maandag 18 maart 2019 15:58 schreef Voszje het volgende:
NOS heeft het nu ook over een familiedrama, maar ook dat hij in Tsjetsjenië zou hebben gevochten. Oké
Kijk naarquote:Op maandag 18 maart 2019 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Rutte die voor de rechtsstaat staat.![]()
En de NOS maar geilen op dat hij zegt dat zulke dingen niet mogen gebeuren...![]()
Wat heeft onze premier gedaan om het te voorkomen?
Omdat de dader niet gevonden wil wordenquote:Op maandag 18 maart 2019 15:56 schreef Maver24 het volgende:
Waarom duurt het zo lang om de dader(s) te vinden. Je zou toch zeggen dat je nu wel meer concrete info hebt
Tegen witte mensen?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:59 schreef maxi-mus het volgende:
Het is een protest van taxichauffeurs, maar dit geheel terzijde.
naar engelse muziek luisteren doe jij maar lekker in engelandquote:Op maandag 18 maart 2019 15:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
dat doe je maar lekker in Turkije, maar niet hier. Sinds wanneer ben jij een Turk eigenlijk?
Kan mooi voordat ze om vier uur in de kebabtoko moeten staan.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:58 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Bruiloft op maandagmiddag. Wat een sneue bedoening.
quote:Op maandag 18 maart 2019 15:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er kan nog van alles gebeuren. Tot gisteren konden we woensdag niet meer rechts stemmen ivm Christchurch. Komt er nog een rechtse aanslag dan kun je woensdag niet op rechts stemmen.
Je kunt dus enkel stemmen op de tegenpartij van de daders van de laatste aanslag!
Als je iemand doodschiet vanwege een erekwestie ben je niet geradicaliseerd?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:58 schreef perezoso het volgende:
Een terroristische turk gaat er bij mij ook niet zo 123 in. Denk eerder afrekening/familie eer.
Kan natuurlijk wel geradicaliseerd zijn, alles kan.
Lijkt wel alsof ie strak staat.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ afbeelding ]
Geloof ik meteen, hola is echt erg moeilijk om te onthouden.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Islam is radicaal.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je iemand doodschiet vanwege een erekwestie ben je niet geradicaliseerd?
Nee, dat is op het spectrum nog waar gematigd staat.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je iemand doodschiet vanwege een erekwestie ben je niet geradicaliseerd?
Het zegt vrij veel over de paranoïde waanwereld waarin dat soort types leven.quote:
dat betekent dan ook hallo en geen goedemiddag.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Geloof ik meteen, hola is echt erg moeilijk om te onthouden.
Hola is hallo, niet goedemiddagquote:Op maandag 18 maart 2019 16:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Geloof ik meteen, hola is echt erg moeilijk om te onthouden.
Ook wel De Bereden Politie genoemd.quote:
Hij zat toch in de tram. Sjongejonge.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:01 schreef Vollenhoven het volgende:
Snap trouwens niet waarom hij niet heeft geschoten in het winkelcentrum?
Loyaliteit van protesterende Über-chauffeurs ligt bij terroristen?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat daar zijn schoonzus niet was.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:01 schreef Vollenhoven het volgende:
Voor mij is realiteit nog steeds zelfde. Ik ken prima Turken en Marokkanen en ga dit soort incidenten niet gebruiken om hun te framen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Op de NOS facebook gaat het ook weer flink los met moslims in de slachtofferrol of de schuld afschuiven op het racistische westen. Zeer apart is dat je exact dezelfde "taal" leest als wat enkele bekende trollen op FOK! ook continue gebruiken. Wereld van verschil als je de berichten las na de aanslag in NZ, wordt steeds duidelijker voor meer Nederlanders wat de realiteit is.
Er is een winkelcentrum 50 meter van de tram daar vlakbij en 10 meter van het winkelcentrum heeft hij die rooie Clio gestolenquote:Op maandag 18 maart 2019 16:01 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Hij zat toch in de tram. Sjongejonge.
omdat het mogelijk geen aanslag is maar een gerichte moord op ex/schoonzus en mensen die haar hielpenquote:Op maandag 18 maart 2019 16:01 schreef Vollenhoven het volgende:
Als er iemand is die niet over een slachtofferrol moet praten ben jij het welquote:Op maandag 18 maart 2019 16:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Op de NOS facebook gaat het ook weer flink los met moslims in de slachtofferrol of de schuld afschuiven op het racistische westen. Zeer apart is dat je exact dezelfde "taal" leest als wat enkele bekende trollen op FOK! ook continue gebruiken. Wereld van verschil als je de berichten las na de aanslag in NZ, wordt steeds duidelijker voor meer Nederlanders wat de realiteit is.
Het zegt helaas ook vrij veel over dit forum dat dat soort types hier een platform krijgen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zegt vrij veel over de paranoïde waanwereld waarin dat soort types leven.
Daar liep zijn schoonzus niet.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:01 schreef Vollenhoven het volgende:
Wrs combinatie van factoren zoals incoherente uitingen en gedragingen, evt het voorkomen kan in aanmerking komen ook.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:00 schreef MacorgaZ het volgende:
Wanneer wordt hij "een verwarde man" genoemd ipv terrorist?
twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:34:22Ter aanvulling; ik heb alleen mijn eigen ooggetuigenverslag. Maar meer mensen zullen dit net gezien hebben bij station Amstel. Iedereen keek om namelijk. Zeker twintig auto’s deden mee. reageer retweet
twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:57:31Over vorige tweet. Als ik een verkeerde observatie heb gedaan en er een staking is van uber chauffeurs. Dan spijt het mij. Ik schrok erg van de toeterende auto’s; ook kan ik geen nieuwsbronnen vinden over een uber staking. Ga voor vandaag stoppen met twitteren. Te droevig alles. reageer retweet
twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:00:10Excuses voor deze tweet. Blijkt inderdaad vanochtend ook een staking van uber te zijn gepland vlakbij Amstel. Zo zie je hoe snel je door angst verkeerde conclusies kan trekken. Excuses. #utrecht https://t.co/GLlMl5A5wZ reageer retweet
Maar je kunt toch niet in het winkelcentrum schieten als je in de tram zit. Denk eens na.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:02 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Er is een winkelcentrum 50 meter van de tram daar vlakbij en 10 meter van het winkelcentrum heeft hij die rooie Clio gestolen
Huh is dat idee nog steeds bezig? Waar kan ik dit lezen?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:02 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
omdat het mogelijk geen aanslag is maar een gerichte moord op ex/schoonzus en mensen die haar hielpen
Je ziet serieus niet in dat jij hier kortgeleden nog bezig was met precies het omgekeerde?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
@Elfletterig @J.A.R.V.I.S. @warp995quote:Op maandag 18 maart 2019 16:02 schreef Razor21 het volgende:
Die info klopt inderdaad niet. Maar om nu te stoppen met Twitter voor vandaag ivm droevige dag vind ik ook zo'n onzin. Alsof dat mens nu thuis droevig zit te zijn![]()
twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:34:22Ter aanvulling; ik heb alleen mijn eigen ooggetuigenverslag. Maar meer mensen zullen dit net gezien hebben bij station Amstel. Iedereen keek om namelijk. Zeker twintig auto’s deden mee. reageer retweet
twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:57:31Over vorige tweet. Als ik een verkeerde observatie heb gedaan en er een staking is van uber chauffeurs. Dan spijt het mij. Ik schrok erg van de toeterende auto’s; ook kan ik geen nieuwsbronnen vinden over een uber staking. Ga voor vandaag stoppen met twitteren. Te droevig alles. reageer retweet
twitter:talithamuusse twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:00:10Excuses voor deze tweet. Blijkt inderdaad vanochtend ook een staking van uber te zijn gepland vlakbij Amstel. Zo zie je hoe snel je door angst verkeerde conclusies kan trekken. Excuses. #utrecht https://t.co/GLlMl5A5wZ reageer retweet
Hij is toch uit de tram richting het winkelcentrum gerend waar hij dus 10 meter van het winkelcentrum de rode Clio stalquote:Op maandag 18 maart 2019 16:02 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Maar je kunt toch niet in het winkelcentrum schieten als je in de tram zit. Denk eens na.
Nou.. als ik een Turk was in Nederland zou ik op dit moment ook een beetje droevig zijn, omdat ik weet wat voor effect dit zou hebben op de manier waarop ik voorlopig behandeld word.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:02 schreef Razor21 het volgende:
Die info klopt inderdaad niet. Maar om nu te stoppen met Twitter voor vandaag ivm droevige dag vind ik ook zo'n onzin. Alsof dat mens nu thuis droevig zit te zijn![]()
Gewoon misselijkmakend om meteen zo’n conclusie te trekken.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:02 schreef Razor21 het volgende:
@Elfletterig en @J.A.R.V.I.S. nu flink balen.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:02 schreef Razor21 het volgende:
Oh, de auto stond niet klaar, die carjacking was na de aanslag.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:03 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Hij is toch uit de tram richting het winkelcentrum gerend waar hij dus 10 meter van het winkelcentrum de rode Clio stal
Is het bij de PVV niet precies andersom?quote:Op maandag 18 maart 2019 16:00 schreef Moustachio het volgende:
DENK houdt zich nu verdacht stil. Vorige week met Urk en Nieuw Zeeland waren ze de hele dag actief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |