Welnee, er verandert niks.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef FlyingEagle het volgende:
Dus morgen weer een belangerijk dag in VK?
Ach ja. Geschiedenis he.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef FlyingEagle het volgende:
Morgen (en overmorgen) sowieso, daarna moeten ze misschien nog even bij de EU aankloppen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef FlyingEagle het volgende:
Morgen stemmen over een no deal (wat zinlois is, want de default) en evt overmorgen over een uitstelquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waarom stemmen ze die steeds weg?
Wat nu?
Stemmen of het No-deal brexit is of uitgesteld?
Wat kan er misgaan?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef rubbereend het volgende:
Dus morgen stemmen ze de No Deal weg
dan donderdag stemmen voor een verlenging, maar zonder plan. Mocht dat het halen moeten ze nog een plan in elkaar draaien en dan moeten ze nog naar de EU en dat moet weer naar de lidstaten
gelukkig is er nog veel tijd
Yups.. Te bizar...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef rubbereend het volgende:
dan donderdag stemmen voor een verlenging, maar zonder plan. Mocht dat het halen moeten ze nog een plan in elkaar draaien en dan moeten ze nog naar de EU en dat moet weer naar de lidstaten
Omdat een deel daadwerkelijk een hard Brexit wil, omdat een deel inziet dat deze deal slechter is dan de huidige status quo en omdat een deel van de andere kant hoopt dat zij maar voor stemmen om zelf geen electoraal verlies te lijden.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waarom stemmen ze die steeds weg?
Wat nu?
Stemmen of het No-deal brexit is of uitgesteld?
De EU zit ook niet op deze onzekerheid te wachten; want over 2 maanden weten ze het nog steeds niet waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef rubbereend het volgende:
nouja zinloos. Als ze met elkaar beslissen daar dat ze dat willen dan zou dat een hoop gezeik schelen en duidelijkheid gevenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Morgen stemmen over een no deal (wat zinlois is, want de default) en evt overmorgen over een uitstel
De lulhannes die deze shitshow begon.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik plaats deze maar weer eens.
[ afbeelding ]
Morgen stemmen ze no deal weg.. Maar dat is de default. Uitstel kan (stemmen ze overmorgen dan over) maar dan moet er een plan zijn. Met een meerderheid. Dat is er niet. En er zijn nog 17 dagen over. Dus dan is een no deal de default.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef FlyingEagle het volgende:
Op zich was het een goeie gok, wie had verwacht dat het 52-48 leave zou worden?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik plaats deze maar weer eens.
[ afbeelding ]
Verenigd Koninkrijk - Europa 0-1quote:
ER IS GEEN PLAN. En er zijn nog 17 dagen over.. Succesquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nouja zinloos. Als ze met elkaar beslissen daar dat ze dat willen dan zou dat een hoop gezeik schelen en duidelijkheid geven
Een deal, maar niet deze deal.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom Labour tegenstemt. Die zijn toch voor een deal, of niet?
(Het feit dat Corbyn zelf natuurlijk het liefst een no-deal ziet daargelaten).
Die denken dat een andere deal, een cherry-pickvariant, heel makkelijk te onderhandelen is.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom Labour tegenstemt. Die zijn toch voor een deal, of niet?
Ik vind die debatten in het lager huis wel vermoeiend, ze hebben wel partijen, maar staan vooral hun eigen winkeltje te verdedigen altijd, hun eigen constituency. En de echt snedige debaters zijn ook wel weg, volgens mij.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan echt genieten van de live debatten
EU burgers die in de UK wonen moeten eruit en andersom. Kan ook een voordeel zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat zijn de nadelen van een No-deal brexit
invoer/uitvoertaxen op producten/producten van Europa naar UK?
Wat nog?
Maar deze deal legt eigenlijk nog nauwelijks iets vast (en dat wat wel vast ligt wilden ze sowieso al).quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een deal, maar niet deze deal.
Mjah, of ze doen het alleen maar om May dwars te zitten in de hoop zieltjes te winnen. Dus gewoon een politiek spelletje.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die denken dat een andere deal, een cherry-pickvariant, heel makkelijk te onderhandelen is.
Niet zozeer tax, maar bv het niet mogen gebruiken van bepaalde producten dacht ik. Denk bijvoorbeeld aan isotopen uit Petten voor kankerpatienten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat nog?
En dan stemt iedereen weer leave en ben je niks opgeschoten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef FlyingEagle het volgende:
Is er ook nog een kans op een referendum, of heeft dit totaal geen draagvlak?
Grens tussen Noord-Ierland (UK) en Ierland (EU) in relatie tot het goedevrijdagakkoord, hè.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat nog?
Terecht.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:53 schreef HiZ het volgende:
Tusk maakt de drempel voor verlengen wel heel erg hoog in de laatste zin van zijn verklaring. De Britten zullen verkiezingen voor het EP moeten organiseren bij een zinvolle verlenging.
Geen deals, eenzijdige uitvoeringsbesluiten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet zozeer tax, maar bv het niet mogen gebruiken van bepaalde producten dacht ik. Denk bijvoorbeeld aan isotopen uit Petten voor kankerpatienten.
Zonder echt 0,0 deals zouden vliegtuigen uit de EU niet over het VK mogen vliegen (en andersom) maar ik geloof dat daarover hoe dan ook deals worden gemaakt.
Verkiezingen lossen ook niets op. Dat zorgt er niet voor dat er opeens veel meer te halen is bij de onderhandelingen. De ruimte is nul.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:53 schreef HiZ het volgende:
De Britten zullen verkiezingen voor het EP moeten organiseren bij een zinvolle verlenging.
Denk dat de kans op remain ook wel aanwezig is, vooral door het kleine verschil.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:52 schreef Moustachio het volgende:
[..]
En dan stemt iedereen weer leave en ben je niks opgeschoten.
Dat is hun minste zorg.....quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
UK vakantiegangers en overwinterende of buitenlandwonende gepensioneerden hebben geen ziektenkostenverzekering onder NHS als ze in het EU buitenland zijn.
Ik denk niet dat iemand tussen nu en 29 maart die rol op zich wil nemenquote:
Dat lost deze Brexit-impasse ook niet opquote:
Ik denk dat door dit gehannes het anti-EU sentiment onder de bevolking juist is toegenomen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:54 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Denk dat de kans op remain ook wel aanwezig is, vooral door het kleine verschil.
Vast niet, maar dan kan May wel eindelijk eens uitrusten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
En dan? Denk je dat het parlement hun stem wijzigt?
Ik had verwacht dat er veel volk nog voor een plekje in de EU zou zijn, dus totaal geen brexitquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:52 schreef Moustachio het volgende:
[..]
En dan stemt iedereen weer leave en ben je niks opgeschoten.
En dan? Wie wil het doen en wat gaat het opschieten?quote:
Eerder het anti-government sentiment.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Ik denk dat door dit gehannes het anti-EU sentiment onder de bevolking juist is toegenomen.
Veel, eigenlijk alles wat als vanzelfsprekend op internationaal vlak geregeld is word onzeker. Het hangt veel af van goodwill vanaf dat moment. Bedenk maar eens wat er allemaal al moet zijn geregeld wil een Brit in Frankrijk een auto-ongeluk krijgen en in het ziekenhuis raken.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat nog?
Moah, meer dan de negativiteit over het gestuntel in Westminster zelf?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Ik denk dat door dit gehannes het anti-EU sentiment onder de bevolking juist is toegenomen.
Het VK hannest, de EU nietquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is namelijk allemaal de schuld van de EUquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat het parlement op donderdag voor een verlenging gaat stemmen. Dat betekent dan dus een nieuw plan maken, een nieuwe ronde onderhandelingen ook.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand tussen nu en 29 maart die rol op zich wil nemendus ik denk dat dat niet gebeurd (nog niet)
Denk dat juist door alle gehannes erg tegen de overheid zijn en wel klaar zijn met alles, daarom denk ik dat de meerderheid juist remain zullen gaan stemmen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Ze blijven binnen het groene kaart systeem!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Veel, eigenlijk alles wat als vanzelfsprekend op internationaal vlak geregeld is word onzeker. Het hangt veel af van goodwill vanaf dat moment. Bedenk maar eens wat er allemaal al moet zijn geregeld wil een Brit in Frankrijk een auto-ongeluk krijgen en in het ziekenhuis raken.
1. De Brit moet Frankrijk in mogen. Daarnaast ook nog de auto en alle bagage
2. Het geheel moet verzekerd zijn in Frankrijk
3. Als die verzekering word aangesproken, hoe word dat afgehandeld?
mee eensquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:58 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat het parlement op donderdag voor een verlenging gaat stemmen. Dat betekent dan dus een nieuw plan maken, een nieuwe ronde onderhandelingen ook.
Het zou bizar zijn als May zo'n nieuwe ronde weer zou leiden, na twee keer een gigantische mislukking in de vorige rondes
Dat is internationaal, binnen de EU hadden ze geen greencard nodig http://www.actuarialpost.(...)ter-brexit-15263.htmquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:58 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Ze blijven binnen het groene kaart systeem!
We kunnen giro 555 alvast openen. Voor Engeland.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik betwijfel zeer of de EU verdere concessies aan de UK gaat doen. Zou enorm stom zijn.
Het groene kaart systeem regelt dat een britse auto gewoon is verzekerd in de E.U, ook na brexit.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is internationaal, binnen de EU hadden ze geen greencard nodig http://www.actuarialpost.(...)ter-brexit-15263.htm
Dat land gaat in totale choas als ze eruit worden geknikkerd.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We kunnen giro 555 alvast openen. Voor Engeland.
Maar dan moet ook nog de EU voor de verleninging stemmen. Als ze dat al doen, moet ook nog over de lengte van de verlenging gestemd worden, waar het Britse parlement ook over eens moet worden. Pas dan kan er over een eventuele nieuwe leider nagedacht worden.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:58 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat het parlement op donderdag voor een verlenging gaat stemmen. Dat betekent dan dus een nieuw plan maken, een nieuwe ronde onderhandelingen ook.
Het zou bizar zijn als May zo'n nieuwe ronde weer zou leiden, na twee keer een gigantische mislukking in de vorige rondes
Chaos niet maar er zullen wel serieuze problemen optreden. En de economie zal een tik krijgen want WTO is echt niet leuk.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:02 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Dat land gaat in totale choas als ze eruit worden geknikkerd.
Je denkt serieus dat er iemand is die de verdeeldheid weg kan nemen?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:58 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ze doen het zichzelf aan.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We kunnen giro 555 alvast openen. Voor Engeland.
Ja, hoeft nog steeds niet, maar lijkt er wel op. En ja, in echt een heel zwart scenario kunnen we gewoon giro 555 openen voor de UK. Ik zou wel doneren, ook al zijn het asses.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:02 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Dat land gaat in totale choas als ze eruit worden geknikkerd.
In het nederlands dan maar... https://www.verzekeringen(...)oene-kaart-verplichtquote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:02 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Het groene kaart systeem regelt dat een britse auto gewoon is verzekerd in de E.U, ook na brexit.
Misschien een beetje overdreven maar als ik nu al zie hoe VK er voor staat met de steun van de EU ben ik erg beniewd hoe ze het zonder de EU gaan doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:04 schreef beantherio het volgende:
[..]
Chaos niet maar er zullen wel serieuze problemen optreden. En de economie zal een tik krijgen want WTO is echt niet leuk.
De Nazi kaart heeft een uiterste houdbaarheidsdatum van 73,4 jaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar tja we hebben wel een soort morele debt tav UK wmb.
Dat is een praktisch ongemak, maar dat vroeg je niet in je eerste post!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
In het nederlands dan maar... https://www.verzekeringen(...)oene-kaart-verplicht
Kortom
- Nu is het niet verplicht voor een Britse auto in Frankrijk
- Bij no-deal Wel
Maar we hebben ze al een keer een koning geschonken... Ze noemen dat tot de dag van vandaag nog steeds 'the Glorious Revolution'.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je dat kreng vergeet en je krijgt een discussie met een agent in een vreemd land waar je de taal niet spreekt en de wetgeving niet kent is het wel iets meer dan een praktisch ongemak.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:08 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Dat is een praktisch ongemak, maar dat vroeg je niet in je eerste post!
Jouw vraag was als een brit in frankrijk een ongeluk krijgt hoe gaat dat verzekerings technisch opgelost worden. Het simple antwoord is dat het groene kaart systeem dat regelt!!
Welkequote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja maar dat was niet de situatie die hij schetste in zijn orginele post!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je dat kreng vergeet en je krijgt een discussie met een agent in een vreemd land waar je de taal niet spreekt en de wetgeving niet kent is het wel iets meer dan een praktisch ongemak.
twitter:AlbertoNardelli twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 20:38:44Senior EU official tells me UK now has 3 options:1) leave with no deal on March 29 2) ask for extension (dependant on reason, length & EU27 unanimity) 3) revoke article 50“There will be no further talks,” the source says.Our story on tonight's vote: https://t.co/rbjbBUTraG reageer retweet
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar we hebben ze al een keer een koning geschonken... Ze noemen dat tot de dag van vandaag nog steeds 'the Glorious Revolution'.
quote:
quote:
Ik stelde die vraag terug in mijn antwoord op de post die ik quote over wat een no-deal mogelijk inhoud. Er zat wat context omheen. Het illustreerde voor mij dat zaken die nu allemaal automatisch zijn geregeld ineens niet meer vanzelfsprekend zijn. Zo hebben lang niet alle Britten een groene kaart van hun verzekering gehad de laatste jaren. Zij zullen die straks eerst bij hun verzekering moeten aanvragen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:08 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Dat is een praktisch ongemak, maar dat vroeg je niet in je eerste post!
Jouw vraag was als een brit in frankrijk een ongeluk krijgt hoe gaat dat verzekerings technisch opgelost worden. Het simple antwoord is dat het groene kaart systeem dat regelt!!
In mijn ogen nietquote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal obvious. Maar goed, Britten (Verenigd Koninkrijkers)...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:10 schreef beantherio het volgende:
twitter:AlbertoNardelli twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 20:38:44Senior EU official tells me UK now has 3 options:1) leave with no deal on March 29 2) ask for extension (dependant on reason, length & EU27 unanimity) 3) revoke article 50“There will be no further talks,” the source says.Our story on tonight's vote: https://t.co/rbjbBUTraG reageer retweet
Ja, ik begreep wel waar je op doelde hoor. Mijn punt over onze stadhouder Willem III (hun koning William III) is dat het maar net is hoe ver je terug wil gaan in de tijd om te bepalen wie een ander iets 'schuldig' is (als je het al zo wil noemen).quote:
Dus? Wij deden onszelf niks aan..quote:
Ik ga niet wrijvenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik stelde die vraag terug in mijn antwoord op de post die ik quote over wat een no-deal mogelijk inhoud. Er zat wat context omheen. Het illustreerde voor mij dat zaken die nu allemaal automatisch zijn geregeld ineens niet meer vanzelfsprekend zijn. Zo hebben lang niet alle Britten een groene kaart van hun verzekering gehad de laatste jaren. Zij zullen die straks eerst bij hun verzekering moeten aanvragen.
Oh, en hier heb je helemaal gelijk. De groene kaart regelt dat inderdaad, ga maar wrijven:)
Wrs generatie ding dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In mijn ogen niet
Ze doen dit echt puur en alleen hekemaal zelf. Billen, branden, blaren.
Wake up call is zoals eerder gezegd wel nodig onderhand. Great British Empire en haar unicorns moeten eindelijk eens bij het grof vuil.
Churchillquote:
Nee hoor. Gewoon een verschil van mening.quote:
Idd. Wmb gewoon klaar dan. Geen deal? Jammer dan een no-deal exit.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat er iemand is die de verdeeldheid weg kan nemen?
Nee, laat het maar klaar zijn op 29 maart. Deze chaotische clusterfuck heeft lang genoeg geduurd. Het is geen preferabele optie, maar het geeft wel duidelijkheid. Nog maanden of jaren zo aanmodderen is ook killing (voor oa de economie).
Dan denk ik toch eerder Israël.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is al ingewikkeld zat, je hoeft de joden er echt niet ook nog bij te slepenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Dan denk ik toch eerder Israël.
Ja, unanimiteit is nodig. EU ook duidelijk dat er een rede moet zijn voor een eventuele extensiequote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Alle 27 lidstaten moeten akkoord gaan dacht ik he? om een eventuele verlenging aan te vragen?
Als een hongarije nee stemt, is het al afgelopen?
Ben ik juist?
Want ik ken er weinig van
De Glorious Revolution figureert in menig NWO samenzweringscomplot aan Britse kant ook en ja, die hele burgeroorlog in Noord-Ierland hebben ze ook wel te danken aan William toen. Ja, hoever moet je teruggaan? WO2 is nog niet lang geleden. Maar wrs is dat een generatie ding? Zeg ik hierboven al tegen Whiskers. Ik ben opgevoed met veel verhalen over de oorlog.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, ik begreep wel waar je op doelde hoor. Mijn punt over onze stadhouder Willem III (hun koning) is dat het maar net is hoe ver je terug wil gaan in de tijd om te bepalen wie een ander iets 'schuldig' is (als je het al zo wil noemen).
Dat laatste is nergens officieel vastgelegd, het is een van de punten waar langs een verzoek wordt gewogen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:19 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ja, unanimiteit is nodig. EU ook duidelijk dat er een rede moet zijn voor een eventuele extensie
Ook niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Oo zich is het geen slecht idee als de Britten weer onder het gezag van de Nederlanders komen. Misschien moeten we dat eiland nog een keer veroveren.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De Glorious Revolution figureert in menig NWO samenzweringscomplot aan Britse kant ook en ja, die hele burgeroorlog in Noord-Ierland hebben ze ook wel te danken aan William toen. Ja, hoever moet je teruggaan? WO2 is nog niet lang geleden. Maar wrs is dat een generatie ding? Zeg ik hierboven al tegen Whiskers. Ik ben opgevoed met veel verhalen over de oorlog.
Ik ga toch even deze kijken wel. Heb in 2017 een radio-uitzending over Nederland en de Zesdaagse Oorlog gevolgd.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is al ingewikkeld zat, je hoeft de joden er echt niet ook nog bij te slepen
Ja. Je hebt het goed.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Alle 27 lidstaten moeten akkoord gaan dacht ik he? om een eventuele verlenging aan te vragen?
Als een hongarije nee stemt, is het al afgelopen?
Ben ik juist?
Want ik ken er weinig van
Fijn dat ik nog zo jong overkom.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De Glorious Revolution figureert in menig NWO samenzweringscomplot aan Britse kant ook en ja, die hele burgeroorlog in Noord-Ierland hebben ze ook wel te danken aan William toen. Ja, hoever moet je teruggaan? WO2 is nog niet lang geleden. Maar wrs is dat een generatie ding? Zeg ik hierboven al tegen Whiskers. Ik ben opgevoed met veel verhalen over de oorlog.
Ja, nou ja, dat ligt moeilijk natuurlijk, maar ik ga daar niet zo maar een uitspraak over doen. Dat ligt gevoelig. Heb discussies erover wel vermeden ook op FOK!.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Niet lang geleden? 80 jaar geleden begonnen, 74 jaar geleden geeindigd...quote:Op dinsdag 12 maart [quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2489137/5/25#p185572502]dinsdag 12 maart 2019 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bent ook van middelbare leeftijd dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Fijn dat ik nog zo jong overkom.
Anyway, het heeft niets met generaties te maken. Het heeft er mee te maken dat ze zichzelf dit aandoen.
Desalniettemin zou ik bij hongersnood niet tegen voedseldroppingen zijn hoor. Maar dan wel eerst in Schotland, want die worden hier ongewild in meegesleept.
Ja.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:30 schreef Moustachio het volgende:
Schotland zal veel spijt hebben dat ze tegen onafhankelijkheid hebben gestemd.
twitter:GradySNP twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 01:15:39Here it is - @theSNP amendment to #MeaningfulVote calling for Scotland to become an independent Member State of the European Union, meaning (if selected by the Speaker) for the first time ever, a majority of MPs from Scotland will vote in favour of #independence for our country https://t.co/SB7b6MrqVZ reageer retweet
Niemand doet het VK iets aan...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:37 schreef EipNiC het volgende:
Mi moet Nederland in de bres springen. Naast de Belgen is er geen volk dat zo dicht nabij onze aard ligt. Vooral wb sarcasme en droge humor. Koesteren dus, die vrienden.
Britse humor kun je ook in een no deal scenario nog op youtube terug kijken, daarvoor hoeven we ze echt niet bij de EU te houden (met alle negatieve gevolgen voor de bestuurbaarheid van de Unie).quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:37 schreef EipNiC het volgende:
Mi moet Nederland in de bres springen. Naast de Belgen is er geen volk dat zo dicht nabij onze aard ligt. Vooral wb sarcasme en droge humor. Koesteren dus, die vrienden.
Dat is dus niet zo ontzettend lang geleden ja. Dat is dat generatie ding dus. Ik ben opgevoed met de verhalen over de tweede wereldoorlog. Toen ik er les over kreeg was dat maar een kleine 30 jaar geleden. En al die door mijn geschiedenisleraar uit getypte verhalen die ik moest leren, boeken kreeg je niet, dat ging over dingen die niet zo lang daarvoor gebeurden. Realiseer je je nu. Nu realiseer je je ook dat er een vorm van bias in zat wrs, dat die man iets wilde overbrengen. Maar het heeft je wel gevormd ahw, de Britten waren en zijn the good guys. En ik weet ook wel dat dat niet klopt als je het hele ook koloniale deel meeneemt hoor. Tuurlijk en ook als je alle uitspraken van Churchill meeneemt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet lang geleden? 80 jaar geleden begonnen, 74 jaar geleden geeindigd...
We moeten er uiteraard lessen uit trekken (en hopelijk gebeurt dat ook), maar niemand doet het VK iets aan nu. Ze willen en doen het helemaal zelf.
En ze laten verhongeren doen we heus niet.
Eens de Brexit rond is:quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:30 schreef Moustachio het volgende:
Schotland zal veel spijt hebben dat ze tegen onafhankelijkheid hebben gestemd.
Ouwelullengezeverquote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo ontzettend lang geleden ja. Dat is dat generatie ding dus. Ik ben opgevoed met de verhalen over de tweede wereldoorlog. Toen ik er les over kreeg was dat maar een kleine 30 jaar geleden. En al die door mijn geschiedenisleraar uit getypte verhalen die ik moest leren, boeken kreeg je niet, dat ging over dingen die niet zo lang daarvoor gebeurden. Realiseer je je nu. Nu realiseer je je ook dat er een vorm van bias in zat wrs, dat die man iets wilde overbrengen. Maar het heeft je wel gevormd ahw, de Britten waren en zijn the good guys. En ik weet ook wel dat dat niet klopt als je het hele ook koloniale deel meeneemt hoor. Tuurlijk en ook als je alle uitspraken van Churchill meeneemt.
Ahjoh, flink overrated allemaal. De Russen hebben ons (indirect) bevrijd van de nazi's. Maar goed dit is ook al weer bijna 75 jaar geleden.quote:
Na WOI was Churchill een mislukt militair leider die onnodig veel Britten heeft laten sterven op het slagveld van de Dardanellen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:17 schreef Moustachio het volgende:
[..]
ChurchillDe grootste oorlogsmisdadiger die maar wat graag oorlog wilde met Duitsland. Dankbaar zijn? Nooit niet. Zoek maar eens op waar Churchill zich tijdens en na de oorlog allemaal schuldig aan heeft gemaakt.
We zijn toch niet slechts passieve entertainment-consumenten? Ik heb het over onderling contact. Naar mijn ervaring hebben we een veel betere synergy met Britten dan met al die andere Europese volkeren...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:40 schreef Tocadisco het volgende:
Britse humor kun je ook in een no deal scenario nog op youtube terug kijken, daarvoor hoeven we ze echt niet bij de EU te houden (met alle negatieve gevolgen voor de bestuurbaarheid van de Unie).
Eeuh nee. Werkgerelateerd is het beste om samen te werken met de Duitsers. Britten denken alles juist in zero-sum-games ipv 1+1=3.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:43 schreef EipNiC het volgende:
[..]
We zijn toch niet slechts passieve entertainment-consumenten? Ik heb het over onderling contact. Naar mijn ervaring hebben we een veel betere synergy met Britten dan met al die andere Europese volkeren...
Jij zou een vriend die zichzelf iets aan dreigt te doen onvoorwaardelijk helpen, hoe dom of buitenproportioneel zijn of haar wensen ook zijn?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:41 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Maakt dat iets uit dan? Een vriend die zichzelf wat aandoet help je toch ook, hopelijk.
Mwah, lijkt me regionaal. Oosten van NL is meer op Duitsland gericht, en het zuiden ook wel op Belgiëquote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:43 schreef EipNiC het volgende:
[..]
We zijn toch niet slechts passieve entertainment-consumenten? Ik heb het over onderling contact. Naar mijn ervaring hebben we een veel betere synergy met Britten dan met al die andere Europese volkeren...
Nee, waar haal je onvoorwaardelijk vandaan? In dit geval vind ik het meer dan gepast.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:46 schreef Tocadisco het volgende:
Jij zou een vriend die zichzelf iets aan dreigt te doen onvoorwaardelijk helpen, hoe dom of buitenproportioneel zijn of haar wensen ook zijn?
Oh, daar heb ik niet bij stilgestaan... Ja, misschien wel inderdaad.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mwah, lijkt me regionaal. Oosten van NL is meer op Duitsland gericht, en het zuiden ook wel op België
"Abusive relationship" - Als jij niet doet wat ik wil dan doe ik mijzelf, en iedereen om mij heen, pijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Jij zou een vriend die zichzelf iets aan dreigt te doen onvoorwaardelijk helpen, hoe dom of buitenproportioneel zijn of haar wensen ook zijn?
Ja, maar er zijn 17 dagen over. Dat is politiek gezien echt enorm veel tijd (ter vergelijking: het Kunduz akkoord met 5 partijen werd gesloten 5 dagen na de val van het kabinet, na minder dan 4 dagen onderhandelen). 17 dagen is echt nog zeeën van tijd. No deal is nog steeds niet de meest waarschijnlijke optie.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Morgen stemmen ze no deal weg.. Maar dat is de default. Uitstel kan (stemmen ze overmorgen dan over) maar dan moet er een plan zijn. Met een meerderheid. Dat is er niet. En er zijn nog 17 dagen over. Dus dan is een no deal de default.
Je kunt prima vrienden zijn zonder in hetzelfde huis te wonen, zeker als die vriend je 2,5 jaar geleden heeft vertelt liever op zichzelf te gaan wonen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:37 schreef EipNiC het volgende:
Dat lijkt me wel, beste Ryan3. Ik zit al 20 jaar op FOK! en heb me niet als kind aangemeld, dus dan kan het al bijna niet anders, he?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bent ook van middelbare leeftijd dan?.
Inderdaad. En tijdens WO2 miljoenen Indiërs bewust laten sterven. Oorlogsmisdaden van Rusland aan het oosten toestaan en erbij helpen (en na de oorlog onder het tapijt schuiven). Meer dan twintig verzoeken tot vrede met Duitsland negeren en bewust blijven provoceren. Terror bombings en complete steden verwoest enzovoort enzovoort. Ik kan er over blijven doorgaan. Churchill was een eng persoon. Echt bizar dat men hem als held of bevrijder ziet.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Na WOI was Churchill een mislukt militair leider die onnodig veel Britten heeft laten sterven op het slagveld van de Dardanellen.
Ik vind Groot Brittannië een leuk land maar dan vooral omdat het een soort openlucht museum is. Britten zijn op zich wel prettige mensen maar op veel vlakken rommelen ze maar wat met de manier waarop hun samenleving in elkaar zit. Ik zie de gemiddelde Nederlander het niet lang vol houden in een gemiddelde Britse voorstad. Ik herken veel meer overeenkomsten met de Duitse samenleving en die van Scandinavische landen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:43 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Nederland de Britten terug de EU in moeten slepen. Je dient je maat zn soevereiniteit te respecteren. Maar goed, ik zie een taartenbakker en een kat in Brando z'n armen voor me...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:48 schreef vipergts het volgende:
Je kunt prima vrienden zijn zonder in hetzelfde huis te wonen, zeker als die vriend je 2,5 jaar geleden heeft vertelt liever op zichzelf te gaan wonen.
Als die vriend vervolgens geen huis gaat zoeken is er een moment dat er een einde komt aan de gastvrijheid van de andere vriend.
Je moet je even de bruiloftsscene van de godfather voor je halen met Marlon Brando in smoking als je dit leest dan komt het beter over
Inderdaad Den Haag laten bombarderen in maart 1945 (!). Resultaat: 550 doden en een Churchill die dit hele drama niet serieus nam en onderzoeken naar de RAF dwarsboomdequote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:49 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Inderdaad. En tijdens WO2 miljoenen Indiërs bewust laten sterven. Oorlogsmisdaden van Rusland aan het oosten toestaan en erbij helpen (en na de oorlog onder het tapijt schuiven). Meer dan twintig verzoeken tot vrede met Duitsland negeren en bewust blijven provoceren. Terror bombings en complete steden verwoest enzovoort enzovoort. Ik kan er over blijven doorgaan. Churchill was een eng persoon. Echt bizar dat men hem als held of bevrijder ziet.
Ja qua ordening. Maar we kunnen het niet goed met elkaar vinden omdat we (op dat vlak) identiek zijn natuurlijk. Qua wederzijds begrip (tussen de regels) liggen we echt in elkaars straatje... of is dat slechts mijn projectie? Op de een of andere manier klikt het gewoon makkelijk en beter dan met andere nationaliteiten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:51 schreef beantherio het volgende:
Ik vind Groot Brittannië een leuk land maar dan vooral omdat het een soort openlucht museum is. Britten zijn op zich wel prettige mensen maar op veel vlakken rommelen ze maar wat met de manier waarop hun samenleving in elkaar zit. Ik zie de gemiddelde Nederlander het niet lang vol houden in een gemiddelde Britse voorstad. Ik herken veel meer overeenkomsten met de Duitse samenleving en die van Scandinavische landen.
Geschiedenis wordt geschreven door winnaars, niet door verliezers.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:49 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Inderdaad. En tijdens WO2 miljoenen Indiërs bewust laten sterven. Oorlogsmisdaden van Rusland aan het oosten toestaan en erbij helpen (en na de oorlog onder het tapijt schuiven). Meer dan twintig verzoeken tot vrede met Duitsland negeren en bewust blijven provoceren. Terror bombings en complete steden verwoest enzovoort enzovoort. Ik kan er over blijven doorgaan. Churchill was een eng persoon. Echt bizar dat men hem als held of bevrijder ziet.
Maar het is niet gepast omdat de Britten zaken verwachten/eisen die gewoon niet meer redelijk zijn. Je kunt niet van de EU verwachten dat ze een vredesverdrag (de Goede Vrijdagakkoorden) wel even in de prullenbak gaan gooien omdat het de Britten politiek even niet zo goed uitkomt. Of dat ze de Britten toestaan om selectief in de elementen van EU-lidmaatschap te winkelen om een situatie te creëren waarin ze wel alle voorrechten hebben maar verder geen enkele verplichting.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:47 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nee, waar haal je onvoorwaardelijk vandaan? In dit geval vind ik het meer dan gepast.
Nederlander is toch wat betreft hun buitenlands beleid hoofdzakelijk (nog) op Amerika gericht.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:43 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Daar doelt hij toch helemaal niet op? Hij heeft het over chemie met andere EU-landen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:58 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Nederlander is toch wat betreft hun buitenlands beleid hoofdzakelijk (nog) op Amerika gericht.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2847169/blok-geen-eu-leger
Ik ben sowieso wat pragmatischer. Als de EU daadwerkelijk gericht is op 'samenwerking en het voorkomen van oorlog' (denk aan de valselijke claim op de vrede van de afgelopen 70 jaar) dan geef je het VK een riante positie. Dat weiger je alleen als je emotioneel en uit bent op straf. En dat doen is natuurlijk toegeven dat federalisering niet het enige en onvermijdelijke eindpunt van de EU is: ''Huh, kunnen we ook gezonde handelsafspraken maken zónder opgeslurpt te worden?'' - Ja, dat is precies wat de EU (en haar voorganger) lang geleden betekende.''quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:58 schreef Tocadisco het volgende:
Of dat ze de Britten toestaan om selectief in de elementen van EU-lidmaatschap te winkelen om een situatie te creëren waarin ze wel alle voorrechten hebben maar verder geen enkele verplichting.
Ik dacht ook dat Brussel (en Straatsburg) de zetel van de Europese Unie werd mede om genoegdoening te doen aan België, dat veel heeft moeten lijden door WOI en WOII, maar ook door de Franse tijd, en nog eerder, tijdens de oorlogen van Lodewijk XIV.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja, dat ligt moeilijk natuurlijk, maar ik ga daar niet zo maar een uitspraak over doen. Dat ligt gevoelig. Heb discussies erover wel vermeden ook op FOK!.
Bijkomend moet ook het Britse rijbewijs nog in Frankrijk erkend wordenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Veel, eigenlijk alles wat als vanzelfsprekend op internationaal vlak geregeld is word onzeker. Het hangt veel af van goodwill vanaf dat moment. Bedenk maar eens wat er allemaal al moet zijn geregeld wil een Brit in Frankrijk een auto-ongeluk krijgen en in het ziekenhuis raken.
1. De Brit moet Frankrijk in mogen. Daarnaast ook nog de auto en alle bagage
2. Het geheel moet verzekerd zijn in Frankrijk
3. Als die verzekering word aangesproken, hoe word dat afgehandeld?
Nope. Denkfout. Not how it works dear.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:04 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik ben sowieso wat pragmatischer. Als de EU daadwerkelijk gericht is op 'samenwerking en het voorkomen van oorlog' (denk aan de valselijke claim op de vrede van de afgelopen 70 jaar) dan geef je het VK een riante positie. Dat weiger je alleen als je emotioneel en uit bent op straf. En dat doen is natuurlijk toegeven dat federalisering niet het enige en onvermijdelijke eindpunt van de EU is.
Dat moet toch wel echt de grootste zwendel uit de geschiedenis zijn. Dat de Britten zichzelf (en anderen) ervan hebben weten te overtuigen dat ze oneerlijk behandeld worden omdat ze geen verheven positie boven anderen krijgen...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:04 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik ben sowieso wat pragmatischer. Als de EU daadwerkelijk gericht is op 'samenwerking en het voorkomen van oorlog' (denk aan de valselijke claim op de vrede van de afgelopen 70 jaar) dan geef je het VK een riante positie. Dat weiger je alleen als je emotioneel en uit bent op straf. En dat doen is natuurlijk toegeven dat federalisering niet het enige en onvermijdelijke eindpunt van de EU is.
Idd.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bijkomend moet ook het Britse rijbewijs nog in Frankrijk erkend wordenMijn bazin heeft een Brits rijbewijs vanuit de tijd dat ze nog in het verenigd koninkrijk woonde, die heeft zich een maand geleden gelukkig bedacht dat het toch wel verstandig zou zijn om dat nog snel over te laten zetten naar een Duits rijbewijs
En dat diezelfde Britten dan vast zitten in die oneerlijke EU, die ze nota bene zelf gecreeerd hebben.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat moet toch wel echt de grootste zwendel uit de geschiedenis zijn. Dat de Britten zichzelf (en anderen) ervan hebben weten te overtuigen dat ze oneerlijk behandeld worden omdat ze geen verheven positie boven anderen krijgen...
Een riante positie maakt ze niet per se 'verheven'. En ook volgt de wens voor zo een deal niet uit het idee dat ze oneerlijk behandeld zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:12 schreef Tocadisco het volgende:
Dat moet toch wel echt de grootste zwendel uit de geschiedenis zijn. Dat de Britten zichzelf (en anderen) ervan hebben weten te overtuigen dat ze oneerlijk behandeld worden omdat ze geen verheven positie boven anderen krijgen...
Maar men wil juist geen positie. Men heeft gestemd voor een Brexit.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:14 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Een riante positie maakt ze niet per se 'verheven'.
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-35765429quote:Extra overleg in Straatsburg
Morgenochtend om 09.00 uur is er een extra overleg met de fractievoorzitters van de Europese politieke partijen en EU-brexitonderhandelaar Barnier over hoe nu verder. Ook stond er al een formeel debat gepland over de brexit in het Europees Parlement in Straatsburg.
Mss kan Barnier een keer naar Londen gaan. Op ziekenbezoek.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:16 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-35765429
En wat zouden we dan precies moeten doen?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:37 schreef EipNiC het volgende:
Waarom zouden ze een riante positie moeten krijgen? Waarom zou hun belang boven ons belang moeten gaan? Trust me, ze gaan zelf ook keihard voor eigenbelang. En vinden dat doodnormaal en gerechtvaardigd. Wat het ook is.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:14 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Een riante positie maakt ze niet per se 'verheven'. En ook volgt de wens voor zo een deal niet uit het idee dat ze oneerlijk behandeld zijn.
Ik sta open voor ideeën.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:19 schreef westwoodblvd het volgende:
En wat zouden we dan precies moeten doen?
Nog mooier zelf: Ze kunnen ervoor kiezen om te blijven met alle uitzonderingen die ze nu al hebben. Veel rianter dan dat kun je het nauwelijks krijgen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze een riante positie moeten krijgen? Waarom zou hun belang boven ons belang moeten gaan? Trust me, ze gaan zelf ook keihard voor eigenbelang. En vinden dat doodnormaal en gerechtvaardigd. Wat het ook is.
Maar de EU doet omgekeerd uiteraard hetzelfde. En zijn ze op geen enkele -geen enkele!- manier bezig geweest met een strafcampagbe tegen het VK of zelfs maar onredelijk geweest.
Het VK is alleen maar onredelijk geweest.
Daarbij willen ze het zelf en doen ze het zichzelf aan. Niemand weerhoudt ze om te blijven.
OKquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar doelt hij toch helemaal niet op? Hij heeft het over chemie met andere EU-landen.
Solidair zijn en ook uit de EU stappen natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:19 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
En wat zouden we dan precies moeten doen?
Het is een idee.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
Solidair zijn en ook uit de EU stappen natuurlijk.
Precies.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zeg ik: niemand weerhoudt ze ervan om te blijvenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nog mooier zelf: Ze kunnen ervoor kiezen om te blijven met alle uitzonderingen die ze nu al hebben. Veel rianter dan dat kun je het nauwelijks krijgen.
Het is nog maar de vraag of 'hun belang' daarmee boven die van ons (Nederlanders, niet EU) komt te staan.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom zouden ze een riante positie moeten krijgen? Waarom zou hun belang boven ons belang moeten gaan?
Dat is wel waar de wereld om draait.quote:
Och, als je van mening bent dat de EU slecht is ben je het al snel met de Britten eens. Soort Calimero effect.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Precies.
Ik vind het al onbegrijpelijk dat Britten daadwerkelijk - zonder ironie - vinden dat ze meer verdienen dan anderen, maar dat er ook niet-Britten zijn die dit nu met droge ogen beweren is helemaal niet te geloven.
Je zegt het waarschijnlijk als grap maar dat was ooit een serieuze suggestie van Britse zijde over hoe het probleem met de Ierse grens kon worden opgelost: Ierland moest er ook maar uit stappen, dan kon het daarna in een douane-unie met de Britten verder gaan en kon de grens open blijven.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Solidair zijn en ook uit de EU stappen natuurlijk.
Die was prachtig inderdaad. Al vond ik de opmerking van die backbencher die concludeerde dat het VK met de May-deal geen enkele zetel in het Europese Parlement meer overhield en dus een bijzonder slecht idee was eigenlijk nog net iets hilarischer.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je zegt het waarschijnlijk als grap maar dat was ooit een serieuze suggestie van Britse zijde over hoe het probleem met de Ierse grens kon worden opgelost: Ierland moest er ook maar uit stappen, dan kon het daarna in een douane-unie met de Britten verder gaan en kon de grens open blijven.
Douane-unie zeg je, maar volgens mij was het nog erger. Ierland moest maar 'gewoon weer deel uit gaan maken van de UK'. Toch?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je zegt het waarschijnlijk als grap maar dat was ooit een serieuze suggestie van Britse zijde over hoe het probleem met de Ierse grens kon worden opgelost: Ierland moest er ook maar uit stappen, dan kon het daarna in een douane-unie met de Britten verder gaan en kon de grens open blijven.
Nee, dat is het niet (de vraag).quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:23 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag of 'hun belang' daarmee boven die van ons (Nederlanders, niet EU) komt te staan.
Ja, en nee. Macht kent meerdere dimensies. En bovendien is de gunfactor zeer reëel. Vooral bancair.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is wel waar de wereld om draait.
Die hebben de Britten inmiddels behoorlijk te grabbel gegooidquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:27 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ja, en nee. Macht kent meerdere dimensies. En bovendien is de gunfactor zeer reëel. Vooral bancair.
Ik heb het niet over macht. Ik heb het over (de) economie. Al hangen die twee wel samen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:27 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ja, en nee. Macht kent meerdere dimensies. En bovendien is de gunfactor zeer reeël. Vooral bancair.
EU is niet zo blij dat er, na een akkoord, ineens gaan mandaat blijkt te zijn van degene met wie ze hebben onderhandeld. UK kan dat op de korte termijn ook niet garanderen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die hebben de Britten inmiddels behoorlijk te grabbel gegooid.
Het is geen sero-sum game. Het VK eindigt aan de bedelstaf of VK in een riante (jouw inziens onverdiende) positie. Waar kies je voor?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, dat is het niet (de vraag).
En ik ben niet bereid het belang vh VK te laten prevaleren boven het belang van NL en/of de EU waar we deel van uitmaken.
Je gaat maar emigreren als je vindt dat hun belang prevaleert omdat je zo'n goede chemie met ze hebt..
Ik ben uiteraard biet bereid ze te laten verhongeren al hebben ze er zelf nog zo'n puinhoop van gemaakt.
Maar enige realiteitszin is wel op z'n plaats.
Of geen van beide.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:32 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het is geen sero-sum game. Het VK eindigt aan de bedelstaf of VK in een riante (jouw inziens onverdiende) positie. Waar kies je voor?
Wel als de uitkomst sero-positief is.quote:
Er was al eerder een akkoord he? Eisen Britten ingewilligd (wilden zelf o.a. de backstop), weggestemd.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
EU is niet zo blij dat er, na een akkoord, ineens gaan mandaat blijkt te zijn van degene met wie ze hebben onderhandeld. UK kan dat op de korte termijn ook niet garanderen.
het zou wel heel naïef zijn als de EU dat niet zag aankomen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
EU is niet zo blij dat er, na een akkoord, ineens gaan mandaat blijkt te zijn van degene met wie ze hebben onderhandeld. UK kan dat op de korte termijn ook niet garanderen.
Bedelstaf.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:32 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het is geen sero-sum game. Het VK eindigt aan de bedelstaf of VK in een riante (jouw inziens onverdiende) positie. Waar kies je voor?
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel als de uitkomst sero-positief is.
Jij poneerde dat de wereld om geld draait, ik corrigeer dat. Macht is veel breder en vraagt om de inclusie van meer aspecten dan slechts het economische.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik heb het niet over macht. Ik heb het over (de) economie. Al hangen die wel samen.
En welke gunfactor? Die is er niet buiten samenwerkingsverbanden. Tenzij je Trump heet misschien. Maar dan er sprake van vrij vreemde uitverkorenen daarvoor.
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel als de uitkomst sero-positief is.
Wat is die gunfactor dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:36 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Jij poneerde dat de wereld om geld draait, ik corrigeer dat. Macht is veel breder en vraagt om de inclusie van meer aspecten dan slechts het economische.
De gunfactor die onder de 'rationele' en 'officiële' het verschil maakt.
Tuurlijk zag de EU dat van mijlenver aankomen; maar met wie hadden ze anders moeten onderhandelen? Het is echt primair een probleem van de UK; EU zal ze wel niet als een blok laten vallen, maar ergens houdt het ook op.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:34 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
het zou wel heel naïef zijn als de EU dat niet zag aankomen.
Dát is -uiteindelijk- in het belang van NL?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bedelstaf.
Als ik MOET kiezen.
Uiteraard kies ik dan voor het belang van NL (= het belang vd EU).
Ja.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:37 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Dát is -uiteindelijk- in het belang van NL?
Er is geen gunfactor. Nul, nada, noppes. Bij geen enkele partij naar geen enkele partij. Nooit. Er zijn econonische belangen. Er zijn (geo)politieke belangen. Er is geen gunfactor.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:36 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Jij poneerde dat de wereld om geld draait, ik corrigeer dat. Macht is veel breder en vraagt om de inclusie van meer aspecten dan slechts het economische.
De gunfactor die onder de 'rationele' en 'officiële' het verschil maakt.
Yupsquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:37 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Dát is -uiteindelijk- in het belang van NL?
Aha....quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:39 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het komt neer op intermenselijke reactiepatronen.
Kijk, nu kom je ergens: geopolitiek. En beeld je nu nogmaals het VK aan de bedelstaf in.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er is geen gunfactor. Nul, nada, noppes. Bij geen enkele partij naar geen enkele partij. Nooit. Er zijn econonische belangen. Er zijn (geo)politieke belangen. Er is geen gunfactor.
Juist ja.. 😂quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:39 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het komt neer op intermenselijke reactiepatronen.
Of een Ierse hongersnood veroorzaken om ze in submission te dwingen. Ook dat heb ik voorbij zien komen van een Britse MP.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die was prachtig inderdaad. Al vond ik de opmerking van die backbencher die concludeerde dat het VK met de May-deal geen enkele zetel in het Europese Parlement meer overhield en dus een bijzonder slecht idee was eigenlijk nog net iets hilarischer.
Wat kan mij dat schelen? Liever zij dan wij.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:41 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Kijk, nu kom je ergens: geopolitiek. En nu nogmaals; het VK aan de bedelstaf.
Unicorns in The Great British Enpire.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:40 schreef beantherio het volgende:
De Britten lijken er wel erg van overtuigd te zijn dat een verzoek om uitstel toegestaan zal worden.
Oh ja, die was ook leuk. Gewoon het zoveelste voorbeeld van Britten die denken dat ze nog steeds in de positie zijn om de rest van de wereld hun wil op te leggen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Of een Ierse hongersnood veroorzaken om ze in submission te dwingen. Ook dat heb ik voorbij zien komen van een Britse MP.
Dan treffen ze het. Nederland heeft tegenwoordig weer een minister voor Handel en Ontwikkelingssamenwerking.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:41 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Kijk, nu kom je ergens: geopolitiek. En beeld je nu nogmaals het VK aan de bedelstaf in.
Gaat niet gebeuren. 29 maart is D-day.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:40 schreef beantherio het volgende:
De Britten lijken er wel erg van overtuigd te zijn dat een verzoek om uitstel toegestaan zal worden.
Hongersnood in Ierland ligt ook helemaal niet gevoelig qua geschiedenisquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh ja, die was ook leuk. Gewoon het zoveelste voorbeeld van Britten die denken dat ze nog steeds in de positie zijn om de rest van de wereld hun wil op te leggen.
Dat is het kernprobleem. Dat schijnen ze echt nog steeds te denken.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh ja, die was ook leuk. Gewoon het zoveelste voorbeeld van Britten die denken dat ze nog steeds in de positie zijn om de rest van de wereld hun wil op te leggen.
Dat denk ik ook. De Britten moeten met een heel duidelijk zicht op resultaat komen voordat er uitstel toegestaan gaat worden. En ik zie dat in de verste verte niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:47 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. 29 maart is D-day.
Wacht nog op een dreigement met hun kernwapens tegen Brusselquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is het kernprobleem. Dat schijnen ze echt nog steeds te denken.
Dreigen Helgoland terug te veroveren als Merkel niet met meer toezeggingen over de brug komt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wacht nog op een dreigement met hun kernwapens tegen Brussel
Het zijn van een wij of zij is volgens jou (volledig) afhankelijk van het wel/niet lid zijn van de EU. Ik zie dat fundamenteel anders. Het VK 'moet' w.m.b. deel van onze 'wij' blijven als gezond en onafhankelijke natiestaat. Het belang hiervan blijkt met name uit de verhouding t.o.v. China (BRICS).quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat kan mij dat schelen? Liever zij dan wij.
Ze willen er zelf uit en denken het alleen beter te kunnen. Succes dan maar!
We leggen ze verder geen strobreed in de weg hoor. We zijn niet bezig met ern strafcampagne of wat dan ook. We zijn uitermate redelijk. Ze mogen zelfs alsnog blijven als ze zich bedenken. Onder dezelfde uitzonderlijk goede viirwasrden die ze nu al hebben.
Ik zie net een Brit op Twitter Mark Rutte ervan betichten dat hij Noord-Ierland probeert te annexeren.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is het kernprobleem. Dat schijnen ze echt nog steeds te denken.
Precies. En de EU is het ook zat ondertussen. Ik denk dat kans op uitstel 5% is.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. De Britten moeten met een heel duidelijk zicht op resultaat komen voordat er uitstel toegestaan gaat worden. En ik zie dat in de verste verte niet.
Wie zegt dat ze na de Brexit ineens "vijanden" zijn dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:52 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het zijn van een wij of zij is volgens jou (volledig) afhankelijk van het wel/niet lid zijn van de EU. Ik zie dat fundamenteel anders. Het VK 'moet' w.m.b. deel van onze 'wij' blijven als gezond en onafhankelijke natiestaat.
Het is echt een klucht....quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zie net een Brit op Twitter Mark Rutte ervan betichten dat hij Noord-Ierland probeert te annexeren.
Let that sink in. Wie annexeert N-I nu precies en wtf heeft Rutte daarmee te maken?
Best eng hoe een heel (nou ja, half) volk zo compleet van het padje af kan raken en zo weinig van z'n eigen geschiedenis begrijpt.
Ik zeg niet dat ze daarmee vijanden worden... (In dezelfde post kom je met kolderiek aanzetten...), maar het zal ze terdegen ontvankelijker voor 'vijandelijke invloed' maken. Het lijkt me niet moeilijk om voor te stellen hoe China (maar ook de VS) er op in zal spelen. Eerst economisch, uiteraard.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wie zegt dat ze na de Brexit ineens "vijanden" zijn dan?
Ik ga alleen niet mee in jouw kolderieke voorstellen om ze te bevoordelen boven onszelf.
Optie?twitter:damocrat twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 21:49:12What should happen next:• Quietly revoke Article 50• Tell Brexiters we left with no deal• Send them blue passport covers• Give them special long queues at airports/ports• Charge them for roaming calls/data• Give them food and medicine ration books• Get on with life reageer retweet
Voor 95% van de Brexiters zou het waarschijnlijk werken. De meesten denken sowieso dat ze er al 3 jaar uit zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:59 schreef Ulx het volgende:
Optie?twitter:damocrat twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 21:49:12What should happen next:• Quietly revoke Article 50• Tell Brexiters we left with no deal• Send them blue passport covers• Give them special long queues at airports/ports• Charge them for roaming calls/data• Give them food and medicine ration books• Get on with life reageer retweet
Ik zeg niet dat ik jou kolderiek vind, ik zeg dat ik jouw voorstellen om het VK te bevoordelen boven onszelf kolderiek vind.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:58 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze daarmee vijanden worden... (In dezelfde post kom je met kolderiek aanzetten...), maar het zal ze terdegen ontvankelijker voor 'vijandelijke invloed' maken. Het lijkt me niet moeilijk om voor te stellen hoe China (maar ook de VS) er op in zal spelen. Eerst economisch, uiteraard.
Maar ze waren al behoorlijk ontvankelijk voor vijandige invloed van de Russen, gezien het referendumresultaat. Of zitten die inmiddels in de friends-zone?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:58 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze daarmee vijanden worden... (In dezelfde post kom je met kolderiek aanzetten...), maar het zal ze terdegen ontvankelijker voor 'vijandelijke invloed' maken. Het lijkt me niet moeilijk om voor te stellen hoe China (maar ook de VS) er op in zal spelen. Eerst economisch, uiteraard.
Weet ik, en bedoelde, dat zou een kolderieke voorstelling zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zeg niet dat ik jou kolderiek vind, ik zeg dat ik jouw voorstellen om het VK te bevoordelen boven onszelf kolderiek vind.
Mbt de rest van je post: ze kiezen er zelf voor. Bewust. Soevereiniteit en autonomie enzo.
En dit betekent wat precies?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:08 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Maar goed, ja, soevereiniteit en autonomie, dat hebben wij als Nederland tov de Brexit überhaupt niet.
Ik ga daar niet in mee, maar als het klopt, dan trappen 'jullie' dus moedwillig -en met open ogen- in Putin z'n plannetje. Dat dat duidelijk is.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:07 schreef Jane het volgende:
Maar ze waren al behoorlijk ontvankelijk voor vijandige invloed van de Russen, gezien het referendumresultaat. Of zitten die inmiddels in de friends-zone?
Dat is niet duidelijk, wat is Putin's plannetje dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:09 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik ga daar niet in mee, maar als het klopt, dan trappen 'jullie' dus moedwillig -en met open ogen- in Putin z'n plannetje. Dat dat duidelijk is.
Ja, maar wat heeft dat met de Brexit te maken?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:11 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Dat we als onderdeel van de EU opereren.
Als ik de conspiracy-theorieën moet geloven het creëren van zo diep mogelijke breuken tussen Europese staten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:11 schreef Fir3fly het volgende:
Dat is niet duidelijk, wat is Putin's plannetje dan?
Het Nederlandse belang in de Brexit-onderhandelingen is uitverdunt in Brussel.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:11 schreef Fir3fly het volgende:
Ja, maar wat heeft dat met de Brexit te maken?
En geloof je die dan? En dan alsnog, de Britten creëren nu zelf een breuk door uit de EU te stappen. Dus dan heb je het alsnog tegen de verkeerde 'jullie'.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:12 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Als ik de conspiracy-theorieën moet geloven het creëren van zo diep mogelijke breuken tussen Europese staten.
En dat is maar goed ook, want als blok sta je veel sterker. Dat zien we nu ook.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:13 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het Nederlandse belang in de Brexit-onderhandelingen is uitverdunt in Brussel.
Nee, je kunt beter het VK verliezen dan de hele unie uiteen laten vallen. Net als je een geïnfecteerde ledemaat uiteindelijk beter kunt amputeren.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:09 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik ga daar niet in mee, maar als het klopt, dan trappen 'jullie' dus moedwillig -en met open ogen- in Putin z'n plannetje. Dat dat duidelijk is.
Ik reageerde met ''Ik ga daar niet in mee, maar als het klopt,...''. Het gaat daarnaast om de wijze waarop de scheiding voltrekt, en daar hebben beide partijen een hand in. Om heel eerlijk te zijn ben ik teleurgesteld dat de VS ons nog niet tot verstand heeft weten te krijgen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:13 schreef Fir3fly het volgende:
En geloof je die dan? En dan alsnog, de Britten creëren nu zelf een breuk door uit de EU te stappen. Dus dan heb je het alsnog tegen de verkeerde 'jullie'.
Dat is juist. Maar het probleem ligt op dit moment geheel in het Lagerhuis, niet in Brussel.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:15 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik reageerde met ''Ik ga daar niet in mee, maar als het klopt,...''. Het gaat daarnaast om de wijze waarop de scheiding voltrekt, en daar hebben beide partijen een hand in.
Sterker t.o.v. het VK, zonder het VK als partner in de eerste ring, zwakker t.o.v. de rest van de wereld. En goed, als het (boven het Nederlandse belang) vooral om sterk staan gaat; geef je dan gewoon over aan Rusland, VS of China.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:14 schreef Fir3fly het volgende:
En dat is maar goed ook, want als blok sta je veel sterker. Dat zien we nu ook.
De EU houdt zo stevig vast aan haar lidmaten (:P) dat ze aan het imploderen is. VK is het eerste stuk dat wegschiet.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:15 schreef Jane het volgende:
Nee, je kunt beter het VK verliezen dan de hele unie uiteen laten vallen. Net als je een geïnfecteerde ledemaat uiteindelijk beter kunt amputeren.
Dat klopt. De EU heeft dan ook heel vaak gezegd dat ze de beste oplossing zien in het niet doorgaan van de Brexit. Dat is voor iedereen het beste.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:21 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Sterker t.o.v. het VK, zonder het VK als partner in de eerste ring, zwakker t.o.v. de rest van de wereld.
Maar voor de zoveelste keer (sorry, maar het begint vervelend te worden): de EU is uitermate redelijk, is absoluut niet met een strafcampagne bezig en het VK mag gewoon onder dezelfde riante voorwaarden al ze nu hebben blijven als ze zich bedenken. Het probleem ligt niet aan de EU-zijde.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:15 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik reageerde met ''Ik ga daar niet in mee, maar als het klopt,...''. Het gaat daarnaast om de wijze waarop de scheiding voltrekt, en daar hebben beide partijen een hand in. Om heel eerlijk te zijn ben ik teleurgesteld dat de VS ons nog niet tot verstand heeft weten te krijgen.
Ja, dat gaat niet gebeuren dus nu is #thenextbestthing: ...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:23 schreef Fir3fly het volgende:
Dat klopt. De EU heeft dan ook heel vaak gezegd dat ze de beste oplossing zien in het niet doorgaan van de Brexit. Dat is voor iedereen het beste.
Dat zijn er nogal wat. Maar geen van die oplossingen is voor de Britten aanvaardbaar. Dus rollen we verder.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:24 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ja, dat gaat niet gebeuren dus nu is #thenextbestthing: ...
Voor onze eigen belangen gaan terwijl we het VK redelijk behandelen. En dat doen we al ff.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:24 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ja, dat gaat niet gebeuren dus nu is #thenextbestthing: ...
Ga je NU vertellen dat je het hele proces niet hebt gevolgd?!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:30 schreef EipNiC het volgende:
Zijn ze echt zo eigenwijs dan? Misschien werkt May wél voor Putin dan.
Of mss zijn die britten wel gewoon wereldvreemd en leven ze nog in de veronderstelling dat ze een beetje heersen over de wereld en werkt niemand daar voor poetin.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:30 schreef EipNiC het volgende:
Zijn ze echt zo eigenwijs dan die Britten? Misschien werkt May wél voor Putin dan.
Misschien moet je de hele situatie dan iets beter volgen. De politieke rommel is wel wat ingewikkelder dan dat.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:30 schreef EipNiC het volgende:
Zijn ze echt zo eigenwijs dan die Britten? Misschien werkt May wél voor Putin dan.
Ehm, niet echt nee? Ben bewust in modus a-politiek gaan zitten sinds de periode van Brexit/Trumpquote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ga je NU vertellen dat je het hele proces niet hebt gevolgd?!
Dat je werkelijk geen idee hebt wat er sinds de inroeping van art 50 allemaal is gebeurd?! Dat je niet weet wat er in de afgelopen 4 mnd is gebeurd?!
Godsallemachtig..![]()
![]()
Dan vind ik een forum dat specifiek over politiek gaat een aparte plek om je vrije tijd door te brengen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:36 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ehm, niet echt nee? Ben bewust in modus a-politiek gaan zitten sinds de periode van Brexit/Trump
En nogal stellige dingen te roepen zonder dat je weet wat er speelde en speeltquote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:38 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dan vind ik een forum dat specifiek over politiek gaat een aparte plek om je vrije tijd door te brengen.
Misschien. Net als zaken Trump, Oekraïne en Syrië is het een propagandaoorlog. Dat bijhouden is een heilloze excursie.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:33 schreef Fir3fly het volgende:
Misschien moet je de hele situatie dan iets beter volgen.
Nee hoor, er zijn bewegingen die propaganda proberen maar die moet je gewoon vermijden. Is je al niet gelukt, zo lijkt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:45 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Misschien. Net als zaken Trump, Oekraïne en Syrië is het een propagandaoorlog. Dat bijhouden is een heilloze excursie.
Ga eerst maar een paar jaar bijlezen. Daarna praten we verder.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:43 schreef EipNiC het volgende:
Ja, meestal voel ik dit soort dingen wel goed aan. Als de Britse vertegenwoordigster onredelijk is vanuit een afhankelijkheidspositie, dan is ze dat met opzet. De vraag is waarom?
Ik zou POL niet langer als propagandabeweging willen bestempelen hoor.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn bewegingen die propaganda proberen maar die moet je gewoon vermijden. Is je al niet gelukt, zo lijkt.
Ik lees het wel in de geschiedenisboeken van de overwinnaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ga eerst maar een paar jaar bijlezen. Daarna praten we verder.
Daar had ik het dan ook niet over.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:48 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik zou POL niet langer als propagandabeweging willen bestempelen hoor.
Ga eerst maar een paar jaar bijlezen. Daarna praten we verder.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:43 schreef EipNiC het volgende:
Ja, meestal voel ik dit soort dingen wel goed aan. Als de Britse vertegenwoordigster onredelijk is vanuit een afhankelijkheidspositie, dan is ze dat met opzet. De vraag is waarom?
Mooi. Dan kun je met een gerust hart ff een paar jaar bijlezen in dit topicquote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:48 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik zou POL niet langer als propagandabeweging willen bestempelen hoor.
Ik zla het overwegen. Hoe dan ook NLquote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mooi. Dan kun je met een gerust hart ff een paar jaar bijlezen in dit topic
Verdiep je vooral niet in het onderwerp voordat je een stellige mening ontwikkelt en ten toon spreidt...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:48 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik lees het wel in de geschiedenisboeken van de overwinnaar.
Zonder er maar een letter over gelezen te hebben kan ik mijn mening op basis van algemene indrukken snel en gratis getoetst krijgen. Waarom zou ik anders willen?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verdiep je vooral niet in het onderwerp voordat je een stellige mening ontwikkelt en ten toon spreidt...
Kom op, lees je in!
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:12 schreef rubbereend het volgende:
Dit zou wel een hilarische plotwending zijn:twitter:timdewit twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 09:52:50Stevige waarschuwing aan de Brexiteers van Conservatieve Remain MP:Als jullie deze kans vanavond niet grijpen, zullen we alles doen om jullie te frustreren en via de oppositie een zachte brexit af te dwingen. https://t.co/h8T9bjWxyk reageer retweet
twitter:NickBoles twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 09:36:47As Brexiteers tuck into their porridge this morning, they have a very difficult decision to make. I hope they wont mind some frank advice from one who is a colleague to all and a friend to some. Do yourselves a favour. Take the win. Vote for the deal. reageer retweet
twitter:NickBoles twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 09:36:49If you don’t, people like me will conclude that you will never be satisfied, that you aren’t open to compromise, that you are hellbent on forcing the UK to crash out of the EU without a deal. reageer retweet
twitter:NickBoles twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 09:36:49We will then do whatever it takes to frustrate you. We will vote to stop no-deal Brexit on 29th March. We will vote to extend Article 50 for a few months. And we will then work with opposition parties to build a majority for a softer Brexit deal. reageer retweet
twitter:NickBoles twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 09:36:50We are just as committed to our cause as you are to yours. We have learned to ignore the whips and shrug off deselection threats. And one last thing: with our friends on the opposition benches there are many more of us than you. reageer retweet
twitter:NickBoles twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 09:36:50I really hope that we can come together this evening and walk through the Aye lobby side by side. Let’s put this nightmare behind us. But if you won’t, please don’t say I didn’t warn you about what comes next. reageer retweet
Het antwoord daarop is ingewikkeld, maar eigenlijk ook heel simpel. ALLES wat de Britse Conservatives wat Brexit betreft hebben gedaan en doen, gebeurt vanwege interne partijstrijd en de angst om de macht te verliezen aan Labour.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:43 schreef EipNiC het volgende:
twitter:tomjanmeeus twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:59:02Op Newsnight vertelt een Britse parlementariër zojuist dat de EU uiteindelijk slappe knieën krijgt. Met nog zestien dagen te gaan is Brexit nog steeds geen Brits probleem reageer retweet
Bij mij niet meer iig.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:59 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Zonder er maar een letter over gelezen te hebben kan ik mijn mening op basis van algemene indrukken snel en gratis getoetst krijgen. Waarom zou ik anders willen?
Bovendien, het was toch ook wel een leuke oefening voor jezelf? En een groot deel van de redenaties blijven gewoon overeind. Probleem blijkt alleen, en ik neem dit nog maar aan, May (=/= VK) te zijn.
Met de toevoeging dat Labour ook niets durft te doen omdat zij een leider hebben die eigenlijk voor een harde Brexit is, terwijl juist veel Labour stemmers geen Brexit willen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 00:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Het antwoord daarop is ingewikkeld, maar eigenlijk ook heel simpel. ALLES wat de Britse Conservatives wat Brexit betreft hebben gedaan en doen, gebeurt vanwege interne partijstrijd en de angst om de macht te verliezen van Labour.
Ik vind het een beetje te laat op de avond om hier het hele treurige verhaal nog een keer neer te pennen, maar het begon al met de belofte van Cameron om überhaupt een referendum te houden. Dat deed hij om zelf aan de macht te blijven, maar hij dacht dat hij die belofte nooit zou hoeven inwilligen.
Het liep anders.
Zoals alles steeds anders is gelopen dan ze dachten/hoopten.
May en het parlement zou allang hebben toegestemd met een grens in de Ierse Zee als ze niet ineens verkiezingen had uitgeschreven waarbij ze haar meerderheid verloor en derhalve slaaf werd van 10 radicale Noord-Ierse protestanten.
Ja, uiteraard. Ik kan er nog een veel langer verhaal over schrijven, maar wat ik al zei, het is laat.quote:Op woensdag 13 maart 2019 00:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met de toevoeging dat Labour ook niets durft te doen omdat zij een leider hebben die eigenlijk voor een harde Brexit is, terwijl juist veel Labour stemmers geen Brexit willen.
Dat was dus Nadhim Zahawi, waar ik het net over had. Helemaal gestoord gewoon.quote:Op woensdag 13 maart 2019 00:05 schreef rubbereend het volgende:
twitter:tomjanmeeus twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:59:02Op Newsnight vertelt een Britse parlementariër zojuist dat de EU uiteindelijk slappe knieën krijgt. Met nog zestien dagen te gaan is Brexit nog steeds geen Brits probleem reageer retweet
Tsja, oud nieuws.. Maar dat ze het echt nog steeds volhouden isquote:Op woensdag 13 maart 2019 00:05 schreef rubbereend het volgende:
Farage als een voorbeeld zienquote:Op woensdag 13 maart 2019 00:06 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Spijtig. Ook dáár ageerde Farage altijd zo tegen.
Die klootviool had het natuurlijk zelf moeten afhandelen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Farage als een voorbeeld zien
Hmm, toch ingetrapt![]()
Dan had die klootviool eerst een staatsgreep moeten plegen, want hij is helemaal niets in Britse politiek.quote:Op woensdag 13 maart 2019 00:13 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Die klootviool had het natuurlijk zelf moeten afhandelen.
best lastig als je niet eens in het parlement verkozen wordtquote:Op woensdag 13 maart 2019 00:13 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Die klootviool had het natuurlijk zelf moeten afhandelen.
Als aanvoerder van de Brexit had ie t er op z'n minst gewoon op moeten wagen. Dat ie geen verantwoordelijkheid wilt, maakt hem ook een klootviool, uiteraard.quote:Op woensdag 13 maart 2019 00:18 schreef Jane het volgende:
n had die klootviool eerst een staatsgreep moeten plegen, want hij is helemaal niets in Britse politiek.
Bovendien wil hij geen verantwoordelijkheid, hij wil roepen.
Ian Dunts artikel op politics.co.uk:quote:There aren't any words left really. They've all been used. You can shift-F7 for new desciptions of humiliation, but after a while you run out.
Ik zie het ook niet gebeuren hoor. Los van dat er geen reden voor uitstel is (er is geen zicht op een oplossing) creëert het ook allerlei nieuwe problemen, zoals bijv. wat men met de EP verkiezingen moet doen. En zoveel mensen die dan ook nog langer in onzekerheid mogen zitten. Ik zou zeggen: hou het simpel en laat de boel maar gewoon eindigen op de 29e. Dan weet iedereen sowieso (min of meer) waar ie aan toe is.quote:Op woensdag 13 maart 2019 00:22 schreef MakkieR het volgende:
Ik hoor steeds het geluid dat de deadline van 29 maart uitgesteld wordt, maar ik vraag me af, als je al 5 jaar lang de tijd hebt gehad, hoe zul je het met een uitstel wel klaar kunnen spelen. Bovendien geeft de EU dan wel een heel zwak signaal af wanneer de de deadline zou verlengen, want dan heeft een deadline ook geen waarde meer. Je kunt hem blijven uitstellen.
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:08:19I'm now at the stage where I think if we end up not leaving it'll be a blessing. Let's face it, my side just doesn't deserve it. reageer retweet
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:26:39I'm no Remainer, I still dislike the EU and consider it to be undemocratic from top to bottom. I won't campaign for Remain. But I'm sick of being let down and embarrassed by all of this. reageer retweet
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:28:42Also I've become very frustrated with myself for the lack of consideration I showed the Northern Ireland issue a few years ago. (More on this at a later date, but I think it's actually symptomatic of something much wider than Brexit) reageer retweet
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:46:50So, I can no longer commit publicly to being a Brexiteer. I'll follow the issue and give my 2 cents, to anybody who might care about my opinion, where I can. But the pursuit for something I now consider unworkable is pointless. I refuse to be driven into madness by it all. reageer retweet
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:53:31The UK had to, at some point, face up to this. But its political system just couldn't cope. We fought the referendum like a general election, we triggered A50 without a plan, we never understood how the EU operated nor that Brexit wasn't a standard negotiation. reageer retweet
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:56:02It's been self-deception on an almighty scale. At one point I thought, naively, that I could stand as a better example for the Leave side, but I now realise that it's hopeless. I'm never asked for input, the media cares only for those on the extreme. A recipe for disaster. reageer retweet
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:01:45I'm quite furious tonight. With general events and with myself. I might open a bottle. reageer retweet
Wel mooi samengevat van hem.quote:Op woensdag 13 maart 2019 00:32 schreef Jane het volgende:
Oliver Norgrove is een voormalig 'Vote Leave'-staflid.twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:08:19I'm now at the stage where I think if we end up not leaving it'll be a blessing. Let's face it, my side just doesn't deserve it. reageer retweet
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:26:39I'm no Remainer, I still dislike the EU and consider it to be undemocratic from top to bottom. I won't campaign for Remain. But I'm sick of being let down and embarrassed by all of this. reageer retweet
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:28:42Also I've become very frustrated with myself for the lack of consideration I showed the Northern Ireland issue a few years ago. (More on this at a later date, but I think it's actually symptomatic of something much wider than Brexit) reageer retweet
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:46:50So, I can no longer commit publicly to being a Brexiteer. I'll follow the issue and give my 2 cents, to anybody who might care about my opinion, where I can. But the pursuit for something I now consider unworkable is pointless. I refuse to be driven into madness by it all. reageer retweet
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:53:31The UK had to, at some point, face up to this. But its political system just couldn't cope. We fought the referendum like a general election, we triggered A50 without a plan, we never understood how the EU operated nor that Brexit wasn't a standard negotiation. reageer retweet
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:56:02It's been self-deception on an almighty scale. At one point I thought, naively, that I could stand as a better example for the Leave side, but I now realise that it's hopeless. I'm never asked for input, the media cares only for those on the extreme. A recipe for disaster. reageer retweet
twitter:OliverNorgrove twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:01:45I'm quite furious tonight. With general events and with myself. I might open a bottle. reageer retweet
Wel laat, maar niet te laat. Er komen waarschijnlijk nog een heel aantal stemmingen aan.quote:Op woensdag 13 maart 2019 07:58 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Twee weken voor de cliff edge is wel rijkelijk laat om realiteitszin in jezelf te ontdekken.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-stem-dit-is-gepie/quote:Ook over de oorzaak van May’s stemprobleem moet Timmermans niet lang twijfelen. “Dit is een gevolg van veel praten, lange dagen maken, en ook nog eens stress. Zij is moe. Een stem kan je perfect kwijt geraken omdat je moe bent. Theresa May moet eigenlijk vooral gaan slapen."
Neem aan dat dit een tijdelijk middel is voor een jaar ofzo, en de tarieven op EU-producten zijn natuurlijk nu ook al nul.quote:Op woensdag 13 maart 2019 08:53 schreef beantherio het volgende:
Government to slash tariffs to zero in case of no-deal Brexit
Organisaties van bedrijven schreeuwden gisteren al "bloody murder" na het debat maar dit gaan ze nog veel minder leuk vinden. Ze worden straks weggeconcurreerd in eigen land.
Ja maar dat geldt straks ook voor producten van buiten de EU. En de producten van Britse bedrijven krijgen straks, als ze geëxporteerd worden, wel met tarieven te maken. Dus: meer concurrentie en eigen land en een slechtere exportpositie.quote:Op woensdag 13 maart 2019 09:01 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Neem aan dat dit een tijdelijk middel is voor een jaar ofzo, en de tarieven op EU-producten zijn natuurlijk nu ook al nul.
Met name om de Ierse / Noord Ierse grens te ontlasten.quote:Op woensdag 13 maart 2019 08:53 schreef beantherio het volgende:
Government to slash tariffs to zero in case of no-deal Brexit
Organisaties van bedrijven schreeuwden gisteren al "bloody murder" na het debat maar dit gaan ze nog veel minder leuk vinden. Ze worden straks weggeconcurreerd in eigen land.
Die argumentatie snap ik maar het middel lijkt hier zwaarder dan de kwaal. Dit is niet fijn voor Britse bedrijven en die zaten al in onzekerheid.quote:Op woensdag 13 maart 2019 09:07 schreef zoost het volgende:
[..]
Met name om de Ierse / Noord Ierse grens te ontlasten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |