abonnement Unibet Coolblue
pi_185573158
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:37 schreef EipNiC het volgende:
Mi moet Nederland in de bres springen. Naast de Belgen is er geen volk dat zo dicht nabij onze aard ligt. Vooral wb sarcasme en droge humor. Koesteren dus, die vrienden.
Britse humor kun je ook in een no deal scenario nog op youtube terug kijken, daarvoor hoeven we ze echt niet bij de EU te houden (met alle negatieve gevolgen voor de bestuurbaarheid van de Unie).
pi_185573159
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]

Niet lang geleden? 80 jaar geleden begonnen, 74 jaar geleden geeindigd...

We moeten er uiteraard lessen uit trekken (en hopelijk gebeurt dat ook), maar niemand doet het VK iets aan nu. Ze willen en doen het helemaal zelf.

En ze laten verhongeren doen we heus niet.
Dat is dus niet zo ontzettend lang geleden ja. Dat is dat generatie ding dus. Ik ben opgevoed met de verhalen over de tweede wereldoorlog. Toen ik er les over kreeg was dat maar een kleine 30 jaar geleden. En al die door mijn geschiedenisleraar uit getypte verhalen die ik moest leren, boeken kreeg je niet, dat ging over dingen die niet zo lang daarvoor gebeurden. Realiseer je je nu. Nu realiseer je je ook dat er een vorm van bias in zat wrs, dat die man iets wilde overbrengen. Maar het heeft je wel gevormd ahw, de Britten waren en zijn the good guys. En ik weet ook wel dat dat niet klopt als je het hele ook koloniale deel meeneemt hoor. Tuurlijk en ook als je alle uitspraken van Churchill meeneemt.
I´m back.
pi_185573169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:30 schreef Moustachio het volgende:
Schotland zal veel spijt hebben dat ze tegen onafhankelijkheid hebben gestemd.
Eens de Brexit rond is:

Onafhankelijk worden van de UK door referendum en daarna lid worden van de EU en de euro invoeren
pi_185573186
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Niemand doet het VK iets aan...
Maakt dat iets uit dan? Een vriend die zichzelf wat aandoet help je toch ook, hopelijk.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:41:58 #130
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185573197
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]

Dat is dus niet zo ontzettend lang geleden ja. Dat is dat generatie ding dus. Ik ben opgevoed met de verhalen over de tweede wereldoorlog. Toen ik er les over kreeg was dat maar een kleine 30 jaar geleden. En al die door mijn geschiedenisleraar uit getypte verhalen die ik moest leren, boeken kreeg je niet, dat ging over dingen die niet zo lang daarvoor gebeurden. Realiseer je je nu. Nu realiseer je je ook dat er een vorm van bias in zat wrs, dat die man iets wilde overbrengen. Maar het heeft je wel gevormd ahw, de Britten waren en zijn the good guys. En ik weet ook wel dat dat niet klopt als je het hele ook koloniale deel meeneemt hoor. Tuurlijk en ook als je alle uitspraken van Churchill meeneemt.
Ouwelullengezever :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:42:23 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_185573205
quote:
Ahjoh, flink overrated allemaal. De Russen hebben ons (indirect) bevrijd van de nazi's. Maar goed dit is ook al weer bijna 75 jaar geleden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:43:29 #132
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_185573252
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:17 schreef Moustachio het volgende:
[..]

Churchill :') De grootste oorlogsmisdadiger die maar wat graag oorlog wilde met Duitsland. Dankbaar zijn? Nooit niet. Zoek maar eens op waar Churchill zich tijdens en na de oorlog allemaal schuldig aan heeft gemaakt.
Na WOI was Churchill een mislukt militair leider die onnodig veel Britten heeft laten sterven op het slagveld van de Dardanellen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_185573255
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:40 schreef Tocadisco het volgende:
Britse humor kun je ook in een no deal scenario nog op youtube terug kijken, daarvoor hoeven we ze echt niet bij de EU te houden (met alle negatieve gevolgen voor de bestuurbaarheid van de Unie).
We zijn toch niet slechts passieve entertainment-consumenten? Ik heb het over onderling contact. Naar mijn ervaring hebben we een veel betere synergy met Britten dan met al die andere Europese volkeren...
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:45:46 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_185573331
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:43 schreef EipNiC het volgende:
[..]

We zijn toch niet slechts passieve entertainment-consumenten? Ik heb het over onderling contact. Naar mijn ervaring hebben we een veel betere synergy met Britten dan met al die andere Europese volkeren...
Eeuh nee. Werkgerelateerd is het beste om samen te werken met de Duitsers. Britten denken alles juist in zero-sum-games ipv 1+1=3.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_185573352
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:41 schreef EipNiC het volgende:
[..]

Maakt dat iets uit dan? Een vriend die zichzelf wat aandoet help je toch ook, hopelijk.
Jij zou een vriend die zichzelf iets aan dreigt te doen onvoorwaardelijk helpen, hoe dom of buitenproportioneel zijn of haar wensen ook zijn?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:46:56 #136
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185573374
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:43 schreef EipNiC het volgende:
[..]

We zijn toch niet slechts passieve entertainment-consumenten? Ik heb het over onderling contact. Naar mijn ervaring hebben we een veel betere synergy met Britten dan met al die andere Europese volkeren...
Mwah, lijkt me regionaal. Oosten van NL is meer op Duitsland gericht, en het zuiden ook wel op België
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_185573388
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:46 schreef Tocadisco het volgende:
Jij zou een vriend die zichzelf iets aan dreigt te doen onvoorwaardelijk helpen, hoe dom of buitenproportioneel zijn of haar wensen ook zijn?
Nee, waar haal je onvoorwaardelijk vandaan? In dit geval vind ik het meer dan gepast.
pi_185573404
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:46 schreef zalkc het volgende:
[..]

Mwah, lijkt me regionaal. Oosten van NL is meer op Duitsland gericht, en het zuiden ook wel op België
Oh, daar heb ik niet bij stilgestaan... Ja, misschien wel inderdaad.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:48:34 #139
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185573418
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]

Jij zou een vriend die zichzelf iets aan dreigt te doen onvoorwaardelijk helpen, hoe dom of buitenproportioneel zijn of haar wensen ook zijn?
"Abusive relationship" - Als jij niet doet wat ik wil dan doe ik mijzelf, en iedereen om mij heen, pijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_185573425
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]

Morgen stemmen ze no deal weg.. Maar dat is de default. Uitstel kan (stemmen ze overmorgen dan over) maar dan moet er een plan zijn. Met een meerderheid. Dat is er niet. En er zijn nog 17 dagen over. Dus dan is een no deal de default.
Ja, maar er zijn 17 dagen over. Dat is politiek gezien echt enorm veel tijd (ter vergelijking: het Kunduz akkoord met 5 partijen werd gesloten 5 dagen na de val van het kabinet, na minder dan 4 dagen onderhandelen). 17 dagen is echt nog zeeën van tijd. No deal is nog steeds niet de meest waarschijnlijke optie.

Je zag trouwens ERG al een beetje opschuiven (ik stem voor als anders de brexit in gevaar komt), DUP deed erg lang over een antwoord. Beweging genoeg nog. Nu eerst met een verpletterende meerderheid No Deal wegstemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185573429
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:37 schreef EipNiC het volgende:
Mi moet Nederland in de bres springen. Naast de Belgen is er geen volk dat zo dicht nabij onze aard ligt. Vooral wb sarcasme en droge humor. Koesteren dus, die vrienden.
Je kunt prima vrienden zijn zonder in hetzelfde huis te wonen, zeker als die vriend je 2,5 jaar geleden heeft vertelt liever op zichzelf te gaan wonen.
Als die vriend vervolgens geen huis gaat zoeken is er een moment dat er een einde komt aan de gastvrijheid van de andere vriend.

Je moet je even de bruiloftsscene van de godfather voor je halen met Marlon Brando in smoking als je dit leest dan komt het beter over :)
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:49:45 #142
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_185573454
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]

Je bent ook van middelbare leeftijd dan? :P.

Dat lijkt me wel, beste Ryan3. Ik zit al 20 jaar op FOK! en heb me niet als kind aangemeld, dus dan kan het al bijna niet anders, he? :P

Mijn vader heeft moeten onderduiken voor de Arbeitseinsatz en mijn moeder is als klein kind ondervoed geweest na de hongerwinter. Ikzelf was als klein kind al anglofiel en ben later zelfs Engelse taal- en letterkunde gaan studeren. Enkele leden van mijn schoonfamilie zijn met Britten getrouwd en wonen in de UK. Ik kom in principe graag (en vaak) in het Verenigd Koninkrijk.
Dit alles neemt echter niet weg dat ze er met Brexit een enorme puinhoop van gemaakt hebben en dat ze compleet van het padje af zijn. Natuurlijk moeten we de bevolking van een buurland helpen als ze in nood zijn, maar niet omdat we ze iets schuldig zouden zijn. Als we dat doen, dan gewoon uit medemenselijkheid.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_185573455
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:43 schreef Falco het volgende:
[..]

Na WOI was Churchill een mislukt militair leider die onnodig veel Britten heeft laten sterven op het slagveld van de Dardanellen.
Inderdaad. En tijdens WO2 miljoenen Indiërs bewust laten sterven. Oorlogsmisdaden van Rusland aan het oosten toestaan en erbij helpen (en na de oorlog onder het tapijt schuiven). Meer dan twintig verzoeken tot vrede met Duitsland negeren en bewust blijven provoceren. Terror bombings en complete steden verwoest enzovoort enzovoort. Ik kan er over blijven doorgaan. Churchill was een eng persoon. Echt bizar dat men hem als held of bevrijder ziet.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:51:06 #144
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185573498
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:43 schreef EipNiC het volgende:
[..]

We zijn toch niet slechts passieve entertainment-consumenten? Ik heb het over onderling contact. Naar mijn ervaring hebben we een veel betere synergy met Britten dan met al die andere Europese volkeren...
Ik vind Groot Brittannië een leuk land maar dan vooral omdat het een soort openlucht museum is. Britten zijn op zich wel prettige mensen maar op veel vlakken rommelen ze maar wat met de manier waarop hun samenleving in elkaar zit. Ik zie de gemiddelde Nederlander het niet lang vol houden in een gemiddelde Britse voorstad. Ik herken veel meer overeenkomsten met de Duitse samenleving en die van Scandinavische landen.
pi_185573527
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]

Ouwelullengezever :').
Generatie ding wrs, dat zeg ik ook.
I´m back.
pi_185573533
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:48 schreef vipergts het volgende:
Je kunt prima vrienden zijn zonder in hetzelfde huis te wonen, zeker als die vriend je 2,5 jaar geleden heeft vertelt liever op zichzelf te gaan wonen.
Als die vriend vervolgens geen huis gaat zoeken is er een moment dat er een einde komt aan de gastvrijheid van de andere vriend.

Je moet je even de bruiloftsscene van de godfather voor je halen met Marlon Brando in smoking als je dit leest dan komt het beter over :)
Ik zeg niet dat Nederland de Britten terug de EU in moeten slepen. Je dient je maat zn soevereiniteit te respecteren. Maar goed, ik zie een taartenbakker en een kat in Brando z'n armen voor me...
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:53:27 #147
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_185573581
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:49 schreef Moustachio het volgende:
[..]

Inderdaad. En tijdens WO2 miljoenen Indiërs bewust laten sterven. Oorlogsmisdaden van Rusland aan het oosten toestaan en erbij helpen (en na de oorlog onder het tapijt schuiven). Meer dan twintig verzoeken tot vrede met Duitsland negeren en bewust blijven provoceren. Terror bombings en complete steden verwoest enzovoort enzovoort. Ik kan er over blijven doorgaan. Churchill was een eng persoon. Echt bizar dat men hem als held of bevrijder ziet.
Inderdaad Den Haag laten bombarderen in maart 1945 (!). Resultaat: 550 doden en een Churchill die dit hele drama niet serieus nam en onderzoeken naar de RAF dwarsboomde :{. Adolf Hitler was geen lieverdje hoor, maar Churchill lustte er ook wel pap van.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_185573628
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:51 schreef beantherio het volgende:
Ik vind Groot Brittannië een leuk land maar dan vooral omdat het een soort openlucht museum is. Britten zijn op zich wel prettige mensen maar op veel vlakken rommelen ze maar wat met de manier waarop hun samenleving in elkaar zit. Ik zie de gemiddelde Nederlander het niet lang vol houden in een gemiddelde Britse voorstad. Ik herken veel meer overeenkomsten met de Duitse samenleving en die van Scandinavische landen.
Ja qua ordening. Maar we kunnen het niet goed met elkaar vinden omdat we (op dat vlak) identiek zijn natuurlijk. Qua wederzijds begrip (tussen de regels) liggen we echt in elkaars straatje... of is dat slechts mijn projectie? Op de een of andere manier klikt het gewoon makkelijk en beter dan met andere nationaliteiten.
pi_185573709
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:49 schreef Moustachio het volgende:
[..]

Inderdaad. En tijdens WO2 miljoenen Indiërs bewust laten sterven. Oorlogsmisdaden van Rusland aan het oosten toestaan en erbij helpen (en na de oorlog onder het tapijt schuiven). Meer dan twintig verzoeken tot vrede met Duitsland negeren en bewust blijven provoceren. Terror bombings en complete steden verwoest enzovoort enzovoort. Ik kan er over blijven doorgaan. Churchill was een eng persoon. Echt bizar dat men hem als held of bevrijder ziet.
Geschiedenis wordt geschreven door winnaars, niet door verliezers.
pi_185573728
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:47 schreef EipNiC het volgende:
[..]

Nee, waar haal je onvoorwaardelijk vandaan? In dit geval vind ik het meer dan gepast.
Maar het is niet gepast omdat de Britten zaken verwachten/eisen die gewoon niet meer redelijk zijn. Je kunt niet van de EU verwachten dat ze een vredesverdrag (de Goede Vrijdagakkoorden) wel even in de prullenbak gaan gooien omdat het de Britten politiek even niet zo goed uitkomt. Of dat ze de Britten toestaan om selectief in de elementen van EU-lidmaatschap te winkelen om een situatie te creëren waarin ze wel alle voorrechten hebben maar verder geen enkele verplichting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')