Welnee, er verandert niks.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef FlyingEagle het volgende:
Dus morgen weer een belangerijk dag in VK?
Ach ja. Geschiedenis he.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef FlyingEagle het volgende:
Morgen (en overmorgen) sowieso, daarna moeten ze misschien nog even bij de EU aankloppen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef FlyingEagle het volgende:
Morgen stemmen over een no deal (wat zinlois is, want de default) en evt overmorgen over een uitstelquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waarom stemmen ze die steeds weg?
Wat nu?
Stemmen of het No-deal brexit is of uitgesteld?
Wat kan er misgaan?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef rubbereend het volgende:
Dus morgen stemmen ze de No Deal weg
dan donderdag stemmen voor een verlenging, maar zonder plan. Mocht dat het halen moeten ze nog een plan in elkaar draaien en dan moeten ze nog naar de EU en dat moet weer naar de lidstaten
gelukkig is er nog veel tijd
Yups.. Te bizar...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef rubbereend het volgende:
dan donderdag stemmen voor een verlenging, maar zonder plan. Mocht dat het halen moeten ze nog een plan in elkaar draaien en dan moeten ze nog naar de EU en dat moet weer naar de lidstaten
Omdat een deel daadwerkelijk een hard Brexit wil, omdat een deel inziet dat deze deal slechter is dan de huidige status quo en omdat een deel van de andere kant hoopt dat zij maar voor stemmen om zelf geen electoraal verlies te lijden.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waarom stemmen ze die steeds weg?
Wat nu?
Stemmen of het No-deal brexit is of uitgesteld?
De EU zit ook niet op deze onzekerheid te wachten; want over 2 maanden weten ze het nog steeds niet waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef rubbereend het volgende:
nouja zinloos. Als ze met elkaar beslissen daar dat ze dat willen dan zou dat een hoop gezeik schelen en duidelijkheid gevenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Morgen stemmen over een no deal (wat zinlois is, want de default) en evt overmorgen over een uitstel
De lulhannes die deze shitshow begon.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik plaats deze maar weer eens.
[ afbeelding ]
Morgen stemmen ze no deal weg.. Maar dat is de default. Uitstel kan (stemmen ze overmorgen dan over) maar dan moet er een plan zijn. Met een meerderheid. Dat is er niet. En er zijn nog 17 dagen over. Dus dan is een no deal de default.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef FlyingEagle het volgende:
Op zich was het een goeie gok, wie had verwacht dat het 52-48 leave zou worden?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik plaats deze maar weer eens.
[ afbeelding ]
Verenigd Koninkrijk - Europa 0-1quote:
ER IS GEEN PLAN. En er zijn nog 17 dagen over.. Succesquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nouja zinloos. Als ze met elkaar beslissen daar dat ze dat willen dan zou dat een hoop gezeik schelen en duidelijkheid geven
Een deal, maar niet deze deal.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom Labour tegenstemt. Die zijn toch voor een deal, of niet?
(Het feit dat Corbyn zelf natuurlijk het liefst een no-deal ziet daargelaten).
Die denken dat een andere deal, een cherry-pickvariant, heel makkelijk te onderhandelen is.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom Labour tegenstemt. Die zijn toch voor een deal, of niet?
Ik vind die debatten in het lager huis wel vermoeiend, ze hebben wel partijen, maar staan vooral hun eigen winkeltje te verdedigen altijd, hun eigen constituency. En de echt snedige debaters zijn ook wel weg, volgens mij.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan echt genieten van de live debatten
EU burgers die in de UK wonen moeten eruit en andersom. Kan ook een voordeel zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat zijn de nadelen van een No-deal brexit
invoer/uitvoertaxen op producten/producten van Europa naar UK?
Wat nog?
Maar deze deal legt eigenlijk nog nauwelijks iets vast (en dat wat wel vast ligt wilden ze sowieso al).quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een deal, maar niet deze deal.
Mjah, of ze doen het alleen maar om May dwars te zitten in de hoop zieltjes te winnen. Dus gewoon een politiek spelletje.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die denken dat een andere deal, een cherry-pickvariant, heel makkelijk te onderhandelen is.
Niet zozeer tax, maar bv het niet mogen gebruiken van bepaalde producten dacht ik. Denk bijvoorbeeld aan isotopen uit Petten voor kankerpatienten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat nog?
En dan stemt iedereen weer leave en ben je niks opgeschoten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef FlyingEagle het volgende:
Is er ook nog een kans op een referendum, of heeft dit totaal geen draagvlak?
Grens tussen Noord-Ierland (UK) en Ierland (EU) in relatie tot het goedevrijdagakkoord, hè.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat nog?
Terecht.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:53 schreef HiZ het volgende:
Tusk maakt de drempel voor verlengen wel heel erg hoog in de laatste zin van zijn verklaring. De Britten zullen verkiezingen voor het EP moeten organiseren bij een zinvolle verlenging.
Geen deals, eenzijdige uitvoeringsbesluiten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet zozeer tax, maar bv het niet mogen gebruiken van bepaalde producten dacht ik. Denk bijvoorbeeld aan isotopen uit Petten voor kankerpatienten.
Zonder echt 0,0 deals zouden vliegtuigen uit de EU niet over het VK mogen vliegen (en andersom) maar ik geloof dat daarover hoe dan ook deals worden gemaakt.
Verkiezingen lossen ook niets op. Dat zorgt er niet voor dat er opeens veel meer te halen is bij de onderhandelingen. De ruimte is nul.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:53 schreef HiZ het volgende:
De Britten zullen verkiezingen voor het EP moeten organiseren bij een zinvolle verlenging.
Denk dat de kans op remain ook wel aanwezig is, vooral door het kleine verschil.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:52 schreef Moustachio het volgende:
[..]
En dan stemt iedereen weer leave en ben je niks opgeschoten.
Dat is hun minste zorg.....quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
UK vakantiegangers en overwinterende of buitenlandwonende gepensioneerden hebben geen ziektenkostenverzekering onder NHS als ze in het EU buitenland zijn.
Ik denk niet dat iemand tussen nu en 29 maart die rol op zich wil nemenquote:
Dat lost deze Brexit-impasse ook niet opquote:
Ik denk dat door dit gehannes het anti-EU sentiment onder de bevolking juist is toegenomen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:54 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Denk dat de kans op remain ook wel aanwezig is, vooral door het kleine verschil.
Vast niet, maar dan kan May wel eindelijk eens uitrusten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
En dan? Denk je dat het parlement hun stem wijzigt?
Ik had verwacht dat er veel volk nog voor een plekje in de EU zou zijn, dus totaal geen brexitquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:52 schreef Moustachio het volgende:
[..]
En dan stemt iedereen weer leave en ben je niks opgeschoten.
En dan? Wie wil het doen en wat gaat het opschieten?quote:
Eerder het anti-government sentiment.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Ik denk dat door dit gehannes het anti-EU sentiment onder de bevolking juist is toegenomen.
Veel, eigenlijk alles wat als vanzelfsprekend op internationaal vlak geregeld is word onzeker. Het hangt veel af van goodwill vanaf dat moment. Bedenk maar eens wat er allemaal al moet zijn geregeld wil een Brit in Frankrijk een auto-ongeluk krijgen en in het ziekenhuis raken.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat nog?
Moah, meer dan de negativiteit over het gestuntel in Westminster zelf?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Ik denk dat door dit gehannes het anti-EU sentiment onder de bevolking juist is toegenomen.
Het VK hannest, de EU nietquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is namelijk allemaal de schuld van de EUquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat het parlement op donderdag voor een verlenging gaat stemmen. Dat betekent dan dus een nieuw plan maken, een nieuwe ronde onderhandelingen ook.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand tussen nu en 29 maart die rol op zich wil nemendus ik denk dat dat niet gebeurd (nog niet)
Denk dat juist door alle gehannes erg tegen de overheid zijn en wel klaar zijn met alles, daarom denk ik dat de meerderheid juist remain zullen gaan stemmen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:55 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Ze blijven binnen het groene kaart systeem!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Veel, eigenlijk alles wat als vanzelfsprekend op internationaal vlak geregeld is word onzeker. Het hangt veel af van goodwill vanaf dat moment. Bedenk maar eens wat er allemaal al moet zijn geregeld wil een Brit in Frankrijk een auto-ongeluk krijgen en in het ziekenhuis raken.
1. De Brit moet Frankrijk in mogen. Daarnaast ook nog de auto en alle bagage
2. Het geheel moet verzekerd zijn in Frankrijk
3. Als die verzekering word aangesproken, hoe word dat afgehandeld?
mee eensquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:58 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat het parlement op donderdag voor een verlenging gaat stemmen. Dat betekent dan dus een nieuw plan maken, een nieuwe ronde onderhandelingen ook.
Het zou bizar zijn als May zo'n nieuwe ronde weer zou leiden, na twee keer een gigantische mislukking in de vorige rondes
Dat is internationaal, binnen de EU hadden ze geen greencard nodig http://www.actuarialpost.(...)ter-brexit-15263.htmquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:58 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Ze blijven binnen het groene kaart systeem!
We kunnen giro 555 alvast openen. Voor Engeland.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik betwijfel zeer of de EU verdere concessies aan de UK gaat doen. Zou enorm stom zijn.
Het groene kaart systeem regelt dat een britse auto gewoon is verzekerd in de E.U, ook na brexit.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is internationaal, binnen de EU hadden ze geen greencard nodig http://www.actuarialpost.(...)ter-brexit-15263.htm
Dat land gaat in totale choas als ze eruit worden geknikkerd.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We kunnen giro 555 alvast openen. Voor Engeland.
Maar dan moet ook nog de EU voor de verleninging stemmen. Als ze dat al doen, moet ook nog over de lengte van de verlenging gestemd worden, waar het Britse parlement ook over eens moet worden. Pas dan kan er over een eventuele nieuwe leider nagedacht worden.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:58 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat het parlement op donderdag voor een verlenging gaat stemmen. Dat betekent dan dus een nieuw plan maken, een nieuwe ronde onderhandelingen ook.
Het zou bizar zijn als May zo'n nieuwe ronde weer zou leiden, na twee keer een gigantische mislukking in de vorige rondes
Chaos niet maar er zullen wel serieuze problemen optreden. En de economie zal een tik krijgen want WTO is echt niet leuk.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:02 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Dat land gaat in totale choas als ze eruit worden geknikkerd.
Je denkt serieus dat er iemand is die de verdeeldheid weg kan nemen?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:58 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ze doen het zichzelf aan.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We kunnen giro 555 alvast openen. Voor Engeland.
Ja, hoeft nog steeds niet, maar lijkt er wel op. En ja, in echt een heel zwart scenario kunnen we gewoon giro 555 openen voor de UK. Ik zou wel doneren, ook al zijn het asses.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:02 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Dat land gaat in totale choas als ze eruit worden geknikkerd.
In het nederlands dan maar... https://www.verzekeringen(...)oene-kaart-verplichtquote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:02 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Het groene kaart systeem regelt dat een britse auto gewoon is verzekerd in de E.U, ook na brexit.
Misschien een beetje overdreven maar als ik nu al zie hoe VK er voor staat met de steun van de EU ben ik erg beniewd hoe ze het zonder de EU gaan doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:04 schreef beantherio het volgende:
[..]
Chaos niet maar er zullen wel serieuze problemen optreden. En de economie zal een tik krijgen want WTO is echt niet leuk.
De Nazi kaart heeft een uiterste houdbaarheidsdatum van 73,4 jaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar tja we hebben wel een soort morele debt tav UK wmb.
Dat is een praktisch ongemak, maar dat vroeg je niet in je eerste post!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
In het nederlands dan maar... https://www.verzekeringen(...)oene-kaart-verplicht
Kortom
- Nu is het niet verplicht voor een Britse auto in Frankrijk
- Bij no-deal Wel
Maar we hebben ze al een keer een koning geschonken... Ze noemen dat tot de dag van vandaag nog steeds 'the Glorious Revolution'.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je dat kreng vergeet en je krijgt een discussie met een agent in een vreemd land waar je de taal niet spreekt en de wetgeving niet kent is het wel iets meer dan een praktisch ongemak.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:08 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Dat is een praktisch ongemak, maar dat vroeg je niet in je eerste post!
Jouw vraag was als een brit in frankrijk een ongeluk krijgt hoe gaat dat verzekerings technisch opgelost worden. Het simple antwoord is dat het groene kaart systeem dat regelt!!
Welkequote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja maar dat was niet de situatie die hij schetste in zijn orginele post!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je dat kreng vergeet en je krijgt een discussie met een agent in een vreemd land waar je de taal niet spreekt en de wetgeving niet kent is het wel iets meer dan een praktisch ongemak.
twitter:AlbertoNardelli twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 20:38:44Senior EU official tells me UK now has 3 options:1) leave with no deal on March 29 2) ask for extension (dependant on reason, length & EU27 unanimity) 3) revoke article 50“There will be no further talks,” the source says.Our story on tonight's vote: https://t.co/rbjbBUTraG reageer retweet
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar we hebben ze al een keer een koning geschonken... Ze noemen dat tot de dag van vandaag nog steeds 'the Glorious Revolution'.
quote:
quote:
Ik stelde die vraag terug in mijn antwoord op de post die ik quote over wat een no-deal mogelijk inhoud. Er zat wat context omheen. Het illustreerde voor mij dat zaken die nu allemaal automatisch zijn geregeld ineens niet meer vanzelfsprekend zijn. Zo hebben lang niet alle Britten een groene kaart van hun verzekering gehad de laatste jaren. Zij zullen die straks eerst bij hun verzekering moeten aanvragen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:08 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Dat is een praktisch ongemak, maar dat vroeg je niet in je eerste post!
Jouw vraag was als een brit in frankrijk een ongeluk krijgt hoe gaat dat verzekerings technisch opgelost worden. Het simple antwoord is dat het groene kaart systeem dat regelt!!
In mijn ogen nietquote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal obvious. Maar goed, Britten (Verenigd Koninkrijkers)...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:10 schreef beantherio het volgende:
twitter:AlbertoNardelli twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 20:38:44Senior EU official tells me UK now has 3 options:1) leave with no deal on March 29 2) ask for extension (dependant on reason, length & EU27 unanimity) 3) revoke article 50“There will be no further talks,” the source says.Our story on tonight's vote: https://t.co/rbjbBUTraG reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |