Thanks! Helemaal mee eens! Wel een reden om lekker te babyknuffelen!quote:Op zondag 10 maart 2019 14:18 schreef exode het volgende:
Welkom Peetjur! En gefeliciteerd En die krampjes moeten echt afgeschaft worden!
Noohquote:Op zondag 10 maart 2019 15:21 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Thanks! Helemaal mee eens! Wel een reden om lekker te babyknuffelen!![]()
Hier gaat alles goed op zich. Gisteravond dus uurtje op bed gelegen voordat ze in slaap viel ivm krampjes. Vanmorgen weer gewogen door kraamhulp (erg lekker om bij ons te hebben, maar ook fijn dat morgenvroeg de laatste ochtend is) en ze is alweer 40 gram boven geboortegewicht. Dat binnen een week is toch best netjes. Ze drinkt, plast en poept goed.
Vanmorgen met haar onder de douche gestaan. Genieten! Jammer dat het nu zulk baggerweer is want we wilden graag de wagen uitproberen nu ze op gewicht is en haar temperatuur ook al helemaal zelf goed regelt. Maar ja, heb nog tot en met 18 maart vrij. Hopelijk komende week ergens.
Gisteren en vrijdag eerste bezoek gehad. Vandaag helemaal niks. Alleen ons gezinnetje!
Ik ben gewoon Papa
Lees het nu terug idd hahaquote:Op zondag 10 maart 2019 15:58 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat klink je verliefd Peejtur!Fijn dat het zo goed gaat. Hoop voor jullie dat ‘t weer snel wat opklaart om de wagen te testen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn T sliep ook erg slecht, maar niet zo slecht. Werd elke anderhalf uur wakker voor bv. Met 13 maand gestopt met ‘s nachts bv geven en toen ging hij meestal doorslapen.quote:Op zondag 10 maart 2019 20:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb echt even behoefte aan eind-goed-al-goed-ervaringen met baby's die het eerste half jaar heel slecht sliepen![]()
Zijn er posters of lurkers met grote baby's, dreumesen, peuters, kleuters, die ervaren hebben dat hun zeer bagger slapende baby nog voor het jaar wel ok sliep![]()
Ik ben mn moraal inmiddels wel een beetje kwijt. O is elke nacht zo vaak en lang wakker. Inmiddels slaapt hij vanaf 12u ofzo toch weer naast mij, met mijn arm onder zijn hoofd, omdat het anders niet gaat. Ook dan wordt hij heel vaak wakker, maar hij slaapt dan tenminste een klein beetje tussendoor. Overdag slaapt hij soms oke, soms zelfs heel goed, soms vrijwel niet, maar er is bijna altijd gedoe. Hij huilt altijd bij het in bed leggen. Moet hem altijd 2-3-4 x opnieuw in slaap wiegen. 's avonds krijgen we hem vaak wel even in slaap, maar eindigt ie toch weer bij mij op schoot omdat hij weer ontroostbaar wakker wordt.
Volgens mij hebben we zo ongeveer alles wel geprobeerd inmiddels dus ik hoef niet eens echt tips te hebben, en ik weet dat jullie ervaringen niks zeggen over mijn baby, maar ik heb echt even behoefte aan verhalen waarbij het goed kwam. En het liefst niet pas bij 3 jaar.
Ik vind 1 jaar wel een soort van te overzienquote:Op zondag 10 maart 2019 20:40 schreef Kimpossible het volgende:
Spees, mijnes begonnen allebei ineens een stuk beter te slapen rond het jaar. Niet de termijn die je hoopt misschien, maar voor mij was het overzichtelijk.
Tot die tijd heb ik met name met m’n tweede, door ervaringen met de eerste, meegeveerd en veel samen geslapen met de cosleeperwieg als uitvalbescherming. Slaap is zķ cruciaal.
Dikke kus. Het komt goed
Awh, het stopt maar niet he.quote:Op maandag 11 maart 2019 07:53 schreef Aure het volgende:
Jip was een aantal dagen koortsvrij, maar ik vond hem vannacht toch wel weer warm aanvoelen. 39.0
Troost je, hier precies hetzelfde met M. Wij zijn sinds dit weekend ook ineens wat meer bezig met M omdat hij sneller uitgespeeld is, meer aandacht wil, meer wil drinken, moeilijker in slaap komt enz. Meer jammeren en huilen, weinig lijkt goed. Hopelijk stelt het je gerust dat het hier net zo isquote:Op maandag 11 maart 2019 08:34 schreef PriemGirl het volgende:
Hier wel een onstuimige Tijn met dit net zo gekke weer van afgelopen weekend. Hele zaterdag enorm onrustig, nooit helemaal tevreden en ook nooit helemaal verdrietig's Avonds uit het niets plots weer een uur huilen, wat resulteerde in ik die meehuilde want zo ken ik hem niet (en ze gewoon niet kunnen vertellen wat er nu daadwerkelijk dwars zit). Maar daarna kwamen er alweer wat lachjes te voorschijn en ging ie toch weer slapen. Wel 5x wakker maar vannacht was dat maar 1x weer. Geen idee.. Kan ook geen tandjes voelen en hij is verder niet koortsig. Vanmorgen lag hij weer heerlijk te kirren na zijn flesje en lijkt alles weer prima.
3 euro rietjesbeker van de Wibraquote:Op maandag 11 maart 2019 09:03 schreef exode het volgende:
Ah Spees, ik heb geen tips of verhalen, alleen een knuffel! Ik hoop dat het snel beter gaat.
Neeee Aure, die Jip. Dat stomme weer ook, van mij mag die zeikregen weg en wegblijven. De virussen blijven zo hangen nu. Hopelijk knapt hij snel op.
Dat gaat snel DUMAN, wat een geregel dan he. En hallo, U bijna 1 jaar? Doe normaal joh.
Vraagje: Juul is nu dus 8 maanden en drinkt 3 flessen. We bieden water aan in haar fles en in een oefenbeker. De fles wil ze niet, die is duidelijk alleen voor melk. De beker kan natuurlijk maar dan moeten we steeds een slokje aanbieden. We hebben een Nuby tuitbeker. Maar Ze bijt steeds in de tuit in plaats van drinken (deze https://www.mamaloesbabys(...)et-tuit-240-ml-10052).
Kortom wat gebruiken jullie om water/thee/diksap aan te bieden?
Die kunnen we wel even testen, we hebben rietjesbekers van de Hema liggen. Maar Juul kiept alles om nog, die dingen zijn niet bepaald antilek. Ach, kunnen we daarna meteen dweilen.quote:Op maandag 11 maart 2019 10:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
3 euro rietjesbeker van de Wibra![]()
Ik was ook aan het kijken voor een veel te dure antilek geval beker, maar mijn moeder had voor daar de rietjesbeker gekocht en het werkt super goed en lekt amper. Gebruiken we nu al 2 maanden volgens mij (overigens alleen water hier, sap vind ik niet nodig & thee nog steeds niet geprobeerd).
Hier gebruik ik ook wel af en toe in een glas, maar wat ik lastig vind is als hij aan tafel zit & niet begrijpt dat zijn hoofd helemaal naar achter moet om te drinken + de kinderstoel is daar gewoon niet voor gemaakt (hoge achterkant enzo).quote:Op maandag 11 maart 2019 10:29 schreef Aure het volgende:
Als die munchkin beker op de grond valt ligt er ook altijd wel een beetje water. Het fijne aan die beker vind ik dat het drinkt als een normale beker/mok/glas, het heeft geen tuitje of rietje. Afgekoelde (kruiden)thee doen we er ook wel eens in. Verveine is een hit momenteel.
Bedankt! Ik kreeg net een mail dat de bestelling verzonden is en ben erg benieuwd.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik vond ze heel erg fijn, maar alvast een waarschuwing: ze gaan kapot bij kruipen over een ruwe ondergrond (in ons geval stenen tegelvloer met voegen). Dat gebeurt waarschijnlijk bij al dat dunne wollen spul ongeacht het merk, maar ik had er niet bij stil gestaan tot het al te laat was.![]()
ZZ heeft nu alleen nog een Dilling setje sokken+legging+trui bij wijze van thermo onderlaagje in de winter(vakantie).
Haha!quote:Op maandag 11 maart 2019 11:13 schreef Schanu het volgende:
Wij doen idd ook een mix, veel dingen eet ze uit het vuistje en wat niet lukt, prak ik en voer ik met af en toe een potje tussendoor als ik geen alternatief in huis heb. Gaat prima!
Overigens, ik moest net bijna een traantje wegpinken bij het bericht over baby eekhoorntjes die uit bomen waaiden en onderkoeld werden opgehaald door de dierenambulance. En nu voor altijd moederloos blijven omdat mama eekhoorn niet meer te traceren is. Gaan die hormonen ķķit nog weer weg of blijf ik de rest van mijn leven grienen om dit soort berichtgeving?
Ja dat dus. De eerste paar maanden. Ik ben ruim 9 maanden verder en nog steeds een zacht gekookt eiquote:Op maandag 11 maart 2019 13:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha!
Mevrouw ToT was ook behoorlijk gevoelig in de eerste maanden na de bevalling, maar ze is nu weer veel meer de oude.
waarom meng je het met olvarit? Ik snap de toegevoegde waarde daarvan niet echt, in olvarit zit toch gewoon alles wat nodig is als je een potje geeft?quote:Op maandag 11 maart 2019 13:02 schreef ToT het volgende:
Ik heb hier een tijd geleden een stronk broccoli gekookt, fijn geprakt en in kleine porties ingevroren. Dit meng ik steeds met wat Olvarit en de laatste tijd meng ik er ook wat ei doorheen. Dit prak ik ook wel, maar niet te fijn; hij moet wel aan stukjes en klontjes wennen en het schijnt ook goed te zijn voor de kaakspieren dat ze iets te slikken hebben i.p.v. dat het zomaar naar binnen wegglibbert.
Het is duidelijk dat hij niet van eiwit houdt; hij sabbelt die stukjes schoon en spuugt ze dan weer uit. Maar als ik het dan weer terug in zijn mondje doe, eet hij het toch wel op.
Toevallig echt net een filmpje gemaakt met dat ik hem aan het eten ben.Wat een knoeipot is het ook!
![]()
Binnenkort ff wat blokjes diepgevroren andijvie halen. Kijken hoe dat gaat.(Ga ik ook mengen met Olvarit.)
Fruit geven we hem voorlopig nog niet zo veel, omdat hij dan echt een aantal dagen bijna geen melk meer wil drinken; meneer wil dan FRUIT!Ook groentehapjes bevallen hem dan ook duidelijk veel minder.
Als we geen fruit geven, klokt hij na een stevige portie groente zo ook een flinke fles melk weg!
Wat de Rapley methode betreft; wij zouden dat nog niet echt durven!Daarbij kan hij nog niet echt rechtop zitten.
Ik ben 15 maanden verder en het is nog steeds niet overquote:Op maandag 11 maart 2019 13:24 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ja dat dus. De eerste paar maanden. Ik ben ruim 9 maanden verder en nog steeds een zacht gekookt ei
Ow!quote:Op maandag 11 maart 2019 13:24 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ja dat dus. De eerste paar maanden. Ik ben ruim 9 maanden verder en nog steeds een zacht gekookt ei
Olvarit is altijd een heel egaal mengsel met een milde smaak. Ik heb van meerdere kanten gehoord dat baby's behoorlijk pietluttig met eten kunnen worden als ze daar te veel aan wennen; lusten niets met stukjes, lusten niks wat een beetje bitter is of een afwijkende smaak heeft enz.quote:Op maandag 11 maart 2019 13:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom meng je het met olvarit? Ik snap de toegevoegde waarde daarvan niet echt, in olvarit zit toch gewoon alles wat nodig is als je een potje geeft?
O is ook dol op fruit, appel, banaan, peer, hij smult ervan. Hij krijg tegenwoordig als toetje vaak wat zelfgemaakte appelmoes, omdat hij op yoghurt niet zo goed reageerde...
Dat biedt weinig hoopquote:Op maandag 11 maart 2019 13:30 schreef rena het volgende:
[..]
Ik ben 15 maanden verder en het is nog steeds niet over
Ik ook, bijna 12 maanden verder dus. En m'n vriend is helemaal een zacht ei geworden.quote:Op maandag 11 maart 2019 13:24 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ze zijn ontzettend vaak in de aanbieding bij de Jumbo, maar ze adverteren er niet mee.quote:Op maandag 11 maart 2019 17:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Hapjes.. Ik zal blij zijn als het hier iets soepeler gaat.. Gaat denk ik 60% direct weer de mond uit.
Ze begint nu een beetje banaan te waarderen, zoete aardappel en mango. Dingen als broccoli, bloemkool, aardappel, appel, noem maar op blieft ze niet en vindt z'n weg naast de stoel.Brood(korst) betekent zelfs krijsen.
Als compromis nu ook bezig met Ella's Kitchen. Vooral 'the yellow one' is een succes. Voor laatst waren ze vanwege 'herindeling van het assortiment' 1+2 gratis hier dus ik heb een goede voorraad liggen. Liever zou ik alles zelf maken, want voelt toch altijd dubbel een pakje te geven wat maanden houdbaar is..
Andere kindjes uit onze CP groep eten werkelijk allemaal álles al, dus je twijfelt soms wel aan jezelf.![]()
N.a.v. het zitten (en pogingen tot kruipen) willen we trouwens binnenkort toch maar eens gaan kijken voor de traphekjes, maar totaal nog niet in verdiept. Hebben jullie nog tips? Klemhekjes? Of vastschroeven? Boven en beneden of alleen boven? Waar, welke prijsklasse?
O wil inmiddels heel graag hapjes, maar hij vindt het doorslikken nog echt moeilijk. Veel spuugt hij meteen uit. Gisteren heeft hij ineens een heel bakje gepureerde mango opgegetenquote:Op maandag 11 maart 2019 17:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Hapjes.. Ik zal blij zijn als het hier iets soepeler gaat.. Gaat denk ik 60% direct weer de mond uit.
Ze begint nu een beetje banaan te waarderen, zoete aardappel en mango. Dingen als broccoli, bloemkool, aardappel, appel, noem maar op blieft ze niet en vindt z'n weg naast de stoel.Brood(korst) betekent zelfs krijsen.
Als compromis nu ook bezig met Ella's Kitchen. Vooral 'the yellow one' is een succes. Voor laatst waren ze vanwege 'herindeling van het assortiment' 1+2 gratis hier dus ik heb een goede voorraad liggen. Liever zou ik alles zelf maken, want voelt toch altijd dubbel een pakje te geven wat maanden houdbaar is..
Andere kindjes uit onze CP groep eten werkelijk allemaal álles al, dus je twijfelt soms wel aan jezelf.![]()
N.a.v. het zitten (en pogingen tot kruipen) willen we trouwens binnenkort toch maar eens gaan kijken voor de traphekjes, maar totaal nog niet in verdiept. Hebben jullie nog tips? Klemhekjes? Of vastschroeven? Boven en beneden of alleen boven? Waar, welke prijsklasse?
Wij gebruiken nu een Avent rietjesbeker (had ik nog staan van Twix). We hebben het principe van zuigen aan een rietje eenmaal geoefend met een zakje Ella’s Kitchen knijpfruit, waarbij we zachtjes in het zakje knepen waardoor er wat uit het tuutje kwam. Dat bleek voldoende, hij snapt het. Hij gaat nu helemaal in de gloria als hij de rietjesbeker ziet. Hij krijgt overigens alleen water.quote:Op maandag 11 maart 2019 09:03 schreef exode het volgende:
Ah Spees, ik heb geen tips of verhalen, alleen een knuffel! Ik hoop dat het snel beter gaat.
Neeee Aure, die Jip. Dat stomme weer ook, van mij mag die zeikregen weg en wegblijven. De virussen blijven zo hangen nu. Hopelijk knapt hij snel op.
Dat gaat snel DUMAN, wat een geregel dan he. En hallo, U bijna 1 jaar? Doe normaal joh.
Vraagje: Juul is nu dus 8 maanden en drinkt 3 flessen. We bieden water aan in haar fles en in een oefenbeker. De fles wil ze niet, die is duidelijk alleen voor melk. De beker kan natuurlijk maar dan moeten we steeds een slokje aanbieden. We hebben een Nuby tuitbeker. Maar Ze bijt steeds in de tuit in plaats van drinken (deze https://www.mamaloesbabys(...)et-tuit-240-ml-10052).
Kortom wat gebruiken jullie om water/thee/diksap aan te bieden?
Thanks voor je reactie!quote:Op maandag 11 maart 2019 21:02 schreef BellaaElisa het volgende:
@:Malteser ik breek even in. Dat had ik met N. ook. Ik heb toen een Nuby beker gekocht met een tuut (Kruidvat), Misschien vindt Mars dat ook fijner drinken?
Water is ook voor het vocht, niet om van te groeienquote:Op maandag 11 maart 2019 21:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Van water komt hij natuurlijk ook niet aan. Wellicht nog een echt ontbijt? O smult s morgens van havermoutpap. Verder zou ik het ook niet zo goed weten. Wellicht gewoon even aankijken? Kan het zijn dat je je wat sneller zorgen maakt door twix?
Helaas, hij wil ‘s morgens een fles. En wel nu mama! Of nee, WEL NU mama! En zie mijn reactie op Jagar hierboven.quote:Op maandag 11 maart 2019 22:15 schreef Jentin het volgende:
Ik zou ook denken aan iets eetbaars bij het ontbijt, Malteser. Phi drinkt ‘s morgens nog maar heel matig de fles (zelfs na een doorslaapnacht met moeite 100 ml), maar een boterham of een bakje yoghurt/kwark eet ze dan heel graag en heel goed (als in: gaat op/leeg, en dan heeft ze vijf minuten ervoor de fles echt weggeslagen).
Ze drinkt graag water (ze zal ook wel moeten, want andere opties zijn er niet voor haar), maar als ik vind dat ze weinig vocht binnenkrijgt, geef ik vaak een peertje of ander sappig fruit.
Heb je het nieuwe of het oude type? Ze hebben de luiers vernieuwd (drie banen absorptie). Maar er kwamen zoveel klachten dat ze nu toch het oude type ook weer verkopen.quote:Op maandag 11 maart 2019 22:22 schreef Peejtur het volgende:
Wat zijn de luiers van de Kruidvat verschrikkelijk k*t zeg. Gebruiken ze nog maar sinds zaterdag en nu al 3 keer doorgelekt waarvan 2 met bruin spul
Nu ruim 300 gram afgevallen in 6 weken. Niet ziek geweest. Wel is hij gaan lopen achter een loopwagentje. Dat is een soort van main business.quote:Op maandag 11 maart 2019 22:35 schreef Jentin het volgende:
Dan heb je aan mijn verhaal inderdaad helemaal niks, Malteser![]()
Hopelijk kan het cb je verder helpen. Valt hij veel af? Ik snap je zorgen, zeker gezien jullie voorgeschiedenis met Twix, maar je schema oogt prima imo en je kunt er moeilijk meer dingen inproppen als hij niet wil. Hopelijk vind je een fijne oplossing ķf het vertrouwen/de bevestiging dat het wel losloopt.
Phi tijgert overal heen en soms doet ze ineens een soort kruipje op één knie en met haar buik van de grond. En ze kan los zitten! Ze zat vanmiddag echt een paar minuten los met zo’n kralenspiraal te spelen en ze kan zichzelf ook zonder handje aan de grond corrigeren als ze dreigt om te kukelen.
Toch grappig hoe je zoiets dan weer een hele prestatie vindt
Zal morgen eens kijken maar ze had het erover dat het de laatste oude verpakking newborn was die ze hadden. 52 stuks ipv de 50 in de nieuwe.quote:Op maandag 11 maart 2019 22:26 schreef Malteser het volgende:
[..]
Heb je het nieuwe of het oude type? Ze hebben de luiers vernieuwd (drie banen absorptie). Maar er kwamen zoveel klachten dat ze nu toch het oude type ook weer verkopen.
Nieuwe type heet: droog en flexibel.
Oude type heet: droog en vertrouwd.
We gebruiken de newborn. Zou tot 5 kg moeten kunnen en ze is net 3555.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 09:09 schreef aapieannie het volgende:
Malteser, ziet er in mijn ogen uit als een gezond schema hoor. Als hij hetzelfde is blijven eten maar tegelijkertijd ook veel meer is gaan bewegen is het ook niet zo gek denk ik dat hij aan het afvallen is.
Gebeurde hier bij kleuter ook, die veranderde van te dikke baby, naar een kind zonder vetreserves...
Peejtur, wij gebruiken ook kruidvat luiers maar geen klachten hier. Welke maat gebruiken jullie? Misschien al toe aan maatje groter..
Verder mogen wij straks naar het cb. Ben benieuwd hoe de heren gegroeid zijn, maar als ik zo naar ze kijk loopt dat wel los. Mn kleine spekkies!
[ afbeelding ] hand in hand naar de boxmobiel kijken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaan we doenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:06 schreef Jagärtrut het volgende:
die luiermaten daar klopt niets van Peejtur. Ik zou eens een maat 1 proberen dan, wellicht gaat dat beter. En poepexplosies zijn normaal, onafhankelijk van luiermaat!
Manoman, vannacht van half 2 tot zes wakker geweest. Niet alleen door O, maar wel voornamelijk. Koffieinfuustijd. Het is maar goed dat hij zo schattig is.
Goed plan. In newborn heb je namelijk ook nog verschillende maten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks even bijlezen.
[ Bericht 13% gewijzigd door Peejtur op 19-03-2019 10:26:06 ]
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:28 schreef Helsinki het volgende:
BFD!.
Onze bijdrage:Erg mooie fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks even bijlezen.![]()
![]()
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:28 schreef Helsinki het volgende:
BFD!.
Onze bijdrage:Mooie vrouwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks even bijlezen.Wauw
En mooie baby natuurlijk
En Tijn aan het bier. Ja wat wij drinken en eten is ook erg interessant. Maar zelf proberen ho maar! En die bijtring voor in de koelkast hebben wij ook, zal hem eens aan M geven.
[ Bericht 7% gewijzigd door Peacefulll op 12-03-2019 12:11:42 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En op de terugweg begon hij te janken omdat z’n abrikoosjes op waren en omdat de mevrouw die naast hem zat en naar hem lachte uitstapte. Jezus Christus.![]()
Het was spits en iedereen keek een beetje boos. Maar fuck dat.
Protčge moi de mes désirs.
Pas daar wel mee op ivm rebreahting.quote:Op woensdag 13 maart 2019 09:21 schreef Schanu het volgende:
Ik heb toen mijn kussensloop bij haar neergelegd, ze begroef haar gezichtje erin en ging meteen slapen
Ja klopt, ik vind het ergens ook heel eng, maar ze nestelt zich altijd ergens tegenaan want anders slaapt ze niet. Dus of ze drukt haar hele gezicht in het matras, of tegen de zijkant van het bed, of in dit geval in mijn kussensloop. Als ze bij mij in bed ligt, wil ze alleen op mijn kussen liggen als ze op haar zij ligt en drukt ze haar gezichtje helemaal tegen mij aan. Kennelijk geeft dat haar een veilig gevoel, ik ken het niet wat peuter heeft dit nooit gehad (die wilde juist alles om haar hoofdje heen vrij hebben als ze sliep). Maar vervelend is het wel inderdaad want echt veilig is het nietquote:Op woensdag 13 maart 2019 09:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Pas daar wel mee op ivm rebreahting.
Wij hadden een paar knuffeldoekjes voor G en daar sliep ik eerst 1 nacht mee en daarna gingen ze bij G in de wagen (die sliep heel slecht in) en daarmee ging het veel beter.quote:Op woensdag 13 maart 2019 09:28 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ja klopt, ik vind het ergens ook heel eng, maar ze nestelt zich altijd ergens tegenaan want anders slaapt ze niet. Dus of ze drukt haar hele gezicht in het matras, of tegen de zijkant van het bed, of in dit geval in mijn kussensloop. Als ze bij mij in bed ligt, wil ze alleen op mijn kussen liggen als ze op haar zij ligt en drukt ze haar gezichtje helemaal tegen mij aan. Kennelijk geeft dat haar een veilig gevoel, ik ken het niet wat peuter heeft dit nooit gehad (die wilde juist alles om haar hoofdje heen vrij hebben als ze sliep). Maar vervelend is het wel inderdaad want echt veilig is het niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik de rest van de dag versneld doorspoelen? Slapen ging $^$$-#*: en de tijd dat hij wakker is is hij niet te genieten. Ik denk dat of er een tandje door gaat komen of de waterpokken met dank aan een nichtje 2 weken geleden."Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
Paar pagina's terug staan al wat tipsquote:Op donderdag 14 maart 2019 07:53 schreef Loj het volgende:
Verder echt niet zo goed bijgelezen maar wel een vraag..
Waar geven jullie de baby’s water uit (6,5 maand). Uit de “melk”fles, een andere fles of een oefenbekertje ofzo? En doen jullie ook de lauwe thee of alleen water?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U vond z’n feestje geweldig, jongens.![]()
Protčge moi de mes désirs.
quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hahaha awhhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U vond z’n feestje geweldig, jongens.![]()
Deze hebben nu ook 3 banen of was dat al? Het viel me van de week ineens op (vond de luier vrij nat). Nu gebruiken we pampers weer en daarna gaan we denk ik voor die van de Lidl. Waren we een tijdje geleden ook tevreden overquote:Op donderdag 14 maart 2019 12:52 schreef SacreCoeur het volgende:
Alle AH luiers zijn volgens mij vernieuwd Helsinki, ze waren hier ook een tijd slecht verkrijgbaar en online OP=OP ( de oude verpakkingen ).
Dat weet ik niet, alleen ervaring met de luierbroekjes en die zijn ook niet meer wat ze zijn geweest helaas.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:56 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Deze hebben nu ook 3 banen of was dat al? Het viel me van de week ineens op (vond de luier vrij nat). Nu gebruiken we pampers weer en daarna gaan we denk ik voor die van de Lidl. Waren we een tijdje geleden ook tevreden over.
20 minuten heeft I. geslapen!
Ach gossie, U. Leuke traktaties zijn het geworden trouwens!
Naast een dikke -knuffel- toch even benieuwd, als slaaptraining je tegenstaat (wat ik me zeer goed kan indenken), wat is bij jullie ook alweer het bezwaar tegen samen slapen?quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:31 schreef Jagärtrut het volgende:
nadat ik vannacht tegen mijn baby geschreeuwd heb dat hij nu gvd echt moet gaan slapen, en daarmee peuter wakker schreeuwde hebben we besloten dit weekend te gaan slaaptrainenen bij O. Aan de ene kant staat het me erg tegen, ik zou hem in theorie graag onbeperkt toegang tot de borst willen bieden ‘s nachts, maar in praktijk kan het gewoon niet langer, hij is niet de enige. Als ik vannacht 4 uur geslapen heb is het veel, en dat gaat al weken zo. 3 Uur aan 1 stuk slapen voelt als een luxe.
Ik vind het zo moeilijk, dat interne conflict. Rationeel weet ik dat het goed is, en dat hij prima zonder de borst zou moeten kunnen in de nacht. Emotioneel vind ik dat nog wel heel erg lastig.
ik ben geen makkelijke slaper. Soms slaap ik wel met O naast me, maar vaak kom ik dan helemaal niet in slaap. Anders was dat ook de oplossing hier.quote:Op donderdag 14 maart 2019 13:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Naast een dikke -knuffel- toch even benieuwd, als slaaptraining je tegenstaat (wat ik me zeer goed kan indenken), wat is bij jullie ook alweer het bezwaar tegen samen slapen?
Het is hier thuis voor ons allemaal al maandenlang verreweg de beste manier om met z'n allen genoeg slaap te krijgen (slokjes borstvoeding worden hier in voor driekwart slapende toestand aangeboden), werkt het bij jullie niet lekker? Sterkte in elk geval!
Geen gekke plekken meer erbij, maar met Bollie gaat het voor geen meter. Ze heeft nog steeds vlagen met achterlijk hoge koorts, drinkt amper wat en ze krijst elke keer alles bij elkaar van pijn/ellende/ongemak (en dat zelfs na paracetamol én ibuprofen). Vooral ‘s nachts. Ik moet het al sinds zaterdag doen op hazenslaapjes van 20 minuten, met geluk zo’n 3x per nacht. Dus ik ga zo maar weér met haar naar de huisarts, want ik vind dat het te lang duurt voor ze opknapt.quote:Op donderdag 14 maart 2019 13:20 schreef aapieannie het volgende:
Duman u is vandaag jarig? Gefeliciteerd!!
Hier nog altijd tevreden over de kruidvat luiers.. als dit pak leeg is gaan we wel over naar maat 4, ze redden het qua absorbtie nog wel, maar ze sluiten niet helemaal lekker meer aan bij mn spekkies..
Sillie hoe is het met bollie? Zijn er nog meer gekke plekken bij gekomen?
Helsinki ik las je vraag over hoe dan dat er baby's zijn die zo lang slapen. Ik zal het ze eens vragen maar gok niet dat ik antwoord van ze krijg![]()
Wij geven hier momenteel tussen 8 en 9 de laatste fles, en dan gaan ze meestal gewoon lief slapen tot ik ze in de ochtend weer uit bed haal.
Vanmorgen hebben de heren een gekookte gepureerde appel gehad, ze vonden het zo lekker dat ze allebei ernstig aan het mopperen waren toen het bakje leeg was haha. Dat belooft wat voor als ze groter zijn!
Ik wilde al de Gulliver opperen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 21:04 schreef Helsinki het volgende:
Wat lekker, Aapie! Doen ze goed. I. heeft uiteindelijk 40 minuten geslapen (overdag). Hij slaapt nu weer een tijdje, wordt tussendoor wel wakker maar valt ook wel weer in slaap nadat hij z'n handjes heeft bewonderd.
@:VKV: bedankt, ga ik even kijken! I. is geen fan van de zon op z'n gezicht.
Oef, hij past nog maar even in de co-sleeper. Ik wil eigenlijk een familiebed, maar L. is daar echt op tegen. Om mij tegemoet te komen stelde hij voor z'n ledikantje op de kamer te zetten. Maar ja, dat is toch wel een beetje anders. Zijn er geen co-sleepers voor lange baby's? Ik ben marktplaats al aan het afspeuren voor een Gulliver.
Wij hadden een chicco en daar had hij volgens mij nu nog in kunnen slapen, maar ik vond het co-sleepen niet zoquote:Op donderdag 14 maart 2019 21:04 schreef Helsinki het volgende:
Oef, hij past nog maar even in de co-sleeper. Ik wil eigenlijk een familiebed, maar L. is daar echt op tegen. Om mij tegemoet te komen stelde hij voor z'n ledikantje op de kamer te zetten. Maar ja, dat is toch wel een beetje anders. Zijn er geen co-sleepers voor lange baby's? Ik ben marktplaats al aan het afspeuren voor een Gulliver.
Een voedingskussen? zodat hij lekker ligt? en jij zitquote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:49 schreef ToT het volgende:
Godverdomme, ik heb ruim de helft van mijn leven al nek- en rugklachten.
Sinds ik arbeidsongeschikt thuis zit zijn die klachten een stuk minder, maar nu mini-ToT de 8 kilo nadert, heb ik weer behoorlijke klachten. Nu niet in de wervels maar de zenuwbanen.
CBD-olie en paracetamol helpen wel wat, maar onvoldoende.
We moeten hem toch maar aanleren dat hij in een stoeltje moet zitten om het flesje te krijgen. Meneer is namelijk verwend en wil het liefst gevoerd worden terwijl je staat en hem heen en weer wiegt of met hem rondloopt!![]()
Zitten kan an sich wel, maar niet altijd. En zeker niet als je je elleboog ergens op laat rusten, of dat zijn voetjes ergens tegenaan komen.
Dat valt onder ondersteuning, en daar houdt meneer helemaal niet van!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 10:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Een voedingskussen? zodat hij lekker ligt? en jij zit
Ja, we hebben ze nu toestemming gegeven om het buitenbed te gebruiken. Ze hebben er maar 1 per groep, dus het is wel steeds de vraag of het kan natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:35 schreef Hupje het volgende:
Exode, het buitenbed was voor onze slechte slaper op het kdv echt dé oplossing. Als ze een goed protocol hebben opgesteld voor het buiten slapen, zou ik het gewoon doen. Onze ervaring is dat de leidsters voorzichtiger waren dan wij nodig vonden.
in de bébé-jou badjes past een badring(in de bébé-basics, welke een volledig vlakke bodem heeft, past geen badring).quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:59 schreef Helsinki het volgende:
Over rugklachten gesproken (soort van): ik heb als ik I. in z'n babybadje doe echt iedere keer weer last van mijn onderrug. Ook voor L. is deze te laag (we hebben er eentje van bébé-jou). Daarnaast is I. eigenlijk een beetje te lang aan het worden, maar zelf rechtop zitten doet hij nog niet. Iemand tips voor wat - naast samen douchen - een goede rugvriendelijke optie zou zijn?
Ja, die bedoel ik.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:59 schreef Helsinki het volgende:
SC, bedoel je de next2me? Die hebben we nu namelijk. Mijn moeder vond het in ieder geval onzin, liet ze merken. 'Het is gewoon tijd voor z'n eigen bed in z'n eigen kamer'.
Bij O doe ik een half opgeblazen zwemvleugeltje achter zijn rug in de badring, hier zie je het een beetje:quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:59 schreef Helsinki het volgende:
Denk dat het de Gulliver wordt.
SC, bedoel je de next2me? Die hebben we nu namelijk. Mijn moeder vond het in ieder geval onzin, liet ze merken. 'Het is gewoon tijd voor z'n eigen bed in z'n eigen kamer'.
Krijgertje, dat lijkt mij ook pittig. Fijn dat hij heeft kunnen ruilen! Dat scheelt toch weer. Wij hebben het hier vaak met slapen gehad. Overdag was dat dan (bij mij) een ramp met in de middag uren krijsen/huilen. En rond de tijd dat L. thuis kwam was hij lekker aan het slapen
.
Beterschap voor Bollie! Wat een narigheid.
Over rugklachten gesproken (soort van): ik heb als ik I. in z'n babybadje doe echt iedere keer weer last van mijn onderrug. Ook voor L. is deze te laag (we hebben er eentje van bébé-jou). Daarnaast is I. eigenlijk een beetje te lang aan het worden, maar zelf rechtop zitten doet hij nog niet. Iemand tips voor wat - naast samen douchen - een goede rugvriendelijkeoptie zou zijn?
Vannacht ook weer om 04:00u een wakkere baby. Van mij mag er wel weer een nacht zonder onderbrekingen komen. Wel leuk: tussen L. en mij waren er zo nu en dan wat wrijvingen de afgelopen weken. Maar dit wakkert wel weer een beetje het gevoel dat we een team zijn aan. Samen in de overlevingsstand.
Succesquote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zou het badje gewoon even laten zitten en meenemen onder de douche. Zodra ze kunnen zitten is het sowieso een ander verhaal.
Vanavond beginnen we met slaaptrainen van O. Peuter en ik slapen beneden, mijn man en O boven. Ik ga voor het eerst in 10 maand een kans hebben om door te slapen.
Ik vind het nog steeds lastig, maar het is voor het goede doel. En voor O is het uiteindelijk ook beter, denk ik. Pffff...mijn moederhart.
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Vanavond beginnen we met slaaptrainen van O. Peuter en ik slapen beneden, mijn man en O boven. Ik ga voor het eerst in 10 maand een kans hebben om door te slapen.
Ik vind het nog steeds lastig, maar het is voor het goede doel. En voor O is het uiteindelijk ook beter, denk ik. Pffff...mijn moederhart.
Haha ik had net gisteren foto's van mini-ToT gemaakt toen-ie ook een beetje zat zoals op deze 2e foto, maar deze foto is wel HEEL erg schattig hoor!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bij O doe ik een half opgeblazen zwemvleugeltje achter zijn rug in de badring, hier zie je het een beetje:
[ afbeelding ]
Toen hij ongeveer 5 maanden was en nog niet super goed zat was dit wel eens een oplossing om hem even met zijn broer en zus in bad te laten gaan. Nu zit hij heel stevig en recht, maar nog steeds is dat vleugeltje wel fijn vind ik.
(En omdat deze foto ernaast stond op mn telefoon en die zo lief is)
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 22:35 schreef VKV het volgende:
I.v.m. rugklachten zijn wij ook naar het grote bad verhuisd en gebruiken we nu een badinzet. Dat gaat heel goed. Ik ben wel benieuwd hoe snel hij eruit groeit want zo groot is dat ding niet.Dat inzetje gebruiken we al sinds dag 2!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Op dag 1 zat de kraamzorg ons uit te leggen hoe we hem moesten vasthouden. Dat was echt zo mega ongelukkig en krampachtig!)
Mini-ToT is nu een half jaar oud en we gebruiken het nog steeds!
Speaking of him; die zit nu al weer een tijdje een aardige keel op te zetten!Joy!
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:22 schreef Jentin het volgende:
Weer een nieuw hoofdstuk in mijn aankomende bestseller ‘Baby’s, hķe dan?’
Haha, vooruit!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:07 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]![]()
![]()
Bedankt allen voor de olliecomplimenten! Ja zijn ogen hebben een upgrade gekregen toen ze in de groei waren.
ToT nu wil ik die foto wel zien natuurlijk
Jagar ben benieuwd hoe het gegaan is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Ik bedoelde met name de 3e.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juul lijkt haar oude ritme weer terug te hebben gevonden, vannacht alleen 1 x speen moeten geven.
Fijn dat je een langere ruk hebt kunnen maken Jagar.
Ah leuke foto's van MiniToT!
[ Bericht 28% gewijzigd door exode op 16-03-2019 11:07:54 ]
Dat zitding vinden wij dus ook ideaal!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:59 schreef exode het volgende:
Wij hebben zo'n zitringding voor in bad. Hadden we nog van B en daarvoor was ie van mijn neefje. Ideaal ding, ze gaan in principe samen in bad nu. B doucht of baddert elke dag, hij vindt het heerlijk en met een kleuter van 5 die piemel afvegen zo overrated vindt, ook wel zo netjes. Juul gaat ongeveer 3 keer per week in bad. Ze vindt het geweldig, grote broer die met duikbril allerlei trucs uithaalt. Ze zit ook heel goed en rechtop in die ring, ik zit wel standaard naast het bad overigens.
Juul lijkt haar oude ritme weer terug te hebben gevonden, vannacht alleen 1 x speen moeten geven.
Fijn dat je een langere ruk hebt kunnen maken Jagar.
Ah leuke foto's van MiniToT!
Wij zijn na 5,5 maand volledig overgestapt; mini-ToT dronk die nr 1 echt nagenoeg niet meer.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:04 schreef VKV het volgende:
Ik gooi er ook even een vraag in omdat google mij niet helpt.
Wij gebruiken altijd al Kruidvat babyvoeding (standaard) nr. 1. Op de verpakking staat 0-6 maanden. Bij 6 maanden start nr. 2.
Kan ik met nr. 2 dan nr. 1 nu volledig vervangen? (J. is ruim 6 maanden)
Ik vraag het omdat op de verpakking van nr. 1 staat dat dit volledige zuigelingenvoeding is en op die van nr. 2 staat "opvolgmelk".
Klopt idd @ dat na 1 jaar geen opvolgmelk meer nodig is, maar ik denk dat we die laatste maandjes toch wel nummer 3 gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:15 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat ze na een jaar in principe geen kunstvoeding meer nodig hebben maar dat ze gewoon koemelk mogen. Al die opvolgmelk vanaf nummer 3 wordt zo in de markt gezet alsof je het echt nodig hebt, terwijl dat eigenlijk niet zo is.![]()
Badderen doen we 2-3x per week, maar hij spuugt heel veel dus als hij heel erg naar zure melk ruikt doe ik ‘m ook wel eens eerder in bad.
Een tijdje geleden is hier het hele 1 en 2 melk gedoe besproken nav mijn ervaring. Wij waren bij 6 maanden overgestapt en dat viel bij Juul helemaal niet goed. Ze kreeg weer darmkramp, spuugde en het was duidelijk te zwaar voor haar. Ik ben me toen gaan verdiepen in de verschillen. Daaruit trok ik de conclusie dat je pas 'moet' overstappen als je op 4 ipv 5 flessen zit en je echt al bijvoeding geeft. Dus niet af en toe een hapje maar al het al helemaal op de rit is zeg maar.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:04 schreef VKV het volgende:
Ik gooi er ook even een vraag in omdat google mij niet helpt.
Wij gebruiken altijd al Kruidvat babyvoeding (standaard) nr. 1. Op de verpakking staat 0-6 maanden. Bij 6 maanden start nr. 2.
Kan ik met nr. 2 dan nr. 1 nu volledig vervangen? (J. is ruim 6 maanden)
Ik vraag het omdat op de verpakking van nr. 1 staat dat dit volledige zuigelingenvoeding is en op die van nr. 2 staat "opvolgmelk".
Even laten en later nog eens proberen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:54 schreef ToT het volgende:
Hmmmz mini-ToT lust nu gewoon helemaal geen eieren meer.
Toch willen we hem wel een half eitje per week laten eten; dat schijnt goed voor de ontwikkeling van de hersenen te zijn en ter voorkoming van allergieën. Ook zijn de eiwitten natuurlijk mooi meegenomen.
Ik prak het al zo fijn mogelijk en meng het met Olvarit, maar het blijft wel een behoorlijk gedoe om hem het te laten eten; een redelijk deel eindigt op zijn kleertjes en op de stoel.
Iemand tips?
De volgende keer doe ik wat minder ei en wat meer Olvarit. Dan maar eerst een kwart eitje en een paar dagen later weer een kwart.
Okee dan!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:27 schreef Loj het volgende:
De kinderarts bij mijn oudste zei het volgende:
Overstappen op opvolgmelk 2 is wel noodzakelijk, maar naar 3 niet. In 3 zouden zoetstoffen zitten waardoor de melk zoeter wordt en ze gewone melk niet meer willen.
Blijf dus 2 gebruiken tot een jaar en ga dan op gewone melk over.
Ik heb dit bij mijn jongens zo gedaan en ben nu net bij Li ook op 2 over gegaan. Ik vind het wel logisch klinken
Kruidvat versie ervan, ja!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 19:45 schreef Jentin het volgende:
Heb je zelf aan de Nutrilon gezeten, ToT?
Haha, dank je!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 21:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Die foto's zijn lief ToT, knap jochie met mooi haar!
Ja en die van Kruidvat is ook niet verkeerd.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:15 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind een net geopend pak fv van de AH bio heerlijk ruikennet koekjesdeeg.
Meteen ff gegoogled.quote:Op zondag 17 maart 2019 07:21 schreef Wolken het volgende:
Op de bv pagina geven ze aan dat opvolg melk helemaal niet nodig is en je altijd 1 kan blijven geven en dat dat gewoon voldoende is. Opvolg melk zou pure marketing zijn.
Wat fijn Jagär!
Ze hebben verschillende motivaties ervoor. 1 is dat moedermelk na 6 maanden ook niet van samenstelling veranderd dus waarom opvolg melk wel en 2 ze mogen voor nummer 1 melk geen reclame maken en voor opvolg melk wel. Het is dus een marketingdingetje.quote:Op zondag 17 maart 2019 07:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Meteen ff gegoogled.
Ik zie wisselende opvattingen er over:
1) Het is exact het zelfde.
2) In nummer 2 zit meer ijzer en proteīne wat weer schadelijk kan zijn.
3) In nummer 2 zit meer ijzer en proteīne wat juist hartstikke nodig is.
4) Gewoon nummer 1 blijven gebruiken samen met wat vaste voeding.
Ik had vernomen dat moedermelk zich juist ook aanpast.quote:Op zondag 17 maart 2019 08:03 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ze hebben verschillende motivaties ervoor. 1 is dat moedermelk na 6 maanden ook niet van samenstelling veranderd dus waarom opvolg melk wel en 2 ze mogen voor nummer 1 melk geen reclame maken en voor opvolg melk wel. Het is dus een marketingdingetje.
Ik heb me er zelf nog niet in verdiept maar nummer 1 lijkt mij wel logisch. Mm veranderd ook niet van samenstelling en is voldoende dus waarom zou opvolg melk dat wel doen?
Op 1 van die sites las ik dat dat baby's bij de geboorte bepaalde reserves hebben die rond de 6 maanden op raken. Geen idee of dat klopt of niet.quote:Op zondag 17 maart 2019 08:03 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ze hebben verschillende motivaties ervoor. 1 is dat moedermelk na 6 maanden ook niet van samenstelling veranderd dus waarom opvolg melk wel en 2 ze mogen voor nummer 1 melk geen reclame maken en voor opvolg melk wel. Het is dus een marketingdingetje.
Ik heb me er zelf nog niet in verdiept maar nummer 1 lijkt mij wel logisch. Mm veranderd ook niet van samenstelling en is voldoende dus waarom zou opvolg melk dat wel doen?
Naja, het is wel de bedoeling dat je op een gegeven moment vv gaat introduceren, maar mijn kabouter van 7,5 maand krijgt op bv na nog vrijwel niks extra en word alleen maar dikker. Maar dan halen kinderen dus de benodigde voedingsstoffen uit vv, niet uit opvolg melk.quote:Op zondag 17 maart 2019 08:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Op 1 van die sites las ik dat dat baby's bij de geboorte bepaalde reserves hebben die rond de 6 maanden op raken. Geen idee of dat klopt of niet.
Verder zouden we dus allemaal altijd babymelk kunnen blijven drinken, als we niet van samenstelling veranderen?
Weggooien na een uurtje doen wij niet aan.quote:Op zondag 17 maart 2019 08:05 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik had vernomen dat moedermelk zich juist ook aanpast.
Zou niet weten hoe enzo hoor![]()
Maarja zo zijn er wel meer marketingdingetjes... ik denk nog steeds dat het weggooien na een uurtje ook een marketingdingetje is.
Aanmodderen wat werkt; checkquote:Op zondag 17 maart 2019 08:09 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind het allemaal maar natte vinger werk hoor... de ččn zegt dit en de ander zegt dat. Ik volg maar gewoon trouw de verpakking, het cb, een beetje google en kijk natuurlijk ondertussen naar hoe mijn baby het erop doet en ga er dan maar vanuit dat het goed is. Ik modder dus maar wat aanmaar het schijnt te werken hier.
Nou ja, het stelde uiteindelijk niet veel voor, daarom ben ik wat bang dat het een fluke was. Gisternacht heeft de duutser hem elke keer getroost als hij wakker werd, en kreeg hij de borst niet. C’est tout.quote:Op zondag 17 maart 2019 08:50 schreef Aure het volgende:
Wow jagär wat fijn! Hoe hebben jullie het nu gedaan?
Dochter heeft altijd heel erg veel moeite gehad met de ontlasting - eigenlijk ging het alleen soepel als ze tandjes kreeg of hele flessen Roosvicee Laxo kreeg per dag. Op advies van de huisarts zijn we lactosevrij gaan eten en dat deed echt wonderen! Sindsdien nooit meer moeite of pijn, terwijl ze daarvoor soms hele dagen kon staan persen en soms uren huilde van de pijn.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:03 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn ook wezen zwemmen (training van onze wildwaterkanovereniging, dan komen veel partners met kindjes ook, altijd heel gezellig) en prul vond het weer fantastisch.
Andere vraag: prul perst al sinds donderdag continu, met krijsen, niet kunnen slapen, overduidelijk buikpijn. Vandaag poepte ze na uren 'fietsen', masseren en de andere technieken uit het filmpje van laatst eindelijk. En dan is ze blij...tot het persen een paar uur later weer begint. Haar poep is ook dikker dan vroeger, bijna drollerig ofzo, moeilijk te omschrijven. Wat kan ik hieraan doen? Het is echt zielig. Ze krijgt 4-5 borstvoedingen per dag op verzoek en meestal 2 flessen van 150 + 5. Ze plast wel veel...
Voor de komst van de baby was het al niet gemakkelijk, maar nog wel gewoon goed.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:23 schreef VKV het volgende:
jullie relatie voor komst van de baby? Of voor de zwangerschap?
Ik denk dat het komt door misschien nog een deel hormonen, maar vooral een draai vinden in dit hele nieuwe gezinsleventje.
Weet niet of jullie al eens met z'n drietjes op vakantie zijn geweest maar misschien helpt dat, om even weg te zijn van huis, huishouden en werk, en echt even alleen aan elkaar te hoeven
Super leuk foto-overzicht zo!quote:Op zondag 17 maart 2019 19:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dank jullie wel, allemaal!
Natuurlijk krijgen jullie nog een schommeloverzicht. 💙
[ afbeelding ]
We hebben een geweldige dag gehad vandaag! Zal straks nog even foto’s posten. Nu even de leukste uitzoeken uit 500+ foto’s.
Hoe werken deze? Met een plakstrip ook of .. ? Heb hier dus ook van dat soort van de Hema erin zitten, maar die vallen me er soms toch uit of blijven om de stekker heen zitten als er een stekker uit gaat.. Kwalitatief qua plakrand valt het dus tegen..quote:Op zondag 17 maart 2019 19:48 schreef Jentin het volgende:
@:NicolasJoy, we hebben beveiligingsdingetjes gewoon van de Praxis. Het zijn plaatjes die je erin drukt en het stopcontact helemaal afsluiten, maar waarmee je het toch nog kan gebruiken omdat er een soort draaischijfjes in zitten. Ja, topomschrijving![]()
(Ah: de vrinden van Bol hebben ze ook
@:Tink89, wat ontzettend sneu. Ik heb geen ervaring met mijn eigen kinderen, maar ik was zelf exact zo’n baby als jij beschrijft. Ik heb er uiteindelijk laxerende medicatie voor gehad die ik jaaaaaaren heb gebruikt, een of ander drankje. Mijn darmen zijn nog steeds mijn zwakke plek, helaasAnyway: ik zou ermee naar de huisarts, ik vind het niet normaal klinken en voor de standaard new born krampjes wordt ze nu wel erg groot. Misschien iets meer vocht in de flessen, 160/5 bijvoorbeeld. Of wat olie. Of een fruithap met pruimen geven. Als Caesar hier moeite had, kwam wel eens voor toen we bij hem startten met vast voedsel, werkte een avocado ook goed. Ik weet niet hoe, maar het werkte.
Klinkt ook interessant, ga eens kijken bij de bouwmarkten!quote:Op zondag 17 maart 2019 20:02 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wij hebben stopcontacten met ingebouwde kinderbeveiliging. Die doen het alleen als je met twee pootjes tegelijk in beide gaten prikt. Gewoon te koop bij gamma of praxis ā ¤5,- ofzo. Scheelde ons zo enorm veel frustratie met die flutdingen die er inderdaad steeds uit vielen (en daarna door m'n moeder achterstevoren teruggestopt zijn, waardoor dat stopcontact dus helemaal niet meer gebruikt kon worden)
NJ wat een fantastische baby heb jeHeeft ze al door dat ze naar haarzelf kijkt?
Ik ga weer even in lurkstand, voor zolang het duurt
Klinkt dan toch wel als een bekende update van deze 'tijd'! Het zelf spelen/langer tevreden zijn met speelgoed/vermaak is wel dé update waar ik het meest gelukkig mee ben.quote:Op zondag 17 maart 2019 20:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind O ook sinds kort ineens veel meer ontspannen in het zichzelf vermaken / vermaakt worden, NJ! Ook verliefd op zijn eigen spiegelbeeld, maar ook gewoon een stuk tevredener op de mat zitten spelen of in zijn tripptrapp aan tafel. Op schoot kan hij zich sowieso heel lang vermaken, hij lacht zich een breuk om alles.
Hij wil alleen echt niet graag op zijn buik liggen. Weet niet precies waarom, hij is wel sterk en kan het prima, maar hij vindt het echt niks. Het liefst zit hij de hele dag (dat gaat ook echt goed en dan overziet hij alles ook beter natuurlijk want hij zit al heel recht en kukelt eigenlijk zelden om). Maar buikliggen is natuurlijk wel zo handig als hij ooit voorwaarts wil![]()
Verder hoop ik dat jij en je vrouw eruit komen NJ. Jullie dochter is in elk geval heel cute ❤
Duman, wat een leuk overzicht
Txs voor de tips. Prul is nog geen vier maanden, dus qua eten kan ik alleen je watertip toepassen, maar dat ga ik zeker doen en de rest ga ik onthouden.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:48 schreef Jentin het volgende:
@:NicolasJoy, we hebben beveiligingsdingetjes gewoon van de Praxis. Het zijn plaatjes die je erin drukt en het stopcontact helemaal afsluiten, maar waarmee je het toch nog kan gebruiken omdat er een soort draaischijfjes in zitten. Ja, topomschrijving![]()
(Ah: de vrinden van Bol hebben ze ook
@:Tink89, wat ontzettend sneu. Ik heb geen ervaring met mijn eigen kinderen, maar ik was zelf exact zo’n baby als jij beschrijft. Ik heb er uiteindelijk laxerende medicatie voor gehad die ik jaaaaaaren heb gebruikt, een of ander drankje. Mijn darmen zijn nog steeds mijn zwakke plek, helaasAnyway: ik zou ermee naar de huisarts, ik vind het niet normaal klinken en voor de standaard new born krampjes wordt ze nu wel erg groot. Misschien iets meer vocht in de flessen, 160/5 bijvoorbeeld. Of wat olie. Of een fruithap met pruimen geven. Als Caesar hier moeite had, kwam wel eens voor toen we bij hem startten met vast voedsel, werkte een avocado ook goed. Ik weet niet hoe, maar het werkte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protčge moi de mes désirs.
quote:Op zondag 17 maart 2019 21:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Okay, nu gaan we echt afscheid nemen van jullie (maar niet heus). Dit afgelopen jaar is super intens geweest, maar ook zo prachtig. Veel onzekerheid, maar ook juist een heel krachtig oermoedergevoel. Onbeschrijvelijk wat het krijgen van een baby allemaal met zich meebrengt. Ik heb super veel gehad aan al jullie adviezen en tips. Ik hoop dat ik ook bij heb kunnen dragen aan jullie.
Tot binnenkort in het volgende topic! En heel cliché, maar: geniet van iedere minuut. De tijd vliegt echt om.
Hier nog een paar foto’s van vandaag.Leuke foto's!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dat klinkt juist niet als: er is een keuze. Maargoed, ik zal het als het ooit zover is nog eens ter sprake brengen.quote:Bevallen met een plaatsindicatie.
Soms mag je niet zelf kiezen waar je wilt bevallen maar geven wij aan dat je in het ziekenhuis moet bevallen. Dit noemen we bevallen in het ziekenhuis met een ‘plaatsindicatie.’ Je wordt dan in het ziekenhuis geholpen door je eigen verloskundige. Je hoeft in dit geval geen eigen bijdrage te betalen. Redenen voor een plaatsindicatie kunnen van medische of sociale aard zijn.
Oh! Dat is eigenlijk wel een goede. Dan maak ik van de steps dus weer een babystoel en zet W. dan op die. Is in ieder geval een stuk voordeliger dan nog een stokke steps aanschaffen.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:12 schreef Budabuddumbam het volgende:
@:silliegirl Wij hebben deze https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00165213
Wij gebruiken deze nu een aantal jaar en er tevreden over, F is nu 2 en zit liever in deze dan op zijn eigen stokke steps. (geen baby meer maar we gebruikte hem dus toen R. de peuter was en F. de baby, en nu zit hij er zelf graag op )
Het was redelijk chaos. Kantoor was afgesloten dus ik mocht eigenlijk niet naar huis. Mensen met kleine kinderen mochten het pand verlaten op eigen risico.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:23 schreef NicolasJoy het volgende:
@:exode
Was het dichtbij je werk? Hoop dat je goed thuis kan komen.
Schijnt inderdaad behoorlijk veel te zijn afgesloten en te gebeuren nu.
Heb zelf een paar 100 meter van de plek van de schietpartij gewoond, dus veel contact nu met oude buren e.d.
O was 4x wakker vannahct, maar ging zonder BV weer slapen. Hij is wel rete-vroeg wakker elke morgen, zo rond half 5. Dat is de volgende stap, dat wat later maken.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:32 schreef Tink89 het volgende:
Jagär, dat lijkt me behoorlijk heftig. De balans bewaren lijkt me dan best heel moeilijk... Ik heb geen tips (want maar één kleintje en ik ga er vooralsnog vanuit dat dat zo blijft), maar wil je wel even eensturen. Hoe was je nacht btw?
Gisteren was het precies een jaar geleden dat ik positief testte en morgen is ons hummeltje alweer 4 maanden. De tijd vliegt en kruipt tegelijk. Ik wil elk momentje koesteren en voelde me gisteren echt een loedermoeder toen ik later dan gepland thuis kwam. Ik ben echt een leuker mens als ik ga werken, maar maaaaan, wat mis ik mijn gezinnetje soms keihard. Ik vind de balans tussen werk en privé echt een behoorlijke kluif momenteel. Tijd om rap een baan dichterbij te vinden.
Jentin, fijn dat het zwemmen leuk was! Wij zijn zondagmiddag ook even met prul geweest en het was echt heerlijk. Ik kijk ook echt uit naar babyzwemmen, maar dat gaat pas volgende week lukken. Morgen cb (inclusief prikken) en daardoor redden we het niet.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Van 18.45 tot 5.55 met maar 1x kort wakker!
quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Teach mequote:Op woensdag 20 maart 2019 09:42 schreef Jagärtrut het volgende:
En wat doet jouw man? (nou ja deed in de afgelopen nachten, vannacht dus niks nodig geweest) Wiegen? Ernaast liggen? Alleen een fiep geven en hij slaapt weer?quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Geen borstvoeding meer geven snachts..
Die ligt naast me in bed. Als O wakker wordt dan probeert hij het eerst met een luie ‘sst’. Als dat niet helpt dan probeert hij het met een hand op z’n rug. Als dat niet lukt pakt hij hem kort op en legt hem daarna weer terug, in combinatie met hand op de rug.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:12 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
En wat doet jouw man? (nou ja deed in de afgelopen nachten, vannacht dus niks nodig geweest) Wiegen? Ernaast liggen? Alleen een fiep geven en hij slaapt weer?
Het klinkt zo onbereikbaar![]()
Dit is precies hoe het bij ons ook ging. Al deed ik het dan zelf, het troosten zonder voeden. Maar die klik kwam bizar snel. Ik dacht dat het kwam omdat Jacob ouder was en het kon snappen maar blijkbaar hoeft dat dus toch niet. Enorm fijn voor je, Jagär!quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik geloof dat er echt iets geklikt heeft bij O <knip> En het was echt niet zo pijnlijk. De eerste nacht zonder bv was niet zo dramatisch als gedacht, en de 2e nacht was gelijk al enorm goed.
Bij mijn oudste heb ik het tot 13 maanden volgehouden, elke anderhalf uur wakker ‘s nachts. Toen heb ik ook besloten ‘s nachts geen bv te geven, en dat was juist een stuk moeilijker, daar waren de eerste drie nachten echt moeilijk.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:10 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dit is precies hoe het bij ons ook ging. Al deed ik het dan zelf, het troosten zonder voeden. Maar die klik kwam bizar snel. Ik dacht dat het kwam omdat Jacob ouder was en het kon snappen maar blijkbaar hoeft dat dus toch niet. Enorm fijn voor je, Jagär!
O is 10 maand. En toen kon ik me dat ik niet voorstellen!quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoe oud is O ook alweer?
Ik kan me op dit moment absoluut nog niet voorstellen dat 'ssst' of hand op de rug ook maar iets van een kans maakt bij mijn O.. Maar wie weet als hij iets ouder is(hij is nu 7 mnd)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |