Dochter heeft altijd heel erg veel moeite gehad met de ontlasting - eigenlijk ging het alleen soepel als ze tandjes kreeg of hele flessen Roosvicee Laxo kreeg per dag. Op advies van de huisarts zijn we lactosevrij gaan eten en dat deed echt wonderen! Sindsdien nooit meer moeite of pijn, terwijl ze daarvoor soms hele dagen kon staan persen en soms uren huilde van de pijn.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:03 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn ook wezen zwemmen (training van onze wildwaterkanovereniging, dan komen veel partners met kindjes ook, altijd heel gezellig) en prul vond het weer fantastisch.
Andere vraag: prul perst al sinds donderdag continu, met krijsen, niet kunnen slapen, overduidelijk buikpijn. Vandaag poepte ze na uren 'fietsen', masseren en de andere technieken uit het filmpje van laatst eindelijk. En dan is ze blij...tot het persen een paar uur later weer begint. Haar poep is ook dikker dan vroeger, bijna drollerig ofzo, moeilijk te omschrijven. Wat kan ik hieraan doen? Het is echt zielig. Ze krijgt 4-5 borstvoedingen per dag op verzoek en meestal 2 flessen van 150 + 5. Ze plast wel veel...
Voor de komst van de baby was het al niet gemakkelijk, maar nog wel gewoon goed.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:23 schreef VKV het volgende:
jullie relatie voor komst van de baby? Of voor de zwangerschap?
Ik denk dat het komt door misschien nog een deel hormonen, maar vooral een draai vinden in dit hele nieuwe gezinsleventje.
Weet niet of jullie al eens met z'n drietjes op vakantie zijn geweest maar misschien helpt dat, om even weg te zijn van huis, huishouden en werk, en echt even alleen aan elkaar te hoeven
Super leuk foto-overzicht zo!quote:Op zondag 17 maart 2019 19:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dank jullie wel, allemaal!
Natuurlijk krijgen jullie nog een schommeloverzicht. 💙
[ afbeelding ]
We hebben een geweldige dag gehad vandaag! Zal straks nog even foto’s posten. Nu even de leukste uitzoeken uit 500+ foto’s.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe werken deze? Met een plakstrip ook of .. ? Heb hier dus ook van dat soort van de Hema erin zitten, maar die vallen me er soms toch uit of blijven om de stekker heen zitten als er een stekker uit gaat.. Kwalitatief qua plakrand valt het dus tegen..quote:Op zondag 17 maart 2019 19:48 schreef Jentin het volgende:
@:NicolasJoy, we hebben beveiligingsdingetjes gewoon van de Praxis. Het zijn plaatjes die je erin drukt en het stopcontact helemaal afsluiten, maar waarmee je het toch nog kan gebruiken omdat er een soort draaischijfjes in zitten. Ja, topomschrijving![]()
(Ah: de vrinden van Bol hebben ze ook
@:Tink89, wat ontzettend sneu. Ik heb geen ervaring met mijn eigen kinderen, maar ik was zelf exact zo’n baby als jij beschrijft. Ik heb er uiteindelijk laxerende medicatie voor gehad die ik jaaaaaaren heb gebruikt, een of ander drankje. Mijn darmen zijn nog steeds mijn zwakke plek, helaasAnyway: ik zou ermee naar de huisarts, ik vind het niet normaal klinken en voor de standaard new born krampjes wordt ze nu wel erg groot. Misschien iets meer vocht in de flessen, 160/5 bijvoorbeeld. Of wat olie. Of een fruithap met pruimen geven. Als Caesar hier moeite had, kwam wel eens voor toen we bij hem startten met vast voedsel, werkte een avocado ook goed. Ik weet niet hoe, maar het werkte.
Klinkt ook interessant, ga eens kijken bij de bouwmarkten!quote:Op zondag 17 maart 2019 20:02 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wij hebben stopcontacten met ingebouwde kinderbeveiliging. Die doen het alleen als je met twee pootjes tegelijk in beide gaten prikt. Gewoon te koop bij gamma of praxis à ¤5,- ofzo. Scheelde ons zo enorm veel frustratie met die flutdingen die er inderdaad steeds uit vielen (en daarna door m'n moeder achterstevoren teruggestopt zijn, waardoor dat stopcontact dus helemaal niet meer gebruikt kon worden)
NJ wat een fantastische baby heb jeHeeft ze al door dat ze naar haarzelf kijkt?
Ik ga weer even in lurkstand, voor zolang het duurt
Klinkt dan toch wel als een bekende update van deze 'tijd'! Het zelf spelen/langer tevreden zijn met speelgoed/vermaak is wel dé update waar ik het meest gelukkig mee ben.quote:Op zondag 17 maart 2019 20:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind O ook sinds kort ineens veel meer ontspannen in het zichzelf vermaken / vermaakt worden, NJ! Ook verliefd op zijn eigen spiegelbeeld, maar ook gewoon een stuk tevredener op de mat zitten spelen of in zijn tripptrapp aan tafel. Op schoot kan hij zich sowieso heel lang vermaken, hij lacht zich een breuk om alles.
Hij wil alleen echt niet graag op zijn buik liggen. Weet niet precies waarom, hij is wel sterk en kan het prima, maar hij vindt het echt niks. Het liefst zit hij de hele dag (dat gaat ook echt goed en dan overziet hij alles ook beter natuurlijk want hij zit al heel recht en kukelt eigenlijk zelden om). Maar buikliggen is natuurlijk wel zo handig als hij ooit voorwaarts wil![]()
Verder hoop ik dat jij en je vrouw eruit komen NJ. Jullie dochter is in elk geval heel cute ❤
Duman, wat een leuk overzicht
Txs voor de tips. Prul is nog geen vier maanden, dus qua eten kan ik alleen je watertip toepassen, maar dat ga ik zeker doen en de rest ga ik onthouden.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:48 schreef Jentin het volgende:
@:NicolasJoy, we hebben beveiligingsdingetjes gewoon van de Praxis. Het zijn plaatjes die je erin drukt en het stopcontact helemaal afsluiten, maar waarmee je het toch nog kan gebruiken omdat er een soort draaischijfjes in zitten. Ja, topomschrijving![]()
(Ah: de vrinden van Bol hebben ze ook
@:Tink89, wat ontzettend sneu. Ik heb geen ervaring met mijn eigen kinderen, maar ik was zelf exact zo’n baby als jij beschrijft. Ik heb er uiteindelijk laxerende medicatie voor gehad die ik jaaaaaaren heb gebruikt, een of ander drankje. Mijn darmen zijn nog steeds mijn zwakke plek, helaasAnyway: ik zou ermee naar de huisarts, ik vind het niet normaal klinken en voor de standaard new born krampjes wordt ze nu wel erg groot. Misschien iets meer vocht in de flessen, 160/5 bijvoorbeeld. Of wat olie. Of een fruithap met pruimen geven. Als Caesar hier moeite had, kwam wel eens voor toen we bij hem startten met vast voedsel, werkte een avocado ook goed. Ik weet niet hoe, maar het werkte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |