Pas daar wel mee op ivm rebreahting.quote:Op woensdag 13 maart 2019 09:21 schreef Schanu het volgende:
Ik heb toen mijn kussensloop bij haar neergelegd, ze begroef haar gezichtje erin en ging meteen slapen
Ja klopt, ik vind het ergens ook heel eng, maar ze nestelt zich altijd ergens tegenaan want anders slaapt ze niet. Dus of ze drukt haar hele gezicht in het matras, of tegen de zijkant van het bed, of in dit geval in mijn kussensloop. Als ze bij mij in bed ligt, wil ze alleen op mijn kussen liggen als ze op haar zij ligt en drukt ze haar gezichtje helemaal tegen mij aan. Kennelijk geeft dat haar een veilig gevoel, ik ken het niet wat peuter heeft dit nooit gehad (die wilde juist alles om haar hoofdje heen vrij hebben als ze sliep). Maar vervelend is het wel inderdaad want echt veilig is het nietquote:Op woensdag 13 maart 2019 09:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Pas daar wel mee op ivm rebreahting.
Wij hadden een paar knuffeldoekjes voor G en daar sliep ik eerst 1 nacht mee en daarna gingen ze bij G in de wagen (die sliep heel slecht in) en daarmee ging het veel beter.quote:Op woensdag 13 maart 2019 09:28 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ja klopt, ik vind het ergens ook heel eng, maar ze nestelt zich altijd ergens tegenaan want anders slaapt ze niet. Dus of ze drukt haar hele gezicht in het matras, of tegen de zijkant van het bed, of in dit geval in mijn kussensloop. Als ze bij mij in bed ligt, wil ze alleen op mijn kussen liggen als ze op haar zij ligt en drukt ze haar gezichtje helemaal tegen mij aan. Kennelijk geeft dat haar een veilig gevoel, ik ken het niet wat peuter heeft dit nooit gehad (die wilde juist alles om haar hoofdje heen vrij hebben als ze sliep). Maar vervelend is het wel inderdaad want echt veilig is het niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik de rest van de dag versneld doorspoelen? Slapen ging $^$$-#*: en de tijd dat hij wakker is is hij niet te genieten. Ik denk dat of er een tandje door gaat komen of de waterpokken met dank aan een nichtje 2 weken geleden."Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paar pagina's terug staan al wat tipsquote:Op donderdag 14 maart 2019 07:53 schreef Loj het volgende:
Verder echt niet zo goed bijgelezen maar wel een vraag..
Waar geven jullie de baby’s water uit (6,5 maand). Uit de “melk”fles, een andere fles of een oefenbekertje ofzo? En doen jullie ook de lauwe thee of alleen water?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U vond z’n feestje geweldig, jongens.![]()
Protčge moi de mes désirs.
quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hahaha awhhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U vond z’n feestje geweldig, jongens.![]()
Deze hebben nu ook 3 banen of was dat al? Het viel me van de week ineens op (vond de luier vrij nat). Nu gebruiken we pampers weer en daarna gaan we denk ik voor die van de Lidl. Waren we een tijdje geleden ook tevreden overquote:Op donderdag 14 maart 2019 12:52 schreef SacreCoeur het volgende:
Alle AH luiers zijn volgens mij vernieuwd Helsinki, ze waren hier ook een tijd slecht verkrijgbaar en online OP=OP ( de oude verpakkingen ).
Dat weet ik niet, alleen ervaring met de luierbroekjes en die zijn ook niet meer wat ze zijn geweest helaas.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:56 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Deze hebben nu ook 3 banen of was dat al? Het viel me van de week ineens op (vond de luier vrij nat). Nu gebruiken we pampers weer en daarna gaan we denk ik voor die van de Lidl. Waren we een tijdje geleden ook tevreden over.
20 minuten heeft I. geslapen!
Ach gossie, U. Leuke traktaties zijn het geworden trouwens!
Naast een dikke -knuffel- toch even benieuwd, als slaaptraining je tegenstaat (wat ik me zeer goed kan indenken), wat is bij jullie ook alweer het bezwaar tegen samen slapen?quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:31 schreef Jagärtrut het volgende:
nadat ik vannacht tegen mijn baby geschreeuwd heb dat hij nu gvd echt moet gaan slapen, en daarmee peuter wakker schreeuwde hebben we besloten dit weekend te gaan slaaptrainenen bij O. Aan de ene kant staat het me erg tegen, ik zou hem in theorie graag onbeperkt toegang tot de borst willen bieden ‘s nachts, maar in praktijk kan het gewoon niet langer, hij is niet de enige. Als ik vannacht 4 uur geslapen heb is het veel, en dat gaat al weken zo. 3 Uur aan 1 stuk slapen voelt als een luxe.
Ik vind het zo moeilijk, dat interne conflict. Rationeel weet ik dat het goed is, en dat hij prima zonder de borst zou moeten kunnen in de nacht. Emotioneel vind ik dat nog wel heel erg lastig.
ik ben geen makkelijke slaper. Soms slaap ik wel met O naast me, maar vaak kom ik dan helemaal niet in slaap. Anders was dat ook de oplossing hier.quote:Op donderdag 14 maart 2019 13:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Naast een dikke -knuffel- toch even benieuwd, als slaaptraining je tegenstaat (wat ik me zeer goed kan indenken), wat is bij jullie ook alweer het bezwaar tegen samen slapen?
Het is hier thuis voor ons allemaal al maandenlang verreweg de beste manier om met z'n allen genoeg slaap te krijgen (slokjes borstvoeding worden hier in voor driekwart slapende toestand aangeboden), werkt het bij jullie niet lekker? Sterkte in elk geval!
Geen gekke plekken meer erbij, maar met Bollie gaat het voor geen meter. Ze heeft nog steeds vlagen met achterlijk hoge koorts, drinkt amper wat en ze krijst elke keer alles bij elkaar van pijn/ellende/ongemak (en dat zelfs na paracetamol én ibuprofen). Vooral ‘s nachts. Ik moet het al sinds zaterdag doen op hazenslaapjes van 20 minuten, met geluk zo’n 3x per nacht. Dus ik ga zo maar weér met haar naar de huisarts, want ik vind dat het te lang duurt voor ze opknapt.quote:Op donderdag 14 maart 2019 13:20 schreef aapieannie het volgende:
Duman u is vandaag jarig? Gefeliciteerd!!
Hier nog altijd tevreden over de kruidvat luiers.. als dit pak leeg is gaan we wel over naar maat 4, ze redden het qua absorbtie nog wel, maar ze sluiten niet helemaal lekker meer aan bij mn spekkies..
Sillie hoe is het met bollie? Zijn er nog meer gekke plekken bij gekomen?
Helsinki ik las je vraag over hoe dan dat er baby's zijn die zo lang slapen. Ik zal het ze eens vragen maar gok niet dat ik antwoord van ze krijg![]()
Wij geven hier momenteel tussen 8 en 9 de laatste fles, en dan gaan ze meestal gewoon lief slapen tot ik ze in de ochtend weer uit bed haal.
Vanmorgen hebben de heren een gekookte gepureerde appel gehad, ze vonden het zo lekker dat ze allebei ernstig aan het mopperen waren toen het bakje leeg was haha. Dat belooft wat voor als ze groter zijn!
Ik wilde al de Gulliver opperen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 21:04 schreef Helsinki het volgende:
Wat lekker, Aapie! Doen ze goed. I. heeft uiteindelijk 40 minuten geslapen (overdag). Hij slaapt nu weer een tijdje, wordt tussendoor wel wakker maar valt ook wel weer in slaap nadat hij z'n handjes heeft bewonderd.
@:VKV: bedankt, ga ik even kijken! I. is geen fan van de zon op z'n gezicht.
Oef, hij past nog maar even in de co-sleeper. Ik wil eigenlijk een familiebed, maar L. is daar echt op tegen. Om mij tegemoet te komen stelde hij voor z'n ledikantje op de kamer te zetten. Maar ja, dat is toch wel een beetje anders. Zijn er geen co-sleepers voor lange baby's? Ik ben marktplaats al aan het afspeuren voor een Gulliver.
Wij hadden een chicco en daar had hij volgens mij nu nog in kunnen slapen, maar ik vond het co-sleepen niet zoquote:Op donderdag 14 maart 2019 21:04 schreef Helsinki het volgende:
Oef, hij past nog maar even in de co-sleeper. Ik wil eigenlijk een familiebed, maar L. is daar echt op tegen. Om mij tegemoet te komen stelde hij voor z'n ledikantje op de kamer te zetten. Maar ja, dat is toch wel een beetje anders. Zijn er geen co-sleepers voor lange baby's? Ik ben marktplaats al aan het afspeuren voor een Gulliver.
Een voedingskussen? zodat hij lekker ligt? en jij zitquote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:49 schreef ToT het volgende:
Godverdomme, ik heb ruim de helft van mijn leven al nek- en rugklachten.
Sinds ik arbeidsongeschikt thuis zit zijn die klachten een stuk minder, maar nu mini-ToT de 8 kilo nadert, heb ik weer behoorlijke klachten. Nu niet in de wervels maar de zenuwbanen.
CBD-olie en paracetamol helpen wel wat, maar onvoldoende.
We moeten hem toch maar aanleren dat hij in een stoeltje moet zitten om het flesje te krijgen. Meneer is namelijk verwend en wil het liefst gevoerd worden terwijl je staat en hem heen en weer wiegt of met hem rondloopt!![]()
Zitten kan an sich wel, maar niet altijd. En zeker niet als je je elleboog ergens op laat rusten, of dat zijn voetjes ergens tegenaan komen.
Dat valt onder ondersteuning, en daar houdt meneer helemaal niet van!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 10:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Een voedingskussen? zodat hij lekker ligt? en jij zit
Ja, we hebben ze nu toestemming gegeven om het buitenbed te gebruiken. Ze hebben er maar 1 per groep, dus het is wel steeds de vraag of het kan natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:35 schreef Hupje het volgende:
Exode, het buitenbed was voor onze slechte slaper op het kdv echt dé oplossing. Als ze een goed protocol hebben opgesteld voor het buiten slapen, zou ik het gewoon doen. Onze ervaring is dat de leidsters voorzichtiger waren dan wij nodig vonden.
in de bébé-jou badjes past een badring(in de bébé-basics, welke een volledig vlakke bodem heeft, past geen badring).quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:59 schreef Helsinki het volgende:
Over rugklachten gesproken (soort van): ik heb als ik I. in z'n babybadje doe echt iedere keer weer last van mijn onderrug. Ook voor L. is deze te laag (we hebben er eentje van bébé-jou). Daarnaast is I. eigenlijk een beetje te lang aan het worden, maar zelf rechtop zitten doet hij nog niet. Iemand tips voor wat - naast samen douchen - een goede rugvriendelijke optie zou zijn?
Ja, die bedoel ik.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:59 schreef Helsinki het volgende:
SC, bedoel je de next2me? Die hebben we nu namelijk. Mijn moeder vond het in ieder geval onzin, liet ze merken. 'Het is gewoon tijd voor z'n eigen bed in z'n eigen kamer'.
Bij O doe ik een half opgeblazen zwemvleugeltje achter zijn rug in de badring, hier zie je het een beetje:quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:59 schreef Helsinki het volgende:
Denk dat het de Gulliver wordt.
SC, bedoel je de next2me? Die hebben we nu namelijk. Mijn moeder vond het in ieder geval onzin, liet ze merken. 'Het is gewoon tijd voor z'n eigen bed in z'n eigen kamer'.
Krijgertje, dat lijkt mij ook pittig. Fijn dat hij heeft kunnen ruilen! Dat scheelt toch weer. Wij hebben het hier vaak met slapen gehad. Overdag was dat dan (bij mij) een ramp met in de middag uren krijsen/huilen. En rond de tijd dat L. thuis kwam was hij lekker aan het slapen
.
Beterschap voor Bollie! Wat een narigheid.
Over rugklachten gesproken (soort van): ik heb als ik I. in z'n babybadje doe echt iedere keer weer last van mijn onderrug. Ook voor L. is deze te laag (we hebben er eentje van bébé-jou). Daarnaast is I. eigenlijk een beetje te lang aan het worden, maar zelf rechtop zitten doet hij nog niet. Iemand tips voor wat - naast samen douchen - een goede rugvriendelijkeoptie zou zijn?
Vannacht ook weer om 04:00u een wakkere baby. Van mij mag er wel weer een nacht zonder onderbrekingen komen. Wel leuk: tussen L. en mij waren er zo nu en dan wat wrijvingen de afgelopen weken. Maar dit wakkert wel weer een beetje het gevoel dat we een team zijn aan. Samen in de overlevingsstand.
Succesquote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zou het badje gewoon even laten zitten en meenemen onder de douche. Zodra ze kunnen zitten is het sowieso een ander verhaal.
Vanavond beginnen we met slaaptrainen van O. Peuter en ik slapen beneden, mijn man en O boven. Ik ga voor het eerst in 10 maand een kans hebben om door te slapen.
Ik vind het nog steeds lastig, maar het is voor het goede doel. En voor O is het uiteindelijk ook beter, denk ik. Pffff...mijn moederhart.
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Vanavond beginnen we met slaaptrainen van O. Peuter en ik slapen beneden, mijn man en O boven. Ik ga voor het eerst in 10 maand een kans hebben om door te slapen.
Ik vind het nog steeds lastig, maar het is voor het goede doel. En voor O is het uiteindelijk ook beter, denk ik. Pffff...mijn moederhart.
Haha ik had net gisteren foto's van mini-ToT gemaakt toen-ie ook een beetje zat zoals op deze 2e foto, maar deze foto is wel HEEL erg schattig hoor!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bij O doe ik een half opgeblazen zwemvleugeltje achter zijn rug in de badring, hier zie je het een beetje:
[ afbeelding ]
Toen hij ongeveer 5 maanden was en nog niet super goed zat was dit wel eens een oplossing om hem even met zijn broer en zus in bad te laten gaan. Nu zit hij heel stevig en recht, maar nog steeds is dat vleugeltje wel fijn vind ik.
(En omdat deze foto ernaast stond op mn telefoon en die zo lief is)
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 22:35 schreef VKV het volgende:
I.v.m. rugklachten zijn wij ook naar het grote bad verhuisd en gebruiken we nu een badinzet. Dat gaat heel goed. Ik ben wel benieuwd hoe snel hij eruit groeit want zo groot is dat ding niet.Dat inzetje gebruiken we al sinds dag 2!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Op dag 1 zat de kraamzorg ons uit te leggen hoe we hem moesten vasthouden. Dat was echt zo mega ongelukkig en krampachtig!)
Mini-ToT is nu een half jaar oud en we gebruiken het nog steeds!
Speaking of him; die zit nu al weer een tijdje een aardige keel op te zetten!Joy!
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:22 schreef Jentin het volgende:
Weer een nieuw hoofdstuk in mijn aankomende bestseller ‘Baby’s, hķe dan?’
Haha, vooruit!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:07 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]![]()
![]()
Bedankt allen voor de olliecomplimenten! Ja zijn ogen hebben een upgrade gekregen toen ze in de groei waren.
ToT nu wil ik die foto wel zien natuurlijk
Jagar ben benieuwd hoe het gegaan is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Ik bedoelde met name de 3e.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juul lijkt haar oude ritme weer terug te hebben gevonden, vannacht alleen 1 x speen moeten geven.
Fijn dat je een langere ruk hebt kunnen maken Jagar.
Ah leuke foto's van MiniToT!
[ Bericht 28% gewijzigd door exode op 16-03-2019 11:07:54 ]
Dat zitding vinden wij dus ook ideaal!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:59 schreef exode het volgende:
Wij hebben zo'n zitringding voor in bad. Hadden we nog van B en daarvoor was ie van mijn neefje. Ideaal ding, ze gaan in principe samen in bad nu. B doucht of baddert elke dag, hij vindt het heerlijk en met een kleuter van 5 die piemel afvegen zo overrated vindt, ook wel zo netjes. Juul gaat ongeveer 3 keer per week in bad. Ze vindt het geweldig, grote broer die met duikbril allerlei trucs uithaalt. Ze zit ook heel goed en rechtop in die ring, ik zit wel standaard naast het bad overigens.
Juul lijkt haar oude ritme weer terug te hebben gevonden, vannacht alleen 1 x speen moeten geven.
Fijn dat je een langere ruk hebt kunnen maken Jagar.
Ah leuke foto's van MiniToT!
Wij zijn na 5,5 maand volledig overgestapt; mini-ToT dronk die nr 1 echt nagenoeg niet meer.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:04 schreef VKV het volgende:
Ik gooi er ook even een vraag in omdat google mij niet helpt.
Wij gebruiken altijd al Kruidvat babyvoeding (standaard) nr. 1. Op de verpakking staat 0-6 maanden. Bij 6 maanden start nr. 2.
Kan ik met nr. 2 dan nr. 1 nu volledig vervangen? (J. is ruim 6 maanden)
Ik vraag het omdat op de verpakking van nr. 1 staat dat dit volledige zuigelingenvoeding is en op die van nr. 2 staat "opvolgmelk".
Klopt idd @ dat na 1 jaar geen opvolgmelk meer nodig is, maar ik denk dat we die laatste maandjes toch wel nummer 3 gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:15 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat ze na een jaar in principe geen kunstvoeding meer nodig hebben maar dat ze gewoon koemelk mogen. Al die opvolgmelk vanaf nummer 3 wordt zo in de markt gezet alsof je het echt nodig hebt, terwijl dat eigenlijk niet zo is.![]()
Badderen doen we 2-3x per week, maar hij spuugt heel veel dus als hij heel erg naar zure melk ruikt doe ik ‘m ook wel eens eerder in bad.
Een tijdje geleden is hier het hele 1 en 2 melk gedoe besproken nav mijn ervaring. Wij waren bij 6 maanden overgestapt en dat viel bij Juul helemaal niet goed. Ze kreeg weer darmkramp, spuugde en het was duidelijk te zwaar voor haar. Ik ben me toen gaan verdiepen in de verschillen. Daaruit trok ik de conclusie dat je pas 'moet' overstappen als je op 4 ipv 5 flessen zit en je echt al bijvoeding geeft. Dus niet af en toe een hapje maar al het al helemaal op de rit is zeg maar.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:04 schreef VKV het volgende:
Ik gooi er ook even een vraag in omdat google mij niet helpt.
Wij gebruiken altijd al Kruidvat babyvoeding (standaard) nr. 1. Op de verpakking staat 0-6 maanden. Bij 6 maanden start nr. 2.
Kan ik met nr. 2 dan nr. 1 nu volledig vervangen? (J. is ruim 6 maanden)
Ik vraag het omdat op de verpakking van nr. 1 staat dat dit volledige zuigelingenvoeding is en op die van nr. 2 staat "opvolgmelk".
Even laten en later nog eens proberen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:54 schreef ToT het volgende:
Hmmmz mini-ToT lust nu gewoon helemaal geen eieren meer.
Toch willen we hem wel een half eitje per week laten eten; dat schijnt goed voor de ontwikkeling van de hersenen te zijn en ter voorkoming van allergieën. Ook zijn de eiwitten natuurlijk mooi meegenomen.
Ik prak het al zo fijn mogelijk en meng het met Olvarit, maar het blijft wel een behoorlijk gedoe om hem het te laten eten; een redelijk deel eindigt op zijn kleertjes en op de stoel.
Iemand tips?
De volgende keer doe ik wat minder ei en wat meer Olvarit. Dan maar eerst een kwart eitje en een paar dagen later weer een kwart.
Okee dan!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:27 schreef Loj het volgende:
De kinderarts bij mijn oudste zei het volgende:
Overstappen op opvolgmelk 2 is wel noodzakelijk, maar naar 3 niet. In 3 zouden zoetstoffen zitten waardoor de melk zoeter wordt en ze gewone melk niet meer willen.
Blijf dus 2 gebruiken tot een jaar en ga dan op gewone melk over.
Ik heb dit bij mijn jongens zo gedaan en ben nu net bij Li ook op 2 over gegaan. Ik vind het wel logisch klinken
Kruidvat versie ervan, ja!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 19:45 schreef Jentin het volgende:
Heb je zelf aan de Nutrilon gezeten, ToT?
Haha, dank je!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 21:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Die foto's zijn lief ToT, knap jochie met mooi haar!
Ja en die van Kruidvat is ook niet verkeerd.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:15 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind een net geopend pak fv van de AH bio heerlijk ruikennet koekjesdeeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |