abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185624548
ToT, ai wat naar. Ik heb ook altijd best veel last van schouders, nek etc, maar lang niet zoveel als jij lees ik. Dan is hummel van 8 kilo erg zwaar inderdaad!
Oh nee Sillie, dat is pijnlijk, hopelijk slaat de AB snel aan. Beterschap voor Bollie.

Onze luie Juul die wat achteruit tijgert als ze zin heeft, probeert zich ineens op te trekken aan de bijzettafels en haar bed. WTF?! Het lukt haar totaal niet hoor, dus we hebben niet ineens een staand kind, maar ik vind het hilarisch dat ons luie boedhatje bedenkt dat tijgeren voor baby's is.

Gisteren heeft ze 3 uur (!) in het buitenbed op het KDV geslapen. Ze slaapt daar best slecht omdat ze blijkbaar niet zo goed in die drukte kan slapen. Dus het is al paar keer geopperd om het buitenbed te proberen. We vonden dat nou ja, best spannend of zo. Nou de test is dus geslaagd. Ze slaapt daar normaal hoogstens 1 uur achter elkaar.
pi_185624852
Exode, het buitenbed was voor onze slechte slaper op het kdv echt dé oplossing. Als ze een goed protocol hebben opgesteld voor het buiten slapen, zou ik het gewoon doen. Onze ervaring is dat de leidsters voorzichtiger waren dan wij nodig vonden.
pi_185625015
Oh wat fijn dat dat wel werkt voor haar exode! Hier hebben ze dat niet, had mij wel wat geleken eigenlijk.
pi_185626700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:35 schreef Hupje het volgende:
Exode, het buitenbed was voor onze slechte slaper op het kdv echt dé oplossing. Als ze een goed protocol hebben opgesteld voor het buiten slapen, zou ik het gewoon doen. Onze ervaring is dat de leidsters voorzichtiger waren dan wij nodig vonden.
Ja, we hebben ze nu toestemming gegeven om het buitenbed te gebruiken. Ze hebben er maar 1 per groep, dus het is wel steeds de vraag of het kan natuurlijk.
Wij waren vorig jaar met Oud en Nieuw in Noorwegen in een klein vakantie'parkje' met alleen maar Noren. Daar stonden de campingbedjes op de veranda. -15 graden, bakken met sneeuw, heel bijzonder.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:59:48 #155
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185633302
Denk dat het de Gulliver wordt :Y.

SC, bedoel je de next2me? Die hebben we nu namelijk. Mijn moeder vond het in ieder geval onzin, liet ze merken. 'Het is gewoon tijd voor z'n eigen bed in z'n eigen kamer'.

Krijgertje, dat lijkt mij ook pittig :*. Fijn dat hij heeft kunnen ruilen! Dat scheelt toch weer. Wij hebben het hier vaak met slapen gehad. Overdag was dat dan (bij mij) een ramp met in de middag uren krijsen/huilen. En rond de tijd dat L. thuis kwam was hij lekker aan het slapen :%.

Beterschap voor Bollie! Wat een narigheid.

Over rugklachten gesproken (soort van): ik heb als ik I. in z'n babybadje doe echt iedere keer weer last van mijn onderrug. Ook voor L. is deze te laag (we hebben er eentje van bébé-jou). Daarnaast is I. eigenlijk een beetje te lang aan het worden, maar zelf rechtop zitten doet hij nog niet. Iemand tips voor wat - naast samen douchen - een goede rugvriendelijke :+ optie zou zijn?

Vannacht ook weer om 04:00u een wakkere baby. Van mij mag er wel weer een nacht zonder onderbrekingen komen. Wel leuk: tussen L. en mij waren er zo nu en dan wat wrijvingen de afgelopen weken. Maar dit wakkert wel weer een beetje het gevoel dat we een team zijn aan. Samen in de overlevingsstand :').
pi_185634176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:59 schreef Helsinki het volgende:

Over rugklachten gesproken (soort van): ik heb als ik I. in z'n babybadje doe echt iedere keer weer last van mijn onderrug. Ook voor L. is deze te laag (we hebben er eentje van bébé-jou). Daarnaast is I. eigenlijk een beetje te lang aan het worden, maar zelf rechtop zitten doet hij nog niet. Iemand tips voor wat - naast samen douchen - een goede rugvriendelijke optie zou zijn?
in de bébé-jou badjes past een badring(in de bébé-basics, welke een volledig vlakke bodem heeft, past geen badring).
misschien nog iets te vroeg om daar goed in zitten maar dat kan ineens snel gaan. L vind het badje nu helemaal geweldig.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 19:48:43 #157
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185634307
quote:

SC, bedoel je de next2me? Die hebben we nu namelijk. Mijn moeder vond het in ieder geval onzin, liet ze merken. 'Het is gewoon tijd voor z'n eigen bed in z'n eigen kamer'.

Ja, die bedoel ik.
Vond hem er toen zo groot uitzien, maar anders inderdaad gewoon een Ikea bedje.

En ik wist niet dat er een tijd was voor een baby om naar zijn eigen kamer te moeten :D
pi_185634411
Ik zou het badje gewoon even laten zitten en meenemen onder de douche. Zodra ze kunnen zitten is het sowieso een ander verhaal.

Vanavond beginnen we met slaaptrainen van O. Peuter en ik slapen beneden, mijn man en O boven. Ik ga voor het eerst in 10 maand een kans hebben om door te slapen.

Ik vind het nog steeds lastig, maar het is voor het goede doel. En voor O is het uiteindelijk ook beter, denk ik. Pffff...mijn moederhart.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 20:48:33 #159
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185635618
quote:
Denk dat het de Gulliver wordt :Y.

Krijgertje, dat lijkt mij ook pittig :*. Fijn dat hij heeft kunnen ruilen! Dat scheelt toch weer. Wij hebben het hier vaak met slapen gehad. Overdag was dat dan (bij mij) een ramp met in de middag uren krijsen/huilen. En rond de tijd dat L. thuis kwam was hij lekker aan het slapen :%.

Beterschap voor Bollie! Wat een narigheid.

Over rugklachten gesproken (soort van): ik heb als ik I. in z'n babybadje doe echt iedere keer weer last van mijn onderrug. Ook voor L. is deze te laag (we hebben er eentje van bébé-jou). Daarnaast is I. eigenlijk een beetje te lang aan het worden, maar zelf rechtop zitten doet hij nog niet. Iemand tips voor wat - naast samen douchen - een goede rugvriendelijke :+ optie zou zijn?

Vannacht ook weer om 04:00u een wakkere baby. Van mij mag er wel weer een nacht zonder onderbrekingen komen. Wel leuk: tussen L. en mij waren er zo nu en dan wat wrijvingen de afgelopen weken. Maar dit wakkert wel weer een beetje het gevoel dat we een team zijn aan. Samen in de overlevingsstand :').
Bij O doe ik een half opgeblazen zwemvleugeltje achter zijn rug in de badring, hier zie je het een beetje:

Toen hij ongeveer 5 maanden was en nog niet super goed zat was dit wel eens een oplossing om hem even met zijn broer en zus in bad te laten gaan. Nu zit hij heel stevig en recht, maar nog steeds is dat vleugeltje wel fijn vind ik.

(En omdat deze foto ernaast stond op mn telefoon en die zo lief is O+)
pi_185635924
Spees, wat een prachtige ogen, om in te verdrinken O+
  vrijdag 15 maart 2019 @ 21:16:18 #161
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185636259
Awhhh die foto's O+

Mijnes ging tot paar dagen terug nog gewoon in zijn babyding (waar ze in liggen) in bad, is dat iets?
hier trok meneer zich van de week opeens omhoog en heb ik hem maar gewoon zo in zijn badje gezet en dat gaat eigenlijk wel goed. Wel pakt hij dan de randen en gaat vervolgens super uitdagend naar mij kijkend gevaarlijk heen en weer glijden :7
  vrijdag 15 maart 2019 @ 21:51:34 #162
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185637030
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zou het badje gewoon even laten zitten en meenemen onder de douche. Zodra ze kunnen zitten is het sowieso een ander verhaal.

Vanavond beginnen we met slaaptrainen van O. Peuter en ik slapen beneden, mijn man en O boven. Ik ga voor het eerst in 10 maand een kans hebben om door te slapen.

Ik vind het nog steeds lastig, maar het is voor het goede doel. En voor O is het uiteindelijk ook beter, denk ik. Pffff...mijn moederhart.
Succes :*
Protège moi de mes désirs.
pi_185637504
Beterschap voor Bollie :*

Die buitenbedjes zijn goud ja O+ Ook wel lutjepotjes genoemd. Draakje had er ook al in liggen slapen.

Draakje leg ik in het grote bad in een laagje water. Kan hij heerlijk spetteren en bewegen. Hij draait nu nog niet van rug naar buik. Zo gauw hij dat kan, kan het denk niet meer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:53 schreef Jagärtrut het volgende:

:* :* Ik wens je een hele fijne nachtrust toe! Ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat! Hoop heel erg op een positief bericht morgen!

Ik snap je wel, ik heb volgende week mijn eerste slaapdienst, eerste nacht zonder mijn Draakje aan mijn zijde. Mijn moederhart huilt, maar ook goed om de cyclus te doorbreken denk ik. Tussen 19 en 10 uur had hij 7 keer gedronken bij mij afgelopen nacht (tijden dat ik weg ben) Heel benieuwd hoe vaak hij bij man wakker gaat worden en hoeveel hij drinkt. En of mijn man wel wakker wordt van hem :+ Hij slaapt nu vaak door alles heen.

En OMG Spees! Wat een té schattige foto O+
pi_185637615
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]

Bij O doe ik een half opgeblazen zwemvleugeltje achter zijn rug in de badring, hier zie je het een beetje:
[ afbeelding ]

Toen hij ongeveer 5 maanden was en nog niet super goed zat was dit wel eens een oplossing om hem even met zijn broer en zus in bad te laten gaan. Nu zit hij heel stevig en recht, maar nog steeds is dat vleugeltje wel fijn vind ik.

(En omdat deze foto ernaast stond op mn telefoon en die zo lief is O+)
[ afbeelding ]
Haha ik had net gisteren foto's van mini-ToT gemaakt toen-ie ook een beetje zat zoals op deze 2e foto, maar deze foto is wel HEEL erg schattig hoor! :D
pi_185638187
Spees! Die ogen O+

Hier zijn de heren ook al bijna te lang voor in bad, maar nu liggen ze in een badzitje en gaat het eigenlijk wel prima. Vooral Jer vind het prachtig, die spettert er vrolijk op los met zn beentjes!
  vrijdag 15 maart 2019 @ 22:35:28 #166
342418 VKV
Plausibel
pi_185638234
I.v.m. rugklachten zijn wij ook naar het grote bad verhuisd en gebruiken we nu een badinzet. Dat gaat heel goed. Ik ben wel benieuwd hoe snel hij eruit groeit want zo groot is dat ding niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185638414
Die van het plaatje van vkv hebben we ook.
Ons badastandaard is trouwens ook in hoogte te verstellen, die van jullie niet dan?
pi_185643465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 22:35 schreef VKV het volgende:
I.v.m. rugklachten zijn wij ook naar het grote bad verhuisd en gebruiken we nu een badinzet. Dat gaat heel goed. Ik ben wel benieuwd hoe snel hij eruit groeit want zo groot is dat ding niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat inzetje gebruiken we al sinds dag 2! :D
(Op dag 1 zat de kraamzorg ons uit te leggen hoe we hem moesten vasthouden. Dat was echt zo mega ongelukkig en krampachtig! _O- )
Mini-ToT is nu een half jaar oud en we gebruiken het nog steeds! :)

Speaking of him; die zit nu al weer een tijdje een aardige keel op te zetten! :') Joy!
pi_185645307
Oh, Spees, wat een knapperd. O+

@Jagärtrut, hoe is het gegaan vannacht?

Hier ook zo’n badinzet voor Caesar gehad. Phi zit zelf in het badje inmiddels, die houdt zich vast aan de rand (en inmiddels is gebleken dat ze even kopje onder ook niet erg vindt :@ Ze gleed onderuit en mijn opvangpoging faalde :'))

Ze is heel erg verkouden, dus ze slaapt onrustig. Gisteravond bleef ze mopperen en overstrekken en schoppen toen ik haar in slaap wilde wiegen. Toen viel het kwartje: volgens mij moet ik weg :+ En dat klopte dus, want zodra ik haar in bed legde, lag ze stil, duim erin en *snurk* Weer een nieuw hoofdstuk in mijn aankomende bestseller ‘Baby’s, hóe dan?’ :')

@NicolasJoy, hoe gaat het bij jullie :* ?

Oh, en @exode, ik was echt blij te lezen over het licht aan het einde van je werktunnel! Fijn dat er meer mogelijk lijkt en je toch kan blijven op een goede manier.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 09:07:01 #170
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185645614
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 08:22 schreef Jentin het volgende:
Weer een nieuw hoofdstuk in mijn aankomende bestseller ‘Baby’s, hóe dan?’ :')

_O- _O-

Bedankt allen voor de olliecomplimenten! Ja zijn ogen hebben een upgrade gekregen toen ze in de groei waren.

ToT nu wil ik die foto wel zien natuurlijk :7

Jagar ben benieuwd hoe het gegaan is...
pi_185646033
De nacht is ok gegaan. Of, niet anders dan anders. Behalve dat ik vanaf 22.00 tot 04.30 aan een stuk stuk geslapen heb. Zo lang heb ik de laatste 10 maanden niet aan een stuk geslapen.

O was goed te troosten, maar werd wel vaak wakker. En vanaf 5 uur was hij eigenlijk wel klaar om de dag te beginnen. Om zes ben ik met hem opgestaan. Het is in ieder geval fijn om te weten dat hij de nacht zonder borst doorkomt. Nu kijken als we dit doorzetten of hij ook minder vaak wakker gaat worden.
pi_185646350
Spees O+

Hopen op betere nachten, Jagar! Fijn dat je iig bij hebt kunnen tanken.
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 10:28:11 #173
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185646481
Ik ga even naar zo'n badring/badinzet kijken en anders maar gewoon wat vaker samen douchen :). Ook geen straf. Hoevaak gaan jullie kindjes in bad, eigenlijk? Wij hielden 2 keer in de week aan, maar doe het nu om de dag.

Spees, wat een prachtig kindje heb je daar! En die ogen, inderdaad O+.

:D Jentin! Ik vind jou vaak zo grappig schrijven. Hier is dat best vaak zo, dat als ik dan uiteindelijk even wegloop, hij een stuk rustiger wordt. Het is wat met die baby's.

Jagar, fijn dat je wat slaap hebt kunnen pakken :*. Ik hoop ook op verbetering voor jullie!

Hier weer een wakkere baby om 04:15u. Fles gegeven, alles op en toen weer vrij snel in slaap gevallen. En hij ligt nu weer bijna een uur te slapen én viel snel in slaap toen ik hem op bed legde. Hoopvol :).
pi_185646505
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 09:07 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

_O- _O-

Bedankt allen voor de olliecomplimenten! Ja zijn ogen hebben een upgrade gekregen toen ze in de groei waren.

ToT nu wil ik die foto wel zien natuurlijk :7

Jagar ben benieuwd hoe het gegaan is...
Haha, vooruit! :D
Ja geen badderfoto's, maar meer de houding, bedoelde ik! :) (Alleen zie ik nu dat jouw ukkepuk meer rechtop zit dan mini-ToT op de foto's die ik bedoelde. :P )

SPOILER
(Ik bedoelde met name de 3e.)
pi_185646960
Wij hebben zo'n zitringding voor in bad. Hadden we nog van B en daarvoor was ie van mijn neefje. Ideaal ding, ze gaan in principe samen in bad nu. B doucht of baddert elke dag, hij vindt het heerlijk en met een kleuter van 5 die piemel afvegen zo overrated vindt, ook wel zo netjes. Juul gaat ongeveer 3 keer per week in bad. Ze vindt het geweldig, grote broer die met duikbril allerlei trucs uithaalt. Ze zit ook heel goed en rechtop in die ring, ik zit wel standaard naast het bad overigens.

SPOILER
Juul lijkt haar oude ritme weer terug te hebben gevonden, vannacht alleen 1 x speen moeten geven.

Fijn dat je een langere ruk hebt kunnen maken Jagar.

Ah leuke foto's van MiniToT!

[ Bericht 28% gewijzigd door exode op 16-03-2019 11:07:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')