Van het carnaval of het wielrennen?quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
Uitgerekend dit jaar valt carnaval weer tegelijk met het Vlaamse openingsweekend. Ga er dus weinig van zien helaas
Daardoor heb ik geen voetbal, dus kan eindelijk de Omloop kijken!quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
Uitgerekend dit jaar valt carnaval weer tegelijk met het Vlaamse openingsweekend. Ga er dus weinig van zien helaas
vastelaovend > wielrennenquote:Op woensdag 27 februari 2019 08:49 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Van het carnaval of het wielrennen?
Dommigheid kent geen tijdquote:Op woensdag 27 februari 2019 12:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]Het begint pas echt bij koers over Vlaamse wegen.
Ik ben het volledig met je eens, makker.quote:
Los van dat het feitelijk onjuist is zit ik al een dikke maand naar hele interessante koersen te kijken waar wereldtoppers aan de start staan.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met een paar C koersen in Oeroeboeristan waar niemand naar kijkt.
Mijn haakwerkje ligt al klaar.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:51 schreef Rudicio het volgende:
[..]
Los van dat het feitelijk onjuist is zit ik al een dikke maand naar hele interessante koersen te kijken waar wereldtoppers aan de start staan.
Maar voor jou en Mevrouw van Zetten uit Tiel zal het wielerseizoen inderdaad wel bij de Omloop beginnen
Dat soort gewichtige gedoe nemen we geen boodschap aan. Koers is koers. Moeilijker kunnen we het niet maken.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:51 schreef Rudicio het volgende:
[..]
Los van dat het feitelijk onjuist is zit ik al een dikke maand naar hele interessante koersen te kijken waar wereldtoppers aan de start staan.
Maar voor jou en Mevrouw van Zetten uit Tiel zal het wielerseizoen inderdaad wel bij de Omloop beginnen
Jij vindt ook dat het seizoen pas eindigt na de Ronde van Hainan?quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:51 schreef Rudicio het volgende:
[..]
Feitelijk wel. Gevoelsmatig eindigt het seizoen voor mij als de toprenners hun fiets aan de haak hangen, ergens rond Paris-Toursquote:Op woensdag 27 februari 2019 12:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij vindt ook dat het seizoen pas eindigt na de Ronde van Hainan?
Ja, en los van dat is er al genoeg mooie koers geweest.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij vindt ook dat het seizoen pas eindigt na de Ronde van Hainan?
Het is niet op het continent.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:54 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat soort gewichtige gedoe nemen we geen boodschap aan. Koers is koers. Moeilijker kunnen we het niet maken.
Beetje raar dat je anderen van dommigheid beschuldigd terwijl je zelf het zelfde standpunt hebt over het einde van het seizoen. Maar goed om jou een plezier te doen: Gevoelsmatig begint het seizoen voor mij pas bij de Omloop. Nu tevreden?quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:57 schreef Rudicio het volgende:
[..]
Feitelijk wel. Gevoelsmatig eindigt het seizoen voor mij als de toprenners hun fiets aan de haak hangen, ergens rond Paris-Tours
Dan mis je een hoop leuke koersen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Beetje raar dat je anderen van dommigheid beschuldigd terwijl je zelf het zelfde standpunt hebt over het einde van het seizoen. Maar goed om jou een plezier te doen: Gevoelsmatig begint het seizoen voor mij pas bij de Omloop. Nu tevreden?
Ik kijk die wedstrijden wel eens als ik tijd heb maar ik blijf er niet voor thuis.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:21 schreef Rudicio het volgende:
[..]
Dan mis je een hoop leuke koersen.
Maar ik ben blij dat je jezelf corrigeert
En wielerhipsters.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:51 schreef Rudicio het volgende:
[..]
Maar de toppers zitten allemaal al lang en breed op de fiets.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Beetje raar dat je anderen van dommigheid beschuldigd terwijl je zelf het zelfde standpunt hebt over het einde van het seizoen. Maar goed om jou een plezier te doen: Gevoelsmatig begint het seizoen voor mij pas bij de Omloop. Nu tevreden?
Dat doen de meesten hier ook weer niet. Alhoewel met TDU de meesten wel thuis zijn lol. San Juan en Colombia zijn in avonduren dus netjes voor slapen gaan kijken welke toppers al op brommer zijnquote:Op woensdag 27 februari 2019 13:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik kijk die wedstrijden wel eens als ik tijd heb maar ik blijf er niet voor thuis.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik kijk die wedstrijden wel eens als ik tijd heb maar ik blijf er niet voor thuis.
Nou en? Ik kan ook best genieten van de mindere goden.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar de toppers zitten allemaal al lang en breed op de fiets.
Wat zit je allemaal moeilijk te doen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nou en? Ik kan ook best genieten van de mindere goden.
Dus is het niet hetzelfde standpunt.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nou en? Ik kan ook best genieten van de mindere goden.
quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:31 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat zit je allemaal moeilijk te doen.
Ja, de grootste topper neemt niet eens de moeite om aan de start te verschijnen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:39 schreef Mani89 het volgende:
Dit is het moment dat het seizoen eindelijk begint, de toppers zullen zich eindelijk ook laten zien.
Ik doe helemaal niet moeilijk man, mijn eerste reactie richting Rudicio was helemaal niet zo serieus bedoelt. .quote:
Wie is dat dan?quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:39 schreef showtimer het volgende:
[..]
Ja, de grootste topper neemt niet eens de moeite om aan de start te verschijnen.
Dat mag absoluut. Maar het was jullie stelligheid waardoor ik werd getriggerd.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik doe helemaal niet moeilijk man, mijn eerste reactie richting Rudicio was helemaal niet zo serieus bedoelt. .
Maar ik mag toch vinden dat gevoelsmatig het wegseizoen begint na het velritseizoen en dus bij de Omloop? Ik snap niet waarom jullie daar zo moeilijk overdoen.
quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:53 schreef Rudicio het volgende:
[..]
Dat mag absoluut. Maar het was jullie stelligheid waardoor ik werd getriggerd.
Ik zal voortaan ook wat beter op mijn woorden letten zodat we hier een fijne tijd kunnen hebben met zn allen
Waarom? Mogen we niet meer lekker pittige discussie voeren dan?quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:53 schreef Rudicio het volgende:
Ik zal voortaan ook wat beter op mijn woorden letten zodat we hier een fijne tijd kunnen hebben met zn allen
Zucht, daarom bedoelde ik eigenlijk ook Peter de Grote.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De Vlaeminck was groter dommie.
TR gezetquote:Op woensdag 27 februari 2019 14:33 schreef Mani89 het volgende:
Wat een kut thread is dit geworden jongens, laten we opnieuw beginnen.
Welk bier adviseer je voor het openingsweekend?quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Gevoelsmatig trek ik vast een biertje open.
Ik heb een Frikandelbroodje XL.quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Gevoelsmatig trek ik vast een biertje open.
Een Saison, want het seizoen gaat beginnen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Welk bier adviseer je voor het openingsweekend?
Geen Kwaremont?quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Een Saison, want het seizoen gaat beginnen.
Hmm dat is wel waar ja, misschien Westmalle tripel toch het beste dan.quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:46 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Kwaremont is stiekem niet zo bijzonder, de naam is beter dan het bier.
KarmelietGodquote:Op woensdag 27 februari 2019 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm dat is wel waar ja, misschien Westmalle tripel toch het beste dan.
Stop met deze act.quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
XDquote:Op woensdag 27 februari 2019 18:48 schreef Sheffield het volgende:
Zin in.
SepGod weet weer wat winnen is, dus die gaat dit voorjaar schroeien.
Kan niet anders
Tof! Mooie plek om te staan.quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:41 schreef Leonos het volgende:
Ik sta zaterdag op de muur van Geraardsbergen
Ik zie Thijs er wel voor aan een speciale editie Westvleteren te halen of zo.quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weinig Thijs-adepten hier met een krat Westmalle
Toch vaste klant voor de top 10twitter:LukeRowe1990 twitterde op donderdag 28-02-2019 om 10:27:50Had some illness this week so unfortunately I’ll be watching this weekends racing on the tv. Gutted but got to look forward and get healthy for Paris nice 👌🏻 good luck @TeamSky boys let rip 👊🏻 reageer retweet
Saison is van oorsprong een nazomerbier, dat werd gebrouwen in de hete maanden met wat meer alcohol om bederf tegen te gaan.quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
ik krijg er gewoon al dorst vanquote:Op donderdag 28 februari 2019 11:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Saison is van oorsprong een nazomerbier, dat werd gebrouwen in de hete maanden met wat meer alcohol om bederf tegen te gaan.
Maar ik zou kiezen voor het volgende arrangement:
Om de sfeer er lekker in te krijgen meteen bij het vertrek een Gentse Strop.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gentse_Strop
Bij binnenrijden van Oudenaarde een Liefmans (je moet er net van houden die fruitzooi...)
Voor elke keer dat ze de Leberg over moeten een lekkere tripel van brouwerij Roman, net buiten Oudenaarde.
En bij het beklimmen van de laatste heuvels zou ik dan een Kwaremont inschenken, ook al is die in de omloop in geen velden of wegen te bekennen. En inderdaad, de marketing van Kwarement is beter dan de smaak.
quote:***** Sep Vanmarcke
**** Greg Van Avermaet, Matteo Trentin
*** Oliver Naesen, Tiesj Benoot, Sonny Colbrelli, Philippe Gilbert, Zdenek Stybarr
** Michael Matthews, Niki Terpstra, Wout Van Aert, Michael Valgren, Tim Wellens, Jasper Stuyven, Dylan Van Baarle, Alexey Lutsenko, Yves Lampaert, Bob Jungels, Arnaud Demare, Daniel Oss, Luke Rowe
* Jurgen Roelandts, Stefan Küng, Jens Keukeleire, Nils Politt, Magnus Cort, Edvald Boasson Hagen, Matej Mohoric, Taco van der Hoorn, Mads Pedersen, Jasper Philipsen, Christophe Laporte, Mike Teunissen, Luke Durbridge, Timo Roosen, Lukas Pöstlberger, Pascal Ackermann, Jempy Drucker, Dylan Teuns, Jens Debusschere
Ik vind het lachwekkender dat Sep 5 sterren krijgtquote:Op vrijdag 1 maart 2019 09:51 schreef franklop het volgende:
Onze Deense vrienden noemen weer de helft van het peloton als kanshebber.
[..]
Ik bied 3.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 11:13 schreef maxi-mus het volgende:
Er staan ook 2 namen tussen die niet meedoen.
Hehe, kan ik eindelijk Firstcycling invullen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 09:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Het is een treurige site geworden. Prima voor route-analyse maar daarna is het met hagel schieten en dan kunnen ze mooi pronken dat ze gelijk hadden.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 09:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Denen zijn zware drinkers.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 11:12 schreef Rudicio het volgende:
[..]
Ik vind het lachwekkender dat Sep 5 sterren krijgt
twitter:JeroenVanbelle twitterde op vrijdag 01-03-2019 om 08:21:29Nog één keer slapen. Nog één keer. Al die voorbereidingskoersen zijn mooi en leuk, maar morgen in Gent begint het pas écht. De koers. Bij ons. #OHN19 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:JeroenVanbelle twitterde op vrijdag 01-03-2019 om 08:39:35@oscarriesebeek @DigitalNomadPCS Haha ik wachtte op een reactie van jou. Laten we het dan houden op de start vh seizoen voor iedereen die houdt van Vlaamse koersen
reageer retweet
twitter:DigitalNomadPCS twitterde op vrijdag 01-03-2019 om 08:43:49@JeroenVanbelle @oscarriesebeek ook niet correct. Ik hou ook van Vlaamse koersen echter met al 192!! uitslagen in onze database in 2019 kan je gewoon niet zeggen dat het nu ECHT begint. Enige wat je kan zeggen is dat het Belgische seizoen nu begint reageer retweet
Daar krijg je toch jeuk van, zulke types.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:26 schreef wimderon het volgende:
twitter:JeroenVanbelle twitterde op vrijdag 01-03-2019 om 08:21:29Nog één keer slapen. Nog één keer. Al die voorbereidingskoersen zijn mooi en leuk, maar morgen in Gent begint het pas écht. De koers. Bij ons. #OHN19 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:JeroenVanbelle twitterde op vrijdag 01-03-2019 om 08:39:35@:oscarriesebeek @:DigitalNomadPCS Haha ik wachtte op een reactie van jou. Laten we het dan houden op de start vh seizoen voor iedereen die houdt van Vlaamse koersen
reageer retweet
twitter:DigitalNomadPCS twitterde op vrijdag 01-03-2019 om 08:43:49@:JeroenVanbelle @:oscarriesebeek ook niet correct. Ik hou ook van Vlaamse koersen echter met al 192!! uitslagen in onze database in 2019 kan je gewoon niet zeggen dat het nu ECHT begint. Enige wat je kan zeggen is dat het Belgische seizoen nu begint reageer retweet
Het is vooral een totaal niet boeiende discussie. De één volgt alles vanaf Australie, voor een ander begint de pret nu pas echt. Who cares?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:38 schreef Slobeend het volgende:
Ik wil niet in kamp Stephan zitten dus morgen begint het seizoen écht.
Wel met de Prono.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 13:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik hoorde dat morgen het seizoen gaat beginnen. Kan ik nog meedoen met de Premier League op fok?
Ja eindelijk!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:58 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen gaat het seizoen beginnen jongens!
Dat sentiment stamt vooral uit de tijd dat er nog amper serieus te nemen koersen waren vóór de Omloop, met toppers die niet reden of niet voor uitslagen gingen en 0 coverage. Dat is allemaal voltooid verleden tijd.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:47 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het is vooral een totaal niet boeiende discussie. De één volgt alles vanaf Australie, voor een ander begint de pret nu pas echt. Who cares?
Eens!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:47 schreef Mani89 het volgende:
Ze moeten het gewoon weer Omloop 't Volk noemen, Omloop 't Nieuwsblad klinkt niet en laat zien hoe de commercie de wielersport kapot maakt.
Eens, maar die krant bestaat nou eenmaal niet meer.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:47 schreef Mani89 het volgende:
Ze moeten het gewoon weer Omloop 't Volk noemen, Omloop 't Nieuwsblad klinkt niet en laat zien hoe de commercie de wielersport kapot maakt.
Vandaag werd besloten dat Démare van het startveld gehaald werd. Daardoor verschijnt hij zaterdag niet aan de start van Omloop Het Nieuwsblad, waarin hij de afgelopen vijf jaar telkens aan de start stond en driemaal in de top-10 eindigde. Er wordt geen vervanger opgeroepen. Het is nog onzeker of hij zondag aan het vertrek staat van Kuurne-Brussel-Kuurne, waarin hij ook altijd goed is. Zo was hij vorig jaar nog runner-up achter Dylan Groenewegen.quote:
Het Volk was evengoed een commerciële naam.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:47 schreef Mani89 het volgende:
Volgt die het wielrennen nog?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 00:39 schreef Stoner12 het volgende:
Mart bij DWDD over het openingsweekend. Ik geniet.
#TeamJeroen (maar dat zal sommigen van jullie niet verbazen)quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:26 schreef wimderon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:JeroenVanbelle twitterde op vrijdag 01-03-2019 om 08:39:35@:oscarriesebeek @:DigitalNomadPCS Haha ik wachtte op een reactie van jou. Laten we het dan houden op de start vh seizoen voor iedereen die houdt van Vlaamse koersen
reageer retweet
twitter:DigitalNomadPCS twitterde op vrijdag 01-03-2019 om 08:43:49@:JeroenVanbelle @:oscarriesebeek ook niet correct. Ik hou ook van Vlaamse koersen echter met al 192!! uitslagen in onze database in 2019 kan je gewoon niet zeggen dat het nu ECHT begint. Enige wat je kan zeggen is dat het Belgische seizoen nu begint reageer retweet
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het Volk was evengoed een commerciële naam.
Aldus de nimmer nuchtere Wiggo.quote:“Waarom verandert de Omloop elk jaar zijn aankomstplaats? Omdat iemand van de pr-afdeling dat een goed idee vindt? Dezelfde gast die de Muur uit de Ronde heeft gehaald? En hebben ze daar misschien ook beslist om de naam te veranderen? Fuck Het Nieuwsblad! Voor mij is het voor altijd de Omloop Het Volk.”
quote:De aankomst ligt niet meer op de legendarische Halsesteenweg in Meerbeke, maar is verhuisd naar het centrum van Ninove. En Van Avermaet is geen fan: "De nieuwe aankomstzone stoort me. Die was vorig jaar zo mooi in Meerbeke. Nu is die levensgevaarlijk. Komen we met een grote groep naar de eindmeet, dan is de renner met het grootste kamikazegehalte de winnaar. Alleen aankomen is mijn boodschap."
De altijd boze Olvarit Krek is weer eens boos.quote:
kan je morgen juichen voor Dielan!quote:Op zaterdag 2 maart 2019 09:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ook, helaas. Morgen wel de hele dag vrij. Had het graag omgedraaid gezien.
maar die rijdt voor Skyquote:Op zaterdag 2 maart 2019 09:32 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik had graag vandaag ook willen juichen voor Dylan
Zend Eurosport eigenlijk uit? Anders ga ik in nooit een stream of herhaling vinden natuurlojlquote:Op zaterdag 2 maart 2019 09:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja, ze beginnen eraan na de laatste etappe van die vaatdoeken. (dus rond 2 uur denk ik)quote:Op zaterdag 2 maart 2019 09:51 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zend Eurosport eigenlijk uit? Anders ga ik in nooit een stream of herhaling vinden natuurlojl
De echte tifosi zitten natuurlijk vanmiddag klaar voor de openingswedstrijd van het seizoen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 09:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wat staat er op het menu?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 10:25 schreef Mani89 het volgende:
Vandaag gaat het wielerseizoen echt beginnen.
Croissantjes uit de tostie ijzer.quote:
Nou deze waren zo zompig van het vet dat ik ze eigenlijk zo kon doorslikken.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 11:00 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Kauw jij wel bij het eten of slik je het gewoon in?
Godverdomme.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 11:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Renaat zit in het altijd mooie Polen.
Net als jij vannacht dus?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 11:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Renaat zit in het altijd mooie Polen.
quote:Op zaterdag 2 maart 2019 11:11 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Net als jij vannacht dus?
Ik zit al klaar voor vanmiddag.
quote:Op zaterdag 2 maart 2019 11:11 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Net als jij vannacht dus?
Ik zit al klaar voor vanmiddag.
quote:Op zaterdag 2 maart 2019 10:25 schreef Mani89 het volgende:
Vandaag gaat het wielerseizoen echt beginnen.
Gratis advies:quote:Op zaterdag 2 maart 2019 10:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik ben kaolobrak man. Ik moet nog snel 5 namen opschrijven voor de prono.
De mannen moeten even doorrijdenquote:Een opmerkelijke situatie in de vrouwenkoers! De koers is momenteel geneutraliseerd, omdat ze te dicht achter het mannenpeloton reden. De neutralisatie duurt zo'n 5 minuten.
quote:
Ze starten ook al 10 minuten na de mannen, dat is niet heel handig gepland door de organisatie.quote:
https://www.facebook.com/ProximusSports/videos/381060175811537/quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:38 schreef Evertjan het volgende:
is er ergens een stream van de vrouwenkoers?
Dan kijk ik liever naar Marieke.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:52 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ze is de Marieke Elsinga van Belgie
Dit meen je nietquote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:53 schreef Evertjan het volgende:
[..]
komen pas live beelden van de koers vanaf 14:30
14.10 zeiden ze net toch?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:53 schreef Evertjan het volgende:
[..]
komen pas live beelden van de koers vanaf 14:30
Rickaert was een goeie luitenant geweest voor Mathieu. Die jongen kan prima uit de voeten in dit werk.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wel lullig voor Mathieu dat die Rickaert geblesseerd is. Dadelijk moeten ze Adrianus nog optrommelen bij gebrek aan beter.
zat gevangen in het Sky regimequote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Toch jammer dat Wiggo niet wat meer klassiekers heeft gereden.
Laster.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:58 schreef El-Stinho het volgende:
@:Rellende_Rotscholier is groot fan van Nys.
Je zou denken dat er genoeg voedingswaarde in olvarit potjes zit...quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik vind dat Krek er niet zo goed uitziet
Maak me zorgen.
Hij is dit seizoen nochtans al goed op dreef.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Maak me zorgen.
Ja, zeker.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij is dit seizoen nochtans al goed op dreef.
Dat weet ik, maar dat is de letterlijke zin van het woord. Doorgaans (lees: eigenlijk altijd) wordt er gerefereerd aan een neo als je het over een eerstejaars prof hebt.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jawel. Je bent twee jaar neo.
Motregen op de buienradar:quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het begint lichtjes te regenen trouwens en dat terwijl de meeste kasseistroken (ook klimmetjes met kasseien) er al zo glibberig bij lagen.
Gewoon zuipen Knut.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heb paar lekkere biertjes gehaald voor de koers maar geen zin in omdat ik een enorme kater heb.
Dadelijk toch maar eens doorzetten. Afzien hoort bij wielrennen tenslotte.
You can't always get what you want.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zit er gewoon helemaal klaar voor.
Ben altijd blij als we inschakelen en er staat nog een getal van 3 cijfers bij de kilometrage.quote:
Ik ben aan het lunchen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heb mn vriendin geroepen of ze bier kan halen. Handje in de broek. Benen omhoog.
Karl was toch boos omdat hij zo'n klef Nederlands broodje kreeg? Ook terecht trouwens.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Terechte boosheid van Karl (?) toen hij bij de Amstel dit kreeg:
[ afbeelding ]
Heftig.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:14 schreef Momo... het volgende:
Timo Roosen leeft óók de droom van broer Sjors: ‘Je wilt niet weten hoeveel ik gejankt heb’
Oud-amateurwielrenner Sjors Roosen (27) liep begin dit jaar bij een verkeersongeval een hoge dwarslaesie op. Sinds die dag staat ook het leven van zijn bij Jumbo-Visma fietsende broer Timo Roosen (26) op zijn kop. Vandaag wil Timo voor Sjors in beeld komen in de Omloop Het Nieuwsblad.
‘De koers is wel iets dat afleiding geeft”, zegt Timo Roosen uit Tilburg als hij aan de vooravond van Omloop Het Nieuwsblad voor het eerst in een interview praat over het grote drama dat zaterdag 5 januari het leven van de familie Roosen op zijn kop heeft gezet. Terwijl even verderop de Belg Wout van Aert als de nieuwe kopman van Jumbo-Visma praat over zijn kansen in de openingsklassieker, vertelt Timo Roosen het verhaal van een ‘stom’ ongeluk dat iemands leven in een split second totaal heeft veranderd. En over de impact die het heeft op hem als broer en ambitieus profwielrenner.
Het ongeluk
,,Het stelde eigenlijk niet veel voor. Een taxi die half de weg opreed, precies op het moment dat Sjors eraan kwam. Hij viel ongelukkig, maar liep daardoor wel een dwarslaesie op. Samen zijn we dat punt in Tilburg in het verleden meer dan honderd keer gepasseerd op weg naar de wielerclub. Uit dat weggetje komt bijna nooit een auto. Een ongeluk kan in zo’n klein hoekje zitten.”
Het nieuws
,,Ik zat die dag op Gran Canaria voor een trainingskamp. Ik voelde me goed. Ik stond er beter voor dan het jaar ervoor. Ik had het seizoen goed afgesloten in Canada en was vastberaden om het dit voorjaar te laten zien. Toen ik het nieuws over Sjors hoorde, ben ik direct teruggevlogen. De eerste week was ik helemaal kapot. Je wilt niet weten hoeveel ik gejankt heb. Ik ben best een emotioneel mens. Telkens als je erover nadenkt en beseft wat voor een gevolgen het nu al heeft voor Sjors, dan hakt het er weer hard in.”
Je broer
,,Hij is iets ouder. Door hem ben ik gaan fietsen. Sjors wilde ook prof worden, maar redde het net niet. In die tijd had je nog geen Roompot. In het jaar dat ik prof werd, is hij ermee gestopt. Hij heeft een tijdje niet meer gefietst, maar uiteindelijk kon hij het een plek geven en ging hij weer wat meer fietsen. Na een studie vond hij een baan en zijn plek in het leven. En eigenlijk is dat alles nu weg.”
Hoe verder?
,,Dit heeft zoveel impact op je, hier komen zoveel emoties bij los, dat trainen in het begin erg vermoeiend was. Ik ben graag bij mijn broer in het ziekenhuis, maar je moet er ook niet in blijven hangen. Fietsen doe ik nog steeds supergraag en ik weet ook dat hij naar de koers kijkt. Dat motiveert. Ergens ga ik ook voor hem door. Wat hem is overkomen is een drijfveer om een tandje harder te gaan. Gewoon ook om er alles voor te blijven doen. Hij kijkt naar de koers, ik wil het hem laten zien en ik weet dat het hem ook goed doet als ik zaterdag een goede Omloop Het Nieuwsblad rijd. Ergens leef ik ook zijn droom.”
Ambitie
,,Door wat ons is overkomen, sta ik ondanks de goede winter qua niveau nog niet waar ik wil staan. Mijn ambitie is echter nog steeds groot. Ik wil goed zijn in de sprinttrein (van Dylan Groenewegen, red.) én in de klassiekers. Dat ik een iets ander programma had in aanloop naar de Omloop, had niks te maken met het ongeluk. Parijs-Nice was vorig jaar qua kou en hardheid iets te veel voor mij zo kort voor de klassiekers. Ik heb de ruimte gekregen om nog sterker voor de dag te komen in de klassiekers. Ooit hoop ik kopman te worden in de klassiekers. Een rol hebben in de sprintploeg is mooi, maar een wedstrijd winnen en de handen de lucht in steken zijn toch de mooiste dingen aan de koers.”
Relativeren
,,Ik ben blij dat ik nog een aardige vorm heb nu. Ik ben niet veel slechter dan een jaar geleden. Ik had alleen al zoveel verder willen zijn. Maar ja, alles is relatief denk je dan. Er zijn dingen die iets belangrijker zijn.”
Tot slot. Vertel nog eens iets over Greg dat wij nog niet weten.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Maak me zorgen.
Slaatjes van de snackbar heerlijk man niks mis meequote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Terechte boosheid van Karl (?) toen hij bij de Amstel dit kreeg:
[ afbeelding ]
Als een echte Hollanderquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:17 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Slaatjes van de snackbar heerlijk man niks mis mee
Welke biertjes heb je besteld?quote:
Zeer zeker.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:17 schreef Slobeend het volgende:
Ik hoop dat Jose nog 30 jaar commentaar geeft.
Ik voel me nu een leek.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb 2 stouts 1 van to ol en die andere weet ik eigenlijk niet.
Like en RT.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:17 schreef Slobeend het volgende:
Wel grafaccentquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Like en RT.
Zijn stemgeluid klinkt me als muziek in de oren.
Eens.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:17 schreef Slobeend het volgende:
klopt, leuk duo samenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Eens.
Maar het gouden koppel Jeroen (die na UAE direct weer doorgaat met de Omloop) en Karsten staat sinds vorig jaar met stip op 2 na Michel/Renaat-José.
Vooral als hij Rénaat roept.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Like en RT.
Zijn stemgeluid klinkt me als muziek in de oren.
Ik ben nog steeds niet zo’n fan van Jeroen. Karsten is de beste co-commentator na José.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Eens.
Maar het gouden koppel Jeroen (die na UAE direct weer doorgaat met de Omloop) en Karsten staat sinds vorig jaar met stip op 2 na Michel/Renaat-José.
Lekker man, beetje proeven.quote:
Pedrero is ook niet echt een man voor dit werk. Lekker hoor.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Eus had echt de fles aan zijn mond toen hij besloot Bananito en Sepulveda naar de Omloop te sturen, dat kan toch niet anders.
Renaat zit in Polen bij het WK baanwielrennen dus nu zit natte wind Ruben van Gucht op de motor.quote:
Kutzooiquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Renaat zit in Polen bij het WK baanwielrennen dus nu zit natte wind Ruben van Gucht op de motor.
Het EKquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:28 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dit jaar wil ik meer wedstrijden bekijken.
Meestal beperk ik me tot de voorjaarklassiekers, de Tour en het EK/WK
Maar wil meer zien
Is het De EK dan, dat klinkt toch ook nietquote:
Een vloeibare snicker?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mn bier ruikt naar een vloeibare snicker weet niet of ik hier blij van ga worden
Ik vind het gewoon een overbodige wedstrijd eigenlijk, zit niemand op te wachten.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Is het De EK dan, dat klinkt toch ook niet
Gewoon alles kijken tot de giro dan zomerstop en dan weer genot rond het WKquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:28 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar wil meer zien
Tijdrit + wegwedstrijd en M&V. Ofwel meerdere kampioenschappen ofwel De EK wielrennenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Is het De EK dan, dat klinkt toch ook niet
Yorkshire wordt genot.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gewoon alles kijken tot de giro dan zomerstop en dan weer genot rond het WK
Kijk op NPO dan als je niet tevreden bent over Wuyts en Josequote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Het heeft toch een goede 15 minuten geduurd tot Boonen werd genoemd. Heeft iemand al bingo?
Je lijkt me ook geen persoon voor bordspelletjes.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(niet mijn foto)
Daar heb je een Frans-Italiaanse komediequote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Kijk op NPO dan als je niet tevreden bent over Wuyts en Jose
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Kijk op NPO dan als je niet tevreden bent over Wuyts en Jose
Zeg het hem koffieplanter!quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!
Ziedendquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!
Dat hij weer boos is en na afloop ongeacht het resultaat samen met Niké een middelvinger opsteekt naar de haters.quote:
wanneer nieuwe puzzel maatquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(niet mijn foto)
Gladde steentjes zijn in zijn voordeel, maar vrees een beetje dat het tijdperk Boom zijn langste tijd heeft gehad.quote:
Dan kijk je vaker. Niemand houdt je tegenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:28 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar wil meer zien
Maar dat vind ik helemaal niet interessant.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds die van kerst maken.
@:El-Stinho ik heb een 1000 stukjes puzzle over darts.
Dat klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:34 schreef wimderon het volgende:
Funfact: Van Hoecke hoefde alleen nog zijn krabbel te zetten onder een nieuw contract bij Jumbo, toen Van Avermaet hem vroeg.
@:Rellende_Rotscholier
Oh.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:36 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Maar dat vind ik helemaal niet interessant.
Voor de sfeer moet je bij Snushoorn zijnquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad.
Als Lindeman mag blijven kan je ook net zo goed dronken Gijs een contract aanbieden. De sfeer binnen de ploeg is ook belangrijk.
Ik verspil mijn tijd nog liever met kansloos op een wit papiertje tekenen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oh.
Is wel mooie puzzel hoor. Is er zo 1 dan moet je ook de haaienvin en sinterklaas zoeken.
Rustig Rustig het was maar een garpquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wil je paar stompen op je neus of wat?
@wimderon , je kans!twitter:TourDeJose twitterde op zaterdag 02-03-2019 om 14:35:49Gezocht: lift naar Gent vanuit Ninove na finish mannenkoers #DTV reageer retweet
Als het Floortje Mackaij was, had ik nu meteen de auto gepakt. Die is niet zo moeilijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:39 schreef franklop het volgende:
@:wimderon , je kans!twitter:TourDeJose twitterde op zaterdag 02-03-2019 om 14:35:49Gezocht: lift naar Gent vanuit Ninove na finish mannenkoers #DTV reageer retweet
Ik ga naar tilburgquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wie doet morgen carnaval ?
Keiharde regen dus ik ga denk ik niet mee lekker KBK kijken.
Carnavalquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wie doet morgen carnaval ?
Keiharde regen dus ik ga denk ik niet mee lekker KBK kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |