Lionheaad | woensdag 20 februari 2019 @ 18:04 |
![]() | |
Lionheaad | woensdag 20 februari 2019 @ 18:05 |
De haasjes hebben geen energie. Hadden ze toch beter Duracell als sponsor kunnen nemen. | |
Tinos85 | woensdag 20 februari 2019 @ 18:06 |
Verstappen had een nieuwe motor vandaag las ik ergens. Voor de zekerheid gezien de crash van Gasly gister. Toch nog 104 rondjes voor Verstappen. Netjes na de slome ochtend. Ook prima rijden gereden. | |
ondeugend | woensdag 20 februari 2019 @ 18:07 |
Ik ook niet meer dus einde werkdag! ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 februari 2019 @ 18:09 |
Haas heeft tot nog toe wel de meeste problemen (op Williams na natuurlijk). 3de on-track stop deze testweek. [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2019 18:10:23 ] | |
bedachtzaam | woensdag 20 februari 2019 @ 18:13 |
Vierde keer toch? | |
Bensel | woensdag 20 februari 2019 @ 18:13 |
op zich geen slechte beslissing. 2 motoren testen ipv 1 geeft ook aan wat de onderlinge verschillen kunnen zijn. Geen motor die 100% gelijk is. | |
Sunri5e | woensdag 20 februari 2019 @ 18:37 |
Honda ![]() | |
franklop | woensdag 20 februari 2019 @ 18:38 |
Rondjes per PU na 3 testdagen Ferrari: 1067 (3 teams) Mercedes: 694 (3 teams) Renault: 688 (2 teams) Honda: 670 (2 teams) | |
beantherio | woensdag 20 februari 2019 @ 18:42 |
Mercedes was ook vrijwel 2 teams de afgelopen dagen. | |
Tinos85 | woensdag 20 februari 2019 @ 18:55 |
Zie je. Probleembak die Honda. De minste rondes van iedereen. | |
mikieu | woensdag 20 februari 2019 @ 18:57 |
Wel bizar dat kvyat sneller is dan STR vorig jaar in de kwalificatie. Dan ga ik er nog even vanuit dat ze niet voluit gaan. | |
Justevo | woensdag 20 februari 2019 @ 18:58 |
Mercedes 495 Laps Ferrari 460 Renault 375 Alfa Romeo 353 Toro Rosso 346 Redbull 329 McLaren 313 HAAS 254 Racing Point 176 Williams 23 Red Bull loopt gewoon 3 GP lengtes achter. | |
bokkepoot | woensdag 20 februari 2019 @ 18:59 |
Die auto deelt ook veel met de RB14 ![]() En qua concept zijn ze wel verder gegaan, dus onderstel en motor hebben waarschijnlijk flink wat upgrades gekregen. | |
mikieu | woensdag 20 februari 2019 @ 19:02 |
Ja, snap ik. Maar toch, wel even vergeten dat ze tijdens race weekend geen US mee hebben. | |
Nattekat | woensdag 20 februari 2019 @ 19:02 |
Dit zegt vrij weinig. Korte runs leiden tot minder rondes dan lange runs. Racing Point en Haas zijn de enigen waarbij het lage aantal ronden een probleempje kan vormen. | |
Tinos85 | woensdag 20 februari 2019 @ 19:03 |
En de motor is een stuk beter dan die ze destijds hadden. Zijn aardig wat upgrades aan voorbij gegaan daarna. | |
Tinos85 | woensdag 20 februari 2019 @ 19:04 |
Is compound 5 niet vergelijkbaar met de Hypersoft? Is immers de zachtste band die ze hebben. | |
bedachtzaam | woensdag 20 februari 2019 @ 19:17 |
Naar ik begrijp wel, de tijd vorig jaar was een 1.18.3 van de Toro Rosso op hypersoft tijdens de wintertest. | |
Lionheaad | woensdag 20 februari 2019 @ 19:23 |
Klopt. De Supersoft is er tussenuit gevallen. C5 = hyper C4 = ultra C3 = soft C2 = midium C1 = hard | |
sasquatsch | woensdag 20 februari 2019 @ 19:36 |
Dat gerucht ging in januari ook al. | |
sasquatsch | woensdag 20 februari 2019 @ 19:48 |
![]() | |
Gruj0 | woensdag 20 februari 2019 @ 20:28 |
Weet dat het nog weinig zegt op dit moment, maar toch, trots op Kvyat. ![]() ![]() ![]() | |
Bensel | woensdag 20 februari 2019 @ 20:31 |
Geeft enkel aan dat de rest niet het onderste uit de kan haalt op dit moment. | |
Gruj0 | woensdag 20 februari 2019 @ 20:32 |
"De rest" geldt net zo goed voor STR. | |
StephanL | woensdag 20 februari 2019 @ 20:35 |
Zou wel mooi zijn als Toro Rosso aansluiting vindt bij Red Bull. | |
potjecreme | woensdag 20 februari 2019 @ 20:35 |
| |
mikieu | woensdag 20 februari 2019 @ 22:42 |
Ik denk dat RBR hiet maximaal aan meewerkt om STR voor Renault te krijgen. | |
ondeugend | woensdag 20 februari 2019 @ 23:15 |
Het Ziggo-verslag was vroeg vanavond | |
Frozen-assassin | donderdag 21 februari 2019 @ 08:42 |
Nog achttien minuten dames en heren! | |
Levitas | donderdag 21 februari 2019 @ 08:50 |
Spannooooond | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 08:52 |
Nog 8 minuten!! | |
Sunri5e | donderdag 21 februari 2019 @ 08:53 |
Morgen. | |
opreis | donderdag 21 februari 2019 @ 08:54 |
Sinds 2015 niet meer gebeurd. Maar de kans is dit jaar iig vanwege de auto groter dat ze weer steviger in het middenveld zitten. Of de coureurs dat ook aankunnen is een tweede | |
Sunri5e | donderdag 21 februari 2019 @ 08:57 |
Zoals het er nu naar uitziet hebben we dit jaar een sterk middenveld. Wiliams lijkt er ver achter te gaan bungelen. | |
Tarado | donderdag 21 februari 2019 @ 08:59 |
ik denk dat je wel gelijk gaat krijgen over Williams maar het is nog wel wat vroeg voor die conclusie | |
Lionheaad | donderdag 21 februari 2019 @ 09:20 |
Hoe gaat Norris er nou van af? Raaaaar.... Lage snelheid en er toch vanag gaan. | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 09:23 |
Ah de traditionele rode vlag aan het begin van de sessie ![]() | |
foetre | donderdag 21 februari 2019 @ 09:38 |
Is er nog een stream te vinden | |
Levitas | donderdag 21 februari 2019 @ 09:43 |
Vast wel
| |
nogeenoudebekende | donderdag 21 februari 2019 @ 09:53 |
Kubica hangt de vuile was buiten... | |
StephanL | donderdag 21 februari 2019 @ 10:00 |
| |
Lionheaad | donderdag 21 februari 2019 @ 10:14 |
"Live blog" met beelden en commentaar
| |
Lionheaad | donderdag 21 februari 2019 @ 10:15 |
Hammi zet ook even een 1:18 neer in de Merc met de C2 compound (Medium) | |
Doevelaer | donderdag 21 februari 2019 @ 10:48 |
Hamilton hangt 'm bijna achterin Kubica. ![]() | |
Jane | donderdag 21 februari 2019 @ 10:48 |
Op het oog scheelde het weinig, idd. | |
Jane | donderdag 21 februari 2019 @ 10:59 |
Pirouette van Stroll. ![]() | |
Tijn | donderdag 21 februari 2019 @ 11:03 |
Ik denk dat ze met Kvyat en Albon geen slechte line-up hebben, hoor. Kvyat had altijd best een goede pace en lijkt nu ook wat zelfverzekerder dan eerst. En Albon is gewoon een hele goede rookie. | |
sasquatsch | donderdag 21 februari 2019 @ 11:14 |
Alleen zitten ze qua long runs nog in het achterveld, samen met Racing Point en McLaren. | |
Tomatenboer | donderdag 21 februari 2019 @ 11:26 |
Ik moet de testdagen in verband met werk via Motorsport.com en GPUpdate volgen. Weinig updates over Gasly echter. Niks te melden over Gasly? | |
Metalfreak | donderdag 21 februari 2019 @ 11:29 |
Ah, bij Mercedes hebben ze het gaspedaal nu ook gevonden? | |
Jane | donderdag 21 februari 2019 @ 11:29 |
16 rondjes gereden en staat binnen volgens mij. Ze zeggen er verder niks over. | |
#ANONIEM | donderdag 21 februari 2019 @ 11:31 |
Die heeft geen enkel team nog gevonden ga er maar vanuit dat ze allemaal nog minimaal een seconde sneller zouden kunnen. Edit: Ricciardo nu snelste. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2019 11:36:56 ] | |
Jane | donderdag 21 februari 2019 @ 11:40 |
Gasly op de baan | |
Karstman | donderdag 21 februari 2019 @ 11:41 |
1.19.495 voor Gasly in een vliegend rondje. | |
Whiskers2009 | donderdag 21 februari 2019 @ 11:51 |
Waarom Gasly wrsch regelmatig binnen staat: https://racingnews365.nl/(...)or-van-red-bull-test | |
Frozen-assassin | donderdag 21 februari 2019 @ 11:53 |
Gasly doet nu wel een langere run lijkt wel | |
Fopje | donderdag 21 februari 2019 @ 11:59 |
Ik zou Kubica wel eens 100+ rondes zien doen met zn armpje. Ben benieuwd.. | |
Tinos85 | donderdag 21 februari 2019 @ 12:00 |
Hij rijdt wel de hele dag toch? Of wisselt hij met Russel na de lunch. | |
Karstman | donderdag 21 februari 2019 @ 12:04 |
Hij staat nu weer binnen. Gasly op 35 rondes inmiddels | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 12:05 |
Er wordt in het artikel raar gedaan over het lagere aantal ronden dat RBR heeft gereden, maar dat aantal is niet echt opvallend. Als je meer dan 100 ronden doet op een dag dan heb je een volwaardig programma achter de kiezen voor zo'n dag. | |
sasquatsch | donderdag 21 februari 2019 @ 12:09 |
ja, op de hypers (=C5)! En daarmee zijn ze nog niet zo snel als de Ferrari van de week op de softs (=C3). | |
Tinos85 | donderdag 21 februari 2019 @ 12:12 |
En ze hebben dinsdag wat rondes gemist door de crash van Gasly. Al rijden Mercedes en Ferrari wel bizar veel rondjes. | |
ondeugend | donderdag 21 februari 2019 @ 12:18 |
Hier nog wat meer info over de teststrategie van RB https://dailygp.com/nl/re(...)ondes-ondergeschikt/ | |
TagForce | donderdag 21 februari 2019 @ 12:22 |
Als RedBull ongeveer een gelijk programma aanhoudt als ze de afgelopen jaren deden, dan is deze week vooral race setup en aero tests. Hierdoor rijden ze waarschijnlijk wat minder ronden dan de rest, maar dat komt dus omdat er vooral lange stops tussen de stints zitten veel zaken gelijktijdig te wijzigen. Volgende week zouden het dan wat meer kwalificatie setup tests zijn, en banden tests afgewisseld met meer aero tests. We zullen dan waarschijnlijk kortere stints zien met in totaal minder tijd tussen de stints en meer ronden. En vooral, waar de fan op zit te wachten, lagere rondetijden. | |
Tarado | donderdag 21 februari 2019 @ 12:34 |
bij Mercedes zijn ze er wel heel druk mee zichzelf in de underdog positie te lullen | |
Bonobo11 | donderdag 21 februari 2019 @ 12:52 |
ze schijnen een iets te brede en lange auto te hebben om alle zandzakken kwijt te kunnen | |
Sunri5e | donderdag 21 februari 2019 @ 12:57 |
Albon ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 21 februari 2019 @ 13:00 |
Gasly op 52 laps nu. Als ze dat ook doen in middagsessie hebben ze een prima dag gehad. | |
ondeugend | donderdag 21 februari 2019 @ 13:03 |
Max zat op 33 gisteren dus zeker een goed resultaat | |
Evenstar | donderdag 21 februari 2019 @ 13:03 |
Heb echt zo'n hekel aan Mercedes met al die spelletjes. Doe gewoon je ding, shut the fuck up. | |
twiFight | donderdag 21 februari 2019 @ 13:08 |
Toch hadden ze vorig jaar helemaal gelijk, want Ferrari was sterker dan Mercedes (niet veel, maar toch) Ferrari heeft het alleen verknalt met de doorontwikkeling. | |
Evenstar | donderdag 21 februari 2019 @ 13:10 |
Klopt, maar ze lullen zoveel dat het niet uitmaakt wat ze zeggen. Niemand neemt ze serieus, dus waarom maar blijven lullen en iedere coureur en teamlid een keertje hun plasje laten doen. Nou ja, ik hou op ![]() | |
twiFight | donderdag 21 februari 2019 @ 13:12 |
Ben het verder wel met je eens hoor. Ze speelden vorig jaar ook regelmatig het heilige (underdog) boontje in de pers. "Ja we zijn niet heel sterk op deze baan en Ferrari heeft meer pace" om vervolgens in quali de party mode aan te zetten en 8 tienden weg te rijden op de ferraris. | |
#ANONIEM | donderdag 21 februari 2019 @ 13:19 |
Snelste tijden zeggen niets, Ferrari kan op die softs ook nog wel een second harder. Er wordt niet op zijn hardst gereden, door geen enkel team op geen enkele band deze eerste week. Je moet kijken naar de long runs en de tijden die ze daarin rijden, dat zegt iets, snelste tijden zegt op dit moment helemaal niets. Want niemand is echt aan het pushen. [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2019 13:20:27 ] | |
sasquatsch | donderdag 21 februari 2019 @ 13:56 |
In de long runs is Ferrari tot nog toe overduidelijk het snelst, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Mercedes zit daar, net als Red Bull Racing en Renault ruim achter. Edit: Vorig jaar heb ik daar na de tweede testweek ook naar gekeken en toen was Mercedes ruim de snelste, gevolgd door Ferrari en Red Bull Racing die toen dicht op elkaar zaten. | |
King_Merc | donderdag 21 februari 2019 @ 14:21 |
Tarado | donderdag 21 februari 2019 @ 14:22 |
ja is best leuk al is sky nu ook live | |
Tinos85 | donderdag 21 februari 2019 @ 14:36 |
Zit Alfa er goed bij ja? Nog weinig gelezen over die long runs, alleen ergens dat Max gister goed constant in de 1.21 zat terwijl een ander in de 1.23/24 zat. | |
sasquatsch | donderdag 21 februari 2019 @ 14:41 |
Long runs kun hier vinden: https://twitter.com/f1debrief Ik heb er mijn eigen analyse op losgelaten in een spreadsheet. | |
Tinos85 | donderdag 21 februari 2019 @ 14:41 |
Thanks | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 14:42 |
Gasly is dat constante patroon vandaag blijkbaar aan het herhalen. Maar ik zou nog niet durven zeggen dat de echte krachtsverhoudingen al zichtbaar zijn. Het programma van Ferrari en Alfa Romeo lijkt sowieso al erg af te wijken van het programma van Mercedes en RBR. | |
#ANONIEM | donderdag 21 februari 2019 @ 15:02 |
Volgende week als ze allemaal racesimulaties gaan doen met volle tanks dan kan je het echt goed tegen mekaar zetten en dan zie je wel iets van krachtverhoudingen (in ieder geval op race pace). | |
Tinos85 | donderdag 21 februari 2019 @ 15:06 |
Gasly en Leclerc schenen net in hun long run wel redelijk vergelijkbare tijden te rijden. Mja met die testen weet je toch niet hoe het zit. Dat is het mooie. Lekker speculeren ![]() | |
Jane | donderdag 21 februari 2019 @ 15:07 |
Zag ik Stroll nou weer van de baan gaan? | |
Sjemmert | donderdag 21 februari 2019 @ 15:29 |
Thanks ! | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 15:44 |
Ligt het aan mij of zijn de wintertests dit jaar saaier dan de afgelopen jaren? Gasly alweer de 100 ronden gepasseerd trouwens. | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 16:10 |
![]() | |
XL | donderdag 21 februari 2019 @ 16:14 |
Honda betrouwbaar Stroll heeft leren rijden Saai! | |
Fopje | donderdag 21 februari 2019 @ 16:23 |
Was vorig jaar ook al toch? Hadden ze volgens mij de meeste KMs van iedereen. Of was dat al 2 jaar geleden? | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 16:23 |
Uit de live blog van GPupdate:Het optimisme viert hoogtij bij RBR. | |
Nattekat | donderdag 21 februari 2019 @ 16:35 |
Vorig jaar hebben ze Brazilië op eigen kracht gewonnen. Dat is nou niet echt een baan als Monte Carlo of Singapore. | |
NaturalScience | donderdag 21 februari 2019 @ 16:46 |
16:36 Some fans may have noticed that certain drivers have green lights flashing on their cars rather than the traditional red. There has been a misconception that it is for rookie drivers. Actually, it's for drivers who have yet to complete a certain amount of mileage. Article 10.8c: (During testing) cars being driven by drivers who do not possess a Super Licence must be fitted with a green rear light which must be illuminated at all times the car is on the track. Of was die discussie al gesloten? ![]() | |
TagForce | donderdag 21 februari 2019 @ 16:55 |
Ja, en dit is ook weer een verkeerd antwoord. Coureurs hoeven niet meer 300km gereden te hebben om een superlicense te krijgen, maar elke superlicense die uitgegeven wordt wordt persoonlijk besproken in de WMSC, en die meeting is voor dit seizoen nog niet geweest, dus een aantal coureurs krijgen hem pas later. Die 300km geldt alleen nog voor coureurs die al een superlicense hebben gehad langer dan 3 jaar geleden en er nu weer 1 willen. | |
Tarado | donderdag 21 februari 2019 @ 16:58 |
hadden kunnen winnen | |
Nattekat | donderdag 21 februari 2019 @ 17:05 |
Ze hebben op eigen kracht gewonnen, ze zijn door externe omstandigheden uitgeschakeld. | |
Tarado | donderdag 21 februari 2019 @ 17:06 |
dus hebben ze niet gewonnen ![]() | |
Nattekat | donderdag 21 februari 2019 @ 17:06 |
Jawohl ![]() | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 17:18 |
Honda gaat over de 250 rondjes vandaag. Zonder problemen. De 2 Honda-teams gaan vandaag (zo te zien) ook meer rondjes maken dan de 3 Mercedes-teams. | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 17:26 |
Van de autosport live blog:
| |
PzKpfw | donderdag 21 februari 2019 @ 17:29 |
De Renault wordt even iets opgetuned en hij begeeft het 😂 | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 17:37 |
De Sky-commentatoren hebben het over de Efteling ![]() | |
Tinos85 | donderdag 21 februari 2019 @ 17:51 |
Ik weet nog niet wat ik van die glimmende banden vind | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 17:51 |
Gasly gaat richting de 150 rondes en Albon richting de 140. Super. ![]() | |
Tarado | donderdag 21 februari 2019 @ 17:52 |
ik vind het wel mooi, duurt toch niet langer dan 1 rondje | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 17:53 |
Helaas. Gio valt nog even stil dus dat gaat niet meer lukken. ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 21 februari 2019 @ 17:58 |
150 rondjes koekoek dat is lekker veel data ![]() | |
Tinos85 | donderdag 21 februari 2019 @ 17:58 |
Renault weinig rondjes vandaag. | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 18:01 |
Giovinazzi die twee keer stilvalt en een rode vlagsituatie creëert in 10 minuten tijd ![]() | |
Nattekat | donderdag 21 februari 2019 @ 18:11 |
![]() Eerste motorplof van de week ![]() | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 18:15 |
Aantal rondes vandaag, per coureur: Giovinazzi - 154 Gasly - 146 Leclerc - 138 Albon - 136 Norris - 132 Stroll - 72 Grosjean - 64 Magnussen - 66 Hamilton - 58 Bottas - 57 Kubica - 48 Ricciardo - 34 Hulkenberg - 24 Russell - 17 Per motorfabrikant: Ferrari: 422 Honda: 282 Mercedes: 252 Renault: 190 | |
sasquatsch | donderdag 21 februari 2019 @ 18:21 |
Alleen Albon, toch? | |
Tinos85 | donderdag 21 februari 2019 @ 18:32 |
Benieuwd hoe het met de betrouwbaarheid gaat als de motoren volgende week meer open worden gezet. | |
ShaoliN | donderdag 21 februari 2019 @ 18:38 |
Kvyat reed er ook mee | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 18:55 |
Ranglijst van tijden van de eerste week:![]() | |
gbm | donderdag 21 februari 2019 @ 18:56 |
hmmm lol? ![]() | |
Bonobo11 | donderdag 21 februari 2019 @ 19:10 |
Ze zijn altijd saai, met af en toe iets spannend. Het is in ieder geval allemaal uitgezonden, dat stopt volgende week weer, kun je weer uren naar een tijdenspreadsheet turen | |
Frozen-assassin | donderdag 21 februari 2019 @ 19:13 |
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd. Conclusies iemand? ![]() | |
nils7 | donderdag 21 februari 2019 @ 19:22 |
Alfa Romeo en Torro Rosso zullen het wel goed doen in de manager ![]() | |
TagForce | donderdag 21 februari 2019 @ 19:25 |
F1TV zend week 2 ook gewoon uit, toch? Alleen Sky doet alleen week 1. | |
Bluurgh | donderdag 21 februari 2019 @ 19:29 |
Ja, F1TV zend ook uit | |
Bonobo11 | donderdag 21 februari 2019 @ 19:33 |
ah OK. Verkeerd begrepen dan. | |
bokkepoot | donderdag 21 februari 2019 @ 19:38 |
Ze hebben de zandzakken goed op elkaar afgestemd ![]() | |
Tinos85 | donderdag 21 februari 2019 @ 19:50 |
Red Bull rijdt achteraan en Hulk wordt wereldkampioen. | |
sasquatsch | donderdag 21 februari 2019 @ 19:57 |
Ja, vanavond of morgen, als ik de long runs van vandaag geanalyseerd heb ![]() | |
Lionheaad | donderdag 21 februari 2019 @ 20:06 |
Op sky zeiden ze vanmiddag ergens: ferrari-red bull-mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes zou ongeveer 0.5 sec zitten op de long runs. Middenveld lijkt heel dicht bij elkaar r te zitten. Williams toch echt achteraan. | |
Tinos85 | donderdag 21 februari 2019 @ 20:17 |
Middenveld dicht op elkaar is ook wel mooi. Mooie gevechten daar. Ben benieuwd hoe Ricciardo zich staande houdt in het middenveld en met Hulk als teamgenoot. | |
sasquatsch | donderdag 21 februari 2019 @ 21:16 |
Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs. Volgens mijn analyse, gebaseerd op de gemiddelde rondetijd van de long runs (waarbij ik de uitschieters eruit filter) is het verschil wel wat groter en zit Alfa Romeo Racing er ook nog tussen. En de enige getimede long run van Russell valt ook niet tegen ![]() Als ik alleen kijk naar de C2 en C3 compounds, waar de meeste runs op zijn gedaan, dan is Ferrari overduidelijk de snelste, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Ik heb alleen long runs meegenomen waarbij ik meer dan 7 getimede ronden heb (uitgezonderd die van Williams en Racing Point, omdat die er niet waren) C2: Ferrari 1:20.0 Alfa Romeo Racing 1:21.2 Haas 1:21.6 Mercedes 1:21.6 Renault 1:22.4 Red Bull Racing 1:22.6 (28 ronden, ca 2x zoveel als de rest in de snelste long run) Toro Rosso 1:23.7 McLaren 1:25.4 (39 ronden) C3: Ferrari 1:20.0 Alfa Romeo Racing 1:20.6 Haas 1:21.0 Red Bull Racing 1:21.6 Williams 1:21.7 (slechts 6 getimede ronden) Mercedes 1:21.8 Renault 1:21.8 Racing Point 1:22.8 (slechts 5 getimede ronden) Toro Rosso 1:23.9 | |
alpeko | donderdag 21 februari 2019 @ 21:36 |
Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit? | |
Tinos85 | donderdag 21 februari 2019 @ 21:42 |
Jouw uitslagen zijn wel heel anders dan die van de kenners/analisten. Die zijn vrij duidelijk dat Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar zitten en daarachter het middenveld. | |
beantherio | donderdag 21 februari 2019 @ 21:47 |
Ik denk dat je na een eerste week van wintertests niet makkelijk een cijfermatige vergelijking kunt maken van de krachtsverhoudingen: ook niet als je er allerlei filters en selecties op zet. Het ene team kan bij wijze van spreken 4 dagen lang een setup testen die een ander team 4 dagen lang niet test. En in dit geval is wel duidelijk dat Ferrari en Alfa Romeo een heel andere benadering hebben gekozen dan Mercedes en RBR. | |
sasquatsch | donderdag 21 februari 2019 @ 22:09 |
Hoe wou je er anders naar kijken? En ja, vorig jaar heb ik dat ook gedaan (na de tweede testweek) en daar kwam duidelijk uit dat Mercedes de snelste was, voor Ferrari en Red Bull Racing, die er 0,2 (soft) a 1 seconde (medium) achter zaten (afhankelijk van de compound). Daarom ben ik wel benieuwd hoe zij er naar kijken | |
Kickinalfa | donderdag 21 februari 2019 @ 22:23 |
In hoeverre is de alfa eigenlijk nog sauber, of is het al bijna een 1 op 1 kopie van de Ferrari? Wel lekkere tijden van de Italianen, hopelijk een succes na jaren lang Mercedes. | |
ChilllayD | vrijdag 22 februari 2019 @ 00:57 |
En wat moeten we hier nou van denken? https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp | |
Fopje | vrijdag 22 februari 2019 @ 08:39 |
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor. Maar ik ben geen engineer. ![]() | |
Tinos85 | vrijdag 22 februari 2019 @ 09:00 |
Volgens mij zitten die dingen ook vast aan de voet van de achtervleugel.
![]() | |
Weltschmerz | vrijdag 22 februari 2019 @ 09:01 |
Volgens mij heb je altijd vibraties in de uitlaat omdat het een ontploffingsmotor is en het uitlaatgas dus in pulsen komt. Als je dat hete uitlaatgas dan aerodynamisch wil gebruiken helpt het wellicht om het uiteinde vast te zetten. | |
aesop | vrijdag 22 februari 2019 @ 09:04 |
Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen. Waarschijnlijker is dat men twijfelt over de degelijkheid van de bevestiging van de nieuwe achtervleugel, of zoiets, zeg ik zonder kennis van zaken ![]() | |
Tarado | vrijdag 22 februari 2019 @ 09:09 |
wel met je eens maar het speculeren is wel leuk en we moeten toch wat tot aan Melbourne | |
Fopje | vrijdag 22 februari 2019 @ 09:15 |
Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd. Lijkt me ook wat logischer. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 22 februari 2019 @ 09:18 |
Was dit niet een vleugel voor een ander circuit? Wellicht iets teveel drag oid en daarom wat extra versteviging? | |
Lionheaad | vrijdag 22 februari 2019 @ 09:18 |
Het is ook duidelijk een tijdelijke oplossing. Anders waren ze namelijk wel zwart gespoten. | |
Karstman | vrijdag 22 februari 2019 @ 10:36 |
Als je de uitlaat zou willen vastzetten zou je die staafjes aan de onderkant of zijkant vastmaken in elk geval niet aan de bovenkant van de uitlaat. Denk ook dat het met de vleugel te maken heeft. Was Red Bull niet de enige met een enkelvoudige bevestiging van de achtervleugel? | |
opreis | vrijdag 22 februari 2019 @ 10:50 |
Waarschijnlijk een of andere japanner van honda die zn eetstokjes na de lunch is vergeten | |
mikieu | vrijdag 22 februari 2019 @ 11:14 |
De uitlaattrilling star vastmaken op deze manier is ook niet logisch. Je zou daar trillingsdempers tussen gebruiken welke de trillingen absorberen. Doe je dat niet heeft het weinig nut. Massa kan helpen, maar een uitlaat lukt prima met wat dempers. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 februari 2019 @ 11:23 |
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikkonen wereldkampioen wordt. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2019 11:30:48 ] | |
beantherio | vrijdag 22 februari 2019 @ 11:25 |
Het zou kunnen dat het gewoon een testje is om te zien wat het verhogen van de stijfheid aan de achterkant voor invloed heeft op het weggedrag of de downforce. Het zijn testweken dus dan test men nog wel eens wat. Er hoeft niet perse een probleem aan ten grondslag te liggen. | |
Karstman | vrijdag 22 februari 2019 @ 11:27 |
dat sowieso! | |
Nattekat | vrijdag 22 februari 2019 @ 11:28 |
Ik haal alvast champagne in huis. | |
Frozen-assassin | vrijdag 22 februari 2019 @ 11:30 |
Bwoahhhh | |
Kickinalfa | vrijdag 22 februari 2019 @ 15:05 |
Interessant stukjehttps://nl.motorsport.com(...)celona-2019/4342135/ | |
sasquatsch | vrijdag 22 februari 2019 @ 15:31 |
Grappig. Ik had gisteravond dezelfde exercitie gedaan n.a.v. de discussie over het verschil tussen Ferrari en Mercedes/Red Bull. Alleen deed ik het met een conversie naar de C3 band omdat de meesten daar op reden. | |
nils7 | vrijdag 22 februari 2019 @ 19:09 |
Brand vandaag bij de mannen uit Woking tijdens hun filmdag op het circuit. | |
sasquatsch | vrijdag 22 februari 2019 @ 19:26 |
Drie medewerkers zijn gewond geraakt maar hebben het medisch centrum al vrij snel verlaten. https://www.bbc.com/sport/formula1/47336403 | |
flipsen | vrijdag 22 februari 2019 @ 19:51 |
Maar dan geen filmpjes van de fik ![]() | |
Smacked_Actor | vrijdag 22 februari 2019 @ 20:15 |
Ze gaan als de brandweer. | |
fathank | vrijdag 22 februari 2019 @ 20:47 |
Hoe is het met de kubica-hypetrain? Al op stoom of toch ontspoord? | |
Lionheaad | vrijdag 22 februari 2019 @ 21:06 |
Heeft vertraging....... | |
Zorro | vrijdag 22 februari 2019 @ 21:52 |
Die maakt het seizoen niet af. U las het hier als eerste. | |
PzKpfw | vrijdag 22 februari 2019 @ 22:12 |
Flauwekul natuurlijk. Bij zo'n hightech auto ga je niet met dergelijke beunoplossingen motortrillingen tegen. Zal wel iets anders wezen dus. | |
Smacked_Actor | vrijdag 22 februari 2019 @ 23:35 |
Zijn. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 23 februari 2019 @ 10:04 |
https://www.gpupdate.net/(...)cedes-updates-nodig/ | |
Nattekat | zaterdag 23 februari 2019 @ 10:12 |
Teams zullen nooit toegeven dat ze problemen hebben tenzij het goed uit komt of het gewoon overduidelijk ook zo is. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 23 februari 2019 @ 10:12 |
Het was Bottas, niet het team. | |
Nattekat | zaterdag 23 februari 2019 @ 10:13 |
Bottas weet ook wel wat ie wel en niet mag zeggen. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 23 februari 2019 @ 10:14 |
Desalniettemin, het is niet het team dat het zegt. | |
sasquatsch | zaterdag 23 februari 2019 @ 13:06 |
Volgens mij las ik al eerder dat Mercedes volgende week met een grote aero update gaat komen. | |
opreis | zaterdag 23 februari 2019 @ 14:25 |
En vervolgens weer veren in hun eigen reet steken als ze er in melbourne toch weer boven staan. Dat iedereen in de fabriek de laatste weken fantastisch werk heeft geleverd en dat de coureurs zo geweldig zijn. | |
XL | zaterdag 23 februari 2019 @ 20:04 |
Ben benieuwd of we Red Bull ook met een Ferrari voorvleugel gaan zien. | |
Bonobo11 | zaterdag 23 februari 2019 @ 21:13 |
| |
Lionheaad | zaterdag 23 februari 2019 @ 21:42 |
Het zou me verbazen. Andere voorvleugel betekent ook dat je verderop op de auto ook vanalles moet doen De voorvleugel stuurt in basis de lucht naar alle andere delen van de auto. Daar een grote verandering leid tot een compleet andere luchtstroom. Maar je weet het nooit. Een topteam zal altijd meerdere opties uitwerken. | |
XL | zaterdag 23 februari 2019 @ 21:55 |
Ik ben geen specialist, maar de Duitse pers schrijft dat het bij Mercedes niet kan en bij Red Bull het effect nog groter kan zijn. Het zou positief uitwerken bij grote rake | |
Gruj0 | zondag 24 februari 2019 @ 14:00 |
De wagens (1 stuk elk team) van nu, zullen die ook daadwerkelijk worden gebruikt tijdens de races of bouwen ze voor dat doel nog 2 extra wagens per team? | |
opreis | zondag 24 februari 2019 @ 14:13 |
Volgens mij heb ik van de week een interview met horner of newey voorbij zien komen waarin ook kort naar de voorvleugel werd gevraagd. Toen zeiden ze dat ze het hebben overwogen en getest maar dat ze besloten om door te gaan met hun eigen concept omdat dat beter was voor hun wagen | |
twiFight | maandag 25 februari 2019 @ 00:41 |
Wat gebruikt kan worden wordt gebruikt. Ten eerste omdat het veel geld maar ook veel tijd kost om nieuwe onderdelen te maken. Ten tweede omdat ze altijd reserve-onderdelen nodig hebben voor het geval een coureur de auto crasht voor de race. Maar dat gezegd hebbende zullen veel onderdelen nog wel updates krijgen, ook qua werkbaarheid (zodat ze bv. de auto sneller uit elkaar kunnen halen en in elkaar kunnen zetten). Wat je meestal ziet is dat de nieuwste onderdelen die gebouwd konden worden gebruikt worden voor de auto's en een aantal oude (bv. aero)onderdelen van het testen nog bewaard blijven als reserve. Mochten onverhoopt alletwee de coureurs hun wagen totallen, dan hebben ze in ieder geval iets om op de auto te zetten. | |
Coelho | maandag 25 februari 2019 @ 00:46 |
In het verlengde hiervan, is er zoiets als een 'eigen wagen' gedurende het seizoen of is jouw wagen het chassis waar jouw stoel ingezet wordt, wat elke keer kan verschillen? | |
HerrFritz | maandag 25 februari 2019 @ 04:47 |
Voor zover ik weet hebben beide coureurs hun eigen monocoque. Dit is de basis crash structuur van de auto. Hier omheen word alles heen gebouwd zoals de vloer, motor, versnellingsbak, ophanging, neus etc... Die monocoque blijft voor de coureur zelf tot er onverhoopt schade aankomt. In het verleden is het regelmatig gebeurt dat een bolide niet meer "lekker" reed. Alles geprobeerd en uiteindelijk bleek er ergens een klein haarscheurtje in de monocoque te zitten wat dit veroorzaakte. Dit had een negatief effect op de stijfheid van de gehele bolide en dus ook op de rijbaarheid. Er wordt dan wel eens gewisseld van monocoque met de andere rijder. Of er wordt een nieuwe gebruikt. Als ik het goed heb moet de monocoque ook worden gecrashtest door de FIA. Het ontwerp hiervan wordt dan ook uiterst zeldzaam in het jaar zelf veranderd [ Bericht 9% gewijzigd door HerrFritz op 25-02-2019 04:50:43 (Aanvulling) ] | |
Sunri5e | maandag 25 februari 2019 @ 08:06 |
Goedemorgen allemaal | |
Sunri5e | maandag 25 februari 2019 @ 08:08 |
Ow ik dacht dat de tests vandaag weer begonnen. Maar dat is dus morgen. | |
Karstman | maandag 25 februari 2019 @ 08:36 |
Ja dat is om Williams wat extra tijd te geven ![]() En ook goedemorgen! | |
NaturalScience | maandag 25 februari 2019 @ 08:48 |
Wat? Geen tests vandaag?..... | |
Frozen-assassin | maandag 25 februari 2019 @ 08:58 |
Het is een grof schandaal Kamervragen graag! | |
Lionheaad | maandag 25 februari 2019 @ 10:45 |
Mercedes zegt ieder geval dat het niet zomaar kan "Mercedes: Switching front wing concepts would take months" Nu denk ik dat het voor Mercedes nog een klapje lastiger is dan voor Red-Bull vanwege het verschil in "rake", maar ik blijf erbij dat het ook voor Red-Bull niet zomaar kan. | |
opreis | maandag 25 februari 2019 @ 10:55 |
| |
Gruj0 | maandag 25 februari 2019 @ 13:42 |
Ook erg dom van Ferrari om hun nieuwe voorvleugel tijdens de testdagen te showen en gebruiken. Had gewacht tot Melbourne en zo een klap uitgedeeld aan de anderen. Of hebben ze meer verrassingen in petto? | |
#ANONIEM | maandag 25 februari 2019 @ 13:51 |
Je zult zo'n vleugel toch echt wel even moeten testen van te voren. ![]() | |
Ferdii | maandag 25 februari 2019 @ 13:52 |
Stiekem op een afgesloten circuit? ![]() | |
franklop | maandag 25 februari 2019 @ 13:53 |
Dat mag dus niet ![]() | |
D_A | maandag 25 februari 2019 @ 14:38 |
Mooie uitleg over de wintertests ![]() | |
Nattekat | maandag 25 februari 2019 @ 14:56 |
Ik begin toch langzaam het gevoel te krijgen dat Mercedes echt niet de zaakjes in orde heeft momenteel ![]() | |
#ANONIEM | maandag 25 februari 2019 @ 15:00 |
Ik denk het niet, ik denk dat ze er gewoon weer staan in Melbourne. (maar misschien is dat om m'n verwachtingen te temperen.) [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2019 15:01:24 ] | |
Tarado | maandag 25 februari 2019 @ 15:29 |
vorig jaar duurde het ook een paar races voor ze gingen winnen, de situatie kan nu misschien wat anders zijn maar het is wel een team dat de resources heeft om het verschil weer in te lopen al hoop ik persoonlijk dat het niet lukt (niks tegen Mercedes maar wil graag een ander team met dit type motoren zien winnen) | |
Nattekat | maandag 25 februari 2019 @ 15:31 |
Vorig jaar had ik wel het gevoel dat ze er zouden zijn uiteindelijk, maar nu ben ik er vrij zeker van dat ze het derde team zijn. Ferrari lijkt de beste papieren in handen te hebben, maar RB houdt nog wat achter. | |
#ANONIEM | maandag 25 februari 2019 @ 15:34 |
Hoop dat je gelijk hebt, een beetje reuring kan geen kwaad. | |
Frozen-assassin | maandag 25 februari 2019 @ 15:47 |
Ik zou al heel blij zijn als ze (Ferrari, Mercedes en RBR) heel kort op elkaar zitten zodat we meer spanning krijgen bij Q's en de races. | |
sasquatsch | maandag 25 februari 2019 @ 16:19 |
Vorig jaar waren ze dan ook het snelste tijdens de testen in de long runs. Nu zelfs geen top 3 (maar RBR ook niet). Maar goed, de huidige rangorde is dan ook niet (alleen) gebaseerd op snelle tijden, maar ook betrouwbaarheid en afgelegde ronden gezien de criteria van onderstaande foto. ![]() | |
Weltschmerz | maandag 25 februari 2019 @ 16:35 |
Ze zijn het enige team met zo weinig rake en als dat niet werkt met hun voorvleugeloplossing dan hebben ze een probleem wat je niet zomaar inloopt. Dan moet de hele aerodynamica op de schop. Die kans is er, net als de kans dat ze verstoppertje aan het spelen zijn en er gewoon staan. | |
Kleffe_Dop | maandag 25 februari 2019 @ 16:38 |
De media is wel heel erg eensgezind over de problemen en huidige positie van Mercedes. En ik zit nog steeds te wachten op het moment dat Mercedes die zandzakken gewoon overboord gooit... ik vertrouw al die voorspellingen momenteel totaal niet. Dat hebben we allemaal al ooit eerder gehoord. ![]() | |
sasquatsch | maandag 25 februari 2019 @ 17:21 |
Zandzakken of niet, die voorspellingen zijn op basis van wat ze zien tijdens de testen. Die zullen de komende week wel weer bijgesteld worden op basis van wat dan te zien is en dan nog is het de vraag hoe het er in Melbourne voor staat. Ze zullen niet stoppen met doorontwikkelen. | |
franklop | maandag 25 februari 2019 @ 17:26 |
Toch ga ik er gewoon vanuit dat er minstens 1 Mercedes op de eerste rij staat in Australië | |
Weltschmerz | maandag 25 februari 2019 @ 17:26 |
Uiteraard, ze weten het namelijk allemaal niet dus lullen ze allemaam elkaar na want dan zitten ze veilig. Als er eentje stellig zou afwijken van de rest zou ik daar meer vertrouwen in hebben. | |
Nattekat | maandag 25 februari 2019 @ 17:34 |
Ik zeg Vettel en Verstappen. | |
sasquatsch | maandag 25 februari 2019 @ 17:36 |
Op basis van deze eerste testweek zeg ik Vettel en Leclerc ![]() | |
franklop | maandag 25 februari 2019 @ 17:37 |
Vettel en Hamilton. Maar toch nog even deze week afwachten ![]() | |
opreis | maandag 25 februari 2019 @ 17:51 |
Je verwacht eigenlijk toch wel Hamilton aangezien hij daar al 5 jaar achter elkaar op pole staat. Maar ik hoop eigenlijk een top 3 met max, vet en lec. Ieder jaar werd het gat tussen RB en de top kleiner, dit jaar hopelijk weer ietsjes en dan nog een party mode erbij...Ik denk als max op een paar tienden van Hamilton danwel de polesitter staat ik wel hoopvol gestemd ben voor dit seizoen. | |
potjecreme | maandag 25 februari 2019 @ 17:57 |
![]() | |
Lionheaad | maandag 25 februari 2019 @ 18:02 |
Op basis van de eerste week zeg ik dat je nog niks kan zeggen. | |
opreis | maandag 25 februari 2019 @ 18:10 |
Het is natuurlijk niet alleen op basis van 1 test week dat er voorspellingen worden gedaan. | |
JayHovah | maandag 25 februari 2019 @ 18:26 |
Dit is het enigste juiste antwoord... | |
#ANONIEM | maandag 25 februari 2019 @ 18:30 |
Nou ja, er over speculeren is toch leuk? | |
Ferdii | maandag 25 februari 2019 @ 19:25 |
zat stukjes asfalt waar niemand kijkt ![]() | |
JayHovah | maandag 25 februari 2019 @ 20:56 |
Hey, ik hou je niet tegen hoor! Maar in mijn ogen kunnen ze de testdagen beter hernoemen naar sandbag-dagen... | |
DeeBee | dinsdag 26 februari 2019 @ 06:40 |
Merc partymode genot halve seconde voor op de rest en dan verbaasd doen act van Toto incoming | |
XL | dinsdag 26 februari 2019 @ 06:49 |
Het lijkt wel alsof ze dat testen niet voor ons doen, maar om zelf beter te worden | |
Sunri5e | dinsdag 26 februari 2019 @ 07:16 |
Morgen. | |
Lionheaad | dinsdag 26 februari 2019 @ 07:35 |
Nee, ze gaan vandaag testen. | |
Mothzor | dinsdag 26 februari 2019 @ 07:41 |
Ferrari staat er wel om bekend om goede winters te draaien. Zeker als er al een tijdje onvrede heerst over de resultaten. Met goede resultaten in de winter hou je de aandeelhouders tevreden en blijft er geld beschikbaar. Zo hebben we al meerdere jaren gezien bij Ferrari. Steeds zaken ze gedurende het seizoen weer weg... Neemt niet weg dat ze absoluut een solide indruk hebben gemaakt de eerste week. Maar na week 1 kan je echt nog niks zeggen.... | |
Ferdii | dinsdag 26 februari 2019 @ 07:45 |
Morgen ook ![]() | |
ShaoliN | dinsdag 26 februari 2019 @ 07:50 |
Zuid Europeanen he. Die Fransen en Italianen gaan direct staken als ze aan het begin van het seizoen tevreden zijn met de resultaten. | |
sasquatsch | dinsdag 26 februari 2019 @ 08:01 |
De line-up voor deze week:![]() | |
Smacked_Actor | dinsdag 26 februari 2019 @ 08:11 |
Als Crashly dat ding maar heel houdt vandaag... | |
franklop | dinsdag 26 februari 2019 @ 09:28 |
Zijn dus weer onderweg | |
Tarado | dinsdag 26 februari 2019 @ 09:28 |
![]() | |
Metalfreak | dinsdag 26 februari 2019 @ 09:49 |
Ze hadden dus echt geen vertrouwen in hun oorspronkelijke design? | |
Sunri5e | dinsdag 26 februari 2019 @ 09:51 |
Dat belooft niet veel goeds nu er al zo ingrijpende verandering is gedaan. | |
franklop | dinsdag 26 februari 2019 @ 09:51 |
Williams nog steeds niet aan het rijden | |
HansvanOchten | dinsdag 26 februari 2019 @ 09:52 |
Misschien waren de onderdelen niet klaar, nieuwe inzichten n.a.v. week 1, week 1 focus op de nieuwe motor, design viel tegen in praktijk, ze wilden het e.e.a. nog geheim houden voor de concurrent. Allemaal speculatie | |
sasquatsch | dinsdag 26 februari 2019 @ 09:56 |
Zoals al verwacht werd. | |
beantherio | dinsdag 26 februari 2019 @ 09:57 |
De wintertest is juist bedoeld om problemen op te sporen en verbeteringen aan te brengen. Niets bijzonders lijkt me. | |
NaturalScience | dinsdag 26 februari 2019 @ 10:18 |
1.18.647 voor Gasly. Zo snel is RB de hele vorige week nog niet geweest. ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 26 februari 2019 @ 10:19 |
Snellere laps voor RBR nu al dan vorige week. Andere focus ![]() | |
beantherio | dinsdag 26 februari 2019 @ 10:20 |
En nog steeds slechts op de mediums. | |
Tinos85 | dinsdag 26 februari 2019 @ 10:40 |
En daarna nog een redelijke stint dus hij was ook niet heel leeg qua brandstof. | |
Jane | dinsdag 26 februari 2019 @ 10:41 |
Leclerc pas 6 laps? Doet Ferrari het een beetje rustig aan deze week? | |
Frozen-assassin | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:05 |
Redelijke laps van Russell. Al zal het nog harder moeten | |
bokkepoot | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:10 |
Dit zijn updates die al langer lagen, zoveel delen kan je echt niet in een week produceren. | |
Metalfreak | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:10 |
Altijd lastig te zeggen, vorige week heeft Max ook een keer het eerste gedeelte van de ochtend weinig gereden om uiteindelijk toch nog behoorlijk wat ronden af te leggen over de hele dag. Misschien willen ze wat proberen en is daar even wat werk voor nodig nadat ze weten dat alles nog functioneert. | |
TagForce | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:20 |
Norris langs de baan. | |
koemleit | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:23 |
is er ergens een streampie? | |
Metalfreak | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:24 |
Nope, las ergens dat de camera's al onderweg waren naar Australië, dus dat er deze week niets wordt gefilmd. | |
blackmore | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:25 |
Lol! F1TV werkt gewoon hoor ![]() | |
beantherio | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:25 |
Ik zie nu wel foto's in sommige live blogs van een monitor die de indruk wekt dat er wel camera's langs de baan staan. | |
Tarado | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:26 |
lijkt me stug | |
DeeBee | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:26 |
R.I.P. Ferrari hypetrain R.I.P. Honda hypetrain | |
Metalfreak | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:28 |
Ah, ik las het alleen maar in de comments op gpupdate, daar zeiden mensen dat F1TV niet werkte deze week. | |
Sjemmert | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:30 |
F1TV werkt wel maar ze zenden niks uit deze week. | |
Doevelaer | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:30 |
Dan kijk jij naar een herhaling van vorige week denk ik. ![]() | |
blackmore | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:31 |
Hoe bedoel je dit? Want ik heb de live beelden er gewoon voor hoor ![]() | |
Nattekat | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:31 |
Zo'n ingrijpende verandering brengt Mercedes juist terug naar 0. Het is niet eens zeker of dit concept wel werkt. | |
Sjemmert | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:31 |
Je zit denk ik naar dag 4 van vorige week te kijken ![]() | |
TagForce | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:32 |
Uhmm, nee. | |
blackmore | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:32 |
Hahaha, je hebt gelijk, heb er nog niet goed genoeg naar gekeken (@work) maar inderdaad dag 4 sessie 2, mooi is dat ![]() | |
Sjemmert | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:33 |
![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:33 |
![]()
| |
blackmore | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:34 |
Spijtig.... ![]() | |
koemleit | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:38 |
Ik denk dat er wel markt voor is, kunnen ze vast een beetje oefenen en mensen nemen toch een paar weken eerder een abonnementje. | |
DeeBee | dinsdag 26 februari 2019 @ 11:54 |
Wie zegt dat dit ongepland is? Voor hetzelfde geldt werkt die andere spec als een tierelier al en hebben ze nu zelfs de luxe om verschillende configuraties te testen. Als het compleet onverwachte non-performance was, dan heb je niet ineens in 4 dagen een halve andere auto. Oftewel, deze onderdelen of dit concept bestond al een stuk langer, wat de 'MeRCedEs HeEfT eeN pRoBlEEm' nieuwsartikelen en posts nogal raar maakt... | |
Tarado | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:01 |
sowieso een nooit te onderschatten team en uiteraard blijven ze door ontwikkelen maar het lijkt er wel een beetje op dat hun beginpositie niet helemaal bracht waar ze dachten te staan en ze nu dus versneld met de 2.0 versie komen | |
Jane | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:01 |
Leclerc is eindelijk weer naar buiten. Er was blijkbaar een probleem(pje) met het koelsysteem. Vanmiddag test Vettel voor Ferrari, als ik het goed begrepen heb. | |
beantherio | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:03 |
Koeling gaat nog wel een dingetje worden dit jaar. Alle teams hebben de koeling verbeterd om het motorpakket te kunnen verkleinen. | |
Metalfreak | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:03 |
Maar onderschat de engineeringkwaliteiten van de Duitsers bij Mercedes ook niet. Ik denk best dat die het voor elkaar krijgen om in een paar dagen een nieuwe voorvleugel te fabriceren als ze flink wat overuren maken en het hele weekend hebben doorgewerkt. We kunnen helaas niet in de keuken kijken, dus we weten het niet. Maar wat jij zegt is net zo gespeculeerd als die andere posts. | |
DeeBee | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:07 |
Een voorvleugel produceren is een ding, maar je kan niet in 3-4 dagen aerodynamisch ontwerpen of testen. En F1 is ook weer geen 'hit and miss' dat ze even net wat anders maar proberen met een voorvleugel... Dus ze hadden in mijn ogen sowieso al een paar ideeen of concept doorgerekend / gebouwd, die ze nu testen. Je kan hoogstens concluderen dat hun eerste idee (als we aannemen dat week 1 auto hun favoriet was), misschien niet zo goed werkte als gedacht... | |
beantherio | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:13 |
Alfa Romeo had bij de shakedown ook een compleet andere voorvleugel dan wat ze nu gebruiken. Ieder team heeft ongetwijfeld meerdere varianten klaar staan om te testen als ze dan nodig achten. | |
Weltschmerz | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:16 |
Of het was nog niet helemaal af en ze hadden dit al in de pijplijn zitten. In ieder geval duidt het er niet op dat ze een heel goed beeld van de aerodynamica hadden. | |
Tarado | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:21 |
| |
opreis | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:23 |
Sowieso lijkt het me dat ze verschillende voorvleugels en dergelijke testen. Het pakket dat erop zit zal ook per race verschillen. Zo kunnen ze alvast kijken welke kant ze op moeten voor circuits zoals Monza maar ook op bv Monaco | |
nogeenoudebekende | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:26 |
De grote teams printen gewoon even een nieuwe spoiler tegenwoordig. Vooral bij RB zijn ze daar vrij snel in. | |
beantherio | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:28 |
Het lijkt wel of de Mercedes met het topje van z'n neus tussen de deur heeft gezeten:![]() | |
beantherio | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:42 |
Gio 1.18.589 | |
Tinos85 | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:51 |
Wel op zachtere banden dan Leclerc en Gasly. | |
beantherio | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:56 |
Vreemde "deuk" zit er in de overgang achter de luchtinlaat van de Mercedes. Hele rare vorm:![]() | |
beantherio | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:01 |
Daar gaan we weer. | |
NaturalScience | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:08 |
Autosport.com ![]() 14:00 We're underway, and no-one hits the track straightaway. 14:02 If any F1 team is reading this, please send a car out on track so we can keep making updates. Thanks. 14:04 From our vantage point we can see some corners of a go-kart track, looks to be a close battle going on over there. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:13 |
Ik dacht dat de voorvleugels simpeler zouden worden, zie nog steeds allemaal laagjes. Of heb ik dat verkeerd begrepen en is het alleen wat breder? | |
TagForce | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:32 |
Kapotte mercedes langs de baan. | |
Nattekat | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:33 |
![]() | |
Lionheaad | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:33 |
Voorvleugel mag nog masr 5 laagjes hebben. Vorig jaar hadden ze nog tig tierelantijntjes erop zitten. Vergelijk voor de grap maar de huidige merc vleugel met die van vorig jaar | |
beantherio | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:34 |
Honda is nog de enige van de motorfabrikanten die niet langs de baan stil is gevallen vanwege technisch falen. ![]() | |
franklop | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:36 |
EEN KAPOTTE MERCEDES FERRARI KAMPIOEN | |
opreis | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:42 |
JUICHEN GRAZIE RAGAZZI | |
Nattekat | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:54 |
Ferrari vindt wel weer een manier om het te verneuken. | |
Tarado | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:01 |
ik verwacht wel wat van Binotto | |
Lionheaad | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:26 |
Vettel rijdt ondertussen een 1:18.2 op de c3 banden. Gaan lekker daar bij Ferrari | |
Weltschmerz | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:28 |
Ik ook. Arrivabene liet Vettel regelmatig in de steek. | |
Jane | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:32 |
Mercedes ging vanmiddag naar buiten met de oude voorvleugel, lees ik. | |
NaturalScience | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:33 |
1.17.715 voor Gasly! ![]() | |
Dven | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:36 |
Prima tijdje voor de gele wangen. | |
NaturalScience | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:38 |
Sterker nog: met die tijd had hij vorig jaar als 8ste mogen starten bij de GP van Barca. En dat terwijl Ferrari heeft aangegeven dat de nieuwe regels de auto's gemiddeld 1,5 seconden per ronde hebben vertraagd. | |
sasquatsch | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:40 |
Waarvan de teams al weer een hoop hebben teruggewonnen en het asfalt sneller is dan vorig jaar. | |
Dven | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:41 |
Kan je nagaan wat er zonder wijzigingen mogelijk had geweest ![]() | |
alpeko | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:43 |
HAM met afstand de snelste sectortijd in sector 3. Met 1 s sneller dan Gasly bijv. Die zijn gewoon aan het sandbaggen. | |
franklop | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:44 |
1 seconde ja? | |
alpeko | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:45 |
25.7 voor HAM. Gasly reed in zijn snelste ronde (niet gezegd dat dat ook zijn snelste sector 3 was) 26.6. Leclerc en Vettel daar ook in de 26 hoog. De rest 27'ers | |
Coelho | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:48 |
Wat was de snelste tijd vorige week? | |
sasquatsch | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:48 |
1:18.0 op de C3 Gecorrigeerd naar de gaps volgens Pirelli was dat ook de snelste tijd over alle compounds heen. | |
alpeko | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:49 |
N. Hulkenberg Renault 01:17.393 maar dat was op C5 (zachtste) | |
TagForce | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:50 |
HAM reed in die ronde de oude layout zonder chicane. Zijn rondetijd is wel afgenomen, maar die sectortijd blijft staan. | |
alpeko | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:51 |
Ah dat verklaart e.e.a. Raar dat ze die niet weghalen. Dank voor de scherpte! | |
Coelho | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:56 |
Dan lijkt RB echt een stap gezet te hebben in het weekend, aangezien ze vorige week nog flink langzamer leken dan Ferrari. | |
opreis | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:57 |
Of ze waren gewoon met andere dingen bezig. Je gaat niet zomaar 1 seconde harder over een weekend | |
franklop | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:02 |
Dicht |