abonnement Unibet Coolblue
pi_184688011
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Basistarief per kilometer zal afhangen van de auto, gewicht, brandstof, CO2 uitstoot.
Oh ja, dat kan inderdaad ook. Maar misschien wel onnodig bureaucratisch. Zo'n systeem zou veel eenvoudiger zijn met een universeel tarief.

Maar een wisselend basistarief is wellicht wel eerlijker. Anders rijdt iedereen straks een dikke S-Klasse. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184688045
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, we gaan uitbesteden aan de markt, want dan kost het niks! :D
Goed idee!
Dat niet, maar zo'n beetje elk automatiseringsproject uitgevoerd door overheid lijkt op een drama uit te lopen en kost miljoenen meer dan oorspronkelijk begroot. Buiten de directe kosten van budgetoverschrijdingen kost het nog gigantisch veel geld doordat de betreffende instanties niet naar behoren hun functie kunnen uitvoeren.
Paar voorbeeldjes waar het de afgelopen jaren flink mis is gegaan; UWV, Belastingdienst , Waterschap, politie, EPD, nieuwe bevolkingsregister, gemeente A'dam en vast nog wel meer te vinden na wat googlen.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 09:31:00 #53
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184688046
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:58 schreef AchJa het volgende:
Hier hebben we het er ook over gehad gebaseerd op de plannen die er lagen: NWS / Rekeningrijden?

NWS / Middeninkomens in ons land staan onder zware druk
quote:
Maar goed, om even terug te komen op het basistarief van 6.7 ct/km gaat je dat bij een enkele reisafstand naar het werk van 40km (niet echt heel bijzonder) zo'n 115 euro p/m kosten... Dan is het leuk dat men de MRB afschaft maar voor 115 euro p/m kun je nu een hele dikke diesel rijden...
Laat ik dat nou net betalen in de maand! :D
En maar 36 km enkele reisafstand rijden, dus ik ga minder betalen! 8-)

Maar even zonder gekheid, wat ben je nu aan het vergelijken? Want die 6,7 is natuurlijk het theoretische maximum. Nu leert de ervaring dat we daar snel genoeg op zullen zitten, maar is dut ook al incl. de spitsheffing? Ik heb niet alles gelezen ...

Uiteindelijk mag het van mij, zoals ik zei, best meer kosten als ik op bepaalde tijden wil rijden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 09:34:59 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184688102
Waarom zou je een of andere enquete serieus nemen terwijl met referenda de kont wordt afgeveegd?
pi_184688205
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef Leipo666 het volgende:
ik ken echt niemand in real-life die voor rekeningrijden is
hebben ze het weer op een suggestieve manier gevraagd waardoor er in de vraag niet duidelijk is dat het over rekeningrijden gaat?
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit gemeten is.
Vast met een enquete met de vraag: "Bent U voor rekening rijden als de kosten niet stijgen"
keuze: ja of nee.
Dit soort. En dan presenteren als of iedereen er voor is.
Nou, nee.

Volkskrant weet je het ook zowieso dat ze een bepaalde kant op sturen, want ze hangen duidelijk een bepaalde politieke kant aan.

Artikel met een korrel zout nemen en een hele flinke.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184688219
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559

[..]

Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Hoe precies dan?
Straks gaan we allemaal elektrisch rijden of op waterstof. Vervuiling nihil, maar toch betalen omdat iemand dacht dat de 'vervuiler moest betalen'?

Klopt niet ringo, wat je zegt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184688228
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zou je een of andere enquete serieus nemen terwijl met referenda de kont wordt afgeveegd?
Sterk.
Maar misschien omdat dit een politieke stroming wel uit komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184688246
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe precies dan?
Straks gaan we allemaal elektrisch rijden of op waterstof. Vervuiling nihil, maar toch betalen omdat iemand dacht dat de 'vervuiler moest betalen'?

Klopt niet ringo, wat je zegt.
Zo ver is het nog niet hé. Voordat we allemaal elektrisch rijden zijn we 30 jaar verder. Tot die tijd kun je echt wel het principe dat 'de vervuiler betaalt' hanteren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 29 januari 2019 @ 09:50:26 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184688323
Ik denk dat de meeste werkende Nederlanders die niet in de stad wonen toch wel zo'n 40.000 km per jaar rijden. Tegen 7 cent de km is dat dan net geen 1000 euro per kwartaal. Dat is toch best fors vergeleken met nu. Zeker als wegenbelasting, benzineaccijnzen en BPM gewoon blijven bestaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 09:54:22 #60
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184688363
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:50 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de meeste werkende Nederlanders die niet in de stad wonen toch wel zo'n 40.000 km per jaar rijden. Tegen 7 cent de km is dat dan net geen 1000 euro per kwartaal. Dat is toch best fors vergeleken met nu. Zeker als wegenbelasting, benzineaccijnzen en BPM gewoon blijven bestaan.
Zo lust ik er nog wel een paar! :D

Bovendien is gemiddelde jaarkilometrage voor zakelijk verkeer 24.000 (Bron CBS over 2016)
Geen idee of dat incl. woon - werk is trouwens.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184688396
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Alsof je na het invoeren van het rekeningrijden opeens geen motenrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen :')

[..]

Dit. Ik vrees het ergste.
pi_184688519
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:50 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de meeste werkende Nederlanders die niet in de stad wonen toch wel zo'n 40.000 km per jaar rijden. Tegen 7 cent de km is dat dan net geen 1000 euro per kwartaal. Dat is toch best fors vergeleken met nu. Zeker als wegenbelasting, benzineaccijnzen en BPM gewoon blijven bestaan.
Dan moet je hopen dat de werkgever daar aan bijdraagt. Anders kun je maar beter stoppen als je het minimum loon hebt. Al die andere accijnzen zullen natuurlijk gewoon gehandhaafd blijven. En dan nog onderhoud.

Een zaak is wat mij betreft duidelijk. Zodra ik met pensioen ga, gaat die auto de deur uit.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:07:18 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184688526
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dit. Ik vrees het ergste.
Het zal toch niet net zo gaan als met de BTW dat er tijdelijk tegen een laag tarief goederen belast gaan worden en dat we uiteindelijk met de gebakken peren zitten? Dat zal toch niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184688534
ik vind het een prima idee ^O^
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:08:07 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184688538
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:06 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dan moet je hopen dat de werkgever daar aan bijdraagt. Anders kun je maar beter stoppen als je het minimum loon hebt. Al die andere accijnzen zullen natuurlijk gewoon gehandhaafd blijven. En dan nog onderhoud.

Een zaak is wat mij betreft duidelijk. Zodra ik met pensioen ga, gaat die auto de deur uit.
Als je met pensioen gaat hoef je de auto juist niet de deur uit te doen met rekening rijden, want niet het bezit maar het gebruik wordt belast. Weinig rijden wordt juist goedkoper!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:10:40 #66
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184688565
Zo sluit het belastingnet wel langzaam om je heen.
Ver van je werk wonen is niet meer te betalen en dichtbij je werk wonen ook niet. Als je al een woning kan vinden. Sommige mensen kunnen geen kant meer uit.
pi_184688574
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je met pensioen gaat hoef je de auto juist niet de deur uit te doen met rekening rijden, want niet het bezit maar het gebruik wordt belast. Weinig rijden wordt juist goedkoper!!
Pfff, wegenbelasting etc zal niet verdwijnen. En electrisch rijden, daar heb ik geen trek in. En moet ik eens een keer een grote afstand afleggen dan huur ik er wel een.

Heb sowieso de laatste pak weg 10 jaar een hekel aan auto rijden gekregen. Voor mij nu een noodzaak vanwege werk met wisselende diensten.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:16:35 #68
37248 BertV
Handgemaakt
pi_184688647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:10 schreef BasEnAad het volgende:
Zo sluit het belastingnet wel langzaam om je heen.
Ver van je werk wonen is niet meer te betalen en dichtbij je werk wonen ook niet. Als je al een woning kan vinden. Sommige mensen kunnen geen kant meer uit.
Inderdaad.

Zo rij ik een lease speed pedelec van de zaak.
100% woon-werk, 1500km(!) per maand.

Ik lever hiervoor terecht mijn km-vergoeding van 0,19ct per km in. (=285 EUR per maand)

Nu wil de overheid in 2020 ook bijtelling ontvangen voor deze lease fiets. }:|
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:17:26 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184688659
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:10 schreef BasEnAad het volgende:
Zo sluit het belastingnet wel langzaam om je heen.
Ver van je werk wonen is niet meer te betalen en dichtbij je werk wonen ook niet. Als je al een woning kan vinden. Sommige mensen kunnen geen kant meer uit.
Bijna alle vrouwen die ik ken wonen op fietsafstand van hun werk. Een eengezinswoning (120m2 met tuin) in een nette buurt kost hier 165.000 euro (500 incl aflossing per maand). Er is krapte op de arbeidsmarkt.
Je kunt dus alle kanten uit. Als je wil kun je prima wonen, op fietsafstand van je werk, 20 uur per week werken en ruim je vaste lasten betalen.

Maar om mij niet geheel duidelijke redenen kiezen mensen (meestal mannen) ervoor om op 120 km van hun werk te gaan wonen en dagelijks van 07:00 tot 19:00 weg te zijn van huis in een stressjob
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184688812
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:46 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Vergeet niet de kosten die invoering van zo'n project met zich mee brengt.
Dat wordt een bodemloze put qua administratie en mislukte automatisering. Miljarden gaat dat kosten.
Dit idd, hoe gaat dit in godesnaam gefactureerd worden? Hoe om te gaan met buitenlandse auto's?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184688834
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559

[..]

Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Beter nog, zowel wegenbelasting als rekeningrijden.
Conscience do cost.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:36:03 #72
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184688905
Mensen die denken dat het goedkoper wordt :')
Wat een naïviteit.
Niet in de tweede plaats nog het technische gedrocht dat ons te wachten staat als het doorgaat.
Dag vrijheid, dag privacy.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:45:04 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184688994
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]


Laat ik dat nou net betalen in de maand! :D
En maar 36 km enkele reisafstand rijden, dus ik ga minder betalen! 8-)

Maar even zonder gekheid, wat ben je nu aan het vergelijken? Want die 6,7 is natuurlijk het theoretische maximum. Nu leert de ervaring dat we daar snel genoeg op zullen zitten, maar is dut ook al incl. de spitsheffing? Ik heb niet alles gelezen ...
Ik heb je de directe links gegeven met daarin verschillende bronnen bronnen verwijzend naar de laatste plannen. Die 6.7ct is het basistarief, niks geen max. daarbovenop komt een spitsheffing.

Daarbij heb je nu een keus in wat voor auto je gaat rijden. Wil je in een klein gebakje rijden betaal je minder MRB, met rekeningrijden maakt het geen hol uit of je nou in je Dodge B200 aankomt of met een Lupo 3L.

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 29-01-2019 11:05:31 ]
pi_184689003
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zo ver is het nog niet hé. Voordat we allemaal elektrisch rijden zijn we 30 jaar verder. Tot die tijd kun je echt wel het principe dat 'de vervuiler betaalt' hanteren.
Er wordt al 30 jaar over geluld, kan er ook nog wel eens 30 jaar bij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184689035
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559

[..]

Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Ik kan alleen maar concluderen dat 58% van de Nederlanders domme ezels zijn.
We betalen ons al blauw aan de aanschaf, onderhoud, brandstof en belasting om een auto op de weg te houden.
De vervuiler betaald al jaren doormiddel van accijnzen en belastingen op de brandstofprijs.
Wat men voor het gemak ook even vergeet is dat je privacy inlevert. Waarom zou ik het kleine beetje vrijheid op moeten geven om de overheid nog rijker te maken dan ze al zijn?
Wegwezen met dat rekeningrijden en fuck iedereen die zo dom is om dit toe te juichen.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:52:55 #76
36461 Joppy
geen colaboy
pi_184689140
Ik ben voorstander van rekeningrijden onder de voorwaarde dat er onderscheid gemaakt wordt tussen:
- werkverkeer;zoals bijv. busjes van bouwvakkers/servicemonteurs en dergelijken. Degenen die hun werk niet zonder auto kunnen uitoefenen. Hiervoor bij voorkeur geen of hele lichte km-heffing.
-woon-werkverkeer; Voor de groep die dagelijks de auto pakt om te werken, maar voor dat werk de auto niet nodig heeft, mag de heffing iets hoger zijn. Zodat deze mensen er niet op achteruit gaan, maar het laten staan van de auto (bijv. door vaker thuiswerken) wel aantrekkelijker wordt.
- recreatief verkeer; hiervoor zou de hoogste heffing moeten gelden en dan bij voorkeur nog met een differentiatie naar spits of geen spits.

Ik vermoed echter dat hier een onwerkbaar systeem voor nodig is....
Let the beat control your body!
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:56:02 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184689184
Waarom wordt iets noodzakelijks zoals autoverkeer voor je werk zo bizar zwaar belast en een veel vervuilendere luxe als vliegvakanties praktisch helemaal niet?
Als je voor 50 euro naar Milaan vliegt om te shoppen betaal je straks maximaal 7 euro aan tax. Als je een week gaat werken ben je aan belasting al 10x zoveel kwijt, terwijl je uitstoot 1/100-ste is.

De reden is simpel: je kunt het eerste ontlopen en het tweede niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:03:37 #78
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_184689323
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Inderdaad. Diegene die denken dat ineens de MRB afgeschaft gaat worden is behoorlijk naïef.
De MRB wordt in de eerstkomende jaren niet verhoogd en in enkele daarop volgende jaren iets lager dan volgens de indexering, zodat de invoering (niet de indexering)van het rekeningrijden daarmee wordt gecompenseerd.
Non possumus non loqui
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:04:07 #79
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184689334
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:52 schreef Joppy het volgende:
Ik ben voorstander van rekeningrijden onder de voorwaarde dat er onderscheid gemaakt wordt tussen:
- werkverkeer;zoals bijv. busjes van bouwvakkers/servicemonteurs en dergelijken. Degenen die hun werk niet zonder auto kunnen uitoefenen. Hiervoor bij voorkeur geen of hele lichte km-heffing.
Juist niet. Waarom moeten bouwvakkers uit groningen of friesland zo nodig in Den Haag een klus doen? Laat maar lekker dan ook meer tax betalen.
quote:
Ik vermoed echter dat hier een onwerkbaar systeem voor nodig is....
Dat sowieso.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:08:41 #80
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_184689400
Misschien onwerkbaar in deze tijd, maar het zou schelen als mensen weer dichtbij hun werk zouden wonen. Hier in Zaandam zijn destijds in samenwerking met Verkade en Bruynzeel complete wijken gebouwd naast de fabrieken zodat de arbeiders lopend naar hun werk konden gaan. Ook scholen en vakonderwijs werd op loop- of fietsafstand gegeven.
Non possumus non loqui
pi_184689411
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

Juist niet. Waarom moeten bouwvakkers uit groningen of friesland zo nodig in Den Haag een klus doen? Laat maar lekker dan ook meer tax betalen.

[..]

Dat sowieso.
Gaat ook nergens over.

Ik zag in een dorp in het midden van Friesland enkele busjes met stratenmakers uit Klazienaveen werken aan een parkeerterrein. Alsof er in een omtrek van 15km geen bedrijven zitten die dat kunnen.

Dat is iedere dag 4 busjes die 2x 100km afleggen.
pi_184689429
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:08 schreef Knip het volgende:
Misschien onwerkbaar in deze tijd, maar het zou schelen als mensen weer dichtbij hun werk zouden wonen. Hier in Zaandam zijn destijds in samenwerking met Verkade en Bruynzeel complete wijken gebouwd naast de fabrieken zodat de arbeiders lopend naar hun werk konden gaan. Ook scholen en vakonderwijs werd op loop- of fietsafstand gegeven.
Probleem daarbij is denk ik wel dat je niet meer je hele leven bij 1 baas werkt.
Er zijn mensen die om de 6 tot 12 maanden een andere baan hebben, lang leve de flexmarkt.
Die zouden dan de verhuisdozen ingepakt kunnen laten ;)
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:12:05 #83
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184689448
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:09 schreef MaGNeT het volgende:
Alsof er in een omtrek van 15km geen bedrijven zitten die dat kunnen.
Inderdaad, dat precies.
pi_184689467
Ik hoor alleen lease rijders hierover, die kost het toch niks.....
pi_184689486
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:12 schreef rival het volgende:
Ik hoor alleen lease rijders hierover, die kost het toch niks.....
Ik heb gewoon een eigen auto.

En in geval van lease: je baas zal die kilometers toch moeten gaan aftikken, kan zomaar dat je werkgever je een maximum per jaar gaat opleggen.
  Redactie Frontpage dinsdag 29 januari 2019 @ 11:19:12 #86
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_184689553
Van mij mag het. Ik rijd maar 5.000 km per jaar ofzo, want vrouw en ik doen alles op de fiets
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:19:21 #87
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184689558
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:45 schreef AchJa het volgende:
Ik heb je de directe links gegeven met daarin verschillende bronnen bronnen verwijzend naar de laatste plannen. Die 6.7ct is het basistarief, niks geen max. daarbovenop komt een spitsheffing.
Het maximaal mogelijk tarief in 2018 ja?.. Het is nu 2019, beetje theoretische exercitie dus. Nu is dat altijd bij dit soort proefberekingen, maar ik heb moeite om hem op waarde te schatten.

quote:
Daarbij heb je nu een keus in wat voor auto je gaat rijden. Wil je in een klein gebakje rijden betaal je minder MRB, met rekeningrijden maakt het geen hol uit of je nou in je Dodge B200 aankomt of met een Lupo 3L.
Dat lijkt mij een heel domme uitkomst van zo'n maatregel. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:20:27 #88
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184689581
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:12 schreef rival het volgende:
Ik hoor alleen lease rijders hierover, die kost het toch niks.....
Ik rij geen lease! 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:21:19 #89
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184689602
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:12 schreef rival het volgende:
Ik hoor alleen lease rijders hierover, die kost het toch niks.....
bijtelling naar 30/40 procent probleem opgelost.
of leaseprijzen omhoog

hoeft echt geen probleem te zijn.
pi_184689730
Ik ga er geen km minder door rijden dus zal wel
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:31:32 #91
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184689770
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Inderdaad. Diegene die denken dat ineens de MRB afgeschaft gaat worden is behoorlijk naïef.
Ik denk dat dat de enige voorwaarde is waarop een partij betalen per kilometer erdoorheen gaat krijgen.

Als de MRB inderdaad afgeschaft wordt ben ik ook voorstander.

Betalen naar gebruik zorgt ervoor dat de kosten die mensen maken voor vervoer variabel worden. mensen hebben die kosten dan dus zelf in de hand. Dat zal leiden tot meer mensen die toch af en toe de fiets of OV pakken of bv gaan carpoolen. Nu is die motivatie er minder omdat een groot deel van je autokosten nu toch al vaststaat (de MRB) of je nu veel of weinig rijdt.

Belasten op gewicht zoals we nu doen is sowieso een oneerlijk systeem. Ik rij bv hybride waardoor mijn auto zwaarder is dus in plaats van dat ik beloond wordt voor het hebben van een schonere auto moet ik méér betalen per maand en datzelfde lot zie ik straks ook voor de loeizware electrische auto's gaan gebeuren.

Ik ben overigens tégen een spitstax en ik hoef géén spioneer kastje in mijn auto.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184689827
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:19 schreef Djeez het volgende:
Van mij mag het. Ik rijd maar 5.000 km per jaar ofzo, want vrouw en ik doen alles op de fiets
Dat zou idd beloond moeten worden, nonsense dat jij het volle pond aan wegenbelasting betaalt.
pi_184689839
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:30 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Dat niet, maar zo'n beetje elk automatiseringsproject uitgevoerd door overheid lijkt op een drama uit te lopen en kost miljoenen meer dan oorspronkelijk begroot. Buiten de directe kosten van budgetoverschrijdingen kost het nog gigantisch veel geld doordat de betreffende instanties niet naar behoren hun functie kunnen uitvoeren.
Paar voorbeeldjes waar het de afgelopen jaren flink mis is gegaan; UWV, Belastingdienst , Waterschap, politie, EPD, nieuwe bevolkingsregister, gemeente A'dam en vast nog wel meer te vinden na wat googlen.
Dat is de praktijk inderdaad. Ik ben er ook niet echt voor dat de overheid weet wie wanneer en hoe laat ergens rondrijdt.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:39:54 #94
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184689901
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:50 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de meeste werkende Nederlanders die niet in de stad wonen toch wel zo'n 40.000 km per jaar rijden. Tegen 7 cent de km is dat dan net geen 1000 euro per kwartaal. Dat is toch best fors vergeleken met nu. Zeker als wegenbelasting, benzineaccijnzen en BPM gewoon blijven bestaan.
40k :D ??

volgens het CBS was dat gemiddeld net iets meer dan 13k km per jaar :

https://statline.cbs.nl/S(...)NL&PA=80428ned&LA=NL

Komt neer op 72 euro per maand als je uitgaat van 6,7ct per km want alsnog behoorlijk veel is. Een tarief van bv 5 cent zou dan kostenneutraal zijn voor de gemiddelde automobilist.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184689911
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:38 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Tja mensen moeten naar het werk he. Als ze nou eens thuiswerken stimuleren..

Buiten dat. Is het onzin om als zo'n klein land als enige dit in te voeren.

Daar voelt de wereld niks van en het zal toch uitlopen op meer kosten uiteindelijk.
Exact. Stimuleer thuiswerken, op andere tijden werken, flexiebele dagen... maar nee. Iedereen moet en zal tussen 8 en 9 beginnen en tussen 4 en half 6 naar huis gaan.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:41:25 #96
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184689924
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:31 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben overigens tégen een spitstax en ik hoef géén spioneer kastje in mijn auto.
Belasten op gewicht is geen rare redenatie als je het over slijtage hebt. Niet over uitstoot.

Ligt een beetje aan de leeftijd van je auto, maar je hebt al een spioneerkastje _O-

Steek er maar eens een OBDII stekker in, met appje en kijk wat er geregistreerd wordt! O+

https://www.accudienst.nl(...)-auto-interface.html

Zoeen, super vet! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184689939
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat is de praktijk inderdaad. Ik ben er ook niet echt voor dat de overheid weet wie wanneer en hoe laat ergens rondrijdt.
De overheid weet allang wie wanneer en hoe laat ergens rondrijdt.
Camera's boven en langs de snelwegen met kentekenregistratiesystemen, je telefoon die je bij je hebt, etc.

Juist bij kilometerheffing hoeft de overheid de plaats en tijd niet te weten.

Het GPS bakje hoeft alleen maar het aantal kilometers in verschillende (spits- en dal-) tarieven bij te houden en door te geven, zonder locatie.
Het is ook niet de bedoeling dat je later een uitdraai kan krijgen, dan zou je vrouw kunnen zien dat jij om 0:20 op de wallen was (kan je daar met auto komen? :P)
pi_184690004
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar niet genoeg.
Er rijden nog steeds te veel autoʼs rond.
Er zijn gewoon te veel mensen.
pi_184690100
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:16 schreef BertV het volgende:

[..]

Inderdaad.

Zo rij ik een lease speed pedelec van de zaak.
100% woon-werk, 1500km(!) per maand.

Ik lever hiervoor terecht mijn km-vergoeding van 0,19ct per km in. (=285 EUR per maand)

Nu wil de overheid in 2020 ook bijtelling ontvangen voor deze lease fiets. }:|
Bijna 70KM per dag? Hoe lang fiets je dan wel niet per dag?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:59:04 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184690165
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:08 schreef Knip het volgende:
Misschien onwerkbaar in deze tijd, maar het zou schelen als mensen weer dichtbij hun werk zouden wonen. Hier in Zaandam zijn destijds in samenwerking met Verkade en Bruynzeel complete wijken gebouwd naast de fabrieken zodat de arbeiders lopend naar hun werk konden gaan. Ook scholen en vakonderwijs werd op loop- of fietsafstand gegeven.
Mensen werken niet meer voor 1 bedrijf en dan het leven lang.
Met dank aan de doorgeslagen flexibilisering dat je om de 2 a 3 jaar een nieuwe functie of baan moet krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')