Mooi zo. Invoeren die hap!quote:58 procent van de Nederlanders betaalt liever per gereden kilometer dan maandelijks een vast bedrag voor de motorrijtuigenbelasting. In 2016 was dat 53 procent. Ook kiezers van 'autopartijen' als VVD, PVV en Forum voor Democratie zijn in meerderheid voor rekeningrijden.
Dat!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
quote:Nederlandse bevolkt zegt: wij zijn weer eens naief.
koekoekquote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
[..]
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Dat “rekeningrijden” is natuurlijk zelf een negatief frame dat is misbruikt door de petrolpenose van de VVD.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef Leipo666 het volgende:
ik ken echt niemand in real-life die voor rekeningrijden is
hebben ze het weer op een suggestieve manier gevraagd waardoor er in de vraag niet duidelijk is dat het over rekeningrijden gaat?
Doen we al met de accijnsquote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat “rekeningrijden” is natuurlijk zelf een negatief frame dat is misbruikt door de petrolpenose van de VVD.
Gewoon netjes betalen voor precies de kilometers die je rijdt.
Maar niet genoeg.quote:
Valt wel mee.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar niet genoeg.
Er rijden nog steeds te veel autoʼs rond.
Inderdaad. Diegene die denken dat ineens de MRB afgeschaft gaat worden is behoorlijk naïef.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit gemeten is.
Vast met een enquete met de vraag: "Bent U voor rekening rijden als de kosten niet stijgen"
keuze: ja of nee.
Tja mensen moeten naar het werk he. Als ze nou eens thuiswerken stimuleren..quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar niet genoeg.
Er rijden nog steeds te veel autoʼs rond.
Tussen pakweg 08:00 en 19:00 uur.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Valt wel mee.
Er rijden alleen te veel auto's rond tussen bepaalde tijden.
De NOS Minst geloofwaardig redactie sinds de Pravda failliet ging.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
[..]
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Maar je gelooft TS toch wel?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:39 schreef LXIV het volgende:
De NOS Minst geloofwaardig redactie sinds de Pravda failliet ging.
Nee, niet echt.quote:
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef Leipo666 het volgende:
ik ken echt niemand in real-life die voor rekeningrijden is
hebben ze het weer op een suggestieve manier gevraagd waardoor er in de vraag niet duidelijk is dat het over rekeningrijden gaat?
Volgende keer even de moeite nemen om verder te kijken dan alleen de eerste post of het nieuwsbericht. Op de website van I&O research staat de exacte vraag:quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit gemeten is.
Vast met een enquete met de vraag: "Bent U voor rekening rijden als de kosten niet stijgen"
keuze: ja of nee.
Lekker zo'n ingewikkeld systeem invoeren. Doe gewoon de wegenbelasting in de literprijs van brandstof want dat is makkelijker en zo betalen buitenlandse automobilisten ook mee aan onze wegen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
[..]
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Sowieso moet het net zoveel opleveren dan nu.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Inderdaad. Diegene die denken dat ineens de MRB afgeschaft gaat worden is behoorlijk naïef.
Oh help. Nuance.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:42 schreef arj1o1 het volgende:
Volgende keer even de moeite nemen om verder te kijken dan alleen de eerste post of het nieuwsbericht. Op de website van I&O research staat de exacte vraag:
"In welke mate bent u het eens of oneens met de stelling “In plaats van een vast bedrag per auto (motorrijtuigenbelasting), moeten automobilisten per gereden kilometer belasting gaan betalen”"
Uiteraard!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:43 schreef AchJa het volgende:
Sowieso moet het net zoveel opleveren dan nu.
Ja, dan wel.quote:
De aap komt uit de mauw.quote:Er is vooral steun voor een vlaktaks. Daarbij betalen automobilisten meer naarmate ze meer kilometers rijden, ongeacht waar of wanneer.
Nou ja, de provincies vangen een (groot?) deel van deze poen dus die zullen er vast niet zo blij mee zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sowieso moet het net zoveel opleveren dan nu.
Ik zou voorstander zijn van de spits gerelateerde tarieven.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:44 schreef BasEnAad het volgende:
De aap komt uit de mauw.
Precies zoals accijnzen dus
Precies, want als we gaan rekening rijden dan krijgen ze niks meer!?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:44 schreef Gunner het volgende:
Nou ja, de provincies vangen een (groot?) deel van deze poen dus die zullen er vast niet zo blij mee zijn.
Vergeet niet de kosten die invoering van zo'n project met zich mee brengt.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sowieso moet het net zoveel opleveren dan nu.
Precies, daarom is rekeningrijden zo'n goed idee. Dan kun je de prijs differienteren naar tijdstip / drukte / locatie.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Er rijden alleen te veel auto's rond tussen bepaalde tijden.
Dat is een goed argument om nooit meer te digitaliseren!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:46 schreef BasEnAad het volgende:
Vergeet niet de kosten die invoering van zo'n project met zich mee brengt.
Dat wordt een bodemloze put qua administratie en mislukte automatisering. Miljarden gaat dat kosten.
Dat moet je niet aan de overheid overlaten nee.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is een goed argument om nooit meer te digitaliseren!
Zullen we weer ponskaartjes gaan maken.
6ct./km is het basistarief, daarbovenop komt de spitsheffing dus reken maar uit. Bij 10 km enkele reis buiten de spits ben je al duurder uit dan nu met MRB.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Uiteraard!
Het rijden in de spits moet je alleen meer belasten en het rijden er buiten minder.
Netto hetzelfde.
Klaar.
Nee, we gaan uitbesteden aan de markt, want dan kost het niks!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:51 schreef BasEnAad het volgende:
Dat moet je niet aan de overheid overlaten nee.
Wat?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:52 schreef AchJa het volgende:
6ct./km is het basistarief, daarbovenop komt de spitsheffing dus reken maar uit.
Hier hebben we het er ook over gehad gebaseerd op de plannen die er lagen: NWS / Rekeningrijden?quote:
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Opzich is betalen naar gebruik uiteraard veel eerlijker (en met mijn 1000 km per jaar zou dat meteen een mogelijkheid openen om dat betaalbaarder per S-klasse oid te gaan doen ) maar er zitten zoveel haken en ogen bij (met name een overheid die er vast niet mee om kan gaan) dat ik nog steeds van mening ben dat we dit maar niet moeten doen.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:00 schreef HSG het volgende:
Ik heb het idee dat TS niet in gaat om users die met andere ideeën aankomen wat veel effectiever is dan rekeningrijden om deze discussie levend te houden.
Zie b.v. wegenbelasting in brandstof of stimulatie thuiswerken.
Niet als je elektrisch rijdtquote:
En meteen CO2-gerelateerd. Want verbruik je veel brandstof dan maak je ook veel CO2.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
Ah het is dus een lobbyidee.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
[..]
Niet als je elektrisch rijdt
En dat is de belangrijkste reden dat de kilometerheffing er komt.
Maar dan kun je weer niet naar locatie / tijdstip belasten (spits duurder of spits mijden belonen).quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
Basistarief per kilometer zal afhangen van de auto, gewicht, brandstof, CO2 uitstoot.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dan kun je weer niet naar locatie / tijdstip belasten (spits duurder of spits mijden belonen).
Maar ik ben ook van mening dat een eventuele kilometerheffing eigenlijk maximaal zo'n 5 cent per kilometer zou moeten zijn als basistarief. Maar dat is helaas een utopie.
Oh ja, dat kan inderdaad ook. Maar misschien wel onnodig bureaucratisch. Zo'n systeem zou veel eenvoudiger zijn met een universeel tarief.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Basistarief per kilometer zal afhangen van de auto, gewicht, brandstof, CO2 uitstoot.
Dat niet, maar zo'n beetje elk automatiseringsproject uitgevoerd door overheid lijkt op een drama uit te lopen en kost miljoenen meer dan oorspronkelijk begroot. Buiten de directe kosten van budgetoverschrijdingen kost het nog gigantisch veel geld doordat de betreffende instanties niet naar behoren hun functie kunnen uitvoeren.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, we gaan uitbesteden aan de markt, want dan kost het niks!
Goed idee!
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:58 schreef AchJa het volgende:
Hier hebben we het er ook over gehad gebaseerd op de plannen die er lagen: NWS / Rekeningrijden?
NWS / Middeninkomens in ons land staan onder zware druk
Laat ik dat nou net betalen in de maand!quote:Maar goed, om even terug te komen op het basistarief van 6.7 ct/km gaat je dat bij een enkele reisafstand naar het werk van 40km (niet echt heel bijzonder) zo'n 115 euro p/m kosten... Dan is het leuk dat men de MRB afschaft maar voor 115 euro p/m kun je nu een hele dikke diesel rijden...
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef Leipo666 het volgende:
ik ken echt niemand in real-life die voor rekeningrijden is
hebben ze het weer op een suggestieve manier gevraagd waardoor er in de vraag niet duidelijk is dat het over rekeningrijden gaat?
Dit soort. En dan presenteren als of iedereen er voor is.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit gemeten is.
Vast met een enquete met de vraag: "Bent U voor rekening rijden als de kosten niet stijgen"
keuze: ja of nee.
Hoe precies dan?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
[..]
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Sterk.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zou je een of andere enquete serieus nemen terwijl met referenda de kont wordt afgeveegd?
Zo ver is het nog niet hé. Voordat we allemaal elektrisch rijden zijn we 30 jaar verder. Tot die tijd kun je echt wel het principe dat 'de vervuiler betaalt' hanteren.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe precies dan?
Straks gaan we allemaal elektrisch rijden of op waterstof. Vervuiling nihil, maar toch betalen omdat iemand dacht dat de 'vervuiler moest betalen'?
Klopt niet ringo, wat je zegt.
Zo lust ik er nog wel een paar!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:50 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de meeste werkende Nederlanders die niet in de stad wonen toch wel zo'n 40.000 km per jaar rijden. Tegen 7 cent de km is dat dan net geen 1000 euro per kwartaal. Dat is toch best fors vergeleken met nu. Zeker als wegenbelasting, benzineaccijnzen en BPM gewoon blijven bestaan.
Dit. Ik vrees het ergste.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Alsof je na het invoeren van het rekeningrijden opeens geen motenrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen
[..]
Dan moet je hopen dat de werkgever daar aan bijdraagt. Anders kun je maar beter stoppen als je het minimum loon hebt. Al die andere accijnzen zullen natuurlijk gewoon gehandhaafd blijven. En dan nog onderhoud.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:50 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de meeste werkende Nederlanders die niet in de stad wonen toch wel zo'n 40.000 km per jaar rijden. Tegen 7 cent de km is dat dan net geen 1000 euro per kwartaal. Dat is toch best fors vergeleken met nu. Zeker als wegenbelasting, benzineaccijnzen en BPM gewoon blijven bestaan.
Het zal toch niet net zo gaan als met de BTW dat er tijdelijk tegen een laag tarief goederen belast gaan worden en dat we uiteindelijk met de gebakken peren zitten? Dat zal toch niet?quote:
Als je met pensioen gaat hoef je de auto juist niet de deur uit te doen met rekening rijden, want niet het bezit maar het gebruik wordt belast. Weinig rijden wordt juist goedkoper!!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 10:06 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan moet je hopen dat de werkgever daar aan bijdraagt. Anders kun je maar beter stoppen als je het minimum loon hebt. Al die andere accijnzen zullen natuurlijk gewoon gehandhaafd blijven. En dan nog onderhoud.
Een zaak is wat mij betreft duidelijk. Zodra ik met pensioen ga, gaat die auto de deur uit.
Pfff, wegenbelasting etc zal niet verdwijnen. En electrisch rijden, daar heb ik geen trek in. En moet ik eens een keer een grote afstand afleggen dan huur ik er wel een.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 10:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je met pensioen gaat hoef je de auto juist niet de deur uit te doen met rekening rijden, want niet het bezit maar het gebruik wordt belast. Weinig rijden wordt juist goedkoper!!
Inderdaad.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 10:10 schreef BasEnAad het volgende:
Zo sluit het belastingnet wel langzaam om je heen.
Ver van je werk wonen is niet meer te betalen en dichtbij je werk wonen ook niet. Als je al een woning kan vinden. Sommige mensen kunnen geen kant meer uit.
Bijna alle vrouwen die ik ken wonen op fietsafstand van hun werk. Een eengezinswoning (120m2 met tuin) in een nette buurt kost hier 165.000 euro (500 incl aflossing per maand). Er is krapte op de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 10:10 schreef BasEnAad het volgende:
Zo sluit het belastingnet wel langzaam om je heen.
Ver van je werk wonen is niet meer te betalen en dichtbij je werk wonen ook niet. Als je al een woning kan vinden. Sommige mensen kunnen geen kant meer uit.
Dit idd, hoe gaat dit in godesnaam gefactureerd worden? Hoe om te gaan met buitenlandse auto's?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Vergeet niet de kosten die invoering van zo'n project met zich mee brengt.
Dat wordt een bodemloze put qua administratie en mislukte automatisering. Miljarden gaat dat kosten.
Beter nog, zowel wegenbelasting als rekeningrijden.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
[..]
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Ik heb je de directe links gegeven met daarin verschillende bronnen bronnen verwijzend naar de laatste plannen. Die 6.7ct is het basistarief, niks geen max. daarbovenop komt een spitsheffing.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Laat ik dat nou net betalen in de maand!
En maar 36 km enkele reisafstand rijden, dus ik ga minder betalen!
Maar even zonder gekheid, wat ben je nu aan het vergelijken? Want die 6,7 is natuurlijk het theoretische maximum. Nu leert de ervaring dat we daar snel genoeg op zullen zitten, maar is dut ook al incl. de spitsheffing? Ik heb niet alles gelezen ...
Er wordt al 30 jaar over geluld, kan er ook nog wel eens 30 jaar bij.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo ver is het nog niet hé. Voordat we allemaal elektrisch rijden zijn we 30 jaar verder. Tot die tijd kun je echt wel het principe dat 'de vervuiler betaalt' hanteren.
Ik kan alleen maar concluderen dat 58% van de Nederlanders domme ezels zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
[..]
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
De MRB wordt in de eerstkomende jaren niet verhoogd en in enkele daarop volgende jaren iets lager dan volgens de indexering, zodat de invoering (niet de indexering)van het rekeningrijden daarmee wordt gecompenseerd.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Inderdaad. Diegene die denken dat ineens de MRB afgeschaft gaat worden is behoorlijk naïef.
Juist niet. Waarom moeten bouwvakkers uit groningen of friesland zo nodig in Den Haag een klus doen? Laat maar lekker dan ook meer tax betalen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 10:52 schreef Joppy het volgende:
Ik ben voorstander van rekeningrijden onder de voorwaarde dat er onderscheid gemaakt wordt tussen:
- werkverkeer;zoals bijv. busjes van bouwvakkers/servicemonteurs en dergelijken. Degenen die hun werk niet zonder auto kunnen uitoefenen. Hiervoor bij voorkeur geen of hele lichte km-heffing.
Dat sowieso.quote:Ik vermoed echter dat hier een onwerkbaar systeem voor nodig is....
Gaat ook nergens over.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Juist niet. Waarom moeten bouwvakkers uit groningen of friesland zo nodig in Den Haag een klus doen? Laat maar lekker dan ook meer tax betalen.
[..]
Dat sowieso.
Probleem daarbij is denk ik wel dat je niet meer je hele leven bij 1 baas werkt.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:08 schreef Knip het volgende:
Misschien onwerkbaar in deze tijd, maar het zou schelen als mensen weer dichtbij hun werk zouden wonen. Hier in Zaandam zijn destijds in samenwerking met Verkade en Bruynzeel complete wijken gebouwd naast de fabrieken zodat de arbeiders lopend naar hun werk konden gaan. Ook scholen en vakonderwijs werd op loop- of fietsafstand gegeven.
Inderdaad, dat precies.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:09 schreef MaGNeT het volgende:
Alsof er in een omtrek van 15km geen bedrijven zitten die dat kunnen.
Ik heb gewoon een eigen auto.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:12 schreef rival het volgende:
Ik hoor alleen lease rijders hierover, die kost het toch niks.....
Het maximaal mogelijk tarief in 2018 ja?.. Het is nu 2019, beetje theoretische exercitie dus. Nu is dat altijd bij dit soort proefberekingen, maar ik heb moeite om hem op waarde te schatten.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 10:45 schreef AchJa het volgende:
Ik heb je de directe links gegeven met daarin verschillende bronnen bronnen verwijzend naar de laatste plannen. Die 6.7ct is het basistarief, niks geen max. daarbovenop komt een spitsheffing.
Dat lijkt mij een heel domme uitkomst van zo'n maatregel.quote:Daarbij heb je nu een keus in wat voor auto je gaat rijden. Wil je in een klein gebakje rijden betaal je minder MRB, met rekeningrijden maakt het geen hol uit of je nou in je Dodge B200 aankomt of met een Lupo 3L.
Ik rij geen lease!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:12 schreef rival het volgende:
Ik hoor alleen lease rijders hierover, die kost het toch niks.....
bijtelling naar 30/40 procent probleem opgelost.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:12 schreef rival het volgende:
Ik hoor alleen lease rijders hierover, die kost het toch niks.....
Ik denk dat dat de enige voorwaarde is waarop een partij betalen per kilometer erdoorheen gaat krijgen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Inderdaad. Diegene die denken dat ineens de MRB afgeschaft gaat worden is behoorlijk naïef.
Dat zou idd beloond moeten worden, nonsense dat jij het volle pond aan wegenbelasting betaalt.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:19 schreef Djeez het volgende:
Van mij mag het. Ik rijd maar 5.000 km per jaar ofzo, want vrouw en ik doen alles op de fiets
Dat is de praktijk inderdaad. Ik ben er ook niet echt voor dat de overheid weet wie wanneer en hoe laat ergens rondrijdt.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:30 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Dat niet, maar zo'n beetje elk automatiseringsproject uitgevoerd door overheid lijkt op een drama uit te lopen en kost miljoenen meer dan oorspronkelijk begroot. Buiten de directe kosten van budgetoverschrijdingen kost het nog gigantisch veel geld doordat de betreffende instanties niet naar behoren hun functie kunnen uitvoeren.
Paar voorbeeldjes waar het de afgelopen jaren flink mis is gegaan; UWV, Belastingdienst , Waterschap, politie, EPD, nieuwe bevolkingsregister, gemeente A'dam en vast nog wel meer te vinden na wat googlen.
40k ??quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:50 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de meeste werkende Nederlanders die niet in de stad wonen toch wel zo'n 40.000 km per jaar rijden. Tegen 7 cent de km is dat dan net geen 1000 euro per kwartaal. Dat is toch best fors vergeleken met nu. Zeker als wegenbelasting, benzineaccijnzen en BPM gewoon blijven bestaan.
Exact. Stimuleer thuiswerken, op andere tijden werken, flexiebele dagen... maar nee. Iedereen moet en zal tussen 8 en 9 beginnen en tussen 4 en half 6 naar huis gaan.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:38 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Tja mensen moeten naar het werk he. Als ze nou eens thuiswerken stimuleren..
Buiten dat. Is het onzin om als zo'n klein land als enige dit in te voeren.
Daar voelt de wereld niks van en het zal toch uitlopen op meer kosten uiteindelijk.
Belasten op gewicht is geen rare redenatie als je het over slijtage hebt. Niet over uitstoot.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:31 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben overigens tégen een spitstax en ik hoef géén spioneer kastje in mijn auto.
De overheid weet allang wie wanneer en hoe laat ergens rondrijdt.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:36 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is de praktijk inderdaad. Ik ben er ook niet echt voor dat de overheid weet wie wanneer en hoe laat ergens rondrijdt.
Er zijn gewoon te veel mensen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar niet genoeg.
Er rijden nog steeds te veel autoʼs rond.
Bijna 70KM per dag? Hoe lang fiets je dan wel niet per dag?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 10:16 schreef BertV het volgende:
[..]
Inderdaad.
Zo rij ik een lease speed pedelec van de zaak.
100% woon-werk, 1500km(!) per maand.
Ik lever hiervoor terecht mijn km-vergoeding van 0,19ct per km in. (=285 EUR per maand)
Nu wil de overheid in 2020 ook bijtelling ontvangen voor deze lease fiets.
Mensen werken niet meer voor 1 bedrijf en dan het leven lang.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:08 schreef Knip het volgende:
Misschien onwerkbaar in deze tijd, maar het zou schelen als mensen weer dichtbij hun werk zouden wonen. Hier in Zaandam zijn destijds in samenwerking met Verkade en Bruynzeel complete wijken gebouwd naast de fabrieken zodat de arbeiders lopend naar hun werk konden gaan. Ook scholen en vakonderwijs werd op loop- of fietsafstand gegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |