De aap komt uit de mauw.quote:Er is vooral steun voor een vlaktaks. Daarbij betalen automobilisten meer naarmate ze meer kilometers rijden, ongeacht waar of wanneer.
Nou ja, de provincies vangen een (groot?) deel van deze poen dus die zullen er vast niet zo blij mee zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sowieso moet het net zoveel opleveren dan nu.
Ik zou voorstander zijn van de spits gerelateerde tarieven.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:44 schreef BasEnAad het volgende:
De aap komt uit de mauw.
Precies zoals accijnzen dus
Precies, want als we gaan rekening rijden dan krijgen ze niks meer!?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:44 schreef Gunner het volgende:
Nou ja, de provincies vangen een (groot?) deel van deze poen dus die zullen er vast niet zo blij mee zijn.
Vergeet niet de kosten die invoering van zo'n project met zich mee brengt.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sowieso moet het net zoveel opleveren dan nu.
Precies, daarom is rekeningrijden zo'n goed idee. Dan kun je de prijs differienteren naar tijdstip / drukte / locatie.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Er rijden alleen te veel auto's rond tussen bepaalde tijden.
Dat is een goed argument om nooit meer te digitaliseren!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:46 schreef BasEnAad het volgende:
Vergeet niet de kosten die invoering van zo'n project met zich mee brengt.
Dat wordt een bodemloze put qua administratie en mislukte automatisering. Miljarden gaat dat kosten.
Dat moet je niet aan de overheid overlaten nee.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is een goed argument om nooit meer te digitaliseren!
Zullen we weer ponskaartjes gaan maken.
6ct./km is het basistarief, daarbovenop komt de spitsheffing dus reken maar uit. Bij 10 km enkele reis buiten de spits ben je al duurder uit dan nu met MRB.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Uiteraard!
Het rijden in de spits moet je alleen meer belasten en het rijden er buiten minder.
Netto hetzelfde.
Klaar.
Nee, we gaan uitbesteden aan de markt, want dan kost het niks!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:51 schreef BasEnAad het volgende:
Dat moet je niet aan de overheid overlaten nee.
Wat?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:52 schreef AchJa het volgende:
6ct./km is het basistarief, daarbovenop komt de spitsheffing dus reken maar uit.
Hier hebben we het er ook over gehad gebaseerd op de plannen die er lagen: NWS / Rekeningrijden?quote:
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Opzich is betalen naar gebruik uiteraard veel eerlijker (en met mijn 1000 km per jaar zou dat meteen een mogelijkheid openen om dat betaalbaarder per S-klasse oid te gaan doen ) maar er zitten zoveel haken en ogen bij (met name een overheid die er vast niet mee om kan gaan) dat ik nog steeds van mening ben dat we dit maar niet moeten doen.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:00 schreef HSG het volgende:
Ik heb het idee dat TS niet in gaat om users die met andere ideeën aankomen wat veel effectiever is dan rekeningrijden om deze discussie levend te houden.
Zie b.v. wegenbelasting in brandstof of stimulatie thuiswerken.
Niet als je elektrisch rijdtquote:
En meteen CO2-gerelateerd. Want verbruik je veel brandstof dan maak je ook veel CO2.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
Ah het is dus een lobbyidee.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
[..]
Niet als je elektrisch rijdt
En dat is de belangrijkste reden dat de kilometerheffing er komt.
Maar dan kun je weer niet naar locatie / tijdstip belasten (spits duurder of spits mijden belonen).quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
Basistarief per kilometer zal afhangen van de auto, gewicht, brandstof, CO2 uitstoot.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dan kun je weer niet naar locatie / tijdstip belasten (spits duurder of spits mijden belonen).
Maar ik ben ook van mening dat een eventuele kilometerheffing eigenlijk maximaal zo'n 5 cent per kilometer zou moeten zijn als basistarief. Maar dat is helaas een utopie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |