abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:44:23 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184687563
quote:
Er is vooral steun voor een vlaktaks. Daarbij betalen automobilisten meer naarmate ze meer kilometers rijden, ongeacht waar of wanneer.
De aap komt uit de mauw.
Precies zoals accijnzen dus :')
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:44:36 #27
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184687565
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sowieso moet het net zoveel opleveren dan nu.
Nou ja, de provincies vangen een (groot?) deel van deze poen dus die zullen er vast niet zo blij mee zijn.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:45:23 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184687573
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:44 schreef BasEnAad het volgende:
De aap komt uit de mauw.
Precies zoals accijnzen dus :')
Ik zou voorstander zijn van de spits gerelateerde tarieven. :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:45:50 #29
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184687576
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:44 schreef Gunner het volgende:
Nou ja, de provincies vangen een (groot?) deel van deze poen dus die zullen er vast niet zo blij mee zijn.
Precies, want als we gaan rekening rijden dan krijgen ze niks meer!? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:46:48 #30
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184687584
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sowieso moet het net zoveel opleveren dan nu.
Vergeet niet de kosten die invoering van zo'n project met zich mee brengt.
Dat wordt een bodemloze put qua administratie en mislukte automatisering. Miljarden gaat dat kosten.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:47:55 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184687592
Pas nog een artikel in de Telegraaf (soort NOS op papier) waarin omwonenden van Schiphol pleitten voor meer vliegverkeer..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184687607
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Valt wel mee.
Er rijden alleen te veel auto's rond tussen bepaalde tijden.
Precies, daarom is rekeningrijden zo'n goed idee. Dan kun je de prijs differienteren naar tijdstip / drukte / locatie.

Maar ook ik ben van mening dat het niet als melkkoe gebruikt moet gaan worden, dat de MRB moet worden afgeschaft in dat geval en dat het voor de gemiddelde automobilist (pakweg 12.000 km per jaar, gemiddelde auto) niet duurder moet worden.

Maar ik weet ook wel dat het erg waarschijnlijk is dat de overheid dit wél gaat benutten om het duurder te maken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:50:11 #33
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184687609
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:46 schreef BasEnAad het volgende:
Vergeet niet de kosten die invoering van zo'n project met zich mee brengt.
Dat wordt een bodemloze put qua administratie en mislukte automatisering. Miljarden gaat dat kosten.
Dat is een goed argument om nooit meer te digitaliseren! :D
Zullen we weer ponskaartjes gaan maken. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:51:07 #34
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184687615
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is een goed argument om nooit meer te digitaliseren! :D
Zullen we weer ponskaartjes gaan maken. O+
Dat moet je niet aan de overheid overlaten nee.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:52:00 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184687619
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:44 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Uiteraard!
Het rijden in de spits moet je alleen meer belasten en het rijden er buiten minder.
Netto hetzelfde.
Klaar. 8-)
6ct./km is het basistarief, daarbovenop komt de spitsheffing dus reken maar uit. Bij 10 km enkele reis buiten de spits ben je al duurder uit dan nu met MRB.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:52:31 #36
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184687625
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:51 schreef BasEnAad het volgende:
Dat moet je niet aan de overheid overlaten nee.
Nee, we gaan uitbesteden aan de markt, want dan kost het niks! :D
Goed idee!

Doen we een best value procurement, gaan we alleen regie voeren en dan weten we in ieder geval niet meer dat ons een oor aangenaaid wordt! ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:53:42 #37
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184687635
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:52 schreef AchJa het volgende:
6ct./km is het basistarief, daarbovenop komt de spitsheffing dus reken maar uit.
Wat? :D
En hoe? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:58:09 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:58:53 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184687667
Ik zou het eens zijn met de stelling. Maar we moeten niet net doen alsof de motorrijtuigenbelasting zou komen te vervallen wanneer het rekeningrijden wordt ingevoerd, die blijft natuurlijk ook gewoon bestaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Twiitch op 29-01-2019 09:05:18 ]
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:59:30 #40
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184687675
Mensen die niet voor werk de weg op moeten, zoveel mogelijk weren uit de spits. Laat die maar meer dokken of met het OV reizen.

Uberhaupt werkenden matsen en inactieven meer belasten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184687686
Ik heb het idee dat TS niet in gaat om users die met andere ideeën aankomen wat veel effectiever is dan rekeningrijden om deze discussie levend te houden.

Zie b.v. wegenbelasting in brandstof of stimulatie thuiswerken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184687731
Opzich is betalen naar gebruik uiteraard veel eerlijker (en met mijn 1000 km per jaar zou dat meteen een mogelijkheid openen om dat betaalbaarder per S-klasse oid te gaan doen :D ) maar er zitten zoveel haken en ogen bij (met name een overheid die er vast niet mee om kan gaan) dat ik nog steeds van mening ben dat we dit maar niet moeten doen.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 09:06:03 #43
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_184687746
Ben benieuwd hoe ze hierbij weer denken zo veel mogelijk geld uit te zuigen.
pi_184687752
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Opzich is betalen naar gebruik uiteraard veel eerlijker (en met mijn 1000 km per jaar zou dat meteen een mogelijkheid openen om dat betaalbaarder per S-klasse oid te gaan doen :D ) maar er zitten zoveel haken en ogen bij (met name een overheid die er vast niet mee om kan gaan) dat ik nog steeds van mening ben dat we dit maar niet moeten doen.
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184687768
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:06 schreef HSG het volgende:

[..]

maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:00 schreef HSG het volgende:
Ik heb het idee dat TS niet in gaat om users die met andere ideeën aankomen wat veel effectiever is dan rekeningrijden om deze discussie levend te houden.

Zie b.v. wegenbelasting in brandstof of stimulatie thuiswerken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:33 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Doen we al met de accijns
Niet als je elektrisch rijdt ;)

En dat is de belangrijkste reden dat de kilometerheffing er komt.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 09:10:31 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184687790
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:06 schreef HSG het volgende:

[..]

maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
En meteen CO2-gerelateerd. Want verbruik je veel brandstof dan maak je ook veel CO2.

Maar niet haalbaar want anders tankt de helft van Nederland in Duitsland of België.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184687791
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

[..]

Niet als je elektrisch rijdt ;)

En dat is de belangrijkste reden dat de kilometerheffing er komt.
Ah het is dus een lobbyidee.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184687793
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:06 schreef HSG het volgende:

[..]

maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
Maar dan kun je weer niet naar locatie / tijdstip belasten (spits duurder of spits mijden belonen).

Maar ik ben ook van mening dat een eventuele kilometerheffing eigenlijk maximaal zo'n 5 cent per kilometer zou moeten zijn als basistarief. Maar dat is helaas een utopie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184687832
Nou, Het Volk heeft gesproken, ik neem aan dat de PVV zich hier hard voor gaat maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184687982
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar dan kun je weer niet naar locatie / tijdstip belasten (spits duurder of spits mijden belonen).

Maar ik ben ook van mening dat een eventuele kilometerheffing eigenlijk maximaal zo'n 5 cent per kilometer zou moeten zijn als basistarief. Maar dat is helaas een utopie.
Basistarief per kilometer zal afhangen van de auto, gewicht, brandstof, CO2 uitstoot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')