Mooi zo. Invoeren die hap!quote:58 procent van de Nederlanders betaalt liever per gereden kilometer dan maandelijks een vast bedrag voor de motorrijtuigenbelasting. In 2016 was dat 53 procent. Ook kiezers van 'autopartijen' als VVD, PVV en Forum voor Democratie zijn in meerderheid voor rekeningrijden.
Dat!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
quote:Nederlandse bevolkt zegt: wij zijn weer eens naief.
koekoekquote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
[..]
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Dat “rekeningrijden” is natuurlijk zelf een negatief frame dat is misbruikt door de petrolpenose van de VVD.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef Leipo666 het volgende:
ik ken echt niemand in real-life die voor rekeningrijden is
hebben ze het weer op een suggestieve manier gevraagd waardoor er in de vraag niet duidelijk is dat het over rekeningrijden gaat?
Doen we al met de accijnsquote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat “rekeningrijden” is natuurlijk zelf een negatief frame dat is misbruikt door de petrolpenose van de VVD.
Gewoon netjes betalen voor precies de kilometers die je rijdt.
Maar niet genoeg.quote:
Valt wel mee.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar niet genoeg.
Er rijden nog steeds te veel autoʼs rond.
Inderdaad. Diegene die denken dat ineens de MRB afgeschaft gaat worden is behoorlijk naïef.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit gemeten is.
Vast met een enquete met de vraag: "Bent U voor rekening rijden als de kosten niet stijgen"
keuze: ja of nee.
Tja mensen moeten naar het werk he. Als ze nou eens thuiswerken stimuleren..quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar niet genoeg.
Er rijden nog steeds te veel autoʼs rond.
Tussen pakweg 08:00 en 19:00 uur.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Valt wel mee.
Er rijden alleen te veel auto's rond tussen bepaalde tijden.
De NOSquote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
[..]
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Maar je gelooft TS toch wel?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:39 schreef LXIV het volgende:
De NOSMinst geloofwaardig redactie sinds de Pravda failliet ging.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef Leipo666 het volgende:
ik ken echt niemand in real-life die voor rekeningrijden is
hebben ze het weer op een suggestieve manier gevraagd waardoor er in de vraag niet duidelijk is dat het over rekeningrijden gaat?
Volgende keer even de moeite nemen om verder te kijken dan alleen de eerste post of het nieuwsbericht. Op de website van I&O research staat de exacte vraag:quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit gemeten is.
Vast met een enquete met de vraag: "Bent U voor rekening rijden als de kosten niet stijgen"
keuze: ja of nee.
Lekker zo'n ingewikkeld systeem invoeren. Doe gewoon de wegenbelasting in de literprijs van brandstof want dat is makkelijker en zo betalen buitenlandse automobilisten ook mee aan onze wegen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
[..]
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Sowieso moet het net zoveel opleveren dan nu.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Inderdaad. Diegene die denken dat ineens de MRB afgeschaft gaat worden is behoorlijk naïef.
Oh help. Nuance.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:42 schreef arj1o1 het volgende:
Volgende keer even de moeite nemen om verder te kijken dan alleen de eerste post of het nieuwsbericht. Op de website van I&O research staat de exacte vraag:
"In welke mate bent u het eens of oneens met de stelling “In plaats van een vast bedrag per auto (motorrijtuigenbelasting), moeten automobilisten per gereden kilometer belasting gaan betalen”"
Uiteraard!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:43 schreef AchJa het volgende:
Sowieso moet het net zoveel opleveren dan nu.
Ja, dan wel.quote:
De aap komt uit de mauw.quote:Er is vooral steun voor een vlaktaks. Daarbij betalen automobilisten meer naarmate ze meer kilometers rijden, ongeacht waar of wanneer.
Nou ja, de provincies vangen een (groot?) deel van deze poen dus die zullen er vast niet zo blij mee zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sowieso moet het net zoveel opleveren dan nu.
Ik zou voorstander zijn van de spits gerelateerde tarieven.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:44 schreef BasEnAad het volgende:
De aap komt uit de mauw.
Precies zoals accijnzen dus
Precies, want als we gaan rekening rijden dan krijgen ze niks meer!?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:44 schreef Gunner het volgende:
Nou ja, de provincies vangen een (groot?) deel van deze poen dus die zullen er vast niet zo blij mee zijn.
Vergeet niet de kosten die invoering van zo'n project met zich mee brengt.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sowieso moet het net zoveel opleveren dan nu.
Precies, daarom is rekeningrijden zo'n goed idee. Dan kun je de prijs differienteren naar tijdstip / drukte / locatie.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Er rijden alleen te veel auto's rond tussen bepaalde tijden.
Dat is een goed argument om nooit meer te digitaliseren!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:46 schreef BasEnAad het volgende:
Vergeet niet de kosten die invoering van zo'n project met zich mee brengt.
Dat wordt een bodemloze put qua administratie en mislukte automatisering. Miljarden gaat dat kosten.
Dat moet je niet aan de overheid overlaten nee.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is een goed argument om nooit meer te digitaliseren!
Zullen we weer ponskaartjes gaan maken.
6ct./km is het basistarief, daarbovenop komt de spitsheffing dus reken maar uit. Bij 10 km enkele reis buiten de spits ben je al duurder uit dan nu met MRB.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Uiteraard!
Het rijden in de spits moet je alleen meer belasten en het rijden er buiten minder.
Netto hetzelfde.
Klaar.
Nee, we gaan uitbesteden aan de markt, want dan kost het niks!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:51 schreef BasEnAad het volgende:
Dat moet je niet aan de overheid overlaten nee.
Wat?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:52 schreef AchJa het volgende:
6ct./km is het basistarief, daarbovenop komt de spitsheffing dus reken maar uit.
Hier hebben we het er ook over gehad gebaseerd op de plannen die er lagen: NWS / Rekeningrijden?quote:
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Opzich is betalen naar gebruik uiteraard veel eerlijker (en met mijn 1000 km per jaar zou dat meteen een mogelijkheid openen om dat betaalbaarder per S-klasse oid te gaan doen) maar er zitten zoveel haken en ogen bij (met name een overheid die er vast niet mee om kan gaan) dat ik nog steeds van mening ben dat we dit maar niet moeten doen.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:00 schreef HSG het volgende:
Ik heb het idee dat TS niet in gaat om users die met andere ideeën aankomen wat veel effectiever is dan rekeningrijden om deze discussie levend te houden.
Zie b.v. wegenbelasting in brandstof of stimulatie thuiswerken.
Niet als je elektrisch rijdtquote:
En meteen CO2-gerelateerd. Want verbruik je veel brandstof dan maak je ook veel CO2.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
Ah het is dus een lobbyidee.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
[..]
Niet als je elektrisch rijdt
En dat is de belangrijkste reden dat de kilometerheffing er komt.
Maar dan kun je weer niet naar locatie / tijdstip belasten (spits duurder of spits mijden belonen).quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
maar dan zou je de wegenbelasting in de brandstofprijs moeten verwerken. Dan krijg je inderdaad betalen naar gebruik. Dat is veel makkelijker en goedkoper om te implementeren.
Basistarief per kilometer zal afhangen van de auto, gewicht, brandstof, CO2 uitstoot.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dan kun je weer niet naar locatie / tijdstip belasten (spits duurder of spits mijden belonen).
Maar ik ben ook van mening dat een eventuele kilometerheffing eigenlijk maximaal zo'n 5 cent per kilometer zou moeten zijn als basistarief. Maar dat is helaas een utopie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |