Hier staat wel een erg informatief en realistisch verhaal...quote:Op dinsdag 25 december 2018 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb hier http://arimotravels.com/cargo-ship-travel-preparations/ inmiddels ook al wat behulpzame adviezen gevondenEN ja natuurlijk snap ik dat je flexibel moet zijn en een beetje aan de goden overgeleverd bent en zo.
Dat is een jankverhaal van iemand die niet kan reizenquote:Op dinsdag 25 december 2018 22:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hier staat wel een erg informatief en realistisch verhaal...![]()
![]()
http://markt.vaart.nl/reizen/vrachtcruise/index.html
Klopt maar het laat wel zien dat niets op passagiers afgestemd is.. En ik lees graag jouw verhaal over hoe tof je het vond..quote:Op dinsdag 25 december 2018 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een jankverhaal van iemand die niet kan reizen
Dat zul je tzt vanzelf wel zien verschijnen danquote:Op dinsdag 25 december 2018 22:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt maar het laat wel zien dat niets op passagiers afgestemd is.. En ik lees graag jouw verhaal over hoe tof je het vond..
Oh daar niet van maar bedoel meer de praktische kant.. havens en dergelijke.. Hoe kom je er bijvoorbeeld achter waar je in de haven moet zijn en hoe je daar komt en wanneer er een loopbrug ligt ed..quote:Op dinsdag 25 december 2018 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zul je tzt vanzelf wel zien verschijnen danIk denk dat ik dit prima kan.
Ja klopt, ben ik ook benieuwd naar. Je wordt ineens van zo'n schip af getrapt tussen miljoenduizend containersquote:Op dinsdag 25 december 2018 23:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh daar niet van maar bedoel meer de praktische kant.. havens en dergelijke.. Hoe kom je er bijvoorbeeld achter waar je in de haven moet zijn en hoe je daar komt en wanneer er een loopbrug ligt ed..
Bij een cruise is het allemaal op de passagiers gericht.. Dat is bij dit soort schepen allemaal bijzaak
Dank uquote:Op dinsdag 25 december 2018 22:30 schreef Cobra4 het volgende:
Kijk hier eens fles: https://seatravel.nl
Je hebt in vrijwel elke haven een soort leger des heils achtige instelling/organisatie met een bar/cafe taxidiensten en taxfreeshops.. Die lui weten ook over het reilen en zeilen en halen en brengen je naar de stad/uitgaansgelegenheid ed als de haven niet in een stad ligt..quote:Op dinsdag 25 december 2018 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt, ben ik ook benieuwd naar. Je wordt ineens van zo'n schip af getrapt tussen miljoenduizend containersWie belt een taxi voor je? Waar gaat de bus?
Ik heb er zelf wel eens gekeken voor zo'n reis. Maar (nog) nooit geboekt.quote:Op dinsdag 25 december 2018 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dank uHeb jij ervaring hiermee?
Ah kijkquote:Op dinsdag 25 december 2018 23:24 schreef Zolderkamer het volgende:
Je hebt in vrijwel elke haven een soort leger des heils achtige instelling/organisatie met een bar/cafe taxidiensten en taxfreeshops.. Die lui weten ook over het reilen en zeilen en halen en brengen je naar de stad/uitgaansgelegenheid ed als de haven niet in een stad ligt..
Nou dat denk ik JUIST wel. Die zeemannen zullen je graag op het bestaan van al dat soort services wijzen lijkt mequote:Maar ik denk niet dat je daar als niet-zeeman gebruik van kan maken..
Dan moet je dat even goed uitzoeken.. want anders zou iedereen ook taxfree kunnen gaan inkopen.. Dus dan is de vraag waar de grens ligt in wat ze wel en niet voor je doen zonder de juiste werkpapieren..quote:Op dinsdag 25 december 2018 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah kijk
[..]
Nou dat denk ik JUIST wel. Die zeemannen zullen je graag op het bestaan van al dat soort services wijzen lijkt me
Kan. Ik hoef op zich niet zo nodig naar Amerika, maar als zo'n rit met zo'n containerboot een optie is en die komt toevallig daar uit, ja prima. Dan zou ik daar nog een paar dagen blijven terug vliegen. Maar het containerbootgedeelte zou dan waarschijnlijk wel de belangrijkste beweegreden zijn voor mijquote:Op dinsdag 25 december 2018 23:39 schreef Farenji het volgende:
Het lijkt me echt vrij boring. Het klinkt wel romantisch maar er is niks te doen op zo'n schip en ook niks te zien behalve zee en je bent bijna een maand onderweg. Dat is best lang. Ik heb eens een bootreis gemaakt van ruim drie dagen, wel op een passagiersschip, en dat vind ik ook al lang genoeg. Ik hou enorm van overland en langzaam reizen, ik vind reizen per vliegtuig oha erg vervelend maar naar Amerika zou ik dat wel verkiezen boven zo'n lange bootreis.
Ja ik ook niet.. maar toch zijn dat degene die de lui met een taxi heen en stomdronken weer terug bij het schip dumpen.. Het is niet alleen vanuit de kerk hoor.. het is een combi van allerlei instellingen..quote:Op dinsdag 25 december 2018 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh nee van kerken moet ik niks hebben
Kan je niet naar Engeland ofzo.quote:Op dinsdag 25 december 2018 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan. Ik hoef op zich niet zo nodig naar Amerika, maar als zo'n rit met zo'n containerboot een optie is en die komt toevallig daar uit, ja prima. Dan zou ik daar nog een paar dagen blijven terug vliegen. Maar het containerbootgedeelte zou dan waarschijnlijk wel de belangrijkste beweegreden zijn voor mij
Nee een tijdje off grid gaan lijkt me op zich wel cool. Maar op de schepen Antwerpen - Marokko is geen alcohol te koop. Nja dat vind ik dan ook weer niet zo leukquote:Op dinsdag 25 december 2018 23:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Kan je niet naar Engeland ofzo.Want ik denk, voor mezelf, maar ook jou een beetje kennende dat je het heel snel gezien hebt. Het is gewoon dagen, weken achter elkaar ongeveer hetzelfde niets. En ja je kan goed niets doen, maar dit is geen biertjes klappen bij het zwembad niets doen,
Als het puur om de containers gaat zou je ook eens kunnen kijken voor een tochtje door Nederland-Duitsland ofzo, over de grote rivieren. Wellicht bestaat dat wel.
Wel meer kans op lekker weer.quote:Op dinsdag 25 december 2018 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee een tijdje off grid gaan lijkt me op zich wel cool. Maar op de schepen Antwerpen - Marokko is geen alcohol te koop. Nja dat vind ik dan ook weer niet zo leuk
Zwemmen, de gym in, fotograferen aan boord, dagboeken bijwerken, elk cuberecord verbeteren dat je kunt verzinnen.quote:Op dinsdag 25 december 2018 23:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wel meer kans op lekker weer.Maar serieus, wat ga je dan die weken hele dagen doen behalve off grid gaan?
Hebben ze een zwembad tussen de containers?quote:Op woensdag 26 december 2018 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwemmen, de gym in, fotograferen aan boord, dagboeken bijwerken, elk cuberecord verbeteren dat je kunt verzinnen.
Je kunt op zn minst het filmpje in de OP bekijken, dan zie je dat er op DIE boot idd een gym en een zwembad is. Geen olympisch 9 banen 50 meterbad, maar toch. En er is ook gewoon een bar en een restaurant en zo.quote:Op woensdag 26 december 2018 00:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hebben ze een zwembad tussen de containers?En een gym aan boord?
Ik vind het heel cool klinken maar ik denk inderdaad dat het schrikken wordt aangezien er vrijwel geen voorzieningen zijn aan de boord.
Er is een zwembad? Maar zelfs dan, ik denk echt dat je het romantiseert. Als ik het me goed herinner was Floortje toen ook heel blij toen ze er eindelijk was. Terwijl die ook nog gewoon aan het werk was (elke afleiding wordt op den duur welkom me dunkt) en met een team mensen was,quote:Op woensdag 26 december 2018 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwemmen, de gym in, fotograferen aan boord, dagboeken bijwerken, elk cuberecord verbeteren dat je kunt verzinnen.
Een lege badquote:Op woensdag 26 december 2018 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt op zn minst het filmpje in de OP bekijken, dan zie je dat er op DIE boot idd een gym en een zwembad is. Geen olympisch 9 banen 50 meterbad, maar toch. En er is ook gewoon een bar en een restaurant en zo.
Het zal best wat creativiteit vergen op bepaalde momenten. Maar ik kom die tijd echt wel door hoorquote:Op woensdag 26 december 2018 00:12 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Er is een zwembad? Maar zelfs dan, ik denk echt dat je het romantiseert. Als ik het me goed herinner was Floortje toen ook heel blij toen ze er eindelijk was. Terwijl die ook nog gewoon aan het werk was (elke afleiding wordt op den duur welkom me dunkt) en met een team mensen was,
Dat je met het geld dat zoiets kost veel leukere dingen kan doen zonder dat je creatief hoeft te zijn om "de tijd door te komen".quote:Op woensdag 26 december 2018 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zal best wat creativiteit vergen op bepaalde momenten. Maar ik kom die tijd echt wel door hoorIk snap niet wat jullie daar allemaal zo problematisch aan vinden.
Als het makkelijk was deed iedereen hetquote:Op woensdag 26 december 2018 00:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat je met het geld dat zoiets kost veel leukere dingen kan doen zonder dat je creatief hoeft te zijn om "de tijd door te komen".
Nee, want dan is het nog steeds duurquote:Op woensdag 26 december 2018 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als het makkelijk was deed iedereen het
Vooral gaan. Mij heb je er niet mee.quote:Op woensdag 26 december 2018 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom proberen jullie me allemaal tegen te houden? Je weet dat dat averechts werkt he?
Je kan netzogoed een maand lang op je balkon gaan zitten. Heb je ook de hele tijd hetzelfde uitzicht. En grote kans dat dat uitzicht interessanter is dan vanaf dat schip.quote:Op woensdag 26 december 2018 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zal best wat creativiteit vergen op bepaalde momenten. Maar ik kom die tijd echt wel door hoorIk snap niet wat jullie daar allemaal zo problematisch aan vinden.
Ik zou het gewoon jammer vinden als je je er op verkijkt, en heel veel geld gaat uitgeven voor iets wat achteraf toch niet zo'n geweldig plan leek. Ik heb nu een groot deel van het filmpje gezien en ik denk echt dat je gek gaat worden. De gym en het zwembad stellen niets voor, Hoe vaak zit je thuis op je hometrainer?quote:Op woensdag 26 december 2018 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zal best wat creativiteit vergen op bepaalde momenten. Maar ik kom die tijd echt wel door hoorIk snap niet wat jullie daar allemaal zo problematisch aan vinden.
Fles woont tegenover een tankstation waar de hele dag door van alles gebeurt, ik weet bijna zeker dat de uitzichten in ieder geval afwisselender zijn.quote:Op woensdag 26 december 2018 00:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je kan netzogoed een maand lang op je balkon gaan zitten. Heb je ook de hele tijd hetzelfde uitzicht. En grote kans dat dat uitzicht interessanter is dan vanaf dat schip.
Zou dat niet op die boot van je doen, als je van plan bent vrienden te maken daar om geen visvoer te worden.quote:Op woensdag 26 december 2018 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga gewoon cubing workshops geven. Iedereen wil dat
Die mensen hebben de hele dag gewerkt. ik denk niet dat die daar heel veel zin in hebben.quote:Op woensdag 26 december 2018 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga gewoon cubing workshops geven. Iedereen wil dat
Lolquote:Op woensdag 26 december 2018 00:40 schreef Isdatzo het volgende:
En bovendien hanteren ze dat principe al: kijk maar eens naar die netjes gestapelde containers.
Zei ik Tetris? Nee, ik zei niet Tetris. Dit is een ander spelletjequote:Op woensdag 26 december 2018 00:40 schreef Isdatzo het volgende:
En bovendien hanteren ze dat principe al: kijk maar eens naar die netjes gestapelde containers.
Vrienden.. mja.. ze verdienen ongeveer 700 dollar per dag maand dus en krijgen geen overuren..quote:Op woensdag 26 december 2018 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Op eoa manier trekt het me gewoon enorm aan. Los van alles, nieuwe vrienden maken, dat soort dingen.
Misschien moet je gewoon een container huren, die inrichten en bovenop de stapel laten zetten.. Ben je net zo duur uit..quote:Op woensdag 26 december 2018 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het echt heel raar hoe jullie hier allemaal in staan. Maar dat is prima. Ik ga het voor komend jaar wel even regelen en dan zien we wel hoe het loopt.
Voor 700 dollar per dag hoef ik ook geen overurenquote:Op woensdag 26 december 2018 00:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Vrienden.. mja.. ze verdienen ongeveer 700 dollar per dag en krijgen geen overuren..
Lol jij hebt me al zo vaak reisjes afgeraden, dit is de eerste keer dat ik het "terug doe". Maar echt met de beste bedoelingen, ik kan er op geen enkele manier iets leuks of groot avontuurlijks in zien, gewoon iets echt alleen maar verveling. De enige voldoening die je er naar ik mij kan voorstellen, uit kan halen is die van dat je niet dood bent gegaan uit verveling. Je verveelde je vandaag al rot.quote:Op woensdag 26 december 2018 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het echt heel raar hoe jullie hier allemaal in staan. Maar dat is prima. Ik ga het voor komend jaar wel even regelen en dan zien we wel hoe het loopt.
Eeehm.. maand.. lol en de overuren krijgen ze niet betaald...quote:Op woensdag 26 december 2018 00:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor 700 dollar per dag hoef ik ook geen overuren![]()
Maar idd ik heb al geprobeerd om een korter ritje van een dag of 4 te vinden. Lastig.
Ik was het ook geenzins van plan.quote:
Ben jij mijn moeder?quote:Op woensdag 26 december 2018 01:04 schreef Zolderkamer het volgende:
Pa is trouwens met een zeilboot de wereld over geweest... vond ie een mooie belevenis maar voor geen goud nog een keer..
In 1 woord: Desolaat..
En dan zit je dus gewoon aan het wateroppervlak.. schijt je in een emmer die je aan een touw overboord hangt (waar je dan weer allemaal vissen achteraan ziet duiken enzo)
Maar ook dagen in stormen waar je echt niet aan dek kan zijn.. en dat terwijl je weken zeeziek bent..
Het is meer als waarschuwing.. maar goed hij moest er ook zo nodig zelf achter komen..
Ik hoef ook heul niet zo nodig naar de USA, als dat het is wat het duur maakt dan hou het lekkerquote:Op woensdag 26 december 2018 01:06 schreef DutchTrain het volgende:
Zo'n containerschip heb ik ook wel eens uitgezocht en zijn meerdere topics over te vinden. De prijs is toch wel erg hoog als je naar de VS wil, vooral vanwege de speciale verzekering die je moet afsluiten naast de kosten per dag aan boord. En de VS is ook niet zo makkelijkeer met het land inkomen via een zeehaven.
Een interessant alternatief kan een repostioning cruise zijn. Wat dat is kan je bijvoorbeeld lezen op http://www.repositioncruises.com .
Er was een Nederlandse site die dit aanbood, welke misschien nog wel ergens in de oude topics te vinden is.
Ja, dat staat toch in de topictitel?quote:Op woensdag 26 december 2018 01:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoef ook heul niet zo nodig naar de USA, als dat het is wat het duur maakt dan hou het lekker
is dat ook minimaal 100e per dag? Dus 8000 euro voor een tripje hong kong?quote:Op woensdag 26 december 2018 01:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, dat staat toch in de topictitel?
Maar repostioning naar de Bahama's, Noordkaap of Alaska kan natuurlijk ook. Of zo'n containerschipreisje van 80 dagen naar Hong Kong ofzo.
quote:Op woensdag 26 december 2018 01:11 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
is dat ook minimaal 100e per dag? Dus 8000 euro voor een tripje hong kong?
Als zoiets naar de Noordkaap kan dan spring ik bij wijze van spreken morgen aan boordquote:Op woensdag 26 december 2018 01:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, dat staat toch in de topictitel?
Maar repostioning naar de Bahama's, Noordkaap of Alaska kan natuurlijk ook. Of zo'n containerschipreisje van 80 dagen naar Hong Kong ofzo.
Jaren terug was dat iets van 5000 euro. Iets wat toen wel gedaan werd door mensen die een boek of proefschrift af wilden maken.quote:Op woensdag 26 december 2018 01:11 schreef LorneMalvo het volgende:
is dat ook minimaal 100e per dag? Dus 8000 euro voor een tripje hong kong?
Dan loont het vast om wat dienstregelingen van rederijen die daar varen te bestuderen en er wat te bellen.quote:Op woensdag 26 december 2018 01:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als zoiets naar de Noordkaap kan dan spring ik bij wijze van spreken morgen aan boord
Ga ik morgen eens doenquote:Op woensdag 26 december 2018 01:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan loont het vast om wat dienstregelingen van rederijen die daar varen te bestuderen en er wat te bellen.
wat een prijs. Heb je dit zelf ook gedaan?quote:Op woensdag 26 december 2018 01:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Jaren terug was dat iets van 5000 euro. Iets wat toen wel gedaan werd door mensen die een boek of proefschrift af wilden maken.
Dus je FOK!broer Fles kan wel een paar maandjes gratis meequote:Op woensdag 26 december 2018 04:09 schreef FranticDJ het volgende:
Ik zit voor m’n werk op een schuit. Beantwoord graag je vragen
ik mag drie maanden per jaar naasten kosteloos meenemen
quote:Op woensdag 26 december 2018 04:57 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dus je FOK!broer Fles kan wel een paar maandjes gratis mee
Nee, ik heb het gelaten bij het lezen van de verhalen van anderen :pquote:Op woensdag 26 december 2018 01:28 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
wat een prijs. Heb je dit zelf ook gedaan?
Op een vrachtschip moet je je eigen vertier maken hoor.. Ok je zal wel eens een rondje mee mogen met deze of gene, maar met veel van hun dagelijkse werkzaamheden zal je als toerist in de weg lopenquote:Op woensdag 26 december 2018 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Allebei denk ik. Een cruise lijkt me eigenlijk ook best gaaf. Alleen jammer dat je dan met een paar duizend man op zo'n boot zit. Drukkkkk
Benieuwd naar je ervaring. Heb er ook wel eens naar gekeken voor binnen Europa, maar schrok me de pleuris van de prijs.quote:Op woensdag 26 december 2018 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien handiger om eerst eens een kort tochtje uit te proberen dan, om te kijken of het bevalt. Maar ik zie op Youtube niemand die zegt "Het valt me enorm tegen, ik verveel me de tering" etc. Dus dan denk ik dat het leuk is
Dat mag ook niet vanwege verzekeringsgereutel.. je mag al blij zijn als je op een paar verschillende plekken mag komen volgens mij..quote:Op woensdag 26 december 2018 13:05 schreef FranticDJ het volgende:
Ik moet bv geen pottenkijkers erbij hebben als ik een tank inspectie ofzo uitvoer.
Dan mag jij mij vertellen waar dat staat in de verzekering.quote:Op woensdag 26 december 2018 17:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat mag ook niet vanwege verzekeringsgereutel.. je mag al blij zijn als je op een paar verschillende plekken mag komen volgens mij..
Ik ben geen kapitein... Maar zolang je geen papieren hebt om te werken mag je ook niet op plekken komen waar gewerkt word.. laten zien onder begeleiding mag wel volgens mij..quote:Op woensdag 26 december 2018 17:45 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Dan mag jij mij vertellen waar dat staat in de verzekering.
Want na een familiarisatie aan boord mag je gewoon overal komen waar de reguliere bemanning komt. ‘T is alleen dat je overal met je poten af moet blijven.
Ik verdien hier m’n brood mee. Dus ga niet proberen corrigeren over dingen waar je duidelijk geen weet van hebtquote:Op woensdag 26 december 2018 17:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik ben geen kapitein... Maar zolang je geen papieren hebt om te werken mag je ook niet op plekken komen waar gewerkt word.. laten zien onder begeleiding mag wel volgens mij..
Maar familie is ook iets anders dan een betalend passagier.. Daar liggen verantwoordelijkheden echt op de rederij.. bij familie ligt die volgens mij bij degene die ze uitnodigt..
Prima joh... je weet niets over betalende passagiers en de eisen die daaraan gesteld worden dus..quote:Op woensdag 26 december 2018 18:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ik verdien hier m’n brood mee. Dus ga niet proberen corrigeren over dingen waar je duidelijk geen weet van hebt
trekvogels dan Frantic?quote:Op woensdag 26 december 2018 18:53 schreef FranticDJ het volgende:
Je ziet sowieso een hoop walvissenen als je geluk hebt orca’s
Vogels op volle zee niet zo gek veel..
Soms een verdwaalde die met je mee vliegt en aan dek uitrust.
Inderdaad heel weinig, maar dat zijn juist die paar soorten die je eigenlijk alleen maar op open zee kunt zien. De enige realistische kans om die op je lifelist af te vinken (pun intendedquote:Op woensdag 26 december 2018 18:53 schreef FranticDJ het volgende:
Vogels op volle zee niet zo gek veel..
Soms een verdwaalde die met je mee vliegt en aan dek uitrust.
Die zitten er genoeg aan boord :’)quote:
Uilen, arenden, koolmezen (die lagen ‘s avonds op tafel), duiven, meeuwen..quote:Op woensdag 26 december 2018 19:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad heel weinig, maar dat zijn juist die paar soorten die je eigenlijk alleen maar op open zee kunt zien. De enige realistische kans om die op je lifelist af te vinken (pun intended) is vanaf een boot.
Als je vaarroute op een migratiepad ligt krijg je idd soms uitrustende vogels op boten. Maar dat verwacht ik niet zo snel ver op de Atlantische Oceaan want dat is geen migratieroute voor landvogels. Wel op de Noordzee bijvoorbeeld. Ik heb foto's gezien waar er opeens een paar uilen op een boot zitten.
Geweldig!quote:Op woensdag 26 december 2018 19:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Uilen, arenden, koolmezen (die lagen ‘s avonds op tafel), duiven, meeuwen..
Jan van Genten kom je nog wel tegen, zit heel je dek onder de zure kak. Einde paintjob.
Maar alleen binnen de 100 mijl van de kust.
Dat is echt iets voor mijquote:Op woensdag 26 december 2018 01:04 schreef Zolderkamer het volgende:
Pa is trouwens met een zeilboot de wereld over geweest... vond ie een mooie belevenis maar voor geen goud nog een keer..
In 1 woord: Desolaat..
En dan zit je dus gewoon aan het wateroppervlak.. schijt je in een emmer die je aan een touw overboord hangt (waar je dan weer allemaal vissen achteraan ziet duiken enzo)
Dit dan weer nietquote:Maar ook dagen in stormen waar je echt niet aan dek kan zijn.. en dat terwijl je weken zeeziek bent..
Wereldwijdquote:Op woensdag 26 december 2018 19:26 schreef SeLang het volgende:
Op welke routes vaar jij zoal FranticDJ?
Op een groot schip heb je minder last van zeeziekte. Slingeren hangt af van het zwaartepunt. Daarbij zeg ik altijd dat zeeziekte een keuze is.quote:Op woensdag 26 december 2018 19:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is echt iets voor mij
[..]
Dit dan weer niet
Kun je koolmezen eten? Ik zou eerder voor de duiven gaan.quote:Op woensdag 26 december 2018 19:17 schreef FranticDJ het volgende:
koolmezen (die lagen ‘s avonds op tafel)
Aziaten eten alles wat een hartslag heeftquote:Op donderdag 27 december 2018 10:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Kun je koolmezen eten? Ik zou eerder voor de duiven gaan.
Ja doe ik ook wel hoorquote:Op donderdag 27 december 2018 08:57 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het een tof plan Fles! En sowieso gewoon doen als het jou gaaf lijktVolgens mij ben jij wel het type die zich goed zelf kan vermaken. Maar de adviezen van anderen zijn vooral goedbedoeld en ik zou het wel serieus nemen. Je kunt niet na een week opeens van de boot af als je het zat wordt
Wat je ook doet, er zullen altijd wel mensen zijn die het afraden, maar daar heb ik me ook vrijwel nooit door laten weerhouden. Wat mij bij dit project wel zou weerhouden is het feit dat je inderdaad niet dan de boot af kan en je dus ook niet van plannen kan afwijken. Je moet echt de hele rit uitzitten. Daar leer je wel van om los te laten, als je je daaraan kan overgeven kan dat ook erg rustgevend worden. Maar voor hetzelfde geld word je gek en vlieg je tegen de muren op...quote:Op donderdag 27 december 2018 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja doe ik ook wel hoorEr blijken gewoon wat haken en ogen aan te zitten. Maar op zich niks onoplosbaars zo te zien
Zal het misschien niet komend jaar gebeuren, dan een jaartje later of zo
Ja nou ja dat lijkt me op zich niet eens het grootste probleem. Maar ik moet wel wat geregeld hebben qua hotel aan de overkant, en ook dat ze er rekening mee houden dat ik best eens een dag vroeger of later kan upshowen. Maar het is vooral gewoon best wel duur, eigenlijk.quote:Op donderdag 27 december 2018 11:41 schreef Farenji het volgende:
Wat mij bij dit project wel zou weerhouden is het feit dat je inderdaad niet dan de boot af kan en je dus ook niet van plannen kan afwijken. Je moet echt de hele rit uitzitten. Daar leer je wel van om los te laten,
Die prijs is ook wel een ding ja, maar een hotel aan de overkant zou wel het laatste zijn waar ik me zorgen over zou maken. Er is toch altijd wel wat te vinden.quote:Op donderdag 27 december 2018 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou ja dat lijkt me op zich niet eens het grootste probleem. Maar ik moet wel wat geregeld hebben qua hotel aan de overkant, en ook dat ze er rekening mee houden dat ik best eens een dag vroeger of later kan upshowen. Maar het is vooral gewoon best wel duur, eigenlijk.
Je bent ook niet goed snik als je vrijwillig in zo’n zetpil stapt.quote:Op donderdag 27 december 2018 11:41 schreef Basp1 het volgende:
https://www.nu.nl/opmerke(...)-dobberende-ton.html
Een maand of 3 dobberen lijkt je dat ook niet een leuk plan.
Daar heeft een schip een agent voor die zulke dingen kan regelen.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, als je dus niet eens weet op welke dag je aankomt, weet je helemaal niet op welk uur. Kan best zijn dat je om half 2 snachts van die boot gekickt wordt. Sta je daar
Bovendien als je zonder boeking bij een hotel aankomt betaal je sowieso de hoofdprijs![]()
Dus ja, dat is zeker wel iets om naar te kijken van tevoren.
Dat valt echt wel mee hoor. Ikzelf boek vrijwel nooit iets van tevoren. Ik kom gewoon binnenlopen en als het te duur is vraag (en krijg) ik korting.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Bovendien als je zonder boeking bij een hotel aankomt betaal je sowieso de hoofdprijs![]()
Ik heb zo ontzettend vaak op de bonnefooi een hotel gezocht, altijd gelukt, ben ook wel midden in de nacht ergens aangekomen. Hotels hebben vaak een 24 uurs desk en er is altijd wel ergens plek. En als je toch al zoveel uitgeeft aan de reis kan een nachtje in een duur hotel er toch ook nog wel bij.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, als je dus niet eens weet op welke dag je aankomt, weet je helemaal niet op welk uur. Kan best zijn dat je om half 2 snachts van die boot gekickt wordt. Sta je daar
Bovendien als je zonder boeking bij een hotel aankomt betaal je sowieso de hoofdprijs![]()
Dus ja, dat is zeker wel iets om naar te kijken van tevoren.
Het moet gek lopen wil je nergens kunnen slapen. Ik plan meestal niks en het komt nagenoeg altijd goed. Je wil op avontuur of je wil 't niet.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, als je dus niet eens weet op welke dag je aankomt, weet je helemaal niet op welk uur. Kan best zijn dat je om half 2 snachts van die boot gekickt wordt. Sta je daar
Wekenlang ronddobberen op zo'n containerschip gaat je een paar duizend euro kosten, dan zullen die paar tientjes die je mogelijk duurder uit bent met je hotel het verschil niet maken toch?quote:Bovendien als je zonder boeking bij een hotel aankomt betaal je sowieso de hoofdprijs![]()
Wij vastelanders weten toch niet hoe dat werkt johquote:Op donderdag 27 december 2018 16:16 schreef FranticDJ het volgende:
Snap de drama om
Een hotel niet. Zoals gezegd heeft t schip een agent en die kan altijd een hotel regelen + vervoer erheen (bedenk je dat een haven vaak ver van een stad/dorp is) op de meest gekke tijden. Al is t maar voor 1 nacht.
Blijktquote:Op donderdag 27 december 2018 16:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wij vastelanders weten toch niet hoe dat werkt joh
Eerder alles wat (al dan niet recent) een hartslag heeft gehad. Het ophouden van de hartslag van het voedsel is een bijverschijnsel van het koken, denk ik.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Aziaten eten alles wat een hartslag heeft
Vervelend persoonquote:
Ik zal eens kijken, dank je welquote:Op donderdag 27 december 2018 14:39 schreef Adrie072 het volgende:
Zoiets om mee te beginnen?
https://www.binnenvaartcruises.nl/schepen/op-reis-met-een-spits
http://www.heerenschip.nl/bb/
http://www.wilms-scheepvaart.com/De-Retif-kom-aan-boord/
Ik weet niet hoor, maar ook daar kom ik bedragen tegen van tussen de 75 en 120 Euro per persoon per dag. Ik snap niet hoe jullie denken dat het voor minder moet kunnen. Overigens lijkt zo'n klein bootje me niks, dan zit je wel heel erg bij die schippersfamilie op de lipquote:Op donderdag 27 december 2018 14:39 schreef Adrie072 het volgende:
Zoiets om mee te beginnen?
https://www.binnenvaartcruises.nl/schepen/op-reis-met-een-spits
http://www.heerenschip.nl/bb/
http://www.wilms-scheepvaart.com/De-Retif-kom-aan-boord/
Zou toch echt goedkoper moeten kunnen. Een flut cruise kan het voor minder als ¤40,- per dag en dan heb je dus keuze in eten, een zwembad, entertainment en in elke haven zijn je papieren in orde zodat je aan land kan. (bv https://www.cruisewinkel.(...)e.html?source=search )quote:Op donderdag 27 december 2018 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ook daar kom ik bedragen tegen van tussen de 75 en 120 Euro per persoon per dag. Ik snap niet hoe jullie denken dat het voor minder moet kunnen. Overigens lijkt zo'n klein bootje me niks, dan zit je wel heel erg bij die schippersfamilie op de lipMaar een keer met zo'n containerboot mee vanaf Antwerpen naar Finland en weer terug lijkt me ook dikke prima
Ze is inmiddels doodquote:Op dinsdag 25 december 2018 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een jankverhaal van iemand die niet kan reizen
Ik ben benieuwd!quote:Op donderdag 27 december 2018 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja doe ik ook wel hoorEr blijken gewoon wat haken en ogen aan te zitten. Maar op zich niks onoplosbaars zo te zien
Zal het misschien niet komend jaar gebeuren, dan een jaartje later of zo
Heb er wel eens over nagedacht om dat met een enduro-motorfiets te doen en dan een beetje door het binnenland van IJsland trekken, maar toen besloten dat 't me te lang duurde.quote:Op donderdag 27 december 2018 23:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd!
Ik las laatst ook iets over per vrachtschip naar IJsland gaan, schijnt een paar honderd euro te kosten. Misschien kun je dat eerst uitproberen en kijken hoe dat bevalt?
Geen aanrader qua weer.quote:Op donderdag 27 december 2018 23:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd!
Ik las laatst ook iets over per vrachtschip naar IJsland gaan, schijnt een paar honderd euro te kosten. Misschien kun je dat eerst uitproberen en kijken hoe dat bevalt?
Waarom zou het goedkoper moeten kunnen? Bij cruises is hun core business mensen vervoeren dus dat schip moet zo vol mogelijk zitten (en dan geld verdienen met aankopen aan boord). Vrachtschepen zijn helemaal niet gemaakt op passagiers.quote:Op donderdag 27 december 2018 20:44 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Zou toch echt goedkoper moeten kunnen. Een flut cruise kan het voor minder als ¤40,- per dag en dan heb je dus keuze in eten, een zwembad, entertainment en in elke haven zijn je papieren in orde zodat je aan land kan. (bv https://www.cruisewinkel.(...)e.html?source=search )
Ik denk dat het goedkoper kan omdat alles in principe al betaald is. (de omzet komt idd uit de vracht) De enige extra kosten die jij meeneemt is wat extra eten, en extra hut die schoongemaakt moet worden en een stapel papierwerk en verzekering.quote:Op vrijdag 28 december 2018 02:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom zou het goedkoper moeten kunnen? Bij cruises is hun core business mensen vervoeren dus dat schip moet zo vol mogelijk zitten (en dan geld verdienen met aankopen aan boord). Vrachtschepen zijn helemaal niet gemaakt op passagiers.
Omzet komt uit vracht, een betalende passagier is een druppel op een gloeiende plaat. Vandaar dat als ze het doen dat het op z'n minst wel de moeite waard moet zijn.
Lijkt me best tof om eens te doen, maar dan zou ik opteren voor een kort tochtje. Scandinavië, Spanje, Ierland oid, weken achtereen gaat snel vervelen lijkt me.
Satelliet.quote:Op zaterdag 29 december 2018 14:31 schreef Hallojo het volgende:
Heb je eigenlijk wel FOK! Op volle zee?
quote:Op zaterdag 29 december 2018 14:31 schreef Hallojo het volgende:
Heb je eigenlijk wel FOK! Op volle zee?
Betaalt de rederijquote:
Monsterboekje aanvragen en af laten stempelen door de kapitein.quote:Op dinsdag 25 december 2018 23:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je hebt in vrijwel elke haven een soort leger des heils achtige instelling/organisatie met een bar/cafe taxidiensten en taxfreeshops.. Die lui weten ook over het reilen en zeilen en halen en brengen je naar de stad/uitgaansgelegenheid ed als de haven niet in een stad ligt..
Maar ik denk niet dat je daar als niet-zeeman gebruik van kan maken..
Kan je niet (meer) zomaar aanvragen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Monsterboekje aanvragen en af laten stempelen door de kapitein.
Kiwa Register geeft het monsterboekje alleen af aan personen die het voor hun werk nodig hebben of die een specifieke opleiding volgenquote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Monsterboekje aanvragen en af laten stempelen door de kapitein.
Dikke containerbak ongeveer 9 dagen.. afhankelijk van t weer en vertrek/aankomst haven.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:35 schreef heite het volgende:
Ik zie hier allemaal mensen posten alsof je echt wekenlang onderweg bent, maar zo lang duurt zoiets als dit ook weer niet hé. Volgens mij moet je voor een trans-Atlantische overtocht een dikke week rekenen.
En met een (groter) containerschip zul je ook wel redelijk nauwkeurig weten wanneer je aankomt hoor, in tegenstelling tot wat iemand hier ook postte. Het is niet zo dat die zonder planning varen ofzo, je kunt niet in de haven van Rotterdam of NYC aankomen en meedelen dat je even 20000 containers komt lossen.
Dus als ik het goed begrijp zijn dat allemaal dingen die voor de meereizende toerist op zich keurig in banen geleid kunnen worden? In dat geval zie ik eigenlijk geen probleem. Even wat doekoes sparenquote:Op zaterdag 12 januari 2019 20:42 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Dikke containerbak ongeveer 9 dagen.. afhankelijk van t weer en vertrek/aankomst haven.
Wij doen er, gemiddeld 17-18 dagen over. Containervaart is rennen of stilstaan, alles wordt ingepland op tijdsloten van uren/halve uren. Dus inderdaad je weet wel min of meer wanneer je aankomt.
Of je dan gelijk voor de kant gaat ks een tweede. Die grote jongens liggen na een oversteek vaak nog een dag (of 2) ten anker.
Maar goed. Daar heb je allemaal een agent voor als schip
Kan wel. Er zijn wereldreizen te boeken op vrachtschepen. Tot meer dan 6 maanden.quote:Op zondag 13 januari 2019 00:22 schreef MaJo het volgende:
Oh gaat het om 2 weken? Dan valt het inderdaad wel mee, er wordt hier gedaan alsof het om maanden op zee gaat
Nou ja laten we het niet gaan overdrijven. Mijn eerste insteek was uitgegaan van een oversteek van west-Europa naar de Amerikaanse oostkust. Bijvoorbeeld Bremerhaven - Charleston. Dat zou om een dag of 10 gaan. Ik weet niet waar jij nou weer "maanden" vandaan haalt.quote:Op zondag 13 januari 2019 00:22 schreef MaJo het volgende:
Oh gaat het om 2 weken? Dan valt het inderdaad wel mee, er wordt hier gedaan alsof het om maanden op zee gaat
Daar komen nog flinke toeslagen bovenop voor fooien en als je meer dan water wil drinken betaal je ook de hoofdprijs.quote:Op donderdag 27 december 2018 20:44 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Zou toch echt goedkoper moeten kunnen. Een flut cruise kan het voor minder als ¤40,- per dag en dan heb je dus keuze in eten, een zwembad, entertainment en in elke haven zijn je papieren in orde zodat je aan land kan. (bv https://www.cruisewinkel.(...)e.html?source=search )
Misschien is er verschil in vrachttransport waarbij je meewerkt en waarbij je niet meewerkt?
Bij de clubs die echt passagiers meenemen wel hoor. En anders kan een ouwe t echt wel via een agent regelen. Daar wordt zo’n toko dik voor betaald.quote:Op zondag 13 januari 2019 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp zijn dat allemaal dingen die voor de meereizende toerist op zich keurig in banen geleid kunnen worden? In dat geval zie ik eigenlijk geen probleem. Even wat doekoes sparen
Nee niet vanwege jouw plan maar de reacties erop als “zou je dat nou wel doen” en “je kunt niet van boord”. Daardoor dacht ik dat het een heel big deal was maar dat valt dus alles meequote:Op zondag 13 januari 2019 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja laten we het niet gaan overdrijven. Mijn eerste insteek was uitgegaan van een oversteek van west-Europa naar de Amerikaanse oostkust. Bijvoorbeeld Bremerhaven - Charleston. Dat zou om een dag of 10 gaan. Ik weet niet waar jij nou weer "maanden" vandaan haalt.
Doe mij dan maar gewoon een luxe wereldcruisequote:Op zondag 13 januari 2019 00:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Kan wel. Er zijn wereldreizen te boeken op vrachtschepen. Tot meer dan 6 maanden.
Lijkt me best rustgevend. Stukken minder gezeik om je heen dan op een echt cruiseschipquote:Op woensdag 16 januari 2019 00:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee niet vanwege jouw plan maar de reacties erop als “zou je dat nou wel doen” en “je kunt niet van boord”. Daardoor dacht ik dat het een heel big deal was maar dat valt dus alles mee
Nou....quote:Op woensdag 16 januari 2019 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me best rustgevend. Stukken minder gezeik om je heen dan op een echt cruiseschip
Ik snap je wel hoor!quote:Op woensdag 26 december 2018 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het echt heel raar hoe jullie hier allemaal in staan. Maar dat is prima. Ik ga het voor komend jaar wel even regelen en dan zien we wel hoe het loopt.
Kijk dan eens bij clubs die op Göteborg varen vanuit Zeebrugge. Wellicht dat daar wat mogelijk is. Varen regelmatig ook truckers mee.quote:Op woensdag 16 januari 2019 09:31 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik snap je wel hoor!Maar ben zelf dan ook wel geīnteresseerd in (vracht)scheepvaart en havens en alles wat daarbij hoort. Echter, langer dan een week lijkt me ook wel lastig. Zelf zou ik met een kortere trip beginnen, drie/vier dagen of zo.
Maar verder heel nice hoor, lekker doen!
Ik sprak op Malta iemand die op een cruiseschip zat met 5000 passagiers (was echt een mega schip) en die vond dat echt verschrikkelijk. Overal rijen, drukte, ellende.quote:Op woensdag 16 januari 2019 00:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Doe mij dan maar gewoon een luxe wereldcruise
Dan kun je er wel af toch? Met een sloepje ff naar de wal of zo, beetje stad in, dingen. Of weet je niet van tevoren dat het zo lang gaat duren?quote:
Volgens mij kan je dan beter een temp job doen op zo'n schip :pquote:Op zondag 13 januari 2019 00:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Kan wel. Er zijn wereldreizen te boeken op vrachtschepen. Tot meer dan 6 maanden.
Nederlandse CAO schrijdt voor dat de kapitein een walverbinding moet regelen als je langer dan x ten anker ligt (24u geloof ik, zou ik na moeten lezen). als er een andere vlag op de kont hangt, kan dit anders zijn.quote:
Das het verschil tussen vracht en cruisequote:Met een sloepje ff naar de wal of zo, beetje stad in, dingen.
Soms wel, soms niet. Heb zelf al eens 6 weken ten anker gelegen aan de Tees. Vanaf dag een was her verhaal: morgen ga je naar binnen. Dat ging zo 6 weken door.quote:Of weet je niet van tevoren dat het zo lang gaat duren?
Containerschepen zullen er minder last van hebben, maar het risico dat je een paar dagen ten anker gaat is er altijd.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar dat is dus een risico wat je als meereizende (hierna te noemen) "containertoerist" kunt krijgen. Dat je 6 weken vast zit op dat schip. Dat trekt natuurlijk niemand. Zeker niet als het ongepland is, dan ben je bijvoorbeeld gewoon je baan kwijt etc.
Doen dus.quote:Op woensdag 6 februari 2019 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Op eoa manier trekt het me gewoon heel erg. De noodgedwongen rust, het uit handen geven van planning. Voor een control freak als ik is dat eigenlijk hetzelfde als een bungeejump of zo.
Gewoon doen dan ja. Je hoeft niet alles 100% te kunnen verklaren/of je overal voor verdedigenquote:Op woensdag 6 februari 2019 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Op eoa manier trekt het me gewoon heel erg. De noodgedwongen rust, het uit handen geven van planning. Voor een control freak als ik is dat eigenlijk hetzelfde als een bungeejump of zo.
Oh wauw, niet gezien nog. Wat bedoel je precies eigenlijk? Ik ben recentelijk weer in dat boek gaan lezenquote:Op woensdag 6 februari 2019 21:47 schreef Cobra4 het volgende:
Kies dan even een goede route en breng die "short snorter" thuis.
Oeh ff kijkenquote:
Naar de VS op zo'n vrachtschip en jouw "short snorter" aan familie van één van die militairen overhandigen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh wauw, niet gezien nog. Wat bedoel je precies eigenlijk? Ik ben recentelijk weer in dat boek gaan lezen
[..]
Oeh ff kijken
Nja, we hadden in juli '17 de identificatie afgerond en geconstateerd dat de laatste weduwe net in maart '17 overleden was hmm. Dus jah, dat wordt hooguit achter kinderen aan gaan danquote:Op dinsdag 9 april 2019 22:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Naar de VS op zo'n vrachtschip en jouw "short snorter" aan familie van één van die militairen overhandigen.
True.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, we hadden in juli '17 de identificatie afgerond en geconstateerd dat de laatste weduwe net in maart '17 overleden was hmm. Dus jah, dat wordt hooguit achter kinderen aan gaan danMoeten we die eerst weer opsnorren. Ik.
Eerst maar eens een stukje erover schrijven in het bankbiljettenblad
Gaat zeker niet voor volgend jaar zomer gebeuren hoorquote:Op woensdag 10 april 2019 01:54 schreef liesje1979 het volgende:
Ik juich het toe want dit is kennelijk iets wat je graag zou doen al denk ik dat het niets voor jou is. Je ej!Verheug me alvast op de travelsnack.
Niet alleen betalen, maar eigenlijk: veel meer betalen dan voor het vliegtuig.quote:Op woensdag 24 april 2019 08:32 schreef dagobertE6 het volgende:
Ik zou niet weten waarom ik wekenlang op een containerschip zou moeten varen, zonder internet, met als enig uitzicht de zee en er ook nog es voor moet BETALEN.
Maar ieder zijn ding
relatief (uurprijs) zal meevallen? Ik gok het vliegtuig tussen de 50 en 100 euro per uurquote:Op woensdag 24 april 2019 19:27 schreef miro86 het volgende:
[..]
Niet alleen betalen, maar eigenlijk: veel meer betalen dan voor het vliegtuig.
Met een beetje geluk zit je intercontinentaal op 20-25 euro per uur (mijn eerste zoektocht leverde 22e/u op). Maar dit is een totaal verkeerde metric. Je wilt zo goedkoop mogelijk ergens zijn en zo snel mogelijk. Je minimaliseert dus prijs per km en als tweede functie maximaliseer je km per uur.quote:Op donderdag 25 april 2019 19:26 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
relatief (uurprijs) zal meevallen? Ik gok het vliegtuig tussen de 50 en 100 euro per uur
Lol jij kent Fles geloof ik niet. Ongetwijfeld zal het nog wel even duren maar ik denk zeker dat hij het een keer gaat doen.quote:Op woensdag 24 april 2019 17:36 schreef DonVincenzo het volgende:
Ik geloof er ook niks van dat-ie het echt gaat doen. Leuk plannetje om een beetje over te dagdromen, verder niet.
ook in het geval van ts?quote:Op donderdag 25 april 2019 21:59 schreef miro86 het volgende:
[..]
Maar dit is een totaal verkeerde metric. Je wilt zo goedkoop mogelijk ergens zijn en zo snel mogelijk.
Na de Fyra actie in Napels, sta ik nergens meer van te kijken.quote:Op donderdag 25 april 2019 22:07 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol jij kent Fles geloof ik niet. Ongetwijfeld zal het nog wel even duren maar ik denk zeker dat hij het een keer gaat doen.
Jong0nsquote:
For the uninformedquote:Op vrijdag 26 april 2019 10:39 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Na de Fyra actie in Napels, sta ik nergens meer van te kijken.
Ik zit nog steeds te hopen dat je het gaat doen. Verheug me nu al op dat reisverslag, wat een genot gaat dat worden zeg. Lijkt me echt fantastisch dit idee, ik snap je wel Flashquote:
Groepsdruk dit dat..quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:47 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds te hopen dat je het gaat doen.
quote:
quote:Op woensdag 24 april 2019 17:36 schreef DonVincenzo het volgende:
Ik geloof er ook niks van dat-ie het echt gaat doen. Leuk plannetje om een beetje over te dagdromen, verder niet.
Nou, zou ik nog even mee wachten. Bedankt voor je uiterst nuttige bijdrage trouwensquote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:42 schreef Funk__Doc het volgende:
Geen daden, maar woorden.
Sluit dit topic maar.
Tofheidquote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens rond de eerste helft van juni volgend jaar ga ik in een week van Rotterdam naar Dublin op en neer met een feeder. Technisch gezien zelfs een small feeder. Een middelgroot containerschip met een capaciteit van 868 TEU (Twenty foot Equivalent Units, zegmaar van die halve containers). Zoeentje dus![]()
[ afbeelding ]
Meer details volgen nog natuurlijk. Ik ben benieuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens rond de eerste helft van juni volgend jaar ga ik in een week van Rotterdam naar Dublin op en neer met een feeder. Technisch gezien zelfs een small feeder. Een middelgroot containerschip met een capaciteit van 868 TEU (Twenty foot Equivalent Units, zegmaar van die halve containers). Zoeentje dus![]()
[ afbeelding ]
Meer details volgen nog natuurlijk. Ik ben benieuwd!
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 17:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
TofheidZeeziekte is een keuzeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen idee, zien we dan wel weer. Het is bij uitstek een reis voor de beginnende cargo ship passagier begreep ik. Waar het ook is hoop ik wel even een paar uurtjes eruit te kunnen natuurlijk, al is het varen natuurlijk de hoofdmoot van de pret.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 17:41 schreef FranticDJ het volgende:
[..]heb zelf op een feeder met de dubbele capaciteit gepeddeld op de Noordzee, jaren geleden
Mooi werk
en kans dat je in Dublin een nachtje over ligt.
Zou er trouwens niet op vertrouwen dat het Dublin wordt als 't volgend jaar is hoor. Die charters kunnen nogal snel wijzigen.
Heldquote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens rond de eerste helft van juni volgend jaar ga ik in een week van Rotterdam naar Dublin op en neer met een feeder. Technisch gezien zelfs een small feeder. Een middelgroot containerschip met een capaciteit van 868 TEU (Twenty foot Equivalent Units, zegmaar van die halve containers). Zoeentje dus![]()
[ afbeelding ]
Meer details volgen nog natuurlijk. Ik ben benieuwd!
Daar is dit ook inderdaad min of meer een proefexcursie voor ja. Maar ik heb begrepen dat de schema's dermate instabiel zijn die kant op dat dat gewoon niet reëel is. Zo moet je er rekening mee houden dat zo'n boot op het laatst (voor wat dat dan waard is) tot 12 dagen eerder of later kan vertrekken dan de planningquote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:28 schreef alopio het volgende:
[..]
Held![]()
En dit is het begin natuurlijk, ik verwacht in 2021 de reis naar “Murica”
Moet je met een ander schip dan een container schip gaanquote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar is dit ook inderdaad min of meer een proefexcursie voor ja. Maar ik heb begrepen dat de schema's dermate instabiel zijn die kant op dat dat gewoon niet reëel is. Zo moet je er rekening mee houden dat zo'n boot op het laatst (voor wat dat dan waard is) tot 12 dagen eerder of later kan vertrekken dan de planning![]()
Dat betekent dat ik voor een overtocht van 15 dagen een aaneengesloten periode van 39 dagen vrij moet zijn. Nog zonder dat ik aan de overkant iets kan plannen. Dat is niet reëel
General Cargo?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat voor dan? Meevaren op een tanker of een gas- of chemicaliënboot zou verboden zijn.
En wat moet ik daaronder verstaan?quote:
Alles wat niet onder de noemer tanker/roro/bulk valtquote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat moet ik daaronder verstaan?Kolen / erts of zo?
Maar eens zien dan. Eerst eens kijken hoe dit bevalt. En dan onderzoeken hoe het soort vracht van invloed is op de instabiliteit van de planning. Want dat zie ik nu even nietquote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Alles wat niet onder de noemer tanker/roro/bulk valt
Kistjes, pallets, zakjes, you name it.
Containers/RoRo is toch echt het stabielst hoor. Dat verhaal wat jij noemt herken ik totaal niet van containers..quote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar eens zien dan. Eerst eens kijken hoe dit bevalt. En dan onderzoeken hoe het soort vracht van invloed is op de instabiliteit van de planning. Want dat zie ik nu even niet
ja, ken wel weze, maar als Globoship dat zegt dan neem ik dat aan. Schijnt dat het met name het afgelopen jaar een drama was. Ja goed, het kan meevallen natuurlijk. Maar ik kan niet zeggen "Hey baas weet je nog dat ik over anderhalve week op vakantie zou gaan? Nou ik hoor net dat ik morgen vertrek, krijg je de hik ff?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:06 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Containers/RoRo is toch echt het stabielst hoor. Dat verhaal wat jij noemt herken ik totaal niet van containers..
Timeslots liggen vaak al maanden van te voren vast.
Tof Fles!quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens rond de eerste helft van juni volgend jaar ga ik in een week van Rotterdam naar Dublin op en neer met een feeder. Technisch gezien zelfs een small feeder. Een middelgroot containerschip met een capaciteit van 868 TEU (Twenty foot Equivalent Units, zegmaar van die halve containers). Zoeentje dus![]()
[ afbeelding ]
Meer details volgen nog natuurlijk. Ik ben benieuwd!
Ja dat snap ik wel hoorquote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, ken wel weze, maar als Globoship dat zegt dan neem ik dat aan. Schijnt dat het met name het afgelopen jaar een drama was. Ja goed, het kan meevallen natuurlijk. Maar ik kan niet zeggen "Hey baas weet je nog dat ik over anderhalve week op vakantie zou gaan? Nou ik hoor net dat ik morgen vertrek, krijg je de hik ff?"
Vet coolquote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens rond de eerste helft van juni volgend jaar ga ik in een week van Rotterdam naar Dublin op en neer met een feeder. Technisch gezien zelfs een small feeder. Een middelgroot containerschip met een capaciteit van 868 TEU (Twenty foot Equivalent Units, zegmaar van die halve containers). Zoeentje dus![]()
[ afbeelding ]
Meer details volgen nog natuurlijk. Ik ben benieuwd!
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach ja, ik zie het wel. Krijg morgen een gedetailleerde offerte en dan gaan we het weleens allemaal bekijkenHet is hoe dan ook iets wat ik toch een keer gedaan wil hebben
Zeker dankzij mijn bedrage heb je nu snel wat geregeld.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, zou ik nog even mee wachten. Bedankt voor je uiterst nuttige bijdrage trouwens
Dat is balenquote:Op maandag 12 augustus 2019 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, beschikbaarheid was aangevraagd. Blijkt nu dat mijn geplande schip geen passagiers meer meeneemt en ook een andere route gaat varen. Dit gaat nog een langdradig verhaal worden
Nja, tweequote:Op maandag 12 augustus 2019 11:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is balenzijn er nog andere opties?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |