abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 december 2018 @ 05:00:07 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183973755
Lekker in het zwembad _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183973761
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2018 04:57 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dus je FOK!broer Fles kan wel een paar maandjes gratis mee _O_
pi_183974131
Probeer het eerst eens 19 dagen transantlantisch voor ¤629,-
Voordeel is dat in iedere haven je papieren in orde zijn en je dus zonder problemen aan land kan. (als ze dat op het containerschip niet doen kan het zijn dat er havens zijn waar je niet van boord mag)
Verder is er wat meer te doen aan boord van een cruiseschip.

https://www.cruisewinkel.(...)e.html?source=search
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183974961
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:28 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

wat een prijs. Heb je dit zelf ook gedaan?
Nee, ik heb het gelaten bij het lezen van de verhalen van anderen :p
pi_183975045
Wel jammer dat EasyCruise 2 niet meer bestaat. In 2007 kon je toen met een omgebouwd binnenvaartschip met een zwembad op het dek van Amsterdam via Rotterdam naar Antwerpen varen.

https://www.volkskrant.nl(...)e-rivieren~b2746ce7/
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 09:27:55 #81
45833 crew  Fogel
pi_183975055
Gaat het vooral om een lange bootreis of om het ‘niks doen/off grid’?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 26 december 2018 @ 12:28:20 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183978383
Allebei denk ik. Een cruise lijkt me eigenlijk ook best gaaf. Alleen jammer dat je dan met een paar duizend man op zo'n boot zit. Drukkkkk :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183979099
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Allebei denk ik. Een cruise lijkt me eigenlijk ook best gaaf. Alleen jammer dat je dan met een paar duizend man op zo'n boot zit. Drukkkkk :X
Op een vrachtschip moet je je eigen vertier maken hoor.. Ok je zal wel eens een rondje mee mogen met deze of gene, maar met veel van hun dagelijkse werkzaamheden zal je als toerist in de weg lopen :+

Ik moet bv geen pottenkijkers erbij hebben als ik een tank inspectie ofzo uitvoer.

Wij hebben wel regelmatig familieleden aan boord. Maar die zitten ook vaak alleen in de hut een beetje boeken te lezen/film te kijken. En als 't familielid in kwestie vrij is dan volgen er wat lichamelijke activiteiten.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 26 december 2018 @ 13:10:30 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183979214
Misschien handiger om eerst eens een kort tochtje uit te proberen dan, om te kijken of het bevalt. Maar ik zie op Youtube niemand die zegt "Het valt me enorm tegen, ik verveel me de tering" etc. Dus dan denk ik dat het leuk is :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 16:29:19 #85
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183983034
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien handiger om eerst eens een kort tochtje uit te proberen dan, om te kijken of het bevalt. Maar ik zie op Youtube niemand die zegt "Het valt me enorm tegen, ik verveel me de tering" etc. Dus dan denk ik dat het leuk is :)
Benieuwd naar je ervaring. Heb er ook wel eens naar gekeken voor binnen Europa, maar schrok me de pleuris van de prijs.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 26 december 2018 @ 17:25:43 #86
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183983950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:05 schreef FranticDJ het volgende:
Ik moet bv geen pottenkijkers erbij hebben als ik een tank inspectie ofzo uitvoer.
Dat mag ook niet vanwege verzekeringsgereutel.. je mag al blij zijn als je op een paar verschillende plekken mag komen volgens mij..
pi_183984237
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2018 17:25 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat mag ook niet vanwege verzekeringsgereutel.. je mag al blij zijn als je op een paar verschillende plekken mag komen volgens mij..
Dan mag jij mij vertellen waar dat staat in de verzekering.

Want na een familiarisatie aan boord mag je gewoon overal komen waar de reguliere bemanning komt. ‘T is alleen dat je overal met je poten af moet blijven.
  woensdag 26 december 2018 @ 17:56:42 #88
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183984389
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 17:45 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dan mag jij mij vertellen waar dat staat in de verzekering.

Want na een familiarisatie aan boord mag je gewoon overal komen waar de reguliere bemanning komt. ‘T is alleen dat je overal met je poten af moet blijven.
Ik ben geen kapitein... Maar zolang je geen papieren hebt om te werken mag je ook niet op plekken komen waar gewerkt word.. laten zien onder begeleiding mag wel volgens mij..

Maar familie is ook iets anders dan een betalend passagier.. Daar liggen verantwoordelijkheden echt op de rederij.. bij familie ligt die volgens mij bij degene die ze uitnodigt..
pi_183984456
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2018 17:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik ben geen kapitein... Maar zolang je geen papieren hebt om te werken mag je ook niet op plekken komen waar gewerkt word.. laten zien onder begeleiding mag wel volgens mij..

Maar familie is ook iets anders dan een betalend passagier.. Daar liggen verantwoordelijkheden echt op de rederij.. bij familie ligt die volgens mij bij degene die ze uitnodigt..
Ik verdien hier m’n brood mee. Dus ga niet proberen corrigeren over dingen waar je duidelijk geen weet van hebt :7
  woensdag 26 december 2018 @ 18:04:49 #90
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183984484
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 18:02 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ik verdien hier m’n brood mee. Dus ga niet proberen corrigeren over dingen waar je duidelijk geen weet van hebt :7
Prima joh... je weet niets over betalende passagiers en de eisen die daaraan gesteld worden dus.. :W

Het enige waarom ik "volgens mij" zeg.. is omdat ik niet weet hoe het zit als je uitgenodigd word..
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 26 december 2018 @ 18:28:30 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183984876
Ik begrijp best de aantrekkingskracht hoor Flash! Ik zal zeker uitkijken naar je reisverslag :Y

Persoonlijk zou ik er te weinig uit halen denk ik, zeker voor ¤100+ per dag. Als je een maand onderweg bent... voor ¤3000 (plus een hoop extra kosten) weet ik nog wel een paar andere dingen.

Aan de positieve kant, je hebt wel kans om bepaalde zeevogels (petrels, shearwaters, etc) te zien, al zit je op zo'n boot waarschijnlijk wat te hoog om die dingen goed te zien. En een heldere sterrenhemel (als je geluk hebt) op open zee moet ook schitterend zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183985311
Je ziet sowieso een hoop walvissen :7 en als je geluk hebt orca’s O+

Vogels op volle zee niet zo gek veel..
Soms een verdwaalde die met je mee vliegt en aan dek uitrust.

Als t helder is, met een verrekijker omhoog kijken in t donker :Y
pi_183985499
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 18:53 schreef FranticDJ het volgende:
Je ziet sowieso een hoop walvissen :7 en als je geluk hebt orca’s O+

Vogels op volle zee niet zo gek veel..
Soms een verdwaalde die met je mee vliegt en aan dek uitrust.
trekvogels dan Frantic?
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 26 december 2018 @ 19:10:20 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183985514
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 18:53 schreef FranticDJ het volgende:

Vogels op volle zee niet zo gek veel..
Soms een verdwaalde die met je mee vliegt en aan dek uitrust.
Inderdaad heel weinig, maar dat zijn juist die paar soorten die je eigenlijk alleen maar op open zee kunt zien. De enige realistische kans om die op je lifelist af te vinken (pun intended :P ) is vanaf een boot.

Als je vaarroute op een migratiepad ligt krijg je idd soms uitrustende vogels op boten. Maar dat verwacht ik niet zo snel ver op de Atlantische Oceaan want dat is geen migratieroute voor landvogels. Wel op de Noordzee bijvoorbeeld. Ik heb foto's gezien waar er opeens een paar uilen op een boot zitten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183985587
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 19:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

trekvogels dan Frantic?
Die zitten er genoeg aan boord :’)

Soms wel ja, maar om nou te zeggen dat je ver uit de kust vogels in grote getalen ziet.. niet echt.
pi_183985601
quote:
7s.gif Op woensdag 26 december 2018 19:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Inderdaad heel weinig, maar dat zijn juist die paar soorten die je eigenlijk alleen maar op open zee kunt zien. De enige realistische kans om die op je lifelist af te vinken (pun intended :P ) is vanaf een boot.

Als je vaarroute op een migratiepad ligt krijg je idd soms uitrustende vogels op boten. Maar dat verwacht ik niet zo snel ver op de Atlantische Oceaan want dat is geen migratieroute voor landvogels. Wel op de Noordzee bijvoorbeeld. Ik heb foto's gezien waar er opeens een paar uilen op een boot zitten.
Uilen, arenden, koolmezen (die lagen ‘s avonds op tafel), duiven, meeuwen..

Jan van Genten kom je nog wel tegen, zit heel je dek onder de zure kak. Einde paintjob.

Maar alleen binnen de 100 mijl van de kust.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 26 december 2018 @ 19:21:06 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183985658
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 19:17 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Uilen, arenden, koolmezen (die lagen ‘s avonds op tafel), duiven, meeuwen..

Jan van Genten kom je nog wel tegen, zit heel je dek onder de zure kak. Einde paintjob.

Maar alleen binnen de 100 mijl van de kust.
Geweldig! _O_

Soms worden ze ook door stormen uit koers geblazen.

Jan van Genten zul je idd tegenkomen want die gaan na het broedseizoen terug naar open zee. Net als Papegaaiduikers, alken, etc

Er zat een aantal jaar geleden dicht bij waar ik woon (zuid Engeland) een Dark-eyed Junco, één van de meest voorkomende Amerikaanse mussensoorten. Was een mega rarity! Mensen uit het hele land kwamen kijken. Die kon eigenlijk alleen maar met een boot zijn gearriveerd. Ik woon ook dicht bij een containerhaven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183985675
Deze laatst toevallig eens gezien, was wel leuk om te kijken. Weet niet meer of het uiteindelijk als een pos of neg ervaring werd gezien.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 26 december 2018 @ 19:26:14 #99
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183985755
Op welke routes vaar jij zoal FranticDJ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 26 december 2018 @ 19:31:19 #100
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183985854
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:04 schreef Zolderkamer het volgende:
Pa is trouwens met een zeilboot de wereld over geweest... vond ie een mooie belevenis maar voor geen goud nog een keer..

In 1 woord: Desolaat..

En dan zit je dus gewoon aan het wateroppervlak.. schijt je in een emmer die je aan een touw overboord hangt (waar je dan weer allemaal vissen achteraan ziet duiken enzo)
Dat is echt iets voor mij _O_

quote:
Maar ook dagen in stormen waar je echt niet aan dek kan zijn.. en dat terwijl je weken zeeziek bent..
Dit dan weer niet :r
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')