abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184010316
quote:
6s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
IK BESPEUR TERUGKRABBELGEDRAG :7 .
Vervelend persoon :P

Maar typisch, dat zo'n hotel kennelijk helemaal geen reden is om je druk te maken.
quote:
Ik zal eens kijken, dank je wel ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184010463
quote:
Ik weet niet hoor, maar ook daar kom ik bedragen tegen van tussen de 75 en 120 Euro per persoon per dag. Ik snap niet hoe jullie denken dat het voor minder moet kunnen. Overigens lijkt zo'n klein bootje me niks, dan zit je wel heel erg bij die schippersfamilie op de lip :X Maar een keer met zo'n containerboot mee vanaf Antwerpen naar Finland en weer terug lijkt me ook dikke prima ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184012031
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar ook daar kom ik bedragen tegen van tussen de 75 en 120 Euro per persoon per dag. Ik snap niet hoe jullie denken dat het voor minder moet kunnen. Overigens lijkt zo'n klein bootje me niks, dan zit je wel heel erg bij die schippersfamilie op de lip :X Maar een keer met zo'n containerboot mee vanaf Antwerpen naar Finland en weer terug lijkt me ook dikke prima ^O^
Zou toch echt goedkoper moeten kunnen. Een flut cruise kan het voor minder als ¤40,- per dag en dan heb je dus keuze in eten, een zwembad, entertainment en in elke haven zijn je papieren in orde zodat je aan land kan. (bv https://www.cruisewinkel.(...)e.html?source=search )

Misschien is er verschil in vrachttransport waarbij je meewerkt en waarbij je niet meewerkt?

[ Bericht 0% gewijzigd door valentijn101 op 27-12-2018 21:19:59 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184013270
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is een jankverhaal van iemand die niet kan reizen -O-
Ze is inmiddels dood

https://www.mensenlinq.nl(...)nie-heijmans-6828704
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 23:07:31 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184017235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja doe ik ook wel hoor :) Er blijken gewoon wat haken en ogen aan te zitten. Maar op zich niks onoplosbaars zo te zien ^O^ Zal het misschien niet komend jaar gebeuren, dan een jaartje later of zo :)
Ik ben benieuwd!

Ik las laatst ook iets over per vrachtschip naar IJsland gaan, schijnt een paar honderd euro te kosten. Misschien kun je dat eerst uitproberen en kijken hoe dat bevalt?
5 - 28 februari Thailand O+
  donderdag 27 december 2018 @ 23:31:16 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184017918
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!

Ik las laatst ook iets over per vrachtschip naar IJsland gaan, schijnt een paar honderd euro te kosten. Misschien kun je dat eerst uitproberen en kijken hoe dat bevalt?
Heb er wel eens over nagedacht om dat met een enduro-motorfiets te doen en dan een beetje door het binnenland van IJsland trekken, maar toen besloten dat 't me te lang duurde.
Huilen dan.
pi_184021365
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!

Ik las laatst ook iets over per vrachtschip naar IJsland gaan, schijnt een paar honderd euro te kosten. Misschien kun je dat eerst uitproberen en kijken hoe dat bevalt?
Geen aanrader qua weer.
pi_184021793
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:44 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Zou toch echt goedkoper moeten kunnen. Een flut cruise kan het voor minder als ¤40,- per dag en dan heb je dus keuze in eten, een zwembad, entertainment en in elke haven zijn je papieren in orde zodat je aan land kan. (bv https://www.cruisewinkel.(...)e.html?source=search )
Waarom zou het goedkoper moeten kunnen? Bij cruises is hun core business mensen vervoeren dus dat schip moet zo vol mogelijk zitten (en dan geld verdienen met aankopen aan boord). Vrachtschepen zijn helemaal niet gemaakt op passagiers.

Omzet komt uit vracht, een betalende passagier is een druppel op een gloeiende plaat. Vandaar dat als ze het doen dat het op z'n minst wel de moeite waard moet zijn.

Lijkt me best tof om eens te doen, maar dan zou ik opteren voor een kort tochtje. Scandinavië, Spanje, Ierland oid, weken achtereen gaat snel vervelen lijkt me.
pi_184022469
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 02:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Waarom zou het goedkoper moeten kunnen? Bij cruises is hun core business mensen vervoeren dus dat schip moet zo vol mogelijk zitten (en dan geld verdienen met aankopen aan boord). Vrachtschepen zijn helemaal niet gemaakt op passagiers.

Omzet komt uit vracht, een betalende passagier is een druppel op een gloeiende plaat. Vandaar dat als ze het doen dat het op z'n minst wel de moeite waard moet zijn.

Lijkt me best tof om eens te doen, maar dan zou ik opteren voor een kort tochtje. Scandinavië, Spanje, Ierland oid, weken achtereen gaat snel vervelen lijkt me.
Ik denk dat het goedkoper kan omdat alles in principe al betaald is. (de omzet komt idd uit de vracht) De enige extra kosten die jij meeneemt is wat extra eten, en extra hut die schoongemaakt moet worden en een stapel papierwerk en verzekering.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184059884
Heb je eigenlijk wel FOK! Op volle zee? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 29 december 2018 @ 15:40:02 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184061858
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 14:31 schreef Hallojo het volgende:
Heb je eigenlijk wel FOK! Op volle zee? :o
Satelliet.
Huilen dan.
pi_184063112
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 14:31 schreef Hallojo het volgende:
Heb je eigenlijk wel FOK! Op volle zee? :o
:Y

Of je zit in een blinde vlek.
pi_184064155
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2018 15:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Satelliet.
Duur. Dus nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184064165
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2018 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Duur. Dus nee.
Betaalt de rederij :7

Alleen bij cruise clubs moet je ervoor betalen.

Ik heb 500mb/week en wij hebben ook gast accounts voor passagiers die meevaren.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:35:15 #140
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184341170
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je hebt in vrijwel elke haven een soort leger des heils achtige instelling/organisatie met een bar/cafe taxidiensten en taxfreeshops.. Die lui weten ook over het reilen en zeilen en halen en brengen je naar de stad/uitgaansgelegenheid ed als de haven niet in een stad ligt..

Maar ik denk niet dat je daar als niet-zeeman gebruik van kan maken..
Monsterboekje aanvragen en af laten stempelen door de kapitein.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_184343558
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Monsterboekje aanvragen en af laten stempelen door de kapitein.
Kan je niet (meer) zomaar aanvragen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:11:30 #142
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_184344081
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Monsterboekje aanvragen en af laten stempelen door de kapitein.
Kiwa Register geeft het monsterboekje alleen af aan personen die het voor hun werk nodig hebben of die een specifieke opleiding volgen
pi_184361346
Ik zie hier allemaal mensen posten alsof je echt wekenlang onderweg bent, maar zo lang duurt zoiets als dit ook weer niet hé. Volgens mij moet je voor een trans-Atlantische overtocht een dikke week rekenen.

En met een (groter) containerschip zul je ook wel redelijk nauwkeurig weten wanneer je aankomt hoor, in tegenstelling tot wat iemand hier ook postte. Het is niet zo dat die zonder planning varen ofzo, je kunt niet in de haven van Rotterdam of NYC aankomen en meedelen dat je even 20000 containers komt lossen.
pi_184365598
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:35 schreef heite het volgende:
Ik zie hier allemaal mensen posten alsof je echt wekenlang onderweg bent, maar zo lang duurt zoiets als dit ook weer niet hé. Volgens mij moet je voor een trans-Atlantische overtocht een dikke week rekenen.

En met een (groter) containerschip zul je ook wel redelijk nauwkeurig weten wanneer je aankomt hoor, in tegenstelling tot wat iemand hier ook postte. Het is niet zo dat die zonder planning varen ofzo, je kunt niet in de haven van Rotterdam of NYC aankomen en meedelen dat je even 20000 containers komt lossen.
Dikke containerbak ongeveer 9 dagen.. afhankelijk van t weer en vertrek/aankomst haven.

Wij doen er, gemiddeld 17-18 dagen over. Containervaart is rennen of stilstaan, alles wordt ingepland op tijdsloten van uren/halve uren. Dus inderdaad je weet wel min of meer wanneer je aankomt.

Of je dan gelijk voor de kant gaat ks een tweede. Die grote jongens liggen na een oversteek vaak nog een dag (of 2) ten anker.

Maar goed. Daar heb je allemaal een agent voor als schip :7
pi_184369473
Doen fles! Hoe wil je er anders achter komen of het een vette ervaring is of niet.

En dan weet ik zelf meteen of ik het wel of niet moet overwegen
  zondag 13 januari 2019 @ 00:18:46 #146
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_184369549
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:42 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dikke containerbak ongeveer 9 dagen.. afhankelijk van t weer en vertrek/aankomst haven.

Wij doen er, gemiddeld 17-18 dagen over. Containervaart is rennen of stilstaan, alles wordt ingepland op tijdsloten van uren/halve uren. Dus inderdaad je weet wel min of meer wanneer je aankomt.

Of je dan gelijk voor de kant gaat ks een tweede. Die grote jongens liggen na een oversteek vaak nog een dag (of 2) ten anker.

Maar goed. Daar heb je allemaal een agent voor als schip :7
Dus als ik het goed begrijp zijn dat allemaal dingen die voor de meereizende toerist op zich keurig in banen geleid kunnen worden? In dat geval zie ik eigenlijk geen probleem. Even wat doekoes sparen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 00:22:42 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184369616
Oh gaat het om 2 weken? Dan valt het inderdaad wel mee, er wordt hier gedaan alsof het om maanden op zee gaat _O-
5 - 28 februari Thailand O+
pi_184369893
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:22 schreef MaJo het volgende:
Oh gaat het om 2 weken? Dan valt het inderdaad wel mee, er wordt hier gedaan alsof het om maanden op zee gaat _O-
Kan wel. Er zijn wereldreizen te boeken op vrachtschepen. Tot meer dan 6 maanden. *)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 13 januari 2019 @ 00:43:33 #149
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_184370003
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:22 schreef MaJo het volgende:
Oh gaat het om 2 weken? Dan valt het inderdaad wel mee, er wordt hier gedaan alsof het om maanden op zee gaat _O-
Nou ja laten we het niet gaan overdrijven. Mijn eerste insteek was uitgegaan van een oversteek van west-Europa naar de Amerikaanse oostkust. Bijvoorbeeld Bremerhaven - Charleston. Dat zou om een dag of 10 gaan. Ik weet niet waar jij nou weer "maanden" vandaan haalt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184371090
Mooie plannen! Ik kijk al uit naar het verslag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')