abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183971759
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:40 schreef Isdatzo het volgende:
En bovendien hanteren ze dat principe al: kijk maar eens naar die netjes gestapelde containers _O_ .
Zei ik Tetris? Nee, ik zei niet Tetris. Dit is een ander spelletje :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 december 2018 @ 00:53:50 #52
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183971983
quote:
7s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Op eoa manier trekt het me gewoon enorm aan. Los van alles, nieuwe vrienden maken, dat soort dingen.
Vrienden.. mja.. ze verdienen ongeveer 700 dollar per dag maand dus en krijgen geen overuren..
Die zijn alleen vriendelijk omdat je samen met ze op een kleine ruimte zit en ze waarschijnlijk op jouw kosten mogen bbqen van de kapitein.. En dan mag je nog hopen dat ze buiten hun leidinggevende engels spreken wat je ook nog kan verstaan...

Vrienden maak je eerder op plekken met veel mensen die daar vrijwillig zijn.. en niet driekwart jaar zonder familie zitten..

Maarja als je dat wilt beleven en centen zat hebt moet je het doen.. al zou ik dan gewoon eens een tripje Rotterdam Hamburg doen om te kijken of het wat is of dat je het dan wel gezien hebt..

Die gast in dat filmpje heeft trouwens geluk dat ie op veel plekken over containers kan kijken.. meestal staan ze tot pal onder de brug..
Hij kan er trouwens ook niet omheen lopen dus veel bewegingsvrijheid is er niet (bij sommige schepen kun je helemaal rondlopen)

Als ik vage lui wil ontmoeten ga ik wel naar een slaapzaal/jongerenhotel daar zitten altijd lui van over de hele wereld..

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 26-12-2018 00:59:46 ]
  woensdag 26 december 2018 @ 00:55:46 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183972022
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het echt heel raar hoe jullie hier allemaal in staan. Maar dat is prima. Ik ga het voor komend jaar wel even regelen en dan zien we wel hoe het loopt.
Misschien moet je gewoon een container huren, die inrichten en bovenop de stapel laten zetten.. Ben je net zo duur uit.. ^O^
(gebeurt automatisch omdat je waarschijnlijk de lichtste bent)
pi_183972039
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:53 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Vrienden.. mja.. ze verdienen ongeveer 700 dollar per dag en krijgen geen overuren..
Voor 700 dollar per dag hoef ik ook geen overuren _O-

Maar idd ik heb al geprobeerd om een korter ritje van een dag of 4 te vinden. Lastig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie woensdag 26 december 2018 @ 00:57:55 #55
169210 liesje1979
pi_183972073
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het echt heel raar hoe jullie hier allemaal in staan. Maar dat is prima. Ik ga het voor komend jaar wel even regelen en dan zien we wel hoe het loopt.
Lol jij hebt me al zo vaak reisjes afgeraden, dit is de eerste keer dat ik het "terug doe". Maar echt met de beste bedoelingen, ik kan er op geen enkele manier iets leuks of groot avontuurlijks in zien, gewoon iets echt alleen maar verveling. De enige voldoening die je er naar ik mij kan voorstellen, uit kan halen is die van dat je niet dood bent gegaan uit verveling. Je verveelde je vandaag al rot. :D
Maar goed, ik zou me ook niet langer dan 5 dagen op een heel luxe cruiseschip kunnen voorstellen zonder enige excursie of uitstapje. Ik snap het gewoon niet, Je zou toch ook niet 10 dagen lang in een trein willen zitten zonder uit te mogen stappen? Ja er is een restaurant, wat tegelijk de kantine voor het personeel is.
Ruig of stoer vind ik het ook niet echt, industrieel is niet hetzelfde als ruig. Tenzij je in een woeste zee terecht komt natuurlijk maar om daar nou op te hopen? :D
En het spijt me echt dat ik niet enthousiaster reageer, ik weet hoe dat kan voelen op reisplannen waar je zelf heel enthousiast over bent. Zoals ik al ze, als je het wilt doen, moet je het doen, ik probeer alleen maar te voorkomen dat je het in een opwelling doet en het toch kut blijkt te zijn.
Oh en binnen 3 dagen loop je te mekkeren over al die trapjes die je de hele dag op en af loopt te klimmen. :+
  woensdag 26 december 2018 @ 00:58:36 #56
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183972086
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Voor 700 dollar per dag hoef ik ook geen overuren _O-

Maar idd ik heb al geprobeerd om een korter ritje van een dag of 4 te vinden. Lastig.
Eeehm.. maand.. lol en de overuren krijgen ze niet betaald...

Klopt daar vinden ze het waarschijnlijk te veel gedoe voor..
pi_183972110
Jij hoeft niet mee hoor schat :* :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183972115
Wat zijn dit voor belachelijke prijzen?
  One tough cookie woensdag 26 december 2018 @ 01:00:25 #59
169210 liesje1979
pi_183972136
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij hoeft niet mee hoor schat :* :P
Ik was het ook geenzins van plan. _O- Maar iets van 2 nachtjes en betaalbaar zou ik wel overwegen.
  woensdag 26 december 2018 @ 01:04:41 #60
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183972250
Pa is trouwens met een zeilboot de wereld over geweest... vond ie een mooie belevenis maar voor geen goud nog een keer..

In 1 woord: Desolaat..

En dan zit je dus gewoon aan het wateroppervlak.. schijt je in een emmer die je aan een touw overboord hangt (waar je dan weer allemaal vissen achteraan ziet duiken enzo)
Maar ook dagen in stormen waar je echt niet aan dek kan zijn.. en dat terwijl je weken zeeziek bent..

Het is meer als waarschuwing.. maar goed hij moest er ook zo nodig zelf achter komen.. :6
pi_183972266
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:04 schreef Zolderkamer het volgende:
Pa is trouwens met een zeilboot de wereld over geweest... vond ie een mooie belevenis maar voor geen goud nog een keer..

In 1 woord: Desolaat..

En dan zit je dus gewoon aan het wateroppervlak.. schijt je in een emmer die je aan een touw overboord hangt (waar je dan weer allemaal vissen achteraan ziet duiken enzo)
Maar ook dagen in stormen waar je echt niet aan dek kan zijn.. en dat terwijl je weken zeeziek bent..

Het is meer als waarschuwing.. maar goed hij moest er ook zo nodig zelf achter komen.. :6
Ben jij mijn moeder? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 december 2018 @ 01:06:19 #62
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183972275
quote:
11s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben jij mijn moeder? :?
Zie ik er zo lelijk uit? :(
pi_183972284
Zo'n containerschip heb ik ook wel eens uitgezocht en zijn meerdere topics over te vinden. De prijs is toch wel erg hoog als je naar de VS wil, vooral vanwege de speciale verzekering die je moet afsluiten naast de kosten per dag aan boord. En de VS is ook niet zo makkelijk meer met het land inkomen via een zeehaven.

Een interessant alternatief kan een repostioning cruise zijn. Wat dat is kan je bijvoorbeeld lezen op http://www.repositioncruises.com .
Er was een Nederlandse site die dit aanbood, welke misschien nog wel ergens in de oude topics te vinden is.
pi_183972289
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zie ik er zo lelijk uit? :(
Minstens :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183972313
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:06 schreef DutchTrain het volgende:
Zo'n containerschip heb ik ook wel eens uitgezocht en zijn meerdere topics over te vinden. De prijs is toch wel erg hoog als je naar de VS wil, vooral vanwege de speciale verzekering die je moet afsluiten naast de kosten per dag aan boord. En de VS is ook niet zo makkelijkeer met het land inkomen via een zeehaven.

Een interessant alternatief kan een repostioning cruise zijn. Wat dat is kan je bijvoorbeeld lezen op http://www.repositioncruises.com .
Er was een Nederlandse site die dit aanbood, welke misschien nog wel ergens in de oude topics te vinden is.
Ik hoef ook heul niet zo nodig naar de USA, als dat het is wat het duur maakt dan hou het lekker :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183972351
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoef ook heul niet zo nodig naar de USA, als dat het is wat het duur maakt dan hou het lekker :{w
Ja, dat staat toch in de topictitel?

Maar repostioning naar de Bahama's, Noordkaap of Alaska kan natuurlijk ook. Of zo'n containerschipreisje van 80 dagen naar Hong Kong ofzo.
pi_183972364
quote:
18s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:10 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, dat staat toch in de topictitel?

Maar repostioning naar de Bahama's, Noordkaap of Alaska kan natuurlijk ook. Of zo'n containerschipreisje van 80 dagen naar Hong Kong ofzo.
is dat ook minimaal 100e per dag? Dus 8000 euro voor een tripje hong kong?
  woensdag 26 december 2018 @ 01:12:10 #68
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183972386
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:11 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

is dat ook minimaal 100e per dag? Dus 8000 euro voor een tripje hong kong?
:Y
pi_183972390
quote:
18s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:10 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, dat staat toch in de topictitel?

Maar repostioning naar de Bahama's, Noordkaap of Alaska kan natuurlijk ook. Of zo'n containerschipreisje van 80 dagen naar Hong Kong ofzo.
Als zoiets naar de Noordkaap kan dan spring ik bij wijze van spreken morgen aan boord O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183972413
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:11 schreef LorneMalvo het volgende:

is dat ook minimaal 100e per dag? Dus 8000 euro voor een tripje hong kong?
Jaren terug was dat iets van 5000 euro. Iets wat toen wel gedaan werd door mensen die een boek of proefschrift af wilden maken.
pi_183972486
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als zoiets naar de Noordkaap kan dan spring ik bij wijze van spreken morgen aan boord O+
Dan loont het vast om wat dienstregelingen van rederijen die daar varen te bestuderen en er wat te bellen.
pi_183972531
quote:
3s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dan loont het vast om wat dienstregelingen van rederijen die daar varen te bestuderen en er wat te bellen.
Ga ik morgen eens doen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183972713
quote:
3s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:13 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Jaren terug was dat iets van 5000 euro. Iets wat toen wel gedaan werd door mensen die een boek of proefschrift af wilden maken.
wat een prijs. Heb je dit zelf ook gedaan?
pi_183973683
Ik zit voor m’n werk op een schuit. Beantwoord graag je vragen :7

ik mag drie maanden per jaar naasten kosteloos meenemen
pi_183973751
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 04:09 schreef FranticDJ het volgende:
Ik zit voor m’n werk op een schuit. Beantwoord graag je vragen :7

ik mag drie maanden per jaar naasten kosteloos meenemen
Dus je FOK!broer Fles kan wel een paar maandjes gratis mee _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')