abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183986038
quote:
5s.gif Op woensdag 26 december 2018 19:26 schreef SeLang het volgende:
Op welke routes vaar jij zoal FranticDJ?
Wereldwijd
pi_183986083
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2018 19:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is echt iets voor mij _O_

[..]

Dit dan weer niet :r
Op een groot schip heb je minder last van zeeziekte. Slingeren hangt af van het zwaartepunt. Daarbij zeg ik altijd dat zeeziekte een keuze is.

Ga je met je ziel onder je arm in je kooi liggen: ja dan word je heel snel zeeziek. Maar als je gewoon bezigheid/afleiding zoekt.. tja dan valt t allemaal wel mee. Blijven eten!

Het enige wat vervelend is, is als je niet kan slapen.
pi_183996064
Wellicht kan je deze uitproberen volgend jaar; een zeilferry naar London: https://www.fairferry.com/home
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 08:57:23 #104
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183996242
Ik vind het een tof plan Fles! En sowieso gewoon doen als het jou gaaf lijkt ^O^ Volgens mij ben jij wel het type die zich goed zelf kan vermaken. Maar de adviezen van anderen zijn vooral goedbedoeld en ik zou het wel serieus nemen. Je kunt niet na een week opeens van de boot af als je het zat wordt ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 10:15:14 #105
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183997350
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 19:17 schreef FranticDJ het volgende:
koolmezen (die lagen ‘s avonds op tafel)
Kun je koolmezen eten? Ik zou eerder voor de duiven gaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_183997429
quote:
11s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:15 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Kun je koolmezen eten? Ik zou eerder voor de duiven gaan.
Aziaten eten alles wat een hartslag heeft
  donderdag 27 december 2018 @ 10:30:38 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183997623
Ik heb in China wel eens kleine vogeltjes gegeten. Zo van 5 vogeltjes op een saté stokje. Wat voor vogeltjes het waren weet ik niet en lekker was het ook niet
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183997646
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:57 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het een tof plan Fles! En sowieso gewoon doen als het jou gaaf lijkt ^O^ Volgens mij ben jij wel het type die zich goed zelf kan vermaken. Maar de adviezen van anderen zijn vooral goedbedoeld en ik zou het wel serieus nemen. Je kunt niet na een week opeens van de boot af als je het zat wordt ;)
Ja doe ik ook wel hoor :) Er blijken gewoon wat haken en ogen aan te zitten. Maar op zich niks onoplosbaars zo te zien ^O^ Zal het misschien niet komend jaar gebeuren, dan een jaartje later of zo :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183999055
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja doe ik ook wel hoor :) Er blijken gewoon wat haken en ogen aan te zitten. Maar op zich niks onoplosbaars zo te zien ^O^ Zal het misschien niet komend jaar gebeuren, dan een jaartje later of zo :)
Wat je ook doet, er zullen altijd wel mensen zijn die het afraden, maar daar heb ik me ook vrijwel nooit door laten weerhouden. Wat mij bij dit project wel zou weerhouden is het feit dat je inderdaad niet dan de boot af kan en je dus ook niet van plannen kan afwijken. Je moet echt de hele rit uitzitten. Daar leer je wel van om los te laten, als je je daaraan kan overgeven kan dat ook erg rustgevend worden. Maar voor hetzelfde geld word je gek en vlieg je tegen de muren op...
pi_183999061
https://www.nu.nl/opmerke(...)-dobberende-ton.html

Een maand of 3 dobberen lijkt je dat ook niet een leuk plan. :P
pi_183999199
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:41 schreef Farenji het volgende:
Wat mij bij dit project wel zou weerhouden is het feit dat je inderdaad niet dan de boot af kan en je dus ook niet van plannen kan afwijken. Je moet echt de hele rit uitzitten. Daar leer je wel van om los te laten,
Ja nou ja dat lijkt me op zich niet eens het grootste probleem. Maar ik moet wel wat geregeld hebben qua hotel aan de overkant, en ook dat ze er rekening mee houden dat ik best eens een dag vroeger of later kan upshowen. Maar het is vooral gewoon best wel duur, eigenlijk.
pi_183999268
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja nou ja dat lijkt me op zich niet eens het grootste probleem. Maar ik moet wel wat geregeld hebben qua hotel aan de overkant, en ook dat ze er rekening mee houden dat ik best eens een dag vroeger of later kan upshowen. Maar het is vooral gewoon best wel duur, eigenlijk.
Die prijs is ook wel een ding ja, maar een hotel aan de overkant zou wel het laatste zijn waar ik me zorgen over zou maken. Er is toch altijd wel wat te vinden.
pi_183999536
Nou ja, als je dus niet eens weet op welke dag je aankomt, weet je helemaal niet op welk uur. Kan best zijn dat je om half 2 snachts van die boot gekickt wordt. Sta je daar 8)7

Bovendien als je zonder boeking bij een hotel aankomt betaal je sowieso de hoofdprijs :{

Dus ja, dat is zeker wel iets om naar te kijken van tevoren.
pi_183999538
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:41 schreef Basp1 het volgende:
https://www.nu.nl/opmerke(...)-dobberende-ton.html

Een maand of 3 dobberen lijkt je dat ook niet een leuk plan. :P
Je bent ook niet goed snik als je vrijwillig in zo’n zetpil stapt.
pi_183999553
quote:
15s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, als je dus niet eens weet op welke dag je aankomt, weet je helemaal niet op welk uur. Kan best zijn dat je om half 2 snachts van die boot gekickt wordt. Sta je daar 8)7

Bovendien als je zonder boeking bij een hotel aankomt betaal je sowieso de hoofdprijs :{

Daar heeft een schip een agent voor die zulke dingen kan regelen.

Waterklerk in t Nederlands.
Met bemanningswisselingen zit je met precies t zelfde namelijk ;)
  donderdag 27 december 2018 @ 12:05:50 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183999614
quote:

Dat valt echt wel mee hoor. Ikzelf boek vrijwel nooit iets van tevoren. Ik kom gewoon binnenlopen en als het te duur is vraag (en krijg) ik korting.

Bovendien had jij het sowieso al over ¤100 per dag. Dat is al veel en veel hoger dan ik zelf ooit privé voor accommodatie heb betaald.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183999619
quote:

Ik heb zo ontzettend vaak op de bonnefooi een hotel gezocht, altijd gelukt, ben ook wel midden in de nacht ergens aangekomen. Hotels hebben vaak een 24 uurs desk en er is altijd wel ergens plek. En als je toch al zoveel uitgeeft aan de reis kan een nachtje in een duur hotel er toch ook nog wel bij.
pi_184002091
Best een tof plan, maar lees dat je jezelf druk maakt om de aankomst zonder iets geregeld te hebben? Misschien dan toch nog eens goed nadenken. Dat lijkt me namelijk wel de minst belangrijke reden van zo'n trip eigenlijk om je zorgen over te maken.

Op zich zou ik het ook wel interessant vinden om bijvoorbeeld zoiets als Floortje te doen. De prijs per nacht is toch wel de reden om het toch maar niet te doen (persoonlijk). Maar als het je wat lijkt en je het geld er voor over hebt zeker doen!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2018 13:53:38 ]
  donderdag 27 december 2018 @ 14:44:35 #120
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184003389
quote:
Het moet gek lopen wil je nergens kunnen slapen. Ik plan meestal niks en het komt nagenoeg altijd goed. Je wil op avontuur of je wil 't niet.
quote:
Wekenlang ronddobberen op zo'n containerschip gaat je een paar duizend euro kosten, dan zullen die paar tientjes die je mogelijk duurder uit bent met je hotel het verschil niet maken toch?

IK BESPEUR TERUGKRABBELGEDRAG :7 .
Huilen dan.
pi_184005275
Ik vind het een gaaf plan :Y

Aangezien mijn lijf altijd de keuze maakt voor zeeziekte is het niks voor mij helaas ;( Maar om je een keer helemaal uit je dagelijkse ritme te halen en je soort van over te leveren aan wat er onderweg (niet) gebeurt lijkt me gaaf.

Trans-atlantischeVerplaatsingsPost dus ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184005804
Snap de drama om
Een hotel niet. Zoals gezegd heeft t schip een agent en die kan altijd een hotel regelen + vervoer erheen (bedenk je dat een haven vaak ver van een stad/dorp is) op de meest gekke tijden. Al is t maar voor 1 nacht.
pi_184005888
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:16 schreef FranticDJ het volgende:
Snap de drama om
Een hotel niet. Zoals gezegd heeft t schip een agent en die kan altijd een hotel regelen + vervoer erheen (bedenk je dat een haven vaak ver van een stad/dorp is) op de meest gekke tijden. Al is t maar voor 1 nacht.
Wij vastelanders weten toch niet hoe dat werkt joh :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184007203
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wij vastelanders weten toch niet hoe dat werkt joh :D
Blijkt :7
pi_184010175
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:19 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Aziaten eten alles wat een hartslag heeft
Eerder alles wat (al dan niet recent) een hartslag heeft gehad. Het ophouden van de hartslag van het voedsel is een bijverschijnsel van het koken, denk ik.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_184010316
quote:
6s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
IK BESPEUR TERUGKRABBELGEDRAG :7 .
Vervelend persoon :P

Maar typisch, dat zo'n hotel kennelijk helemaal geen reden is om je druk te maken.
quote:
Ik zal eens kijken, dank je wel ^O^
pi_184010463
quote:
Ik weet niet hoor, maar ook daar kom ik bedragen tegen van tussen de 75 en 120 Euro per persoon per dag. Ik snap niet hoe jullie denken dat het voor minder moet kunnen. Overigens lijkt zo'n klein bootje me niks, dan zit je wel heel erg bij die schippersfamilie op de lip :X Maar een keer met zo'n containerboot mee vanaf Antwerpen naar Finland en weer terug lijkt me ook dikke prima ^O^
pi_184012031
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar ook daar kom ik bedragen tegen van tussen de 75 en 120 Euro per persoon per dag. Ik snap niet hoe jullie denken dat het voor minder moet kunnen. Overigens lijkt zo'n klein bootje me niks, dan zit je wel heel erg bij die schippersfamilie op de lip :X Maar een keer met zo'n containerboot mee vanaf Antwerpen naar Finland en weer terug lijkt me ook dikke prima ^O^
Zou toch echt goedkoper moeten kunnen. Een flut cruise kan het voor minder als ¤40,- per dag en dan heb je dus keuze in eten, een zwembad, entertainment en in elke haven zijn je papieren in orde zodat je aan land kan. (bv https://www.cruisewinkel.(...)e.html?source=search )

Misschien is er verschil in vrachttransport waarbij je meewerkt en waarbij je niet meewerkt?

[ Bericht 0% gewijzigd door valentijn101 op 27-12-2018 21:19:59 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184013270
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is een jankverhaal van iemand die niet kan reizen -O-
Ze is inmiddels dood

https://www.mensenlinq.nl(...)nie-heijmans-6828704
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 23:07:31 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184017235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!

Ik las laatst ook iets over per vrachtschip naar IJsland gaan, schijnt een paar honderd euro te kosten. Misschien kun je dat eerst uitproberen en kijken hoe dat bevalt?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 27 december 2018 @ 23:31:16 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184017918
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!

Ik las laatst ook iets over per vrachtschip naar IJsland gaan, schijnt een paar honderd euro te kosten. Misschien kun je dat eerst uitproberen en kijken hoe dat bevalt?
Heb er wel eens over nagedacht om dat met een enduro-motorfiets te doen en dan een beetje door het binnenland van IJsland trekken, maar toen besloten dat 't me te lang duurde.
Huilen dan.
pi_184021365
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!

Geen aanrader qua weer.
pi_184021793
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:44 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Zou toch echt goedkoper moeten kunnen. Een flut cruise kan het voor minder als ¤40,- per dag en dan heb je dus keuze in eten, een zwembad, entertainment en in elke haven zijn je papieren in orde zodat je aan land kan. (bv https://www.cruisewinkel.(...)e.html?source=search )
Waarom zou het goedkoper moeten kunnen? Bij cruises is hun core business mensen vervoeren dus dat schip moet zo vol mogelijk zitten (en dan geld verdienen met aankopen aan boord). Vrachtschepen zijn helemaal niet gemaakt op passagiers.

Omzet komt uit vracht, een betalende passagier is een druppel op een gloeiende plaat. Vandaar dat als ze het doen dat het op z'n minst wel de moeite waard moet zijn.

Lijkt me best tof om eens te doen, maar dan zou ik opteren voor een kort tochtje. Scandinavië, Spanje, Ierland oid, weken achtereen gaat snel vervelen lijkt me.
pi_184022469
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 02:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Waarom zou het goedkoper moeten kunnen? Bij cruises is hun core business mensen vervoeren dus dat schip moet zo vol mogelijk zitten (en dan geld verdienen met aankopen aan boord). Vrachtschepen zijn helemaal niet gemaakt op passagiers.

Omzet komt uit vracht, een betalende passagier is een druppel op een gloeiende plaat. Vandaar dat als ze het doen dat het op z'n minst wel de moeite waard moet zijn.

Lijkt me best tof om eens te doen, maar dan zou ik opteren voor een kort tochtje. Scandinavië, Spanje, Ierland oid, weken achtereen gaat snel vervelen lijkt me.
Ik denk dat het goedkoper kan omdat alles in principe al betaald is. (de omzet komt idd uit de vracht) De enige extra kosten die jij meeneemt is wat extra eten, en extra hut die schoongemaakt moet worden en een stapel papierwerk en verzekering.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184059884
Heb je eigenlijk wel FOK! Op volle zee? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 29 december 2018 @ 15:40:02 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184061858
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 14:31 schreef Hallojo het volgende:
Satelliet.
Huilen dan.
pi_184063112
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 14:31 schreef Hallojo het volgende:
:Y

Of je zit in een blinde vlek.
pi_184064155
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2018 15:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Satelliet.
Duur. Dus nee.
pi_184064165
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2018 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Duur. Dus nee.
Betaalt de rederij :7

Alleen bij cruise clubs moet je ervoor betalen.

Ik heb 500mb/week en wij hebben ook gast accounts voor passagiers die meevaren.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:35:15 #140
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184341170
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je hebt in vrijwel elke haven een soort leger des heils achtige instelling/organisatie met een bar/cafe taxidiensten en taxfreeshops.. Die lui weten ook over het reilen en zeilen en halen en brengen je naar de stad/uitgaansgelegenheid ed als de haven niet in een stad ligt..

Maar ik denk niet dat je daar als niet-zeeman gebruik van kan maken..
Monsterboekje aanvragen en af laten stempelen door de kapitein.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_184343558
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Kan je niet (meer) zomaar aanvragen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:11:30 #142
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_184344081
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Kiwa Register geeft het monsterboekje alleen af aan personen die het voor hun werk nodig hebben of die een specifieke opleiding volgen
pi_184361346
Ik zie hier allemaal mensen posten alsof je echt wekenlang onderweg bent, maar zo lang duurt zoiets als dit ook weer niet hé. Volgens mij moet je voor een trans-Atlantische overtocht een dikke week rekenen.

En met een (groter) containerschip zul je ook wel redelijk nauwkeurig weten wanneer je aankomt hoor, in tegenstelling tot wat iemand hier ook postte. Het is niet zo dat die zonder planning varen ofzo, je kunt niet in de haven van Rotterdam of NYC aankomen en meedelen dat je even 20000 containers komt lossen.
pi_184365598
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:35 schreef heite het volgende:
Ik zie hier allemaal mensen posten alsof je echt wekenlang onderweg bent, maar zo lang duurt zoiets als dit ook weer niet hé. Volgens mij moet je voor een trans-Atlantische overtocht een dikke week rekenen.

En met een (groter) containerschip zul je ook wel redelijk nauwkeurig weten wanneer je aankomt hoor, in tegenstelling tot wat iemand hier ook postte. Het is niet zo dat die zonder planning varen ofzo, je kunt niet in de haven van Rotterdam of NYC aankomen en meedelen dat je even 20000 containers komt lossen.
Dikke containerbak ongeveer 9 dagen.. afhankelijk van t weer en vertrek/aankomst haven.

Wij doen er, gemiddeld 17-18 dagen over. Containervaart is rennen of stilstaan, alles wordt ingepland op tijdsloten van uren/halve uren. Dus inderdaad je weet wel min of meer wanneer je aankomt.

Of je dan gelijk voor de kant gaat ks een tweede. Die grote jongens liggen na een oversteek vaak nog een dag (of 2) ten anker.

Maar goed. Daar heb je allemaal een agent voor als schip :7
pi_184369473
Doen fles! Hoe wil je er anders achter komen of het een vette ervaring is of niet.

En dan weet ik zelf meteen of ik het wel of niet moet overwegen
  zondag 13 januari 2019 @ 00:18:46 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184369549
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:42 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dikke containerbak ongeveer 9 dagen.. afhankelijk van t weer en vertrek/aankomst haven.

Wij doen er, gemiddeld 17-18 dagen over. Containervaart is rennen of stilstaan, alles wordt ingepland op tijdsloten van uren/halve uren. Dus inderdaad je weet wel min of meer wanneer je aankomt.

Of je dan gelijk voor de kant gaat ks een tweede. Die grote jongens liggen na een oversteek vaak nog een dag (of 2) ten anker.

Maar goed. Daar heb je allemaal een agent voor als schip :7
Dus als ik het goed begrijp zijn dat allemaal dingen die voor de meereizende toerist op zich keurig in banen geleid kunnen worden? In dat geval zie ik eigenlijk geen probleem. Even wat doekoes sparen ^O^
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 00:22:42 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184369616
Oh gaat het om 2 weken? Dan valt het inderdaad wel mee, er wordt hier gedaan alsof het om maanden op zee gaat _O-
pi_184369893
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:22 schreef MaJo het volgende:
Oh gaat het om 2 weken? Dan valt het inderdaad wel mee, er wordt hier gedaan alsof het om maanden op zee gaat _O-
Kan wel. Er zijn wereldreizen te boeken op vrachtschepen. Tot meer dan 6 maanden. *)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 13 januari 2019 @ 00:43:33 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184370003
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:22 schreef MaJo het volgende:
Nou ja laten we het niet gaan overdrijven. Mijn eerste insteek was uitgegaan van een oversteek van west-Europa naar de Amerikaanse oostkust. Bijvoorbeeld Bremerhaven - Charleston. Dat zou om een dag of 10 gaan. Ik weet niet waar jij nou weer "maanden" vandaan haalt.
pi_184371090
Mooie plannen! Ik kijk al uit naar het verslag.
  zondag 13 januari 2019 @ 02:43:31 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184371468
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:44 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Misschien is er verschil in vrachttransport waarbij je meewerkt en waarbij je niet meewerkt?
Daar komen nog flinke toeslagen bovenop voor fooien en als je meer dan water wil drinken betaal je ook de hoofdprijs.

Beetje meewerken op het vrachtschip lijkt me een goede manier om de tijd te verdrijven.
pi_184372041
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zijn dat allemaal dingen die voor de meereizende toerist op zich keurig in banen geleid kunnen worden? In dat geval zie ik eigenlijk geen probleem. Even wat doekoes sparen ^O^
Bij de clubs die echt passagiers meenemen wel hoor. En anders kan een ouwe t echt wel via een agent regelen. Daar wordt zo’n toko dik voor betaald.

Dat probeer ik al een x aantal Posts duidelijk te maken :7 maar goed. Leve de keyboard warriors.
pi_184409180
Je kan ook naar Sealand gaan.

https://www.sealandgov.org/
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 00:25:47 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184427375
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja laten we het niet gaan overdrijven. Mijn eerste insteek was uitgegaan van een oversteek van west-Europa naar de Amerikaanse oostkust. Bijvoorbeeld Bremerhaven - Charleston. Dat zou om een dag of 10 gaan. Ik weet niet waar jij nou weer "maanden" vandaan haalt.
Nee niet vanwege jouw plan maar de reacties erop als “zou je dat nou wel doen” en “je kunt niet van boord”. Daardoor dacht ik dat het een heel big deal was maar dat valt dus alles mee :D
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 00:26:27 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184427382
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Kan wel. Er zijn wereldreizen te boeken op vrachtschepen. Tot meer dan 6 maanden. *)
Doe mij dan maar gewoon een luxe wereldcruise O+
pi_184427834
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee niet vanwege jouw plan maar de reacties erop als “zou je dat nou wel doen” en “je kunt niet van boord”. Daardoor dacht ik dat het een heel big deal was maar dat valt dus alles mee :D
Lijkt me best rustgevend. Stukken minder gezeik om je heen dan op een echt cruiseschip :)
pi_184430000
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2019 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me best rustgevend. Stukken minder gezeik om je heen dan op een echt cruiseschip :)
Nou.... :+
pi_184430192
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het echt heel raar hoe jullie hier allemaal in staan. Maar dat is prima. Ik ga het voor komend jaar wel even regelen en dan zien we wel hoe het loopt.
Ik snap je wel hoor! ;) Maar ben zelf dan ook wel geīnteresseerd in (vracht)scheepvaart en havens en alles wat daarbij hoort. Echter, langer dan een week lijkt me ook wel lastig. Zelf zou ik met een kortere trip beginnen, drie/vier dagen of zo.

Maar verder heel nice hoor, lekker doen! ^O^
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_184430236
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:31 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik snap je wel hoor! ;) Maar ben zelf dan ook wel geīnteresseerd in (vracht)scheepvaart en havens en alles wat daarbij hoort. Echter, langer dan een week lijkt me ook wel lastig. Zelf zou ik met een kortere trip beginnen, drie/vier dagen of zo.

Maar verder heel nice hoor, lekker doen! ^O^
Kijk dan eens bij clubs die op Göteborg varen vanuit Zeebrugge. Wellicht dat daar wat mogelijk is. Varen regelmatig ook truckers mee.
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 januari 2019 @ 09:38:04 #160
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184430327
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Doe mij dan maar gewoon een luxe wereldcruise O+
Ik sprak op Malta iemand die op een cruiseschip zat met 5000 passagiers (was echt een mega schip) en die vond dat echt verschrikkelijk. Overal rijen, drukte, ellende.
Ik zou liever op een containerschip zitten dan op zo'n varende stad.
pi_184430588
Ik las aan boord een reisverslag van iemand die met Polsteam van Gent via Klaipeda naar Toledo was gevaren. 33 dagen ten anker bij klaipeda _O-

Ik vlieg komend weekend weer aan boord. Zal ff kijken of ik t nog kan vinden en kan scannen/fotograferen.
pi_184430982
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:48 schreef FranticDJ het volgende:
33 dagen ten anker bij klaipeda _O-
Dan kun je er wel af toch? Met een sloepje ff naar de wal of zo, beetje stad in, dingen. Of weet je niet van tevoren dat het zo lang gaat duren? :?
pi_184431101
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Volgens mij kan je dan beter een temp job doen op zo'n schip :p
pi_184431303
quote:
11s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan kun je er wel af toch?
Nederlandse CAO schrijdt voor dat de kapitein een walverbinding moet regelen als je langer dan x ten anker ligt (24u geloof ik, zou ik na moeten lezen). als er een andere vlag op de kont hangt, kan dit anders zijn.

quote:
Met een sloepje ff naar de wal of zo, beetje stad in, dingen.
Das het verschil tussen vracht en cruise ;) de bootjes op een vrachtschip zijn puur bedoeld voor reddingswerkzaamheden. En niet direct voor persoonsvervoer :7
Dan is t de vraag of er een bootje ingehuurd kan worden. Want duur en niet overal beschikbaar.

quote:
Of weet je niet van tevoren dat het zo lang gaat duren? :?
Soms wel, soms niet. Heb zelf al eens 6 weken ten anker gelegen aan de Tees. Vanaf dag een was her verhaal: morgen ga je naar binnen. Dat ging zo 6 weken door.

Maar goed. Polsteam schepen zijn general cargo/bulkers. En geen container schepen. En Poolse vlag. Zal wel ff kijken of ik t nog kan vinden.
pi_184433157
Maar dat is dus een risico wat je als meereizende (hierna te noemen) "containertoerist" kunt krijgen. Dat je 6 weken vast zit op dat schip. Dat trekt natuurlijk niemand. Zeker niet als het ongepland is, dan ben je bijvoorbeeld gewoon je baan kwijt etc. :{
pi_184433240
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar dat is dus een risico wat je als meereizende (hierna te noemen) "containertoerist" kunt krijgen. Dat je 6 weken vast zit op dat schip. Dat trekt natuurlijk niemand. Zeker niet als het ongepland is, dan ben je bijvoorbeeld gewoon je baan kwijt etc. :{
Containerschepen zullen er minder last van hebben, maar het risico dat je een paar dagen ten anker gaat is er altijd.

33 dagen of 6 weken zijn wel extremiteiten hoor
pi_184730764
Belofte maakt schuld:
https://imgur.com/a/7IkKyFD
pi_184730998
thanks! Vanavond ff lezen :)
pi_184862202
Heb het gelezen :D Vraagt toch wel erg veel van mijn flexibiliteit ben ik bang. Hoewel ik op zich prima met die gasten zou kunnen lullen in het Pools ^O^

Maar DUUR :X
pi_184863769
Tja is 1 voorbeeld van 1 reis he ;)

Op YouTube is er ook wat te vinden van een stel vloggers die meegaan op een Russische atoomijsbreker..
pi_184864053
Op eoa manier trekt het me gewoon heel erg. De noodgedwongen rust, het uit handen geven van planning. Voor een control freak als ik is dat eigenlijk hetzelfde als een bungeejump of zo.
pi_184864981
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Op eoa manier trekt het me gewoon heel erg. De noodgedwongen rust, het uit handen geven van planning. Voor een control freak als ik is dat eigenlijk hetzelfde als een bungeejump of zo.
Doen dus. :) ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_184865015
Kies dan even een goede route en breng die "short snorter" thuis. :D
pi_184865550
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon doen dan ja. Je hoeft niet alles 100% te kunnen verklaren/of je overal voor verdedigen :7 Als het je trekt, dan trekt het je .
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:10:44 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186127970
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:47 schreef Cobra4 het volgende:
Kies dan even een goede route en breng die "short snorter" thuis. :D
Oh wauw, niet gezien nog. Wat bedoel je precies eigenlijk? Ik ben recentelijk weer in dat boek gaan lezen :)

quote:
Oeh ff kijken *O*
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:41:47 #177
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_186128719
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh wauw, niet gezien nog. Wat bedoel je precies eigenlijk? Ik ben recentelijk weer in dat boek gaan lezen :)
[..]

Oeh ff kijken *O*
Naar de VS op zo'n vrachtschip en jouw "short snorter" aan familie van één van die militairen overhandigen. :D
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:57:00 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186129089
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:41 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Naar de VS op zo'n vrachtschip en jouw "short snorter" aan familie van één van die militairen overhandigen. :D
Nja, we hadden in juli '17 de identificatie afgerond en geconstateerd dat de laatste weduwe net in maart '17 overleden was hmm. Dus jah, dat wordt hooguit achter kinderen aan gaan dan :') Moeten we die eerst weer opsnorren. Ik.

Eerst maar eens een stukje erover schrijven in het bankbiljettenblad :)
  One tough cookie woensdag 10 april 2019 @ 01:54:34 #179
169210 liesje1979
pi_186130836
Ik juich het toe want dit is kennelijk iets wat je graag zou doen al denk ik dat het niets voor jou is. Je ej! :D Verheug me alvast op de travelsnack. O+
pi_186130899
Wat een burgertopic

Gewoon doen TS
pi_186131669
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nja, we hadden in juli '17 de identificatie afgerond en geconstateerd dat de laatste weduwe net in maart '17 overleden was hmm. Dus jah, dat wordt hooguit achter kinderen aan gaan dan :') Moeten we die eerst weer opsnorren. Ik.

Eerst maar eens een stukje erover schrijven in het bankbiljettenblad :)
True.

Oh tof! Hou me op de hoogte wil je?
  woensdag 10 april 2019 @ 10:24:36 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186133656
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 01:54 schreef liesje1979 het volgende:
Ik juich het toe want dit is kennelijk iets wat je graag zou doen al denk ik dat het niets voor jou is. Je ej! :D Verheug me alvast op de travelsnack. O+
Gaat zeker niet voor volgend jaar zomer gebeuren hoor :D
  woensdag 24 april 2019 @ 08:32:02 #183
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186392469
Ik zou niet weten waarom ik wekenlang op een containerschip zou moeten varen, zonder internet, met als enig uitzicht de zee en er ook nog es voor moet BETALEN.

Maar ieder zijn ding :)
pi_186400619
Ik geloof er ook niks van dat-ie het echt gaat doen. Leuk plannetje om een beetje over te dagdromen, verder niet.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_186402427
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 08:32 schreef dagobertE6 het volgende:
Ik zou niet weten waarom ik wekenlang op een containerschip zou moeten varen, zonder internet, met als enig uitzicht de zee en er ook nog es voor moet BETALEN.

Maar ieder zijn ding :)
Niet alleen betalen, maar eigenlijk: veel meer betalen dan voor het vliegtuig.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_186422395
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:27 schreef miro86 het volgende:

[..]

Niet alleen betalen, maar eigenlijk: veel meer betalen dan voor het vliegtuig.
relatief (uurprijs) zal meevallen? Ik gok het vliegtuig tussen de 50 en 100 euro per uur
pi_186426639
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:26 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

relatief (uurprijs) zal meevallen? Ik gok het vliegtuig tussen de 50 en 100 euro per uur
Met een beetje geluk zit je intercontinentaal op 20-25 euro per uur (mijn eerste zoektocht leverde 22e/u op). Maar dit is een totaal verkeerde metric. Je wilt zo goedkoop mogelijk ergens zijn en zo snel mogelijk. Je minimaliseert dus prijs per km en als tweede functie maximaliseer je km per uur.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  One tough cookie donderdag 25 april 2019 @ 22:07:47 #188
169210 liesje1979
pi_186426846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 17:36 schreef DonVincenzo het volgende:
Ik geloof er ook niks van dat-ie het echt gaat doen. Leuk plannetje om een beetje over te dagdromen, verder niet.
Lol jij kent Fles geloof ik niet. Ongetwijfeld zal het nog wel even duren maar ik denk zeker dat hij het een keer gaat doen.
pi_186428711
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:59 schreef miro86 het volgende:

[..]

Maar dit is een totaal verkeerde metric. Je wilt zo goedkoop mogelijk ergens zijn en zo snel mogelijk.
ook in het geval van ts?
pi_186433650
quote:
11s.gif Op donderdag 25 april 2019 22:07 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Lol jij kent Fles geloof ik niet. Ongetwijfeld zal het nog wel even duren maar ik denk zeker dat hij het een keer gaat doen.
Na de Fyra actie in Napels, sta ik nergens meer van te kijken. ^O^
  vrijdag 26 april 2019 @ 20:00:54 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186443335
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:27 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

ook in het geval van ts?
Jong0ns O+ Dat het niet de snelste en ook niet de goedkoopste manier van reizen is, by a considerable margin, dat is me genoegzaam duidelijk. Inderdaad, daar gaat het helemaal niet om. En eerlijk gezegd WIL ik helemaal niet naar 'Murica als zo'n experience ook met een ander einddoel mogelijk is (wat inmiddels ruimschoots aangetoond is). En verder, wat Liesje en Sander zeggen ^O^ .
  vrijdag 26 april 2019 @ 21:27:52 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186445349
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:39 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Na de Fyra actie in Napels, sta ik nergens meer van te kijken. ^O^
For the uninformed :)
pi_188222952
@Dr_Flash

Hier nog iemand via ACL, Britse rederij.

woensdag 31 juli 2019 @ 16:12:29 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188223000
Goeie muziek! Vanavond ff kijken :9
pi_188224250
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2019 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeie muziek! Vanavond ff kijken :9
Ik zit nog steeds te hopen dat je het gaat doen. Verheug me nu al op dat reisverslag, wat een genot gaat dat worden zeg. Lijkt me echt fantastisch dit idee, ik snap je wel Flash _O_
pi_188224264
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 17:47 schreef alopio het volgende:

[..]

Ik zit nog steeds te hopen dat je het gaat doen.
Groepsdruk dit dat..
  woensdag 31 juli 2019 @ 18:15:17 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188224599
Het zit niet op afzienbare termijn in de planning iig :) Maar het lijkt me nog steeds vet tof :Y
pi_188226248
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 17:48 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Groepsdruk dit dat..
Uiteraard, de verslagen van Flash zijn altijd tof, dit zou de kroon op z’n werk zijn.
pi_188305893
Groenland was al een mooie kroon
pi_188306842
quote:
15s.gif Op woensdag 10 april 2019 02:31 schreef #ANONIEM het volgende:
Wat een burgertopic

Gewoon doen TS
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 17:36 schreef DonVincenzo het volgende:
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')