abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 januari 2019 @ 02:43:31 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184371468
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:44 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Zou toch echt goedkoper moeten kunnen. Een flut cruise kan het voor minder als ¤40,- per dag en dan heb je dus keuze in eten, een zwembad, entertainment en in elke haven zijn je papieren in orde zodat je aan land kan. (bv https://www.cruisewinkel.(...)e.html?source=search )

Misschien is er verschil in vrachttransport waarbij je meewerkt en waarbij je niet meewerkt?
Daar komen nog flinke toeslagen bovenop voor fooien en als je meer dan water wil drinken betaal je ook de hoofdprijs.

Beetje meewerken op het vrachtschip lijkt me een goede manier om de tijd te verdrijven.
pi_184372041
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zijn dat allemaal dingen die voor de meereizende toerist op zich keurig in banen geleid kunnen worden? In dat geval zie ik eigenlijk geen probleem. Even wat doekoes sparen ^O^
Bij de clubs die echt passagiers meenemen wel hoor. En anders kan een ouwe t echt wel via een agent regelen. Daar wordt zo’n toko dik voor betaald.

Dat probeer ik al een x aantal Posts duidelijk te maken :7 maar goed. Leve de keyboard warriors.
pi_184409180
Je kan ook naar Sealand gaan.

https://www.sealandgov.org/
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 00:25:47 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184427375
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja laten we het niet gaan overdrijven. Mijn eerste insteek was uitgegaan van een oversteek van west-Europa naar de Amerikaanse oostkust. Bijvoorbeeld Bremerhaven - Charleston. Dat zou om een dag of 10 gaan. Ik weet niet waar jij nou weer "maanden" vandaan haalt.
Nee niet vanwege jouw plan maar de reacties erop als “zou je dat nou wel doen” en “je kunt niet van boord”. Daardoor dacht ik dat het een heel big deal was maar dat valt dus alles mee :D
5 - 28 februari Thailand O+
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 00:26:27 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184427382
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Kan wel. Er zijn wereldreizen te boeken op vrachtschepen. Tot meer dan 6 maanden. *)
Doe mij dan maar gewoon een luxe wereldcruise O+
5 - 28 februari Thailand O+
pi_184427834
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee niet vanwege jouw plan maar de reacties erop als “zou je dat nou wel doen” en “je kunt niet van boord”. Daardoor dacht ik dat het een heel big deal was maar dat valt dus alles mee :D
Lijkt me best rustgevend. Stukken minder gezeik om je heen dan op een echt cruiseschip :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184430000
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2019 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me best rustgevend. Stukken minder gezeik om je heen dan op een echt cruiseschip :)
Nou.... :+
pi_184430192
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het echt heel raar hoe jullie hier allemaal in staan. Maar dat is prima. Ik ga het voor komend jaar wel even regelen en dan zien we wel hoe het loopt.
Ik snap je wel hoor! ;) Maar ben zelf dan ook wel geīnteresseerd in (vracht)scheepvaart en havens en alles wat daarbij hoort. Echter, langer dan een week lijkt me ook wel lastig. Zelf zou ik met een kortere trip beginnen, drie/vier dagen of zo.

Maar verder heel nice hoor, lekker doen! ^O^
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_184430236
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:31 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik snap je wel hoor! ;) Maar ben zelf dan ook wel geīnteresseerd in (vracht)scheepvaart en havens en alles wat daarbij hoort. Echter, langer dan een week lijkt me ook wel lastig. Zelf zou ik met een kortere trip beginnen, drie/vier dagen of zo.

Maar verder heel nice hoor, lekker doen! ^O^
Kijk dan eens bij clubs die op Göteborg varen vanuit Zeebrugge. Wellicht dat daar wat mogelijk is. Varen regelmatig ook truckers mee.
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 januari 2019 @ 09:38:04 #160
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184430327
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Doe mij dan maar gewoon een luxe wereldcruise O+
Ik sprak op Malta iemand die op een cruiseschip zat met 5000 passagiers (was echt een mega schip) en die vond dat echt verschrikkelijk. Overal rijen, drukte, ellende.
Ik zou liever op een containerschip zitten dan op zo'n varende stad.
pi_184430588
Ik las aan boord een reisverslag van iemand die met Polsteam van Gent via Klaipeda naar Toledo was gevaren. 33 dagen ten anker bij klaipeda _O-

Ik vlieg komend weekend weer aan boord. Zal ff kijken of ik t nog kan vinden en kan scannen/fotograferen.
pi_184430982
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:48 schreef FranticDJ het volgende:
33 dagen ten anker bij klaipeda _O-
Dan kun je er wel af toch? Met een sloepje ff naar de wal of zo, beetje stad in, dingen. Of weet je niet van tevoren dat het zo lang gaat duren? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184431101
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Kan wel. Er zijn wereldreizen te boeken op vrachtschepen. Tot meer dan 6 maanden. *)
Volgens mij kan je dan beter een temp job doen op zo'n schip :p
pi_184431303
quote:
11s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan kun je er wel af toch?
Nederlandse CAO schrijdt voor dat de kapitein een walverbinding moet regelen als je langer dan x ten anker ligt (24u geloof ik, zou ik na moeten lezen). als er een andere vlag op de kont hangt, kan dit anders zijn.

quote:
Met een sloepje ff naar de wal of zo, beetje stad in, dingen.
Das het verschil tussen vracht en cruise ;) de bootjes op een vrachtschip zijn puur bedoeld voor reddingswerkzaamheden. En niet direct voor persoonsvervoer :7
Dan is t de vraag of er een bootje ingehuurd kan worden. Want duur en niet overal beschikbaar.

quote:
Of weet je niet van tevoren dat het zo lang gaat duren? :?
Soms wel, soms niet. Heb zelf al eens 6 weken ten anker gelegen aan de Tees. Vanaf dag een was her verhaal: morgen ga je naar binnen. Dat ging zo 6 weken door.

Maar goed. Polsteam schepen zijn general cargo/bulkers. En geen container schepen. En Poolse vlag. Zal wel ff kijken of ik t nog kan vinden.
pi_184433157
Maar dat is dus een risico wat je als meereizende (hierna te noemen) "containertoerist" kunt krijgen. Dat je 6 weken vast zit op dat schip. Dat trekt natuurlijk niemand. Zeker niet als het ongepland is, dan ben je bijvoorbeeld gewoon je baan kwijt etc. :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184433240
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar dat is dus een risico wat je als meereizende (hierna te noemen) "containertoerist" kunt krijgen. Dat je 6 weken vast zit op dat schip. Dat trekt natuurlijk niemand. Zeker niet als het ongepland is, dan ben je bijvoorbeeld gewoon je baan kwijt etc. :{
Containerschepen zullen er minder last van hebben, maar het risico dat je een paar dagen ten anker gaat is er altijd.

33 dagen of 6 weken zijn wel extremiteiten hoor
pi_184730764
Belofte maakt schuld:
https://imgur.com/a/7IkKyFD
pi_184730998
thanks! Vanavond ff lezen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184862202
Heb het gelezen :D Vraagt toch wel erg veel van mijn flexibiliteit ben ik bang. Hoewel ik op zich prima met die gasten zou kunnen lullen in het Pools ^O^

Maar DUUR :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184863769
Tja is 1 voorbeeld van 1 reis he ;)

Op YouTube is er ook wat te vinden van een stel vloggers die meegaan op een Russische atoomijsbreker..
pi_184864053
Op eoa manier trekt het me gewoon heel erg. De noodgedwongen rust, het uit handen geven van planning. Voor een control freak als ik is dat eigenlijk hetzelfde als een bungeejump of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184864981
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Op eoa manier trekt het me gewoon heel erg. De noodgedwongen rust, het uit handen geven van planning. Voor een control freak als ik is dat eigenlijk hetzelfde als een bungeejump of zo.
Doen dus. :) ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_184865015
Kies dan even een goede route en breng die "short snorter" thuis. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_184865550
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Op eoa manier trekt het me gewoon heel erg. De noodgedwongen rust, het uit handen geven van planning. Voor een control freak als ik is dat eigenlijk hetzelfde als een bungeejump of zo.
Gewoon doen dan ja. Je hoeft niet alles 100% te kunnen verklaren/of je overal voor verdedigen :7 Als het je trekt, dan trekt het je .
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:10:44 #176
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_186127970
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:47 schreef Cobra4 het volgende:
Kies dan even een goede route en breng die "short snorter" thuis. :D
Oh wauw, niet gezien nog. Wat bedoel je precies eigenlijk? Ik ben recentelijk weer in dat boek gaan lezen :)

quote:
Oeh ff kijken *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:41:47 #177
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_186128719
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh wauw, niet gezien nog. Wat bedoel je precies eigenlijk? Ik ben recentelijk weer in dat boek gaan lezen :)
[..]

Oeh ff kijken *O*
Naar de VS op zo'n vrachtschip en jouw "short snorter" aan familie van één van die militairen overhandigen. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:57:00 #178
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_186129089
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:41 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Naar de VS op zo'n vrachtschip en jouw "short snorter" aan familie van één van die militairen overhandigen. :D
Nja, we hadden in juli '17 de identificatie afgerond en geconstateerd dat de laatste weduwe net in maart '17 overleden was hmm. Dus jah, dat wordt hooguit achter kinderen aan gaan dan :') Moeten we die eerst weer opsnorren. Ik.

Eerst maar eens een stukje erover schrijven in het bankbiljettenblad :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie woensdag 10 april 2019 @ 01:54:34 #179
169210 liesje1979
pi_186130836
Ik juich het toe want dit is kennelijk iets wat je graag zou doen al denk ik dat het niets voor jou is. Je ej! :D Verheug me alvast op de travelsnack. O+
pi_186130899
Wat een burgertopic

Gewoon doen TS
pi_186131669
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nja, we hadden in juli '17 de identificatie afgerond en geconstateerd dat de laatste weduwe net in maart '17 overleden was hmm. Dus jah, dat wordt hooguit achter kinderen aan gaan dan :') Moeten we die eerst weer opsnorren. Ik.

Eerst maar eens een stukje erover schrijven in het bankbiljettenblad :)
True.

Oh tof! Hou me op de hoogte wil je?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 10 april 2019 @ 10:24:36 #182
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_186133656
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 01:54 schreef liesje1979 het volgende:
Ik juich het toe want dit is kennelijk iets wat je graag zou doen al denk ik dat het niets voor jou is. Je ej! :D Verheug me alvast op de travelsnack. O+
Gaat zeker niet voor volgend jaar zomer gebeuren hoor :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 april 2019 @ 08:32:02 #183
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186392469
Ik zou niet weten waarom ik wekenlang op een containerschip zou moeten varen, zonder internet, met als enig uitzicht de zee en er ook nog es voor moet BETALEN.

Maar ieder zijn ding :)
pi_186400619
Ik geloof er ook niks van dat-ie het echt gaat doen. Leuk plannetje om een beetje over te dagdromen, verder niet.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_186402427
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 08:32 schreef dagobertE6 het volgende:
Ik zou niet weten waarom ik wekenlang op een containerschip zou moeten varen, zonder internet, met als enig uitzicht de zee en er ook nog es voor moet BETALEN.

Maar ieder zijn ding :)
Niet alleen betalen, maar eigenlijk: veel meer betalen dan voor het vliegtuig.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_186422395
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:27 schreef miro86 het volgende:

[..]

Niet alleen betalen, maar eigenlijk: veel meer betalen dan voor het vliegtuig.
relatief (uurprijs) zal meevallen? Ik gok het vliegtuig tussen de 50 en 100 euro per uur
pi_186426639
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:26 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

relatief (uurprijs) zal meevallen? Ik gok het vliegtuig tussen de 50 en 100 euro per uur
Met een beetje geluk zit je intercontinentaal op 20-25 euro per uur (mijn eerste zoektocht leverde 22e/u op). Maar dit is een totaal verkeerde metric. Je wilt zo goedkoop mogelijk ergens zijn en zo snel mogelijk. Je minimaliseert dus prijs per km en als tweede functie maximaliseer je km per uur.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  One tough cookie donderdag 25 april 2019 @ 22:07:47 #188
169210 liesje1979
pi_186426846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 17:36 schreef DonVincenzo het volgende:
Ik geloof er ook niks van dat-ie het echt gaat doen. Leuk plannetje om een beetje over te dagdromen, verder niet.
Lol jij kent Fles geloof ik niet. Ongetwijfeld zal het nog wel even duren maar ik denk zeker dat hij het een keer gaat doen.
pi_186428711
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:59 schreef miro86 het volgende:

[..]

Maar dit is een totaal verkeerde metric. Je wilt zo goedkoop mogelijk ergens zijn en zo snel mogelijk.
ook in het geval van ts?
pi_186433650
quote:
11s.gif Op donderdag 25 april 2019 22:07 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Lol jij kent Fles geloof ik niet. Ongetwijfeld zal het nog wel even duren maar ik denk zeker dat hij het een keer gaat doen.
Na de Fyra actie in Napels, sta ik nergens meer van te kijken. ^O^
  vrijdag 26 april 2019 @ 20:00:54 #191
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_186443335
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:27 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

ook in het geval van ts?
Jong0ns O+ Dat het niet de snelste en ook niet de goedkoopste manier van reizen is, by a considerable margin, dat is me genoegzaam duidelijk. Inderdaad, daar gaat het helemaal niet om. En eerlijk gezegd WIL ik helemaal niet naar 'Murica als zo'n experience ook met een ander einddoel mogelijk is (wat inmiddels ruimschoots aangetoond is). En verder, wat Liesje en Sander zeggen ^O^ .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 april 2019 @ 21:27:52 #192
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_186445349
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:39 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Na de Fyra actie in Napels, sta ik nergens meer van te kijken. ^O^
For the uninformed :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188222952
@Dr_Flash

Hier nog iemand via ACL, Britse rederij.

  woensdag 31 juli 2019 @ 16:12:29 #194
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_188223000
Goeie muziek! Vanavond ff kijken :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188224250
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2019 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeie muziek! Vanavond ff kijken :9
Ik zit nog steeds te hopen dat je het gaat doen. Verheug me nu al op dat reisverslag, wat een genot gaat dat worden zeg. Lijkt me echt fantastisch dit idee, ik snap je wel Flash _O_
pi_188224264
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 17:47 schreef alopio het volgende:

[..]

Ik zit nog steeds te hopen dat je het gaat doen.
Groepsdruk dit dat..
  woensdag 31 juli 2019 @ 18:15:17 #197
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_188224599
Het zit niet op afzienbare termijn in de planning iig :) Maar het lijkt me nog steeds vet tof :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188226248
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 17:48 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Groepsdruk dit dat..
Uiteraard, de verslagen van Flash zijn altijd tof, dit zou de kroon op z’n werk zijn.
pi_188305893
Groenland was al een mooie kroon
pi_188306842
quote:
15s.gif Op woensdag 10 april 2019 02:31 schreef #ANONIEM het volgende:
Wat een burgertopic

Gewoon doen TS
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 17:36 schreef DonVincenzo het volgende:
Ik geloof er ook niks van dat-ie het echt gaat doen. Leuk plannetje om een beetje over te dagdromen, verder niet.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')