Nou, zou ik nog even mee wachten. Bedankt voor je uiterst nuttige bijdrage trouwensquote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:42 schreef Funk__Doc het volgende:
Geen daden, maar woorden.
Sluit dit topic maar.
Tofheidquote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens rond de eerste helft van juni volgend jaar ga ik in een week van Rotterdam naar Dublin op en neer met een feeder. Technisch gezien zelfs een small feeder. Een middelgroot containerschip met een capaciteit van 868 TEU (Twenty foot Equivalent Units, zegmaar van die halve containers). Zoeentje dus![]()
[ afbeelding ]
Meer details volgen nog natuurlijk. Ik ben benieuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens rond de eerste helft van juni volgend jaar ga ik in een week van Rotterdam naar Dublin op en neer met een feeder. Technisch gezien zelfs een small feeder. Een middelgroot containerschip met een capaciteit van 868 TEU (Twenty foot Equivalent Units, zegmaar van die halve containers). Zoeentje dus![]()
[ afbeelding ]
Meer details volgen nog natuurlijk. Ik ben benieuwd!
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 17:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
TofheidZeeziekte is een keuzeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen idee, zien we dan wel weer. Het is bij uitstek een reis voor de beginnende cargo ship passagier begreep ik. Waar het ook is hoop ik wel even een paar uurtjes eruit te kunnen natuurlijk, al is het varen natuurlijk de hoofdmoot van de pret.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 17:41 schreef FranticDJ het volgende:
[..]heb zelf op een feeder met de dubbele capaciteit gepeddeld op de Noordzee, jaren geleden
Mooi werk
en kans dat je in Dublin een nachtje over ligt.
Zou er trouwens niet op vertrouwen dat het Dublin wordt als 't volgend jaar is hoor. Die charters kunnen nogal snel wijzigen.
Heldquote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens rond de eerste helft van juni volgend jaar ga ik in een week van Rotterdam naar Dublin op en neer met een feeder. Technisch gezien zelfs een small feeder. Een middelgroot containerschip met een capaciteit van 868 TEU (Twenty foot Equivalent Units, zegmaar van die halve containers). Zoeentje dus![]()
[ afbeelding ]
Meer details volgen nog natuurlijk. Ik ben benieuwd!
Daar is dit ook inderdaad min of meer een proefexcursie voor ja. Maar ik heb begrepen dat de schema's dermate instabiel zijn die kant op dat dat gewoon niet reëel is. Zo moet je er rekening mee houden dat zo'n boot op het laatst (voor wat dat dan waard is) tot 12 dagen eerder of later kan vertrekken dan de planningquote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:28 schreef alopio het volgende:
[..]
Held![]()
En dit is het begin natuurlijk, ik verwacht in 2021 de reis naar “Murica”
Moet je met een ander schip dan een container schip gaanquote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar is dit ook inderdaad min of meer een proefexcursie voor ja. Maar ik heb begrepen dat de schema's dermate instabiel zijn die kant op dat dat gewoon niet reëel is. Zo moet je er rekening mee houden dat zo'n boot op het laatst (voor wat dat dan waard is) tot 12 dagen eerder of later kan vertrekken dan de planning![]()
Dat betekent dat ik voor een overtocht van 15 dagen een aaneengesloten periode van 39 dagen vrij moet zijn. Nog zonder dat ik aan de overkant iets kan plannen. Dat is niet reëel
General Cargo?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat voor dan? Meevaren op een tanker of een gas- of chemicaliënboot zou verboden zijn.
En wat moet ik daaronder verstaan?quote:
Alles wat niet onder de noemer tanker/roro/bulk valtquote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat moet ik daaronder verstaan?Kolen / erts of zo?
Maar eens zien dan. Eerst eens kijken hoe dit bevalt. En dan onderzoeken hoe het soort vracht van invloed is op de instabiliteit van de planning. Want dat zie ik nu even nietquote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Alles wat niet onder de noemer tanker/roro/bulk valt
Kistjes, pallets, zakjes, you name it.
Containers/RoRo is toch echt het stabielst hoor. Dat verhaal wat jij noemt herken ik totaal niet van containers..quote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar eens zien dan. Eerst eens kijken hoe dit bevalt. En dan onderzoeken hoe het soort vracht van invloed is op de instabiliteit van de planning. Want dat zie ik nu even niet
ja, ken wel weze, maar als Globoship dat zegt dan neem ik dat aan. Schijnt dat het met name het afgelopen jaar een drama was. Ja goed, het kan meevallen natuurlijk. Maar ik kan niet zeggen "Hey baas weet je nog dat ik over anderhalve week op vakantie zou gaan? Nou ik hoor net dat ik morgen vertrek, krijg je de hik ff?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:06 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Containers/RoRo is toch echt het stabielst hoor. Dat verhaal wat jij noemt herken ik totaal niet van containers..
Timeslots liggen vaak al maanden van te voren vast.
Tof Fles!quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens rond de eerste helft van juni volgend jaar ga ik in een week van Rotterdam naar Dublin op en neer met een feeder. Technisch gezien zelfs een small feeder. Een middelgroot containerschip met een capaciteit van 868 TEU (Twenty foot Equivalent Units, zegmaar van die halve containers). Zoeentje dus![]()
[ afbeelding ]
Meer details volgen nog natuurlijk. Ik ben benieuwd!
Ja dat snap ik wel hoorquote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, ken wel weze, maar als Globoship dat zegt dan neem ik dat aan. Schijnt dat het met name het afgelopen jaar een drama was. Ja goed, het kan meevallen natuurlijk. Maar ik kan niet zeggen "Hey baas weet je nog dat ik over anderhalve week op vakantie zou gaan? Nou ik hoor net dat ik morgen vertrek, krijg je de hik ff?"
Vet coolquote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens rond de eerste helft van juni volgend jaar ga ik in een week van Rotterdam naar Dublin op en neer met een feeder. Technisch gezien zelfs een small feeder. Een middelgroot containerschip met een capaciteit van 868 TEU (Twenty foot Equivalent Units, zegmaar van die halve containers). Zoeentje dus![]()
[ afbeelding ]
Meer details volgen nog natuurlijk. Ik ben benieuwd!
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach ja, ik zie het wel. Krijg morgen een gedetailleerde offerte en dan gaan we het weleens allemaal bekijkenHet is hoe dan ook iets wat ik toch een keer gedaan wil hebben
Zeker dankzij mijn bedrage heb je nu snel wat geregeld.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, zou ik nog even mee wachten. Bedankt voor je uiterst nuttige bijdrage trouwens
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |