abonnement Unibet Coolblue
pi_186292249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee maar dat ding is ook nog niet zo lang op de markt. :D
Ik denk het toch haast niet hoor ook niet als langer op de markt, die pakken niet gewoon over wat Nederland keuren doet. Althans dat hoop ik toch.
pi_186292271
offtopic.

Een auto met Begische apk durf ik ongezien in te voeren, een Duitse tuv ook Nederlands apk daar twijfel ik toch zeer sterk.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2019 12:40:07 ]
  donderdag 18 april 2019 @ 12:57:16 #153
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186292476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee. Er ontbreekt, voor het grote publiek in ieder geval, een oorzaak van het ongeluk.

Dat hoeft geen verband te houden met weten, uit onderzoek, ervaring, testresultaten, hoe een dergelijk vervoermiddel veilig kan zijn. En hoe in geval van ongelukken (want die zullen gebeuren, zoals met elk vervoermiddel, er is geen 100% garantie op veiligheid en geen ongelukken) de risico's voor de inzittenden zo klein mogelijk zijn en de kans op (dodelijke en zeer ernstig gewonde) slachtoffers zo laag mogelijk.
Een causaal verband is nog steeds niet openbaar gemaakt, punt. Dus de oorzaak of oorzaken zijn niet bekend. Kun je wel allerlei aannames doen en denken dat je het weet maar zo lang de officiele versie van het onderzoek niet naar buiten komt blijft het gissen. En gissen en wetenschap staan haaks op elkaar
"Hoka Hey!"
pi_186292603
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

Een causaal verband is nog steeds niet openbaar gemaakt, punt.
Moet Dat dan is een overheid verplicht van elk dodelijk ongeluk een onderzoek te publiceren met het causaal verband?
  donderdag 18 april 2019 @ 13:12:47 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186292650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Moet Dat dan is een overheid verplicht van elk dodelijk ongeluk een onderzoek te publiceren met het causaal verband?
er is geen echte schuldige , wel veel ALS, ALS, ALS.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_186292905
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:24 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, ze gaan het niet openbaar maken? En waarom dan niet?
Euhm, ooit gedacht aan de gevolgen die zo'n rapport kunnen hebben voor de bestuurster? Als ook maar enigszins blijkt dat zij deels schuldig is aan het ongeluk, dan zijn er altijd van die mafklappers in NL die het zo'n persoon volledig onmogelijk gaan maken om nog fatsoenlijk te functioneren in de maatschappij.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_186292982
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Euhm, ooit gedacht aan de gevolgen die zo'n rapport kunnen hebben voor de bestuurster? Als ook maar enigszins blijkt dat zij deels schuldig is aan het ongeluk, dan zijn er altijd van die mafklappers in NL die het zo'n persoon volledig onmogelijk gaan maken om nog fatsoenlijk te functioneren in de maatschappij.
Niemand heeft er ook iets aan om alles bekend te maken. De oorzaak weten ze waarschijnlijk allang.
  donderdag 18 april 2019 @ 13:48:06 #158
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186293113
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een pure aanname dit. Maar goed, doe maar lekker heen. Voor mij staat vast dat het menselijke drama rond deze gebeurtenis zwaarder weegt dan welk rapport dan ook.
Precies. Om dit soort drama's in de toekomst te voorkomen moet heel duidelijk zijn wat dit drama heeft veroorzaakt zodat dit aangepast kan worden. 100% veilig krijg je inderdaad niets maar je kan er wel naar streven
"Hoka Hey!"
pi_186293154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:46 schreef matspontius het volgende:

[..]

Waarop baseer je je veronderstelling? Was je er zelf bij?
Nee godzijdank niet. Maar als er daadwerkelijk grote ontwerpfouten in de stint hadden gezeten had dat ding komend schooljaar niet de weg op gemogen.
pi_186293173
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Precies. Om dit soort drama's in de toekomst te voorkomen moet heel duidelijk zijn wat dit drama heeft veroorzaakt zodat dit aangepast kan worden. 100% veilig krijg je inderdaad niets maar je kan er wel naar streven
Zoals ik al zei snap je er geen zak van en klets JIJ uit je nek: wat als niet helemaal duidelijk vast te stellen is hoe dit drama is gebeurd? Dan kun je wel allerlei rapporten gaan samenstellen met halve aannames, maar daar schiet je helemaal niks mee op. Misschien is het wel een combi van menselijk falen en technische mankementen.. voorkom je daarmee een volgend ongeluk? Nee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 18 april 2019 @ 13:54:33 #161
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186293178
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:52 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Nee godzijdank niet. Maar als er daadwerkelijk grote ontwerpfouten in de stint hadden gezeten had dat ding komend schooljaar niet de weg op gemogen.
Nee, duh .... Dat passen ze nu dus o.a. aan. 1 grote ontwerpfout was het weghalen van de noodknop bv
"Hoka Hey!"
pi_186293188
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Precies. Om dit soort drama's in de toekomst te voorkomen moet heel duidelijk zijn wat dit drama heeft veroorzaakt zodat dit aangepast kan worden. 100% veilig krijg je inderdaad niets maar je kan er wel naar streven
En als nou blijkt dat het ongeval door de bestuurster is veroorzaakt? Zij heeft het ongeluk als enige overleefd, dus ik ga ervan uit dat ze wel gehoord is over het ongeval.
Maar misschien kun je even naar Oss rijden om bij dat kinderdagverblijf ouders/leidsters op te wachten en even vragen wat er nu precies gebeurd is. Die zullen het wel weten.
  donderdag 18 april 2019 @ 13:56:34 #163
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186293199
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zoals ik al zei snap je er geen zak van en klets JIJ uit je nek: wat als niet helemaal duidelijk vast te stellen is hoe dit drama is gebeurd? Dan kun je wel allerlei rapporten gaan samenstellen met halve aannames, maar daar schiet je helemaal niks mee op. Misschien is het wel een combi van menselijk falen en technische mankementen.. voorkom je daarmee een volgend ongeluk? Nee.
Allerlei rapporten met halve aannames?? Er komt gewoon 1 technisch rapport waaruit een eventueel technisch falen van de Stint wordt beschreven en daarnaast een algeheel rapport over de gehele gang van zaken rond dit drama.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 18-04-2019 15:03:43 ]
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 april 2019 @ 13:58:11 #164
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186293212
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:55 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

En als nou blijkt dat het ongeval door de bestuurster is veroorzaakt? Zij heeft het ongeluk als enige overleefd, dus ik ga ervan uit dat ze wel gehoord is over het ongeval.
Maar misschien kun je even naar Oss rijden om bij dat kinderdagverblijf ouders/leidsters op te wachten en even vragen wat er nu precies gebeurd is. Die zullen het wel weten.
Jij doet deze aanname, niet ik.

Als enige overleefd? Het is jouw bekend dat er ook nog een kind was dat dit drama heeft overleefd?
"Hoka Hey!"
pi_186293213
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, duh .... Dat passen ze nu dus o.a. aan. 1 grote ontwerpfout was het weghalen van de noodknop bv
Ik snap jouw nieuwsgierigheid niet zo goed, waarom denk jij dat het volk recht heeft op antwoorden?
pi_186293226
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:56 schreef matspontius het volgende:

[..]

Allerlei rapporten met halve aannames?? Er komt gewoon 1 technisch rapport waaruit een eventueel technisch falen van de Stint wordt beschreven en daarnaast een algeheel rapport over de gehele gang van zaken rond dit drama. Jij begrijpen?
Je zegt het zelf al: eventueel. Misschien is het gewoon niet te achterhalen. Verder is je nieuwsgierigheid hiernaar inderdaad echt misplaatst.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 18 april 2019 @ 13:59:44 #167
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186293228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:58 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Ik snap jouw nieuwsgierigheid niet zo goed, waarom denk jij dat het volk recht heeft op antwoorden?
Wat dacht je van het feit dat dit volk heel veel kinderen heeft, die in deze dingen elke dag worden rond gebracht. Reden genoeg lijkt me
"Hoka Hey!"
pi_186293244
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:59 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat dacht je van het feit dat dit volk heel veel kinderen heeft, die in deze dingen elke dag worden rond gebracht. Reden genoeg lijkt me
Je kunt hooguit zeggen dat je niet wil dat je kind in een stint vervoerd wordt. Is dat nou zo moeilijk om zelf te bedenken?
pi_186293315
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, dat wordt een leuke situatie op de dagverblijven en scholen. Het ene kind wel, het andere niet. Ik zeg niet dat de Stint niet gebruikt kan worden. Maar alleen dan als de oorzaak bekend is en de eventuele technische oorzaak hiervan is aangepast en gecontroleerd
Nou gezien het feit dat hij komend schooljaar weer de weg op mag zal dat inmiddels wel gebeurt zijn. Wat heeft het voor nut om verder te graven? Het was een vreselijk ongeluk, shit happens.
pi_186293332
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:04 schreef matspontius het volgende:

[..]

Alweer een aanname. je doet er nog al wat _O-
Over aannames gesproken:

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 07:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Een doofpot dus

quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 22:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Uiteraard moet dat meer als 5 maanden duren. Is natuurlijk ook een heel ingewikkeld apparaat zo'n Stint, vergelijkbaar met een Airbus of dergelijks. Getuigen waren er ook amper, gezien het tijdstip en het gesloten spoor.

Andere soortgelijke cases? Serieus?
Er waren tientallen getuigen ten tijde van het ongeluk.
Je maakt jezelf compleet belachelijk met je drang naar dat NFI rapport.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 18 april 2019 @ 14:13:27 #171
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186293346
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Over aannames gesproken:
[..]

[..]

Er waren tientallen getuigen ten tijde van het ongeluk.
Je maakt jezelf compleet belachelijk met je drang naar dat NFI rapport.
We zullen zien wie er belachelijk is als het rapport er is. Maar dat doet er niet toe, het gaat om het voorkomen van nog zo'n drama. Niet wie er hier gelijk heeft
"Hoka Hey!"
pi_186293373
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het nut is voorkomen dat dit niet nog eens gebeurt! 4 dode kinderen shit happens noemen - tja
En waarom moet JIJ dan weten wat er precies gebeurd is? Wat heb jij eraan?
pi_186293436
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:40 schreef matspontius het volgende:

[..]

Je kletst uit je nek, dat is wel duidelijk. Alleen maar vanuit het eigen perspectief redeneren. Dat menselijke aspect bepaal jij niet.

De enige juiste reden dat de overheid dit niet openbaar zou maken is het feit dat ze zelf bloed aan hun handen hebben. Ze proberen het nu te rekken zodat de "volkswoede" een beetje is overgewaaid. Tenminste dat hopen ze
Gaat het hier nog steeds over een voertuig dat door pech op het spoor is stil komen te staan, net zoals dat met een taxibusje met pech ook gewoon het geval kan zijn?
pi_186293577
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, dat wordt een leuke situatie op de dagverblijven en scholen. Het ene kind wel, het andere niet. Ik zeg niet dat de Stint niet gebruikt kan worden. Maar alleen dan als de oorzaak bekend is en de eventuele technische oorzaak hiervan is aangepast en gecontroleerd
Gewoon voor stunt weigerende ouders wordt een ander uurtarief gehanteerd zo moeilijk hoeft het niet te zijn in onze op cijfertjes gebaseerde maatschappij.
  Moderator donderdag 18 april 2019 @ 15:17:37 #175
5428 crew  miss_sly
pi_186294123
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gewoon voor stunt weigerende ouders wordt een ander uurtarief gehanteerd zo moeilijk hoeft het niet te zijn in onze op cijfertjes gebaseerde maatschappij.
Ouders die niet willen dat hun kind in een stint worden vervoerd kiezen simpelweg voor een BSO dat geen stints gebruikt. Het is niet zo moeilijk als mats-dinges het stelt, hoor :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186295028
Een foto die niet bekend mag worden kunnen ze toch ook geven waarom dit rapport, als het er is, dan niet?
  Moderator donderdag 18 april 2019 @ 16:23:10 #177
5428 crew  miss_sly
pi_186295054
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:21 schreef john2406 het volgende:
Een foto die niet bekend mag worden kunnen ze toch ook geven waarom dit rapport, als het er is, dan niet?
Even voor de beeldvorming: een heel stomme fout die is gemaakt gebruik je nu als argument om iets anders vrij te geven? Die logica ontgaat me volledig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186295068
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Even voor de beeldvorming: een heel stomme fout die is gemaakt gebruik je nu als argument om iets anders vrij te geven? Die logica ontgaat me volledig.
Stapelen de fouten zich niet een beetje op?
  Moderator donderdag 18 april 2019 @ 16:25:51 #179
5428 crew  miss_sly
pi_186295104
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stapelen de fouten zich niet een beetje op?
Dus de logica is om te vragen om er nog meer te maken? Niet om toch in ieder geval te proberen ze te voorkomen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186295122
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus de logica is om te vragen om er nog meer te maken? Niet om toch in ieder geval te proberen ze te voorkomen?
Daar gaat het fout proberen te voorkomen, het mag gewoon niet gebeuren vind ik.
pi_186295140
Aan inkomen, salaris hangen verplichtingen is ook in ding wat ik altijd voorgehouden heb gekregen, het is geen eenrichtingsverkeer.
  Moderator donderdag 18 april 2019 @ 16:28:14 #182
5428 crew  miss_sly
pi_186295143
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Daar gaat het fout proberen te voorkomen, het mag gewoon niet gebeuren vind ik.
Uiteraard, maar jij gebruikt het als argument om een rapport openbaar te maken. Een rapport waarvan je overigens niet eens weet of het al bestaat, volledig is en bestemd is voor publiek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186295165
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uiteraard, maar jij gebruikt het als argument om een rapport openbaar te maken. Een rapport waarvan je overigens niet eens weet of het al bestaat, volledig is en bestemd is voor publiek.
Nou nee niet zozeer daarvoor alleen voor aan te geven dat er wat veel foutjes zijn, daarom, is die/dat stapel(tje) niet topzwaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2019 16:33:07 ]
pi_187026146
Er komt - zoals verwacht - een monument in het Elzeneindpark een stukje verderop:

https://nos.nl/artikel/22(...)n-stint-ongeluk.html
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 10 juli 2019 @ 19:44:06 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187850809
Stint mag weer de weg op....
quote:
bron: nu.nl 10 juli 2019 17:38
De stint mag aan het begin van het nieuwe schooljaar definitief weer de weg op. Wel moet de elektrische bolderkar, die vooral door kinderdagverblijven wordt gebruikt, aan bepaalde voorwaarden voldoen, schrijft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
....
Om tien kinderen te vervoeren, moet de bestuurder ten minste achttien jaar oud zijn en een rijvaardigheidstraining hebben gedaan.
...
Kga benieuwd zijn of en hoeveel verblijven het voertuig gaan inzetten en in hoeverre de fabrikant (voor die tijd ?) de techniek heeft aangepast.

Voor de lezers, hier de stukken.
Formeel moet het voertuig eerst nog worden aangeduid als bijzondere bromfiets. De inspectie SZW (Sociale Zaken Werkgelegenheid) heeft daarbij gewezen op te nemen maatregelen tegen het kantelen, het zicht vanaf de bestuurdersplaats en de signalering van dit soort voertuigen.

Saillant, kan ik vooralsnog niets vinden over zaken m.b.t. of oorzaak van het trieste ongeluk. Het OM maakte vorige week bekend niet te weten waardoor het ongeluk is veroorzaakt.
Kortom, "we" zijn hier aan het kleiduiven schieten waarbij men doet wat het beste lijkt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187853395
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:44 schreef Vallon het volgende:
Stint mag weer de weg op....
[..]

Kga benieuwd zijn of en hoeveel verblijven het voertuig gaan inzetten en in hoeverre de fabrikant (voor die tijd ?) de techniek heeft aangepast.

Voor de lezers, hier de stukken.
Formeel moet het voertuig eerst nog worden aangeduid als bijzondere bromfiets. De inspectie SZW (Sociale Zaken Werkgelegenheid) heeft daarbij gewezen op te nemen maatregelen tegen het kantelen, het zicht vanaf de bestuurdersplaats en de signalering van dit soort voertuigen.

Saillant, kan ik vooralsnog niets vinden over zaken m.b.t. of oorzaak van het trieste ongeluk. Het OM maakte vorige week bekend niet te weten waardoor het ongeluk is veroorzaakt.
Kortom, "we" zijn hier aan het kleiduiven schieten waarbij men doet wat het beste lijkt.
Hoeveel ouders de Stint nog vertrouwen wil ik eerder weten.
  donderdag 11 juli 2019 @ 08:05:27 #187
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187858758
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:44 schreef Vallon het volgende:
Stint mag weer de weg op....
[..]

Kga benieuwd zijn of en hoeveel verblijven het voertuig gaan inzetten en in hoeverre de fabrikant (voor die tijd ?) de techniek heeft aangepast.

Voor de lezers, hier de stukken.
Formeel moet het voertuig eerst nog worden aangeduid als bijzondere bromfiets. De inspectie SZW (Sociale Zaken Werkgelegenheid) heeft daarbij gewezen op te nemen maatregelen tegen het kantelen, het zicht vanaf de bestuurdersplaats en de signalering van dit soort voertuigen.

Saillant, kan ik vooralsnog niets vinden over zaken m.b.t. of oorzaak van het trieste ongeluk. Het OM maakte vorige week bekend niet te weten waardoor het ongeluk is veroorzaakt.
Kortom, "we" zijn hier aan het kleiduiven schieten waarbij men doet wat het beste lijkt.
Te zot voor woorden dit. Welkom in Nederland waar de commercie en het eigen ego duidelijk boven de veiligheid van kinderen staat. Als kinderdagverblijf zou ik pas zo'n bak weer in dienst nemen als de oorzaak van het ongeluk bekend is en indien mogelijk daar de nodige aanpassingen op worden gedaan. Zeker niet eerder!

Ik begin me steeds meer af te vragen of de overheid of bepaalde ministers geen essentiele info over dit drama verborgen houdt om zo de (politieke) verantwoordelijken te beschermen
"Hoka Hey!"
pi_187858815
Ha de complotdenkers zijn ook weer aanwezig met de gedachte dat een overheid een absolute veiligheid voor alle tere zieltjes moet garanderen. :')
  donderdag 11 juli 2019 @ 08:38:02 #189
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187858994
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:14 schreef Basp1 het volgende:
Ha de complotdenkers zijn ook weer aanwezig met de gedachte dat een overheid een absolute veiligheid voor alle tere zieltjes moet garanderen. :')
Wat is dit voor een flauwekul? Een meldplicht van gedane aanpassingen en de daarop volgende controle door de overheid was hier op zijn plaats geweest. Beide niet uitgevoerd. Daar zijn mensen verantwoordelijk voor - als je een vermoeden hebt dat dit stinkt ben je een complot denker?
"Hoka Hey!"
pi_187859159
Meldplicht nog meer regeltjes nog meer gezeik als er conflicterende regeltjes zijn, nog meer zwarte pieten door de verschillende regeltjes wat snap je daar niet aan?
  donderdag 11 juli 2019 @ 09:12:15 #191
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187859299
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:56 schreef Basp1 het volgende:
Meldplicht nog meer regeltjes nog meer gezeik als er conflicterende regeltjes zijn, nog meer zwarte pieten door de verschillende regeltjes wat snap je daar niet aan?
Ja, het blijk wel in dit geval o.a. wel dat het allemaal maar flauwekul is die regeltjes en zo, is het niet? Waarom hebben we überhaupt regels in dit land? Snap jij dat wel?
"Hoka Hey!"
pi_187861351
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 09:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, het blijk wel in dit geval o.a. wel dat het allemaal maar flauwekul is die regeltjes en zo, is het niet?
De oorzaak van dit noodlottige ongeluk is niet bekend meer regels die dan helemaal niet meer na te leven zijn gaan daar niets aan veranderen.
  donderdag 11 juli 2019 @ 12:17:54 #193
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187861514
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De oorzaak van dit noodlottige ongeluk is niet bekend meer regels die dan helemaal niet meer na te leven zijn gaan daar niets aan veranderen.
Nog niet bekend of het niet bekend willen maken - nuance verschil
"Hoka Hey!"
pi_187862557
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:17 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nog niet bekend of het niet bekend willen maken - nuance verschil
Het niet bekend willen maken is een hersenspinsel in jou hoofd. OmAls je ervan overtuigd bent beroep je dan als burger op de openbaarheid van bestuur en vraag alles op als je het niet vertrouwd. Dat is geen nuance verschil maar hoe onze maatschappij en overheid werkt.
pi_187862594
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het niet bekend willen maken is een hersenspinsel in jou hoofd. OmAls je ervan overtuigd bent beroep je dan als burger op de openbaarheid van bestuur en vraag alles op als je het niet vertrouwd. Dat is geen nuance verschil maar hoe onze maatschappij en overheid werkt.
Wanneer krijgen ze in de tweede kamer dingen te zien, en als is het niet gemanipuleerd?
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:23:36 #196
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187862652
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:17 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nog niet bekend of het niet bekend willen maken - nuance verschil
Die meid is gewoon in paniek geraakt en heeft met volgas op die trein afgereden
Volgas dan kun je remmen wat je wilt , gaat ie echt niet stoppen

fout is dus een aparte gashendel , niet in het handvat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:25:38 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187862687
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die meid is gewoon in paniek geraakt en heeft met volgas op die trein afgereden
Volgas dan kun je remmen wat je wilt , gaat ie echt niet stoppen

fout is dus een aparte gashendel , niet in het handvat
Goed zo, lekker iemand zonder enige kennis van de feiten gaan beschuldigen van meervoudige dood door schuld, zo kennen we je weer ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187862703
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die meid is gewoon in paniek geraakt en heeft met volgas op die trein afgereden
Volgas dan kun je remmen wat je wilt , gaat ie echt niet stoppen

fout is dus een aparte gashendel , niet in het handvat
Ik heb zelfs op de fits een schakelaar remlicht en electro motor onklaar!
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:27:17 #199
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187862711
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De oorzaak van dit noodlottige ongeluk is niet bekend meer regels die dan helemaal niet meer na te leven zijn gaan daar niets aan veranderen.
Maar leg nog eens uit waarom dit voertuig voor personenvervoer "regelvrij" op de openbare weg mag verkeren en andere voertuigen niet?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:29:21 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187862751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Goed zo, lekker iemand zonder enige kennis van de feiten gaan beschuldigen van meervoudige dood door schuld, zo kennen we je weer ^O^
nee geen schuld, er is gewoon een gashendel in het handvat , die moet je loslaten als je wilt remmen
In paniek kun je dat niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187862797
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee geen schuld, er is gewoon een gashendel in het handvat , die moet je loslaten als je wilt remmen
In paniek kun je dat niet
Dus de noodknop ontbreekt, is toch helder dan of niet, of zo een schakelaar in de rem?

Volgens mij zelfs geen pols bandje zoals op een jetski.
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:36:14 #202
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187862894
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die meid is gewoon in paniek geraakt en heeft met volgas op die trein afgereden
Volgas dan kun je remmen wat je wilt , gaat ie echt niet stoppen

fout is dus een aparte gashendel , niet in het handvat
Jij was erbij die dag? Daarvoor waren er overigens geen incidenten geweest met Stints - lees je eerst eens in voordat je met dit soort onzin aankomt
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:37:45 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187862917
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:36 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jij was erbij die dag? Daarvoor waren er overigens geen incidenten geweest met Stints - lees je eerst eens in voordat je met dit soort onzin aankomt
Nee , maar niet ieder kind is gevoelig voor paniek aanvallen

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus de noodknop ontbreekt, is toch helder dan of niet, of zo een schakelaar in de rem?

Volgens mij zelfs geen pols bandje zoals op een jetski.
Nee maar ook een paniek bandje helpt dan niet , alleen een aparte gashendel , die je los moet laten als je wilt remmen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187862999
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee , maar niet ieder kind is gevoelig voor paniek aanvallen
[..]

Nee maar ook een paniek bandje helpt dan niet , alleen een aparte gashendel , die je los moet laten als je wilt remmen
Wat mij betreft mag dat ding zo niet meer op de weg!
Mits daar geen aanpassingen aan gedaan zijn, er zijn ook bestuurder in de bocht vanaf gevallen voor dit geval.
Als je dan niet zoekt dan schrijf ik het wel erbij, en dan helpt dat bandje wel, zelfs als deze bestuurder gesprongen was heel misschien ook.
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:44:56 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187863029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag dat ding zo niet meer op de weg!
Mits daar geen aanpassingen aan gedaan zijn, er zijn ook bestuurder in de bocht vanaf gevallen voor dit geval.
Als je dan niet zoekt dan schrijf ik het wel erbij, en dan helpt dat bandje wel, zelfs als deze bestuurder gesprongen was heel misschien ook.
Ja Als ze eraf gesprongen was en Als er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187863052
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

J als ze eraf gesprongen was en er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
Het ontwerp of het vervolg ontwerp daar werd toch de noodknop bij verwijderd of niet?
En als niet daar, ik neem aan dat de stint ook remlichten heeft, zelfs die kan men als in werking de motor laten uitschakelen, met een relais.
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:46:33 #207
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187863053
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja Als ze eraf gesprongen was en Als er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
Als jij er ook bij was geweest had je feiten kunnen weergeven. Nu kletst je maar in de ruimte
"Hoka Hey!"
pi_187863067
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja Als ze eraf gesprongen was en Als er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
En als men eraf valt, dan valt die ook stil alleen maar pluspunten, behalve het bandje moet dan wel omgedaan worden.
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:47:54 #209
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187863071
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het ontwerp of het vervolg ontwerp daar werd toch de noodknop bij verwijderd of niet?
En als niet daar, ik neem aan dat de stint ook remlichten heeft, zelfs die kan men als in werking de motor laten uitschakelen, met een relais.
Noodknop zat er bij de 1e versie op. Is bij de volgende versies door de fabrikant verwijderd zonder dit te melden of te laten controleren. Reden: geld gewin?
"Hoka Hey!"
pi_187863089
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

Noodknop zat er bij de 1e versie op. Is bij de volgende versies door de fabrikant verwijderd zonder dit te melden of te laten controleren. Reden: geld gewin?
Gebeurt bij alles hoor, een draadje koper minder in de kabels, brengt al geld op bij voldoende verkochte voertuigen.

Wat mij betreft probeert iedereen het, daarvoor heeft men toch controlerende instanties is het niet?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2019 13:49:58 ]
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:50:53 #211
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187863125
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gebeurt bij alles hoor, een draadje koper minder in de kabels, brengt al geld op bij voldoende verkochte voertuigen.

Wat mij betreft probeert iedereen het, daarvoor heeft men toch controlerende instanties is het niet?
Triest hoe deze maatschappij in elkaar zit. Als dat zo is moet die fabrikant zijn ogen uit zijn kop schamen!
"Hoka Hey!"
pi_187863290
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Als kinderdagverblijf zou ik pas zo'n bak weer in dienst nemen als de oorzaak van het ongeluk bekend is

vrouw aan het stuur
pi_187864158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Als kinderdagverblijf zou ik pas zo'n bak weer in dienst nemen als de oorzaak van het ongeluk bekend is en indien mogelijk daar de nodige aanpassingen op worden gedaan. Zeker niet eerder!

Ik liet mijn kinderen er helemaal niet meer mee vervoeren dan!

Dan bloed het uiteindelijk wel dood.
  donderdag 11 juli 2019 @ 20:38:22 #214
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187869974
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik liet mijn kinderen er helemaal niet meer mee vervoeren dan!

Dan bloed het uiteindelijk wel dood.
Mijn kinderen gaan zeker niet in zo'n kreng zitten - die lopen gewoon
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:10:55 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187870446
Hoop (begrijpelijke) emotie allemaal. Wat ik mij wel afvraag hoe dan nu verder ?

Elke handeling brengt een zeker gevaar met zich mee en hier is het onduidelijk wat nu precies de oorzaak was (geweest). Degene die betrokkenheid hebben en dan vooral bestuurders zullen zich zeker afvragen of en in hoeverre, het ongeluk te voorkomen was geweest.

Ik hoop en ga er vanuit dat vrijspraak zal volgen en dat nabestaanden hulp blijven krijgen bij verwerking van hun verlies.

Laten we het voorval vooral gebruiken om het doelgebruik van de Stint te verbeteren. Betere (nood)remmen, controles en (verkeers)opleiding lijken daarbij zinnig.
Of ouders dan wel of niet hun kinderen willen laten vervoeren, blijft een zelf te maken afweging. De één laat z'n kind zelfstandig naar school fietsen/lopen en de ander is nog ongerust met een Volvo verpakking.

Sec technisch mis ik de inbreng van de spoorwegen. Die zou moeten zorgen dat treinen niet in botsing kunnen komen met andere kwetsbare weggebruikers. Een knipperlicht of slagboom is voor mij onvoldoende. Op een snelweg maak je ook geen voetgangersoversteekplaats meer.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:15:20 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187870538
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:10 schreef Vallon het volgende:


Sec technisch mis ik de inbreng van de spoorwegen.
Die zou moeten zorgen dat treinen niet in botsing kunnen komen met andere kwetsbare weggebruikers. Een knipperlicht of slagboom is voor mij onvoldoende.

Klopt , de overheid heeft bij de vangrails ook van onder dicht gemaakt in bochten zodat de motorrijders niet meer hun hoofd verliezen

Zo had spoorwegen de afsluiting dubbel moeten uitvoeren onder- en boven balk dubbele balk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 12 juli 2019 @ 14:39:17 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187882086
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:15 schreef michaelmoore het volgende:

Zo had spoorwegen de afsluiting dubbel moeten uitvoeren onder- en boven balk dubbele balk
Je ridiculiseert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De spoorwegen moeten zich inspannen dat kwetsbaar verkeer niet door haar gebruiksaanwezigheid kan verongelukken. Dat kan door de spoorlijnen te omhekken, detectie/waarschuwingssystemen aan te brengen, kruisingen te scheiden middels viaducten (tunnels, bruggen).

Ik kan mij idd met jouw idee ook voorstellen dat een spoorwegovergang, trapsgewijs wordt beveiligd. Eerste zone is die van de slagboom en de tweede zone die van blokkade. Daarbij dat een spoorwegovergang niet overdwars maar in/met een zigzag wordt overgestoken. Denk aan het "doorrenhekje" dat je bij veel scholen vindt.

En dan nog zullen er ongetwijfeld ongelukken gebeuren die je dan kunt gebruiken om systeemverbeteringen aan te brengen en zo nodig bepaald gebruik, desnoods tijdelijk, zal verbieden. Een beetje, ik maak de link maar weer, zoals de luchtvaart omgaat met incidenten: niet om iemand aansprakelijk te stellen maar het gebruik ervan veiliger te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 12 juli 2019 @ 21:07:30 #218
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187889712
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:10 schreef Vallon het volgende:

Sec technisch mis ik de inbreng van de spoorwegen. Die zou moeten zorgen dat treinen niet in botsing kunnen komen met andere kwetsbare weggebruikers. Een knipperlicht of slagboom is voor mij onvoldoende. Op een snelweg maak je ook geen voetgangersoversteekplaats meer.
Ik niet. Uiteindelijk kan elke eigenwijze, kwetsbare weggebruiker onder een trein fietsen/lopen/springen. Praktisch onhaalbaar.

Ik ben benieuwd wat er komt van de "oplossingen" van de overheid.
Rijbewijs, maximaal aantal te vervoeren personen, maar ook technische keuring, toelating op de weg, verzekering, periodieke keuring?
We hebben het nog steeds niet over een stepje voor je eigen kind, maar over een commercieel vervoersmiddel zonder technische inspectie, toelatingseisen, eisen aan bestuurder, vervoersinrichting, passieve veiligheid, periodieke controles.

De minister heeft het rücksichtslos toegelaten op de weg want "leuk". En dat wordt zeer angstvallig vermeden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 22:09:10 #219
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187890655
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik niet. Uiteindelijk kan elke eigenwijze, kwetsbare weggebruiker onder een trein fietsen/lopen/springen. Praktisch onhaalbaar.
Wil of kan je onderscheid maken tussen opzet of onschuld ?
En is het werkelijk onhaalbaar ? Door de Stint te verbieden, voorkom je geen gelijksoortige ongelukken met bv. een scootmobiel of mijn part een (bak)fiets met kinderen.

Voorkomen van slachtoffers is een combinatie. Het lijkt mij niet zo moeilijk om kwetsbare gebruikers, tegen een al of niet eigen fout te beschermen.
quote:
Ik ben benieuwd wat er komt van de "oplossingen" van de overheid.
Rijbewijs, maximaal aantal te vervoeren personen, maar ook technische keuring, toelating op de weg, verzekering, periodieke keuring?
Zover nu bekend, had en zal dat het ongeluk niet hebben voorkomen.
De maatregelen zijn vooral een papieren doekje voor het bloeden.
quote:
We hebben het nog steeds niet over een stepje voor je eigen kind, maar over een commercieel vervoersmiddel zonder technische inspectie, toelatingseisen, eisen aan bestuurder, vervoersinrichting, passieve veiligheid, periodieke controles.
Wettelijk was het voertuig teopgelaten met (idd) zwakke eisen die niet gecontroleerd werden om zo tegemoet te komen aan vrijheden voor de doelgroep w.o. ook vrachtvervoer.

quote:
De minister heeft het rücksichtslos toegelaten op de weg want "leuk". En dat wordt zeer angstvallig vermeden.
Klopt dat het "leuk" moest zijn, wat het ook heel lang was waarbij het incident, hoe triest ook, niet alles bepalend moet gaan zijn. Je mag/kan dan de nodige andere vehikels onder de loep nemen.

Ik kom desalniettemin terug op dat de spoorwegen hier ook een inbreng kan hebben. Een snelrijdend voertuig op rails dat niet kan uitwijken, met een remweg van minimaal enkele honderden meters die een weg kruist van zwakkere verkeersgebruikers....

Het gaat mij niet om schuld maar om mogelijke maatregelen die betrokkenen kunnen nemen.
Je zou ook kunnen denken aan extra begeleiding bij oversteken. En idd.... het verbieden kan dan een mogelijkheid zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 12 juli 2019 @ 23:04:08 #220
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187891462
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 22:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wil of kan je onderscheid maken tussen opzet of onschuld ?
En is het werkelijk onhaalbaar ? Door de Stint te verbieden, voorkom je geen gelijksoortige ongelukken met bv. een scootmobiel of mijn part een (bak)fiets met kinderen.

Voorkomen van slachtoffers is een combinatie. Het lijkt mij niet zo moeilijk om kwetsbare gebruikers, tegen een al of niet eigen fout te beschermen.
Mij lijkt het praktisch onhaalbaar om alle overwegen met anti-doorrijdt beveiliging uit te rusten.

quote:
Zover nu bekend, had en zal dat het ongeluk niet hebben voorkomen.
De maatregelen zijn vooral een papieren doekje voor het bloeden.
Op het apparaat was geen noodknop of andere noodstop voorziening aanwezig. De noodknop zat wel op het eerste model. Een noodknop had het ongeluk wellicht kunnen voorkomen.

quote:
Wettelijk was het voertuig teopgelaten met (idd) zwakke eisen die niet gecontroleerd werden om zo tegemoet te komen aan vrijheden voor de doelgroep w.o. ook vrachtvervoer.
Grove nalatigheid van de minister dus, zie boven.

quote:
Klopt dat het "leuk" moest zijn, wat het ook heel lang was waarbij het incident, hoe triest ook, niet alles bepalend moet gaan zijn. Je mag/kan dan de nodige andere vehikels onder de loep nemen.

Ik kom desalniettemin terug op dat de spoorwegen hier ook een inbreng kan hebben. Een snelrijdend voertuig op rails dat niet kan uitwijken, met een remweg van minimaal enkele honderden meters die een weg kruist van zwakkere verkeersgebruikers....

Het gaat mij niet om schuld maar om mogelijke maatregelen die betrokkenen kunnen nemen.
Je zou ook kunnen denken aan extra begeleiding bij oversteken. En idd.... het verbieden kan dan een mogelijkheid zijn.
Zie boven, praktisch onhaalbaar. De meeste ongelukken met treinen gebeuren door mensen die het beter weten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 23:38:56 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187892152
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 23:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mij lijkt het praktisch onhaalbaar om alle overwegen met anti-doorrijdt beveiliging uit te rusten.
[..]
Zie boven, praktisch onhaalbaar. De meeste ongelukken met treinen gebeuren door mensen die het beter weten.
Vast niet alleen mijn idee, maar nadenkend kan een een zigzag beveiligde doorgang al een - imo best haalbare - verbetering geven tegen het per ongeluk oversteken.
Daarbij bochtjes maken drukt ook de snelheid en voorkomt het onbedoeld doorschieten.

Op lange termijn, waar de spoorwegen overigens wel naartoe werkt, is sws het scheiden van onverenigbare verkeersstromen.
Het zal zeker niet alle ongelukken voorkomen maar een beetje in de richting, is een methode.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Los daarvan is kijken naar voertuig- en gebruikseisen een goede zaak. Hierbij wel in het oog houden dat we dan de boel niet kapot willen reguleren om en vanwege een (nofi) noodlottig incident.

Zelf vind ik de Stint, voor gebruikers een prima middel om groepsgewijs simpel, relatief goedkoop en laagdrempelig er op uit te gaan. Of dat er dan met 8, 10 of 12 kinderen is, laat ik aan techniek en wijsheid van bestuurders.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 13 juli 2019 @ 07:50:03 #222
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187895212
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 23:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Vast niet alleen mijn idee, maar nadenkend kan een een zigzag beveiligde doorgang al een - imo best haalbare - verbetering geven tegen het per ongeluk oversteken.
Daarbij bochtjes maken drukt ook de snelheid en voorkomt het onbedoeld doorschieten.
Het creëren van een barrière die niet (makkelijk) te doorbreken is op elke spoorweg overgang is een flinke investering en er gaat een verantwoordelijkheidsverplaatsing plaats vinden.

Dat laatste is in Nederland sowieso op meerdere vlakken aan de gang (inbreker een pets gegeven? Succes in de bak) en nu krijgt de NS een verantwoordelijkheid om te zorgen dat mensen een overgang niet "per ongeluk" over kunnen steken?
Volgens mij ligt het nog steeds bij de andere verkeersdeelnemers om te zorgen dat je een trein (zwaar, kan niet uitwijken, niet tijdig remmen) niet hindert. Logica heet dat. Net als dat je niet onder een vrachtwagen moet fietsen :X

Als er nu barrières komen waar een Stint of fiets niet doorheen kunnen, maar een motorrijder wel, moeten ze dan weer verzwaard worden? En als er dan een lichte auto doorheen kan, dan weer? En bij een ongeluk met een vrachtwagen, dan weer? Waar houdt het op?

We moeten de verantwoordelijkheid niet verschuiven "om en vanwege een (nofi) noodlottig incident. "

quote:
Los daarvan is kijken naar voertuig- en gebruikseisen een goede zaak. Hierbij wel in het oog houden dat we dan de boel niet kapot willen reguleren om en vanwege een (nofi) noodlottig incident.
Hier ben ik het mee eens, maar kijkend naar andere gemotoriseerde voertuigen op de weg is de Stint een bijzondere, ongereguleerde toevoeging welke gebruikt wordt voor personenvervoer. En dat komt nu naar boven, maar is dus mis gegaan in het toelatingstraject.

quote:
Zelf vind ik de Stint, voor gebruikers een prima middel om groepsgewijs simpel, relatief goedkoop en laagdrempelig er op uit te gaan. Of dat er dan met 8, 10 of 12 kinderen is, laat ik aan techniek en wijsheid van bestuurders.
Niet helemaal eens, veel mensen blijken helaas niet in staat de juiste prioriteiten te geven bij deelname aan het verkeer (telefoon is belangrijker). En de maatschappij kan het ook niet meer accepteren dat ongelukken nu eenmaal gebeuren (zie boven met je wens voor de zwaar beveiligde overgangen?).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_187896829
Ik heb medelijden met de machinist, die dit aan heeft zien komen en compleet machteloos was om er iets aan te doen.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 15:15:53 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187900385
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 07:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het creëren van een barrière die niet (makkelijk) te doorbreken is op elke spoorweg overgang is een flinke investering en er gaat een verantwoordelijkheidsverplaatsing plaats vinden.

Dat laatste is in Nederland sowieso op meerdere vlakken aan de gang (inbreker een pets gegeven? Succes in de bak) en nu krijgt de NS een verantwoordelijkheid om te zorgen dat mensen een overgang niet "per ongeluk" over kunnen steken?
Volgens mij ligt het nog steeds bij de andere verkeersdeelnemers om te zorgen dat je een trein (zwaar, kan niet uitwijken, niet tijdig remmen) niet hindert. Logica heet dat. Net als dat je niet onder een vrachtwagen moet fietsen :X

Als er nu barrières komen waar een Stint of fiets niet doorheen kunnen, maar een motorrijder wel, moeten ze dan weer verzwaard worden? En als er dan een lichte auto doorheen kan, dan weer? En bij een ongeluk met een vrachtwagen, dan weer? Waar houdt het op?
Dat is vooral een gezichtspunt waar "we" vanwege het belang door zijn gehersenspoeld.

Dat "vul in" vanwege constructie(keuze) groot is/niet kan uitwijken moet nog niet maken dat dus anderen zich moeten aanpassen.

Qua spoor zijn er best verbeteringen denkbaar hoe (men) het gevaar van een trein kan ont/uitwijken. Denk aan een kruisspoor, lagere snelheid of idd (genoemd) viaducten of zigzag.
De vraag is idd wat mag het kosten en wie moet/gaat dan (ook de consequentie) betalen.
quote:
We moeten de verantwoordelijkheid niet verschuiven "om en vanwege een (nofi) noodlottig incident. "
[..]
Zeker mee eens :P wat ook geldt voor de andere kanten van het verhaal.

Hoe ver moet, kun en ga je om het voor betrokkenen handelbaar en veilig te houden ?
De vraag die uiteindelijk steeds weer opduikt en in context onmogelijk eenduidig te beantwoorden is.

Ik vind wel dat het verkeer zich in principe moet aanpassen aan de zwakst (toegestane) deelnemer.... wat idd dan de nodige consequenties heeft.

Wat nu effectief gebeurd is dat de voorwaarden voor (gebruik van) de Stint beter aan het licht zijn gekomen en wat worden aangescherpt voor een veiliger gebruik.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 13 juli 2019 @ 15:51:13 #225
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_187901035
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:15 schreef Vallon het volgende:

[..]


Qua spoor zijn er best verbeteringen denkbaar hoe (men) het gevaar van een trein kan ont/uitwijken. Denk aan een kruisspoor, lagere snelheid of idd (genoemd) viaducten of zigzag.
De vraag is idd wat mag het kosten en wie moet/gaat dan (ook de consequentie) betalen.
[..]

Kun je de "denk aan" toelichten? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.

Althans, enkel een ongelijkvloerse kruising snap ik.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 13 juli 2019 @ 16:57:38 #226
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187902190
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is vooral een gezichtspunt waar "we" vanwege het belang door zijn gehersenspoeld.

Dat "vul in" vanwege constructie(keuze) groot is/niet kan uitwijken moet nog niet maken dat dus anderen zich moeten aanpassen.
Oneens.
Het leven is heel simpel. Is iets groter, zwaarder, sneller, sterker dan jij, moet je aan de kant. Of je voorrang hebt of niet speelt zelfs een ondergeschikte rol, dat hebben we allemaal zelf bedacht.

De zogenaamde zwakkere verkeersdeelnemergroep fietsers, fietsen gewoon voor een auto. Voorrang of niet, de auto krijgt toch wel de schuld. Dat ze zelf het onderspit delven qua letsel, blijkt van ondergeschikt belang geworden.
Mij is exact het omgekeerde geleerd.... je kan voorrang hebben, maar van een auto of vrachtwagen win je het niet.

quote:
Hoe ver moet, kun en ga je om het voor betrokkenen handelbaar en veilig te houden ?
De vraag die uiteindelijk steeds weer opduikt en in context onmogelijk eenduidig te beantwoorden is.
Eens, uiteraard. Maar we zijn in Nederland wel aardig grenzen aan het verleggen.

quote:
Ik vind wel dat het verkeer zich in principe moet aanpassen aan de zwakst (toegestane) deelnemer.... wat idd dan de nodige consequenties heeft.
Wederom oneens, zie boven ;)

quote:
Wat nu effectief gebeurd is dat de voorwaarden voor (gebruik van) de Stint beter aan het licht zijn gekomen en wat worden aangescherpt voor een veiliger gebruik.
Ja, laten we hopen dat de minister er van geleerd heeft, maar resultaten uit het verleden.......
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:11:45 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187902479
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:51 schreef Eix het volgende:

[..]

Kun je de "denk aan" toelichten? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.

Althans, enkel een ongelijkvloerse kruising snap ik.
Ik denk aan zoiets.

Kruisspoor: 500/1500m voor een overweggang kan de trein alsnog wisselen van baan om zo iets/iemand op een overgang te ontwijken.
Zigzag: iemand die het spoor oversteekt moet eerst bochtjes nemen. Hiermee voorkom je onbedoeld doorschieten.


Er zal daar vast wel weer iets anders op te bedenken zijn. Het gaat mij vooral om mogelijkheden, die elk op zich natuurlijk wel weer een (welwillende) investering vragen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:16:30 #228
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187902579
Die blokkade is zo slecht nog niet, maar neemt in steden (waar zwakkere verkeersdeelnemers in grote getale aanwezig zijn) teveel ruimte in. Idee 2 al helemaal.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:26:33 #229
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_187902774
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk aan zoiets.

Kruisspoor: 500/1500m voor een overweggang kan de trein alsnog wisselen van baan om zo iets/iemand op een overgang te ontwijken.
Zigzag: iemand die het spoor oversteekt moet eerst bochtjes nemen. Hiermee voorkom je onbedoeld doorschieten.
[ afbeelding ]

Er zal daar vast wel weer iets anders op te bedenken zijn. Het gaat mij vooral om mogelijkheden, die elk op zich natuurlijk wel weer een (welwillende) investering vragen.
Maar zijn dit concepten die al in de praktijk toegepast zijn? Op zich vind ik het wel een mooi staaltje out-of-the-box denken. Dus ik hou me even in om in de reflex van dit-gaat-nooit-werken-omdat te schieten. Maar het roept in ieder geval wel bij mij een hoop vraagtekens op. Zowel qua inhoud als in hoeverre dit bijdraagt aan een oplossing van het probleem.

Bovenal is de vraag op welk systeemniveau je een aanpassing maakt. Als je naar een auto kijkt dan komt een gordel, airbag etc pas van pas bij een ongeval. Idealiter voorkom je dat ongeval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 13-07-2019 17:53:50 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:42:20 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187902991
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:57 schreef daNpy het volgende:
[..]Oneens.
Het leven is heel simpel. Is iets groter, zwaarder, sneller, sterker dan jij, moet je aan de kant. Of je voorrang hebt of niet speelt zelfs een ondergeschikte rol, dat hebben we allemaal zelf bedacht.
Touché. Ik snap het gegeven dat je beter je vege lijf kunt redden dan je recht te nemen.

Het is, qua verkeersrecht, bij ons geen voorrang nemen maar dat vooral krijgen.. wat veel mensen vaak vergeten. Zelf wanneer iemand met gillende sirene komt aanrijden, heeft die nog geen (verschonings)recht om iemand aan te rijden.

Juist dat "recht" van de sterkste staat op gespannen voet met het recht van de zwakste.

Zwaar verkeer is onlosmakelijk verbonden met onze vooruitgang en veiligheid ontstaat door verkregen inzichten. Ook de spoorwegen zijn zich daar wel degelijk bewust van. Niet voor niets zijn die bezig om (onveilige) spoorwegovergangen af te sluiten of die sws ongelijkvloers aan te leggen.
Dat dit gevoelig ligt bij bestaande situaties is vooral een gegeven wat je moet bespreken.

Maar goed, dit zal de Stint ansich nu niet helpen. Wil je dat gebruik structureel veiliger maken zal je moeten denken aan allerlei aanvullende fail-safe/constructies waarmee het apparaat mogelijk z'n doel voorbij gaat schieten.
De minister denkt vooralsnog in termen van beter toezicht, (van) voertuigeisen en opleiding.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:50:13 #231
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187903073
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:42 schreef Vallon het volgende:

Maar goed, dit zal de Stint ansich nu niet helpen. Wil je dat gebruik structureel veiliger maken zal je moeten denken aan allerlei aanvullende fail-safe/constructies waarmee het apparaat mogelijk z'n doel voorbij gaat schieten.
De minister denkt vooralsnog in termen van beter toezicht, (van) voertuigeisen en opleiding.
Te beginnen met de noodknop/dodemansknop die er gewoon op zat bij het eerste type.
Een typegoedkeuring incl vermogen en bijbehorende remmerij.

Het is niet zo dat het allemaal onbekend terrein is, het is gewoon niet toegepast.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_187903149
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk aan zoiets.

Kruisspoor: 500/1500m voor een overweggang kan de trein alsnog wisselen van baan om zo iets/iemand op een overgang te ontwijken.
Zigzag: iemand die het spoor oversteekt moet eerst bochtjes nemen. Hiermee voorkom je onbedoeld doorschieten.
[ afbeelding ]

Er zal daar vast wel weer iets anders op te bedenken zijn. Het gaat mij vooral om mogelijkheden, die elk op zich natuurlijk wel weer een (welwillende) investering vragen.
Dat kruisspoor lijkt me niet realistisch: tramwissels worden door de tram zelf bediend, maar treinwissels niet. En het verzetten ervan kost meerdere seconden. Bovendien wil je de stand niet veranderen net voordat de trein passeert, want als het te laat gebeurt ontspoort de trein.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 13 juli 2019 @ 18:02:02 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187903172
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:26 schreef Eix het volgende:

[..]

Maar zijn dit concepten die al in de praktijk toegepast zijn? Op zich vind ik het wel een leuk staaltje out-of-the-box denken. Dus ik hou me even in om in de reflex van dit-gaat-nooit-werken-omdat te schieten. Maar het roept in ieder geval wel bij mij een hoop vraagtekens op. Zowel qua inhoud als in hoeverre dit bijdraagt aan een oplossing van het probleem.

Bovenal is de vraag op welk systeemniveau je een aanpassing maakt. Als je naar een auto kijkt dan komt een gordel, airbag etc pas van pas bij een ongeval. Idealiter voorkom je dat ongeval.
Ik weet niet of het ergens zo is toegepast. ZigZag oversteken zie wel meer bij fietspaden en scholen die een drukke weg moeten kruisen.
Het zijn verder geen bijzonder moeilijke opties en ja, het vraagt een ander infrastructuur ontwerp.

Waar ik mij hier vooral op richt is dat je wel regels kunt maken en eisen stellen maar ook dat de weg (en het voertuig/gebruik) zelf een deel is van de situatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187903361
Ik begrijp dat er bij de stint nu een bijlage komt en dat alles weer okay is?
  zaterdag 13 juli 2019 @ 18:21:47 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187903402
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat kruisspoor lijkt me niet realistisch: tramwissels worden door de tram zelf bediend, maar treinwissels niet. En het verzetten ervan kost meerdere seconden. Bovendien wil je de stand niet veranderen net voordat de trein passeert, want als het te laat gebeurt ontspoort de trein.
Naast dat het een implementatie probleem is (welk snelheid door wie/wat blabla etc.etc.), krijg je idd een moment krijgt dat je in omstandigheden niet (zelf) meer voorkomend kunt handelen. Het is/dan een kwestie van het beste er van hopen door zo veel mogelijk, de eventuele schade te beperken

Zijdelings, doet mij dit ook denken aan ethiek van het trolleyprobleem.... mag je iemand doodrijden zodat je 100 anderen niet in gevaar brengt.... dat nog los of je daarmee dan iets verdiend.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 13 juli 2019 @ 18:42:56 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187903635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Noodknop zat er bij de 1e versie op. Is bij de volgende versies door de fabrikant verwijderd zonder dit te melden of te laten controleren. Reden: geld gewin?
Wel interessant, even los of een "noodknop" dit de situatie had doen voorkomen.

Even voor alle scherpte.... de goedgekeurde versie had geen noodknop, de versie daarna wel eventjes om daarna voortaan geen noodknop te hebben.
Strikt qua goedkeuringseisen staat/stond niet dat er een noodknop moe(s)t zijn

Een vraag is, wat voor noodknop dan bedoeld is en met welk doel het (ooit) was aangebracht ?
Noodknop om aandrijving te stoppen ?
Noodknop om elektrisch doorbranden te voorkomen ?
Noodknop...... .. ik weet het niet ....?

Ik weet vanuit ervaring dat noodknoppen ook tegenstrijdig kunnen werken.
Een goed bereikbare noodknop kan op zichzelf ook onveilig worden..... zoals het dossier ook vermeldde "omdat kinderen op deze noodknop drukten waardoor de Stint stuk kon gaan."
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187903656
Bij een voertuig wat een eigenleven leiden doet heeft geen enkele oplossing doel!
pi_187903668
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wel interessant, even los of een "noodknop" dit de situatie had doen voorkomen.

Even voor alle scherpte.... de goedgekeurde versie had geen noodknop, de versie daarna wel eventjes om daarna voortaan geen noodknop te hebben.
Strikt qua goedkeuringseisen staat/stond niet dat er een noodknop moe(s)t zijn

Een vraag is, wat voor noodknop dan bedoeld is en met welk doel het (ooit) was aangebracht ?
Noodknop om aandrijving te stoppen ?
Noodknop om elektrisch doorbranden te voorkomen ?
Noodknop...... .. ik weet het niet ....?

Ik weet vanuit ervaring dat noodknoppen ook tegenstrijdig kunnen werken.
Een goed bereikbare noodknop kan op zichzelf ook onveilig worden..... zoals het dossier ook vermeldde "omdat kinderen op deze noodknop drukten waardoor de Stint stuk kon gaan."
Dan een voetpedaal. indrukken is rijden loslaten of eraf vallen is stop!
  zaterdag 13 juli 2019 @ 22:33:30 #239
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187906967
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik niet. Uiteindelijk kan elke eigenwijze, kwetsbare weggebruiker onder een trein fietsen/lopen/springen. Praktisch onhaalbaar.

Ik ben benieuwd wat er komt van de "oplossingen" van de overheid.
Rijbewijs, maximaal aantal te vervoeren personen, maar ook technische keuring, toelating op de weg, verzekering, periodieke keuring?
We hebben het nog steeds niet over een stepje voor je eigen kind, maar over een commercieel vervoersmiddel zonder technische inspectie, toelatingseisen, eisen aan bestuurder, vervoersinrichting, passieve veiligheid, periodieke controles.

De minister heeft het rücksichtslos toegelaten op de weg want "leuk". En dat wordt zeer angstvallig vermeden.
De laatste zin inderdaad! Waarom is er nog geen oorzaak gevonden? Of is deze al lang bekend en wordt het angstvallig geheim gehouden door deze minister of anderen die verantwoordelijk zijn voor de ontbrekende controle op dit voertuig?
"Hoka Hey!"
pi_188520286
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:59 schreef quirina het volgende:
Bakfietsen en bolderkarren zijn veilig. Kunnen ze ook het schoolplein mee op.
Is nog gezond ook fietsen.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:04 schreef quirina het volgende:
Wat is er mis met een ouderwetse bakfiets? Daar kunnen ze ook prima kinderen mee vervoeren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ....

dat ouderwetse bakfiets waar gewoon de benenwagen gebruikt gaat worden.

komt op hetzelfde neer alleen 1000 keer veiliger

maar mensen zijn natuurlijk gewoon weer te lui

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)over-bakfiets-babboe

https://www.controleerjeframe.nl/

Lekker veilig _O-
pi_188520503
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik weet niet of het ergens zo is toegepast. ZigZag oversteken zie wel meer bij fietspaden en scholen die een drukke weg moeten kruisen.
Het zijn verder geen bijzonder moeilijke opties en ja, het vraagt een ander infrastructuur ontwerp.

Waar ik mij hier vooral op richt is dat je wel regels kunt maken en eisen stellen maar ook dat de weg (en het voertuig/gebruik) zelf een deel is van de situatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het beste is over of onder het spoor door. Alle andere oplossingen zijn nooit waterdicht. Uiteindelijk zullen we ook eens moeten accepteren dat ongelukken hoe erg ook nu eenmaal plaats vinden.

Wat mij betreft moet men elke overweg saneren. Weg ermee. En dan over of onder het spoor door. Maar dat is onbetaalbaar en bovendien moet het ook uitvoerbaar zijn. Maar elke overweg die word gesaneerd is er gelukkig weer een minder.
  Spellchecker woensdag 25 september 2019 @ 12:32:43 #242
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189113137
Minister wist dat stint nooit de weg op mocht

quote:
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zou hebben gefaald bij de toelating van de stint, in 2011. In de nasleep van het dramatische ongeluk dat plaatsvond in Oss is aan het licht gekomen dat de stint niet voldeed aan cruciale toelatingseisen over de remweg. De huidige minister, Cora van Nieuwenhuizen, zou hebben verzwegen aan de Tweede Kamer dat de keuring niet deugde. Dat meldt RTL Nieuws.
Bijna een jaar nadat de stint van de weg werd gehaald, heeft RTL een reconstructie gemaakt. De stint mocht niet meer gebruikt worden, nadat een zo’n voertuig door nog onbekende oorzaak vorig jaar september niet remde bij een spoorwegovergang in Oss. Hierbij kwamen vier kinderen om het leven en de begeleidster en een ander kind raakten zwaargewond.
De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW), die de keuring van vervoersmiddelen uitvoert, en de ambtenaren van het ministerie zouden de stint de weg op hebben laten gaan, ondanks dat ze wisten dat uit de keuring bleek dat bij de bijzondere bromfiets niet alles deugde. Vanwege een te lange remweg, zou de stint helemaal niet op de weg mogen.
pi_189113177
Dat wist iedereen, op 3 kloontjes hier na, allang.

De minister heeft keihard gefaald en dat geprobeerd te verdoezelen. En maar mooi weer spelen. En uiteraard mag ze lekker blijven zitten op het pluche en een giga-salaris mee naar huis nemen.
pi_189113770
Potverdomme is er nog geen oorzaak bekend!!!111einz!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_189118126
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Potverdomme is er nog geen oorzaak bekend!!!111einz!
De oorzaak zal best bekend zijn. Maar advocaten, verzekeringen etc etc. zullen er nog wel een tijdje mee bezig zijn.
pi_189119406
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:04 schreef AchJa het volgende:
Nou eens kijken of al die pro-stint figuren met hun "schuld van de bestuurster" zich komen melden...
https://www.telegraaf.nl/(...)ksbergen-moet-cel-in

Deze man moet ook op vrije voeten blijven toch?
pi_189121974
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor stuiptrekkingen... _O-
Beantwoord de vraag aub.
  woensdag 25 september 2019 @ 22:29:23 #250
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189121987
Tja en dan nog stukken missen maar wel al standpunten innemen.....
quote:
bron: nu.nl 25sep19
Verantwoordelijk minister Cora van Nieuwenhuizen heeft woensdag red:25sep19 twee documenten over remtests met de stint (elektrische bolderkar) alsnog naar de Tweede Kamer gestuurd. Vanwege de "veelheid aan documenten" had ze de stukken uit 2011 nog niet eerder gestuurd.
...
Documenten over de manier van keuren had Van Nieuwenhuizen niet aan de Kamer gestuurd, maar de minister wijst erop dat zij in antwoorden op Kamervragen al wel op de tests was ingegaan. De Kamer vroeg na het ongeluk met de stint in Oss om alle relevante documenten over de elektrische bolderkar.
...
Het blijft een gevoelig onderwerp waar je helaas niet objectief over en op kunt (naast mag) reageren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194022285
OM: Oorzaak van fataal ongeluk met stint in Oss nooit te achterhalen

https://www.nu.nl/binnenl(...)-te-achterhalen.html
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:37:21 #252
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:41:54 #253
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194022543
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gelukkig is de bestuurster wel volledig vrijgepleit en lag het niet aan haar.
Terecht idd :Y ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:42:47 #254
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_194022553
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gelukkig is de bestuurster wel volledig vrijgepleit en lag het niet aan haar.
En een bedrijf kapot gemaakt en lag het niet aan de stint.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:45:26 #255
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:47:18 #256
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194022587
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:24 schreef Zipportal het volgende:
OM: Oorzaak van fataal ongeluk met stint in Oss nooit te achterhalen

https://www.nu.nl/binnenl(...)-te-achterhalen.html
ja ze is in paniek geraakt en verstijfd van angst

Maar er had een soort van noodhendel op moeten zitten die je aan moet trekken, zodat je het gas los moet laten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194022607
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja ze is in paniek geraakt en verstijfd van angst

Dit roep jij hier elke keer terwijl het bericht en ooggetuige verklaringen bewezen hebben dat de vrouw er alles aan heeft gedaan om de stint te doen stoppen/afremmen. Dat staat haaks op 'in paniek raken en verstijfd van angst zijn'. Niet zo maar zaken gaan roepen dus.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 10 juli 2020 @ 14:24:17 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194023003
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:47 schreef michaelmoore het volgende:
ja ze is in paniek geraakt en verstijfd van angst

Maar er had een soort van noodhendel op moeten zitten die je aan moet trekken, zodat je het gas los moet laten
Uit het onderzoek:

quote:
Uit het onderzoek naar de oorzaak van het ongeluk is gebleken dat de bestuurder er tijdens het ongeval in september 2018 alles aan heeft gedaan om de stint tot stilstand te brengen. Daar slaagde ze niet in en de stint was nog in beweging toen die onder de spoorboom doorging en ook toen het voertuig in botsing kwam met een trein.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 10 juli 2020 @ 14:31:41 #259
269689 crew  Viv
pi_194023107
Heel jammer dat ze de oorzaak niet meer kunnen achterhalen. Van mij hoefde er niet zo nodig iemand vervolgd te worden, maar nu kan er dus ook geen lering uit getrokken worden. Zoals vliegtuigongelukken vaak nieuwe kennis opleveren waardoor procedures worden aangepast, ontwerpfouten worden opgelost, etc.

(Afgezien van het feit dat nieuwe gemotoriseerde voertuigen voortaan veel minder makkelijk goedgekeurd zullen worden, en al helemaal als ze bedoeld zijn voor het vervoer van kinderen. :X )
pi_194024053
Een heerlijk politiek correcte uitkomst.

Deze 2 passages zeggen voldoende:
quote:
De begeleider, die de stint bestuurde, valt volgens het OM strafrechtelijk niks te verwijten. "Ze heeft er alles aan gedaan om de aanrijding te voorkomen en moet leven met het feit dat dit niet gelukt is."
en
quote:
Er zijn op of in de stint geen sporen gevonden die duiden op een defect of storing kort voor het ongeluk.
Als ze er alles aan gedaan had, dan was dat ding niet onder de trein gekomen. Meer dan voldoende uitwijkmogelijkheden als je er alles aan doet. Iedereen met gezond verstand weet dat de zwakste schakel in het verkeer de bestuurder is, er zijn maar bar weinig keren technische problemen de oorzaak van een ongeval.

Als de Stint een noodknop had gehad, dan had dit wellicht ook het drama voorkomen.

Maar uiteindelijk hebben we enkel verliezers zoals @ViviRAWRS volkomen terecht opmerkt. Zonder oorzaak kan je ook geen oplossing vinden. En wat ze ook terecht opmerkt is dat de eisen terecht zwaarder worden, zowel de eisen aan het voertuig als de eisen aan de bestuurder.

Laat ik ook duidelijk zijn, ik verwijt de bestuurster niets! Het is verschrikkelijk dat ze hiermee moet leven. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden die heeft geleid tot een verschrikkelijk ongeluk.

[ Bericht 6% gewijzigd door GereDathan op 10-07-2020 15:57:20 ]
pi_194024162
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Uit het onderzoek:
[..]

Als ze er alles aan had gedaan om uit te wijken ipv stoppen, dan was dit wellicht heel anders afgelopen.

Maar ja, split second beslissingen zijn niet altijd de beste. Daar kan de bestuurster niets aan doen, ze heeft gehandeld naar beste kunnen blijkt uit het rapport. Dat dit niet voldoende is geweest, dat is dramatisch voor alle betrokkenen.
pi_194024206
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gelukkig is de bestuurster wel volledig vrijgepleit en lag het niet aan haar.
Dat is zeker fijn, de bestuurster heeft gedaan wat ze kon. Maar ook de Stint is vrijgepleit. De enige terechte conclusie is en moet zijn dat dit een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest. Zo veel dingen mis gegaan, dat kan je amper bevatten. Ik kan wel 100 dingen opnoemen die dit drama hadden kunnen voorkomen. Maar al die 100 dingen zijn achteraf makkelijk gezegd. Het voelt als een aflevering van 12 Steden - 13 Ongelukken. Daar kwam ook altijd duidelijk naar voren dat vele factoren zorgen voor een vreselijke situatie.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:58:15 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194024246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:53 schreef GereDathan het volgende:

Als ze er alles aan had gedaan om uit te wijken ipv stoppen, dan was dit wellicht heel anders afgelopen.

Maar ja, split second beslissingen zijn niet altijd de beste. Daar kan de bestuurster niets aan doen, ze heeft gehandeld naar beste kunnen blijkt uit het rapport. Dat dit niet voldoende is geweest, dat is dramatisch.
Waar lees jij dat ze alleen heeft proberen te stoppen/ remmen?

quote:
Ze heeft er alles aan gedaan om de aanrijding te voorkomen
Dat is stoppen, remmen, uitwijken, andere kant opsturen of wat dan ook... Alles om te zorgen dat de Stint niet voor de trein komt. Dus hoe jij daaruit concludeert dat ze alleen maar heeft geprobeerd te stoppen is mij een volstrekt raadsel.
pi_194024291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ze alleen heeft proberen te stoppen/ remmen?
[..]

Dat is stoppen, remmen, uitwijken, andere kant opsturen of wat dan ook... Alles om te zorgen dat de Stint niet voor de trein komt. Dus hoe jij daaruit concludeert dat ze alleen maar heeft geprobeerd te stoppen is mij een volstrekt raadsel.
Vreemd, want je post het toch net zelf:



Daar staat niet dat ze er alles aan heeft gedaan om uit te wijken, enkel dat ze er alles aan gedaan heeft om tot stilstand te komen. Dat komt uit het onderzoek zeg je zelf, en ik kan daar toch weinig anders van maken.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:03:50 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194024349
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vreemd, want je post het toch net zelf:

[ afbeelding ]

Daar staat niet dat ze er alles aan heeft gedaan om uit te wijken, enkel dat ze er alles aan gedaan heeft om tot stilstand te komen. Dat komt uit het onderzoek zeg je zelf, en ik kan daar toch weinig anders van maken.
Ja, maar dat is niet het enige wat vermeld wordt in het bericht:

quote:
"Ze heeft er alles aan gedaan om de aanrijding te voorkomen en moet leven met het feit dat dit niet gelukt is."
Dat is nb. jouw eigen quote:
pi_194024418
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, maar dat is niet het enige wat vermeld wordt in het bericht:
[..]

Dat is nb. jouw eigen quote:
Klopt, mijn quote is van een nieuwsbericht en jij quote uit het onderzoek. En uiteraard is het onderzoek een betere bron, journalisten verdraaien graag wat feitjes zoals we allemaal wel weten. Ik ga blind op jouw diepgaande kennis van het onderzoek, waarin duidelijk staat dat ze enkel heeft geprobeerd te remmen.

En daarom begrijp ik niet zo goed waarom je het niet snapt, je quote het nota bene zelf uit het onderzoek waar je diepgaande kennis van hebt. Toen ik het postte was ik nog niet op de hoogte van de exacte inhoud van het onderzoek, en daar dank ik je dus hartelijk voor. Dankzij jouw diepgaande kennis heb ik mijn kennis uit kunnen breiden en de conclusie kunnen trekken dat ze enkel heeft geprobeerd tot stilstand te komen.

En dat klopt toevallig ook met wat ik in de eerste instantie zei en je terecht aanhaalt, mijn conclusie dat ze niet alles heeft gedaan maar enkel getracht tot stilstand te komen komt overduidelijk uit het onderzoek naar voren.

[ Bericht 7% gewijzigd door GereDathan op 10-07-2020 16:13:26 ]
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:13:40 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194024500
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:08 schreef GereDathan het volgende:

Klopt, mijn quote is van een nieuwsbericht en jij quote uit het onderzoek. En uiteraard is het onderzoek een betere bron, journalisten verdraaien graag wat feitjes zoals we allemaal wel weten. Ik ga blind op jouw diepgaande kennis van het onderzoek, waarin duidelijk staat dat ze enkel heeft geprobeerd te remmen.
Het zijn de letterlijke woorden van het OM en ik mag aannemen dat die net wat meer kennis van het onderzoek hebben dan jij en ik.

Dus ik zou maar een niet zo grote broek aantrekken als ik jou was.

quote:
En daarom begrijp ik niet zo goed waarom je het niet snapt, je quote het nota bene zelf uit het onderzoek waar je diepgaande kennis van hebt.
Het OM heeft iig ruim meer kennis van het onderzoek dus daar heb ik net wat meer vertrouwen in dan in jouw irritante gemekker.
pi_194024572
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zijn de letterlijke woorden van het OM en ik mag aannemen dat die net wat meer kennis van het onderzoek hebben dan jij en ik.

Dus ik zou maar een niet zo grote broek aantrekken als ik jou was.
[..]

Het OM heeft iig ruim meer kennis van het onderzoek dus daar heb ik net wat meer vertrouwen in dan in jouw irritante gemekker.
Geen idee waar je op doelt, ik ben het volkomen met je eens zoals ik al meermaals heb aangegeven. Waarom je over iets doorgaat waar we het allang over eens zijn, dat is mij compleet onduidelijk.
pi_194024615
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja ze is in paniek geraakt en verstijfd van angst

Maar er had een soort van noodhendel op moeten zitten die je aan moet trekken, zodat je het gas los moet laten
Ik kan 10 dingen bedenken die op de Stint hadden moeten zitten om dit drama wellicht te voorkomen, maar ook 10 dingen die de bestuurster had kunnen doen om dit drama wellicht te voorkomen.

Het is zuur, maar het is een samenloop van omstandigheden die geleid heeft tot een drama. Dat gebeurd helaas bij tijd en wijlen in de wereld, soms is er simpelweg geen eenduidige oorzaak.

Ik hoop dat de Buszy (zoals de Stint nu heet) technisch beter wordt met meer mogelijkheden om te handelen in gevallen waarbij dingen mis gaan. Een noodknop / noodhendel is 1 van de mogelijke oplossingen. Maar je zou ook kunnen denken aan een treeplaat met detectie of de bestuurster erop staat of een dodemanskoord zoals we dat kennen in de water- en motorsport.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:21:40 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194024635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:17 schreef GereDathan het volgende:

Geen idee waar je op doelt, ik ben het volkomen met je eens zoals ik al meermaals heb aangegeven. Waarom je over iets doorgaat waar we het allang over eens zijn, dat is mij compleet onduidelijk.
Ik ben van mening dat ze meer heeft gedaan dan alleen "proberen te stoppen" aangezien het OM dat letterlijk vermeldt. Dat is alles.
pi_194024698
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat ze meer heeft gedaan dan alleen "proberen te stoppen" aangezien het OM dat letterlijk vermeldt. Dat is alles.
Het onderzoek is duidelijk, het onderzoek stelt (zoals je zelf quote): "dat de bestuurder er tijdens het ongeval in september 2018 alles aan heeft gedaan om de stint tot stilstand te brengen.". Dat is de uitkomst van het officiële onderzoek (waar ook het OM bij betrokken is geweest) en dat is niet voor meerdere interpretaties vatbaar.

Dat jij graag je eigen conclusies, meningen of theorieën bedenkt moet jij zelf weten natuurlijk. Maar de uitkomst van het onderzoek is duidelijk.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:26:25 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194024736
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het onderzoek is duidelijk, het onderzoek stelt (zoals je zelf quote): "dat de bestuurder er tijdens het ongeval in september 2018 alles aan heeft gedaan om de stint tot stilstand te brengen.". Dat is de uitkomst van het officiële onderzoek, dat is niet voor meerdere interpretaties vatbaar.

Dat jij graag je eigen conclusies, meningen of theorieën bedenkt moet jij zelf weten natuurlijk. Maar de uitkomst van het onderzoek is duidelijk.
Heb jij het onderzoek gelezen dan? Het lijkt me dat het OM op basis van feiten uit het onderzoek uitspraken doet. Maar misschien verschillen we daarin van mening.
pi_194024836
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb jij het onderzoek gelezen dan? Het lijkt me dat het OM op basis van feiten uit het onderzoek uitspraken doet. Maar misschien verschillen we daarin van mening.
Je komt zelf met het onderzoek waarin staat ze er alles aan gedaan heeft om de stint tot stilstand te brengen.
West-Melanesia
pi_194024955
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:48 schreef GereDathan het volgende:

Als ze er alles aan gedaan had, dan was dat ding niet onder de trein gekomen. Meer dan voldoende uitwijkmogelijkheden als je er alles aan doet.
Hier is het al heel veel vaker over gegaan, maar in de snelheid waarmee het (waarschijnlijk) is gebeurd moet je in een split second beslissen. Als je met de stint kort op het spoor staat is uitwijken daar niet echt een reële optie meer en wordt je als het ware een fuik ingeduwd richting spoor:

https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:44:15 #275
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_194024971
Apa?
pi_194025391
APA itu deze fittie?

Stint had gewoon moeten stoppen, toen de bestuurder aan de rem trok, daarnaast had er een onderbreker om moeten zitten.

Maar ja, dat krijgt in Nederland als de haantjes het voor het zeggen hebben, ipv de techneuten.
.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:38:10 #277
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194025511
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:25 schreef Fer het volgende:
Maar ja, dat krijgt in Nederland als de haantjes het voor het zeggen hebben, ipv de techneuten.
Haantjes?

De Stint is toch voor wegverkeer vrijgegeven door "Kijk wat een geinig dingetje! Soooooooooooooo cute!"-vrouw.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194025702
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hier is het al heel veel vaker over gegaan, maar in de snelheid waarmee het (waarschijnlijk) is gebeurd moet je in een split second beslissen. Als je met de stint kort op het spoor staat is uitwijken daar niet echt een reële optie meer en wordt je als het ware een fuik ingeduwd richting spoor:

https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Links sturen en een auto in de zijkant pakken of rechts sturen richting gras/struiken/hekwerk. 2 mogelijke opties. In de split second niet gedaan, het zij zo. Volgens de getuigen kwam ze uit een bocht en ging het ruim voor het spoor al mis. Maar ja, wederom split second.

Niemand heeft schuld, niemand wordt vervolgd. Bestuurster en Stint treft geen blaam. In dit topic werd stellig iets anders beweerd maanden terug. Die stellige beweerder zie je niet meer, en AchJa heeft zich al klem gezet.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 18:01:06 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194025787
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:51 schreef GereDathan het volgende:
Hij heeft zichzelf klemgeluld _O-
Als je geen waarde zou hechten aan de woorden van het OM misschien. Er staan simpelweg 2 quotes in het bericht, wat jij wel of niet voor waarheid wil aannemen is aan jou.

Doe anders even een link naar het volledige onderzoek dan kijken we dan verder okee?
pi_194025882
Er loopt blijkbaar nog wel een onderzoek naar de producent
pi_194025896
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Links sturen en een auto in de zijkant pakken of rechts sturen richting gras/struiken/hekwerk. 2 mogelijke opties. In de split second niet gedaan, het zij zo. Volgens de getuigen kwam ze uit een bocht en ging het ruim voor het spoor al mis. Maar ja, wederom split second.

Niemand heeft schuld, niemand wordt vervolgd. Bestuurster en Stint treft geen blaam. In dit topic werd stellig iets anders beweerd maanden terug. Die stellige beweerder zie je niet meer, en AchJa heeft zich al klem gezet.
1. Er is daar in de buurt van het spoor geen bocht, slechts 200-300 meter terug in zuidelijke richting en dat lijkt me dus stellig dat het daar al mis is gegaan want dan heb je zeker 30 seconden om bij te sturen en 2. Ze kwamen uit zuidelijke richting met rechts de autobaan en links een heuvelachtige berm.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 10-07-2020 18:48:50 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194026200
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Haantjes?

De Stint is toch voor wegverkeer vrijgegeven door "Kijk wat een geinig dingetje! Soooooooooooooo cute!"-vrouw.
Ja de versie met noodstop was goedgekeurd. Daarna is dat wegbezuinigd door de uitvinders en een zwaardere motor eronder gemonteerd.

Net als vroeger jongens een 2.0 in een Opel Corsa hingen en dan lekker scheuren met remtrommels er nog onder.
.
pi_194026926
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

1. Er is daar in de buurt van het spoor geen bocht, slechts 200-300 meter terug in zuidelijke richting en dat lijkt me dus stellig dat het daar al mis is gegaan want dan heb je zeker 30 seconden om bij te sturen en 2. Ze kwamen uit zuidelijke richting met rechts de autobaan en links een heuvelachtige berm.
Dat is wel de plek waar het volgens de getuigen misging toen, na de bocht sloeg hij schijnbaar op hol. Of beter gezegd, had de bestuurster geen controle meer. Ze is dwars door een slagboom gereden, dan heb je een redelijke vaart nodig en om die vaart te bereiken afstand.

Maar dan nog, ze had kunnen uitwijken. Ze koos ervoor om tegen de slagboom aan te rijden met de hoop dat die de Stint zou stoppen. Verkeerde keuze in een split second. Helaas.
pi_194026935
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:33 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja de versie met noodstop was goedgekeurd. Daarna is dat wegbezuinigd door de uitvinders en een zwaardere motor eronder gemonteerd.

Net als vroeger jongens een 2.0 in een Opel Corsa hingen en dan lekker scheuren met remtrommels er nog onder.
De toezichthoudende instanties hebben ook keihard gefaald, maar die wordt de hand boven het hoofd gehouden :{
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:11:04 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194027392
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:33 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja de versie met noodstop was goedgekeurd. Daarna is dat wegbezuinigd door de uitvinders en een zwaardere motor eronder gemonteerd.
Omdat er geen controle op zit.
Slecht van de fabrikant, ook slecht van de overheid imo.

quote:
Net als vroeger jongens een 2.0 in een Opel Corsa hingen en dan lekker scheuren met remtrommels er nog onder.
Trommels remmen beter.....
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194028383
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is wel de plek waar het volgens de getuigen misging toen, na de bocht sloeg hij schijnbaar op hol. Of beter gezegd, had de bestuurster geen controle meer. Ze is dwars door een slagboom gereden, dan heb je een redelijke vaart nodig en om die vaart te bereiken afstand.

Maar dan nog, ze had kunnen uitwijken. Ze koos ervoor om tegen de slagboom aan te rijden met de hoop dat die de Stint zou stoppen. Verkeerde keuze in een split second. Helaas.
Ik heb dit verhaal nog nooit gehoord hier in Oss dus hoe je daar bij komt..? Acht het vrijwel onmogelijk ivm de afstand (twee voetbalvelden zo’n beetje) van het spoor.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194030526
Het zal een combinatie zijn geweest van een matig ontworpen voertuig en paniek van de bestuurster.
pi_194032899
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:31 schreef ViviRAWRS het volgende:
Heel jammer dat ze de oorzaak niet meer kunnen achterhalen. Van mij hoefde er niet zo nodig iemand vervolgd te worden, maar nu kan er dus ook geen lering uit getrokken worden. Zoals vliegtuigongelukken vaak nieuwe kennis opleveren waardoor procedures worden aangepast, ontwerpfouten worden opgelost, etc.

(Afgezien van het feit dat nieuwe gemotoriseerde voertuigen voortaan veel minder makkelijk goedgekeurd zullen worden, en al helemaal als ze bedoeld zijn voor het vervoer van kinderen. :X )
Er is al een nieuwe stint met meer veiligheid. Betere remmen en een roll bar bijv.
pi_194044804
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:38 schreef Mr.Ping het volgende:
Het zal een combinatie zijn geweest van een matig ontworpen voertuig en paniek van de bestuurster.
dit vind ik nog best plausibel.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zondag 12 juli 2020 @ 00:15:33 #290
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194045529
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik kan 10 dingen bedenken die op de Stint hadden moeten zitten om dit drama wellicht te voorkomen, maar ook 10 dingen die de bestuurster had kunnen doen om dit drama wellicht te voorkomen.

Het is zuur, maar het is een samenloop van omstandigheden die geleid heeft tot een drama. Dat gebeurd helaas bij tijd en wijlen in de wereld, soms is er simpelweg geen eenduidige oorzaak.

Ik hoop dat de Buszy (zoals de Stint nu heet) technisch beter wordt met meer mogelijkheden om te handelen in gevallen waarbij dingen mis gaan. Een noodknop / noodhendel is 1 van de mogelijke oplossingen. Maar je zou ook kunnen denken aan een treeplaat met detectie of de bestuurster erop staat of een dodemanskoord zoals we dat kennen in de water- en motorsport.
Goede post en allemaal dingen die de koe in de kont grijpt en ongetwijfeld wel weer daarna wat anders onvoorzien tot gevolg heeft.

Kern is dat dingen misgaan, dit geen vrijbrief is om het te daar bij te laten maar ook niet om het te coûte-que-coute te vervolgen.

Waar we meer naartoe moeten gaan en dat accepteren (shit happens); is leren van situaties wat hier dan ook gebeurd. Waar ik "geïrriteerd" over kan worden is dat men "strategisch" geen stelling wenst te nemen jegens betrokken individuen (en vooral semi/overheidsorganisaties) maar wel de mogelijkheid open houdt om de fabrikant onverhoopt (als)nog tot bokje te maken.

In deze tijd vind ik dat treinen never-nooit "wegen" mag kruisen waar zich mogelijk anders kwetsbaar "verkeer" kan ophouden. Dus weg met spoorovergangen, ga er maar onderdoor of er overheen. Ja dat is duur en de tol van veiligheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 12 juli 2020 @ 00:23:51 #291
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194045626
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:38 schreef Mr.Ping het volgende:
Het zal een combinatie zijn geweest van een matig ontworpen voertuig en paniek van de bestuurster.
Dat denk ik ook ja

En ik kan me dat levendig voorstellen van zo een meisje
Ik kan ook nergens vinden hoe lang en hoeveel ervaring ze had met de stint
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194048459
quote:
14s.gif Op zondag 12 juli 2020 00:15 schreef Vallon het volgende:

[..]


In deze tijd vind ik dat treinen never-nooit "wegen" mag kruisen waar zich mogelijk anders kwetsbaar "verkeer" kan ophouden. Dus weg met spoorovergangen, ga er maar onderdoor of er overheen. Ja dat is duur en de tol van veiligheid.
Zeker in binnensteden is het praktisch ook gewoon niet meer haalbaar vanwege de dichte bebouwing.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 12 juli 2020 @ 10:00:12 #293
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194048687
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeker in binnensteden is het praktisch ook gewoon niet meer haalbaar vanwege de dichte bebouwing.
Daar zou je nog kunnen kiezen voor een oplossing waar er behalve een slagboom ook nog een betonnen of stalen schuif uit de grond omhoog komt die de overweg echt grondig afsluit. Maar ja, als die dan eens een keer per ongeluk omhoog komt zit je weer met een ander soort ongeluk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_194114136
quote:
Nieuwe Stint mag voorlopig nog niet de weg op, kinderopvangcentra ‘zeer teleurgesteld’

De nieuwe Stint mag voorlopig de weg nog niet op. De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft meer tijd nodig om te beoordelen of het voertuig veilig is. Kinderopvangcentra zijn ‘zeer teleurgesteld en boos’.
Lex van Kooten 16-07-20, 14:23 Laatste update: 14:38

Dat schrijft minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat vandaag in een brief aan de Kamer.
Lees ook

Oorzaak spoordrama Oss blijft raadsel, OM gaat bestuurster en kinderdagverblijf niet vervolgen

Oorzaak spoordrama Oss blijft raadsel, OM gaat bestuurster en kinderdagverblijf niet vervolgen
Lees meer

De beslissing van de minister tot uitstel komt als een verrassing. Eerder deze maand klonk de Brancheorganisatie Kinderopvang nog optimistisch dat Van Nieuwenhuizen het licht snel op groen zou zetten. Alle signalen wezen daarop. Kinderopvangcentra keken er reikhalzend uit. Dat pakt nu anders uit. ,,Wij zijn zeer teleurgesteld en boos”, reageert Emmeline Bijlsma van de brancheorganisatie. Wanneer de nieuwe Stint wel de weg op kan is nog onduidelijk, maar een beslissing laat nog minstens tot eind augustus op zich wachten.
Ongeluk

De oude Stint, ooit bedacht in Zeewolde en gefabriceerd in Putten, mag sinds eind 2018 niet meer de weg op. Dat besluit van de minister volgde op het dramatische ongeval in Oss in datzelfde jaar. Een Stint werd toen gegrepen door een trein. Vier kinderen kwamen om.

Na het ongeluk heeft de bedenker van de Stint, Edwin Renzen, een nieuw voertuig gecreëerd, dat heel erg lijkt op de oude versie. Hij monteerde er een rolbeugel op - een stalen constructie die je beschermt als een voertuig op de kop belandt -, bracht gordels aan en zette er extra remmen op.

Onderzoeksinstituut TNO concludeerde al eerder dat het nieuwe voertuig voldoet aan de rem- en besturingseisen. Alleen de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) en de SWOV zouden nog groen licht moeten geven.

Dat komt er voorlopig niet. Minister Van Nieuwenhuizen laat in een brief aan de Tweede Kamer weten dat er eerst een nieuwe methode moet komen aan de hand waarvan voertuigen zoals de Stint kunnen worden getoetst op veiligheid in het wegverkeer. De SWOV moet die methode ontwikkelen en heeft daarvoor tot eind augustus nodig.

,,Tot die tijd neemt de minister in ieder geval geen beslissing. Wat de vervolgstappen daarna zijn, weet ik nog niet. Dit is de tussenstand nu", zegt woordvoerder Marianne Wuite van het ministerie.
De nieuwe Stint kent allerlei extra beveiligingen. De nieuwe naam heeft Stint-bouwer Edwin Renzen al bedacht: de Bso Bus. Voorlopig mag die de weg toch nog niet op.
De nieuwe Stint kent allerlei extra beveiligingen. De nieuwe naam heeft Stint-bouwer Edwin Renzen al bedacht: de Bso Bus. Voorlopig mag die de weg toch nog niet op. © Edwin Renzen

Emmeline Bijlsma van Brancheorganisatie Kinderopvang snapt de ministeriële beslissing niet. ,,De minister verandert de spelregels in de laatste seconde van de wedstrijd. Zo zie ik dat.” De opvattingen van de minister voelen aan als onbehoorlijk bestuur, vindt zij.

Van Nieuwenhuizen had volgens haar toch wel eerder kunnen bedenken dat zij de methode om de veiligheid van dit soort toestellen te toetsen wilde aanpassen? Bovendien werd er na het fatale ongeluk met de oude Stint in mei 2019 al een nieuwe beleidsregel uitgevaardigd, een checklist waaraan elektrische voertuigen zoals de Stint moeten voldoen.

De minister verandert de spelregels in de laatste seconde van de wedstrijd. We beraden ons op ver­volgstap­pen
Emmeline Bijlsma van Brancheorganisatie Kinderopvang is zeer teleurgesteld over de beslissing van de minister

,,Dat gebeurde nota bene in overleg met RDW, SWOV en TNO. Aan de hand daarvan is die nieuwe Stint gebouwd. De checklist is afgevinkt. En nu, anderhalf jaar later, moet er weer een nieuwe komen.” Opmerkelijk ook, vindt Bijlsma, dat de SWOV daar zoveel tijd voor nodig heeft. De brancheorganisatie beraadt zich op vervolgstappen. Wat die kunnen zijn, daar wil Bijlsma niet op vooruitlopen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)eurgesteld~a3d165e5/

Wederom een sterk staaltje ambtenarij. Eerst voorwaarden scheppen en als iemand er aan voldoet ineens de voorwaarden weer veranderen.
  donderdag 16 juli 2020 @ 15:25:53 #295
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194114463
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)eurgesteld~a3d165e5/

Wederom een sterk staaltje ambtenarij. Eerst voorwaarden scheppen en als iemand er aan voldoet ineens de voorwaarden weer veranderen.
Ja ze zoeken nu iemand die een handtekening wil zetten onder de goedkeuring,

Dus er zal nog wel een paar keer een herhaal onderzoek komen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194114836
quote:
14s.gif Op zondag 12 juli 2020 00:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Goede post en allemaal dingen die de koe in de kont grijpt en ongetwijfeld wel weer daarna wat anders onvoorzien tot gevolg heeft.

Kern is dat dingen misgaan, dit geen vrijbrief is om het te daar bij te laten maar ook niet om het te coûte-que-coute te vervolgen.

Waar we meer naartoe moeten gaan en dat accepteren (shit happens); is leren van situaties wat hier dan ook gebeurd. Waar ik "geïrriteerd" over kan worden is dat men "strategisch" geen stelling wenst te nemen jegens betrokken individuen (en vooral semi/overheidsorganisaties) maar wel de mogelijkheid open houdt om de fabrikant onverhoopt (als)nog tot bokje te maken.

In deze tijd vind ik dat treinen never-nooit "wegen" mag kruisen waar zich mogelijk anders kwetsbaar "verkeer" kan ophouden. Dus weg met spoorovergangen, ga er maar onderdoor of er overheen. Ja dat is duur en de tol van veiligheid.
Ook mijn idee om zoveel mogelijk overwegen te saneren daar waar het kan. Het blijven gevaarpunten en zorgen ook vaak voor storingen. Een aanwijzing(opdracht) overweg in de storing en voorzichtig rijden zijn zo de meest voorkomende opdrachten die er voor een machinist bestaan. Alle andere opdrachten komen maar sporadisch voor. En dat zegt genoeg.
pi_196771625
quote:
Vervanger beruchte Stint vliegt voor eerste gebruik al in brand

Een ‘veilige’ vervanger voor de verbannen Stint-bolderkar is voor het eerste gebruik al in brand gevlogen. De gloednieuwe BSO-bus stond nog in de stalling bij een kinderdagverblijf in Wierden toen hij woensdagmorgen door nog onbekende oorzaak oververhit raakte en begon te smeulen.

De BSO-bus is de opvolger van de omstreden Stint. Die elektrische bolderkar kwam in september 2018 in opspraak door een afschuwelijk ongeval in Oss. De Stint schoot een bewaakte spoorweg op, waar net een trein aankwam. Vier jonge kinderen kwamen daarbij om het leven.

Vanwege het ongeval deden kinderopvangorganisaties de Stint massaal in de ban. Alleen de Twentse kinderopvangorganisatie Columbus bleef de Stint nog enige tijd gebruiken: de leiding wilde eerst het onderzoek naar de oorzaak van het ongeval afwachten. Toen de Rijksdienst voor het Wegverkeer RDW de Stint verbood stopte ook Columbus het gebruik en ging op zoek naar een veilige vervanger.

BSO-bus goedgekeurd

Dat werd de BSO-bus. Ontwikkeld en geproduceerd door hetzelfde bedrijf als de Stint, namelijk Stintum in Bilthoven. Het voertuig onderging vele keuringen, onder meer van TNO en van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), voordat het begin oktober het groene licht kreeg van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Columbus schafte er 24 aan voor het vervoer van kinderen van school naar de opvang, en voor uitjes. De kar werd ‘Co-bus’ gedoopt en zou woensdag feestelijk in gebruik worden genomen.

Oververhit

Maar het ging woensdagmorgen voor het eerste gebruik al mis. De bus stond gestald in een bijgebouw van kinderdagverblijf Het Compas aan de Grote Maatweg in Wierden. Door nog onbekende oorzaak raakte het voertuig oververhit en begon te smeulen, met rookontwikkeling tot gevolg. De brandweer rukte met meerdere wagens uit, maar al snel beek dat het gebouw zelf niet in brand stond.

Directeur Edwin Renzen van Stintum, het bedrijf dat de BSO-bus ontwikkelde, was woensdagmorgen al snel in Wierden om persoonlijk te kijken wat er aan de hand was. Hij is zeer verbaasd over het het incident. „Dit voertuig is onder iedere denkbare loep gelegd, het is door allerlei experts gecontroleerd. Het is uitgerust met een gecertificeerd Nederlands batterijpakket, geen Chinese rommel ofzo. Dus ik ben echt heel benieuwd wat hier is gebeurd. Gelukkig is het geen echte brand geweest, er is alleen iets gesmolten in de buurt van de accu. We gaan alles controleren, samen met de brandweer, de Veiligheidsregio en de leverancier van de batterijen.”

‘Voorlopig niet nodig’

Ook directeur Sebastiaan Dekkers van Columbus wacht dat onderzoek met spanning af: „We hebben de bus voorlopig niet nodig, want de scholen zijn dicht en uitjes mogen we ook niet maken. Bovendien zijn de rijtrainingen vanwege de coronamaatregelen opgeschort. De hele feestelijke ingebruikneming ging dus toch al niet door. En nu komt die brand erbij. We balen hier ontzettend van, want veiligheid gaat uiteraard voor alles. Maar het kan nog best even duren voor we weten waar we aan toen zijn.”

Bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer, die de nieuwe BSO-bus goedkeurde voor gebruik, was de brand vanmorgen nog niet bekend. De dienst kon dan ook nog geen commentaar geven.

Kamervragen

De PVV eist helderheid van de minister van Infrastructuur en Waterstaat.
PZC

Wat een fucking wanprodukt is het ook... :')
  woensdag 16 december 2020 @ 19:53:27 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196771835
quote:
Het voertuig onderging vele keuringen, onder meer van TNO en van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), voordat het begin oktober het groene licht kreeg van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Sja, dit staat natuurlijk wel lullig :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_196771890
Wat een kut kick
Alles weten over agenda 2030 en meediscussiëren?
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 16 december 2020 @ 19:58:27 #300
269689 crew  Viv
pi_196771975
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

PZC

Wat een fucking wanprodukt is het ook... :')
Damn, dit kan weleens de nekslag voor dit bedrijf zijn. Er mag gewoon geen enkele twijfel bestaan of deze nieuwe versie veilig is. Niet na zo'n ingrijpend ongeluk met de vorige versie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')