abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 13 februari 2019 @ 22:55:02 #101
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185004437
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 06:35 schreef manny het volgende:

[..]

Tja. Hier op Fok! hebben we na 2 uurtjes onze conclusies wel getrokken en de schuldige gevonden. Deze onderzoekers die dat rapport maken gaan allemaal rare dingen doen zoals "feiten-onderzoek" of "praten met de betrokkenen" en erger nog: ze gaan nog eens goed kijken naar de wetgeving en de interpretatie hiervan in andere (soortgelijke) cases. Dat kost tijd.

Onbegrijpelijke doofpotpraktijken inderdaad. Goed dat je aan de bel trekt.
Uiteraard moet dat meer als 5 maanden duren. Is natuurlijk ook een heel ingewikkeld apparaat zo'n Stint, vergelijkbaar met een Airbus of dergelijks. Getuigen waren er ook amper, gezien het tijdstip en het gesloten spoor.

Andere soortgelijke cases? Serieus?
"Hoka Hey!"
  donderdag 14 februari 2019 @ 09:23:40 #102
80382 manny
30 is best veel
pi_185008392
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 22:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Uiteraard moet dat meer als 5 maanden duren. Is natuurlijk ook een heel ingewikkeld apparaat zo'n Stint, vergelijkbaar met een Airbus of dergelijks. Getuigen waren er ook amper, gezien het tijdstip en het gesloten spoor.

Andere soortgelijke cases? Serieus?
soortgelijke stond tussen haakjes vriend. waar het om gaat is dat er jaarlijks tig (bijna) ongelukken gebeuren met bakfietsen, stints en andere elektrische karretjes, etc. Gelukkig niet met deze gevolgen. En dan hebben we het over het ongeluk. Ik neem aan dat ze ook kijken naar de manier waarop dat ding is toegelaten en hoe men is omgegaan met wijzigingen. Ook hiervoor geldt: voldoende andere (soortgelijke) cases als referentie.

Ik weet ook niet wat ze precies uitzoeken, hoe ingewikkeld de case is, en met hoeveel ze er aan werken; maar om er meteen een doofpot achter te zoeken... iedereen wil toch dat ze dit goed uitzoeken ipv een flut conclusie trekken waar je niets mee opschiet.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 14 februari 2019 @ 09:31:34 #103
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185008507
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:23 schreef manny het volgende:

[..]

soortgelijke stond tussen haakjes vriend. waar het om gaat is dat er jaarlijks tig (bijna) ongelukken gebeuren met bakfietsen, stints en andere elektrische karretjes, etc. Gelukkig niet met deze gevolgen. En dan hebben we het over het ongeluk. Ik neem aan dat ze ook kijken naar de manier waarop dat ding is toegelaten en hoe men is omgegaan met wijzigingen. Ook hiervoor geldt: voldoende andere (soortgelijke) cases als referentie.

Ik weet ook niet wat ze precies uitzoeken, hoe ingewikkeld de case is, en met hoeveel ze er aan werken; maar om er meteen een doofpot achter te zoeken... iedereen wil toch dat ze dit goed uitzoeken ipv een flut conclusie trekken waar je niets mee opschiet.
Deze tactiek is niet nieuw hoor. De overheid wacht gewoon tot de grote volksverontwaardiging is overgewaaid zodat ze hun eigen falen kunnen aanpasen/herstellen en het allemaal wat minder erg lijkt. Dat zie je nu al gebeuren. Dat noem je uitdoven c.q doofpot of hoe je het ook wil noemen.
"Hoka Hey!"
  donderdag 14 februari 2019 @ 09:37:22 #104
80382 manny
30 is best veel
pi_185008600
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:31 schreef matspontius het volgende:

[..]

Deze tactiek is niet nieuw hoor. De overheid wacht gewoon tot de grote volksverontwaardiging is overgewaaid zodat ze hun eigen falen kunnen aanpasen/herstellen en het allemaal wat minder erg lijkt. Dat zie je nu al gebeuren. Dat noem je uitdoven c.q doofpot of hoe je het ook wil noemen.
Aha. Jij hebt info die wij niet hebben. Jij zit bij dat onderzoek ? jij weet dat de Nederlandse overheid dit doet ? Ik zou adviseren om dan snel wat journalisten te benaderen en deze info naar buiten te brengen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 14 februari 2019 @ 10:13:19 #105
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185009109
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:37 schreef manny het volgende:

[..]

Aha. Jij hebt info die wij niet hebben. Jij zit bij dat onderzoek ? jij weet dat de Nederlandse overheid dit doet ? Ik zou adviseren om dan snel wat journalisten te benaderen en deze info naar buiten te brengen.
Nee, geen enkele overheid doet aan doofpotten, de Nederlandse al helemaal niet _O-
"Hoka Hey!"
  donderdag 14 februari 2019 @ 10:18:00 #106
80382 manny
30 is best veel
pi_185009190
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 10:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, geen enkele overheid doet aan doofpotten, de Nederlandse al helemaal niet _O-
Schrijf ik nergens.

Je schijnt er nogal van overtuigt te zijn dat er iets gaande is rondom dat onderzoek met de Stint. Dus wellicht kun je ons er wat meer over vertellen. Of baseer je het alleen op de tijdsduur van het onderzoek en het gegeven dat er zoiets bestaat als een doofpot ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 18 april 2019 @ 07:21:48 #107
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186287954
registreer om deze reclame te verbergen
Stint mag met nieuwe regels weer de weg op

De Tweede Kamer gaat akkoord met de aanpassingen die minister Van Nieuwenhuizen voorstelt voor de Stint. Dat betekent dat de elektrische bolderkar voor het volgende schooljaar weer de weg op kan.

Er komen nieuwe, strengere technische eisen en nieuwe regels voor de toelatingsprocedure van de Stint. Ook komt er toezicht op de door de fabrikant aangepaste voertuigen.

De minister verbood de Stint in oktober. De maatregel volgde op een ongeluk waarbij in Oss vier kinderen om het leven kwamen. De oorzaak van het ongeluk is nog altijd onduidelijk, maar de twijfels over de technische constructie van de Stint waren voor Van Nieuwenhuizen aanleiding om het voertuig te verbieden.

Begin dit jaar maakte de fabrikant bekend dat hij nog voor het nieuwe schooljaar alle 3000 Stints wilde aanpassen om weer op de weg te kunnen. De Tweede Kamer voelde daar wel voor, omdat veel kinderopvanglocaties de wagen gebruikten.

De minister wilde eerst het aantal inzittenden beperken tot acht, maar gaat op verzoek van de Kamer toch kijken of dat er tien kunnen worden. Ze wil dan wel harde afspraken met de kinderopvangsector over een rijvaardigheidstest en veilige routes.

https://nos.nl/artikel/22(...)-weer-de-weg-op.html

Dus de oorzaak van het ongeluk is nog steeds niet bekend (werkelijk??), maar de we sturen de Stints, met de nodige aanpassingen, na deze zomer wel weer de weg op. Apart als je de oorzaak nog niet weet, hoe weet je dan wat de noodzakelijke aanpassingen moeten zijn?

En hadden dit soort zaken al niet veel eerder geregeld moeten zijn? Als het kalf verdronken is (in dit geval 4 jonge kinderen) dempt men de put luidt een goed Nederlands spreekwoord

[ Bericht 5% gewijzigd door matspontius op 18-04-2019 07:40:13 ]
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 april 2019 @ 08:06:57 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186288307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 07:21 schreef matspontius het volgende:
Stint mag met nieuwe regels weer de weg op

De Tweede Kamer gaat akkoord met de aanpassingen die minister Van Nieuwenhuizen voorstelt voor de Stint. Dat betekent dat de elektrische bolderkar voor het volgende schooljaar weer de weg op kan.

Er komen nieuwe, strengere technische eisen en nieuwe regels voor de toelatingsprocedure van de Stint. Ook komt er toezicht op de door de fabrikant aangepaste voertuigen.

De minister verbood de Stint in oktober. De maatregel volgde op een ongeluk waarbij in Oss vier kinderen om het leven kwamen. De oorzaak van het ongeluk is nog altijd onduidelijk, maar de twijfels over de technische constructie van de Stint waren voor Van Nieuwenhuizen aanleiding om het voertuig te verbieden.

Begin dit jaar maakte de fabrikant bekend dat hij nog voor het nieuwe schooljaar alle 3000 Stints wilde aanpassen om weer op de weg te kunnen. De Tweede Kamer voelde daar wel voor, omdat veel kinderopvanglocaties de wagen gebruikten.

De minister wilde eerst het aantal inzittenden beperken tot acht, maar gaat op verzoek van de Kamer toch kijken of dat er tien kunnen worden. Ze wil dan wel harde afspraken met de kinderopvangsector over een rijvaardigheidstest en veilige routes.

https://nos.nl/artikel/22(...)-weer-de-weg-op.html

Dus de oorzaak van het ongeluk is nog steeds niet bekend (werkelijk??), maar de we sturen de Stints, met de nodige aanpassingen, na deze zomer wel weer de weg op. Apart als je de oorzaak nog niet weet, hoe weet je dan wat de noodzakelijke aanpassingen moeten zijn?

En hadden dit soort zaken al niet veel eerder geregeld moeten zijn? Als het kalf verdronken is (in dit geval 4 jonge kinderen) dempt men de put luidt een goed Nederlands spreekwoord
De commercie wint het weer van de veiligheid. Gelukkig hoeven mijn kinderen er nooit mee vervoerd te worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 18 april 2019 @ 08:10:29 #109
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186288340
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De commercie wint het weer van de veiligheid. Gelukkig hoeven mijn kinderen er nooit mee vervoerd te worden.
Dit is toch te gek voor woorden!! Al denk ik dat ze de oorzaak al lang weten maar niet openbaar maken vanwege de gigantische publieke druk die hierop ligt en de koppen die dan gaan rollen. Dus dan passen ze deze tactiek maar toe, de tactiek van de faalhaas
"Hoka Hey!"
pi_186289084
Gerechtigheid dat dit voertuig met wat aanpassingen weer de weg op mag.

Net zoals die Boeing 737max dadelijk ook weer mag vliegen na wat aanpassingen waarbij er totaal meer dan 300 doden te betreuren waren.
  donderdag 18 april 2019 @ 09:27:57 #111
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186289226
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Gerechtigheid dat dit voertuig met wat aanpassingen weer de weg op mag.

Net zoals die Boeing 737max dadelijk ook weer mag vliegen na wat aanpassingen waarbij er totaal meer dan 300 doden te betreuren waren.
Wat heeft dit met gerechtigheid te maken? Met wat aanpassingen? Welke dan? Aangezien de oorzaak nog niet bekend is.

Zouden ze dat in de vliegindustrie ook zo doen? We kunnen alvast weer gaan vliegen met wat aanpassingen, de resultaten van de oorzaak komen later wel _O-

Bij Boeing wachten ze echt wel eerst de resultaten van de onderzoeken af, dat risico gaat Boeing niet lopen dus deze vergelijking slaat als een tang op een varken
"Hoka Hey!"
pi_186289260
Er kan prima gebleken zijn op welke punten de Stint moest worden aangepast om een veilig vervoermiddel te zijn voor het soort vervoer waarvoor ze gebruikt worden. Daarvoor hoeft de oorzaak niet duidelijk te zijn. Er is naar aanleiding van dit tragische ongeval uitgebreid onderzoek gedaan en daaruit komt dan hoe het aangepast wel veilig kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186289311
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:27 schreef matspontius het volgende:

Bij Boeing wachten ze echt wel eerst de resultaten van de onderzoeken af, dat risico gaat Boeing niet lopen dus deze vergelijking slaat als een tang op een varken
Pas nadat in Europa en Azi die toestellen aan de grond moesten blijven ging er bij de FAA een lichtje branden en werden ze ook in de VS aan de grond gehouden als het aan Boeing lag vlogen ze momenteel nog. Je moet toch wat meer het nieuws volgen. :D
  donderdag 18 april 2019 @ 09:35:38 #114
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186289312
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Er kan prima gebleken zijn op welke punten de Stint moest worden aangepast om een veilig vervoermiddel te zijn voor het soort vervoer waarvoor ze gebruikt worden. Daarvoor hoeft de oorzaak niet duidelijk te zijn. Er is naar aanleiding van dit tragische ongeval uitgebreid onderzoek gedaan en daaruit komt dan hoe het aangepast wel veilig kan.
Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
"Hoka Hey!"
pi_186289336
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend bij mij.
Gefixt voor je.
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 18 april 2019 @ 09:51:50 #116
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186289505
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Gefixt voor je.
Ah, jij weet de oorzaak? Nou, laat maar eens horen dan ...
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 april 2019 @ 09:54:25 #117
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186289537
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
was paniek, gas vol open en toch remmen

tegen blinde paniek is een rode stop knop een middel
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
  donderdag 18 april 2019 @ 09:55:08 #118
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186289550
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

was paniek, gas vol open en toch remmen

tegen blinde paniek is een rode stop knop een middel
Dus jij was er bij?
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 april 2019 @ 09:55:50 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186289557
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dus jij was er bij?
ja
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_186289559
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
Omdat je er allerlei standaardzaken zijn waaraan vervoermiddelen moeten voldoen, allerlei testresultaten met dummies en uit de praktijk over wat bepaalde gebeurtenissen met een vervoermiddel doen en hoe je kunt zorgen dat de inzittenden dan veilig zijn. Dat is gewoon wetenschap.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186289584
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
moet je altijd een precieze oorzaak weten van een ongeluk wat normaliter een samenspel van factoren is. Dat sommige factoren nu betrouwbaarder/veiliger worden is toch goed. Een 100% veiligheid bestaat niet.
  donderdag 18 april 2019 @ 09:59:36 #122
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186289602
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat je er allerlei standaardzaken zijn waaraan vervoermiddelen moeten voldoen, allerlei testresultaten met dummies en uit de praktijk over wat bepaalde gebeurtenissen met een vervoermiddel doen en hoe je kunt zorgen dat de inzittenden dan veilig zijn. Dat is gewoon wetenschap.
Wetenschap is gebaseerd op oorzakelijk verband. Dat ontbreekt in dit geval (nog)
"Hoka Hey!"
pi_186289644
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Flauwekul, de oorzaak van het ongeluk zelf is (nog) niet bekend. Hoe kan je dan een veilig voertuig de weg opsturen?
Hier loop je nu al maanden over door te drammen, maar ondertussen zijn we bijna 3/4 jaar verder en is er meermaals aangegeven dat de Stint voorlopig niet meer de weg op mocht in afwachting van verder onderzoek. Achter de schermen weten ze natuurlijk al lang wat de samenloop van omstandigheden is geweest waardoor dit ongeluk is gebeurd: de bestuurster heeft het immers overleefd en kan dit gewoon navertellen (icm ooggetuige verhalen). Zeker gezien de omstandigheden met vier overleden kinderen en het feit dat de bestuurster het overleefd heeft maken ze niet openbaar wat de definitieve oorzaak van het ongeluk is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_186289650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:59 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wetenschap is gebaseerd op oorzakelijk verband. Dat ontbreekt in dit geval (nog)
Nee. Er ontbreekt, voor het grote publiek in ieder geval, een oorzaak van het ongeluk.

Dat hoeft geen verband te houden met weten, uit onderzoek, ervaring, testresultaten, hoe een dergelijk vervoermiddel veilig kan zijn. En hoe in geval van ongelukken (want die zullen gebeuren, zoals met elk vervoermiddel, er is geen 100% garantie op veiligheid en geen ongelukken) de risico's voor de inzittenden zo klein mogelijk zijn en de kans op (dodelijke en zeer ernstig gewonde) slachtoffers zo laag mogelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 18 april 2019 @ 10:34:02 #125
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_186290200
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De commercie wint het weer van de veiligheid. Gelukkig hoeven mijn kinderen er nooit mee vervoerd te worden.
Eens
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')