Ja Als ze eraf gesprongen was en Als er was zo een bandje geweestquote:Op donderdag 11 juli 2019 13:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag dat ding zo niet meer op de weg!
Mits daar geen aanpassingen aan gedaan zijn, er zijn ook bestuurder in de bocht vanaf gevallen voor dit geval.
Als je dan niet zoekt dan schrijf ik het wel erbij, en dan helpt dat bandje wel, zelfs als deze bestuurder gesprongen was heel misschien ook.
Het ontwerp of het vervolg ontwerp daar werd toch de noodknop bij verwijderd of niet?quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
J als ze eraf gesprongen was en er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
Als jij er ook bij was geweest had je feiten kunnen weergeven. Nu kletst je maar in de ruimtequote:Op donderdag 11 juli 2019 13:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja Als ze eraf gesprongen was en Als er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
En als men eraf valt, dan valt die ook stil alleen maar pluspunten, behalve het bandje moet dan wel omgedaan worden.quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja Als ze eraf gesprongen was en Als er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
Noodknop zat er bij de 1e versie op. Is bij de volgende versies door de fabrikant verwijderd zonder dit te melden of te laten controleren. Reden: geld gewin?quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het ontwerp of het vervolg ontwerp daar werd toch de noodknop bij verwijderd of niet?
En als niet daar, ik neem aan dat de stint ook remlichten heeft, zelfs die kan men als in werking de motor laten uitschakelen, met een relais.
Gebeurt bij alles hoor, een draadje koper minder in de kabels, brengt al geld op bij voldoende verkochte voertuigen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Noodknop zat er bij de 1e versie op. Is bij de volgende versies door de fabrikant verwijderd zonder dit te melden of te laten controleren. Reden: geld gewin?
Triest hoe deze maatschappij in elkaar zit. Als dat zo is moet die fabrikant zijn ogen uit zijn kop schamen!quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gebeurt bij alles hoor, een draadje koper minder in de kabels, brengt al geld op bij voldoende verkochte voertuigen.
Wat mij betreft probeert iedereen het, daarvoor heeft men toch controlerende instanties is het niet?
vrouw aan het stuurquote:Op donderdag 11 juli 2019 08:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als kinderdagverblijf zou ik pas zo'n bak weer in dienst nemen als de oorzaak van het ongeluk bekend is
Ik liet mijn kinderen er helemaal niet meer mee vervoeren dan!quote:Op donderdag 11 juli 2019 08:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als kinderdagverblijf zou ik pas zo'n bak weer in dienst nemen als de oorzaak van het ongeluk bekend is en indien mogelijk daar de nodige aanpassingen op worden gedaan. Zeker niet eerder!
Mijn kinderen gaan zeker niet in zo'n kreng zitten - die lopen gewoonquote:Op donderdag 11 juli 2019 14:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik liet mijn kinderen er helemaal niet meer mee vervoeren dan!
Dan bloed het uiteindelijk wel dood.
Klopt , de overheid heeft bij de vangrails ook van onder dicht gemaakt in bochten zodat de motorrijders niet meer hun hoofd verliezenquote:Op donderdag 11 juli 2019 21:10 schreef Vallon het volgende:
Sec technisch mis ik de inbreng van de spoorwegen.
Die zou moeten zorgen dat treinen niet in botsing kunnen komen met andere kwetsbare weggebruikers. Een knipperlicht of slagboom is voor mij onvoldoende.
Je ridiculiseert.quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:15 schreef michaelmoore het volgende:
Zo had spoorwegen de afsluiting dubbel moeten uitvoeren onder- en boven balk dubbele balk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De spoorwegen moeten zich inspannen dat kwetsbaar verkeer niet door haar gebruiksaanwezigheid kan verongelukken. Dat kan door de spoorlijnen te omhekken, detectie/waarschuwingssystemen aan te brengen, kruisingen te scheiden middels viaducten (tunnels, bruggen).
Ik kan mij idd met jouw idee ook voorstellen dat een spoorwegovergang, trapsgewijs wordt beveiligd. Eerste zone is die van de slagboom en de tweede zone die van blokkade. Daarbij dat een spoorwegovergang niet overdwars maar in/met een zigzag wordt overgestoken. Denk aan het "doorrenhekje" dat je bij veel scholen vindt.
En dan nog zullen er ongetwijfeld ongelukken gebeuren die je dan kunt gebruiken om systeemverbeteringen aan te brengen en zo nodig bepaald gebruik, desnoods tijdelijk, zal verbieden. Een beetje, ik maak de link maar weer, zoals de luchtvaart omgaat met incidenten: niet om iemand aansprakelijk te stellen maar het gebruik ervan veiliger te maken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Ik niet. Uiteindelijk kan elke eigenwijze, kwetsbare weggebruiker onder een trein fietsen/lopen/springen. Praktisch onhaalbaar.quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:10 schreef Vallon het volgende:
Sec technisch mis ik de inbreng van de spoorwegen. Die zou moeten zorgen dat treinen niet in botsing kunnen komen met andere kwetsbare weggebruikers. Een knipperlicht of slagboom is voor mij onvoldoende. Op een snelweg maak je ook geen voetgangersoversteekplaats meer.
Wil of kan je onderscheid maken tussen opzet of onschuld ?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 21:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik niet. Uiteindelijk kan elke eigenwijze, kwetsbare weggebruiker onder een trein fietsen/lopen/springen. Praktisch onhaalbaar.
Zover nu bekend, had en zal dat het ongeluk niet hebben voorkomen.quote:Ik ben benieuwd wat er komt van de "oplossingen" van de overheid.
Rijbewijs, maximaal aantal te vervoeren personen, maar ook technische keuring, toelating op de weg, verzekering, periodieke keuring?
Wettelijk was het voertuig teopgelaten met (idd) zwakke eisen die niet gecontroleerd werden om zo tegemoet te komen aan vrijheden voor de doelgroep w.o. ook vrachtvervoer.quote:We hebben het nog steeds niet over een stepje voor je eigen kind, maar over een commercieel vervoersmiddel zonder technische inspectie, toelatingseisen, eisen aan bestuurder, vervoersinrichting, passieve veiligheid, periodieke controles.
Klopt dat het "leuk" moest zijn, wat het ook heel lang was waarbij het incident, hoe triest ook, niet alles bepalend moet gaan zijn. Je mag/kan dan de nodige andere vehikels onder de loep nemen.quote:De minister heeft het rücksichtslos toegelaten op de weg want "leuk". En dat wordt zeer angstvallig vermeden.
Mij lijkt het praktisch onhaalbaar om alle overwegen met anti-doorrijdt beveiliging uit te rusten.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 22:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wil of kan je onderscheid maken tussen opzet of onschuld ?
En is het werkelijk onhaalbaar ? Door de Stint te verbieden, voorkom je geen gelijksoortige ongelukken met bv. een scootmobiel of mijn part een (bak)fiets met kinderen.
Voorkomen van slachtoffers is een combinatie. Het lijkt mij niet zo moeilijk om kwetsbare gebruikers, tegen een al of niet eigen fout te beschermen.
Op het apparaat was geen noodknop of andere noodstop voorziening aanwezig. De noodknop zat wel op het eerste model. Een noodknop had het ongeluk wellicht kunnen voorkomen.quote:Zover nu bekend, had en zal dat het ongeluk niet hebben voorkomen.
De maatregelen zijn vooral een papieren doekje voor het bloeden.
Grove nalatigheid van de minister dus, zie boven.quote:Wettelijk was het voertuig teopgelaten met (idd) zwakke eisen die niet gecontroleerd werden om zo tegemoet te komen aan vrijheden voor de doelgroep w.o. ook vrachtvervoer.
Zie boven, praktisch onhaalbaar. De meeste ongelukken met treinen gebeuren door mensen die het beter weten.quote:Klopt dat het "leuk" moest zijn, wat het ook heel lang was waarbij het incident, hoe triest ook, niet alles bepalend moet gaan zijn. Je mag/kan dan de nodige andere vehikels onder de loep nemen.
Ik kom desalniettemin terug op dat de spoorwegen hier ook een inbreng kan hebben. Een snelrijdend voertuig op rails dat niet kan uitwijken, met een remweg van minimaal enkele honderden meters die een weg kruist van zwakkere verkeersgebruikers....
Het gaat mij niet om schuld maar om mogelijke maatregelen die betrokkenen kunnen nemen.
Je zou ook kunnen denken aan extra begeleiding bij oversteken. En idd.... het verbieden kan dan een mogelijkheid zijn.
Vast niet alleen mijn idee, maar nadenkend kan een een zigzag beveiligde doorgang al een - imo best haalbare - verbetering geven tegen het per ongeluk oversteken.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 23:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mij lijkt het praktisch onhaalbaar om alle overwegen met anti-doorrijdt beveiliging uit te rusten.
[..]
Zie boven, praktisch onhaalbaar. De meeste ongelukken met treinen gebeuren door mensen die het beter weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Los daarvan is kijken naar voertuig- en gebruikseisen een goede zaak. Hierbij wel in het oog houden dat we dan de boel niet kapot willen reguleren om en vanwege een (nofi) noodlottig incident.
Zelf vind ik de Stint, voor gebruikers een prima middel om groepsgewijs simpel, relatief goedkoop en laagdrempelig er op uit te gaan. Of dat er dan met 8, 10 of 12 kinderen is, laat ik aan techniek en wijsheid van bestuurders."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Het creëren van een barrière die niet (makkelijk) te doorbreken is op elke spoorweg overgang is een flinke investering en er gaat een verantwoordelijkheidsverplaatsing plaats vinden.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 23:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vast niet alleen mijn idee, maar nadenkend kan een een zigzag beveiligde doorgang al een - imo best haalbare - verbetering geven tegen het per ongeluk oversteken.
Daarbij bochtjes maken drukt ook de snelheid en voorkomt het onbedoeld doorschieten.
Hier ben ik het mee eens, maar kijkend naar andere gemotoriseerde voertuigen op de weg is de Stint een bijzondere, ongereguleerde toevoeging welke gebruikt wordt voor personenvervoer. En dat komt nu naar boven, maar is dus mis gegaan in het toelatingstraject.quote:Los daarvan is kijken naar voertuig- en gebruikseisen een goede zaak. Hierbij wel in het oog houden dat we dan de boel niet kapot willen reguleren om en vanwege een (nofi) noodlottig incident.
Niet helemaal eens, veel mensen blijken helaas niet in staat de juiste prioriteiten te geven bij deelname aan het verkeer (telefoon is belangrijker). En de maatschappij kan het ook niet meer accepteren dat ongelukken nu eenmaal gebeuren (zie boven met je wens voor de zwaar beveiligde overgangen?).quote:Zelf vind ik de Stint, voor gebruikers een prima middel om groepsgewijs simpel, relatief goedkoop en laagdrempelig er op uit te gaan. Of dat er dan met 8, 10 of 12 kinderen is, laat ik aan techniek en wijsheid van bestuurders.
Dat is vooral een gezichtspunt waar "we" vanwege het belang door zijn gehersenspoeld.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 07:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het creëren van een barrière die niet (makkelijk) te doorbreken is op elke spoorweg overgang is een flinke investering en er gaat een verantwoordelijkheidsverplaatsing plaats vinden.
Dat laatste is in Nederland sowieso op meerdere vlakken aan de gang (inbreker een pets gegeven? Succes in de bak) en nu krijgt de NS een verantwoordelijkheid om te zorgen dat mensen een overgang niet "per ongeluk" over kunnen steken?
Volgens mij ligt het nog steeds bij de andere verkeersdeelnemers om te zorgen dat je een trein (zwaar, kan niet uitwijken, niet tijdig remmen) niet hindert. Logica heet dat. Net als dat je niet onder een vrachtwagen moet fietsen
Als er nu barrières komen waar een Stint of fiets niet doorheen kunnen, maar een motorrijder wel, moeten ze dan weer verzwaard worden? En als er dan een lichte auto doorheen kan, dan weer? En bij een ongeluk met een vrachtwagen, dan weer? Waar houdt het op?
Zeker mee eens wat ook geldt voor de andere kanten van het verhaal.quote:We moeten de verantwoordelijkheid niet verschuiven "om en vanwege een (nofi) noodlottig incident. "
[..]
Kun je de "denk aan" toelichten? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Qua spoor zijn er best verbeteringen denkbaar hoe (men) het gevaar van een trein kan ont/uitwijken. Denk aan een kruisspoor, lagere snelheid of idd (genoemd) viaducten of zigzag.
De vraag is idd wat mag het kosten en wie moet/gaat dan (ook de consequentie) betalen.
[..]
Oneens.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is vooral een gezichtspunt waar "we" vanwege het belang door zijn gehersenspoeld.
Dat "vul in" vanwege constructie(keuze) groot is/niet kan uitwijken moet nog niet maken dat dus anderen zich moeten aanpassen.
Eens, uiteraard. Maar we zijn in Nederland wel aardig grenzen aan het verleggen.quote:Hoe ver moet, kun en ga je om het voor betrokkenen handelbaar en veilig te houden ?
De vraag die uiteindelijk steeds weer opduikt en in context onmogelijk eenduidig te beantwoorden is.
Wederom oneens, zie bovenquote:Ik vind wel dat het verkeer zich in principe moet aanpassen aan de zwakst (toegestane) deelnemer.... wat idd dan de nodige consequenties heeft.
Ja, laten we hopen dat de minister er van geleerd heeft, maar resultaten uit het verleden.......quote:Wat nu effectief gebeurd is dat de voorwaarden voor (gebruik van) de Stint beter aan het licht zijn gekomen en wat worden aangescherpt voor een veiliger gebruik.
Ik denk aan zoiets.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:51 schreef Eix het volgende:
[..]
Kun je de "denk aan" toelichten? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.
Althans, enkel een ongelijkvloerse kruising snap ik.
Maar zijn dit concepten die al in de praktijk toegepast zijn? Op zich vind ik het wel een mooi staaltje out-of-the-box denken. Dus ik hou me even in om in de reflex van dit-gaat-nooit-werken-omdat te schieten. Maar het roept in ieder geval wel bij mij een hoop vraagtekens op. Zowel qua inhoud als in hoeverre dit bijdraagt aan een oplossing van het probleem.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk aan zoiets.
Kruisspoor: 500/1500m voor een overweggang kan de trein alsnog wisselen van baan om zo iets/iemand op een overgang te ontwijken.
Zigzag: iemand die het spoor oversteekt moet eerst bochtjes nemen. Hiermee voorkom je onbedoeld doorschieten.
[ afbeelding ]
Er zal daar vast wel weer iets anders op te bedenken zijn. Het gaat mij vooral om mogelijkheden, die elk op zich natuurlijk wel weer een (welwillende) investering vragen.
Touché. Ik snap het gegeven dat je beter je vege lijf kunt redden dan je recht te nemen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:57 schreef daNpy het volgende:
[..]Oneens.
Het leven is heel simpel. Is iets groter, zwaarder, sneller, sterker dan jij, moet je aan de kant. Of je voorrang hebt of niet speelt zelfs een ondergeschikte rol, dat hebben we allemaal zelf bedacht.
Te beginnen met de noodknop/dodemansknop die er gewoon op zat bij het eerste type.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:42 schreef Vallon het volgende:
Maar goed, dit zal de Stint ansich nu niet helpen. Wil je dat gebruik structureel veiliger maken zal je moeten denken aan allerlei aanvullende fail-safe/constructies waarmee het apparaat mogelijk z'n doel voorbij gaat schieten.
De minister denkt vooralsnog in termen van beter toezicht, (van) voertuigeisen en opleiding.
Dat kruisspoor lijkt me niet realistisch: tramwissels worden door de tram zelf bediend, maar treinwissels niet. En het verzetten ervan kost meerdere seconden. Bovendien wil je de stand niet veranderen net voordat de trein passeert, want als het te laat gebeurt ontspoort de trein.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk aan zoiets.
Kruisspoor: 500/1500m voor een overweggang kan de trein alsnog wisselen van baan om zo iets/iemand op een overgang te ontwijken.
Zigzag: iemand die het spoor oversteekt moet eerst bochtjes nemen. Hiermee voorkom je onbedoeld doorschieten.
[ afbeelding ]
Er zal daar vast wel weer iets anders op te bedenken zijn. Het gaat mij vooral om mogelijkheden, die elk op zich natuurlijk wel weer een (welwillende) investering vragen.
Ik weet niet of het ergens zo is toegepast. ZigZag oversteken zie wel meer bij fietspaden en scholen die een drukke weg moeten kruisen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:26 schreef Eix het volgende:
[..]
Maar zijn dit concepten die al in de praktijk toegepast zijn? Op zich vind ik het wel een leuk staaltje out-of-the-box denken. Dus ik hou me even in om in de reflex van dit-gaat-nooit-werken-omdat te schieten. Maar het roept in ieder geval wel bij mij een hoop vraagtekens op. Zowel qua inhoud als in hoeverre dit bijdraagt aan een oplossing van het probleem.
Bovenal is de vraag op welk systeemniveau je een aanpassing maakt. Als je naar een auto kijkt dan komt een gordel, airbag etc pas van pas bij een ongeval. Idealiter voorkom je dat ongeval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Naast dat het een implementatie probleem is (welk snelheid door wie/wat blabla etc.etc.), krijg je idd een moment krijgt dat je in omstandigheden niet (zelf) meer voorkomend kunt handelen. Het is/dan een kwestie van het beste er van hopen door zo veel mogelijk, de eventuele schade te beperkenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat kruisspoor lijkt me niet realistisch: tramwissels worden door de tram zelf bediend, maar treinwissels niet. En het verzetten ervan kost meerdere seconden. Bovendien wil je de stand niet veranderen net voordat de trein passeert, want als het te laat gebeurt ontspoort de trein.
Wel interessant, even los of een "noodknop" dit de situatie had doen voorkomen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Noodknop zat er bij de 1e versie op. Is bij de volgende versies door de fabrikant verwijderd zonder dit te melden of te laten controleren. Reden: geld gewin?
Dan een voetpedaal. indrukken is rijden loslaten of eraf vallen is stop!quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel interessant, even los of een "noodknop" dit de situatie had doen voorkomen.
Even voor alle scherpte.... de goedgekeurde versie had geen noodknop, de versie daarna wel eventjes om daarna voortaan geen noodknop te hebben.
Strikt qua goedkeuringseisen staat/stond niet dat er een noodknop moe(s)t zijn
Een vraag is, wat voor noodknop dan bedoeld is en met welk doel het (ooit) was aangebracht ?
Noodknop om aandrijving te stoppen ?
Noodknop om elektrisch doorbranden te voorkomen ?
Noodknop...... .. ik weet het niet ....?
Ik weet vanuit ervaring dat noodknoppen ook tegenstrijdig kunnen werken.
Een goed bereikbare noodknop kan op zichzelf ook onveilig worden..... zoals het dossier ook vermeldde "omdat kinderen op deze noodknop drukten waardoor de Stint stuk kon gaan."
De laatste zin inderdaad! Waarom is er nog geen oorzaak gevonden? Of is deze al lang bekend en wordt het angstvallig geheim gehouden door deze minister of anderen die verantwoordelijk zijn voor de ontbrekende controle op dit voertuig?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 21:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik niet. Uiteindelijk kan elke eigenwijze, kwetsbare weggebruiker onder een trein fietsen/lopen/springen. Praktisch onhaalbaar.
Ik ben benieuwd wat er komt van de "oplossingen" van de overheid.
Rijbewijs, maximaal aantal te vervoeren personen, maar ook technische keuring, toelating op de weg, verzekering, periodieke keuring?
We hebben het nog steeds niet over een stepje voor je eigen kind, maar over een commercieel vervoersmiddel zonder technische inspectie, toelatingseisen, eisen aan bestuurder, vervoersinrichting, passieve veiligheid, periodieke controles.
De minister heeft het rücksichtslos toegelaten op de weg want "leuk". En dat wordt zeer angstvallig vermeden.
quote:Op vrijdag 14 december 2018 00:59 schreef quirina het volgende:
Bakfietsen en bolderkarren zijn veilig. Kunnen ze ook het schoolplein mee op.
Is nog gezond ook fietsen.
quote:Op donderdag 1 november 2018 22:04 schreef quirina het volgende:
Wat is er mis met een ouderwetse bakfiets? Daar kunnen ze ook prima kinderen mee vervoeren.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)over-bakfiets-babboequote:Op vrijdag 2 november 2018 08:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ....
dat ouderwetse bakfiets waar gewoon de benenwagen gebruikt gaat worden.
komt op hetzelfde neer alleen 1000 keer veiliger
maar mensen zijn natuurlijk gewoon weer te lui
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik weet niet of het ergens zo is toegepast. ZigZag oversteken zie wel meer bij fietspaden en scholen die een drukke weg moeten kruisen.
Het zijn verder geen bijzonder moeilijke opties en ja, het vraagt een ander infrastructuur ontwerp.
Waar ik mij hier vooral op richt is dat je wel regels kunt maken en eisen stellen maar ook dat de weg (en het voertuig/gebruik) zelf een deel is van de situatie.Het beste is over of onder het spoor door. Alle andere oplossingen zijn nooit waterdicht. Uiteindelijk zullen we ook eens moeten accepteren dat ongelukken hoe erg ook nu eenmaal plaats vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij betreft moet men elke overweg saneren. Weg ermee. En dan over of onder het spoor door. Maar dat is onbetaalbaar en bovendien moet het ook uitvoerbaar zijn. Maar elke overweg die word gesaneerd is er gelukkig weer een minder.
quote:Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zou hebben gefaald bij de toelating van de stint, in 2011. In de nasleep van het dramatische ongeluk dat plaatsvond in Oss is aan het licht gekomen dat de stint niet voldeed aan cruciale toelatingseisen over de remweg. De huidige minister, Cora van Nieuwenhuizen, zou hebben verzwegen aan de Tweede Kamer dat de keuring niet deugde. Dat meldt RTL Nieuws.
Bijna een jaar nadat de stint van de weg werd gehaald, heeft RTL een reconstructie gemaakt. De stint mocht niet meer gebruikt worden, nadat een zo’n voertuig door nog onbekende oorzaak vorig jaar september niet remde bij een spoorwegovergang in Oss. Hierbij kwamen vier kinderen om het leven en de begeleidster en een ander kind raakten zwaargewond.
De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW), die de keuring van vervoersmiddelen uitvoert, en de ambtenaren van het ministerie zouden de stint de weg op hebben laten gaan, ondanks dat ze wisten dat uit de keuring bleek dat bij de bijzondere bromfiets niet alles deugde. Vanwege een te lange remweg, zou de stint helemaal niet op de weg mogen.
De oorzaak zal best bekend zijn. Maar advocaten, verzekeringen etc etc. zullen er nog wel een tijdje mee bezig zijn.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Potverdomme is er nog geen oorzaak bekend!!!111einz!
https://www.telegraaf.nl/(...)ksbergen-moet-cel-inquote:Op woensdag 25 september 2019 18:04 schreef AchJa het volgende:
Nou eens kijken of al die pro-stint figuren met hun "schuld van de bestuurster" zich komen melden...
Wat zijn dit voor stuiptrekkingen...quote:Op woensdag 25 september 2019 19:33 schreef GereDathan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ksbergen-moet-cel-in
Deze man moet ook op vrije voeten blijven toch?
Beantwoord de vraag aub.quote:Op woensdag 25 september 2019 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor stuiptrekkingen...
Het blijft een gevoelig onderwerp waar je helaas niet objectief over en op kunt (naast mag) reageren.quote:bron: nu.nl 25sep19
Verantwoordelijk minister Cora van Nieuwenhuizen heeft woensdag red:25sep19 twee documenten over remtests met de stint (elektrische bolderkar) alsnog naar de Tweede Kamer gestuurd. Vanwege de "veelheid aan documenten" had ze de stukken uit 2011 nog niet eerder gestuurd.
...
Documenten over de manier van keuren had Van Nieuwenhuizen niet aan de Kamer gestuurd, maar de minister wijst erop dat zij in antwoorden op Kamervragen al wel op de tests was ingegaan. De Kamer vroeg na het ongeluk met de stint in Oss om alle relevante documenten over de elektrische bolderkar.
...
Gelukkig is de bestuurster wel volledig vrijgepleit en lag het niet aan haar.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:24 schreef Zipportal het volgende:
OM: Oorzaak van fataal ongeluk met stint in Oss nooit te achterhalen
https://www.nu.nl/binnenl(...)-te-achterhalen.html
Terecht iddquote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gelukkig is de bestuurster wel volledig vrijgepleit en lag het niet aan haar.
En een bedrijf kapot gemaakt en lag het niet aan de stint.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gelukkig is de bestuurster wel volledig vrijgepleit en lag het niet aan haar.
Jawel, ze weten alleen niet specifiek waaraan.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:42 schreef butz0rs het volgende:
[..]
En een bedrijf kapot gemaakt en lag het niet aan de stint.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |