Dus de noodknop ontbreekt, is toch helder dan of niet, of zo een schakelaar in de rem?quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee geen schuld, er is gewoon een gashendel in het handvat , die moet je loslaten als je wilt remmen
In paniek kun je dat niet
Jij was erbij die dag? Daarvoor waren er overigens geen incidenten geweest met Stints - lees je eerst eens in voordat je met dit soort onzin aankomtquote:Op donderdag 11 juli 2019 13:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die meid is gewoon in paniek geraakt en heeft met volgas op die trein afgereden
Volgas dan kun je remmen wat je wilt , gaat ie echt niet stoppen
fout is dus een aparte gashendel , niet in het handvat
Nee , maar niet ieder kind is gevoelig voor paniek aanvallenquote:Op donderdag 11 juli 2019 13:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij was erbij die dag? Daarvoor waren er overigens geen incidenten geweest met Stints - lees je eerst eens in voordat je met dit soort onzin aankomt
Nee maar ook een paniek bandje helpt dan niet , alleen een aparte gashendel , die je los moet laten als je wilt remmenquote:Op donderdag 11 juli 2019 13:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus de noodknop ontbreekt, is toch helder dan of niet, of zo een schakelaar in de rem?
Volgens mij zelfs geen pols bandje zoals op een jetski.
Wat mij betreft mag dat ding zo niet meer op de weg!quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee , maar niet ieder kind is gevoelig voor paniek aanvallen
[..]
Nee maar ook een paniek bandje helpt dan niet , alleen een aparte gashendel , die je los moet laten als je wilt remmen
Ja Als ze eraf gesprongen was en Als er was zo een bandje geweestquote:Op donderdag 11 juli 2019 13:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag dat ding zo niet meer op de weg!
Mits daar geen aanpassingen aan gedaan zijn, er zijn ook bestuurder in de bocht vanaf gevallen voor dit geval.
Als je dan niet zoekt dan schrijf ik het wel erbij, en dan helpt dat bandje wel, zelfs als deze bestuurder gesprongen was heel misschien ook.
Het ontwerp of het vervolg ontwerp daar werd toch de noodknop bij verwijderd of niet?quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
J als ze eraf gesprongen was en er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
Als jij er ook bij was geweest had je feiten kunnen weergeven. Nu kletst je maar in de ruimtequote:Op donderdag 11 juli 2019 13:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja Als ze eraf gesprongen was en Als er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
En als men eraf valt, dan valt die ook stil alleen maar pluspunten, behalve het bandje moet dan wel omgedaan worden.quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja Als ze eraf gesprongen was en Als er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
Noodknop zat er bij de 1e versie op. Is bij de volgende versies door de fabrikant verwijderd zonder dit te melden of te laten controleren. Reden: geld gewin?quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het ontwerp of het vervolg ontwerp daar werd toch de noodknop bij verwijderd of niet?
En als niet daar, ik neem aan dat de stint ook remlichten heeft, zelfs die kan men als in werking de motor laten uitschakelen, met een relais.
Gebeurt bij alles hoor, een draadje koper minder in de kabels, brengt al geld op bij voldoende verkochte voertuigen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Noodknop zat er bij de 1e versie op. Is bij de volgende versies door de fabrikant verwijderd zonder dit te melden of te laten controleren. Reden: geld gewin?
Triest hoe deze maatschappij in elkaar zit. Als dat zo is moet die fabrikant zijn ogen uit zijn kop schamen!quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gebeurt bij alles hoor, een draadje koper minder in de kabels, brengt al geld op bij voldoende verkochte voertuigen.
Wat mij betreft probeert iedereen het, daarvoor heeft men toch controlerende instanties is het niet?
vrouw aan het stuurquote:Op donderdag 11 juli 2019 08:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als kinderdagverblijf zou ik pas zo'n bak weer in dienst nemen als de oorzaak van het ongeluk bekend is
Ik liet mijn kinderen er helemaal niet meer mee vervoeren dan!quote:Op donderdag 11 juli 2019 08:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als kinderdagverblijf zou ik pas zo'n bak weer in dienst nemen als de oorzaak van het ongeluk bekend is en indien mogelijk daar de nodige aanpassingen op worden gedaan. Zeker niet eerder!
Mijn kinderen gaan zeker niet in zo'n kreng zitten - die lopen gewoonquote:Op donderdag 11 juli 2019 14:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik liet mijn kinderen er helemaal niet meer mee vervoeren dan!
Dan bloed het uiteindelijk wel dood.
Klopt , de overheid heeft bij de vangrails ook van onder dicht gemaakt in bochten zodat de motorrijders niet meer hun hoofd verliezenquote:Op donderdag 11 juli 2019 21:10 schreef Vallon het volgende:
Sec technisch mis ik de inbreng van de spoorwegen.
Die zou moeten zorgen dat treinen niet in botsing kunnen komen met andere kwetsbare weggebruikers. Een knipperlicht of slagboom is voor mij onvoldoende.
Je ridiculiseert.quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:15 schreef michaelmoore het volgende:
Zo had spoorwegen de afsluiting dubbel moeten uitvoeren onder- en boven balk dubbele balk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De spoorwegen moeten zich inspannen dat kwetsbaar verkeer niet door haar gebruiksaanwezigheid kan verongelukken. Dat kan door de spoorlijnen te omhekken, detectie/waarschuwingssystemen aan te brengen, kruisingen te scheiden middels viaducten (tunnels, bruggen).
Ik kan mij idd met jouw idee ook voorstellen dat een spoorwegovergang, trapsgewijs wordt beveiligd. Eerste zone is die van de slagboom en de tweede zone die van blokkade. Daarbij dat een spoorwegovergang niet overdwars maar in/met een zigzag wordt overgestoken. Denk aan het "doorrenhekje" dat je bij veel scholen vindt.
En dan nog zullen er ongetwijfeld ongelukken gebeuren die je dan kunt gebruiken om systeemverbeteringen aan te brengen en zo nodig bepaald gebruik, desnoods tijdelijk, zal verbieden. Een beetje, ik maak de link maar weer, zoals de luchtvaart omgaat met incidenten: niet om iemand aansprakelijk te stellen maar het gebruik ervan veiliger te maken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Ik niet. Uiteindelijk kan elke eigenwijze, kwetsbare weggebruiker onder een trein fietsen/lopen/springen. Praktisch onhaalbaar.quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:10 schreef Vallon het volgende:
Sec technisch mis ik de inbreng van de spoorwegen. Die zou moeten zorgen dat treinen niet in botsing kunnen komen met andere kwetsbare weggebruikers. Een knipperlicht of slagboom is voor mij onvoldoende. Op een snelweg maak je ook geen voetgangersoversteekplaats meer.
Wil of kan je onderscheid maken tussen opzet of onschuld ?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 21:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik niet. Uiteindelijk kan elke eigenwijze, kwetsbare weggebruiker onder een trein fietsen/lopen/springen. Praktisch onhaalbaar.
Zover nu bekend, had en zal dat het ongeluk niet hebben voorkomen.quote:Ik ben benieuwd wat er komt van de "oplossingen" van de overheid.
Rijbewijs, maximaal aantal te vervoeren personen, maar ook technische keuring, toelating op de weg, verzekering, periodieke keuring?
Wettelijk was het voertuig teopgelaten met (idd) zwakke eisen die niet gecontroleerd werden om zo tegemoet te komen aan vrijheden voor de doelgroep w.o. ook vrachtvervoer.quote:We hebben het nog steeds niet over een stepje voor je eigen kind, maar over een commercieel vervoersmiddel zonder technische inspectie, toelatingseisen, eisen aan bestuurder, vervoersinrichting, passieve veiligheid, periodieke controles.
Klopt dat het "leuk" moest zijn, wat het ook heel lang was waarbij het incident, hoe triest ook, niet alles bepalend moet gaan zijn. Je mag/kan dan de nodige andere vehikels onder de loep nemen.quote:De minister heeft het rücksichtslos toegelaten op de weg want "leuk". En dat wordt zeer angstvallig vermeden.
Mij lijkt het praktisch onhaalbaar om alle overwegen met anti-doorrijdt beveiliging uit te rusten.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 22:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wil of kan je onderscheid maken tussen opzet of onschuld ?
En is het werkelijk onhaalbaar ? Door de Stint te verbieden, voorkom je geen gelijksoortige ongelukken met bv. een scootmobiel of mijn part een (bak)fiets met kinderen.
Voorkomen van slachtoffers is een combinatie. Het lijkt mij niet zo moeilijk om kwetsbare gebruikers, tegen een al of niet eigen fout te beschermen.
Op het apparaat was geen noodknop of andere noodstop voorziening aanwezig. De noodknop zat wel op het eerste model. Een noodknop had het ongeluk wellicht kunnen voorkomen.quote:Zover nu bekend, had en zal dat het ongeluk niet hebben voorkomen.
De maatregelen zijn vooral een papieren doekje voor het bloeden.
Grove nalatigheid van de minister dus, zie boven.quote:Wettelijk was het voertuig teopgelaten met (idd) zwakke eisen die niet gecontroleerd werden om zo tegemoet te komen aan vrijheden voor de doelgroep w.o. ook vrachtvervoer.
Zie boven, praktisch onhaalbaar. De meeste ongelukken met treinen gebeuren door mensen die het beter weten.quote:Klopt dat het "leuk" moest zijn, wat het ook heel lang was waarbij het incident, hoe triest ook, niet alles bepalend moet gaan zijn. Je mag/kan dan de nodige andere vehikels onder de loep nemen.
Ik kom desalniettemin terug op dat de spoorwegen hier ook een inbreng kan hebben. Een snelrijdend voertuig op rails dat niet kan uitwijken, met een remweg van minimaal enkele honderden meters die een weg kruist van zwakkere verkeersgebruikers....
Het gaat mij niet om schuld maar om mogelijke maatregelen die betrokkenen kunnen nemen.
Je zou ook kunnen denken aan extra begeleiding bij oversteken. En idd.... het verbieden kan dan een mogelijkheid zijn.
Vast niet alleen mijn idee, maar nadenkend kan een een zigzag beveiligde doorgang al een - imo best haalbare - verbetering geven tegen het per ongeluk oversteken.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 23:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mij lijkt het praktisch onhaalbaar om alle overwegen met anti-doorrijdt beveiliging uit te rusten.
[..]
Zie boven, praktisch onhaalbaar. De meeste ongelukken met treinen gebeuren door mensen die het beter weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Los daarvan is kijken naar voertuig- en gebruikseisen een goede zaak. Hierbij wel in het oog houden dat we dan de boel niet kapot willen reguleren om en vanwege een (nofi) noodlottig incident.
Zelf vind ik de Stint, voor gebruikers een prima middel om groepsgewijs simpel, relatief goedkoop en laagdrempelig er op uit te gaan. Of dat er dan met 8, 10 of 12 kinderen is, laat ik aan techniek en wijsheid van bestuurders."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Het creëren van een barrière die niet (makkelijk) te doorbreken is op elke spoorweg overgang is een flinke investering en er gaat een verantwoordelijkheidsverplaatsing plaats vinden.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 23:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vast niet alleen mijn idee, maar nadenkend kan een een zigzag beveiligde doorgang al een - imo best haalbare - verbetering geven tegen het per ongeluk oversteken.
Daarbij bochtjes maken drukt ook de snelheid en voorkomt het onbedoeld doorschieten.
Hier ben ik het mee eens, maar kijkend naar andere gemotoriseerde voertuigen op de weg is de Stint een bijzondere, ongereguleerde toevoeging welke gebruikt wordt voor personenvervoer. En dat komt nu naar boven, maar is dus mis gegaan in het toelatingstraject.quote:Los daarvan is kijken naar voertuig- en gebruikseisen een goede zaak. Hierbij wel in het oog houden dat we dan de boel niet kapot willen reguleren om en vanwege een (nofi) noodlottig incident.
Niet helemaal eens, veel mensen blijken helaas niet in staat de juiste prioriteiten te geven bij deelname aan het verkeer (telefoon is belangrijker). En de maatschappij kan het ook niet meer accepteren dat ongelukken nu eenmaal gebeuren (zie boven met je wens voor de zwaar beveiligde overgangen?).quote:Zelf vind ik de Stint, voor gebruikers een prima middel om groepsgewijs simpel, relatief goedkoop en laagdrempelig er op uit te gaan. Of dat er dan met 8, 10 of 12 kinderen is, laat ik aan techniek en wijsheid van bestuurders.
Dat is vooral een gezichtspunt waar "we" vanwege het belang door zijn gehersenspoeld.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 07:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het creëren van een barrière die niet (makkelijk) te doorbreken is op elke spoorweg overgang is een flinke investering en er gaat een verantwoordelijkheidsverplaatsing plaats vinden.
Dat laatste is in Nederland sowieso op meerdere vlakken aan de gang (inbreker een pets gegeven? Succes in de bak) en nu krijgt de NS een verantwoordelijkheid om te zorgen dat mensen een overgang niet "per ongeluk" over kunnen steken?
Volgens mij ligt het nog steeds bij de andere verkeersdeelnemers om te zorgen dat je een trein (zwaar, kan niet uitwijken, niet tijdig remmen) niet hindert. Logica heet dat. Net als dat je niet onder een vrachtwagen moet fietsen
Als er nu barrières komen waar een Stint of fiets niet doorheen kunnen, maar een motorrijder wel, moeten ze dan weer verzwaard worden? En als er dan een lichte auto doorheen kan, dan weer? En bij een ongeluk met een vrachtwagen, dan weer? Waar houdt het op?
Zeker mee eensquote:We moeten de verantwoordelijkheid niet verschuiven "om en vanwege een (nofi) noodlottig incident. "
[..]
Kun je de "denk aan" toelichten? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Qua spoor zijn er best verbeteringen denkbaar hoe (men) het gevaar van een trein kan ont/uitwijken. Denk aan een kruisspoor, lagere snelheid of idd (genoemd) viaducten of zigzag.
De vraag is idd wat mag het kosten en wie moet/gaat dan (ook de consequentie) betalen.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |