ze is in paniek geraakt bij het naderen van de overweg en was niet in staat on de gashendel los te laten , verstijfd van angst als ze wasquote:Op donderdag 18 april 2019 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier loop je nu al maanden over door te drammen, maar ondertussen zijn we bijna 3/4 jaar verder en is er meermaals aangegeven dat de Stint voorlopig niet meer de weg op mocht in afwachting van verder onderzoek. Achter de schermen weten ze natuurlijk al lang wat de samenloop van omstandigheden is geweest waardoor dit ongeluk is gebeurd: de bestuurster heeft het immers overleefd en kan dit gewoon navertellen (icm ooggetuige verhalen). Zeker gezien de omstandigheden met vier overleden kinderen en het feit dat de bestuurster het overleefd heeft maken ze niet openbaar wat de definitieve oorzaak van het ongeluk is.
Is slechts een aanname.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:54 schreef michaelmoore het volgende:
was paniek, gas vol open en toch remmen
Hoe dan ook de Stint is foutquote:Op donderdag 18 april 2019 10:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is slechts een aanname.
Er doen meerdere verhalen rond dus tenzij je er zelf bij was is dit slechts één van de scenario's.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze is in paniek geraakt bij het naderen van de overweg en was niet in stat on de gashendel los te laten , verstijfd van angst als ze was
dus vol gas door de plank,
een rode stopknop voor haar neus zou mogelijk geholpen hebben
punt is, een ongeluk als dit mag niet voorkomen, dus is de stint fout
Daar zijn we het 100% over eens. Het is ongelofelijk dat daar, in die hoedanigheid, toestemming voor is gegeven.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:36 schreef michaelmoore het volgende:
Hoe dan ook de Stint is fout
fout gebouwd
Staan er geen constructies genoeg om het/hem tegenop te zetten, maar ik heb natuurlijk makkelijk lallen daar ik de bestuurder niet was!quote:Op donderdag 18 april 2019 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er doen meerdere verhalen rond dus tenzij je er zelf bij was is dit slechts één van de scenario's.
Zoals ik toen ten tijde van het ongeluk al heb aangegeven loopt het pad naar de slagboom daar ietwat omhoog (ik woon in Oss en kom er regelmatig). Als het remsysteem van de Stint niet goed functioneerde en dus op hol is geslagen met de snelheid waarmee je aan komt rijden daar, is er geen houden aan. Dan ontstaat inderdaad paniek waarbij ook nog eens meespeelt dat je in die fractie van een seconde geen fatsoenlijk besluit kan nemen om de Stint te manouvreren (ook omdat links en rechts geen opties zijn daar).
een rode stopknop had er op gemoeten, al is het alleen al omdat je dan het gas los moet latenquote:Op donderdag 18 april 2019 10:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar zijn we het 100% over eens. Het is ongelofelijk dat daar, in die hoedanigheid, toestemming voor is gegeven.
Zelfs al maakt men zoals bij een electro fiets een schakelaar bij de rem die de motor uitschakelen doet, die schakelaar kan ook stuk gaan, dan zouden er al twee of meer nog op mogen zitten.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar zijn we het 100% over eens. Het is ongelofelijk dat daar, in die hoedanigheid, toestemming voor is gegeven.
Precies. De mega belangen en lobby van Stint Cooperation International gaan voor de veiligheid.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De commercie wint het weer van de veiligheid. Gelukkig hoeven mijn kinderen er nooit mee vervoerd te worden.
Rechts een drukke doorgaande weg, links een aflopende helling van +/-2 meter hoog en bomen. Verder vind ik die discussie over het uitwijken sowieso overbodig. Op dat moment is dat gewoon te laat met zo'n lomp vervoersmiddel als een Stint.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Staan er geen constructies genoeg om het/hem tegenop te zetten, maar ik heb natuurlijk makkelijk lallen daar ik de bestuurder niet was!
Ik denk dat het wel zou veranderen als dit bedrijfje maar een omzet had van enkele pleuros per jaar?quote:Op donderdag 18 april 2019 10:44 schreef manny het volgende:
[..]
Precies. De mega belangen en lobby van Stint Cooperation International gaan voor de veiligheid.
Het is een uit de kluiten gewassen familiebedrijfje waar we over praten. Man man man...
Niets is 100% veilig, maar dat de stint de openbare weg op mocht, is een lachertje. En helemaal met 10 kinderen en zonder rijvaardigheidsbewijs. Als je 10 personen in een taxibusje wil vervoeren, heb je al minimaal 2 rijbewijzen nodig.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zelfs al maakt men zoals bij een electro fiets een schakelaar bij de rem die de motor uitschakelen doet, die schakelaar kan ook stuk gaan, dan zouden er al twee of meer nog op mogen zitten.
Gelukkig ga ik daar niet over, ik zou niet willen ook.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niets is 100% veilig, maar dat de stint de openbare weg op mocht, is een lachertje. En helemaal met 10 kinderen en zonder rijvaardigheidsbewijs. Als je 10 personen in een taxibusje wil vervoeren, heb je al minimaal 2 rijbewijzen nodig.
Wat ook meespeelt (denk ik), is dat de staat een beetje met de handen in het haar zit, dat ze dat ding ooit hebben toegestaan. Dat er een paar duizend stints door bso's worden gebruikt en dat ze bang zijn voor een claim als de stint definitief niet meer wordt toegelaten.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:44 schreef manny het volgende:
[..]
Precies. De mega belangen en lobby van Stint Cooperation International gaan voor de veiligheid.
Het is een uit de kluiten gewassen familiebedrijfje waar we over praten. Man man man...
Nee, ze gaan het niet openbaar maken? En waarom dan niet?quote:Op donderdag 18 april 2019 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier loop je nu al maanden over door te drammen, maar ondertussen zijn we bijna 3/4 jaar verder en is er meermaals aangegeven dat de Stint voorlopig niet meer de weg op mocht in afwachting van verder onderzoek. Achter de schermen weten ze natuurlijk al lang wat de samenloop van omstandigheden is geweest waardoor dit ongeluk is gebeurd: de bestuurster heeft het immers overleefd en kan dit gewoon navertellen (icm ooggetuige verhalen). Zeker gezien de omstandigheden met vier overleden kinderen en het feit dat de bestuurster het overleefd heeft maken ze niet openbaar wat de definitieve oorzaak van het ongeluk is.
Ik vermoed dat men het voorlopig wil afzwakken laten, zodat het in de vergetelheid komt, evt komt men ernaar dan terug ermee?quote:Op donderdag 18 april 2019 12:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, ze gaan het niet openbaar maken? En waarom dan niet?
quote:Op donderdag 18 april 2019 12:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, ze gaan het niet openbaar maken? En waarom dan niet?
Volgens mij is het juiste woord 'manipulatie'.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat men het voorlopig wil afzwakken laten, zodat het in de vergetelheid komt, evt komt men ernaar dan terug ermee?
Een claim van wie? Die Stint fabrikant treft zeker ook blaam gezien dat geklungel met die aanpassingen en het niet melden daarvan. Wat dat betreft moet ik een andere user gelijk geven. De Stint fabrikant maakt er net zo'n puinhoop van als bij Boeing nu - de commercie en het winstbejag gaat natuurlijk boven alles - zelfs voor 4 dode kinderenquote:Op donderdag 18 april 2019 10:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt (denk ik), is dat de staat een beetje met de handen in het haar zit, dat ze dat ding ooit hebben toegestaan. Dat er een paar duizend stints door bso's worden gebruikt en dat ze bang zijn voor een claim als de stint definitief niet meer wordt toegelaten.
Ik vergeet niet snel hoor!quote:Op donderdag 18 april 2019 12:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is het juiste woord 'manipulatie'.
Als er strengere regels zijn omtrent aanpassingen zou dat helemaal niet kunnen.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Een claim van wie? Die Stint fabrikant treft zeker ook blaam gezien dat geklungel met die aanpassingen en het niet melden daarvan.
Een claim van de eigenaren/gebruikers. En aangezien je bij een failliet bedrijf weinig kunt halen, is een claim tegen de Staat niet ondenkbaar. Ook al heeft de eigenaar dingen veranderd zonder het te melden, het toezicht door de Staat is op zijn minst magertjes te noemen. Ik zeg niet dat zo'n claim automatisch door een rechter wordt gevalideerd, maar het is zeker niet ondenkbaar.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:30 schreef matspontius het volgende:
Een claim van wie? Die Stint fabrikant treft zeker ook blaam gezien dat geklungel met die aanpassingen en het niet melden daarvan. Wat dat betreft moet ik een andere user gelijk geven. De Stint fabrikant maakt er net zo'n puinhoop van als bij Boeing nu - de commercie en het winstbejag gaat natuurlijk boven alles - zelfs voor 4 dode kinderen
De overheid moet ook in handen in eigen boezem steken en erkennen dat ze er een zooitje van hebben gemaakt. Doen ze natuurlijk niet want dan gaan er koppen rollen en zullen bepaalde personen op riante posities het veld moeten ruimen
In Nederland kan alles hoor ...... In de 2e WO had je de vliegende doodskisten. In Nederland heb je tegenwoordig de rijdende doodskisten, speciaal gemaakt voor de kleintjes onder onsquote:Op donderdag 18 april 2019 12:33 schreef john2406 het volgende:
Al eens zo een (gedrocht) op de Duitse weg gezien?
Nee maar dat ding is ook nog niet zo lang op de markt.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:33 schreef john2406 het volgende:
Al eens zo een (gedrocht) op de Duitse weg gezien?
Nee, pas sinds 2012 ....quote:Op donderdag 18 april 2019 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee maar dat ding is ook nog niet zo lang op de markt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |