Als je zo redeneert kun je ook personen/ kinderen gaan vervoeren met een heftruck op de lepels of je stopt ze in een goederenlift...quote:Op donderdag 13 december 2018 23:13 schreef Inbox het volgende:
Nee. Het wordt enkel tijdelijk een probleem als er 10 kinderen inzitten en er weer een ongeval mee gebeurd. Want dan treedt de emotie weer op: 'kinderen', 'onveilig' en vooral heel veel gehuil van boze mensen die het ding onveilig vinden omdat er 10 kinderen in kunnen.
Is er nog niet genoeg bureaucratie?quote:Op donderdag 13 december 2018 23:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je zo redeneert kun je ook personen/ kinderen gaan vervoeren met een heftruck op de lepels of je stopt ze in een goederenlift...
Je snapt toch wel dat de eisen voor personenvervoer anders liggen dan voor goederenvervoer? Maar goed, pleur alles en iedereen maar los in de trailer want vervoer is vervoer toch?
Als men uitvoeren doet waar men voor daar is denk ik wel.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:24 schreef Inbox het volgende:
[..]
Is er nog niet genoeg bureaucratie?
Ik heb een beetje moeite om deze zin goed te begrijpen :/quote:Op donderdag 13 december 2018 23:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als men uitvoeren doet waar men voor daar is denk ik wel.
Wat je met je eigen kinderen doet net zoals vroeger is prima, dat boeit me geen flikker. Echter heb je ook te maken met andermans kinderen en dan heb je je gewoon te houden aan regelgeving.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:24 schreef Inbox het volgende:
[..]
Is er nog niet genoeg bureaucratie?
10 personen mag ik nog niet vervoeren vind ik wel erg veel ja!quote:Op donderdag 13 december 2018 23:13 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee. Het wordt enkel tijdelijk een probleem als er 10 kinderen inzitten en er weer een ongeval mee gebeurd. Want dan treedt de emotie weer op: 'kinderen', 'onveilig' en vooral heel veel gehuil van boze mensen die het ding onveilig vinden omdat er 10 kinderen in kunnen.
Als de RDW gedaan had waarvoor ze daar zijn was het voertuig dan geschikt of ongeschikt bevonden?quote:Op donderdag 13 december 2018 23:29 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik heb een beetje moeite om deze zin goed te begrijpen :/
Prima.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat je met je eigen kinderen doet net zoals vroeger is prima, dat boeit me geen flikker. Echter heb je ook te maken met andermans kinderen en dan heb je je gewoon te houden aan regelgeving.
Jij mag gewoon 10 personen vervoeren hoor. Gewoon met 2 bolderkarren. Eentje aan iedere hand met 5 koters erinquote:Op donderdag 13 december 2018 23:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
10 personen mag ik nog niet vervoeren vind ik wel erg veel ja!
Prima toch dan bouw ik morgen de skelter om tot gemotoriseerd voertuig.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:38 schreef Inbox het volgende:
[..]
Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
Dom uit de hoek lallen kan ik ook hoor.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:39 schreef Inbox het volgende:
[..]
Jij mag gewoon 10 personen vervoeren hoor. Gewoon met 2 bolderkarren. Eentje aan iedere hand met 5 koters erin
Is vast wel regelgeving voorquote:Op donderdag 13 december 2018 23:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Prima toch dan bouw ik morgen de skelter om tot gemotoriseerd voertuig.
En mag daarmee de openbare weg op!
Top! Ben je in ieder geval tot iets in staatquote:Op donderdag 13 december 2018 23:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dom uit de hoek lallen kan ik ook hoor.
Kern wat ik nu begrijp dat er destijds geen Stint, letterlijk is gekeurd noch ooit een keuring heeft plaatsgevonden. Met OK van de overheid mocht wat op wielen gebouwd was gaan rijden.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als de RDW gedaan had waarvoor ze daar zijn was het voertuig dan geschikt of ongeschikt bevonden?
Al vermoed ik dat de stint welke de typegoedkeuring kreeg niet zo in elkaar gezeten heeft.
Hoe zeg ik dat als de fabrikant de moraal mist zijn kleine lettertjes helemaal niet verkeerd, ik kan wel iemand voor het hoofd kijken maar nooit erin!quote:Op vrijdag 14 december 2018 00:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kern wat ik nu begrijp dat er destijds geen Stint, letterlijk is gekeurd noch ooit een keuring heeft plaatsgevonden. Met OK van de overheid mocht wat op wielen gebouwd was gaan rijden.
Iedereen inclusief nu over elkaar buitelende instituten, was daar letterlijk superblij mee om 's geen stringente regels te hebben voor simpel stadsvervoer. Kinderen hier (en ouders) vonden/vinden de Stint helemaal geweldig.
Beetje oneerlijk om nu (indirect) de fabrikant te verwijten niet te voldoen aan de kleine lettertjes en in de tussentijd wel degelijk yan van technische verbeteringen heeft gedaan en daartoe steeds bereid is (geweest). We zijn nu helaas aangekomen van niets durven doen totdat het ooit wel goed is..... wat totaal geen garantie is dat er dan nooit meer een ongeluk met dodelijk afloop zal plaatsvinden. De oorzaak, samenhang en of het ongeluk dan te voorkomen was, is ook nog niet duidelijk.
Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
Wijzelf ik ga stemmen dan wordt er een coalitie gevormd met juist een partij welke ik verafschuwen doe, nu nog eens wijzelf aub!quote:Op vrijdag 14 december 2018 00:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
Mits goed onderhouden zijn ze veilig, maar als jij met je bakfiets rondrijdt met bijv. een gerafeld remkabeltje of remmen die niet lekker werken, is dat ding ook onveilig. Dan kan zo'n levensgevaarlijke stint die binnen 6 meter stilstaat in plaats van binnen de max. 3 meter toch een stukje veiliger zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2018 00:59 schreef quirina het volgende:
Bakfietsen en bolderkarren zijn veilig. Kunnen ze ook het schoolplein mee op.
Is nog gezond ook fietsen.
Dat is wel gebleken ja afgelopen september.quote:Op vrijdag 14 december 2018 01:49 schreef Inbox het volgende:
[..]
Mits goed onderhouden zijn ze veilig, maar als jij met je bakfiets rondrijdt met bijv. een gerafeld remkabeltje of remmen die niet lekker werken, is dat ding ook onveilig. Dan kan zo'n levensgevaarlijke stint die binnen 6 meter stilstaat in plaats van binnen de max. 3 meter toch een stukje veiliger zijn.
Uiteraard. Maar als je een goedkeuring krijgt, mag je er als fabrikant vanuit gaan dat jouw ontwerp prima in orde is.quote:Op vrijdag 14 december 2018 06:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is wel gebleken ja afgelopen september.
Als fabrikant ben je zelf ook verplicht om een deugdelijk voertuig de weg op te sturen. De fout ligt zowel bij de fabrikant als de overheid.
Bij jou misschien, maar niet bij mij en denk ik vele anderen. Op het moment dat er aan de (nieuwe?) eisen voldaan is, maakt het mij echt niet uit of dat ding nu door Stint of door -ik noem maar wat- Ferrari op de markt wordt gebracht. Het zal een heel ander product zijn, dat aangepast is en nu wel aan de gestelde veiligheidseisen voldoet.quote:Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
Precies.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:11 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat er dan nog steeds dodelijke ongelukken mee kunnen gebeuren. En dat kun je dus nooit helemaal uitsluiten.
Ja dat is bij Toyota evenzo. En die worden nog steeds gekocht. Er is geen verbod op Toyota's of auto's in het algemeen.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het probleem is dezelfde faal fabrikant
Nogmaals, deel je die mening ook over Toyota en andere auto merken?quote:Op vrijdag 14 december 2018 06:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
Als daar ongelukken met fatale afloop door zijn veroorzaakt wel ja.quote:Op vrijdag 14 december 2018 07:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Ja dat is bij Toyota evenzo. En die worden nog steeds gekocht. Er is geen verbod op Toyota's of auto's in het algemeen.
Zoals ik al eerder zei; die Stint is een palstic bak met kinderen erin. Die gaat nooit veilig zijn.
Net als dat je het te voet of met een fiets aflegt tegen een auto, met een auto tegen een vrachtwagen of trein, etc.
Dus als je als fabrikant een ronduit onveilig voertuig op de markt brengt en dit voertuig door een falend overheidssysteem goedgekeurd wordt (wat nooit had mogen gebeuren) dan tref je als fabrikant geen enkele blaam?quote:Op vrijdag 14 december 2018 06:21 schreef Inbox het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar als je een goedkeuring krijgt, mag je er als fabrikant vanuit gaan dat jouw ontwerp prima in orde is.
Op dit moment en kijkend naar wat ik mee heb gekregen gisteren, acht ik de overheid fouter dan de fabrikant eigenlijk :/
[..]
Bij jou misschien, maar niet bij mij en denk ik vele anderen. Op het moment dat er aan de (nieuwe?) eisen voldaan is, maakt het mij echt niet uit of dat ding nu door Stint of door -ik noem maar wat- Ferrari op de markt wordt gebracht. Het zal een heel ander product zijn, dat aangepast is en nu wel aan de gestelde veiligheidseisen voldoet.
Neem aan dat er voor ie weer op de weg mag, nu wel kritisch gekeken en gekeurd wordt en dat dat in de toekomst zal blijven gebeuren. En dat die veiligheidseisen ook goed vastgelegd zijn.
Tot er 3 peuters de dood vinden onder een trein. Dan denkt men tja dit had eigenlijk nooit mogen gebeuren.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:38 schreef Inbox het volgende:
[..]
Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
4 peuters! Daarnaast een zusje en begeleider met een trauma voor het leven. Ouders, machinist, hulpverleners en omstanders idem dito. Ik denk als je dit gezien hebt dat je dit niet meer van je netvlies krijgt ...quote:Op vrijdag 14 december 2018 09:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tot er 3 peuters de dood vinden onder een trein. Dan denkt men tja dit had eigenlijk nooit mogen gebeuren.
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.quote:Op vrijdag 14 december 2018 07:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nogmaals, deel je die mening ook over Toyota en andere auto merken?
Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.quote:Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Want?quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.
Want wat?quote:
Vragen naar de bekende weg he, als je dat verschil al niet snaptquote:Op vrijdag 14 december 2018 10:29 schreef Inbox het volgende:
[..]
waarom professioneel geregeld bij Toyota, maar geklungel bij Stint?
Nee, Waarom noem je het geklungel bij Stint.quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vragen naar de bekende weg he, als je dat verschil al niet snapt
Dus dat is wat er met de stint ook moet gebeuren, er hoeft geen van op deze fabrikant te komen zoals hier in dit topic beweerd wordt?quote:Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Ik had het overigens over de op hol slaande Toyota's, aangezien dat beter vergelijkbaar is met dit probleem.quote:Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg
Nee, omdat de fouten en veiligheid issues gebagitalliseerd worden door dit bedrijf. De betreffende Stint was al 4x gerepareerd! Ach, een veertje bij de gashendel, een accu die 3x stuk ging, etc., niets bijzonders. Nee, daarom sloeg dat ding ook op hol en kwam onder een trein terecht.quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:43 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, Waarom noem je het geklungel bij Stint.
Omdat het bij Stint een klein bedrijf is zonder miljardenomzet? Omdat de Stint geen botsproef ondergaan heeft? Omdat de makers van de stint Hollandse boerenpummels zijn, in plaats van nerderige Japanners die wagens voornamelijk door robots in elkaar laten zetten?
4x gerepareerd. Nou, pfoe! Je moet eens weten hoe vaak nieuwe auto's bij de dealer staan voor kinderziekten, of hoevaak een elektrische fiets terug mag omdat ie uitviel zonder ogenschijnlijke reden. Op papier klopt het allemaal, maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen allemaal.quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:56 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, omdat de fouten en veiligheid issues gebagitalliseerd worden dor dit bedrijf. De betreffende Stint was al 4x gerepareerd! Ach, een veertje bij de gashendel, een accu die 3x stuk ging, etc. Lees de rapporten eens door die inmiddels door meerdere mensen zijn opgemaakt en zie waar het schort aan de veiligheid - schrikbarend.
Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?quote:Op vrijdag 14 december 2018 11:04 schreef Inbox het volgende:
[..]
4x gerepareerd. Nou, pfoe! Je moet eens weten hoe vaak nieuwe auto's bij de dealer staan voor kinderziekten, of hoevaak een elektrische fiets terug mag omdat ie uitviel zonder ogenschijnlijke reden. Op papier klopt het allemaal, maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen allemaal.
Geen reden om het bedrijf te zien als klungelbedrijf.
Met pek en veren door het dorp jagen dan maar?quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?
Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
Lees het rapport!!!! Dat het tijden goed is gegaan heeft alles met geluk en niets met wijsheid te maken. En of er niet genoeg akkefietjes met die Stints zijn geweest ....quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:43 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Met pek en veren door het dorp jagen dan maar?
Het is toch tijden goed gegaan met dat ding?
In Japan plegen ze harakiri. Of dat nou zo’n goed idee is..quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?
Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:44 schreef quirina het volgende:
[..]
In Japan plegen ze harakiri. Of dat nou zo’n goed idee is..
Stel eens voor je bent werkgever, ten alle tijden op de hoogte zijn dat je werknemers veilig werken.quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
Zucht. Lees toch eens goed de posts door. De overheid is inderdaad net zo schuldig aan dit drama - door de zeer onzorgvuldige keuringen die ze hebben uitgevoerd heeft men dit voertuig jarenlang kunnen gebruiken terwijl het totaal niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dat er niet eerder een zwaar ongeval is gebeurd is een "wonder"quote:Op vrijdag 14 december 2018 13:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stel eens voor je bent werkgever, ten alle tijden op de hoogte zijn dat je werknemers veilig werken.
Zo toch ook de overheid? Denk je niet dat hier meerdere evt schuld dragen?
Gebeurde er niet vaker dingen meet dat object, bestuurders eraf vallen etc etc zijn daar geen politie rapporten van? En wat deed men ermee, onderop de stapel leggen?quote:Op vrijdag 14 december 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zucht. Lees toch eens goed de posts door. De overheid is inderdaad net zo schuldig aan dit drama - door de zeer onzorgvuldige keuringen die ze hebben uitgevoerd heeft men dit voertuig jarenlang kunnen gebruiken terwijl het totaal niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dat er niet eerder een zwaar ongeval is gebeurd is een "wonder"
Goede vraag - wat is er met die meldingen van die gebreken gedaan in het verleden? Blijkbaar niet ernstig genoeg. Tot afgelopen september - dan wordt men ineens wakker en komen allerlei zaken aan het lichtquote:Op vrijdag 14 december 2018 13:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gebeurde er niet vaker dingen meet dat object, bestuurders eraf vallen etc etc zijn daar geen politie rapporten van? En wat deed men ermee, onderop de stapel leggen?
Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
Er wordt nu formeel "gespe(e)ld" en ingegraven.... Het rapport omtrent oorzaak is er (nog) niet (eens).quote:Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?
Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?
Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.
En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
Het rapport van de NFI zal natuurlijk flink afwijken van het rapport van TNO. Dat is een logisch vervolg in dit geheel.quote:Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?
Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?
Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.
En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
Die plastic bak met kinderen wordt nooit veilig. Snap dat eens.quote:Op vrijdag 14 december 2018 19:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het rapport van de NFI zal natuurlijk flink afwijken van het rapport van TNO. Dat is een logisch vervolg in dit geheel.
De doden hadden ook kunnen vallen bij een botsing van de Stint met een ander voertuig dan een trein. Gelezen hoe onveilig die bak is?
Wat moeten ze dan belichten qua trein? En hoofdoorzaak? Ja zonder trein was het niet gebeurd (maar zonder stint waarschijnlijk ook niet). Dat een trein niet zo snel kan stoppen is idd een gegeven. Overal tunnels heb je ook niet zomaar geregeld.quote:Op vrijdag 14 december 2018 18:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er wordt nu formeel "gespe(e)ld" en ingegraven.... Het rapport omtrent oorzaak is er (nog) niet (eens).
Nofi is ook niet ondenkbeeldig dat het apparaat inadequaat is bestuurd of al vooraf al bijdragende problemen heeft gehad en dan toch - goed bedoeld - is gebruikt. Zaken hebben, in mijn ervaring, meestal een voorafgaande en samengestelde aanleiding. Ook het trein-aandeel als voertuig blijft in het verhaal qua hoofdoorzaak angstvallig onderbelicht (een trein kan immers "niet" tijdig stoppen ter voorkoming van....).
Los daarvan is het vervoer van kinderen sws een uiterst emotioneel beladen onderwerp waar mensen (begrijpelijk) al snel buiten proportionele beslissingen in (gaan) nemen.
Dat trachten te nuanceren is bijkans onmogelijk want.... dan ben je iemand die (de) kinderen (dus) de dood in wil jagen. Net zoiets als, hoe kan je tegen (de) veiligheid(eisen) zijn.... en dan niet willen luisteren dat die schijn mensen opsluit zonder enige garantie dat er geen ongelukken gebeuren.
Edit: idd en net zo veilig.quote:
Dat is vooral door de regel dat er minimaal 2 leidsters bij de kinderen moeten zijn en maximaal 10 kinderen per leidster. De BSO's verdienen het meest door de laagbetaalde leidsters met (stint) bakjes 20 kinderen bij elkaar te laten verzamelen. Een taxi-auto of-busje is veel duurder.quote:Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid.
Nou, niet helemaal.quote:
Zoals al eerder gezegd is de daadwerkelijke reden van het ongeval nog niet bekend. Je vergelijkingen slaan dus alleen op een mogelijke technische oorzaak, wat niet zeker is.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:17 schreef Simba het volgende:
[..]
Nou, niet helemaal.
-Deze versie kan technisch niet plots wegrijden de weg op (of een spoorovergang)
-Mocht deze versie op een gevaarlijke plaats staan, dan duw je deze met een wilde beweging makkelijk weg van het gevaar. Er zit immers veeel minder gewicht in (1 ipv 10 kinderen)
-Deze versie heeft geen automatische parkeer-rem die verplaatsen verhindert als de bestuurder er naast staat.
Ik sluit niet uit (= is niet ondenkbeeldig = denkbeeldig taalpurist ) dat de Stint onjuist was bestuurd.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:02 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan belichten qua trein? En hoofdoorzaak? Ja zonder trein was het niet gebeurd (maar zonder stint waarschijnlijk ook niet). Dat een trein niet zo snel kan stoppen is idd een gegeven. Overal tunnels heb je ook niet zomaar geregeld.
Geen spellingnazi, maar volgens mij bedoel je: niet denkbeeldig
En wie betaald de BSO 's. ? En wie gaat de meerkosten betalen ? .... juist ja.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:12 schreef Simba het volgende:
[..]
Dat is vooral door de regel dat er minimaal 2 leidsters bij de kinderen moeten zijn en maximaal 10 kinderen per leidster. De BSO's verdienen het meest door de laagbetaalde leidsters met (stint) bakjes 20 kinderen bij elkaar te laten verzamelen. Een taxi-auto of-busje is veel duurder.
De tevredenheid vd bso's heeft dus te maken met geld, niet met het vervoersmiddel zelf.
Oei.. hoe moeten de kinderen nu veilig naar de BSO, kinderboerderij of..of.. als zelfs het trottoir niet veilig is?quote:Op vrijdag 14 december 2018 19:13 schreef john2406 het volgende:
Trottoir is nog niet veilig laat staan een voertuig.
Matspontius denkt dat kindjes in auto's wel veilig zijn als deze frontaal door een trein aangereden worden. Of op de fiets of in de buggy voor mama uit.quote:Op vrijdag 14 december 2018 19:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die plastic bak met kinderen wordt nooit veilig. Snap dat eens.
Ja, zorgen dat de Stint aan de veiligheidseisen voldoet.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:10 schreef Inbox het volgende:
Eigenlijk kunnen we heel simpel stellen:
De hamvraag wordt nu.... welke veiligheidseisen.... vooral omdat de minister het behaagt heeft die aan te scherpen etc.etc. Zelfs als de Stint nu aantoonbaar letterlijk voldoet (in essentie aanpassen rem & gashendel constructie) mag het voertuig niet (meer) de weg op. Dit nog los van de relatie met het ongeluk.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, zorgen dat de Stint aan de veiligheidseisen voldoet.
Er is geen enkele veiligheidseis aan de stint te maken die hem veilig maakt voor een botsing.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, zorgen dat de Stint aan de veiligheidseisen voldoet.
ja die heel langzaam gaat en heel snel stilstaat zal wel soort melkkarretje wordenquote:Op vrijdag 14 december 2018 21:39 schreef Fer het volgende:
Zoals gebruikelijk, eerst zitten ze te slapen en laten de fabrikant lekker knutselen en nu komt er een nieuwe stint, die over de too beveiligd is.
Dat zegt dan ook niemand maar als je dat TNO rapport leest heeft dat apparaat toch een aantal behoorlijke manco's en had er derhalve dus nooit een typegoedkeuring uitgedeeld mogen worden.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:41 schreef daNpy het volgende:
Er is geen enkele veiligheidseis aan de stint te maken die hem veilig maakt voor een botsing.
Dat is bij al het gemotoriseerde vervoer een vrij normaal gegeven...quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:36 schreef Vallon het volgende:
Het TNO onderzoek doordenkend, zegt dat feitelijk dat een voertuig pas veilig is wanneer dat automatisch stopt in geval de bestuurder niet meer stuurt.....
Daar gaat het dan ook helemaal niet om.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:44 schreef michaelmoore het volgende:
het is wachten tot ook daar een ongeluk mee gebeurd
want ongelukken gebeuren altijd
Wel eens hoe je er qua eindeffect tegenaan kijkt. Hoet voertuig was en is niet veilig volgens een XYZ norm die in een lade is beland.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:56 schreef AchJa het volgende:
Dat zegt dan ook niemand maar als je dat TNO rapport leest heeft dat apparaat toch een aantal behoorlijke manco's en had er derhalve dus nooit een typegoedkeuring uitgedeeld mogen worden.
En dus niet het geval hoeft te zijn in geval van, nog los van technische oorzaken. Mijn auto rijdt vrolijk door wanneer ik uitval.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is bij al het gemotoriseerde vervoer een vrij normaal gegeven...
Had dus een dodemans pedaal op moeten zitten op een ongebruikelijke plek , zodat het ding bij paniek vanzelf stoptquote:Op vrijdag 14 december 2018 22:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel eens hoe je er qua eindeffect tegenaan kijkt. Hoet voertuig was en is niet veilig volgens een XYZ norm die in een lade is beland.
Wel wil ik opmerken dat de de fabrikant wel degelijk een betere Stint heeft gemaakt dan destijds het referentie "Keuringsvoertuig". Zoals het rapport ook zegt, zelfs het referentie keuringsvoertuig voldeed al niet aan de "eisen". Ik denk dat "we" het aardig eens kunnen zijn dat iedereen destijds welwillend de ogen heeft gesloten en dat in opvolging het voertuig boven elke verwachting - van doelgroepgebruikers dan - heeft voldaan.
[..]
En dus niet het geval hoeft te zijn in geval van, nog los van technische oorzaken. Mijn auto rijdt vrolijk door wanneer ik uitval.
TNO heeft "kritiek" omdat het voertuig in voorkomende gevallen kan voortgaan wanneer de gashendel vanwege een defect niet automatisch terugkomt wanneer de bestuurder er vanaf kukelt.
Puur het staan is daarbij een verhoogt risico (als je zit is de kans op vallen natuurlijk lager).
Nu ken ik TNO in andere hoedanigheden, snap dat zij strikt objectief en (wat te) wetenschappelijk zaken (moeten) toetsen. Vraag TNO jouw maaltijd van vandaag te onderzoeken aan "criteria" en je gaat gelijk iedereen voor de rechter slepen die jouw gezondheid in gevaar heeft gebracht.
Probleem is dan vooral dat de goegemeente speculatief met de rapportresultaten aan de haal gaan om hun beslissing te onderbouwen (of onkunde in te verbergen).
Als je op de cruise rijdt... Maar ja, dat zal niet echt op stukken zijn met spoorwegovergangen.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:16 schreef Vallon het volgende:
En dus niet het geval hoeft te zijn in geval van, nog los van technische oorzaken. Mijn auto rijdt vrolijk door wanneer ik uitval.
Ik ken TNO heel goed, wij hebben daar op professioneel vlak een vrij innige band mee, zo ook met het NLR.quote:Nu ken ik TNO in andere hoedanigheden, snap dat zij strikt objectief en (wat te) wetenschappelijk zaken (moeten) toetsen. Vraag TNO jouw maaltijd van vandaag te onderzoeken aan "criteria" en je gaat gelijk iedereen voor de rechter slepen die jouw gezondheid in gevaar heeft gebracht.
Probleem is dan vooral dat de goegemeente speculatief met de rapportresultaten aan de haal gaan om hun beslissing te onderbouwen (of onkunde in te verbergen).
Dan moet ie dus niet voldoen aan "veiligheids"eisen, maar technische eisen.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zegt dan ook niemand maar als je dat TNO rapport leest heeft dat apparaat toch een aantal behoorlijke manco's en had er derhalve dus nooit een typegoedkeuring uitgedeeld mogen worden.
En het interesseert me verder vrij weinig wat de uiteindelijke oorzaak van het ongeluk is, feit is gewoon dat er een aantal dingen niet deugen aan de Stint en die lossen ze eerst maar eens op voordat je weer met 10 kinderen op stap gaat.
Dat men dat ding nu eventueel wil blijven gebruiken voor goederenvervoer vind ik verder prima.
Ook als je niet op de cruise rijdt gaat je auto niet remmen als je gas los laat.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je op de cruise rijdt... Maar ja, dat zal niet echt op stukken zijn met spoorwegovergangen.
Kern is dat we het ook eens kunnen zijn dat TNO uitsluitend onderzoekt en nuchter aanbevelingen doet. Degene die de resultaten interpreteert of daarmee die naar believen als eisen stelt, hier het ministerie, loopt daarbij uit de pas. Die imbeciliteit is wat ik nu zie gebeuren.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook als je niet op de cruise rijdt gaat je auto niet remmen als je gas los laat.
Dat wordt ook nergens gesteld.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook als je niet op de cruise rijdt gaat je auto niet remmen als je gas los laat.
quote:
quote:Mijn auto rijdt vrolijk door wanneer ik uitval.
Behalve door jou danquote:Op vrijdag 14 december 2018 22:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je op de cruise rijdt... Maar ja, dat zal niet echt op stukken zijn met spoorwegovergangen.
Of dat inzittenden worden weggeparachuteerd bij gevaar. Alle gekheid daar, is het rapport koren op de molen van de minister. Zij heeft al min of meer gesteld dat het rapport haar wat voorbarige beslissing (goed uitkomend) ondersteund.... en zo lust ik nog wel een biertje.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Had dus een dodemans pedaal op moeten zitten op een ongebruikelijke plek , zodat het ding bij paniek vanzelf stopt
Maar zelfs dan is het niet goed, want dan zal men alsnog met verwijten komen: 'er hadden nog meer veiligheidseisen moeten worden gesteld' als er weer een stint betrokken raakt bij een ongeval en daar gewonden of doden te betreuren zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, zorgen dat de Stint aan de veiligheidseisen voldoet.
Een bijzonder gaspedaal heb je dan...quote:
Dat de auto gewoon door rijdt in de versnelling heeft niks met het gaspedaal te maken.quote:Op vrijdag 14 december 2018 23:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een bijzonder gaspedaal heb je dan...
Als jij het gas loslaat stop je vanzelf. Zeker als je in de drie of hoger rijdt...quote:Op vrijdag 14 december 2018 23:59 schreef daNpy het volgende:
Dat de auto gewoon door rijdt in de versnelling heeft niks met het gaspedaal te maken.
Dat is natuurlijk totale kul.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:25 schreef daNpy het volgende:
Feitelijk ben je in het door jou gepresenteerde voertuig even veilig als in een Audi A6 als je door een trein geschept wordt.
Mogelijk. Maar op dit moment is overduidelijk dat de Stint in zijn huidige vorm, nooit toestemming had mogen krijgen om gebruikt te worden voor het vervoer van 10 kinderen en dan ook nog zonder enige vorm van rijvaardigheidsbewijs.quote:Op vrijdag 14 december 2018 23:45 schreef Inbox het volgende:
Maar zelfs dan is het niet goed, want dan zal men alsnog met verwijten komen: 'er hadden nog meer veiligheidseisen moeten worden gesteld' als er weer een stint betrokken raakt bij een ongeval en daar gewonden of doden te betreuren zijn.
Ik vind het werkelijk bizar dat er mensen zijn die het ding haten omdat er een ongeluk mee is gebeurd, terwijl datzelfde ongeluk niet had gebeurd als die trein er niet had gereden of het ding 5 minuten later was vertrokken.quote:Op zaterdag 15 december 2018 03:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat er nu nog steeds mensen zijn die de stint 'verdedigen' is werkelijk bizar.
Je woordkeuze slaat nergens op. Dat ding is gewoon niet veilig genoeg.quote:Op zaterdag 15 december 2018 03:26 schreef Inbox het volgende:
Ik vind het werkelijk bizar dat er mensen zijn die het ding haten omdat er een ongeluk mee is gebeurd
Maar hij is niet 5 minuten later vertrokken en die trein was er wel.quote:, terwijl datzelfde ongeluk niet had was gebeurd als die trein er niet had gereden of het ding 5 minuten later was vertrokken.
Waarom denk je dat de huidige auto's zo veilig zijn? Omdat we de zaken niet regelen zoals jij het zou willen zien.quote:En Nederland wil graag alles in regeltjes vastleggen
En toen kwam er wel een noemenswaardig ongeluk. Dat negeren zou heel dom zijn.quote:, maar 5 jaar lang hebben duizenden mensen gok ik zo'n beetje dagelijks met het ding gereden zonder noemenswaardige ongelukken.
Had anders gekund idd. Maar dat heb ik niet gedaan. 'Veilig genoeg' is subjectief.quote:Op zaterdag 15 december 2018 03:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je woordkeuze slaat nergens op. Dat ding is gewoon niet veilig genoeg.
Ja, en da's mooi kut dat die trein net op dat moment langskwamquote:Maar hij is niet 5 minuten later vertrokken en die trein was er wel.
Door vooruitstrevende technologische vooruitgangen. Deels door wet- en regelgeving en minimumeisen. Of je daar altijd maar blij mee moet zijn? Nee, niet altijd. Je kan ook overdrijven in wet- en regelgeving. Gelukkig is niet alles wat technisch mogelijk is, als mininumeis ook doorgevoerd in de wet- en regelgeving.quote:Waarom denk je dat de huidige auto's zo veilig zijn? Omdat we de zaken niet regelen zoals jij het zou willen zien.
Met als gevolg, dat de kosten voor ouders omhoog gaan in de opvang en het allemaal weer duurder wordt. Zit ook niet iedereen op te wachten.quote:En toen kwam er wel een noemenswaardig ongeluk. Dat negeren zou heel dom zijn.
Nee, hoor. Dat is gewoon meetbaar.quote:Op zaterdag 15 december 2018 05:47 schreef Inbox het volgende:
Dus onveilig is subjectief, bepaald door regeltjes.
Nee, het is kut dat ze in een stint zaten. Als ze in een taxibusje hadden gezeten, was het niet gebeurd.quote:Ja, en da's mooi kut dat die trein net op dat moment langskwam
quote:Deels door wet- en regelgeving en minimumeisen.
Dus voor jou is goedkoop belangrijker dan veilig?quote:Met als gevolg, dat de kosten voor ouders omhoog gaan in de opvang en het allemaal weer duurder wordt. Zit ook niet iedereen op te wachten.
Maar blijkbaar gebeurt dat niet. In ieder geval niet met 4 kindjes tegelijkertijd.quote:Onderzoek is prima, hoor je mij verder niet over klagen. Maar wat ik hier geopperd zie, vind ik soms overdreven. Ik zie lui pleiten voor een rijbewijs, reppen over 'onveilig' omdat de kinderen in een plastic bak zitten, Ja, nou en? Als ze lopen of met de fiets gebracht worden, kunnen ze ook bij een ongeval betrokken raken. Zijn ze ook onbeschermd.
Inclusief 10 kinderen en bestuurder mag de stint meer dan 600kgs wegen. Die ga jij niet tegenhouden als hij over je heen rijdt. Het is te zot voor woorden dat je met dat ding zonder rijvaardigheidsattest op weg mag.quote:Goed, 10 kinderen is wat veel, maar het ding zal niet anders rijden met 10 kinderen dan met 6 of 3 qua besturing. Nee, daar moet dan een rijbewijs voor komen ofzo. Dan denk ik: niemand gaat zonder te oefenen direct met 10 man in de bak op pad en zo hard kan dat ding ook weer niet.
Nee hoor. In zo'n ecotrommel misschien, al betwijfel ik dat. Met mijn 6 cilinder kan ik prima stationair in zijn versnelling door rollen, ook in zijn 5 en een beetje diesel trekt dat zeker wel.quote:Op zaterdag 15 december 2018 00:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als jij het gas loslaat stop je vanzelf. Zeker als je in de drie of hoger rijdt...
Wat zijn de definities dan? En welke meetwaarden hangen we daaraan?quote:Op zaterdag 15 december 2018 06:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dat is gewoon meetbaar.
Heb je daar een bron van? Een taxibusje met een bestuurder die een epileptische aanval krijgt wordt echt niet tegengehouden door die licht gewicht spoorboompjes namelijk.quote:Nee, het is kut dat ze in een stint zaten. Als ze in een taxibusje hadden gezeten, was het niet gebeurd.
Helaas geld dat voor 95% procent in Nederlandquote:Dus voor jou is goedkoop belangrijker dan veilig?
Helemaal mee eens.quote:Inclusief 10 kinderen en bestuurder mag de stint meer dan 600kgs wegen. Die ga jij niet tegenhouden als hij over je heen rijdt. Het is te zot voor woorden dat je met dat ding zonder rijvaardigheidsattest op weg mag.
Dan zijn we er toch?quote:Op zaterdag 15 december 2018 03:26 schreef Inbox het volgende:
Kijk, het ding heeft mankementen of beter gezegd wat tekortkomingen.
Die hebben instructie gekregen, wat ik begrijp. Wrs even voordoen en dan die mensen het zelf laten doen. Wat oefeningen. Alles bij mekaar niet meer dan een halfuurtje wrs.quote:Op zaterdag 15 december 2018 00:26 schreef john2406 het volgende:
De mensen welke zo een stint mochten besturen hebben/hadden ook een rijbewijs?
Potato, potato. Als het niet klopt moet het opgelost worden.quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:46 schreef daNpy het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen niet door hebben dat veiligheidseisen iets anders zijn dan technische eisen.
Draai er maar weer onderuitquote:Op zaterdag 15 december 2018 10:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Potato, potato. Als het niet klopt moet het opgelost worden.
Nee, dan zijn we er maar gedeeltelijk want dan nog kunnen er 10 kinderen in een plastic bak en dat is hartstikke onveilig! Niet volgens mij, want ik vind dat prima met een verantwoordelijke bestuurder erop maar sommigen vinden dat echt niet kunnen omdat er een tragisch ongeval heeft plaatsgevonden met kindjes.quote:
Zijn er door Toyota 4 kleine kinderen omgekomen?quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd is de daadwerkelijke reden van het ongeval nog niet bekend. Je vergelijkingen slaan dus alleen op een mogelijke technische oorzaak, wat niet zeker is.
Feitelijk ben je in het door jou gepresenteerde voertuig even veilig als in een Audi A6 als je door een trein geschept wordt. Of op de fiets, of te voet, of of of.
Wat ik niet begrijp is dat mensen in dit topic het onderscheid niet kunnen maken. En de fabrikant van de Stint willen verbieden om ooit nog 1 voertuig op de weg te zetten. Terwijl een merk als Toyota ook auto's heeft verkocht die op hol sloegen, maar Toyota verkoopt nog miljoenen auto's per jaar. Waar is de hetze tegen Toyota?
Waar is de hetze tegen elektrische auto's die in brand kunnen vliegen? Ook niet echt veilig als je (met gezin) er in zit.
Waar ik mijn grote vraagtekens bij stel is waarom de Stint type goedkeuring heeft gekregen voor personenvervoer (boven 8 personen). En waarom er geen rijvaardigheidsbewijs voor nodig wordt geacht.
Dat ie technisch niet oké is, toont TNO wel aan. Maar hoe kon dit op de weg toegelaten worden?
Dat neem ik de overheid (die zich nu op alle manieren trachten eronderuit te draaien..) meer kwalijk.
Je draait de zaken om. Als de Stint een veilig voertuig was geweest was deze niet op het spoor terecht gekomen. Een trein die niet of te laat rijdt heeft daar werkelijk niets mee te maken.quote:Op zaterdag 15 december 2018 03:26 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik vind het werkelijk bizar dat er mensen zijn die het ding haten omdat er een ongeluk mee is gebeurd, terwijl datzelfde ongeluk niet had gebeurd als die trein er niet had gereden of het ding 5 minuten later was vertrokken.
Kijk, het ding heeft mankementen of beter gezegd wat tekortkomingen. En Nederland wil graag alles in regeltjes vastleggen, maar 5 jaar lang hebben duizenden mensen gok ik zo'n beetje dagelijks met het ding gereden zonder noemenswaardige ongelukken. En dan gaan zeiken 'gevaarlijk dit, gevaarlijk dat'.. of dat er een rijbewijs voor nodig is.. Of dat het ding gevaarlijk is omdat de kinderen in een plastic bak zitten, met misschien wel zn tienen. Of dat het ding gevaarlijk is, omdat de batterypacks weleens vervangen moesten worden. Omdat een gashendelveertje brak. Dat laatste vind ik dan wel enigzins kwalijk, maar kan gebeuren en is meen ik ook aangepast.
Nou, dat vind ik dus een beetje overdreven. Je kunt ook doordraven. Ongelukken helemaal voorkomen kun je toch nooit. Ik vind zo'n stint een mooi concept en het ding heeft afgelopen jaren bewezen prima bruikbaar te zijn.
Wat mij betreft: ontwerp aanpassen zodat het aan de eisen voldoet, ombouwen, herkeuren en rijden met dat ding. Met 3 kinderen of met 10 kinderen, zal mij een zorg zijn. Als je de oppaslocatie niet vertrouwd, moet je je koters maar zelf thuis houden. Net als vroeger
Kwestie van tijd. Er is bewezen vraag naar het ding, dus dr zal vast wel een regeling komen waar het ding aan moet voldoen.
Dr zijn wel meer dan 4 kleine kinderen omgekomen door ongevallen met Toyota's.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zijn er door Toyota 4 kleine kinderen omgekomen?
Maar het gekke is, dat het rapport over de betreffende stint nog niet openbaar is gemaakt. Dus de technische analyse van het ding. Of die stint wat mankeerde, waarom het ding niet kon remmen of misschien dat de bestuurster een fout heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je draait de zaken om. Als de Stint een veilig voertuig was geweest was deze niet op het spoor terecht gekomen. Een trein die niet of te laat rijdt heeft daar werkelijk niets mee te maken.
Het apparaat voldoet niet aan de eisen simpel zat, ongeacht wat voor naam je er verder aan wil geven.quote:
Nogmaals, dat is het hele punt niet. Het punt is gewoon dat er nav dat ongeval een onderzoek is uitgevoerd en daaruit blijkt klip en klaar dat het apparaat niet deugt. Ook al was het ongeval ansich te wijten aan Scotty die de verkeerde club op de verkeerde plaats beamde boeit verder geen flikker. Er zijn nu een aantal gebreken aan het licht gekomen en die moeten eerst opgelost worden voordat er weer volk vervoerd gaat worden.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:08 schreef Inbox het volgende:
Nee, dan zijn we er maar gedeeltelijk want dan nog kunnen er 10 kinderen in een plastic bak en dat is hartstikke onveilig! Niet volgens mij, want ik vind dat prima met een verantwoordelijke bestuurder erop maar sommigen vinden dat echt niet kunnen omdat er een tragisch ongeval heeft plaatsgevonden met kindjes.
Iets met personenvervoer en goederenvervoer maar dat heb ik je ook al eerder proberen duidelijk te maken.quote:Had het ongeval plaatsgevonden met een stint met poststukken, dan vraag ik me af of die ophef er was geweest.
En daarmee zijn de naar boven gekomen gebreken meteen opgelost? Of dan kunnen we ze negeren? Wat is dit voor redenatie?quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:15 schreef Inbox het volgende:
Maar het gekke is, dat het rapport over de betreffende stint nog niet openbaar is gemaakt. Dus de technische analyse van het ding. Of die stint wat mankeerde, waarom het ding niet kon remmen of misschien dat de bestuurster een fout heeft gemaakt.
Als Hitler nooit geboren was waren er geen 6 miljoen joden vergast... Als, als, als... Als de Stint fatsoenlijke remmen had gehad was dit ongeluk nooit gebeurd...quote:En die trein, die is de voornaamste reden dat er 4 doden zijn gevallen. Zonder die impact van de trein, had het heel anders afgelopen. En had die hele ophef niet ontstaan. Als diezelfde kinderen in een taxibusje hadden gezeten, vrees ik dat ze het ook niet overleefd hadden of op zn minst zwaargewond geraakt zouden worden.
Als dit de argumenten zijn is het misschien beter dat we kappen met de discussie... Zo idioot dom zie je ze niet vaak.quote:Wat ik ook afvraag: zaten de kindjes ingegordeld? En, hoeveel heeft dat wel/niet bijgedragen aan hun letsel? Kan me best voorstellen dat als ze bijv. losgezete hadden, ze weggezwiept zouden zijn die de botsing en het wel overleefd zouden hebben.
Misschien meot er ook onderzocht worden, of treinen niet betere remmen moeten krijgen, zodat ze nog sneller stil kunnen staan.
Je blijft de zaken maar omdraaien. De trein is het issue niet. Een vrachtwagen of gewone auto op volle snelheid zou dezelfde impact hebben. Dus jij verwacht dat het rapport van de NFI hele andere resultaten zal laten zien dan TNO?quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:15 schreef Inbox het volgende:
[..]
Maar het gekke is, dat het rapport over de betreffende stint nog niet openbaar is gemaakt. Dus de technische analyse van het ding. Of die stint wat mankeerde, waarom het ding niet kon remmen of misschien dat de bestuurster een fout heeft gemaakt.
En DAT rapport wil ik zien.
En die trein, die is de voornaamste reden dat er 4 doden zijn gevallen. Zonder die impact van de trein, had het heel anders afgelopen. En had die hele ophef niet ontstaan. Als diezelfde kinderen in een taxibusje hadden gezeten, vrees ik dat ze het ook niet overleefd hadden of op zn minst zwaargewond geraakt zouden worden.
Wat ik ook afvraag: zaten de kindjes ingegordeld? En, hoeveel heeft dat wel/niet bijgedragen aan hun letsel? Kan me best voorstellen dat als ze bijv. losgezete hadden, ze weggezwiept zouden zijn die de botsing en het wel overleefd zouden hebben.
Misschien meot er ook onderzocht worden, of treinen niet betere remmen moeten krijgen, zodat ze nog sneller stil kunnen staan.
Alvast 1 gespotquote:Op zaterdag 15 december 2018 18:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
En daarmee zijn de naar boven gekomen gebreken meteen opgelost? Of dan kunnen we ze negeren? Wat is dit voor redenatie?
[..]
Als Hitler nooit geboren was waren er geen 6 miljoen joden vergast... Als, als, als... Als de Stint fatsoenlijke remmen had gehad was dit ongeluk nooit gebeurd...
[..]
Als dit de argumenten zijn is het misschien beter dat we kappen met de discussie... Zo idioot dom zie je ze niet vaak.
Heb je daar voorbeelden van?quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:13 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dr zijn wel meer dan 4 kleine kinderen omgekomen door ongevallen met Toyota's.
Die 4 kindertjes lijken steevast een argument te zijn.. Ja, dat krijg je als die dingen gebruikt worden om kindjes te vervoeren. Maar het aantal erin zou niet uit moeten maken. Wat wel belangrijk is, is de schuldvraag en de werkelijke reden van het ongeval.
Ah, we gaan geen oorzaken, maar gevolgen oplossenquote:Op zaterdag 15 december 2018 18:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zijn er door Toyota 4 kleine kinderen omgekomen?
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar veilig gaat ie nooit worden. Er zit geen enkele veiligheidsvoorziening op, het is een plastic bak. Meer niet, en dat gaat het niet worden.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het apparaat voldoet niet aan de eisen simpel zat, ongeacht wat voor naam je er verder aan wil geven.
https://www.autokopen.nl/(...)js-ongevallen-achterquote:Op zaterdag 15 december 2018 18:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heb je daar voorbeelden van?
Het rapport over dit ongeval is nog niet naar buiten gebracht, dus vooralsnog is dat maar een aanname. Wie weet speelde er iets anders en had juiste deze stint een mankement of gebrekkig onderhoud.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:43 schreef AchJa het volgende:
Als Hitler nooit geboren was waren er geen 6 miljoen joden vergast... Als, als, als... Als de Stint fatsoenlijke remmen had gehad was dit ongeluk nooit gebeurd...
En waarom is dit een dom idioot argument? Die treinen rijden al een aantal jaartjes. Misschien zijn er nu betere remsystemen beschikbaar. Bedoel, die stint moet binnen 3m stil kunnen staan dacht ik gelezen hebben. Dat zouden er in praktijk 6 zijn.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:43 schreef AchJa het volgende:
Als dit de argumenten zijn is het misschien beter dat we kappen met de discussie... Zo idioot dom zie je ze niet vaak.
MIsschien het issue niet, maar wel de reden waarom er 4 doden bij betrokken zijn geraakt en het zo landelijk in het nieuws kwam. Naast de extra emoties die er zijn omdat het ook nog eens 4 kindjes waren. Als het een eenzijdig ongeval was met een postsstint had het het nieuws niet gehaald en was er ook geen ophef geweest.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je blijft de zaken maar omdraaien. De trein is het issue niet. Een vrachtwagen of gewone auto op volle snelheid zou dezelfde impact hebben. Dus jij verwacht dat het rapport van de NFI hele andere resultaten zal laten zien dan TNO?
Die voorbeelden mag je zelf gaan zoeken als je die wilt. Ik zou zeggen, veel succes!quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heb je daar voorbeelden van?
JAAAAAAAAAAAAAA!quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:10 schreef daNpy het volgende:
Net als dat een fiets een fiets is, en als je daarmee onder een vrachtwagen fietst leg je het ook af. Dit gebeurt overigens ook vaak genoeg, alle vrachtwagens maar verbieden? Of alle fietsen, tot ze "veilig" zijn?
Ook raar trouwens. Je zou zeggen, dat dat geen invloed maakt en die stint echt niet anders rijd als er voor 200kg aan pakketjes of 200kg aan mensenvlees wordt vervoerd.quote:Iets met personenvervoer en goederenvervoer maar dat heb ik je ook al eerder proberen duidelijk te maken.
Die heb je dus niet, duidelijk. Ik vroeg om dodelijke ongelukken door een foutieve constructie bij de auto's van Toyota. Nogmaals, zijn daar concrete voorbeelden van? En nu graag een duidelijk antwoord.quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:28 schreef Inbox het volgende:
[..]
Die voorbeelden mag je zelf gaan zoeken als je die wilt. Ik zou zeggen, veel succes!
Dagelijks vallen er gewonden en doden in het verkeer. Dat zijn niet alleen bestuurders, maar ook inzittenden van die auto's. Waaronder dus kinderen. De betrokken auto's zijn van diverse merken, dus ook van Honda.
Voorbeelden van een dodelijk ongeval door een foutieve constructie van Toyota. De vraag was toch helder genoeg?quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://www.autokopen.nl/(...)js-ongevallen-achter
Beetje bewijs achter houden
Voor de een is het mensen vlees voor de ander hun kostbaarste (bezit).quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:47 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ook raar trouwens. Je zou zeggen, dat dat geen invloed maakt en die stint echt niet anders rijd als er voor 200kg aan pakketjes of 200kg aan mensenvlees wordt vervoerd.
Dus wederom stukje regeltjesneukerij :/
Toyota's sloegen op hol, de Stint - wellicht- ook.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Voorbeelden van een dodelijk ongeval door een foutieve constructie van Toyota. De vraag was toch helder genoeg?
De vraag, werd bij totayo vrijwillig terug geroepen zonder iets te willen afstrijden?quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Toyota's sloegen op hol, de Stint - wellicht- ook.
Zolang er geen doden zijn gevallen geen probleem dus?
Geef eerst even een duidelijk antwoord, hoeveel kindjes er zijn overleden door het ongeluk met zo'n onveilige stint wegens constructiefouten. Meer specifiek: doe mij even het rapport van de betreffende verongelukte stint, met daarin de oorzaak waardoor de stint verongelukt is? Pas daarna gaan we blaten over de onveiligheid van de constructie van de stint.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die heb je dus niet, duidelijk. Ik vroeg om dodelijke ongelukken door een foutieve constructie bij de auto's van Toyota. Nogmaals, zijn daar concrete voorbeelden van? En nu graag een duidelijk antwoord.
https://www.abc.net.au/ne(...)-fatal-crash/9827808quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Voorbeelden van een dodelijk ongeval door een foutieve constructie van Toyota. De vraag was toch helder genoeg?
Dus het verschil in regelgeving van bv. goederenliften tov personenliften vind je ook maar regelneukerij?quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:47 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ook raar trouwens. Je zou zeggen, dat dat geen invloed maakt en die stint echt niet anders rijd als er voor 200kg aan pakketjes of 200kg aan mensenvlees wordt vervoerd.
Dus wederom stukje regeltjesneukerij :/
Ik ga het anders stellen aangezien je het weigert te begrijpen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:20 schreef Inbox het volgende:
Het rapport over dit ongeval is nog niet naar buiten gebracht, dus vooralsnog is dat maar een aanname. Wie weet speelde er iets anders en had juiste deze stint een mankement of gebrekkig onderhoud.
Treinen hebben aan bepaalde regels te voldoen en daar voldoen ze aan, de Stint achteraf dus niet.quote:En waarom is dit een dom idioot argument? Die treinen rijden al een aantal jaartjes. Misschien zijn er nu betere remsystemen beschikbaar. Bedoel, die stint moet binnen 3m stil kunnen staan dacht ik gelezen hebben. Dat zouden er in praktijk 6 zijn.
Stel nou dat die trein nu binnen 200m stil moeten kunnen staan. En dr komt een nieuw remsysteem op de markt waardoor het binnen 170m al zou kunnen. Dan zou het toch fantastisch zijn om de wet- en regelgeving aan te passen, tot die 170m zodat we de trein als 'onveilig' kunnen bestempelen omdat ie meer als 170m remweg nodig heeft. Is toch fantastich?
Dat zal me verder jeuken maar je argument dat je ze misschien maar beter los kunt vervoeren want dan worden ze tenminste gekatapulteerd als de trein vol op de Stint knalt slaat natuurlijk als een tang op en varken maar dat snap je hopelijk zelf ook wel.quote:Betreffende het ingordelen, dat was een argument van die bak. Onveilig, blabla. Maar wel van belang, want dan moet je het geheel kijken en gezien wij Nederlanders dol op regeltjes zijn.. Geen idee of die gordeltjes erin moeten zitten trouwens.
quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als Hitler nooit geboren was waren er geen 6 miljoen joden vergast...
[..]
Als dit de argumenten zijn is het misschien beter dat we kappen met de discussie... Zo idioot dom zie je ze niet vaak.
Nee, de vergelijking zou zijn dat de fabrikant van de fiets dan nooit meer een voertuig zou mogen maken.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ga het anders stellen aangezien je het weigert te begrijpen.
Jij bent een fietser lees ik en morgen fiets jij onder een vrachtwagen omdat je gezopen hebt. Er volgt een onderzoek waaruit blijkt dat de remmen van dat type fiets niet deugen maar omdat jij gezopen had doen we er niks mee omdat dat de reden niet was van het ongeluk... Dat is wat je wil ofzo?
Kijk nu komen we ergens.quote:De reden van het ongeluk staat volkomen los van de gevonden gebreken. Dat de gebreken gevonden zijn nav het ongeluk is alleen maar mazzel.
Als ik bezopen was, en daardoor onder een auto kom, moet je idd niet alle soortgelijke fietsen van de weg halen. En volgens een user hier -die stint een klungelig bedrijf vind- zou die fietsfabrikant dan nooit meer een fiets mogen maken ook.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ga het anders stellen aangezien je het weigert te begrijpen.
Jij bent een fietser lees ik en morgen fiets jij onder een vrachtwagen omdat je gezopen hebt. Er volgt een onderzoek waaruit blijkt dat de remmen van dat type fiets niet deugen maar omdat jij gezopen had doen we er niks mee omdat dat de reden niet was van het ongeluk... Dat is wat je wil ofzo?
Nou, wat een mazzel. Een ongeval, duizend BSO's gedupeerd, bedrijf bijna failliet, terwijl het al jaren goed ging.quote:De reden van het ongeluk staat volkomen los van de gevonden gebreken. Dat de gebreken gevonden zijn nav het ongeluk is alleen maar mazzel.
Maar kunnen nog veiliger gemaakt worden, als de eisen worden aangescherpt.quote:Treinen hebben aan bepaalde regels te voldoen en daar voldoen ze aan, de Stint achteraf dus niet.
Het was dan ook een voorbeeld om aan te tonen dat 'veilig' of 'onveilig' niet eenduidig valt te zeggen bij bepaalde dingen, Heeft niet direct betrekking op de stint en constructie, maar wel iets waar wellicht ook naar gekeken wordt bij de eisen voor goedkeuring. Weet ik dus niet.quote:Dat zal me verder jeuken maar je argument dat je ze misschien maar beter los kunt vervoeren want dan worden ze tenminste gekatapulteerd als de trein vol op de Stint knalt slaat natuurlijk als een tang op en varken maar dat snap je hopelijk zelf ook wel.
Verkeerde airbag maakt die honda niet veiliger. Ook constructie/ontwerpfout en onveilig gebleken. En dus terugroepactie na een aantal doden die het overleefd hadden kunnen hebben.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Voorbeelden van een dodelijk ongeval door een foutieve constructie van Toyota. De vraag was toch helder genoeg?
Eigenlijk wel ja. Beiden moeten dermate veilig zijn, dat ze nooit neer kunnen storten.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus het verschil in regelgeving van bv. goederenliften tov personenliften vind je ook maar regelneukerij?
Of het verschil in regelgeving in personenvervoer en goederenvervoer? De bus kan afgeschaft worden want er passen veel meer mensen los achterin de vrachtwagen?
Als er geen vliegtuigen in het WTC waren gevlogen was er geen waar on terror geweest... Hoeveel alsen wil je hebben?quote:Op zaterdag 15 december 2018 21:12 schreef Eix het volgende:
[..]
zelf een Godwin doen, en dan nog even een mening hebben over andermans argumentatie-stijl. Tering.
Wie zegt dat dan?quote:Op zaterdag 15 december 2018 21:20 schreef daNpy het volgende:
Nee, de vergelijking zou zijn dat de fabrikant van de fiets dan nooit meer een voertuig zou mogen maken.
Als na een ongeluk blijkt dat er mankementen zijn moeten die opgelost worden ongeacht de oorzaak van het ongeluk.quote:Kijk nu komen we ergens.
Degene die Stint een klungelig bedrijf vind omdat de stint zoals ie nu is op de markt is gebracht.quote:Op zaterdag 15 december 2018 21:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan?
[..]
Als na een ongeluk blijkt dat er mankementen zijn moeten die opgelost worden ongeacht de oorzaak van het ongeluk.
quote:Op donderdag 13 december 2018 23:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het probleem is dezelfde faal fabrikant
Wel als blijkt dat de fiets niet deugt, is dat nou echt zo ingewikkeld?quote:Op zaterdag 15 december 2018 21:24 schreef Inbox het volgende:
Als ik bezopen was, en daardoor onder een auto kom, moet je idd niet alle soortgelijke fietsen van de weg halen.
En je vervoert geen stuk of tien kinderen/ personen van een ander.quote:Maar weet je, ik ben blij dat ik gewoon lekker met mn verrotte of half verslten remblokjes mag rijden en dat ik zelf mag bepalen welke remmen of remblokjes ik onder mn fiets mag zetten en wanneer ik die vervang. En hoe ik deze vervolgens afstel Mja, daar rij ik dan ook geen 100km/u mee dus dat scheelt wel enorm.
Je weigert het gewoon te begrijpen he.quote:De enige keer dat ik een ongeluk heb gehad op de fiets, werd ik geschept door een auto. Ik kwam van links, auto had voorrang. Maar wat was de oorzaak: 1. het was nat en regenachtig weer icm velgremmen doen het niet oz lekker. De werkelijke oorzaak: mn remkabel knapte.
Ben blij dat mn fiets gewoon op de weg mocht blijven en niet verboden werd. Kan gebeuren, shit happens.
Er zijn wel meer dingen die "jaren goed" gingen maar achteraf bleek het toch niet zo briljant te zijn.quote:Nou, wat een mazzel. Een ongeval, duizend BSO's gedupeerd, bedrijf bijna failliet, terwijl het al jaren goed ging.
Dat kan alsnog toch?quote:Prima dat het ding onderzocht werd, maar had dan gewoon eisen gesteld: binnen 1 jaar moeten alle stints verplicht aangepast zijn.
Als blijkt dat het een technisch mankement is lijkt het me niet meer dan logisch dat die fietsen even van de weg gehouden worden en dat het eerst opgelost wordt voordat er weer kinderen in vervoerd gaan worden.quote:En nu moet ik denken aan een ongeval met een bakfiets bijna 2 jaar terug. Daar zaten 4 kindjes in. Een moeder met 2 oppaskindjes en dr eigen kindjes was van de weg geraakt en in het water beland. Bakfiets zonk, kindjes zaten vastgegespt. Godzijdank gered, maar als ik zo dit topic zie, dan zullen er hier meerdere mensen gepleit hebben of blij zijn geweest als alle bakfietsen van de weg zouden worden gehaald, want een veilige situatie leverde het niet op. Of die zouden pleiten voor luchtkussens ofzo, zodat ze nooit zouden kunnen zinken met kindjes erin.
Nee dat beweer ik ook niet. Ik zei "in dit topic wordt gedaan of..."quote:
Wat ie wel deed, toen ik er nog niet bezopen op reed.quote:Op zaterdag 15 december 2018 22:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel als blijkt dat de fiets niet deugt, is dat nou echt zo ingewikkeld?
maar wel mezelf. En ik hou dr ook niet van om zelf platgereden te worden. Want dat is mn grootste angst eigenlijk: voortdurende pijn en gesnij en gebeitel, geboor in mn lichaam anders dan een tandartsboortje.quote:En je vervoert geen stuk of tien kinderen/ personen van een ander.
Precies. Ik noem honda's met airbags met gebreken. Een terugroepactie volstond. Lijkt me met de stint ook een goed idee. Ware het niet dat ze erachter kwamen dat die hele keuring een grote grap was Dat maakt het wat lastiger. Als het echt een gevaar was, hadden er al veel meer ongevallen plaatsgevonden en al veel eerder ook. Dus, het zal wel meevallen denk ik dan heel simpel.quote:Er zijn wel meer dingen die "jaren goed" gingen maar achteraf bleek het toch niet zo briljant te zijn.
Ze mogen de weg neit meer op. En onbekend is dacht ik of ze aangepast wel de weg op mogen.quote:Dat kan alsnog toch?
Nee, geloof niet dat dat een technisch mankement was. Maar dr zaten gordeltjes in. Weet niet of dat een veiligheidseis is die van bovenaf is gesteld voor die fietsen. Maar alles meot in regeltjes vastgelegd worden in Nederland. Denk dat Matspontius nu ook een rijbewijs voor bakfietsen vereist met hulpondersteuning. Meen dat ook dat ding een e-bike was en er werden dus kindjes van anderen ook mee vervoerd. Oei..quote:Als blijkt dat het een technisch mankement is lijkt het me niet meer dan logisch dat die fietsen even van de weg gehouden worden en dat het eerst opgelost wordt voordat er weer kinderen in vervoerd gaan worden.
We gaan hier niet uitkomen, dat is wel duidelijk.quote:Op zaterdag 15 december 2018 22:22 schreef Inbox het volgende:
Maar ik wil het inderdaad niet begrijpen allemaal
Dat denk ik ook. En is maar goed ook, want als iedereen het met elkaar eens zou zijn, wordt het maar een saaie boelquote:Op zaterdag 15 december 2018 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
We gaan hier niet uitkomen, dat is wel duidelijk.
Yup.quote:Op zaterdag 15 december 2018 22:52 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. En is maar goed ook, want als iedereen het met elkaar eens zou zijn, wordt het maar een saaie boel
Busje met schoolkinderen x doden per jaar, stint met schoolkinderen y doden per jaar. Kun je mooi de relatieve veiligheid meten. Is geen quantummechanica, toch? (natuurlijk wel gecorrigeerd voor aantallen en eventueel gereden kilometers).quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:58 schreef daNpy het volgende:
En welke meetwaarden hangen we daaraan?
Inderdaad. Waar heb je de link naar het mediabericht waarin dit ongeluk wordt beschreven?quote:Een taxibusje met een bestuurder die een epileptische aanval krijgt wordt echt niet tegengehouden door die licht gewicht spoorboompjes namelijk.
Hey, kijk nou...geen doden!quote:
En daarom hebben we nou regels; om de domme massa tegen zichzelf te beschermen. Overigens hoor ik bij de 5%.quote:Helaas geld dat voor 95% procent in Nederland
Ik ook. Het is de stint die ik niet vertrouw. En onderzoek heeft aangetoond dat dat terecht is.quote:Op zaterdag 15 december 2018 22:20 schreef Inbox het volgende:
Dus ga ik er praktisch blind vanuit dat de juffen en meesters van de BSO verantwoordelijk met dr stint omgaan als daar kindjes inzitten.
Dat is de meet methode, ik bedoelde de criteria. Wat is acceptabel? Wat niet?quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Busje met schoolkinderen x doden per jaar, stint met schoolkinderen y doden per jaar. Kun je mooi de relatieve veiligheid meten. Is geen quantummechanica, toch? (natuurlijk wel gecorrigeerd voor aantallen en eventueel gereden kilometers).
Is iets veilig als er geen ongelukken mee gebeurd zijn, of als er geen ongelukken mee kunnen gebeuren?quote:Inderdaad. Waar heb je de link naar het mediabericht waarin dit ongeluk wordt beschreven?
[..]
Hey, kijk nou...geen doden!
Ik ben het er ook mee eens dat hij niet meer de weg op mag. Maar dat komt door de techniek en de wijze waarop de type goedkeuring is afgegeven. Het is vreselijk dat dit pas aan het licht is gekomen door dit ongeluk en niet omdat zo'n bak tegen een paal is gereden en iedereen met een paar schrammen weg kwam.quote:Ja, er zullen altijd ongelukken gebeuren en niets is absoluut veilig. Maar dat is ook niet de discussie. Er is met de stint zoveel mis, dat je geen andere conclusie kunt trekken dan dat hij relatief onveilig is. En m.i. volledig terecht dat hij nu niet meer op de openbare weg mag. Degenen die nu nog steeds roepen 'ja, maar' kan ik simpelweg niet serieus nemen.
Waar kan ik na lezen dat de stint door technisch falen voor de trein is gekomen, en niet door een onoplettende bestuurster?quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik ook. Het is de stint die ik niet vertrouw. En onderzoek heeft aangetoond dat dat terecht is.
Waar kunnen we lezen dat de Stint geen gebreken heeft?quote:Op zondag 16 december 2018 10:17 schreef daNpy het volgende:
Waar kan ik na lezen dat de stint door technisch falen voor de trein is gekomen, en niet door een onoplettende bestuurster?
Waar staat dat de gebreken van de Stint dé oorzaak zijn van het ongeval?quote:Op zondag 16 december 2018 11:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar kunnen we lezen dat de Stint geen gebreken heeft?
Zij gaat vrijuit?quote:Op zondag 16 december 2018 10:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waar kan ik na lezen dat de stint door technisch falen voor de trein is gekomen, en niet door een onoplettende bestuurster?
Hier tussen de letters misschien?quote:Op zondag 16 december 2018 11:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waar staat dat de gebreken van de Stint dé oorzaak zijn van het ongeval?
quote:Op zaterdag 15 december 2018 22:20 schreef Inbox het volgende:
[..]
[..]
En zoals de waard is, vertrouwd ie zn gasten. Dus ga ik er praktisch blind vanuit dat de juffen en meesters van de BSO verantwoordelijk met dr stint omgaan als daar kindjes inzitten.
Je weigert het gewoon te begrijpen he.
Interessante gedachte, maar dat een trein overal door kan rijden is ook wel het voordeel van de trein. Zoals ik al zei, overal tunnels is ook lastig (maar is wel mogelijk). Metro is in een stad, de spoorwegen door het hele land.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit (= is niet ondenkbeeldig = denkbeeldig taalpurist ) dat de Stint onjuist was bestuurd.
Ik wil en kan ook niet uitsluiten dat de bewuste Stint vooraf al issues had etc.etc.
NB: Het gaat mij niet om de schuld weg te verschuiven maar wel om die te proportioneren in het licht van de maatregel(en).
Vwb die trein wil ik dat aspect juist wel ter discussie stellen en de beperking van de (goed gekeurde) trein als oorzaak stellen. Vanaf dat ik naar school toeging en daarbij spoorwegovergangen passeerde, verbaas(de) ik mij daarover.
Zonder spoorwegovergang of anno-nu veiligheidssysteem dat de trein pas groen licht geeft als dat kan, was niet alleen dit maar waren ook andere ongelukken niet gebeurd. Mja, dat is ws ondergeschikt aan het belang. En nofi, je kan prima razend(snell)e treinen separeren van het andere verkeer. Dat kon al 50 jaar geleden, denk aan de metro etc.etc.
Ik verbaas mij ook dat "wij"het zo gewoon vinden dat de trein zonder te kijken of het kan, door mag razen. Ons verkeerssysteem moet een failsafe hebben als een ander - zwakkere deelnemer - niet kan stoppen. Dat ik "voorrang" heb praat niet goed dat ik daarbij iemand doodrij, verre van dat zelfs zal het OM je vervolgen.
Mijn opmerkingen zijn ook bedoeld om de schuld aan/bij/door alleen de Stint verantwoordelijk is, te nuanceren. Wanneer de Stint met de "plotse" kennis van nu wordt verboden, is er wel meer (en erger) mis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |