Die plastic bak met kinderen wordt nooit veilig. Snap dat eens.quote:Op vrijdag 14 december 2018 19:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het rapport van de NFI zal natuurlijk flink afwijken van het rapport van TNO. Dat is een logisch vervolg in dit geheel.
De doden hadden ook kunnen vallen bij een botsing van de Stint met een ander voertuig dan een trein. Gelezen hoe onveilig die bak is?
Wat moeten ze dan belichten qua trein? En hoofdoorzaak? Ja zonder trein was het niet gebeurd (maar zonder stint waarschijnlijk ook niet). Dat een trein niet zo snel kan stoppen is idd een gegeven. Overal tunnels heb je ook niet zomaar geregeld.quote:Op vrijdag 14 december 2018 18:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er wordt nu formeel "gespe(e)ld" en ingegraven.... Het rapport omtrent oorzaak is er (nog) niet (eens).
Nofi is ook niet ondenkbeeldig dat het apparaat inadequaat is bestuurd of al vooraf al bijdragende problemen heeft gehad en dan toch - goed bedoeld - is gebruikt. Zaken hebben, in mijn ervaring, meestal een voorafgaande en samengestelde aanleiding. Ook het trein-aandeel als voertuig blijft in het verhaal qua hoofdoorzaak angstvallig onderbelicht (een trein kan immers "niet" tijdig stoppen ter voorkoming van....).
Los daarvan is het vervoer van kinderen sws een uiterst emotioneel beladen onderwerp waar mensen (begrijpelijk) al snel buiten proportionele beslissingen in (gaan) nemen.
Dat trachten te nuanceren is bijkans onmogelijk want.... dan ben je iemand die (de) kinderen (dus) de dood in wil jagen. Net zoiets als, hoe kan je tegen (de) veiligheid(eisen) zijn.... en dan niet willen luisteren dat die schijn mensen opsluit zonder enige garantie dat er geen ongelukken gebeuren.
Edit: idd en net zo veilig.quote:
Dat is vooral door de regel dat er minimaal 2 leidsters bij de kinderen moeten zijn en maximaal 10 kinderen per leidster. De BSO's verdienen het meest door de laagbetaalde leidsters met (stint) bakjes 20 kinderen bij elkaar te laten verzamelen. Een taxi-auto of-busje is veel duurder.quote:Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid.
Nou, niet helemaal.quote:
Zoals al eerder gezegd is de daadwerkelijke reden van het ongeval nog niet bekend. Je vergelijkingen slaan dus alleen op een mogelijke technische oorzaak, wat niet zeker is.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:17 schreef Simba het volgende:
[..]
Nou, niet helemaal.
-Deze versie kan technisch niet plots wegrijden de weg op (of een spoorovergang)
-Mocht deze versie op een gevaarlijke plaats staan, dan duw je deze met een wilde beweging makkelijk weg van het gevaar. Er zit immers veeel minder gewicht in (1 ipv 10 kinderen)
-Deze versie heeft geen automatische parkeer-rem die verplaatsen verhindert als de bestuurder er naast staat.
Ik sluit niet uit (= is niet ondenkbeeldig = denkbeeldig taalpurist ) dat de Stint onjuist was bestuurd.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:02 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan belichten qua trein? En hoofdoorzaak? Ja zonder trein was het niet gebeurd (maar zonder stint waarschijnlijk ook niet). Dat een trein niet zo snel kan stoppen is idd een gegeven. Overal tunnels heb je ook niet zomaar geregeld.
Geen spellingnazi, maar volgens mij bedoel je: niet denkbeeldig
En wie betaald de BSO 's. ? En wie gaat de meerkosten betalen ? .... juist ja.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:12 schreef Simba het volgende:
[..]
Dat is vooral door de regel dat er minimaal 2 leidsters bij de kinderen moeten zijn en maximaal 10 kinderen per leidster. De BSO's verdienen het meest door de laagbetaalde leidsters met (stint) bakjes 20 kinderen bij elkaar te laten verzamelen. Een taxi-auto of-busje is veel duurder.
De tevredenheid vd bso's heeft dus te maken met geld, niet met het vervoersmiddel zelf.
Oei.. hoe moeten de kinderen nu veilig naar de BSO, kinderboerderij of..of.. als zelfs het trottoir niet veilig is?quote:Op vrijdag 14 december 2018 19:13 schreef john2406 het volgende:
Trottoir is nog niet veilig laat staan een voertuig.
Matspontius denkt dat kindjes in auto's wel veilig zijn als deze frontaal door een trein aangereden worden. Of op de fiets of in de buggy voor mama uit.quote:Op vrijdag 14 december 2018 19:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die plastic bak met kinderen wordt nooit veilig. Snap dat eens.
Ja, zorgen dat de Stint aan de veiligheidseisen voldoet.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:10 schreef Inbox het volgende:
Eigenlijk kunnen we heel simpel stellen:
De hamvraag wordt nu.... welke veiligheidseisen.... vooral omdat de minister het behaagt heeft die aan te scherpen etc.etc. Zelfs als de Stint nu aantoonbaar letterlijk voldoet (in essentie aanpassen rem & gashendel constructie) mag het voertuig niet (meer) de weg op. Dit nog los van de relatie met het ongeluk.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, zorgen dat de Stint aan de veiligheidseisen voldoet.
Er is geen enkele veiligheidseis aan de stint te maken die hem veilig maakt voor een botsing.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, zorgen dat de Stint aan de veiligheidseisen voldoet.
ja die heel langzaam gaat en heel snel stilstaat zal wel soort melkkarretje wordenquote:Op vrijdag 14 december 2018 21:39 schreef Fer het volgende:
Zoals gebruikelijk, eerst zitten ze te slapen en laten de fabrikant lekker knutselen en nu komt er een nieuwe stint, die over de too beveiligd is.
Dat zegt dan ook niemand maar als je dat TNO rapport leest heeft dat apparaat toch een aantal behoorlijke manco's en had er derhalve dus nooit een typegoedkeuring uitgedeeld mogen worden.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:41 schreef daNpy het volgende:
Er is geen enkele veiligheidseis aan de stint te maken die hem veilig maakt voor een botsing.
Dat is bij al het gemotoriseerde vervoer een vrij normaal gegeven...quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:36 schreef Vallon het volgende:
Het TNO onderzoek doordenkend, zegt dat feitelijk dat een voertuig pas veilig is wanneer dat automatisch stopt in geval de bestuurder niet meer stuurt.....
Daar gaat het dan ook helemaal niet om.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:44 schreef michaelmoore het volgende:
het is wachten tot ook daar een ongeluk mee gebeurd
want ongelukken gebeuren altijd
Wel eens hoe je er qua eindeffect tegenaan kijkt. Hoet voertuig was en is niet veilig volgens een XYZ norm die in een lade is beland.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:56 schreef AchJa het volgende:
Dat zegt dan ook niemand maar als je dat TNO rapport leest heeft dat apparaat toch een aantal behoorlijke manco's en had er derhalve dus nooit een typegoedkeuring uitgedeeld mogen worden.
En dus niet het geval hoeft te zijn in geval van, nog los van technische oorzaken. Mijn auto rijdt vrolijk door wanneer ik uitval.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is bij al het gemotoriseerde vervoer een vrij normaal gegeven...
Had dus een dodemans pedaal op moeten zitten op een ongebruikelijke plek , zodat het ding bij paniek vanzelf stoptquote:Op vrijdag 14 december 2018 22:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel eens hoe je er qua eindeffect tegenaan kijkt. Hoet voertuig was en is niet veilig volgens een XYZ norm die in een lade is beland.
Wel wil ik opmerken dat de de fabrikant wel degelijk een betere Stint heeft gemaakt dan destijds het referentie "Keuringsvoertuig". Zoals het rapport ook zegt, zelfs het referentie keuringsvoertuig voldeed al niet aan de "eisen". Ik denk dat "we" het aardig eens kunnen zijn dat iedereen destijds welwillend de ogen heeft gesloten en dat in opvolging het voertuig boven elke verwachting - van doelgroepgebruikers dan - heeft voldaan.
[..]
En dus niet het geval hoeft te zijn in geval van, nog los van technische oorzaken. Mijn auto rijdt vrolijk door wanneer ik uitval.
TNO heeft "kritiek" omdat het voertuig in voorkomende gevallen kan voortgaan wanneer de gashendel vanwege een defect niet automatisch terugkomt wanneer de bestuurder er vanaf kukelt.
Puur het staan is daarbij een verhoogt risico (als je zit is de kans op vallen natuurlijk lager).
Nu ken ik TNO in andere hoedanigheden, snap dat zij strikt objectief en (wat te) wetenschappelijk zaken (moeten) toetsen. Vraag TNO jouw maaltijd van vandaag te onderzoeken aan "criteria" en je gaat gelijk iedereen voor de rechter slepen die jouw gezondheid in gevaar heeft gebracht.
Probleem is dan vooral dat de goegemeente speculatief met de rapportresultaten aan de haal gaan om hun beslissing te onderbouwen (of onkunde in te verbergen).
Als je op de cruise rijdt... Maar ja, dat zal niet echt op stukken zijn met spoorwegovergangen.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:16 schreef Vallon het volgende:
En dus niet het geval hoeft te zijn in geval van, nog los van technische oorzaken. Mijn auto rijdt vrolijk door wanneer ik uitval.
Ik ken TNO heel goed, wij hebben daar op professioneel vlak een vrij innige band mee, zo ook met het NLR.quote:Nu ken ik TNO in andere hoedanigheden, snap dat zij strikt objectief en (wat te) wetenschappelijk zaken (moeten) toetsen. Vraag TNO jouw maaltijd van vandaag te onderzoeken aan "criteria" en je gaat gelijk iedereen voor de rechter slepen die jouw gezondheid in gevaar heeft gebracht.
Probleem is dan vooral dat de goegemeente speculatief met de rapportresultaten aan de haal gaan om hun beslissing te onderbouwen (of onkunde in te verbergen).
Dan moet ie dus niet voldoen aan "veiligheids"eisen, maar technische eisen.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zegt dan ook niemand maar als je dat TNO rapport leest heeft dat apparaat toch een aantal behoorlijke manco's en had er derhalve dus nooit een typegoedkeuring uitgedeeld mogen worden.
En het interesseert me verder vrij weinig wat de uiteindelijke oorzaak van het ongeluk is, feit is gewoon dat er een aantal dingen niet deugen aan de Stint en die lossen ze eerst maar eens op voordat je weer met 10 kinderen op stap gaat.
Dat men dat ding nu eventueel wil blijven gebruiken voor goederenvervoer vind ik verder prima.
Ook als je niet op de cruise rijdt gaat je auto niet remmen als je gas los laat.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je op de cruise rijdt... Maar ja, dat zal niet echt op stukken zijn met spoorwegovergangen.
Kern is dat we het ook eens kunnen zijn dat TNO uitsluitend onderzoekt en nuchter aanbevelingen doet. Degene die de resultaten interpreteert of daarmee die naar believen als eisen stelt, hier het ministerie, loopt daarbij uit de pas. Die imbeciliteit is wat ik nu zie gebeuren.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook als je niet op de cruise rijdt gaat je auto niet remmen als je gas los laat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |