abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_183717070
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als men uitvoeren doet waar men voor daar is denk ik wel.
Ik heb een beetje moeite om deze zin goed te begrijpen :/
pi_183717090
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:24 schreef Inbox het volgende:

[..]

Is er nog niet genoeg bureaucratie?
Wat je met je eigen kinderen doet net zoals vroeger is prima, dat boeit me geen flikker. Echter heb je ook te maken met andermans kinderen en dan heb je je gewoon te houden aan regelgeving.
pi_183717104
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:13 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nee. Het wordt enkel tijdelijk een probleem als er 10 kinderen inzitten en er weer een ongeval mee gebeurd. Want dan treedt de emotie weer op: 'kinderen', 'onveilig' en vooral heel veel gehuil van boze mensen die het ding onveilig vinden omdat er 10 kinderen in kunnen.
10 personen mag ik nog niet vervoeren vind ik wel erg veel ja!
pi_183717128
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:29 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik heb een beetje moeite om deze zin goed te begrijpen :/
Als de RDW gedaan had waarvoor ze daar zijn was het voertuig dan geschikt of ongeschikt bevonden?

Al vermoed ik dat de stint welke de typegoedkeuring kreeg niet zo in elkaar gezeten heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2018 23:33:57 ]
pi_183717290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat je met je eigen kinderen doet net zoals vroeger is prima, dat boeit me geen flikker. Echter heb je ook te maken met andermans kinderen en dan heb je je gewoon te houden aan regelgeving.
Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
pi_183717328
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

10 personen mag ik nog niet vervoeren vind ik wel erg veel ja!
Jij mag gewoon 10 personen vervoeren hoor. Gewoon met 2 bolderkarren. Eentje aan iedere hand met 5 koters erin :)
pi_183717335
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:38 schreef Inbox het volgende:

[..]

Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
Prima toch dan bouw ik morgen de skelter om tot gemotoriseerd voertuig.

En mag daarmee de openbare weg op!
pi_183717353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:39 schreef Inbox het volgende:

[..]

Jij mag gewoon 10 personen vervoeren hoor. Gewoon met 2 bolderkarren. Eentje aan iedere hand met 5 koters erin :)
Dom uit de hoek lallen kan ik ook hoor.
pi_183717357
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Prima toch dan bouw ik morgen de skelter om tot gemotoriseerd voertuig.

En mag daarmee de openbare weg op!
Is vast wel regelgeving voor ;)

Maar als er geen regelgeving voor is. Gewoon doen!
pi_183717369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dom uit de hoek lallen kan ik ook hoor.
Top! Ben je in ieder geval tot iets in staat ^O^
  vrijdag 14 december 2018 @ 00:05:38 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183717868
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als de RDW gedaan had waarvoor ze daar zijn was het voertuig dan geschikt of ongeschikt bevonden?

Al vermoed ik dat de stint welke de typegoedkeuring kreeg niet zo in elkaar gezeten heeft.
Kern wat ik nu begrijp dat er destijds geen Stint, letterlijk is gekeurd noch ooit een keuring heeft plaatsgevonden. Met OK van de overheid mocht wat op wielen gebouwd was gaan rijden.

Iedereen inclusief nu over elkaar buitelende instituten, was daar letterlijk superblij mee om 's geen stringente regels te hebben voor simpel stadsvervoer. Kinderen hier (en ouders) vonden/vinden de Stint helemaal geweldig.

Beetje oneerlijk om nu (indirect) de fabrikant te verwijten niet te voldoen aan de kleine lettertjes en in de tussentijd wel degelijk tal van technische verbeteringen heeft gedaan en daartoe steeds bereid is (geweest). We zijn nu helaas aangekomen van niets durven doen totdat het ooit wel goed is..... wat totaal geen garantie is dat er dan nooit meer een ongeluk met dodelijk afloop zal plaatsvinden. De oorzaak, samenhang en of het ongeluk dan te voorkomen was, is ook nog niet duidelijk.

Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_183717888
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kern wat ik nu begrijp dat er destijds geen Stint, letterlijk is gekeurd noch ooit een keuring heeft plaatsgevonden. Met OK van de overheid mocht wat op wielen gebouwd was gaan rijden.

Iedereen inclusief nu over elkaar buitelende instituten, was daar letterlijk superblij mee om 's geen stringente regels te hebben voor simpel stadsvervoer. Kinderen hier (en ouders) vonden/vinden de Stint helemaal geweldig.

Beetje oneerlijk om nu (indirect) de fabrikant te verwijten niet te voldoen aan de kleine lettertjes en in de tussentijd wel degelijk yan van technische verbeteringen heeft gedaan en daartoe steeds bereid is (geweest). We zijn nu helaas aangekomen van niets durven doen totdat het ooit wel goed is..... wat totaal geen garantie is dat er dan nooit meer een ongeluk met dodelijk afloop zal plaatsvinden. De oorzaak, samenhang en of het ongeluk dan te voorkomen was, is ook nog niet duidelijk.

Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
Hoe zeg ik dat als de fabrikant de moraal mist zijn kleine lettertjes helemaal niet verkeerd, ik kan wel iemand voor het hoofd kijken maar nooit erin!

Al weet ik niet of moraal het juiste woord is excuses ervoor.
pi_183717942
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
Wijzelf ik ga stemmen dan wordt er een coalitie gevormd met juist een partij welke ik verafschuwen doe, nu nog eens wijzelf aub!
pi_183718377
Bakfietsen en bolderkarren zijn veilig. Kunnen ze ook het schoolplein mee op.
Is nog gezond ook fietsen.
pi_183718721
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:59 schreef quirina het volgende:
Bakfietsen en bolderkarren zijn veilig. Kunnen ze ook het schoolplein mee op.
Is nog gezond ook fietsen.
Mits goed onderhouden zijn ze veilig, maar als jij met je bakfiets rondrijdt met bijv. een gerafeld remkabeltje of remmen die niet lekker werken, is dat ding ook onveilig. Dan kan zo'n levensgevaarlijke stint die binnen 6 meter stilstaat in plaats van binnen de max. 3 meter toch een stukje veiliger zijn.
  vrijdag 14 december 2018 @ 06:15:47 #169
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183719396
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 01:49 schreef Inbox het volgende:

[..]

Mits goed onderhouden zijn ze veilig, maar als jij met je bakfiets rondrijdt met bijv. een gerafeld remkabeltje of remmen die niet lekker werken, is dat ding ook onveilig. Dan kan zo'n levensgevaarlijke stint die binnen 6 meter stilstaat in plaats van binnen de max. 3 meter toch een stukje veiliger zijn.
Dat is wel gebleken ja afgelopen september.

Als fabrikant ben je zelf ook verplicht om een deugdelijk voertuig de weg op te sturen. De fout ligt zowel bij de fabrikant als de overheid.

Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
"Hoka Hey!"
pi_183719407
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 06:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat is wel gebleken ja afgelopen september.

Als fabrikant ben je zelf ook verplicht om een deugdelijk voertuig de weg op te sturen. De fout ligt zowel bij de fabrikant als de overheid.
Uiteraard. Maar als je een goedkeuring krijgt, mag je er als fabrikant vanuit gaan dat jouw ontwerp prima in orde is.

Op dit moment en kijkend naar wat ik mee heb gekregen gisteren, acht ik de overheid fouter dan de fabrikant eigenlijk :/

quote:
Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
Bij jou misschien, maar niet bij mij en denk ik vele anderen. Op het moment dat er aan de (nieuwe?) eisen voldaan is, maakt het mij echt niet uit of dat ding nu door Stint of door -ik noem maar wat- Ferrari op de markt wordt gebracht. Het zal een heel ander product zijn, dat aangepast is en nu wel aan de gestelde veiligheidseisen voldoet.

Neem aan dat er voor ie weer op de weg mag, nu wel kritisch gekeken en gekeurd wordt en dat dat in de toekomst zal blijven gebeuren. En dat die veiligheidseisen ook goed vastgelegd zijn.
  vrijdag 14 december 2018 @ 07:46:30 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183719823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:11 schreef Inbox het volgende:

[..]

Dat er dan nog steeds dodelijke ongelukken mee kunnen gebeuren. En dat kun je dus nooit helemaal uitsluiten.
Precies.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:06 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het probleem is dezelfde faal fabrikant
Ja dat is bij Toyota evenzo. En die worden nog steeds gekocht. Er is geen verbod op Toyota's of auto's in het algemeen.

Zoals ik al eerder zei; die Stint is een palstic bak met kinderen erin. Die gaat nooit veilig zijn.
Net als dat je het te voet of met een fiets aflegt tegen een auto, met een auto tegen een vrachtwagen of trein, etc.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
  vrijdag 14 december 2018 @ 07:48:57 #172
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183719841
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 06:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
Nogmaals, deel je die mening ook over Toyota en andere auto merken?
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
  vrijdag 14 december 2018 @ 08:11:09 #173
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183720002
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies.

[..]

Ja dat is bij Toyota evenzo. En die worden nog steeds gekocht. Er is geen verbod op Toyota's of auto's in het algemeen.

Zoals ik al eerder zei; die Stint is een palstic bak met kinderen erin. Die gaat nooit veilig zijn.
Net als dat je het te voet of met een fiets aflegt tegen een auto, met een auto tegen een vrachtwagen of trein, etc.
Als daar ongelukken met fatale afloop door zijn veroorzaakt wel ja.

De opzet van de Stint is prima, de uitvoering ronduit beroerd. Zowel aan de kant van de fabrikant als de overheid!
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 december 2018 @ 08:14:54 #174
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183720024
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 06:21 schreef Inbox het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar als je een goedkeuring krijgt, mag je er als fabrikant vanuit gaan dat jouw ontwerp prima in orde is.

Op dit moment en kijkend naar wat ik mee heb gekregen gisteren, acht ik de overheid fouter dan de fabrikant eigenlijk :/

[..]

Bij jou misschien, maar niet bij mij en denk ik vele anderen. Op het moment dat er aan de (nieuwe?) eisen voldaan is, maakt het mij echt niet uit of dat ding nu door Stint of door -ik noem maar wat- Ferrari op de markt wordt gebracht. Het zal een heel ander product zijn, dat aangepast is en nu wel aan de gestelde veiligheidseisen voldoet.

Neem aan dat er voor ie weer op de weg mag, nu wel kritisch gekeken en gekeurd wordt en dat dat in de toekomst zal blijven gebeuren. En dat die veiligheidseisen ook goed vastgelegd zijn.
Dus als je als fabrikant een ronduit onveilig voertuig op de markt brengt en dit voertuig door een falend overheidssysteem goedgekeurd wordt (wat nooit had mogen gebeuren) dan tref je als fabrikant geen enkele blaam?

Wel eens gehoord van zelf inzicht en eigen verantwoordelijkheid?

Ik zou als fabrikant een degelijke en betrouwbare keuring eisen - zij moeten na verloop van tijd toch ook hebben ingezien dat die keuring van de overheid nergens op sloeg. Dat moet je bij jezelf te rade gaan - kan ik als fabrikant verantwoorden dat een door mij geproduceerd voertuig voor kinderen niet adequaat gekeurd is?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:38:42 #175
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183720865
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:38 schreef Inbox het volgende:

[..]

Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
Tot er 3 peuters de dood vinden onder een trein. Dan denkt men tja dit had eigenlijk nooit mogen gebeuren.
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:48:32 #176
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183720994
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tot er 3 peuters de dood vinden onder een trein. Dan denkt men tja dit had eigenlijk nooit mogen gebeuren.
4 peuters! Daarnaast een zusje en begeleider met een trauma voor het leven. Ouders, machinist, hulpverleners en omstanders idem dito. Ik denk als je dit gezien hebt dat je dit niet meer van je netvlies krijgt ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:52:28 #177
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183721036
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nogmaals, deel je die mening ook over Toyota en andere auto merken?
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:19:34 #178
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.
"Hoka Hey!"
pi_183721397
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:19 schreef matspontius het volgende:

[..]

Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.
Want?
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:22:55 #180
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721408
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:22 schreef Inbox het volgende:

[..]

Want?
Want wat?
"Hoka Hey!"
pi_183721461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:22 schreef matspontius het volgende:

[..]

Want wat?
waarom professioneel geregeld bij Toyota, maar geklungel bij Stint?
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:37:58 #182
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721561
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:29 schreef Inbox het volgende:

[..]

waarom professioneel geregeld bij Toyota, maar geklungel bij Stint?
Vragen naar de bekende weg he, als je dat verschil al niet snapt :N
"Hoka Hey!"
pi_183721654
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

Vragen naar de bekende weg he, als je dat verschil al niet snapt :N
Nee, Waarom noem je het geklungel bij Stint.
Omdat het bij Stint een klein bedrijf is zonder miljardenomzet? Omdat de Stint geen botsproef ondergaan heeft? Omdat de makers van de stint Hollandse boerenpummels zijn, in plaats van nerderige Japanners die wagens voornamelijk door robots in elkaar laten zetten?
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:50:58 #184
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183721754
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Dus dat is wat er met de stint ook moet gebeuren, er hoeft geen van op deze fabrikant te komen zoals hier in dit topic beweerd wordt?

quote:
Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg
Ik had het overigens over de op hol slaande Toyota's, aangezien dat beter vergelijkbaar is met dit probleem.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:56:11 #185
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721827
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:43 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nee, Waarom noem je het geklungel bij Stint.
Omdat het bij Stint een klein bedrijf is zonder miljardenomzet? Omdat de Stint geen botsproef ondergaan heeft? Omdat de makers van de stint Hollandse boerenpummels zijn, in plaats van nerderige Japanners die wagens voornamelijk door robots in elkaar laten zetten?
Nee, omdat de fouten en veiligheid issues gebagitalliseerd worden door dit bedrijf. De betreffende Stint was al 4x gerepareerd! Ach, een veertje bij de gashendel, een accu die 3x stuk ging, etc., niets bijzonders. Nee, daarom sloeg dat ding ook op hol en kwam onder een trein terecht.

Lees de rapporten eens door die inmiddels door meerdere mensen zijn opgemaakt en zie waar het schort aan de veiligheid - schrikbarend.
"Hoka Hey!"
pi_183721935
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:56 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, omdat de fouten en veiligheid issues gebagitalliseerd worden dor dit bedrijf. De betreffende Stint was al 4x gerepareerd! Ach, een veertje bij de gashendel, een accu die 3x stuk ging, etc. Lees de rapporten eens door die inmiddels door meerdere mensen zijn opgemaakt en zie waar het schort aan de veiligheid - schrikbarend.
4x gerepareerd. Nou, pfoe! Je moet eens weten hoe vaak nieuwe auto's bij de dealer staan voor kinderziekten, of hoevaak een elektrische fiets terug mag omdat ie uitviel zonder ogenschijnlijke reden. Op papier klopt het allemaal, maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen allemaal.

Geen reden om het bedrijf te zien als klungelbedrijf.
  vrijdag 14 december 2018 @ 12:32:07 #187
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183723408
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:04 schreef Inbox het volgende:

[..]

4x gerepareerd. Nou, pfoe! Je moet eens weten hoe vaak nieuwe auto's bij de dealer staan voor kinderziekten, of hoevaak een elektrische fiets terug mag omdat ie uitviel zonder ogenschijnlijke reden. Op papier klopt het allemaal, maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen allemaal.

Geen reden om het bedrijf te zien als klungelbedrijf.
Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?

Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
"Hoka Hey!"
pi_183723617
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?

Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
Met pek en veren door het dorp jagen dan maar?
Het is toch tijden goed gegaan met dat ding?
  vrijdag 14 december 2018 @ 12:44:24 #189
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183723632
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:43 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Met pek en veren door het dorp jagen dan maar?
Het is toch tijden goed gegaan met dat ding?
Lees het rapport!!!! Dat het tijden goed is gegaan heeft alles met geluk en niets met wijsheid te maken. En of er niet genoeg akkefietjes met die Stints zijn geweest ....
"Hoka Hey!"
pi_183723640
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?

Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
In Japan plegen ze harakiri. Of dat nou zo’n goed idee is..
  vrijdag 14 december 2018 @ 12:47:19 #191
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183723672
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:44 schreef quirina het volgende:

[..]

In Japan plegen ze harakiri. Of dat nou zo’n goed idee is..
:) Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
"Hoka Hey!"
pi_183724757
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

:) Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
Stel eens voor je bent werkgever, ten alle tijden op de hoogte zijn dat je werknemers veilig werken.
Zo toch ook de overheid? Denk je niet dat hier meerdere evt schuld dragen?
  vrijdag 14 december 2018 @ 13:54:37 #193
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183724849
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stel eens voor je bent werkgever, ten alle tijden op de hoogte zijn dat je werknemers veilig werken.
Zo toch ook de overheid? Denk je niet dat hier meerdere evt schuld dragen?
Zucht. Lees toch eens goed de posts door. De overheid is inderdaad net zo schuldig aan dit drama - door de zeer onzorgvuldige keuringen die ze hebben uitgevoerd heeft men dit voertuig jarenlang kunnen gebruiken terwijl het totaal niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dat er niet eerder een zwaar ongeval is gebeurd is een "wonder"
"Hoka Hey!"
pi_183724872
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Zucht. Lees toch eens goed de posts door. De overheid is inderdaad net zo schuldig aan dit drama - door de zeer onzorgvuldige keuringen die ze hebben uitgevoerd heeft men dit voertuig jarenlang kunnen gebruiken terwijl het totaal niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dat er niet eerder een zwaar ongeval is gebeurd is een "wonder"
Gebeurde er niet vaker dingen meet dat object, bestuurders eraf vallen etc etc zijn daar geen politie rapporten van? En wat deed men ermee, onderop de stapel leggen?
pi_183724929
Of is het zo dat het overheidsorgaan niet meer werkt/functioneert met een manager aan de top?
  vrijdag 14 december 2018 @ 14:04:25 #196
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183725037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gebeurde er niet vaker dingen meet dat object, bestuurders eraf vallen etc etc zijn daar geen politie rapporten van? En wat deed men ermee, onderop de stapel leggen?
Goede vraag - wat is er met die meldingen van die gebreken gedaan in het verleden? Blijkbaar niet ernstig genoeg. Tot afgelopen september - dan wordt men ineens wakker en komen allerlei zaken aan het licht
"Hoka Hey!"
pi_183729407
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

:) Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?

Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?

Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.

En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
  vrijdag 14 december 2018 @ 18:06:55 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183729707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:

[..]

Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?

Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?

Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.

En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
Er wordt nu formeel "gespe(e)ld" en ingegraven.... Het rapport omtrent oorzaak is er (nog) niet (eens).

Nofi is ook niet ondenkbeeldig dat het apparaat inadequaat is bestuurd of al vooraf al bijdragende problemen heeft gehad en dan toch - goed bedoeld - is gebruikt. Zaken hebben, in mijn ervaring, meestal een voorafgaande en samengestelde aanleiding. Ook het trein-aandeel als voertuig blijft in het verhaal qua hoofdoorzaak angstvallig onderbelicht (een trein kan immers "niet" tijdig stoppen ter voorkoming van....).

Los daarvan is het vervoer van kinderen sws een uiterst emotioneel beladen onderwerp waar mensen (begrijpelijk) al snel buiten proportionele beslissingen in (gaan) nemen.
Dat trachten te nuanceren is bijkans onmogelijk want.... dan ben je iemand die (de) kinderen (dus) de dood in wil jagen. Net zoiets als, hoe kan je tegen (de) veiligheid(eisen) zijn.... en dan niet willen luisteren dat die schijn mensen opsluit zonder enige garantie dat er geen ongelukken gebeuren.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  vrijdag 14 december 2018 @ 19:04:17 #199
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183730598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:

[..]

Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?

Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?

Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.

En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
Het rapport van de NFI zal natuurlijk flink afwijken van het rapport van TNO. Dat is een logisch vervolg in dit geheel.

De doden hadden ook kunnen vallen bij een botsing van de Stint met een ander voertuig dan een trein. Gelezen hoe onveilig die bak is?
"Hoka Hey!"
pi_183730773
Trottoir is nog niet veilig laat staan een voertuig.
  vrijdag 14 december 2018 @ 19:58:08 #201
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183731695
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 19:04 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het rapport van de NFI zal natuurlijk flink afwijken van het rapport van TNO. Dat is een logisch vervolg in dit geheel.

De doden hadden ook kunnen vallen bij een botsing van de Stint met een ander voertuig dan een trein. Gelezen hoe onveilig die bak is?
Die plastic bak met kinderen wordt nooit veilig. Snap dat eens.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
pi_183731803
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2018 18:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er wordt nu formeel "gespe(e)ld" en ingegraven.... Het rapport omtrent oorzaak is er (nog) niet (eens).

Nofi is ook niet ondenkbeeldig dat het apparaat inadequaat is bestuurd of al vooraf al bijdragende problemen heeft gehad en dan toch - goed bedoeld - is gebruikt. Zaken hebben, in mijn ervaring, meestal een voorafgaande en samengestelde aanleiding. Ook het trein-aandeel als voertuig blijft in het verhaal qua hoofdoorzaak angstvallig onderbelicht (een trein kan immers "niet" tijdig stoppen ter voorkoming van....).

Los daarvan is het vervoer van kinderen sws een uiterst emotioneel beladen onderwerp waar mensen (begrijpelijk) al snel buiten proportionele beslissingen in (gaan) nemen.
Dat trachten te nuanceren is bijkans onmogelijk want.... dan ben je iemand die (de) kinderen (dus) de dood in wil jagen. Net zoiets als, hoe kan je tegen (de) veiligheid(eisen) zijn.... en dan niet willen luisteren dat die schijn mensen opsluit zonder enige garantie dat er geen ongelukken gebeuren.
Wat moeten ze dan belichten qua trein? En hoofdoorzaak? Ja zonder trein was het niet gebeurd (maar zonder stint waarschijnlijk ook niet). Dat een trein niet zo snel kan stoppen is idd een gegeven. Overal tunnels heb je ook niet zomaar geregeld.
Geen spellingnazi, maar volgens mij bedoel je: niet denkbeeldig
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_183731806
zelfde plastic als die Stint
  vrijdag 14 december 2018 @ 20:04:42 #204
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183731855
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 20:02 schreef quirina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Edit: idd en net zo veilig.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')