Vragen naar de bekende weg he, als je dat verschil al niet snaptquote:Op vrijdag 14 december 2018 10:29 schreef Inbox het volgende:
[..]
waarom professioneel geregeld bij Toyota, maar geklungel bij Stint?
Nee, Waarom noem je het geklungel bij Stint.quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vragen naar de bekende weg he, als je dat verschil al niet snapt
Dus dat is wat er met de stint ook moet gebeuren, er hoeft geen van op deze fabrikant te komen zoals hier in dit topic beweerd wordt?quote:Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Ik had het overigens over de op hol slaande Toyota's, aangezien dat beter vergelijkbaar is met dit probleem.quote:Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg
Nee, omdat de fouten en veiligheid issues gebagitalliseerd worden door dit bedrijf. De betreffende Stint was al 4x gerepareerd! Ach, een veertje bij de gashendel, een accu die 3x stuk ging, etc., niets bijzonders. Nee, daarom sloeg dat ding ook op hol en kwam onder een trein terecht.quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:43 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, Waarom noem je het geklungel bij Stint.
Omdat het bij Stint een klein bedrijf is zonder miljardenomzet? Omdat de Stint geen botsproef ondergaan heeft? Omdat de makers van de stint Hollandse boerenpummels zijn, in plaats van nerderige Japanners die wagens voornamelijk door robots in elkaar laten zetten?
4x gerepareerd. Nou, pfoe! Je moet eens weten hoe vaak nieuwe auto's bij de dealer staan voor kinderziekten, of hoevaak een elektrische fiets terug mag omdat ie uitviel zonder ogenschijnlijke reden. Op papier klopt het allemaal, maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen allemaal.quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:56 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, omdat de fouten en veiligheid issues gebagitalliseerd worden dor dit bedrijf. De betreffende Stint was al 4x gerepareerd! Ach, een veertje bij de gashendel, een accu die 3x stuk ging, etc. Lees de rapporten eens door die inmiddels door meerdere mensen zijn opgemaakt en zie waar het schort aan de veiligheid - schrikbarend.
Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?quote:Op vrijdag 14 december 2018 11:04 schreef Inbox het volgende:
[..]
4x gerepareerd. Nou, pfoe! Je moet eens weten hoe vaak nieuwe auto's bij de dealer staan voor kinderziekten, of hoevaak een elektrische fiets terug mag omdat ie uitviel zonder ogenschijnlijke reden. Op papier klopt het allemaal, maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen allemaal.
Geen reden om het bedrijf te zien als klungelbedrijf.
Met pek en veren door het dorp jagen dan maar?quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?
Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
Lees het rapport!!!! Dat het tijden goed is gegaan heeft alles met geluk en niets met wijsheid te maken. En of er niet genoeg akkefietjes met die Stints zijn geweest ....quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:43 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Met pek en veren door het dorp jagen dan maar?
Het is toch tijden goed gegaan met dat ding?
In Japan plegen ze harakiri. Of dat nou zo’n goed idee is..quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?
Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:44 schreef quirina het volgende:
[..]
In Japan plegen ze harakiri. Of dat nou zo’n goed idee is..
Stel eens voor je bent werkgever, ten alle tijden op de hoogte zijn dat je werknemers veilig werken.quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
Zucht. Lees toch eens goed de posts door. De overheid is inderdaad net zo schuldig aan dit drama - door de zeer onzorgvuldige keuringen die ze hebben uitgevoerd heeft men dit voertuig jarenlang kunnen gebruiken terwijl het totaal niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dat er niet eerder een zwaar ongeval is gebeurd is een "wonder"quote:Op vrijdag 14 december 2018 13:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stel eens voor je bent werkgever, ten alle tijden op de hoogte zijn dat je werknemers veilig werken.
Zo toch ook de overheid? Denk je niet dat hier meerdere evt schuld dragen?
Gebeurde er niet vaker dingen meet dat object, bestuurders eraf vallen etc etc zijn daar geen politie rapporten van? En wat deed men ermee, onderop de stapel leggen?quote:Op vrijdag 14 december 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zucht. Lees toch eens goed de posts door. De overheid is inderdaad net zo schuldig aan dit drama - door de zeer onzorgvuldige keuringen die ze hebben uitgevoerd heeft men dit voertuig jarenlang kunnen gebruiken terwijl het totaal niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dat er niet eerder een zwaar ongeval is gebeurd is een "wonder"
Goede vraag - wat is er met die meldingen van die gebreken gedaan in het verleden? Blijkbaar niet ernstig genoeg. Tot afgelopen september - dan wordt men ineens wakker en komen allerlei zaken aan het lichtquote:Op vrijdag 14 december 2018 13:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gebeurde er niet vaker dingen meet dat object, bestuurders eraf vallen etc etc zijn daar geen politie rapporten van? En wat deed men ermee, onderop de stapel leggen?
Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
Er wordt nu formeel "gespe(e)ld" en ingegraven.... Het rapport omtrent oorzaak is er (nog) niet (eens).quote:Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?
Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?
Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.
En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
Het rapport van de NFI zal natuurlijk flink afwijken van het rapport van TNO. Dat is een logisch vervolg in dit geheel.quote:Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?
Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?
Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.
En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
Die plastic bak met kinderen wordt nooit veilig. Snap dat eens.quote:Op vrijdag 14 december 2018 19:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het rapport van de NFI zal natuurlijk flink afwijken van het rapport van TNO. Dat is een logisch vervolg in dit geheel.
De doden hadden ook kunnen vallen bij een botsing van de Stint met een ander voertuig dan een trein. Gelezen hoe onveilig die bak is?
Wat moeten ze dan belichten qua trein? En hoofdoorzaak? Ja zonder trein was het niet gebeurd (maar zonder stint waarschijnlijk ook niet). Dat een trein niet zo snel kan stoppen is idd een gegeven. Overal tunnels heb je ook niet zomaar geregeld.quote:Op vrijdag 14 december 2018 18:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er wordt nu formeel "gespe(e)ld" en ingegraven.... Het rapport omtrent oorzaak is er (nog) niet (eens).
Nofi is ook niet ondenkbeeldig dat het apparaat inadequaat is bestuurd of al vooraf al bijdragende problemen heeft gehad en dan toch - goed bedoeld - is gebruikt. Zaken hebben, in mijn ervaring, meestal een voorafgaande en samengestelde aanleiding. Ook het trein-aandeel als voertuig blijft in het verhaal qua hoofdoorzaak angstvallig onderbelicht (een trein kan immers "niet" tijdig stoppen ter voorkoming van....).
Los daarvan is het vervoer van kinderen sws een uiterst emotioneel beladen onderwerp waar mensen (begrijpelijk) al snel buiten proportionele beslissingen in (gaan) nemen.
Dat trachten te nuanceren is bijkans onmogelijk want.... dan ben je iemand die (de) kinderen (dus) de dood in wil jagen. Net zoiets als, hoe kan je tegen (de) veiligheid(eisen) zijn.... en dan niet willen luisteren dat die schijn mensen opsluit zonder enige garantie dat er geen ongelukken gebeuren.
Edit: idd en net zo veilig.quote:
Dat is vooral door de regel dat er minimaal 2 leidsters bij de kinderen moeten zijn en maximaal 10 kinderen per leidster. De BSO's verdienen het meest door de laagbetaalde leidsters met (stint) bakjes 20 kinderen bij elkaar te laten verzamelen. Een taxi-auto of-busje is veel duurder.quote:Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid.
Nou, niet helemaal.quote:
Zoals al eerder gezegd is de daadwerkelijke reden van het ongeval nog niet bekend. Je vergelijkingen slaan dus alleen op een mogelijke technische oorzaak, wat niet zeker is.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:17 schreef Simba het volgende:
[..]
Nou, niet helemaal.
-Deze versie kan technisch niet plots wegrijden de weg op (of een spoorovergang)
-Mocht deze versie op een gevaarlijke plaats staan, dan duw je deze met een wilde beweging makkelijk weg van het gevaar. Er zit immers veeel minder gewicht in (1 ipv 10 kinderen)
-Deze versie heeft geen automatische parkeer-rem die verplaatsen verhindert als de bestuurder er naast staat.
Ik sluit niet uit (= is niet ondenkbeeldig = denkbeeldig taalpurist ) dat de Stint onjuist was bestuurd.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:02 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan belichten qua trein? En hoofdoorzaak? Ja zonder trein was het niet gebeurd (maar zonder stint waarschijnlijk ook niet). Dat een trein niet zo snel kan stoppen is idd een gegeven. Overal tunnels heb je ook niet zomaar geregeld.
Geen spellingnazi, maar volgens mij bedoel je: niet denkbeeldig
En wie betaald de BSO 's. ? En wie gaat de meerkosten betalen ? .... juist ja.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:12 schreef Simba het volgende:
[..]
Dat is vooral door de regel dat er minimaal 2 leidsters bij de kinderen moeten zijn en maximaal 10 kinderen per leidster. De BSO's verdienen het meest door de laagbetaalde leidsters met (stint) bakjes 20 kinderen bij elkaar te laten verzamelen. Een taxi-auto of-busje is veel duurder.
De tevredenheid vd bso's heeft dus te maken met geld, niet met het vervoersmiddel zelf.
Oei.. hoe moeten de kinderen nu veilig naar de BSO, kinderboerderij of..of.. als zelfs het trottoir niet veilig is?quote:Op vrijdag 14 december 2018 19:13 schreef john2406 het volgende:
Trottoir is nog niet veilig laat staan een voertuig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |