abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:48:32 #176
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183720994
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tot er 3 peuters de dood vinden onder een trein. Dan denkt men tja dit had eigenlijk nooit mogen gebeuren.
4 peuters! Daarnaast een zusje en begeleider met een trauma voor het leven. Ouders, machinist, hulpverleners en omstanders idem dito. Ik denk als je dit gezien hebt dat je dit niet meer van je netvlies krijgt ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:52:28 #177
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183721036
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nogmaals, deel je die mening ook over Toyota en andere auto merken?
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:19:34 #178
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.
"Hoka Hey!"
pi_183721397
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:19 schreef matspontius het volgende:

[..]

Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.
Want?
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:22:55 #180
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721408
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:22 schreef Inbox het volgende:

[..]

Want?
Want wat?
"Hoka Hey!"
pi_183721461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:22 schreef matspontius het volgende:

[..]

Want wat?
waarom professioneel geregeld bij Toyota, maar geklungel bij Stint?
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:37:58 #182
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721561
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:29 schreef Inbox het volgende:

[..]

waarom professioneel geregeld bij Toyota, maar geklungel bij Stint?
Vragen naar de bekende weg he, als je dat verschil al niet snapt :N
"Hoka Hey!"
pi_183721654
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

Vragen naar de bekende weg he, als je dat verschil al niet snapt :N
Nee, Waarom noem je het geklungel bij Stint.
Omdat het bij Stint een klein bedrijf is zonder miljardenomzet? Omdat de Stint geen botsproef ondergaan heeft? Omdat de makers van de stint Hollandse boerenpummels zijn, in plaats van nerderige Japanners die wagens voornamelijk door robots in elkaar laten zetten?
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:50:58 #184
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_183721754
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Dus dat is wat er met de stint ook moet gebeuren, er hoeft geen van op deze fabrikant te komen zoals hier in dit topic beweerd wordt?

quote:
Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg
Ik had het overigens over de op hol slaande Toyota's, aangezien dat beter vergelijkbaar is met dit probleem.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:56:11 #185
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721827
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:43 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nee, Waarom noem je het geklungel bij Stint.
Omdat het bij Stint een klein bedrijf is zonder miljardenomzet? Omdat de Stint geen botsproef ondergaan heeft? Omdat de makers van de stint Hollandse boerenpummels zijn, in plaats van nerderige Japanners die wagens voornamelijk door robots in elkaar laten zetten?
Nee, omdat de fouten en veiligheid issues gebagitalliseerd worden door dit bedrijf. De betreffende Stint was al 4x gerepareerd! Ach, een veertje bij de gashendel, een accu die 3x stuk ging, etc., niets bijzonders. Nee, daarom sloeg dat ding ook op hol en kwam onder een trein terecht.

Lees de rapporten eens door die inmiddels door meerdere mensen zijn opgemaakt en zie waar het schort aan de veiligheid - schrikbarend.
"Hoka Hey!"
pi_183721935
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:56 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, omdat de fouten en veiligheid issues gebagitalliseerd worden dor dit bedrijf. De betreffende Stint was al 4x gerepareerd! Ach, een veertje bij de gashendel, een accu die 3x stuk ging, etc. Lees de rapporten eens door die inmiddels door meerdere mensen zijn opgemaakt en zie waar het schort aan de veiligheid - schrikbarend.
4x gerepareerd. Nou, pfoe! Je moet eens weten hoe vaak nieuwe auto's bij de dealer staan voor kinderziekten, of hoevaak een elektrische fiets terug mag omdat ie uitviel zonder ogenschijnlijke reden. Op papier klopt het allemaal, maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen allemaal.

Geen reden om het bedrijf te zien als klungelbedrijf.
  vrijdag 14 december 2018 @ 12:32:07 #187
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183723408
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:04 schreef Inbox het volgende:

[..]

4x gerepareerd. Nou, pfoe! Je moet eens weten hoe vaak nieuwe auto's bij de dealer staan voor kinderziekten, of hoevaak een elektrische fiets terug mag omdat ie uitviel zonder ogenschijnlijke reden. Op papier klopt het allemaal, maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen allemaal.

Geen reden om het bedrijf te zien als klungelbedrijf.
Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?

Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
"Hoka Hey!"
pi_183723617
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?

Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
Met pek en veren door het dorp jagen dan maar?
Het is toch tijden goed gegaan met dat ding?
  vrijdag 14 december 2018 @ 12:44:24 #189
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183723632
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:43 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Met pek en veren door het dorp jagen dan maar?
Het is toch tijden goed gegaan met dat ding?
Lees het rapport!!!! Dat het tijden goed is gegaan heeft alles met geluk en niets met wijsheid te maken. En of er niet genoeg akkefietjes met die Stints zijn geweest ....
"Hoka Hey!"
pi_183723640
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?

Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
In Japan plegen ze harakiri. Of dat nou zo’n goed idee is..
  vrijdag 14 december 2018 @ 12:47:19 #191
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183723672
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:44 schreef quirina het volgende:

[..]

In Japan plegen ze harakiri. Of dat nou zo’n goed idee is..
:) Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
"Hoka Hey!"
pi_183724757
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

:) Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
Stel eens voor je bent werkgever, ten alle tijden op de hoogte zijn dat je werknemers veilig werken.
Zo toch ook de overheid? Denk je niet dat hier meerdere evt schuld dragen?
  vrijdag 14 december 2018 @ 13:54:37 #193
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183724849
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stel eens voor je bent werkgever, ten alle tijden op de hoogte zijn dat je werknemers veilig werken.
Zo toch ook de overheid? Denk je niet dat hier meerdere evt schuld dragen?
Zucht. Lees toch eens goed de posts door. De overheid is inderdaad net zo schuldig aan dit drama - door de zeer onzorgvuldige keuringen die ze hebben uitgevoerd heeft men dit voertuig jarenlang kunnen gebruiken terwijl het totaal niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dat er niet eerder een zwaar ongeval is gebeurd is een "wonder"
"Hoka Hey!"
pi_183724872
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Zucht. Lees toch eens goed de posts door. De overheid is inderdaad net zo schuldig aan dit drama - door de zeer onzorgvuldige keuringen die ze hebben uitgevoerd heeft men dit voertuig jarenlang kunnen gebruiken terwijl het totaal niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dat er niet eerder een zwaar ongeval is gebeurd is een "wonder"
Gebeurde er niet vaker dingen meet dat object, bestuurders eraf vallen etc etc zijn daar geen politie rapporten van? En wat deed men ermee, onderop de stapel leggen?
pi_183724929
Of is het zo dat het overheidsorgaan niet meer werkt/functioneert met een manager aan de top?
  vrijdag 14 december 2018 @ 14:04:25 #196
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183725037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gebeurde er niet vaker dingen meet dat object, bestuurders eraf vallen etc etc zijn daar geen politie rapporten van? En wat deed men ermee, onderop de stapel leggen?
Goede vraag - wat is er met die meldingen van die gebreken gedaan in het verleden? Blijkbaar niet ernstig genoeg. Tot afgelopen september - dan wordt men ineens wakker en komen allerlei zaken aan het licht
"Hoka Hey!"
pi_183729407
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

:) Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?

Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?

Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.

En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
  vrijdag 14 december 2018 @ 18:06:55 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183729707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:

[..]

Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?

Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?

Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.

En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
Er wordt nu formeel "gespe(e)ld" en ingegraven.... Het rapport omtrent oorzaak is er (nog) niet (eens).

Nofi is ook niet ondenkbeeldig dat het apparaat inadequaat is bestuurd of al vooraf al bijdragende problemen heeft gehad en dan toch - goed bedoeld - is gebruikt. Zaken hebben, in mijn ervaring, meestal een voorafgaande en samengestelde aanleiding. Ook het trein-aandeel als voertuig blijft in het verhaal qua hoofdoorzaak angstvallig onderbelicht (een trein kan immers "niet" tijdig stoppen ter voorkoming van....).

Los daarvan is het vervoer van kinderen sws een uiterst emotioneel beladen onderwerp waar mensen (begrijpelijk) al snel buiten proportionele beslissingen in (gaan) nemen.
Dat trachten te nuanceren is bijkans onmogelijk want.... dan ben je iemand die (de) kinderen (dus) de dood in wil jagen. Net zoiets als, hoe kan je tegen (de) veiligheid(eisen) zijn.... en dan niet willen luisteren dat die schijn mensen opsluit zonder enige garantie dat er geen ongelukken gebeuren.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  vrijdag 14 december 2018 @ 19:04:17 #199
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183730598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:

[..]

Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?

Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?

Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.

En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
Het rapport van de NFI zal natuurlijk flink afwijken van het rapport van TNO. Dat is een logisch vervolg in dit geheel.

De doden hadden ook kunnen vallen bij een botsing van de Stint met een ander voertuig dan een trein. Gelezen hoe onveilig die bak is?
"Hoka Hey!"
pi_183730773
Trottoir is nog niet veilig laat staan een voertuig.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')