4 peuters! Daarnaast een zusje en begeleider met een trauma voor het leven. Ouders, machinist, hulpverleners en omstanders idem dito. Ik denk als je dit gezien hebt dat je dit niet meer van je netvlies krijgt ...quote:Op vrijdag 14 december 2018 09:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tot er 3 peuters de dood vinden onder een trein. Dan denkt men tja dit had eigenlijk nooit mogen gebeuren.
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.quote:Op vrijdag 14 december 2018 07:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nogmaals, deel je die mening ook over Toyota en andere auto merken?
Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.quote:Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Want?quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.
Want wat?quote:
Vragen naar de bekende weg he, als je dat verschil al niet snaptquote:Op vrijdag 14 december 2018 10:29 schreef Inbox het volgende:
[..]
waarom professioneel geregeld bij Toyota, maar geklungel bij Stint?
Nee, Waarom noem je het geklungel bij Stint.quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vragen naar de bekende weg he, als je dat verschil al niet snapt
Dus dat is wat er met de stint ook moet gebeuren, er hoeft geen van op deze fabrikant te komen zoals hier in dit topic beweerd wordt?quote:Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Ik had het overigens over de op hol slaande Toyota's, aangezien dat beter vergelijkbaar is met dit probleem.quote:Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg
Nee, omdat de fouten en veiligheid issues gebagitalliseerd worden door dit bedrijf. De betreffende Stint was al 4x gerepareerd! Ach, een veertje bij de gashendel, een accu die 3x stuk ging, etc., niets bijzonders. Nee, daarom sloeg dat ding ook op hol en kwam onder een trein terecht.quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:43 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, Waarom noem je het geklungel bij Stint.
Omdat het bij Stint een klein bedrijf is zonder miljardenomzet? Omdat de Stint geen botsproef ondergaan heeft? Omdat de makers van de stint Hollandse boerenpummels zijn, in plaats van nerderige Japanners die wagens voornamelijk door robots in elkaar laten zetten?
4x gerepareerd. Nou, pfoe! Je moet eens weten hoe vaak nieuwe auto's bij de dealer staan voor kinderziekten, of hoevaak een elektrische fiets terug mag omdat ie uitviel zonder ogenschijnlijke reden. Op papier klopt het allemaal, maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen allemaal.quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:56 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, omdat de fouten en veiligheid issues gebagitalliseerd worden dor dit bedrijf. De betreffende Stint was al 4x gerepareerd! Ach, een veertje bij de gashendel, een accu die 3x stuk ging, etc. Lees de rapporten eens door die inmiddels door meerdere mensen zijn opgemaakt en zie waar het schort aan de veiligheid - schrikbarend.
Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?quote:Op vrijdag 14 december 2018 11:04 schreef Inbox het volgende:
[..]
4x gerepareerd. Nou, pfoe! Je moet eens weten hoe vaak nieuwe auto's bij de dealer staan voor kinderziekten, of hoevaak een elektrische fiets terug mag omdat ie uitviel zonder ogenschijnlijke reden. Op papier klopt het allemaal, maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen allemaal.
Geen reden om het bedrijf te zien als klungelbedrijf.
Met pek en veren door het dorp jagen dan maar?quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?
Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
Lees het rapport!!!! Dat het tijden goed is gegaan heeft alles met geluk en niets met wijsheid te maken. En of er niet genoeg akkefietjes met die Stints zijn geweest ....quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:43 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Met pek en veren door het dorp jagen dan maar?
Het is toch tijden goed gegaan met dat ding?
In Japan plegen ze harakiri. Of dat nou zo’n goed idee is..quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?
Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:44 schreef quirina het volgende:
[..]
In Japan plegen ze harakiri. Of dat nou zo’n goed idee is..
Stel eens voor je bent werkgever, ten alle tijden op de hoogte zijn dat je werknemers veilig werken.quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
Zucht. Lees toch eens goed de posts door. De overheid is inderdaad net zo schuldig aan dit drama - door de zeer onzorgvuldige keuringen die ze hebben uitgevoerd heeft men dit voertuig jarenlang kunnen gebruiken terwijl het totaal niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dat er niet eerder een zwaar ongeval is gebeurd is een "wonder"quote:Op vrijdag 14 december 2018 13:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stel eens voor je bent werkgever, ten alle tijden op de hoogte zijn dat je werknemers veilig werken.
Zo toch ook de overheid? Denk je niet dat hier meerdere evt schuld dragen?
Gebeurde er niet vaker dingen meet dat object, bestuurders eraf vallen etc etc zijn daar geen politie rapporten van? En wat deed men ermee, onderop de stapel leggen?quote:Op vrijdag 14 december 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zucht. Lees toch eens goed de posts door. De overheid is inderdaad net zo schuldig aan dit drama - door de zeer onzorgvuldige keuringen die ze hebben uitgevoerd heeft men dit voertuig jarenlang kunnen gebruiken terwijl het totaal niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dat er niet eerder een zwaar ongeval is gebeurd is een "wonder"
Goede vraag - wat is er met die meldingen van die gebreken gedaan in het verleden? Blijkbaar niet ernstig genoeg. Tot afgelopen september - dan wordt men ineens wakker en komen allerlei zaken aan het lichtquote:Op vrijdag 14 december 2018 13:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gebeurde er niet vaker dingen meet dat object, bestuurders eraf vallen etc etc zijn daar geen politie rapporten van? En wat deed men ermee, onderop de stapel leggen?
Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
Er wordt nu formeel "gespe(e)ld" en ingegraven.... Het rapport omtrent oorzaak is er (nog) niet (eens).quote:Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?
Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?
Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.
En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
Het rapport van de NFI zal natuurlijk flink afwijken van het rapport van TNO. Dat is een logisch vervolg in dit geheel.quote:Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?
Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?
Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.
En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |