abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  donderdag 13 december 2018 @ 12:46:19 #126
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183701490
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vind dat er voor ieder gemotoriseerd voertuig wat de openbare weg op mag er veiligheidseisen moeten zijn. En, zodra dat voertuig aan die eisen voldoet zouden daar prima goederen mee vervoert kunnen worden.
Conclusie in deze kan wel zijn dat de overheid gigantisch gefaald heeft bij het toelaten van de Stint - deze knullige constructie had dus niet de weg op gemogen

Pas nadat 4 jonge kinderen omgekomen zijn wordt er actie ondernomen - heel typisch
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 december 2018 @ 13:00:16 #127
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183701781
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:46 schreef matspontius het volgende:

[..]

Conclusie in deze kan wel zijn dat de overheid gigantisch gefaald heeft bij het toelaten van de Stint - deze knullige constructie had dus niet de weg op gemogen

Pas nadat 4 jonge kinderen omgekomen zijn wordt er actie ondernomen - heel typisch
Dat roep ik al de hele tijd in dit topic.
  donderdag 13 december 2018 @ 13:52:19 #128
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183702900
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2018 13:00 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat roep ik al de hele tijd in dit topic.
Daar zijn we het dan in ieder geval volledig over eens :Y
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 december 2018 @ 15:07:38 #129
80382 manny
30 is best veel
pi_183704612
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2018 13:00 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat roep ik al de hele tijd in dit topic.
Vandaag is het rapport gepresenteerd. Mmmm.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 13 december 2018 @ 15:19:03 #130
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183704809
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:07 schreef manny het volgende:

[..]

Vandaag is het rapport gepresenteerd. Mmmm.
Dus?
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 december 2018 @ 18:14:45 #131
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183708028
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:07 schreef manny het volgende:

Vandaag is het rapport gepresenteerd. Mmmm.
Met een beetje inzicht, gezond verstand en normaal redeneren, kon die conclusie eigenlijk op de dag van het ongeluk al worden getrokken.


quote:
TNO heeft de stint gecontroleerd op zes punten die belangrijk zijn voor de veiligheid van een voertuig. De stint blijkt op al die punten niet veilig. Zo komt het onderzoeksinstituut tot de conclusie dat er problemen kunnen optreden met de rem van de stint en de lengte van de remweg. Daarnaast kan er een "onbeheersbare versnelling" optreden, waardoor de stint als het ware op hol slaat.

TNO schrijft dat een fors aantal aanpassingen nodig is om de stint zo veilig te maken dat het voertuig weer de weg op kan. De aangepaste stint moet voor een toelating tot de openbare weg opnieuw gekeurd worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 december 2018 @ 18:18:57 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183708098
quote:
12s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:01 schreef Vallon het volgende:

Mij rijst de vraag rijst hoe dat voertuig(type) destijds dan ooit WEL kon worden goedgekeurd.
Zover ik het heb begrepen heeft de fabrikant het voertuig JUIST doorontwikkeld.
Nou, 'doorontwikkeld'. Hij heeft wijzigingen doorgevoerd die hij had moeten melden bij het RDW en dat heeft hij niet gedaan.

quote:
Zelf vind ik, als techneut, het het aantal geconstateerde problemen niet zo heftig is als men doet voorkomen.
Mwoh, ik vind zaken zoals remvertraging en 'op hol slaan' wel relevant.

quote:
Wanneer men dat op die toer voortzet, kan je op termijn ook verwachten dat diverse andere hulpkarretjes worden verboden.
Prima, dat moet dan maar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 december 2018 @ 18:26:37 #133
80382 manny
30 is best veel
pi_183708200
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met een beetje inzicht, gezond verstand en normaal redeneren, kon die conclusie eigenlijk op de dag van het ongeluk al worden getrokken.

[..]

ok. dat is fijn. is overigens wel een trend. bij elk nieuwsbericht allemaal experts op internet die alles al meteen weten

waarom we nog instanties als TNO, de politie of rechters nodig hebben is me een raadsel.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183708206
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:07 schreef manny het volgende:
Vandaag is het rapport gepresenteerd. Mmmm.
De Stint is nooit veilig geweest: de weg ligt open voor schadeclaims

Wat iedereen al vermoedde, werd vandaag bevestigd door de experts van TNO: de Stint is bij lange na niet veilig genoeg om uw kinderen op te vervoeren. En dat was-ie al niet toen de toenmalige minister in november 2011 de elektronische bolderkar op de weg toeliet. Met deze snoeiharde conclusie komt de weg open te liggen voor schadeclaims. ^O^

Onderzoekers verdrinken meestal in nuance en gaan zelden kort door de bocht. Maar het onafhankelijke TNO laat er ditmaal geen misverstand over bestaan: alle drie de gekeurde varianten van de Stint - inclusief de allereerste officiële versie die bij de RDW in de garage stond - voldoen niet aan de zes veiligheidseisen die inmiddels zijn opgesteld.

Deze eisen zijn eigenlijk heel logisch. Zo moet het karretje altijd veilig tot stilstand gebracht kunnen worden, mag het voertuig nooit onverwacht accelereren, moet de Stint altijd handmatig naar een veilige plek geduwd kunnen worden, dient de bolderkar altijd bestuurbaar te blijven, mag het wagentje nooit onverwacht remmen en moet de Stint een deugdelijke parkeerstand hebben.

Het TNO-rap­port toont definitief aan dat het toezicht op de veiligheid van de Stint jarenlang is verwaar­loosd

Alleen maar rode schermen bij TNO, op al deze onderdelen. Er zijn problemen met de rem en de lengte van de remweg van het voertuig. Er treedt een ‘onbeheersbare versnelling op als de nuldraad van de gashendel losraakt’. En de bestuurder kan van het voertuig afvallen. O ja, ook de parkeerstand levert een gevaarlijke situatie op.

Kortom, de 3500 Stints die nu aan de ketting staan bij kinderdagverblijven en soms ook particulieren, mogen in de huidige vorm absoluut niet meer de weg op. Deze conclusie van verkeersminister Van Nieuwenhuizen was onvermijdelijk na het glasheldere TNO-rapport. Ze gaat binnenkort met kinderopvang om tafel over veiliger vervoer van kinderen.

Maar Van Nieuwenhuizen weigert vooralsnog iets te doen om de branche schadeloos te stellen, :( :r terwijl de kinderopvang nu opgescheept zit met onbruikbare elektronische bolderkarren en extra kosten moet maken voor verbeteringen of veilig alternatief vervoer. De minister verwijst ook naar haar collega staatssecretaris Van Ark (kinderopvang) voor oplossingen.

Compensatie niet aan de orde :( :r
De woordvoerster van Van Ark windt er geen doekjes om: financiële compensatie is ook volgens haar niet aan de orde. Terwijl het TNO-rapport definitief aantoont dat het toezicht op de veiligheid van de Stint jarenlang is verwaarloosd. Dus is het afwachten tot de eerste organisatie of de complete branche zich nu meldt met een fikse schadeclaim.

Volgens oud-politica Sharon Gesthuizen, voorzitter van de Branchevereniging Maatschappelijke Kinderopvang, staan de kosten wel op het programma in de aankomende gesprekken met de overheid. Iedere kinderopvang is nu tegen de 100 euro per week kwijt per stilstaande Stint. En sommige organisaties hebben er tientallen staan.

Gesthuizen vindt het ‘een heel relevante vraag’ aan de bewindspersonen of die rekening naar de ouders moet worden doorgeschoven of dat daarvan ook best een deel door de overheid kan worden betaald.

Nog even een praktisch ding: zelfs een compleet gereviseerde Stint zal de komende maanden nog niet de weg op kunnen. De minister werkt zeker nog tot februari aan nieuwe keuringseisen. Zodat niet langer vernieuwingsdrang, maar veiligheid voorop komt te staan bij de toelating. Want de fouten uit het verleden, die zullen - als het aan deze bewindspersoon ligt - niet meer worden herhaald.

Als het kalf verdronken is...

https://www.ad.nl/politie(...)hadeclaims~a256aa0f/

Nieuwenhuizen is om te :r :r :r :r
  donderdag 13 december 2018 @ 18:42:24 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183708520
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:26 schreef manny het volgende:

waarom we nog instanties als TNO, de politie of rechters nodig hebben is me een raadsel.
Alleen maar om te bevestigen wat wij allemaal al wisten, natuurlijk. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 december 2018 @ 19:05:22 #136
80382 manny
30 is best veel
pi_183709073
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alleen maar om te bevestigen wat wij allemaal al wisten, natuurlijk. :)
tja. die sukkels werken met bewijs en degelijk onderzoek en zo. en gaan pas communiceren als dingen uitgezocht zijn i.p.v. mensen beschuldigen voor je iets zeker weet. wat een loosers.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 13 december 2018 @ 19:09:34 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183709186
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:05 schreef manny het volgende:

[..]

tja. die sukkels werken met bewijs en degelijk onderzoek en zo. en gaan pas communiceren als dingen uitgezocht zijn i.p.v. mensen beschuldigen voor je iets zeker weet. wat een loosers.
Wie heb jij beschuldigd zonder bewijs, dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 december 2018 @ 19:55:39 #138
80382 manny
30 is best veel
pi_183710284
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wie heb jij beschuldigd zonder bewijs, dan?
ik begon met een reactie op meneer of mevrouw kaasplankje, maar als je dit topic terugleest is het al vanaf dag 1 volop beschuldigen door diverse users.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 13 december 2018 @ 20:04:56 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183710563
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:55 schreef manny het volgende:

[..]

ik begon met een reactie op meneer of mevrouw kaasplankje, maar als je dit topic terugleest is het al vanaf dag 1 volop beschuldigen door diverse users.
Mevrouw kaasplank was al geïnformeerd over de electronica in de Stint door een deskundig persoon dus je kan concluderen dat zij handelde met voorkennis van zaken.

Waarvan akte. ;)
  donderdag 13 december 2018 @ 20:07:39 #140
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183710641
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:55 schreef manny het volgende:

ik begon met een reactie op meneer of mevrouw kaasplankje, maar als je dit topic terugleest is het al vanaf dag 1 volop beschuldigen door diverse users.
Oh, really? Is mij niet opgevallen. Wel veel users die stelden dat de Stint niet veilig was, waarvan akte.

En een paar users die de minister van alles en nog wat beschuldigden en wat achteraf onterecht blijkt te zijn.

Zal wel een kwestie van inzicht zijn, vermoed ik zo.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 december 2018 @ 20:14:53 #141
80382 manny
30 is best veel
pi_183710849
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mevrouw kaasplank was al geïnformeerd over de electronica in de Stint door een deskundig persoon dus je kan concluderen dat zij handelde met voorkennis van zaken.

Waarvan akte. ;)
Volgende keer die deskundige maar bellen dan i.p.v. TNO inhuren. die kan blijkbaar in een hele korte tijd al weten waar TNO weken / maanden voor nodig heeft.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 13 december 2018 @ 20:18:33 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183710954
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:14 schreef manny het volgende:

[..]

Volgende keer die deskundige maar bellen dan i.p.v. TNO inhuren. die kan blijkbaar in een hele korte tijd al weten waar TNO weken / maanden voor nodig heeft.
Een vermoeden wat je hebt op basis van wat een deskundige zegt is iets anders dan een technisch onderzoek door een officiële instantie maar wat is je punt precies?
  donderdag 13 december 2018 @ 21:07:45 #143
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183712678
De Stint is te onveilig om deel te nemen aan het verkeer, concludeerde TNO vandaag. De fabrikant moet de elektrische bolderkar verbeteren. Omdat er ook nieuwe wetgeving nodig is, kan het nog wel even duren voordat je weer een Stint op de weg ziet.

In het TNO-rapport staat onder meer dat de rem van het voertuig niet krachtig genoeg is en dat dat de automatische parkeerrem kan leiden tot gevaarlijke situaties. Het ontbreken van een zitplaats vergroot de kans dat de bestuurder valt. Ook kan de Stint kan bij technische problemen plotseling oncontroleerbaar versnellen.

Nieuw prototype
De fabrikant wilde nog niet inhoudelijk reageren op het rapport en eerst alle bevindingen bestuderen. Eerder had directeur Edwin Renzen al gezegd dat hij werkt aan een verbeterde versie van de Stint. Een die voldoet aan alle normen en Europese regelgeving. Mogelijk zou er in februari een prototype klaar zijn voor keuring.

Hoogleraar autotechniek Maarten Steinbuch, van de Technische Universiteit Eindhoven, denkt dat de benodigde aanpassingen "technisch goed te doen" zijn. Het TNO-rapport is volgens hem immers in overeenstemming met de Europese regels voor dit soort voertuigen. En die regels houdt de fabrikant naar eigen zeggen al aan bij het ontwerp voor de verbeterde Stint.

Ik vermoed dat er vertraging zal ontstaan, omdat de overheid nu heel voorzichtig is om dit soort voertuigen toe te laten op de openbare weg.
Hoogleraar Maarten Steinbuch
"De aanbevolen aanpassingen zijn dus redelijk snel te ontwerpen en te keuren. Technisch gezien zou de Stint in april weer de weg op kunnen. Maar ik vermoed dat er vertraging zal ontstaan, omdat de overheid nu, heel begrijpelijk, heel voorzichtig is om dit soort voertuigen toe te laten op de openbare weg."

Onduidelijke regels
Sinds het Stint-ongeluk in Oss afgelopen september, waarbij vier kinderen om het leven kwamen, ligt de voertuigklasse van 'bijzondere bromfietsen' onder een vergrootglas. Daaronder vallen ook segways, e-bikes en hoverboards. Fabrikanten en verzekeraars zeggen tegen Nieuwsuurdat de huidige regels te onduidelijk zijn.

Minister Van Nieuwenhuizen wil nieuwe eisen opstellen voor deze voertuigcategorie. Adviezen van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) en Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) vormen de basis voor het nieuwe toetsingskader. De minister wil uiterlijk februari een voorstel naar de Tweede Kamer sturen.

Zomer 2019
Hoogleraar Steinbuch verwacht daarentegen dat het tot begin zomer 2019 duurt voordat de nieuwe eisen wettelijk zijn vastgelegd. Omdat alle betrokken instanties uiterst zorgvuldig te werk willen gaan en er veel stappen te nemen zijn.

"Ik zou willen dat het sneller zou kunnen. Maar het kan niet zomaar een goedkeuring zijn voor een aangepaste bromfiets, bij wijze van spreken. Er moet écht iets gezegd worden over de eisen en regels voor dit soort voertuigen."

Dus die fabrikant kan een ondeugdelijk voertuig op de markt brengen, waar van alles qua veiligheid aan mankeert. Vervolgens vind een drama plaats waar 4 jonge kinderen de dood vinden. Dezelfde fabrikant kan nu weer een verbeterde versie gaan bouwen die wel voldoet aan alle eisen en normen?
"Hoka Hey!"
pi_183713044
De Stint had nooit de weg op gemogen. Dat zeggen de experts van het onafhankelijke TNO die diverse Stints hebben onderzocht naar aanleiding van het dramatische ongeluk in Oss. De elektronische bolderkar voldoet niet aan de veiligheidseisen. Minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen reageert op het rapport en onderzoekt of de Stint nog perspectief heeft.

https://pauw.bnnvara.nl/nieuws/vanavond-bij-pauw-237

Vanavond komt Nieuwenhuizen ff haar geblunder goedpraten :( :r :r
  donderdag 13 december 2018 @ 22:48:12 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183715930
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:07 schreef matspontius het volgende:

Dus die fabrikant kan een ondeugdelijk voertuig op de markt brengen, waar van alles qua veiligheid aan mankeert. Vervolgens vind een drama plaats waar 4 jonge kinderen de dood vinden. Dezelfde fabrikant kan nu weer een verbeterde versie gaan bouwen die wel voldoet aan alle eisen en normen?
Er worden ook nog steeds Toyota's verkocht toch?

Als de nieuwe stint wél aan de veiligheidseisen voldoet, wat is dan het probleem?
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
pi_183716198
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:48 schreef daNpy het volgende:

Er worden ook nog steeds Toyota's verkocht toch?

Als de nieuwe stint wél aan de veiligheidseisen voldoet, wat is dan het probleem?
Het zal verder iedereen ook jeuken als er met de Toyota, Stint of wat voor apparaat dan ook de eigen kinderen of pakketten rondgebracht gaan worden. Het is wel een probleem als er tien kinderen in vervoerd gaan worden.
pi_183716263
Nieuwenhuizen zit alweer klaar om onzin te verkopen bij Pauw :r :r :r
  donderdag 13 december 2018 @ 23:06:57 #148
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183716433
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Er worden ook nog steeds Toyota's verkocht toch?

Als de nieuwe stint wél aan de veiligheidseisen voldoet, wat is dan het probleem?
Het probleem is dezelfde faal fabrikant
"Hoka Hey!"
pi_183716567
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Er worden ook nog steeds Toyota's verkocht toch?

Als de nieuwe stint wél aan de veiligheidseisen voldoet, wat is dan het probleem?
Dat er dan nog steeds dodelijke ongelukken mee kunnen gebeuren. En dat kun je dus nooit helemaal uitsluiten.
pi_183716602
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zal verder iedereen ook jeuken als er met de Toyota, Stint of wat voor apparaat dan ook de eigen kinderen of pakketten rondgebracht gaan worden. Het is wel een probleem als er tien kinderen in vervoerd gaan worden.
Nee. Het wordt enkel tijdelijk een probleem als er 10 kinderen inzitten en er weer een ongeval mee gebeurd. Want dan treedt de emotie weer op: 'kinderen', 'onveilig' en vooral heel veel gehuil van boze mensen die het ding onveilig vinden omdat er 10 kinderen in kunnen.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')