abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  maandag 10 december 2018 @ 14:45:16 #101
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183641509
Zucht :?
"Hoka Hey!"
  maandag 10 december 2018 @ 16:00:33 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183643231
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 14:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zou niet zeuren maar kun ziet begreep ik al niet, maar ik ben niet zo een taal junkie maakt mij niks uit hoor, wat je zegt is mij dus niet duidelijk. schrijft dan he.
Gefixed, auto correct zat te vervelen en/of niet goed opgelet (mobiel...)
De stint is en wordt geen veilig voertuig. Het is een plastic bak met kindertjes of pakketjes erin.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
pi_183643249
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

Gefixed, auto correct zat te vervelen en/of niet goed opgelet (mobiel...)
De stint is en wordt geen veilig voertuig. Het is een plastic bak met kindertjes of pakketjes erin.
Uiteraard niet is dat veilig, daar mag bij of van alleen vandoor gaan gerust bij?
  donderdag 13 december 2018 @ 00:16:47 #104
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183695139
Donderdag 13 dec 8:30h eindelijk het rapport van TNO over de verongelukte Stint. Ben benieuwd.
"Hoka Hey!"
pi_183695347
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 00:16 schreef matspontius het volgende:
Donderdag 13 dec 8:30h eindelijk het rapport van TNO over de verongelukte Stint. Ben benieuwd.
Ondertussen is ook de hele administratie opgehaald bij mijnheer Stint...

quote:
OM neemt administratie van Stint-fabrikant in beslag voor onderzoek

De recherche heeft op meerdere plekken onderzoek gedaan. De uitkomst van het justitieonderzoek laat naar verwachting nog maanden op zich wachten.

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft woensdag de administratie in beslag genomen van de Stint-fabrikant. Op verschillende locaties heeft de recherche eveneens onderzoek gedaan. Aanleiding is het ongeluk met de elektrische bolderkar in Oss, waarbij eind september vier jonge kinderen omkwamen, en een vijfde kind en een begeleidster zwaargewond raakten.

Het is onduidelijk waar het OM, tweeënhalve maand na het ongeluk, precies naar op zoek is. Een woordvoerder wil daar niets over zeggen. “Wij moeten zorgvuldig beoordelen of bij het drama van 20 september een strafrechtelijk verwijt valt te maken”, zegt persofficier Janine Kramer in een schriftelijke reactie. Daarbij wordt volgens haar ook gekeken naar de rol van de maker van de Stint. Afronding van het justitieonderzoek kan volgens het OM nog “maanden” duren.
Verschillende onderzoeken

Er lopen op dit moment vier onderzoeken naar de Stint, inclusief dat van justitie. De Onderzoeksraad voor Veiligheid doet onderzoek naar het ongeluk zelf, en onderzoekt inmiddels ook of de toelatingsprocedure voor voertuigen als de Stint op de openbare weg wel goed verloopt. De uitkomst van dat onderzoek volgt waarschijnlijk tegen het eind van de zomer.

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) bekijkt samen met TNO of de Stint wel veilig is. Daarnaast wordt onderzocht of elektromagnetische velden van het spoor, veroorzaakt door bijvoorbeeld de bovenleiding, van invloed zijn geweest op het ongeluk. Daarvoor wordt samengewerkt met het Agentschap Telecom.

Ook werkt de ILT mee aan het onderzoek van de politie. De eerste resultaten van het onderzoek van ILT en TNO worden eind deze maand verwacht.

Spoorbeheerder ProRail doet zelf geen onderzoek, maar heeft wel informatie geleverd aan onderzoekers.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er nog wel wat meer lijken uit de kast gaan komen dus.
  donderdag 13 december 2018 @ 05:44:27 #106
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183696692
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 00:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ondertussen is ook de hele administratie opgehaald bij mijnheer Stint...

[..]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er nog wel wat meer lijken uit de kast gaan komen dus.
De beerput gaat nu open inderdaad! De schuldigen moeten zich heel diep gaan schamen. Dat die invallen plaatsvinden gebeurt natuurlijk niet zo maar ...
"Hoka Hey!"
pi_183697067
Nog een half uurtje.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_183697218
https://nos.nl/artikel/22(...)terug-de-weg-op.html

quote:
De stint is onvoldoende veilig voor personenvervoer. Dat blijkt uit het onderzoek dat TNO deed naar de elektrische bakfiets. Volgens minister Van Nieuwenhuizen betekent dat dat de stint voorlopig niet terug de weg op kan. Pas als er aanpassingen zijn gedaan, kan het voertuig weer toegelaten worden.

Het onderzoek werd uitgevoerd naar aanleiding van het ongeluk met de elektrische bakfiets op een spoorwegovergang in Oss. Daarbij kwamen eind september vier kinderen om en raakten een vijfde kind en de begeleidster zwaargewond.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 13 december 2018 @ 08:34:25 #109
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183697290


[ Bericht 59% gewijzigd door matspontius op 13-12-2018 09:49:20 ]
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 december 2018 @ 09:49:03 #110
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183698018
Dit TNO-rapport staat los van het onderzoek dat naar het ongeluk in Oss wordt uitgevoerd door het Nederlands Forensisch Instituut NFI. Conclusie: een Stint is geen veilig vervoer middel!

Ah ok, dus dat volgt nog. De directe oorzaak voor het ongeluk wordt nog steeds onderzocht.
"Hoka Hey!"
pi_183698023
quote:
Slechte rem

TNO keek naar zes aspecten van de veiligheid en vindt de Stint op al die aspecten niet voldoende veilig. Vooral de rem is slecht. Daardoor heeft het voertuig een veel te lange remweg. De Stint staat na zes meter stil, terwijl dat hooguit drie meter mag zijn. Ook de elektronica deugt niet. De nuldraad van de gashendel kan loslaten en dan slaat de Stint op hol.


Kortom er deugt niks van dat apparaat.

Maar ja, GereDathan cs. zullen het wel weer zo spinnen dat TNO het toch echt verkeerd heeft.

[ Bericht 9% gewijzigd door AchJa op 13-12-2018 09:56:43 ]
  donderdag 13 december 2018 @ 10:04:26 #112
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183698198
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 09:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kortom er deugt niks van dat apparaat.

Maar ja, GereDathan cs. zullen het wel weer zo spinnen dat TNO het toch echt verkeerd heeft.
De conclusie van het NFI zal hier niet veel van afwijken - benieuwd of de verantwoordelijken voor dit drama te zijner tijd ter verantwoording worden geroepen
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 december 2018 @ 11:06:40 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183699329
En dat is allemaal niet aan de orde gekomen toen het ding zijn goedkeuring kreeg van het ministerie?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183699513
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:06 schreef Leandra het volgende:
En dat is allemaal niet aan de orde gekomen toen het ding zijn goedkeuring kreeg van het ministerie?
Hindsight is 20/20

https://nos.nl/artikel/22(...)moeten-beginnen.html

quote:
De Stint had nooit mogen worden toegelaten op de openbare weg. Dat zeggen Tweede Kamerleden naar aanleiding van het rapport van TNO over de veiligheid van het voertuig. TNO concludeert dat de Stint op alle aspecten niet veilig is en in de huidige vorm niet geschikt voor personenvervoer.

De elektrische bolderkar werd in 2011 toegelaten als 'bijzondere bromfiets'. Er werd daarbij niet nauwkeurig gekeken naar de veiligheid. Kinderopvangcentra gingen de Stint op grote schaal gebruiken om kleine kinderen mee te vervoeren. Afgelopen september kwamen vier kinderen om het leven bij een ongeluk op een spoorwegovergang in Oss.

"Het toetsingkader was destijds niet op orde en het toezicht was niet goed. Dat is triest", zegt Kamerlid Remco Dijkstra van regeringspartij VVD. "We hadden er nooit aan moeten beginnen." Hij wijst erop dat de Tweede Kamer nooit op de rem is gaan staan. "Ik hoop dat we daar lessen uit leren."

Veiligheid niet voorop

Oppositiepartij SP begrijpt het besluit van minister Van Nieuwenhuizen dat de Stint voorlopig niet meer de weg op mag. "Veiligheid staat voorop, maar dat gold de afgelopen jaren kennelijk niet. Er heeft jarenlang een onveilig voertuig op de weg gereden", zegt Kamerlid Lacin.

GroenLinks wil vooral weten hoe het kan dat er zo'n verschil zit tussen de regels en wat er daadwerkelijk veilig is. Kamerlid Kröger noemt het schokkend dat dat verschil zo groot is.

De Tweede Kamer gaat binnenkort uitgebreid spreken over het TNO-rapport en de toekomst van de Stint.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 13 december 2018 @ 11:43:09 #115
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183700222
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:06 schreef Leandra het volgende:
En dat is allemaal niet aan de orde gekomen toen het ding zijn goedkeuring kreeg van het ministerie?
Nee want er is een "bijzondere" toelating afgegeven :)
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
pi_183700382
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 05:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

De beerput gaat nu open inderdaad! De schuldigen moeten zich heel diep gaan schamen. Dat die invallen plaatsvinden gebeurt natuurlijk niet zo maar ...
Nou ja, de RDW moet buiten schot blijven natuurlijk.
pi_183700469
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, de RDW moet buiten schot blijven natuurlijk.
Rijks dienst voor wegverkeer, wie is daar de werkgever van?
  donderdag 13 december 2018 @ 12:01:50 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183700603
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 09:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kortom er deugt niks van dat apparaat.

Maar ja, GereDathan cs. zullen het wel weer zo spinnen dat TNO het toch echt verkeerd heeft.
Je hebt gelijk... hoewel het iets wat te kort door de bocht is.

Mij rijst de vraag rijst hoe dat voertuig(type) destijds dan ooit WEL kon worden goedgekeurd.
Zover ik het heb begrepen heeft de fabrikant het voertuig JUIST doorontwikkeld.

Zelf vind ik, als techneut, het het aantal geconstateerde problemen niet zo heftig is als men doet voorkomen. Wanneer men dat op die toer voortzet, kan je op termijn ook verwachten dat diverse andere hulpkarretjes worden verboden.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  donderdag 13 december 2018 @ 12:04:08 #119
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183700652
Het gaat niet om een hulpkarretje maar om een gemotoriseerd voertuig waarmee men personen vervoert over de openbare weg. Het is werkelijk onbegrijpelijk dat dit in deze huidige vorm door de overheid wordt toegelaten op de weg.
pi_183700710
Werd toegelaten, ik zou (mijn) kind er niet in laten vervoeren zelfs al was/is dat ding nog op straat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2018 12:06:41 ]
  donderdag 13 december 2018 @ 12:21:09 #121
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183700977
quote:
Dit dus. Schandalig dat dit voertuig ooit toegelaten is en schandalig dat een fabrikant zo'n falend apparaat op de markt brengt en mag brengen. Nu er 4 jonge kinderen dood zijn wordt er pas goed gekeken naar dit vervoermiddel - mosterd na de maaltijd!
"Hoka Hey!"
pi_183701144
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 09:49 schreef matspontius het volgende:
Dit TNO-rapport staat los van het onderzoek dat naar het ongeluk in Oss wordt uitgevoerd door het Nederlands Forensisch Instituut NFI. Conclusie: een Stint is geen veilig vervoer middel!

Als ik zo de eisen lees zouden we ook meteen de scootmobiels dan moeten verbieden. :D

Wedden dat dit niet gaat gebeuren.
  donderdag 13 december 2018 @ 12:35:15 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183701261
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:04 schreef kaasplankje het volgende:
Het gaat niet om een hulpkarretje maar om een gemotoriseerd voertuig waarmee men personen vervoert over de openbare weg. Het is werkelijk onbegrijpelijk dat dit in deze huidige vorm door de overheid wordt toegelaten op de weg.
Het is best te begrijpen, dat het NU deze verbazing geeft is wat mij stoort.
Het andere dat wat onderbelicht blijft is de voortdurende onveiligheid die het spoor in onze samenleving (op)eist.

Het karretje sluit perfect het vervoersgat dat er nu is. Tussen lopen en taxibusjes is voor het verplaatsen van groepjes kinderen nu geen oplossing.
De kosten van taxibusjes zijn (chauffeur & - soms meerdere - voertuigen), significant hoger en taxibusjes komen lang niet zo makkelijk waar je met Stint wel - o.a. voor de deur - kunt zijn.
De Sint is daarnaast ook leuker en spontaner te gebruiken, met mooi weer FF de speel/water/zand/bosplaats etc.

Hoe (on)veilig denk je dat al die scootmobielen, laat staan invalide rolstoelen zijn ?

Wedervraag, zou je de Stint - met betere remmen - wel willen toestaan voor zeg post & pakketvervoer ?
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  donderdag 13 december 2018 @ 12:36:31 #124
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183701284
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik zo de eisen lees zouden we ook meteen de scootmobiels dan moeten verbieden. :D

Wedden dat dit niet gaat gebeuren.
Zijn die door een adequate keuring getoetst? Zo niet, dan zie ik daar hetzelfde probleem opdoemen.
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 december 2018 @ 12:39:54 #125
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183701352
quote:
12s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is best te begrijpen, dat het NU deze verbazing geeft is wat mij stoort.
Het andere dat wat onderbelicht blijft is de voortdurende onveiligheid die het spoor in onze samenleving (op)eist.

Het karretje sluit perfect het vervoersgat dat er nu is. Tussen lopen en taxibusjes is voor het verplaatsen van groepjes kinderen nu geen oplossing.
De kosten van taxibusjes zijn (chauffeur & - soms meerdere - voertuigen), significant hoger en taxibusjes komen lang niet zo makkelijk waar je met Stint wel - o.a. voor de deur - kunt zijn.
De Sint is daarnaast ook leuker en spontaner te gebruiken, met mooi weer FF de speel/water/zand/bosplaats etc.

Hoe (on)veilig denk je dat al die scootmobielen, laat staan invalide rolstoelen zijn ?

Wedervraag, zou je de Stint - met betere remmen - wel willen toestaan voor zeg post & pakketvervoer ?
Ik vind dat er voor ieder gemotoriseerd voertuig wat de openbare weg op mag er veiligheidseisen moeten zijn. En, zodra dat voertuig aan die eisen voldoet zouden daar prima goederen mee vervoert kunnen worden.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')