Dat wordt ook nergens gesteld.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook als je niet op de cruise rijdt gaat je auto niet remmen als je gas los laat.
quote:
quote:Mijn auto rijdt vrolijk door wanneer ik uitval.
Behalve door jou danquote:Op vrijdag 14 december 2018 22:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je op de cruise rijdt... Maar ja, dat zal niet echt op stukken zijn met spoorwegovergangen.
Of dat inzittenden worden weggeparachuteerd bij gevaar. Alle gekheid daar, is het rapport koren op de molen van de minister. Zij heeft al min of meer gesteld dat het rapport haar wat voorbarige beslissing (goed uitkomend) ondersteund.... en zo lust ik nog wel een biertje.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Had dus een dodemans pedaal op moeten zitten op een ongebruikelijke plek , zodat het ding bij paniek vanzelf stopt
Maar zelfs dan is het niet goed, want dan zal men alsnog met verwijten komen: 'er hadden nog meer veiligheidseisen moeten worden gesteld' als er weer een stint betrokken raakt bij een ongeval en daar gewonden of doden te betreuren zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, zorgen dat de Stint aan de veiligheidseisen voldoet.
Dat de auto gewoon door rijdt in de versnelling heeft niks met het gaspedaal te maken.quote:Op vrijdag 14 december 2018 23:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een bijzonder gaspedaal heb je dan...
Als jij het gas loslaat stop je vanzelf. Zeker als je in de drie of hoger rijdt...quote:Op vrijdag 14 december 2018 23:59 schreef daNpy het volgende:
Dat de auto gewoon door rijdt in de versnelling heeft niks met het gaspedaal te maken.
Dat is natuurlijk totale kul.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:25 schreef daNpy het volgende:
Feitelijk ben je in het door jou gepresenteerde voertuig even veilig als in een Audi A6 als je door een trein geschept wordt.
Mogelijk. Maar op dit moment is overduidelijk dat de Stint in zijn huidige vorm, nooit toestemming had mogen krijgen om gebruikt te worden voor het vervoer van 10 kinderen en dan ook nog zonder enige vorm van rijvaardigheidsbewijs.quote:Op vrijdag 14 december 2018 23:45 schreef Inbox het volgende:
Maar zelfs dan is het niet goed, want dan zal men alsnog met verwijten komen: 'er hadden nog meer veiligheidseisen moeten worden gesteld' als er weer een stint betrokken raakt bij een ongeval en daar gewonden of doden te betreuren zijn.
Ik vind het werkelijk bizar dat er mensen zijn die het ding haten omdat er een ongeluk mee is gebeurd, terwijl datzelfde ongeluk niet had gebeurd als die trein er niet had gereden of het ding 5 minuten later was vertrokken.quote:Op zaterdag 15 december 2018 03:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat er nu nog steeds mensen zijn die de stint 'verdedigen' is werkelijk bizar.
Je woordkeuze slaat nergens op. Dat ding is gewoon niet veilig genoeg.quote:Op zaterdag 15 december 2018 03:26 schreef Inbox het volgende:
Ik vind het werkelijk bizar dat er mensen zijn die het ding haten omdat er een ongeluk mee is gebeurd
Maar hij is niet 5 minuten later vertrokken en die trein was er wel.quote:, terwijl datzelfde ongeluk niet had was gebeurd als die trein er niet had gereden of het ding 5 minuten later was vertrokken.
Waarom denk je dat de huidige auto's zo veilig zijn? Omdat we de zaken niet regelen zoals jij het zou willen zien.quote:En Nederland wil graag alles in regeltjes vastleggen
En toen kwam er wel een noemenswaardig ongeluk. Dat negeren zou heel dom zijn.quote:, maar 5 jaar lang hebben duizenden mensen gok ik zo'n beetje dagelijks met het ding gereden zonder noemenswaardige ongelukken.
Had anders gekund idd. Maar dat heb ik niet gedaan. 'Veilig genoeg' is subjectief.quote:Op zaterdag 15 december 2018 03:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je woordkeuze slaat nergens op. Dat ding is gewoon niet veilig genoeg.
Ja, en da's mooi kut dat die trein net op dat moment langskwamquote:Maar hij is niet 5 minuten later vertrokken en die trein was er wel.
Door vooruitstrevende technologische vooruitgangen. Deels door wet- en regelgeving en minimumeisen. Of je daar altijd maar blij mee moet zijn? Nee, niet altijd. Je kan ook overdrijven in wet- en regelgeving. Gelukkig is niet alles wat technisch mogelijk is, als mininumeis ook doorgevoerd in de wet- en regelgeving.quote:Waarom denk je dat de huidige auto's zo veilig zijn? Omdat we de zaken niet regelen zoals jij het zou willen zien.
Met als gevolg, dat de kosten voor ouders omhoog gaan in de opvang en het allemaal weer duurder wordt. Zit ook niet iedereen op te wachten.quote:En toen kwam er wel een noemenswaardig ongeluk. Dat negeren zou heel dom zijn.
Nee, hoor. Dat is gewoon meetbaar.quote:Op zaterdag 15 december 2018 05:47 schreef Inbox het volgende:
Dus onveilig is subjectief, bepaald door regeltjes.
Nee, het is kut dat ze in een stint zaten. Als ze in een taxibusje hadden gezeten, was het niet gebeurd.quote:Ja, en da's mooi kut dat die trein net op dat moment langskwam
quote:Deels door wet- en regelgeving en minimumeisen.
Dus voor jou is goedkoop belangrijker dan veilig?quote:Met als gevolg, dat de kosten voor ouders omhoog gaan in de opvang en het allemaal weer duurder wordt. Zit ook niet iedereen op te wachten.
Maar blijkbaar gebeurt dat niet. In ieder geval niet met 4 kindjes tegelijkertijd.quote:Onderzoek is prima, hoor je mij verder niet over klagen. Maar wat ik hier geopperd zie, vind ik soms overdreven. Ik zie lui pleiten voor een rijbewijs, reppen over 'onveilig' omdat de kinderen in een plastic bak zitten, Ja, nou en? Als ze lopen of met de fiets gebracht worden, kunnen ze ook bij een ongeval betrokken raken. Zijn ze ook onbeschermd.
Inclusief 10 kinderen en bestuurder mag de stint meer dan 600kgs wegen. Die ga jij niet tegenhouden als hij over je heen rijdt. Het is te zot voor woorden dat je met dat ding zonder rijvaardigheidsattest op weg mag.quote:Goed, 10 kinderen is wat veel, maar het ding zal niet anders rijden met 10 kinderen dan met 6 of 3 qua besturing. Nee, daar moet dan een rijbewijs voor komen ofzo. Dan denk ik: niemand gaat zonder te oefenen direct met 10 man in de bak op pad en zo hard kan dat ding ook weer niet.
Nee hoor. In zo'n ecotrommel misschien, al betwijfel ik dat. Met mijn 6 cilinder kan ik prima stationair in zijn versnelling door rollen, ook in zijn 5 en een beetje diesel trekt dat zeker wel.quote:Op zaterdag 15 december 2018 00:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als jij het gas loslaat stop je vanzelf. Zeker als je in de drie of hoger rijdt...
Wat zijn de definities dan? En welke meetwaarden hangen we daaraan?quote:Op zaterdag 15 december 2018 06:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dat is gewoon meetbaar.
Heb je daar een bron van? Een taxibusje met een bestuurder die een epileptische aanval krijgt wordt echt niet tegengehouden door die licht gewicht spoorboompjes namelijk.quote:Nee, het is kut dat ze in een stint zaten. Als ze in een taxibusje hadden gezeten, was het niet gebeurd.
Helaas geld dat voor 95% procent in Nederlandquote:Dus voor jou is goedkoop belangrijker dan veilig?
Helemaal mee eens.quote:Inclusief 10 kinderen en bestuurder mag de stint meer dan 600kgs wegen. Die ga jij niet tegenhouden als hij over je heen rijdt. Het is te zot voor woorden dat je met dat ding zonder rijvaardigheidsattest op weg mag.
Dan zijn we er toch?quote:Op zaterdag 15 december 2018 03:26 schreef Inbox het volgende:
Kijk, het ding heeft mankementen of beter gezegd wat tekortkomingen.
Die hebben instructie gekregen, wat ik begrijp. Wrs even voordoen en dan die mensen het zelf laten doen. Wat oefeningen. Alles bij mekaar niet meer dan een halfuurtje wrs.quote:Op zaterdag 15 december 2018 00:26 schreef john2406 het volgende:
De mensen welke zo een stint mochten besturen hebben/hadden ook een rijbewijs?
Potato, potato. Als het niet klopt moet het opgelost worden.quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:46 schreef daNpy het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen niet door hebben dat veiligheidseisen iets anders zijn dan technische eisen.
Draai er maar weer onderuitquote:Op zaterdag 15 december 2018 10:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Potato, potato. Als het niet klopt moet het opgelost worden.
Nee, dan zijn we er maar gedeeltelijk want dan nog kunnen er 10 kinderen in een plastic bak en dat is hartstikke onveilig! Niet volgens mij, want ik vind dat prima met een verantwoordelijke bestuurder erop maar sommigen vinden dat echt niet kunnen omdat er een tragisch ongeval heeft plaatsgevonden met kindjes.quote:
Zijn er door Toyota 4 kleine kinderen omgekomen?quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd is de daadwerkelijke reden van het ongeval nog niet bekend. Je vergelijkingen slaan dus alleen op een mogelijke technische oorzaak, wat niet zeker is.
Feitelijk ben je in het door jou gepresenteerde voertuig even veilig als in een Audi A6 als je door een trein geschept wordt. Of op de fiets, of te voet, of of of.
Wat ik niet begrijp is dat mensen in dit topic het onderscheid niet kunnen maken. En de fabrikant van de Stint willen verbieden om ooit nog 1 voertuig op de weg te zetten. Terwijl een merk als Toyota ook auto's heeft verkocht die op hol sloegen, maar Toyota verkoopt nog miljoenen auto's per jaar. Waar is de hetze tegen Toyota?
Waar is de hetze tegen elektrische auto's die in brand kunnen vliegen? Ook niet echt veilig als je (met gezin) er in zit.
Waar ik mijn grote vraagtekens bij stel is waarom de Stint type goedkeuring heeft gekregen voor personenvervoer (boven 8 personen). En waarom er geen rijvaardigheidsbewijs voor nodig wordt geacht.
Dat ie technisch niet oké is, toont TNO wel aan. Maar hoe kon dit op de weg toegelaten worden?
Dat neem ik de overheid (die zich nu op alle manieren trachten eronderuit te draaien..) meer kwalijk.
Je draait de zaken om. Als de Stint een veilig voertuig was geweest was deze niet op het spoor terecht gekomen. Een trein die niet of te laat rijdt heeft daar werkelijk niets mee te maken.quote:Op zaterdag 15 december 2018 03:26 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik vind het werkelijk bizar dat er mensen zijn die het ding haten omdat er een ongeluk mee is gebeurd, terwijl datzelfde ongeluk niet had gebeurd als die trein er niet had gereden of het ding 5 minuten later was vertrokken.
Kijk, het ding heeft mankementen of beter gezegd wat tekortkomingen. En Nederland wil graag alles in regeltjes vastleggen, maar 5 jaar lang hebben duizenden mensen gok ik zo'n beetje dagelijks met het ding gereden zonder noemenswaardige ongelukken. En dan gaan zeiken 'gevaarlijk dit, gevaarlijk dat'.. of dat er een rijbewijs voor nodig is.. Of dat het ding gevaarlijk is omdat de kinderen in een plastic bak zitten, met misschien wel zn tienen. Of dat het ding gevaarlijk is, omdat de batterypacks weleens vervangen moesten worden. Omdat een gashendelveertje brak. Dat laatste vind ik dan wel enigzins kwalijk, maar kan gebeuren en is meen ik ook aangepast.
Nou, dat vind ik dus een beetje overdreven. Je kunt ook doordraven. Ongelukken helemaal voorkomen kun je toch nooit. Ik vind zo'n stint een mooi concept en het ding heeft afgelopen jaren bewezen prima bruikbaar te zijn.
Wat mij betreft: ontwerp aanpassen zodat het aan de eisen voldoet, ombouwen, herkeuren en rijden met dat ding. Met 3 kinderen of met 10 kinderen, zal mij een zorg zijn. Als je de oppaslocatie niet vertrouwd, moet je je koters maar zelf thuis houden. Net als vroeger
Kwestie van tijd. Er is bewezen vraag naar het ding, dus dr zal vast wel een regeling komen waar het ding aan moet voldoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |