abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182657870
Omdat de andere reeks eigenlijk weinig (meer) voor beginners is en er vooral over marathons, 10km lopen e.d. wordt gesproken en mensen die trots zijn op het volbrengen van Evy les 13 nauwelijks respons krijgen dit topic.

Het topic voor iedereen die begint met hardlopen (of stevig doorwandelen), en nog in de 0-10 km fase zit.

Kun jij ook niet zomaar even 45 minuten hardlopen? Is een halve marathon nog verre toekomstmuziek? Ben je net begonnen met Evy? Loop je voor conditie, voor gewichtsverlies of beiden?

Meld hier je vorderingen, je doelstellingen, je trainingen, je pijntjes, je klachten, je emotionele huilbui als endomondo meldt dat je 12 minuten-test je in de onderste 10% van de groep 60-70 jarigen schaart en de beloningen die je voor jezelf hebt gesteld of waar je mee gezondigd hebt.
*poef* nu is het weg
pi_182657894
en mijn laatste post in de herhaling:

quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 21:37 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

En gisteren was de run hier in de wijk, de laatste weken weinig gelopen door ziek en druk. Vorige week viel ik ook nog eens fiks van de trap. Bont en blauw had ik een perfecte voorbereiding (NOT). Woensdag nog een bootcamp lesje. 4 anderen van mijn groepje gingen ook mee doen zaterdag. Vrijdag nog even gelopen om te kijken of ik uberhaupt 5 km wel red. Ik heb 5 km gelopen, wel 2 keer 2 minuten wandelen tussendoor. Ik had wel wat vertrouwen in de run.

Ik was fiks nerveus, gelukkig waren we met meer en was de trainster van de bootcamp er ook om ons aan te moedigen. Ben rustig van start gegaan, na 11 minuten even een halve minuut gewandeld om de hartslag wat omlaag te brengen. Onderweg stonden mijn man en kinderen me aan te moedigen. Dit hielp enorm. Ook andere mensen langs de kant waren een fikse aanmoediging.

Ik heb m uitgelopen. Was 425 van de 500 deelnemers maar dat mag de pret niet drukken. Mijn tijd was 33.19. Dit smaakt naar meer!
*poef* nu is het weg
pi_182659032
Fijn dat het gelukt is ondanks je voorbereiding, kaatjejannie!

Ik heb vandaag mijn vaste rondje gelopen en daarbij geprobeerd om niet in de peak-hartslag (volgens Fitbit) te komen, dus onder 158. Dat voelt als joggen en lang niet zo bevredigend naderhand }:|
  maandag 22 oktober 2018 @ 06:47:50 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_182663968
Heel goed kaatje! Nette tijd ook hoor!

Lol, als ik onder piek wil blijven kan ik niet eens meer rennen, dan wordt het marcheren :') mijn hartslag zit bij de minste inspanning al hoog _O-
disclaimer
pi_182791377
Hallo iedereen,

Ik ben sinds 4 weken weer begonnen met lopen en heb net 4 km gelopen. Het is een mooie dag voor een loopje vandaag. :Y

Mijn doel is rondjes van 5 km kunnen lopen op een lekker tempo.
  zondag 28 oktober 2018 @ 16:38:23 #6
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_182795247
Na 2 jaar niet hardlopen ben ik 2 weken geleden ook maar weer is begonnen.Aangezien ik het in de winter toch wel mis om wat ( cross)wedstrijdjes te lopen .
Na 6 x interval vandaag eindelijk een duurloopje van 7 km @ 5.35 p/m.
Gaat eigenlijk wel aardig, nu even een leuk schema maken om 27 januari te kunnen vlammen op de puinduinrun .

Conditie is altijd op peil gebleven , mn doelstelling van wielrennen (12.000 km) al behaald dus heb ik nu veel tijd om te hardlopen.
pi_182810051
Ik heb gisteren ook een rondje gelopen! 5km in 34 min. Was ik blij mee, door ziekte een maandje niet kunnen hardlopen. Heb sinds twee weken ook steunzolen die ik eigenlijk zou moeten dragen tijdens het hardlopen, maar die zitten nog in mijn werkschoenen die op mijnwerk staan 😅
pi_182817553
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:18 schreef Blijkonijn het volgende:
Ik heb gisteren ook een rondje gelopen! 5km in 34 min. Was ik blij mee, door ziekte een maandje niet kunnen hardlopen. Heb sinds twee weken ook steunzolen die ik eigenlijk zou moeten dragen tijdens het hardlopen, maar die zitten nog in mijn werkschoenen die op mijnwerk staan 😅
Netjes! Geen last gehad achteraf zonder steunzolen?
pi_182817596
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 16:38 schreef foetre het volgende:
Na 2 jaar niet hardlopen ben ik 2 weken geleden ook maar weer is begonnen.Aangezien ik het in de winter toch wel mis om wat ( cross)wedstrijdjes te lopen .
Na 6 x interval vandaag eindelijk een duurloopje van 7 km @ 5.35 p/m.
Gaat eigenlijk wel aardig, nu even een leuk schema maken om 27 januari te kunnen vlammen op de puinduinrun .

Conditie is altijd op peil gebleven , mn doelstelling van wielrennen (12.000 km) al behaald dus heb ik nu veel tijd om te hardlopen.
Knap hoor dat je zo weer op 7 km zit!!
pi_182819815
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:18 schreef Blijkonijn het volgende:
Ik heb gisteren ook een rondje gelopen! 5km in 34 min. Was ik blij mee, door ziekte een maandje niet kunnen hardlopen. Heb sinds twee weken ook steunzolen die ik eigenlijk zou moeten dragen tijdens het hardlopen, maar die zitten nog in mijn werkschoenen die op mijnwerk staan 😅
Goed bezig! Moet je diezelfde steunzolen dragen bij het hardlopen? Ik kreeg juist het advies om goede loopschoenen aan te laten meten en dan zonder zooltjes te lopen.

Ik heb trouwens zondag ook weer een rondje gelopen. Beetje korter dan anders wegens kopvolsnot, maar ging wel.
pi_182838627
Ik heb juist sportzooltjes. Die dingen passen ook niet n mijn gewone schoenen. Ik heb zulke platvoeten dat geen enkele hardloopschoen dat kan corrigeren.
pi_182840313
Ik ben om steunzolen gegaan omdat ik vaak last had tijdens of na het hardlopen van mijn knie, van mijn ITB. De orthopedist heeft daarom steunzooltjes voorgeschreven om hard te lopen. Toen ik ze ging laten maken gaf de mevrouw van de winkel mij het advies om ze ook dagelijks te dragen omdat ik ook een staand beroep heb (verpleegkundige). Ik heb gelukkig nu geen last gehad, maar ik probeer er wel aan te denken de volgend keer. Als het me bevalt dan bestel ik nog een tweede paar! Wel prijzig, 110 euro, krijg wel 50 euro vergoed.

Aardig tempo hoor foetre!
pi_182854942
Voor het eerst in maanden weer gelopen, 2 km in 16 minuten. Voorzichtig starten.

Maar met dit weer, lekker koel en een zonnetje, zijn er gewoon geen excuses meer. Kwart marathon Rotterdam: here I come! :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:17:05 #14
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_182873140
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:59 schreef Molurus het volgende:
Voor het eerst in maanden weer gelopen, 2 km in 16 minuten. Voorzichtig starten.

Maar met dit weer, lekker koel en een zonnetje, zijn er gewoon geen excuses meer. Kwart marathon Rotterdam: here I come! :)
Idd voorzichtig starten , blessures zit je niet op te wachten.Doe je nog een schema of gewoon uit de losse pols?

Vandaag weer een 7 km interval gedaan , begin wel wat spierpijn te krijgen en vermoeid te raken. Denk dat ik maar een extra rustdag inplan aangezien ik zondag weer een eerste crosswedstrijd in de rottemeren heb.
pi_182874565
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:17 schreef foetre het volgende:

[..]

Idd voorzichtig starten , blessures zit je niet op te wachten.Doe je nog een schema of gewoon uit de losse pols?
Uit de losse pols. Toen ik vorig jaar startte deed ik wel via schema, en zou ik sowieso geen 2 km nonstop hebben kunnen lopen. In dit geval voelde ik ook wel aan dat meer dan 2 km er sowieso niet in zit.

Heb nu wel spierpijn, viel te verwachten. Vorig jaar had ik daarnaast ook vaak blessures, maar nu geen spoor daarvan gelukkig. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182892667
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Toen ik vorig jaar startte deed ik wel via schema, en zou ik sowieso geen 2 km nonstop hebben kunnen lopen. In dit geval voelde ik ook wel aan dat meer dan 2 km er sowieso niet in
Dit heb ik ook. Spiergeheugen?
pi_182893189
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:16 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Dit heb ik ook. Spiergeheugen?
:D

In mijn geval heb ik gewoon een half jaar echt helemaal niks gedaan. Als het buiten warmer is dan 10 graden krijg ik het echt ongelofelijk warm bij het hardlopen, dus ik heb een (flinke) zomerstop gehad.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182920077
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D

In mijn geval heb ik gewoon een half jaar echt helemaal niks gedaan. Als het buiten warmer is dan 10 graden krijg ik het echt ongelofelijk warm bij het hardlopen, dus ik heb een (flinke) zomerstop gehad.
Dat is ook in mijn geval.

Morgen ga ik weer een rondje lopen. Vandaag een tikje brak. Wel heel mooi weer vandaag!

Zondag: 4 km gelopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door NewBalance op 04-11-2018 17:57:18 ]
pi_182943501
Grappig hoe anders mensen zijn :). Ik vind (vries)kou echt verschrikkelijk en heb dan een enorme schop onder mijn kont nodig om toch te gaan lopen. Warmte is wel zwaar, maar vind ik veel minder vervelend.

Ik had bedacht dat ik dit weekend mee ging doen aan een lokaal loopje, maar aan het begin van de week ben ik onhandig van een kruk met wieltjes af gevallen (eigenlijk weet ik ook wel dat je daar niet op moet gaan staan, dom). Pijn aan kijn knie, dus niet verstandig om vol te gaan belasten.
Ik heb vandaag wel gewandeld en toen dat goed ging besloot ik om heel rustig een rondje van 3,5 km te lopen. Dat ging gelukkig best oke.
pi_182945107
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 19:45 schreef Hupje het volgende:
Grappig hoe anders mensen zijn :). Ik vind (vries)kou echt verschrikkelijk en heb dan een enorme schop onder mijn kont nodig om toch te gaan lopen. Warmte is wel zwaar, maar vind ik veel minder vervelend.

Ik had bedacht dat ik dit weekend mee ging doen aan een lokaal loopje, maar aan het begin van de week ben ik onhandig van een kruk met wieltjes af gevallen (eigenlijk weet ik ook wel dat je daar niet op moet gaan staan, dom). Pijn aan kijn knie, dus niet verstandig om vol te gaan belasten.
Ik heb vandaag wel gewandeld en toen dat goed ging besloot ik om heel rustig een rondje van 3,5 km te lopen. Dat ging gelukkig best oke.
Stom dat je weet dat het onhandig is om op iets met wielen te gaan staan en je dat dan toch doet! :D Gelukkig viel je val mee!!
pi_183080175
Het gaat weer wat beter met de knie en vanochtend scheen het zonnetje lekker. Mooi voor een rondje van krap 5 km.
pi_183131352
Ik ook weer gelopen. Er stond wel een windje vandaag! 4.4 km gelopen. Op naar de 5!
pi_183181946
Zo, weer 2 kilometer gedaan. Stukje sneller dan vorige keer. (15 minuten.)

Lekker weer, ik zou het haast fris noemen. :D Maar na een kilometer nergens meer last van.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183183132
Dacht ook dat het frisser zou aanvoelen. Wel voor zekerheid muts op om warmte van m'n hoofd vast te houden. Tijdens lopen niet koud in ieder geval.
pi_183183613
Hoi! ik meld me hier ook even...
Ik heb de afgelopen week voor het eerst in maanden (of mss jaren...) weer eens een rondje hardgelopen. Viel me alles mee eigenlijk, vorige week 3x 5 minuten, deze week 2x10 minuten gelopen.

Lopen jullie volgens een bepaald schema? Of lopen jullie gewoon zo ver als lekker loopt?
Ik doe eigenlijk zo maar wat. Als ik naar die schema's voor 5 km kijk begint dat met 6x1 minuut lopen, en dat is veel vermoeiender dan langere tijden lopen... Of is het toch echt nodig om je spieren te trainen?
pi_183184737
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:53 schreef Molkoholic het volgende:
Hoi! ik meld me hier ook even...
Ik heb de afgelopen week voor het eerst in maanden (of mss jaren...) weer eens een rondje hardgelopen. Viel me alles mee eigenlijk, vorige week 3x 5 minuten, deze week 2x10 minuten gelopen.

Lopen jullie volgens een bepaald schema? Of lopen jullie gewoon zo ver als lekker loopt?
Ik doe eigenlijk zo maar wat. Als ik naar die schema's voor 5 km kijk begint dat met 6x1 minuut lopen, en dat is veel vermoeiender dan langere tijden lopen... Of is het toch echt nodig om je spieren te trainen?
Welkom :) leuk dat je ook gaat lopen.

Ik ben zelf al een aantal keren opnieuw gestart na een tijd eruit te zijn geweest, en dat doe ik met een schema. Evy is bekend, maar op internet staan tientallen schema's die je kunt gebruiken. Opbouw is wel aan te raden, aangezien je spieren niet gewend zijn om een minuut lang zulke klappen op te vangen, laat staan tien minuten lang. Met een schema breid je de belasting uit en dat is wel zo gezond voor je lichaam.

En conditie verbetert sneller dan spierbelasting, dus pas op, voordat je denkt dat je wel verder kan, want dan liggen de blessures dus op de loer. Daarom dus schema's.

En ik vond zeker de eerste keer dat ik ging hardlopen het eigenlijk heel erg lekker om tegen mezelf te kunnen zeggen : ik zou nog wel vijf minuten langer door kunnen, maar mijn schema zegt dat ik nu lekker mag stoppen. En daar kreeg ik best wel voldoening uit.
Somebody that I used to know
pi_183184853
Ik loop trouwens ook alweer een tijdje (nu zo'n 4 maanden?) heb net het schema naar vijf km afgerond en probeer nu 2x per week een onderhoudsschema te volgen dat leidt naar 5 km in een half uur(plus 1x pw zwemmen). Die tijd heb ik ooit wel eens gehaald, maar nu niet meer... Veel duurlopen, wat intervaltraining en gewoon heerlijk dom een schema volgen. Prima ^O^
Somebody that I used to know
pi_183210843
Vandaag de Zwarte Dennencross gelopen in Staphorst 5km.
Het was best koud maar eenmaal op weg was het eigenlijk heerlijk. Zonnetje erbij en zeker het stuk op de hei waar je vol in de zon liep was echt lekker.

De route was pittig, mul zand en (voor zover die er zijn) wat heuveltjes.
Ik kan het best voelen in de kuiten en billen, morgen lekker op de bank onderuit de zevenheuvelen volgen. Ik heb in ieder geval een gezellige middag gehad en een mooie medaille erbij.
pi_183212341
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:53 schreef Molkoholic het volgende:
Hoi! ik meld me hier ook even...
Ik heb de afgelopen week voor het eerst in maanden (of mss jaren...) weer eens een rondje hardgelopen. Viel me alles mee eigenlijk, vorige week 3x 5 minuten, deze week 2x10 minuten gelopen.

Lopen jullie volgens een bepaald schema? Of lopen jullie gewoon zo ver als lekker loopt?
Ik doe eigenlijk zo maar wat. Als ik naar die schema's voor 5 km kijk begint dat met 6x1 minuut lopen, en dat is veel vermoeiender dan langere tijden lopen... Of is het toch echt nodig om je spieren te trainen?
2 jaar terug begonnen met Evy en braaf alle lessen uitgelopen. Nu als ik een tijd niet heb gelopen begin ik met 1 km en bouw ik op afhankelijk van hoe goed het voelt.

@ Pers: stoer hoor!! Klinkt als een zware loop.

[ Bericht 2% gewijzigd door NewBalance op 18-11-2018 15:29:52 ]
pi_183225812
Thanks voor de tips!
Ik zal toch maar een schema gaan volgen dan.

Merk idd dat mijn conditie wel redelijk is, dus dan is een schema wel een goede om te voorkomen dat ik niet te lang door blijf lopen in een keer.
pi_183226140
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 17:29 schreef Molkoholic het volgende:
Thanks voor de tips!
Ik zal toch maar een schema gaan volgen dan.

Merk idd dat mijn conditie wel redelijk is, dus dan is een schema wel een goede om te voorkomen dat ik niet te lang door blijf lopen in een keer.
Ja, wel handig. Om trouwens nog even dat belang van schema's te onderstrepen. Vergelijk het met gewichtheffen. Misschien red je wel eenmalig om in één keer 50 kilo op te tillen, maar erg gezond is het niet voor je spieren en je opbouw. Maar start je nou met 10 kilo en gooi je er steeds een paar kilo bovenop, dan lukt het je wel op 50 kilo te tillen, en dan gaat die 5 kilo erbij ook nog wel.
Zo is het ook met hardlopen: op een (gevoelsmatig) simpel/laag niveau beginnen om later/verderop meters te kunnen maken (pun intended).

[ Bericht 2% gewijzigd door Postbus100 op 18-11-2018 17:57:34 ]
Somebody that I used to know
pi_183226219
Hij was best zwaar en ik had verwacht best spierpijn te hebben maar ik heb nergens last van gelukkig.

Ik ben ook begonnen met Evy, mij aangesloten bij een beginnersclubje die dit schema ook hanteerde, heeft voor mij goed gewerkt.
Nu proberen om de afstand en het tempo wat op te voeren.
Ik blijf wel regelmatig lopen, ik laat het niet versloffen.
pi_183288418
Ik begin de smaak alweer aardig te pakken te krijgen, vandaag 2 km in 14 minuten. Binnenkort maar weer eens wat langere afstanden gaan doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183298649
Ik mag even niet meer lopen van de fysio. Heb een geirriteerde band aan de binnenkant van mijn enkel. Ik had nooit gedacht dit te zeggen, maar ik mis het gewoon enorm.
*poef* nu is het weg
pi_183405167
Deze maand weinig gelopen vergeleken met afgelopen maanden. Donker, koud of gewoon druk. Maar als je dan zoals nu net terug ben van een loopje merk je pas weer hoe fijn het is.
pi_183415671
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 08:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik mag even niet meer lopen van de fysio. Heb een geirriteerde band aan de binnenkant van mijn enkel. Ik had nooit gedacht dit te zeggen, maar ik mis het gewoon enorm.
Ahh balen! Beterschap.

Moet zelf ook rust houden. Dikke enkel na struikelpartij. Gewoon tijdens wandelen gebeurd.
pi_183416625
ben gisteren weer bij de fysio geweest. Ze vermoed pttd. Moet nu nar de podoloog om te kijken voor steunzolen. Ik heb nu tape, mag wel sporten maar niet springen en rennen.
*poef* nu is het weg
pi_183521817
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:27 schreef kaatjejannie het volgende:
ben gisteren weer bij de fysio geweest. Ze vermoed pttd. Moet nu nar de podoloog om te kijken voor steunzolen. Ik heb nu tape, mag wel sporten maar niet springen en rennen.
That makes 2 of us. :) :(
Ik zit ook nog stil. Wandelen gaat goed. Hardlopen zit er nog niet in.
pi_183957527
Het is stil hier. Ik heb een paar weken niet gelopen. Steeds excuses of geen tijd (eigenlijk ook een excuus), maar zo met de feestdagen is vriend ook thuis en kan ik dus gewoon gaan lopen (oppas voor peuter). Schop onder m'n kont en gegaan vanochtend. En als ik dan bezig ben is het eigenlijk toch wel fijn.
pi_183959473
Vandaag ook een kerstloopje gedaan. Zonnetje was er zelfs bij, dat maakt het wel leuker, niet per se makkelijker. Maar deze maand toch wel weer aardig wat gelopen. Eind januari weer een loopje in m'n woonplaats dus moet wel wat trainen mocht ik daar nog proberen een PR te zetten.
pi_183959824
Ik loop momenteel 3x in de week en dat is een fijne houvast. Niet te ingewikkeld, gewoon schema volgen. Meestal zo'n 30-40 minuten (soms interval, soms duurloop).
Somebody that I used to know
pi_183985625
Goed bezig iedereen!!

Ik ben stil omdat ik nog steeds mijn enkel voel.
pi_183988061
Ik heb net steunzolen gekregen voor in mijn normale schoen. Ik heb nu bijna geen klachten meer. In februari laat ik steunzolen aanmeten voor mijn hardloopschoenen en ik hoop dan ook weer te kunnen hardlopen.
*poef* nu is het weg
pi_184089478
Fijn dagdienst steunzolen je bevallen en dat je verlost bent van je pijn!

Mijn steunzolen helpen goed voor mijn kniepijn, maar heb nu pijn aan mijn heup. Hopeloos dit. In januari ga ik naar de fysio.

Nog een praktische vraag. Met het koude weer ben ik een lange tight gaan kopen. Anders draag ik een kort broekje. Maar nu zakt die broek dus altijd wat naar beneden tijdens het hardlopen? De keer daarna erop gelet dat hij voldoende hoog zat en dat het koordje op mijn buik goed aangespannen was, toch terug een broek die afzakt. Nog iemand die dit herkent?
  zondag 30 december 2018 @ 17:03:53 #45
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_184090828
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 16:11 schreef Blijkonijn het volgende:
Fijn dagdienst steunzolen je bevallen en dat je verlost bent van je pijn!

Mijn steunzolen helpen goed voor mijn kniepijn, maar heb nu pijn aan mijn heup. Hopeloos dit. In januari ga ik naar de fysio.

Nog een praktische vraag. Met het koude weer ben ik een lange tight gaan kopen. Anders draag ik een kort broekje. Maar nu zakt die broek dus altijd wat naar beneden tijdens het hardlopen? De keer daarna erop gelet dat hij voldoende hoog zat en dat het koordje op mijn buik goed aangespannen was, toch terug een broek die afzakt. Nog iemand die dit herkent?
Heb je iets in die broek? telefoon of sleutels oid?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_184090861
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 17:03 schreef Maraca het volgende:

[..]

Heb je iets in die broek? telefoon of sleutels oid?
Nee helemaal niets! Ik heb wel een beetje peerfiguur. Misschien heeft dat er iets mee te maken?
pi_184095437
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 16:11 schreef Blijkonijn het volgende:
Fijn dagdienst steunzolen je bevallen en dat je verlost bent van je pijn!

Mijn steunzolen helpen goed voor mijn kniepijn, maar heb nu pijn aan mijn heup. Hopeloos dit. In januari ga ik naar de fysio.

Nog een praktische vraag. Met het koude weer ben ik een lange tight gaan kopen. Anders draag ik een kort broekje. Maar nu zakt die broek dus altijd wat naar beneden tijdens het hardlopen? De keer daarna erop gelet dat hij voldoende hoog zat en dat het koordje op mijn buik goed aangespannen was, toch terug een broek die afzakt. Nog iemand die dit herkent?
Qua lengte zit je broek helemaal goed? Klinkt als alsnog te wijd.
pi_184096178
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 19:35 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Qua lengte zit je broek helemaal goed? Klinkt als alsnog te wijd.
Nee hij is inderdaad wel aan de korte kant, maar ik ben 1,79m dus ik heb wel vaker dat broeken wat korter zijn bij mij. Lengtematen in hardloopkledij?
  zondag 30 december 2018 @ 20:15:37 #49
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_184097043
Ik ben er achter gekomen dat de ene tight de andere niet is. Ik had een onwijs toffe, dure tight van Nike...maar die zakte ook af. Waardeloos voor mij dus.

Nu zweer ik bij tights van Fusion O+
F means you're fucked
pi_184099349
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 20:15 schreef YUR het volgende:
Ik ben er achter gekomen dat de ene tight de andere niet is. Ik had een onwijs toffe, dure tight van Nike...maar die zakte ook af. Waardeloos voor mij dus.

Nu zweer ik bij tights van Fusion O+
Ik was even gaan googlen en ik zie dat ze bij Fusion ook lengtematen hebben. Dat lijkt me zeker iets om eens te bekijken. Bedankt voor de tip.
  zondag 30 december 2018 @ 21:30:32 #51
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_184100719
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 20:58 schreef Blijkonijn het volgende:

[..]

Ik was even gaan googlen en ik zie dat ze bij Fusion ook lengtematen hebben. Dat lijkt me zeker iets om eens te bekijken. Bedankt voor de tip.
We hebben ongeveer dezelfde lengte zie ik... Ik gebruik gewoon de standaard lengte van Fusion
F means you're fucked
pi_184139010
Eerste loopje alweer gehad *O*

Echt van harte ging het niet. De zon is lekker. Maar ook flink wat wind hier dus er tegenin lopen was minder fijn. 6km gedaan. Dan is de kop er alvast af :Y
pi_184139127
^ ik ook. Maar hier geen zon, hoor. Wind en miezer. 4,4 km gedaan en toen vond ik het wel best. De kop is er af inderdaad ^O^

Even opgezocht, in 2018 heb ik 30 keer gelopen. Hoeveel km weet ik niet precies, want mijn Fitbit geeft verschillende afstanden voor hetzelfde rondje aan. Dit jaar hoop ik weer vaker te gaan lopen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Hupje op 01-01-2019 13:08:21 ]
pi_184139604
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:52 schreef Hupje het volgende:
^ ik ook. Maar hier geen zon, hoor. Wind en miezer. 4,4 km gedaan en toen vond ik het wel best. De kop is er af inderdaad ^O^

Even opgezocht, in 2018 heb ik 30 keer gelopen. Hoeveel km weet ik niet precies, want mijn Fitbit geeft verschillende afstanden voor hetzelfde rondje aan. Dit jaar hoop ik weer vaker te gaan lopen.
Scheelt het veel qua afstand dat verschil? En vooral in de winter is het lastiger lopen vind ik. Jezelf toch wat inpakken met laagjes. Donker dus sommige paden vallen af of sowieso beter opletten. In de zomer is er meer zin wat dat betreft en loop ik ook sneller langere afstanden. Vooral dan worden de kilometers gepakt.
pi_184280284
Pfff, zojuist weer een rondje gelopen. In verband met de wind al vrij snel mijn rondje aangepast van intervaltraining naar rondje 5km. Loop ik nota bene zo'n 2,5 minuut sneller dan afgelopen zaterdag bij een 5km-wedstrijd -O- . Daar was ik te bang om te hard van stapel te lopen, dus hield ik me in, ik liep ergens achteraan waar inhalen lastig was (niet handig, volgende keer beter uitkienen), en mijn hartslag was al hoger doordat ik gespannen voor de wedstrijd was. De tijd viel me ook een beetje tegen, maar ik kan dus sneller.

En toch lekker om weer gelopen te hebben :)
Somebody that I used to know
pi_184282055
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:17 schreef Postbus100 het volgende:
Pfff, zojuist weer een rondje gelopen. In verband met de wind al vrij snel mijn rondje aangepast van intervaltraining naar rondje 5km. Loop ik nota bene zo'n 2,5 minuut sneller dan afgelopen zaterdag bij een 5km-wedstrijd -O- . Daar was ik te bang om te hard van stapel te lopen, dus hield ik me in, ik liep ergens achteraan waar inhalen lastig was (niet handig, volgende keer beter uitkienen), en mijn hartslag was al hoger doordat ik gespannen voor de wedstrijd was. De tijd viel me ook een beetje tegen, maar ik kan dus sneller.

En toch lekker om weer gelopen te hebben :)
Was die wedstrijd de Florijn Winterloop?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_184282074
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Was die wedstrijd de Florijn Winterloop?
Yep, maar ik wil m'n tijd er niet zetten, want dan ben ik traceerbaar O-)

Heb jij hem ook gelopen?
Somebody that I used to know
pi_184282192
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:04 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Yep, maar ik wil m'n tijd er niet zetten, want dan ben ik traceerbaar O-)

Heb jij hem ook gelopen?
Niet dit jaar. Twee jaar geleden, toen het zo glad was.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_184282251
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 18:19 schreef xFriendx het volgende:
Deze maand weinig gelopen vergeleken met afgelopen maanden. Donker, koud of gewoon druk. Maar als je dan zoals nu net terug ben van een loopje merk je pas weer hoe fijn het is.
dit! En iedere keer weer is het een heerlijk gevoel.
pi_184282306
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet dit jaar. Twee jaar geleden, toen het zo glad was.
Oja, toen zou ik voor de eerste keer, samen met een vriend, maar toen was ik ziek. Hij heeft 'm toen wel gelopen en ik weet nog dat ik me afvroeg hoe ik het zelf gedaan zou hebben.

Vorig jaar herkansing, en dit jaar maar weer, want ik vind het wel een leuk loopje.
Somebody that I used to know
pi_184282353
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oja, toen zou ik voor de eerste keer, samen met een vriend, maar toen was ik ziek. Hij heeft 'm toen wel gelopen en ik weet nog dat ik me afvroeg hoe ik het zelf gedaan zou hebben.

Vorig jaar herkansing, en dit jaar maar weer, want ik vind het wel een leuk loopje.
Ja, dat klopt. Hopelijk loop ik die volgend jaar ook weer. Tijdje niet gelopen vanwege een blessure en moet weer motivatie vinden om te gaan lopen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_184282889
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Hopelijk loop ik die volgend jaar ook weer. Tijdje niet gelopen vanwege een blessure en moet weer motivatie vinden om te gaan lopen.
Doe rustig aan. Komt vanzelf wel weer goed.
Somebody that I used to know
pi_184304209
Deze maand ook geen alcohol (poging althans) niet ingeschreven op ikpas maar het kon wel wat minder. Oudejaarsavond laatste alcohol gehad. Ben wel benieuwd of het invloed heeft op de prestaties en herstel. In ieder geval m'n 5km zojuist weer eens sneller gelopen sinds tijden ondanks een verkoudheid. Hoewel het nog te vroeg is om nu al conclusies te trekken natuurlijk. Kan nu nog simpelweg toeval zijn. Hier mensen ervaring met hardlopen en wel/geen drank en de invloed op de tijden?
pi_184306390
Drank lijkt me niet echt bevorderlijk voor je resultaten. Geen ervaring, maar wat ik wel weet is dat gewicht en snelheid met elkaar correleren. Tja, aangezien alcohol een behoorlijke caloriebom is, heeft dat denk ik wel effect ja. Nog afgezien van je concentratievermogen ed. Maar liep je zelfs met alcohol in je bloed? :o


(dat snap ik in z'n algemeenheid niet zo goed. Gewoon meer dat het mogelijk is om je nog een beetje in te spannen (op prestatieniveau) als je alcohol in je bloed hebt. Hardlopend, wandelend, fietsen, etc)
Somebody that I used to know
pi_184307061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:07 schreef Postbus100 het volgende:
Drank lijkt me niet echt bevorderlijk voor je resultaten. Geen ervaring, maar wat ik wel weet is dat gewicht en snelheid met elkaar correleren. Tja, aangezien alcohol een behoorlijke caloriebom is, heeft dat denk ik wel effect ja. Nog afgezien van je concentratievermogen ed. Maar liep je zelfs met alcohol in je bloed? :o


(dat snap ik in z'n algemeenheid niet zo goed. Gewoon meer dat het mogelijk is om je nog een beetje in te spannen (op prestatieniveau) als je alcohol in je bloed hebt. Hardlopend, wandelend, fietsen, etc)
Ik ben niet te zwaar (circa 83 kilo bij circa 1.85m). Dus voor het gewicht vind ik het nog niet zo interessant. Wel schijnt het invloed te hebben op je uithoudingsvermogen en herstel van een training. En liep ik met alcohol.... Niet als in 2 bier doen en dan lopen. Maar wel avondje flesje of 4 a 6 en ochtend er op uur of 11 wedstrijdje lopen. Ook dan ben je niet helemaal fris hoewel het ook ver van dronken is. Alleen geen idee, als het invloed heeft of een maand genoeg is :P
pi_184307296
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:36 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Ik ben niet te zwaar (circa 83 kilo bij circa 1.85m). Dus voor het gewicht vind ik het nog niet zo interessant. Wel schijnt het invloed te hebben op je uithoudingsvermogen en herstel van een training. En liep ik met alcohol.... Niet als in 2 bier doen en dan lopen. Maar wel avondje flesje of 4 a 6 en ochtend er op uur of 11 wedstrijdje lopen. Ook dan ben je niet helemaal fris hoewel het ook ver van dronken is. Alleen geen idee, als het invloed heeft of een maand genoeg is :P
Dat snap ik. Maar met 120 (loze) kcal per flesje, 120×5 biertjes = 600 kcal extra per drinkavond. En dat staat weer gelijk aan ongeveer 100 gram lichaamsgewicht (7000 kcal voor een kilo lichaamsgewicht). En elke kilo extra gewicht maakt je langzamer. Zie ook https://hetgeheimvanhardlopen.nl/2013/09/21/138/


En dat werkt dus ook de andere kant op ;) dus minder drinken = minder kcal = afvallen = sneller lopen.

En natuurlijk helderder in je hoofd.

Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee. Ik weet wel dat nuchter lopen erg fijn voelt :+
Somebody that I used to know
pi_184374139
Ff droog dus meteen gaan lopen. Jammer van de nu al harde wind (kop Noord-Holland) maar morgen ook veel wind en dan moet ik in het donker. Dan is dit fijner.
pi_184374437
Het waaide inderdaad heel hard vanochtend. Pfff. Door de tegenwind duurde mijn rondje langer.
  zondag 13 januari 2019 @ 11:36:36 #69
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_184374603
Harde wind tegen is een mooie extra training O+
F means you're fucked
pi_184375555
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:36 schreef YUR het volgende:
Harde wind tegen is een mooie extra training O+
Kan mij voorstellen dat het een extra iets geeft. Waar je normaal wat op de automatische piloot loopt qua tempo moet je nu kracht zetten als je dat tempo wil behouden. Las in het andere topic al over een meet in schoorl. Wou al met wat een e vriend en broer daar ook rondje doen, beetje afwisseling van het vlakke lopen. In maart Driebergenloop en dat is ook altijd even wennen tov alles vlak.
pi_184652014
Vandaag weer eens een 10km wedstrijd. Doel was om eindelijk eens de 45 minuten te slechten. Helaas binnen 1km begon het weer te regenen en deels wind tegen. De sub 45 helaas niet gehaald, wel onder de 46 ^O^
pi_185112834
Yeah ik ben weer begonnen sinds mijn struikelzooi afgelopen november! 8-)

Heb van het weekend 2km gelopen. Moet weer rustig opbouwen.

Mijn doel is 6 km lekker kunnen lopen.
pi_185112873
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:56 schreef xFriendx het volgende:
Vandaag weer eens een 10km wedstrijd. Doel was om eindelijk eens de 45 minuten te slechten. Helaas binnen 1km begon het weer te regenen en deels wind tegen. De sub 45 helaas niet gehaald, wel onder de 46 ^O^
Knap hoor!!!
  dinsdag 19 februari 2019 @ 21:15:00 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_185113184
Fijn, newbalance! Het is lekker loopweer ook.
Ik ga ook weer doorpakken, de afgelopen maanden zeer minimale inzet getoond wegens winterluiheid. Nu is het plan weer 2-3 keer per week. Misschien moet ik me voor wat voorjaarsloopjes inschrijven ter motivatie 8-)
disclaimer
pi_185196601
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:15 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn, newbalance! Het is lekker loopweer ook.
Ik ga ook weer doorpakken, de afgelopen maanden zeer minimale inzet getoond wegens winterluiheid. Nu is het plan weer 2-3 keer per week. Misschien moet ik me voor wat voorjaarsloopjes inschrijven ter motivatie 8-)
Dagen worden weer langer en dat doet die winterluiheid weer afnemen. :Y
Ik overweeg om me weer aan te sluiten bij een loopclubje om de spirit erin te houden.
pi_185196787
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 18:24 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Dagen worden weer langer en dat doet die winterluiheid weer afnemen. :Y
Ik overweeg om me weer aan te sluiten bij een loopclubje om de spirit erin te houden.
Loopclubje helpt hier goed. :Y Sowieso een vast moment in de week gereserveerd voor lopen, plus net wat meer afwisseling in de training dan wanneer ik alleen zelf rondjes loop.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_185212906
Ik heb me ingeschreven voor een 10KM loop eind maart. Heb in de winter amper gelopen, nu afgelopen week weer een paar keer 6KM gelopen en nu dus opbouwen naar de 10. Overigens heb ik geen tijdsdoel voor die 10KM, uitlopen zonder wandelen tussendoor lijkt me een prima doel.
Aids.
pi_185216729
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:31 schreef Mss het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor een 10KM loop eind maart. Heb in de winter amper gelopen, nu afgelopen week weer een paar keer 6KM gelopen en nu dus opbouwen naar de 10. Overigens heb ik geen tijdsdoel voor die 10KM, uitlopen zonder wandelen tussendoor lijkt me een prima doel.
Vanaf het moment dat ik ook wedstrijden ging doen werd ik wel gemotiveerder om af en toe te lopen zodat je beslagen ten ijs komt. Hoewel m'n allereerste wedstrijd 10km gek genoeg een invalbeurtje was. Drie vrienden deden mee, ik als enige niet. 2 haakten af ivm blessures en toen viel ik maar in. Sindsdien regelmatig (keer of 4 a 5 per jaar) een wedstrijdje meedoen.
pi_185222762
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 18:32 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Loopclubje helpt hier goed. :Y Sowieso een vast moment in de week gereserveerd voor lopen, plus net wat meer afwisseling in de training dan wanneer ik alleen zelf rondjes loop.
Ik heb dezelfde redenen.
Een loopevenement inplannen werkt in de opbouwfase niet bij mij. Dan wordt het in mijn hoofd een 'moetje' en moet ik presteren. Eerst maar gewoon lekker lopen en daarna een evenement.

Vandaag 2,5 km gelopen. Het was prachtig weer.
pi_185231888
Prachtig loopweer is het zeker op het moment!

Hier ook maar weer eens een evenement gepland, een 5km-loopje hier in de buurt, begin april. Eens kijken of ik al eens wat sneller ben dan in 2013. :+

Achtergrondverhaal: ooit redelijk actief gelopen in 2013/2014. Toen om de een of andere redenen zo'n beetje gestopt, recentelijk (afgelopen najaar) de boel weer opgepakt, nu inclusief hardloopclubje. Eens zien hoeveel effect dat heeft, naast minder gewicht mee te hoeven zeulen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_185299754
Vandaag (excl. warming up en uitlopen) 2,5 km gelopen ondanks ontbreken van een goede motivatie. Ben trots op mezelf. :)

Op naar de 3 km!
pi_185495103
Nog iemand gelopen met stormwind? :D

Ik niet. :@

Wel volgende week lopen bij mijn nieuwe loopclubje!
pi_185496272
^O^

Ik ga morgen de CPC lopen, dat wordt heel veel wind en regen. ;(
pi_185497050
Vandaag de 3bergenloop (12,5km) gedaan maar dat viel wel mee qua weer. Wel een nat en soms modderig parcour. Maar het slechte weer kwam er vlak na dus beetje mazzel gehad.
pi_185497278
Over een maandje 10,5km doen (charity geneuzel) in Rotterdam, zelf nog niets aan gedaan eigenlijk. Krachttraining doe ik al jaren in de sportschool en af en toe wat cardio, maar echt buiten hardlopen al jaren niet meer gedaan. Wel laatst 10.5km gedaan op de loopband en dat lukte eigenlijk wel. Natuurlijk is dat anders dan buiten rennen, dus ik ga zo maar (in de regen) even kijken hoe dat is.
pi_185505218
Wauw goed bezig allemaal! :D

Morgen maar een loopje doen tijdens een droog moment.

Succes met de CPC loop!
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 08:10:45 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_185512517
CPC is afgelast -O- nu liep ik zelf sowieso al niet, maar het is wel zuur voor iedereen die zou lopen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_185513356
Wat zonde dat het afgelast is!
Ik ben over de helft met opbouwen naar 5 km: gisteren 10, 5 en 3x7 minuten gedaan.
pi_185522391
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 08:10 schreef Guppyfriend het volgende:
CPC is afgelast -O- nu liep ik zelf sowieso al niet, maar het is wel zuur voor iedereen die zou lopen.
Oh echt? :o ik hoorde gisteren van iemand die 'm ook zou lopen. Nou, lekker dan -O-
Somebody that I used to know
pi_185674617
Vorig jaar was ik aan het trainen voor een halve marathon, maar ivm blessure af moeten haken. Toen werd ik zwanger en intussen is het al ruim een jaar geleden dat ik voor het laatst liep. Inmiddels bevallen en ik tel de dagen af tot ik weer mag O+ Lopen met Evy beviel me nooit zo, jullie nog tips voor fijne, rustig opbouwende schema’s? Ik denk dat ik niet vaker dan 2 x P/w kan lopen dus heb even de tijd nodig om op te bouwen :P
pi_185675964
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 17:12 schreef krijgerrtje het volgende:
Vorig jaar was ik aan het trainen voor een halve marathon, maar ivm blessure af moeten haken. Toen werd ik zwanger en intussen is het al ruim een jaar geleden dat ik voor het laatst liep. Inmiddels bevallen en ik tel de dagen af tot ik weer mag O+ Lopen met Evy beviel me nooit zo, jullie nog tips voor fijne, rustig opbouwende schema’s? Ik denk dat ik niet vaker dan 2 x P/w kan lopen dus heb even de tijd nodig om op te bouwen :P
Succes met opstarten.

Ik ben ook ooit begonnen met Evy. Nu doe ik een eigen schemaloze opbouw. Heb ooit een schema gedaan van Runners world geloof ik. Dat beviel wel. :Y

Vandaag 3 km gelopen met wind mee! :D

Link: https://www.runnersworld.nl/hardloopschema-s/

[ Bericht 7% gewijzigd door NewBalance op 17-03-2019 20:11:35 ]
pi_185996276
Nog een kort loopje voor de regen en daarmee staat de teller op precies 100km voor dit jaar *O*
  Admin woensdag 3 april 2019 @ 07:23:45 #93
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_186003557
Dit schema kregen we mee bij de Decathlon Running Academy: https://contents.mediadecathlon.com/s570525/dra-5km.pdf
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_186029793
Mijn loopmaatje is weer begonnen met hardlopen. En goed loopmaatje dat ik ben ging ik mee.

Doel is de Eindhoven city run in oktober (5km)

We lopen op het schema van evy maar dan met eigen muziek. Heb het schema gewoon in mijn horloge gezet.

Vanavond weer. Duimen op blessure vrij blijven want daar ging het steeds mee mis de afgelopen keren.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186081345
4 km gelopen. Ging niet heel soepel. Drank maakt meer kapot dan je lief is. :D

@xF: 100 km!! Goed hoor.

@tp: Goed bezig!
pi_186105384
Nog mensen gelopen met het mooie weer? Korte broek en zon loopt toch wel veel plezieriger dan met vele laagjes.
pi_186106012
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 18:10 schreef xFriendx het volgende:
Nog mensen gelopen met het mooie weer? Korte broek en zon loopt toch wel veel plezieriger dan met vele laagjes.
Mwah ik vond het wel weer warm!
Vanavond weer een poging tot 30 minuten achtereen.
pi_186107072
En het moet nog echt warm worden
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 18:45 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Mwah ik vond het wel weer warm!
Vanavond weer een poging tot 30 minuten achtereen.
:+
pi_186107187
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:44 schreef xFriendx het volgende:
En het moet nog echt warm worden
[..]

:+
Dan ben ik er zelf ook meer aan gewend :P
pi_186107193
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 18:10 schreef xFriendx het volgende:
Nog mensen gelopen met het mooie weer? Korte broek en zon loopt toch wel veel plezieriger dan met vele laagjes.
Gisteren lekker in het kort gelopen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186110420
Net gelopen, 7 km :)
pi_186110744
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net gelopen, 7 km :)
Oh goed!

Hier morgen lesje 4 van evy.. :') best jammer als je bekijkt dat ik een paar jaar geleden aan het opbouwen was naar de 10 :{
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186143202
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh goed!

Hier morgen lesje 4 van evy.. :') best jammer als je bekijkt dat ik een paar jaar geleden aan het opbouwen was naar de 10 :{
Dus je kan het!!

Ik ook weer aan het opbouwen. Ooit de 10 aangetikt zoals jij.
pi_186146787
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 19:58 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Dus je kan het!!

Ik ook weer aan het opbouwen. Ooit de 10 aangetikt zoals jij.
Oh ja ik kan dit ook wel. Mijn lichaam liet mij de vorige keer in de steek morgen lesje 5.

De vorige keer toen was mijn conditie ook slechter. Ben toen op de dag dat ik begon met hardlopen ook gestopt met roken... Ik ging kapot _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186152116
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh ja ik kan dit ook wel. Mijn lichaam liet mij de vorige keer in de steek morgen lesje 5.

De vorige keer toen was mijn conditie ook slechter. Ben toen op de dag dat ik begon met hardlopen ook gestopt met roken... Ik ging kapot _O-
_O-
Dat is nog eens rigoreus! :D
pi_186153601
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:28 schreef NewBalance het volgende:

[..]

_O-
Dat is nog eens rigoreus! :D
Ja maar nog steeds gestopt met roken *O* dus het is ergens goed voor geweest haha.

Hoever ben jij nu met opbouwen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186182278
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja maar nog steeds gestopt met roken *O* dus het is ergens goed voor geweest haha.

Hoever ben jij nu met opbouwen?
Nou het gekke is, training met de club is 8 km in net iets meer dan een uur. En in mijn eentje huppelen is met hakken over de sloot 4 km. Ik heb mentale issues. :D
pi_186182871
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 22:02 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Nou het gekke is, training met de club is 8 km in net iets meer dan een uur. En in mijn eentje huppelen is met hakken over de sloot 4 km. Ik heb mentale issues. :D
Zo'n groep neemt je toch mee in een ritme ofzo. Maar dat betekent wel dat je het kan ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186207505
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 22:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zo'n groep neemt je toch mee in een ritme ofzo. Maar dat betekent wel dat je het kan ^O^
Yesss. Nu dát bereiken als ik in mijn uppie ren. :Y Vanmiddag ga ik een loopje doen.
pi_186207526
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 11:34 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Yesss. Nu dát bereiken als ik in mijn uppie ren. :Y Vanmiddag ga ik een loopje doen.
Ik moet eigenlijk ook. Maar ik heb echt zo'n kater :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186209205
Gisteren 6 km gerend :)
pi_186218045
@TP0: ik ook! :D :D Het was dan ook meer wandelen als lopen maarrrr ben geweest!

Goed gedaan Puff! *O*
pi_186218061
Ik ben thuis gebleven :') :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186234891
Dit weekend niet gerend (althans niet als in hardlopen op tempo) ivm deelname aan mudmasters (was best fris zo kopje onder). Wel boek(je) gekocht 'run baby run'. Al wat ouder maar lag er voor slechts 5 euro. Leest nog best lekker weg. Wel herkenbare zaken ook.
pi_186238047
Ik ben de afgelopen week ook weer begonnen met trainen. Ik moet wel, want ik heb me laten overhalen in juni een Kikarun te lopen :)

Heb nu twee keer week 4 van start 2 run gelopen. Komende week wil ik twee keer week 5 lopen om volgende week weer bij mijn hardloopgroep aan te sluiten.

Ik heb twee jaar niet gelopen. Eerst vanwege een blessure en daarna vanwege gebrek aan motivatie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_186238090
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
Ik ben de afgelopen week ook weer begonnen met trainen. Ik moet wel, want ik heb me laten overhalen in juni een Kikarun te lopen :)

Heb nu twee keer week 4 van start 2 run gelopen. Komende week wil ik twee keer week 5 lopen om volgende week weer bij mijn hardloopgroep aan te sluiten.

Ik heb twee jaar niet gelopen. Eerst vanwege een blessure en daarna vanwege gebrek aan motivatie.
Motivatie met kikarun zal nu toch wel gestegen zijn :Y
pi_186238237
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 20:16 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Motivatie met kikarun zal nu toch wel gestegen zijn :Y
:Y
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_186245480
Leuk, sasquatch! Ik heb in januari de wintereditie van de Kikarun gedaan. Enthousiaste vrijwilligers, erg leuke loop.

Ik loop zelf ook voor Kika in november (zie mijn sig). :)
pi_186296362
Zo, dat is weer even wennen die warmte. Zaterdag nog kopje onder met maximaal 7 a 9 graden en nu hardlopen met dit weer. Wel weer leuk qua omgeving zo. Meer mensen tegenkomen, alles weer groen ook. Maar een glas water bij thuiskomst is nu weer hemels :@
pi_186296563
Ik ga nu ook even.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186303191
Mijn benen doen zeer van het lopen :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186313021
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 23:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn benen doen zeer van het lopen :')
Niet erg. Beetje pijn lijden. Dan herstellen en sterker worden. En voor je het weet zit je op super saiyan 2 :+
pi_186360405
Ben weer geweest. Ging wel lekker. Zijn in het bos gaan lopen. Is wel lekker in de schaduw.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186360754
In de avond vind ik het veel fijner. Gisteren 5 km gedaan in een half uur :)
pi_186361305
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 11:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
In de avond vind ik het veel fijner. Gisteren 5 km gedaan in een half uur :)
Ik gisteren 4km in een halfuur.
pi_186500132
Doen jullie nog iets met de vo2 max meting op de telefoon/horloge? Betwijfel hoe accuraat zoiets is. Meestal gaat dat met zo'n kapje op. Hoewel je evengoed een cijfer hebt welke je kan verbeteren of deze nu helemaal klopt of niet :+

Was erg moe maar op 5 seconden na m'n 5km record gelopen. Geen idee waar dat vandaan kwam. 5km in 22:27
pi_186500446
Mijn fitness leeftijd is 48 volgens mijn horloge :') ik ben 29 _O- Maargoed nooit iets met een kapje ofzo opgedaan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186605863
5 km gelopen mét een stuk tegenwind. Ik voel me een bikkel. :D

Ik heb niet zo'n geavanceerd horloge.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 14:34:13 #129
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_186606525
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:58 schreef NewBalance het volgende:
5 km gelopen mét een stuk tegenwind. Ik voel me een bikkel. :D

Ik heb niet zo'n geavanceerd horloge.
Goed gedaan!

Ik mag morgen weer.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186622980
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 18:27 schreef xFriendx het volgende:
Doen jullie nog iets met de vo2 max meting op de telefoon/horloge? Betwijfel hoe accuraat zoiets is. Meestal gaat dat met zo'n kapje op. Hoewel je evengoed een cijfer hebt welke je kan verbeteren of deze nu helemaal klopt of niet :+

Was erg moe maar op 5 seconden na m'n 5km record gelopen. Geen idee waar dat vandaan kwam. 5km in 22:27
Ik heb die test gedaan en het verschil met mijn horloge is 7.
Mijn horloge geeft een hoger getal aan dan de test.

Goed gelopen, mooi tempo.
pi_186724924
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 10:32 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Ik heb die test gedaan en het verschil met mijn horloge is 7.
Mijn horloge geeft een hoger getal aan dan de test.

Goed gelopen, mooi tempo.
Horloge geeft aan tussen de 49 en 52. Beetje hoe het loopje ging. Dan staat er dat ik bij de beste 15pct van m'n leeftijd hoor. Wat heel tof klinkt natuurlijk maar daar kan dus waarschijnlijk wel iets vanaf :+ (wel jammer want hoe hoger hoe beter in dit geval)
pi_186725708
Hoe meer ik ga hardlopen hoe ouder het wordt bij mij _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186726839
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 18:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoe meer ik ga hardlopen hoe ouder het wordt bij mij _O-
Je slijt te hard :D :o
  Forum Admin donderdag 9 mei 2019 @ 19:46:24 #134
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186726929
Ik sta in mijn TomTom qua fitness leeftijd strak op de 20. Voelde het ook maar zo.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_186729785
Aangezien ik de laatste tijd toch wel 2 a 3x per week hardloop, en mijn huidige schoenen zo'n 5 jaar oud zijn (vooral veel niet gebruikte jaren), wil ik van het weekend eigenlijk nieuwe schoenen kopen. Bij mij in de buurt zit zo'n hardloopzaak die ook loopanalyses doet enzo. Alleen ben ik een beetje bang dat de kosten dan erg hoog uit zullen vallen. Mijn budget is rond de 100 euro. Kan ik daarvoor goed geadviseerde schoenen vinden denken jullie? Of smeren ze bij zo'n winkel echt een type schoen aan?
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:34:58 #136
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_186730295
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:17 schreef Pinuts het volgende:
Aangezien ik de laatste tijd toch wel 2 a 3x per week hardloop, en mijn huidige schoenen zo'n 5 jaar oud zijn (vooral veel niet gebruikte jaren), wil ik van het weekend eigenlijk nieuwe schoenen kopen. Bij mij in de buurt zit zo'n hardloopzaak die ook loopanalyses doet enzo. Alleen ben ik een beetje bang dat de kosten dan erg hoog uit zullen vallen. Mijn budget is rond de 100 euro. Kan ik daarvoor goed geadviseerde schoenen vinden denken jullie? Of smeren ze bij zo'n winkel echt een type schoen aan?
Volgens mij zijn net de nieuwe collecties gedropt, dus moeten ze van vorig seizoen spul af. Als je dat aangeeft, denken ze vast met je mee. (Want tevreden klant die blessurevrij blijft hebben ze ook gewoon meer aan dan iemand die niet meer terugkomt om wat voor reden dan ook. :P)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_186730798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:17 schreef Pinuts het volgende:
Aangezien ik de laatste tijd toch wel 2 a 3x per week hardloop, en mijn huidige schoenen zo'n 5 jaar oud zijn (vooral veel niet gebruikte jaren), wil ik van het weekend eigenlijk nieuwe schoenen kopen. Bij mij in de buurt zit zo'n hardloopzaak die ook loopanalyses doet enzo. Alleen ben ik een beetje bang dat de kosten dan erg hoog uit zullen vallen. Mijn budget is rond de 100 euro. Kan ik daarvoor goed geadviseerde schoenen vinden denken jullie? Of smeren ze bij zo'n winkel echt een type schoen aan?
Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan. Ze kijken naar je loopstijl. En daar adviseren ze een bepaald type schoenen voor (neutraal, schoenen voor meer stabiliteit, etc). Daar kun je dan zelf je keuze in maken wat betreft de schoenen die daar bij passen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 9 mei 2019 @ 23:14:13 #138
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_186733270
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:17 schreef Pinuts het volgende:
Aangezien ik de laatste tijd toch wel 2 a 3x per week hardloop, en mijn huidige schoenen zo'n 5 jaar oud zijn (vooral veel niet gebruikte jaren), wil ik van het weekend eigenlijk nieuwe schoenen kopen. Bij mij in de buurt zit zo'n hardloopzaak die ook loopanalyses doet enzo. Alleen ben ik een beetje bang dat de kosten dan erg hoog uit zullen vallen. Mijn budget is rond de 100 euro. Kan ik daarvoor goed geadviseerde schoenen vinden denken jullie? Of smeren ze bij zo'n winkel echt een type schoen aan?
Ik zou het zeker doen, mijn ervaring is dat ze in zo'n winkels graag ervoor zorgen dat je op bij jou passende schoenen loopt, ook passend bij jouw budget.
Hardloopschoenen van 5 jaar zijn zeker aan vervanging toe, en kijken of je speciale demping of ondersteuning nodig hebt kan je alleen maar helpen.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  vrijdag 10 mei 2019 @ 07:58:20 #139
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_186738053
Ik geloof dat de mijne net iets meer dan ¤100,- waren. Maar ik zou gewoon je budget aangeven dan kunnen ze daar rekening mee houden

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 10-05-2019 09:40:11 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 10 mei 2019 @ 08:03:19 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_186738089
Ik ging vorig jaar naar zo'n winkel, en ik had mijn adidasjes van 30 euro meegenomen ter vergelijking. Ze liet me daar op rennen, analyseerde mijn loop en concludeerde dat ik echt meer dan prima liep op mijn cheapies en nog geen nieuwe nodig had.
Mijn ervaring is dus dat ze je zeker niks aansmeren. En ik ga ook zeker naar die winkel als ik wél nieuwe nodig heb ;)
disclaimer
  Admin vrijdag 10 mei 2019 @ 09:38:11 #141
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_186739157
Ik heb precies dezelfde ervaring ook een keer gehad; ik twijfelde of ik wel de goede schoenen had, nam mijn el cheapo's mee naar de winkel en die vonden ze prima. Was bij een Run2Day.

Heb daar later idd een nieuw paar gekocht. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 09:58:13 #142
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_186739452
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 08:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ging vorig jaar naar zo'n winkel, en ik had mijn adidasjes van 30 euro meegenomen ter vergelijking. Ze liet me daar op rennen, analyseerde mijn loop en concludeerde dat ik echt meer dan prima liep op mijn cheapies en nog geen nieuwe nodig had.
Mijn ervaring is dus dat ze je zeker niks aansmeren. En ik ga ook zeker naar die winkel als ik wél nieuwe nodig heb ;)
Oude/huidige schoenen meenemen is altijd een goed idee!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_186763989
Gelukt. Zijn uiteindelijk Mizuno schoenen van ¤125 euro geworden. Iets boven budget. Maar goed, dan heb ik tenminste wel goede schoenen.
pi_186764028
Met veeeellll mentale kracht 5.5 km gelopen. Nu wel voldaan gevoel.

Schoenen van rond 100 euro moet wel lukken. Gewoon je budget aangeven. Gaat de winkelier daar raar mee om dan zoek je lekker een ander. :Y

Edit: lees nu dat je al schoenen hebt gekocht. :D
pi_187124389
Kickje!

Vanavond na meer dan een week niet rennen weer geweest (vakantie), 5 km met moeite gedaan, maar dus wel gelukt :)
pi_188329123
Hardlopen op fok *O*

Ik ben ook begonnen met Evy en ben bij les 21.
5km in 30:30 en langste rit is 6.3km.

Ooit al eens eerder geprobeerd om te rennen.. Niet gelukt toen.
Slechte schoenen van al jaren oud gebruikt en kreeg klachten bij de knieën.

Toen ik het weer in mn bol kreeg gelijk goede schoenen laten aanmeten bij Runnersworld.
(top geholpen!)

Nu lekker de lessen blijven volgen van Evy en dan hopelijk door blijven rennen :Y
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_188329385
Goed bezig!

Als de structuur in de week terug is na de vakantie, ga ik ook weer beginnen. Er komt nu steeds iets tussen, of het is veel te warm.
pi_188331789
Ja man die warmte!
Niet normaal!

Ik ben of heel vroeg of laat gegaan met die hitte.
Volgieten met water, even wachten en gaan.
Een half uurtje moet lukken zonder uitdroging leek me :')

Gebruiken jullie handige apps of horloges bij het rennen?
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_188332160
Bij het opbouwen gebruik ik de podcast van Evy, daarna gewoon muziek. Ik heb meestal vaste rondjes die ik loop. En voor de snelheid en afstand gebruik ik mijn Fitbit.
pi_188333303
Ik gebruik aan app zoals zovelen denk ik.
Persoonlijk zou ik ook wel alleen een horloge willen met gps die Runkeeper ondersteund.

Maar ja.. Iets met bomen en bos en een bak geld :')
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_188333512
Ik gebruik mijn Garmin horloge.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188334179
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik gebruik mijn Garmin horloge.
Welk model als ik zo vrij mag zijn :)

Er is zoveel informatie op het internet dat het haast lastig is.
Een oud model die door Runkeeper ondersteund wordt lijkt mij al fijn.
En het liefst tweedehands betaalbaar.
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_188334202
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:55 schreef ik_jij_en_jou het volgende:

[..]

Welk model als ik zo vrij mag zijn :)

Er is zoveel informatie op het internet dat het haast lastig is.
Een oud model die door Runkeeper ondersteund wordt lijkt mij al fijn.
En het liefst tweedehands betaalbaar.
Ik heb een Vivoactive 3 en volgens mij ondersteunt die gewoon Runkeeper. Ik heb de mijne alweer anderhalf jaar dus die moet er tweedehands bijna wel zijn. Hij is voorzien van hartslagmeter en trekt altijd heel keurig de GPS. Ik gebruik hem ook voor baantjes trekken en skiën .
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188342765
Klinkt goed!

Eerst Evy afmaken en dan kijken of we de sport vol kunnen houden :Y
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_188497965
Misschien niet het juiste topic, maar wie weet kan iemand me helpen. Ik zag een advertentie voor een obstacle run waar je ook mee kan doen aan een afstand van 5,5 km. Dat lijkt me heel gaaf om een keer te doen. Maar dan komen meteen de praktische bezwaren: ik heb maar 1 paar loopschoenen en ik draag contactlenzen. Tips? Of gewoon laten :P
  Forum Admin zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:55:52 #156
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_188498282
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 22:32 schreef Hupje het volgende:
Misschien niet het juiste topic, maar wie weet kan iemand me helpen. Ik zag een advertentie voor een obstacle run waar je ook mee kan doen aan een afstand van 5,5 km. Dat lijkt me heel gaaf om een keer te doen. Maar dan komen meteen de praktische bezwaren: ik heb maar 1 paar loopschoenen en ik draag contactlenzen. Tips? Of gewoon laten :P
Brildrager hier, en ik heb juist voor de strongviking daglenzen ingedaan. Wel met trailschoenen, maar ik denk dat je met een paar hardloopschoenen een eind komt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_188546160
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:15 schreef Hupje het volgende:
Goed bezig!

Als de structuur in de week terug is na de vakantie, ga ik ook weer beginnen. Er komt nu steeds iets tussen, of het is veel te warm.
Weer opgepakt?

Ik heb 2x 5k gelopen rond de 30min *O*
Een weekje pauze gehad ivm vakantie :)
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_188589640
Loop nu een bijna een jaar bij een lopers-vereniging.

Met de duurlopen van een uur loop ik nu bijna 9km. *O*
De 5k loop ik nu ongeveer 6:20/km, op naar de 6:00
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_188589652
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:02 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Ik gebruik aan app zoals zovelen denk ik.
Persoonlijk zou ik ook wel alleen een horloge willen met gps die Runkeeper ondersteund.

Maar ja.. Iets met bomen en bos en een bak geld :')
Ik ben erg tevreden met Polar.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_188633462
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:38 schreef ender_xenocide het volgende:
Loop nu een bijna een jaar bij een lopers-vereniging.

Met de duurlopen van een uur loop ik nu bijna 9km. *O*
De 5k loop ik nu ongeveer 6:20/km, op naar de 6:00
Super!! :D
pi_188644875
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:38 schreef ender_xenocide het volgende:
Loop nu een bijna een jaar bij een lopers-vereniging.

Met de duurlopen van een uur loop ik nu bijna 9km. *O*
De 5k loop ik nu ongeveer 6:20/km, op naar de 6:00
Gefeliciteerd! *O*

Had je dat een jaar geleden ooit verwacht?
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_188646798
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 07:25 schreef ik_jij_en_jou het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*

Had je dat een jaar geleden ooit verwacht?
Nope... tussendoor ook nog 3maand eruit geweest omdat ik er dankzij het hardlopen achter kwam dat kleine pijntjes die ik al jaren had (dacht altijd och gaat vanzelf wel over), maar door hardlopen erger werden, te verhelpen waren.

Lang leve de fysio (bekken scheef stond blijkbaar en de kuiten en enkels zaten muurvast, kreeg daardoor extreme last van de achillespees)
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_188673183
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 10:55 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Nope... tussendoor ook nog 3maand eruit geweest omdat ik er dankzij het hardlopen achter kwam dat kleine pijntjes die ik al jaren had (dacht altijd och gaat vanzelf wel over), maar door hardlopen erger werden, te verhelpen waren.

Lang leve de fysio (bekken scheef stond blijkbaar en de kuiten en enkels zaten muurvast, kreeg daardoor extreme last van de achillespees)
#trotsopjezelf :Y

Hier ook een kleine verplichte pauze van drie weken.
Knieproblemen helaas.

Maar inderdaad.. Lang leve de fysio *O*
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
  maandag 2 september 2019 @ 16:57:42 #164
381477 Izzit
This Izzit
pi_188756284
Gisteren heb ik voor het eerst aan een run meegedaan. De 5k tijdens de Tilburg Ten Miles. Nu wil ik verder gaan trainen voor de 10k en kijken of er nog meer van dit soort evenementen zijn. Heeft iemand tips voor soortgelijke of misschien een handige site met hardloopagenda?
pi_188765359
Zeker!
www.hardloopkalender.nl
Te zoeken op afstand, maand of (postcode)regio.

En voor ook alle kneuterige loopjes etc: https://www.phein.nl/loopagenda/
pi_188765471
Hier ook afgelopen zondag weer een 10km gedaan. Kleinschalig dus gewoon gezellig druk (600 mensen geloof ik over verschillende afstanden). Vrijdagochtend nog flink vol van de verkoudheid maar veel slapen en thee met honing en kon gelukkig toch meedoen zondag. Geen pr maar evengoed snel zat.

Mbt obstacle runs. Ik zoek meestal gewoon een heel goedkoop setje sport/hardloop schoenen uit met flink wat profiel waarvan ik weet dat ik ze daarna desnoods weer weg kan doen. Meestal haal ik ze bij de scapino of zo voor 15 a 20 euro.
  dinsdag 3 september 2019 @ 10:14:14 #167
381477 Izzit
This Izzit
pi_188767258
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 01:29 schreef wyccie het volgende:
Zeker!
www.hardloopkalender.nl
Te zoeken op afstand, maand of (postcode)regio.

En voor ook alle kneuterige loopjes etc: https://www.phein.nl/loopagenda/
Ah, te gek. Dank je wel!
pi_188767490
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 22:32 schreef Hupje het volgende:
Misschien niet het juiste topic, maar wie weet kan iemand me helpen. Ik zag een advertentie voor een obstacle run waar je ook mee kan doen aan een afstand van 5,5 km. Dat lijkt me heel gaaf om een keer te doen. Maar dan komen meteen de praktische bezwaren: ik heb maar 1 paar loopschoenen en ik draag contactlenzen. Tips? Of gewoon laten :P
Ik loop regelmatig survivalruns, en die lijken wel op obstacleruns behalve dat ze nog meer hindernissen bevatten. :) Ik heb de eerste paar jaar gewoon op m'n ene paar hardloopschoenen gelopen. Even goed uitspoelen achteraf (zooltjes eruit en apart schoonmaken en laten drogen), drogen met krantenproppen erin en regelmatig droge proppen erin. Dat gaat prima tenzij je heel erg gehecht bent aan de spierwitte kleur van je schoenen ;)

Je kunt ook bij de Decathlon kijken, daar hebben ze relatief goedkope trailschoenen. Maar voor iets eenmaligs zou ik dat niet doen, denk ik. (Maar ik heb een studentenbudget.)

Als ik jou was zou ik het zeker eens doen, het is superleuk! O+
pi_188862576
Gisteren weer opgepakt *O*
Na twee weken rust en oefeningen mocht het weer van de fysio.

Voelde goed, geen Evy les gelopen, maar gewoon rennen tot op en dan twee minuten rust.

5k in 33 minuten.
Had misschien wel een rust minder kunnen nemen achteraf, maar het komt wel weer.

Deze week lekker proberen te rennen en op de houding letten zodat we volgende week weer kunnen opstarten met de lessen :)
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_188899832

Misschien overbodig, maar deze tips kreeg ik ook van de fysio.
Heeft mij vooralsnog enorm geholpen al!
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_189030430
Alweer een paar weken aan het opbouwen intussen. Ben een rasechte herfstloper, love dit weer om hard te lopen O+ O+ Nog zo’n 20 kilo zwaarder dan voor m’n zwangerschap en dat merk ik wel aan m’n enkels en knieeen :') m’n conditie valt me echt heel erg mee eigenlijk :D Maar we doen dus heel heel (heel) rustig an :+

Zat deze week weer op stukjes lopen van 3 minuten aaneen. Nog niks, maar toch wel weer datzelfde gelukmakende gevoel als toen ik twee uur achter elkaar liep :D

Ik volg nu een heel rustig schema van runners world, ingevoerd bij Runkeeper. Bij wat langere afstanden straks wil ik weer met m’n Garmin forerunner 235 lopen :Y als ik m’n oplader daarvan weer kan vinden :X
pi_189300727
Kick!
Net in de miezer de Utrechtse singelloop gedaan: m’n app zegt 5,21 km in 30:48
pi_189324886
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kick!
Net in de miezer de Utrechtse singelloop gedaan: m’n app zegt 5,21 km in 30:48
Mooi! Hoe vond je het?
Ik vind het wel altijd een beetje jammer van de sfeer als het regent. Maar gelukkig was de loop zelf gewoon prima. Ook gewoon mensen aan de kant. O+
pi_189326237
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 00:23 schreef wyccie het volgende:

[..]

Mooi! Hoe vond je het?
Ik vind het wel altijd een beetje jammer van de sfeer als het regent. Maar gelukkig was de loop zelf gewoon prima. Ook gewoon mensen aan de kant. O+
Ja er waren zat mensen! Ik vond het best leuk om te doen, ook door de gezelligheid achteraf :)
pi_189643806
Hoe is het met de lopers? Zijn we nog up and running?
Ik loop eigenlijk wel elke week weer een keer een half uurtje. Weinig spannends te melden. Heb ook niet echt tijd/motivatie om uit te breiden.
Als het kouder wordt vind ik het altijd lastiger worden, dan moet ik het echt hebben van de routine om te gaan.
pi_189746072
Ik was voor de zomer weer begonnen met de 5km training van Evy. Na 3 lessen alweer gestopt :@

Deze week toch weer opgepakt met les 5 en 6. Toch wel weer lekker nu het niet zo warm meer is. Alleen jammer dat zo vroeg donker is, ik hou niet van lopen in het donker (tenminste, de motivatie wint het dan niet...).

Ik moet alleen nog ff een tussen-shirt hebben. T-shirt is te koud, hoodie te warm. Mss maar een trainingsjasje halen ofzo.

Oh en doel: conditie opbouwen en (buik)vet verbranden. Afvallen hoeft niet perse, maar vetpercentage moet wel wat omlaag O-) En m'n conditie is echt bedroevend :X
Als ik dit zo volhou misschien een keer een wedstrijdje lopen :s)
pi_190859803
Kick van het topic,

Vandaag de knoop doorgehakt en schoenen geshopt bij Runnersworld. Heel goed geholpen en bij het 3e paar schoenen was het raak. Ik ben van origine een wielrenner maar kom steevast de winter slecht door omdat de motivatie aardig weg is na 13.000 km. Vandaar de keuze om (erbij) te gaan hardlopen. Ik ga zondag of maandag beginnen met Evy. Ben erg benieuwd. Als ik het leuk vind staat het eerste doel ook al op een 5km singelloop in mei met mijn zus.
pi_190861436
Ik ga me hier ook aansluiten. Post af en toe wat in het andere hardlooptopic. Maar aangezien ik nog echt een beginner ben pas ik hier denk ik beter. Ik probeer 2x per week te gaan, om lekker wat conditie op te bouwen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 januari 2020 @ 19:37:42 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_190862015
Zijn jullie hier bekend met de hardloop challenge uit het andere topic?

op https://www.123swets.com/FOK/schema2020.php kan je invullen hoe ver je wil lopen in een jaar, hoeveel je al gelopen hebt en vervolgens zie je dan hoeveel je boven of onder je schema zit.

Om mee te doen ga je naar https://www.123swets.com/FOK/schema2020.php?naam=<;hier jouw naam>
pi_190862359
Ah, het andere topic loopt beter, huehue, die kon ik niet vinden. Ik verhuis dus wel daarheen.
pi_190863047
In het andere topics is iedereen welkom, laat je niet afschrikken door de mensen die wat langer of verder lopen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')