abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 30 december 2018 @ 21:30:32 #51
89879 YUR
Beroepsamateur
pi_184100719
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 20:58 schreef Blijkonijn het volgende:

[..]

Ik was even gaan googlen en ik zie dat ze bij Fusion ook lengtematen hebben. Dat lijkt me zeker iets om eens te bekijken. Bedankt voor de tip.
We hebben ongeveer dezelfde lengte zie ik... Ik gebruik gewoon de standaard lengte van Fusion
The expert in anything was once a beginner
pi_184139010
Eerste loopje alweer gehad *O*

Echt van harte ging het niet. De zon is lekker. Maar ook flink wat wind hier dus er tegenin lopen was minder fijn. 6km gedaan. Dan is de kop er alvast af :Y
pi_184139127
^ ik ook. Maar hier geen zon, hoor. Wind en miezer. 4,4 km gedaan en toen vond ik het wel best. De kop is er af inderdaad ^O^

Even opgezocht, in 2018 heb ik 30 keer gelopen. Hoeveel km weet ik niet precies, want mijn Fitbit geeft verschillende afstanden voor hetzelfde rondje aan. Dit jaar hoop ik weer vaker te gaan lopen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Hupje op 01-01-2019 13:08:21 ]
pi_184139604
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:52 schreef Hupje het volgende:
^ ik ook. Maar hier geen zon, hoor. Wind en miezer. 4,4 km gedaan en toen vond ik het wel best. De kop is er af inderdaad ^O^

Even opgezocht, in 2018 heb ik 30 keer gelopen. Hoeveel km weet ik niet precies, want mijn Fitbit geeft verschillende afstanden voor hetzelfde rondje aan. Dit jaar hoop ik weer vaker te gaan lopen.
Scheelt het veel qua afstand dat verschil? En vooral in de winter is het lastiger lopen vind ik. Jezelf toch wat inpakken met laagjes. Donker dus sommige paden vallen af of sowieso beter opletten. In de zomer is er meer zin wat dat betreft en loop ik ook sneller langere afstanden. Vooral dan worden de kilometers gepakt.
pi_184280284
Pfff, zojuist weer een rondje gelopen. In verband met de wind al vrij snel mijn rondje aangepast van intervaltraining naar rondje 5km. Loop ik nota bene zo'n 2,5 minuut sneller dan afgelopen zaterdag bij een 5km-wedstrijd -O- . Daar was ik te bang om te hard van stapel te lopen, dus hield ik me in, ik liep ergens achteraan waar inhalen lastig was (niet handig, volgende keer beter uitkienen), en mijn hartslag was al hoger doordat ik gespannen voor de wedstrijd was. De tijd viel me ook een beetje tegen, maar ik kan dus sneller.

En toch lekker om weer gelopen te hebben :)
Somebody that I used to know
  dinsdag 8 januari 2019 @ 17:03:42 #56
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_184282055
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:17 schreef Postbus100 het volgende:
Pfff, zojuist weer een rondje gelopen. In verband met de wind al vrij snel mijn rondje aangepast van intervaltraining naar rondje 5km. Loop ik nota bene zo'n 2,5 minuut sneller dan afgelopen zaterdag bij een 5km-wedstrijd -O- . Daar was ik te bang om te hard van stapel te lopen, dus hield ik me in, ik liep ergens achteraan waar inhalen lastig was (niet handig, volgende keer beter uitkienen), en mijn hartslag was al hoger doordat ik gespannen voor de wedstrijd was. De tijd viel me ook een beetje tegen, maar ik kan dus sneller.

En toch lekker om weer gelopen te hebben :)
Was die wedstrijd de Florijn Winterloop?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_184282074
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Was die wedstrijd de Florijn Winterloop?
Yep, maar ik wil m'n tijd er niet zetten, want dan ben ik traceerbaar O-)

Heb jij hem ook gelopen?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 17:12:49 #58
46976 sasquatsch
pi_184282192
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:04 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Yep, maar ik wil m'n tijd er niet zetten, want dan ben ik traceerbaar O-)

Heb jij hem ook gelopen?
Niet dit jaar. Twee jaar geleden, toen het zo glad was.
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_184282251
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 18:19 schreef xFriendx het volgende:
Deze maand weinig gelopen vergeleken met afgelopen maanden. Donker, koud of gewoon druk. Maar als je dan zoals nu net terug ben van een loopje merk je pas weer hoe fijn het is.
dit! En iedere keer weer is het een heerlijk gevoel.
pi_184282306
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet dit jaar. Twee jaar geleden, toen het zo glad was.
Oja, toen zou ik voor de eerste keer, samen met een vriend, maar toen was ik ziek. Hij heeft 'm toen wel gelopen en ik weet nog dat ik me afvroeg hoe ik het zelf gedaan zou hebben.

Vorig jaar herkansing, en dit jaar maar weer, want ik vind het wel een leuk loopje.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 17:22:52 #61
46976 sasquatsch
pi_184282353
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oja, toen zou ik voor de eerste keer, samen met een vriend, maar toen was ik ziek. Hij heeft 'm toen wel gelopen en ik weet nog dat ik me afvroeg hoe ik het zelf gedaan zou hebben.

Vorig jaar herkansing, en dit jaar maar weer, want ik vind het wel een leuk loopje.
Ja, dat klopt. Hopelijk loop ik die volgend jaar ook weer. Tijdje niet gelopen vanwege een blessure en moet weer motivatie vinden om te gaan lopen.
pi_184282889
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Hopelijk loop ik die volgend jaar ook weer. Tijdje niet gelopen vanwege een blessure en moet weer motivatie vinden om te gaan lopen.
Doe rustig aan. Komt vanzelf wel weer goed.
pi_184304209
Deze maand ook geen alcohol (poging althans) niet ingeschreven op ikpas maar het kon wel wat minder. Oudejaarsavond laatste alcohol gehad. Ben wel benieuwd of het invloed heeft op de prestaties en herstel. In ieder geval m'n 5km zojuist weer eens sneller gelopen sinds tijden ondanks een verkoudheid. Hoewel het nog te vroeg is om nu al conclusies te trekken natuurlijk. Kan nu nog simpelweg toeval zijn. Hier mensen ervaring met hardlopen en wel/geen drank en de invloed op de tijden?
pi_184306390
Drank lijkt me niet echt bevorderlijk voor je resultaten. Geen ervaring, maar wat ik wel weet is dat gewicht en snelheid met elkaar correleren. Tja, aangezien alcohol een behoorlijke caloriebom is, heeft dat denk ik wel effect ja. Nog afgezien van je concentratievermogen ed. Maar liep je zelfs met alcohol in je bloed? :o

(dat snap ik in z'n algemeenheid niet zo goed. Gewoon meer dat het mogelijk is om je nog een beetje in te spannen (op prestatieniveau) als je alcohol in je bloed hebt. Hardlopend, wandelend, fietsen, etc)
pi_184307061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:07 schreef Postbus100 het volgende:
Drank lijkt me niet echt bevorderlijk voor je resultaten. Geen ervaring, maar wat ik wel weet is dat gewicht en snelheid met elkaar correleren. Tja, aangezien alcohol een behoorlijke caloriebom is, heeft dat denk ik wel effect ja. Nog afgezien van je concentratievermogen ed. Maar liep je zelfs met alcohol in je bloed? :o

(dat snap ik in z'n algemeenheid niet zo goed. Gewoon meer dat het mogelijk is om je nog een beetje in te spannen (op prestatieniveau) als je alcohol in je bloed hebt. Hardlopend, wandelend, fietsen, etc)
Ik ben niet te zwaar (circa 83 kilo bij circa 1.85m). Dus voor het gewicht vind ik het nog niet zo interessant. Wel schijnt het invloed te hebben op je uithoudingsvermogen en herstel van een training. En liep ik met alcohol.... Niet als in 2 bier doen en dan lopen. Maar wel avondje flesje of 4 a 6 en ochtend er op uur of 11 wedstrijdje lopen. Ook dan ben je niet helemaal fris hoewel het ook ver van dronken is. Alleen geen idee, als het invloed heeft of een maand genoeg is :P
pi_184307296
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:36 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Ik ben niet te zwaar (circa 83 kilo bij circa 1.85m). Dus voor het gewicht vind ik het nog niet zo interessant. Wel schijnt het invloed te hebben op je uithoudingsvermogen en herstel van een training. En liep ik met alcohol.... Niet als in 2 bier doen en dan lopen. Maar wel avondje flesje of 4 a 6 en ochtend er op uur of 11 wedstrijdje lopen. Ook dan ben je niet helemaal fris hoewel het ook ver van dronken is. Alleen geen idee, als het invloed heeft of een maand genoeg is :P
Dat snap ik. Maar met 120 (loze) kcal per flesje, 1205 biertjes = 600 kcal extra per drinkavond. En dat staat weer gelijk aan ongeveer 100 gram lichaamsgewicht (7000 kcal voor een kilo lichaamsgewicht). En elke kilo extra gewicht maakt je langzamer. Zie ook https://hetgeheimvanhardlopen.nl/2013/09/21/138/

En dat werkt dus ook de andere kant op ;) dus minder drinken = minder kcal = afvallen = sneller lopen.

En natuurlijk helderder in je hoofd.

Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee. Ik weet wel dat nuchter lopen erg fijn voelt :+
pi_184374139
Ff droog dus meteen gaan lopen. Jammer van de nu al harde wind (kop Noord-Holland) maar morgen ook veel wind en dan moet ik in het donker. Dan is dit fijner.
pi_184374437
Het waaide inderdaad heel hard vanochtend. Pfff. Door de tegenwind duurde mijn rondje langer.
  zondag 13 januari 2019 @ 11:36:36 #69
89879 YUR
Beroepsamateur
pi_184374603
Harde wind tegen is een mooie extra training O+
The expert in anything was once a beginner
pi_184375555
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:36 schreef YUR het volgende:
Harde wind tegen is een mooie extra training O+
Kan mij voorstellen dat het een extra iets geeft. Waar je normaal wat op de automatische piloot loopt qua tempo moet je nu kracht zetten als je dat tempo wil behouden. Las in het andere topic al over een meet in schoorl. Wou al met wat een e vriend en broer daar ook rondje doen, beetje afwisseling van het vlakke lopen. In maart Driebergenloop en dat is ook altijd even wennen tov alles vlak.
pi_184652014
Vandaag weer eens een 10km wedstrijd. Doel was om eindelijk eens de 45 minuten te slechten. Helaas binnen 1km begon het weer te regenen en deels wind tegen. De sub 45 helaas niet gehaald, wel onder de 46 ^O^
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')