Uiteraard, maar ja, dat is zoals Ludachrist opmerkte inderdaad een wat saaie reden.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 09:19 schreef westwoodblvd het volgende:
Mueller doet nu niks publieks omdat dat een DOJ richtlijn is. Geen trammelant voor de verkiezingen. En je kunt van Mueller zeggen wat je wil, maar niet dat hij niet alles keurig volgens de regeltjes doet. Ik denk dat Willem hem een protocolfetisjist zou noemen.
Lievere saai en degelijk dan avontuurlijk en gebaseerd op niets.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 09:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ja, dat is zoals Ludachrist opmerkte inderdaad een wat saaie reden.
Toch heeft 538 ook een interessant en realistisch stuk over Texas en de kansen van O'Rourkequote:Op woensdag 17 oktober 2018 16:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/senate/texas/
Al is dat stemgedrag en geen favorability.
Alles staat en valt met de boodschap die O Rourke kan overbrengen bij een bias groep. Het is bekend dat Cruz niet zo bijster populair is. en zijn tegenstander moet natuurlijk niet nalaten om te onderstrepen WAAROM dit zo is.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 10:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Toch heeft 538 ook een interessant en realistisch stuk over Texas en de kansen van O'Rourke
https://fivethirtyeight.c(...)s-a-chance-in-texas/
O'Rourke heeft volgens hun modellen ongeveer een kans van 20% te winnen, Cruz schatten ze n op 80%...
dat lijkt een enorme voorsprong van Cruz... mààr, ze wijzen zelf ook erop dat dat een kleinere kans is dan Hillary Clinton twee jaar terug had te winnen en dat er dus wel degeljk een verrasing die 1 op de 5 maal zal optreden en dat is statistisch gezien best wel substantieel..
Net zoals Trump kon verrassen in 2016, kan O'Rourke dat nu best lukken en heeft hij een aantal pluspunten en sterkte's...
het is nonsens absoluutheden te gaan claimen als dat 'Texas altijd naar Cruz of een republikein _moet_ gaan...
Integendeel, het is juist zeker een érg interessante race, ondanks dat de republikeinen een erg goede kans hebben (zoal ze nu in de senaat idd er erg goed voor lijken te staan.
Overigens kan ik best voorstellen dat het voor een komende 'Blue Wave' straks, nu van voordeel is dat er niet teveel al vooraf ge-vierd wordt en een dramatische nederlaag voor de republikeinen lang aangekondigt...
Juist een verrassend effect kan bv evoor zorgen dat toch veel republikeinse kiezers geen al te grote motivatie voelen toch te gaan stemmen...
Net zoals bv in 2016 de motivatie van democratische stemmers erg laag was en uiteindelijk ervoor zorgde dat in essentiele gebieden veel van hun stemmers thuisbleven.
Overigesn heeft O'Rouke volgens mij zeker een goede strategie door te zetten op een hogere opkomst, Texas is vooral een rode republikeinse staat doordat zo weinig mensen met stemrecht gaan stemmen, zeker in de midterms...
in 2014 had Texas een opkomst van 28,3%...
Leuk dan als bv de republikeinen toen een voorsprong van 15 procentpunten haalden, maar uiteindelijk betekent dat ook dat met een paar procentpunten hogere opkomst die voorsprong opeens heel snel teniet gedaa kan worden (omdat het ook niet veel meer dan 17-18 % van de stemgerechtigden is die toen GOP stemden)
Momenteel zijn er zeker tekenen dat dat nu niet het geval zou zijn, iig de early-voters-records werden grandioos gebroken ten gunste van democraten (opkomst bij primaries per partij)
In 2014 liepen de republikeinen daar stevig voor op de democraten, maar dit jaar haalden de democraten een bijna verdubbeling van aantal stemmers, terwijl de republikeinen ongeveer gelijkbleven
https://apps.texastribune(...)rimary-early-voting/
Ik denk ook dat bv Cruz nog de bete kansen heeft die zetel in Texas te winnen, maar er brouwt zich wel degelijk ook een mengsel samen dat best een enorme verrassing kan opleveren.
Als bv de GOP de texas-zetel verliest zal dat een enorme ophef geven in die partij, dat is een electorale hoeksteen voor de republikeinen en zou heel duidelijk maken dat hun huidige koers een lemmingen-gang is, die op termijn de partij kan vernielen en juist in hun diep-roodste basis kapot kan maken.
Men heeft letterlijk afgesproken om geen nieuws hieromtrent naar buiten te brengen voor de midterms om politiek niet te beinvloeden.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 09:02 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Denk je serieus dat wanneer het rapport zeer negatief zou zijn voor Trump, men dit zal bewaren tot na de midterms? Met hoe lek het onderzoek tot nu toe is geweest (een hoepel is nog minder lek), zou er nu al vanalles moeten uitlekken wanneer het inderdaad slecht zou zijn voor Trump en de Reps.
Ben nu al benieuwd naar de volgende narrative.
"Rapport wordt niet openbaar gemaakt en openbaarmaking wordt geblokkeerd door Trump, want er staat in dat Trump schuldig is aan blablabla"
Is er iets gelekt dan? Kun je aangeven wat de Mueller investigation heeft gelekt en wanneer?quote:Op donderdag 18 oktober 2018 09:11 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En gezien hoeveel er intussen al gelekt is... niet echt realistisch.
Vandaar mijn vermoeden dat ze gewoon niks gevonden hebben.
En met voorbeelden graag.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:28 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Is er iets gelekt dan? Kun je aangeven wat de Mueller investigation heeft gelekt en wanneer?
Precies. Het is juist opmerkelijk hoe weinig (lees: niets) er gelekt is vanuit de Mueller investigation. Het enige dat we merken zijn mensen uit de cirkel van Trump die opgepakt worden, bekennen (lees: er is overweldigend bewijs tegen ze) en een plea deal (lees: ze doen een verder boekje open voor Mueller om aan zijn rapport toe te voegen) maken. Elke keer weer.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:30 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
En met voorbeelden graag.
Als je een vergelijking maakt met Watergate is er eigenlijk vergelijkbaar resultaat geboekt in een vergelijkbare tijdsperiode. Ook toen is er NIETS gelekt. De bronnen van de serieuze pers zijn nu gedistilleerd uit gedegen onderzoek, zoals het hoort. DAT is de bron van die "lekken". Dat sommige mensen die interpreteren als een lek veroorzaakt door de federale onderzoekers heeft te maken met de bubbel waar die in verkeren. Let op: FOX NEWS is entertainment, geen journalistiek! De anchor-men van Fox zijn de Peewee Hermans van het nieuws, meer niet, ze zijn alleen nog niet betrapt op masturberen.. op Bill O Reilly en Roger Ailes na dan, die zijn wél betrapt.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Precies. Het is juist opmerkelijk hoe weinig (lees: niets) er gelekt is vanuit de Mueller investigation. Het enige dat we merken zijn mensen uit de cirkel van Trump die opgepakt worden, bekennen (lees: er is overweldigend bewijs tegen ze) en een plea deal (lees: ze doen een verder boekje open voor Mueller om aan zijn rapport toe te voegen) maken. Elke keer weer.
Volhouden dat 'er niets gevonden is' of 'er geen resultaat wordt geboekt' is in een soort alternatieve wereld leven.
Ik zeg ook nergens dat hij volstrekt kansloos is.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 10:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Toch heeft 538 ook een interessant en realistisch stuk over Texas en de kansen van O'Rourke
https://fivethirtyeight.c(...)s-a-chance-in-texas/
Ik heb hier zelf inderdaad ook betoogt dat de turnout dusdanig laag is in Texas, dat je met wat extra procentpunten opkomst in jouw voordeel de verkiezing volledig kunt doen kantelen. Betekent natuurlijk niet dat het gaat gebeuren, maar het is in principe mogelijk. Early voting is overigens ook niet altijd een goede graadmeter voor de daadwerkelijk uitslag.quote:Overigesn heeft O'Rouke volgens mij zeker een goede strategie door te zetten op een hogere opkomst, Texas is vooral een rode republikeinse staat doordat zo weinig mensen met stemrecht gaan stemmen, zeker in de midterms...
in 2014 had Texas een opkomst van 28,3%...
Leuk dan als bv de republikeinen toen een voorsprong van 15 procentpunten haalden, maar uiteindelijk betekent dat ook dat met een paar procentpunten hogere opkomst die voorsprong opeens heel snel teniet gedaa kan worden (omdat het ook niet veel meer dan 17-18 % van de stemgerechtigden is die toen GOP stemden)
Momenteel zijn er zeker tekenen dat dat nu niet het geval zou zijn, iig de early-voters-records werden grandioos gebroken ten gunste van democraten (opkomst bij primaries per partij)
In 2014 liepen de republikeinen daar stevig voor op de democraten, maar dit jaar haalden de democraten een bijna verdubbeling van aantal stemmers, terwijl de republikeinen ongeveer gelijkbleven
https://apps.texastribune(...)rimary-early-voting/
Ik denk ook dat bv Cruz nog de bete kansen heeft die zetel in Texas te winnen, maar er brouwt zich wel degelijk ook een mengsel samen dat best een enorme verrassing kan opleveren.
Als bv de GOP de texas-zetel verliest zal dat een enorme ophef geven in die partij, dat is een electorale hoeksteen voor de republikeinen en zou heel duidelijk maken dat hun huidige koers een lemmingen-gang is, die op termijn de partij kan vernielen en juist in hun diep-roodste basis kapot kan maken.
Ik weet het niet. In deze tijd van polarisatie zou ik gewoon je eigen achterban proberen te mobilseren. De achterban van je tegenstander zitten zo diep in hun eigen informatiebubbel (geldt ook voor de andere kant overigens) dat je die toch niet meer kunt bereiken. Het lijkt me makkelijker om van een belachelijk lage 28% opkomst gewoon 38% te maken.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:33 schreef Monolith het volgende:
In de Guardian stond vandaag trouwens een opiniestuk waarin werd betoogd dat dit juist de verkeerde strategie is en dat O'Rourke zich juist had moeten richten op het overhalen van Republikeinse kiezers:
https://www.theguardian.c(...)senate-voter-turnout
Ik denk zelf ook dat dat toch echt mogelijk moet zijn. Je ziet de 'cross-over' strategie eigenlijk alleen echt werken bij verkiezingen in gemengde districten met veel gematigde Republikeinen. Texas heeft wel wat factoren die het moeilijk maken om nu nog heel veel te doen aan de opkomst. Kiezersregistratie sluit al heel vroeg, ik las ergens dat het een maand voor de verkiezingen al niet meer mogelijk is om je te registeren. Bij die registratie gelden ook nog eens stringente identificatie-eisen en om mensen te helpen bij het registreren moet je zelf ook weer aan allerlei eisen voldoen en trainingen volgen en dergelijke. Bij lokalere verkiezingen zie je daar dan ook zelfs wel opkomstpercentages van krap meer dan 10%.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik weet het niet. In deze tijd van polarisatie zou ik gewoon je eigen achterban proberen te mobilseren. De achterban van je tegenstander zitten zo diep in hun eigen informatiebubbel (geldt ook voor de andere kant overigens) dat je die toch niet meer kunt bereiken. Het lijkt me makkelijker om van een belachelijk lage 28% opkomst gewoon 38% te maken.
Opkomst daargelaten, ik heb het idee dat de republikeinse partij an sich aan het krimpen is. Eerst knaagde de Teaparty al aan het fundament van de GOP. Nu lijkt het er op dat er een verval van binnenuit gaande is. Gematigde republikeinen zijn de laatste twee jaar niet bepaald verwend door de huidige partijpolitiek. En laat die categorie kiezers nu meestal zitten in de flip-states. De GOP moet zich beraden over hoe ze in de toekomst willen opereren, want als die staten onverhoopt gaan flippen, kan dit best wel eens een permanente keuze zijn, want de keuze voor een democraat die conservatief is boven een republikein is snel gemaakt.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik weet het niet. In deze tijd van polarisatie zou ik gewoon je eigen achterban proberen te mobilseren. De achterban van je tegenstander zitten zo diep in hun eigen informatiebubbel (geldt ook voor de andere kant overigens) dat je die toch niet meer kunt bereiken. Het lijkt me makkelijker om van een belachelijk lage 28% opkomst gewoon 38% te maken.
De registratie in Texas is begin oktober inderdaad al gesloten. Verder heeft Texas geen online registratie, dus mensen moeten een formulier ophalen of uitprinten en deze weer opsturen of inleveren.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 14:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk zelf ook dat dat toch echt mogelijk moet zijn. Je ziet de 'cross-over' strategie eigenlijk alleen echt werken bij verkiezingen in gemengde districten met veel gematigde Republikeinen. Texas heeft wel wat factoren die het moeilijk maken om nu nog heel veel te doen aan de opkomst. Kiezersregistratie sluit al heel vroeg, ik las ergens dat het een maand voor de verkiezingen al niet meer mogelijk is om je te registeren. Bij die registratie gelden ook nog eens stringente identificatie-eisen en om mensen te helpen bij het registreren moet je zelf ook weer aan allerlei eisen voldoen en trainingen volgen en dergelijke. Bij lokalere verkiezingen zie je daar dan ook zelfs wel opkomstpercentages van krap meer dan 10%.
En dit systeem komt de republikeinen wel van pas.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 14:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
De registratie in Texas is begin oktober inderdaad al gesloten. Verder heeft Texas geen online registratie, dus mensen moeten een formulier ophalen of uitprinten en deze weer opsturen of inleveren.
Dat hele registratiesysteem is van het zotte en er zijn inmiddels een handjevol staten waarin mensen die stemrecht hebben automatisch geregistreerd worden, maar in het algemeen lijkt het vooral een extra en onnodige horde in het stemsysteem te zijn.
Ik vraag me af of dat wel een winnende strategie is. Hoe dichter je bij de verkiezingen komt, hoe meer mensen terugkeren naar het oude honk van hun partij. Dat zie je nu ook met Bredesen in TN. In deze gepolariseerde tijden is cross over voting nou eenmaal een zeldzaamheid. En gezien de partisan lean van TX heb je daar dan een hele hoop van nodig. Daar komt bij dat de jeugd dan weer afhaakt, je minder enthousiaste vrijwilligers en donoren hebt, etc. Republikeinen afsnoepen betekent namelijk naar het midden verschuiven.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat hij volstrekt kansloos is.
[..]
Ik heb hier zelf inderdaad ook betoogt dat de turnout dusdanig laag is in Texas, dat je met wat extra procentpunten opkomst in jouw voordeel de verkiezing volledig kunt doen kantelen. Betekent natuurlijk niet dat het gaat gebeuren, maar het is in principe mogelijk. Early voting is overigens ook niet altijd een goede graadmeter voor de daadwerkelijk uitslag.
In de Guardian stond vandaag trouwens een opiniestuk waarin werd betoogd dat dit juist de verkeerde strategie is en dat O'Rourke zich juist had moeten richten op het overhalen van Republikeinse kiezers:
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 18 oktober 2018 14:27 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
En dit systeem komt de republikeinen wel van pas.
Ben jij wel eens in Texas geweest? De afstanden zijn er enorm. Kiezers die overwegend democratisch stemmen (van Mexicaanse oorsprong) zitten vaak op werklocaties vér van de bewoonde wereld af. Een formulier ophalen en een halve dag in de rij staan om te stemmen kost ze minstens twee dagen en net zo veel loon, die ze zich niet kunnen veroorloven.quote:
Hier een lijstvan wat die deregulatie inhoudt. https://www.brookings.edu(...)on-in-the-trump-era/quote:Achieved massive deregulation at a rapid pace, completing 22 deregulatory actions to every one regulatory action during his first year in office.
De lijst is een samenraapsel van herhalingen, vage statements en verbazing over Trump die af en toe presidentiële taken heeft volbracht.quote:Worked to protect American communities from the threat posed by the vile MS-13 gang.
Chaired meeting the 73rd General Session of the United Nations discussing the worldwide drug problem with international leaders.
Followed through on the promise to nominate judges to the Supreme Court who will adhere to the Constitution
Historic summit with North Korean President Kim Jong-Un, bringing beginnings of peace and denuclearization to the Korean Peninsula.
The two leaders have exchanged letters
ik ken dat stuk... natuurlijk is het goed dat volop meningen ge-uit worden, kranten halen daar hun inkomen uit.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:33 schreef Monolith het volgende:
Toen een republikein echter voor het eerst een democraat versloeg was dat net omdat deze John Towers als republikein werkelijk gematigde democraten wist te overtuigen en hun stemmen won, maar vooral omdat liberale democraten weigerden voor de ultra conservatieve democratische kandidaat (en ultieme 'Shiver-cat) William Arvis "Dollar Bill" Blakley te stemmen, nadat deze eerder een erg 'hete' primary tegen een liberale kandidaat uitgevochten (en verloren) had (smilin' Ralph Yarborough; een zeer liberale en progressieve southern democrat waaraan O'Rourke zich vast dolgraag zal spiegelen: https://www.texasobserver(...)ch-a-new-generation/ )...quote:TX Gubernatorial Election 1952
Allan Shivers (Democrat).......................... . 1,375,547
Allan Shivers (Republican) ....................... .... 468,319
Total vote.............................1,843,866
Ook een beetje jammer dat er in dat stuk geen woord vuil gemaakt wordt aan het gigantisch op laten lopen van het tekort.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 14:55 schreef westwoodblvd het volgende:
Kan je dit hierboven even in een spoiler zetten? Nogal een lap namelijk.
Tja, het is echt fijn dat ze hiermee schermen, maar het is een volstrekte nutteloze lijst die je voor elke president kan maken. Ik zie allerlei meetings staan die Bush, Obama en Reagan ook gewoon hielden.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 15:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ook een beetje jammer dat er in dat stuk geen woord vuil gemaakt wordt aan het gigantisch op laten lopen van het tekort.
Ook jammer dat het artikel de "trade deals" beter noemt maar dit op geen enkele manier onderbouwt en lijkt het handelstekort alleen maar op te lopen.
https://www.cnbc.com/2018(...)most-in-3-years.html
Je kunt je wel afvragen of een andere republikeinse president ook in deze goede economische tijden het begrotingstekort zo gigantisch op had laten lopen, dus dat kan je wellicht weer wegstrepen.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 15:32 schreef Knipoogje het volgende:
Sterker nog, een willekeurige andere republikeinse president had nog sterkere groeicijfers gezien, want die was geen handelsoorlog gestart, dat deze korte termijns-roes dempt.
McConnell & Ryan hadden die tax cuts er ook doorheen gejast hoor lijkt me.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 15:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je kunt je wel afvragen of een andere republikeinse president ook in deze goede economische tijden het begrotingstekort zo gigantisch op had laten lopen, dus dat kan je wellicht weer wegstrepen.
Maar Trump ging wel een stuk verder in zijn belofte dan zijn tegenkandidaten destijds.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 15:38 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
McConnell & Ryan hadden die tax cuts er ook doorheen gejast hoor lijkt me.
Ik ben het er ook niet echt mee eens en de auteur lijkt me gezien de publicaties waar hij voor schrijft ook wel een conservatieve insteek te hebben.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 15:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik ken dat stuk... natuurlijk is het goed dat volop meningen ge-uit worden, kranten halen daar hun inkomen uit.
Dat artikel is echter nogal betweterig en doet alsof op voorhand wel vastgesteld kan worden waar O'Rourke fout zat, aangezien hij kennelijk al verloren heeft...
Het is echter een beetje te vroeg al het veries van O'Rourke te gaan 'analyseren', aangezien de verkiezingen nog voorstaan.
Geloof me, als er één iemand hier keer op keer heeft moeten uitleggen wat het verschil is tussen "de a priori kans is 80% dat de kandidaat wint" en "de kandidaat wint op zeker" dan ben ik het wel. Het is overigens vaak aan dovemansoren gericht.quote:(Al is het nogal op _veilig_ inzetten door te beweren dat O'Rourke gaat verliezen, idd wijzen de polls nu daarop, Cruz heeft de grootste kans te wnnen 80%, wat een bijna net zo grote kans is als Clinton had in 2016 volgens alle polls en prognoses; onderschat echter niet dat statisch gezien in 1 op de 5 situaties dan een verrassing kan plaatsvinden)
Ah dat is een interessant stukje electorale geschiedenis waar ik zo niet van op de hoogte was.quote:Bovenal maken ze een nogal slordige fout juist met hun argument waarom het zou fout zou zijn dat O'Rourke niet zozeer het centrm opzoekt maar verder polariseert...
hun voorbeeld dat op die manier de republikeinen ooit de senaatszetel van Texas konden veroveren omdat ze hun eigen standpunten zouden aanpassen of het miden opzochten, klopt juist totaal niet:
Texas conservatieven waren nooit erg liberaal en waren niet altijd even loyaal aan de democratische partij op nationaal gebied, het was een partij-op-zich die nationaal vaak met de republikeinen meestemde en zn eigen koers voer ...
Onafhankelijkheid werd hoog gevoerd (wat bv een slecht teken voor Cruz is, die niet echt als een eigenzinnige politucs geld, maar eerder nogal een brave mee-stemmer)
sterker nog in 1952 voor de gouverneursverkiezing stond Alan Shivers tweemaal op het ticket, eenmaal voor de democraten en nog een keer voor de republikeinen.
[..]
Toen een republikein echter voor het eerst een democraat versloeg was dat net omdat deze John Towers als republikein werkelijk gematigde democraten wist te overtuigen en hun stemmen won, maar vooral omdat liberale democraten weigerden voor de ultra conservatieve democratische kandidaat (en ultieme 'Shiver-cat) William Arvis "Dollar Bill" Blakley te stemmen, nadat deze eerder een erg 'hete' primary tegen een liberale kandidaat uitgevochten (en verloren) had (smilin' Ralph Yarborough; een zeer liberale en progressieve southern democrat waaraan O'Rourke zich vast dolgraag zal spiegelen: https://www.texasobserver(...)ch-a-new-generation/ )...
De republikeinen wonnen in 1961 niet van democraten doordat een groot aantal democratische kiezers 'overtuigden', maar ze wisten te profiteren van erg onpopulaire en omstreden kandidaten aan democratische zijde, waardoor de eigen achterban deels thuisbleef..
de opkomst was catastrophaal, slechts 9,25% opkomst (tegenover een opkomst van 25% een jaar eerder, al was die zetel toen door Lyndon B. Johnson binnegehaald)
Tower won overigens met 50,6% van de stemmen, Blakley haalde 49,4% in 1961 .... maar het was vooral het thuisblijven van liberalere en progressieve democraten dat hem de das omdeed
Nee, daarom vraag ik het juist. Helderquote:Op donderdag 18 oktober 2018 14:57 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ben jij wel eens in Texas geweest? De afstanden zijn er enorm. Kiezers die overwegend democratisch stemmen (van Mexicaanse oorsprong) zitten vaak op werklocaties vér van de bewoonde wereld af. Een formulier ophalen en een halve dag in de rij staan om te stemmen kost ze minstens twee dagen en net zo veel loon, die ze zich niet kunnen veroorloven.
twitter:stevenmnuchin1 twitterde op donderdag 18-10-2018 om 17:29:34Just met with @realDonaldTrump and @SecPompeo and we have decided, I will not be participating in the Future Investment Initiative summit in Saudi Arabia. reageer retweet
quote:A Russian billionaire who orchestrated the June 2016 Trump Tower meeting formed a new American shell company a month beforehand with an accountant who has had clients accused of money laundering and embezzlement.
The billionaire, Aras Agalarov, created the US company anonymously while preparing to move almost $20m into the country during the time of the presidential election campaign, according to interviews and corporate filings.
The company was set up for him in May 2016 by his Russian-born accountant, who has also managed the US finances of compatriots accused of mishandling millions of dollars. One of those clients has its own connection to the Trump Tower meeting.
In June 2016, Agalarov allegedly offered Trump’s team damaging information from the Kremlin about Hillary Clinton, their Democratic opponent. The offer led Trump’s eldest son to hold a meeting at their Manhattan offices that is now a focus of the inquiry into Moscow’s election interference by Robert Mueller, the special counsel.
Agalarov’s previously unreported shell company is another example of intriguing financial activity around the time of the Trump Tower meeting. Mueller is looking into such activity and whether any of the money involved could have been used to fund Russian meddling in the US election, which Agalarov denies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:
A frequent companion of Saudi Arabia’s crown prince entered the country’s consulate in Istanbul just hours before Jamal Khashoggi, a dissident writer, disappeared inside, according to a time-stamped photograph published on Thursday by a pro-government Turkish newspaper.
The photograph of the companion, who has been previously identified as Maher Abdulaziz Mutreb, is one of the most striking pieces of evidence to date linking Mr. Khashoggi’s Oct. 2 disappearance and possible death to the crown prince, Mohammed bin Salman.
The Saudi authorities have denied any involvement but have provided no information on Mr. Khashoggi’s fate and say they are investigating as well.
The Turkish newspaper, Sabah, also showed photographs of Mr. Mutreb outside the Saudi consul general’s home, leaving a Turkish hotel with a large suitcase, and leaving the country from Istanbul’s international airport — all later that day.
Time stamps on the photographs, which Sabah said had been taken from closed-circuit television, showed Mr. Mutreb entering the Saudi consulate at 9:55 a.m., at the consul general’s home at 4:45 p.m., leaving an Istanbul hotel at 5:15 p.m., and at the airport at 5:58 p.m. to leave Turkey.
[..]
Hopelijk krijgt Mexico grip op de zaak en is dat niet nodigtwitter:thehill twitterde op donderdag 18-10-2018 om 20:13:03Trump threatens military action if Mexico doesn't stop immigration "onslaught" https://t.co/QuEBaZ8PIT https://t.co/imxGggawLZ reageer retweet
Inb4 zelfmoord.quote:
quote:The rulers of Saudi Arabia are considering blaming a top intelligence official close to Crown Prince Mohammed bin Salman for the killing of Jamal Khashoggi, three people with knowledge of the Saudi plans said Thursday.
The plan to assign blame to Gen. Ahmed al-Assiri, a high-ranking adviser to the crown prince, would be an extraordinary recognition of the magnitude of international backlash to hit the kingdom since the death of Mr. Khashoggi, a prominent Saudi dissident. A resident of Virginia and contributor to The Washington Post, Mr. Khashoggi was last seen entering the Saudi Consulate in Istanbul 16 days ago.
Blaming General Assiri could also provide a plausible explanation for the killing and help deflect blame from the crown prince, who American intelligence agencies are increasingly convinced was behind Mr. Khashoggi's disappearance.
Turkish officials have said they possess evidence showing that 15 Saudi agents dismembered and assassinated Mr. Khashoggi in the consulate. After two weeks of blanket denials and mounting pressure from Turkey and Washington, Saudi Arabia said it would conduct its own investigation to determine who was responsible.
But even with the investigation still ostensibly underway, the Saudis are already pointing to General Assiri as the culprit, according to the three people familiar with the Saudi plans. People close to the White House have already been briefed and given General Assiri's name.
Whether that move will be enough to calm the international crisis and what it may mean for Prince Mohammed, the kingdom's day-to-day ruler, remain to be seen.
[..]
Yikes.twitter:KFILE twitterde op woensdag 17-10-2018 om 21:12:32Indicted Republican Rep. Chris Collins raised just $80 from individuals inside his district in the third quarter.https://t.co/XsN0NytC7a reageer retweet
Ik twijfel of dit zo snel vergeten wordt.quote:Kushner reportedly wants Trump to stand by Saudi Arabia and thinks the outrage over Khashoggi 'will pass'
Jared Kushner seems to think the mounting international tensions sparked by Jamal Khashoggi's disappearance will blow over.
President Trump's son-in-law and senior adviser has urged him to stand by Saudi Arabian Crown Prince Mohammed bin Salman, thinking the outrage sparked by the suspected murder of a Washington Post columnist "will pass," The New York Times reports.
Kushner reportedly pointed to other recent incidents that the public largely moved on from, such as when 40 children were killed in a Saudi-led airstrike last month. CNN reports that Kushner and the crown prince have a close relationship and have communicated privately on WhatsApp.
Saudi Arabia is considering placing blame for Khashoggi's suspected death on one of the crown prince's advisers, reports the Times. Officials will reportedly admit that bin Salman ordered General Ahmed al-Assiri to capture Khashoggi so he could be brought to Saudi Arabia for interrogation, but will say he didn't authorize Assiri to kill him. Khashoggi visited the Saudi consulate in Istanbul earlier this month to obtain a marriage document and has not been heard from since. The United States has reportedly been briefed on the Saudis' plans to blame Assiri.
Secretary of State Mike Pompeo said Thursday that the United States would give Saudi Arabia a few more days to complete its investigation, at which point they will examine the facts before deciding whether to respond.
Bron: The Week
Alle beetjes helpen.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 21:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Yikes.twitter:KFILE twitterde op woensdag 17-10-2018 om 21:12:32Indicted Republican Rep. Chris Collins raised just $80 from individuals inside his district in the third quarter.https://t.co/XsN0NytC7a reageer retweet
Waarom zouden die "grip op de zaak" moeten hebben? Die immigranten zijn op doorreis, die willen ECHT niet in Mexico blijven. Mexico zal zich weinig aan trekken van de beloftes van Trump.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 20:22 schreef Nintex het volgende:
Hopelijk krijgt Mexico grip op de zaak en is dat niet nodigtwitter:thehill twitterde op donderdag 18-10-2018 om 20:13:03Trump threatens military action if Mexico doesn't stop immigration "onslaught" https://t.co/QuEBaZ8PIT https://t.co/imxGggawLZ reageer retweet
och, 19 dagen moet er tenminste uit te halen zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik twijfel of dit zo snel vergeten wordt.
quote:12,509 persons in total changed their party affiliation between July 6th and September 20th:
6,057 Democrats changed and registered as Republicans;
4,355 Unaffiliated persons changed and registered as Republicans;
744 Unaffiliated persons changed and registered as Democrats;
477 members of the Constitution and Libertarian parties changed and registered as Republicans;
430 Republicans changed and registered as Democrats; and
296 persons of various parties changed and registered as Unaffiliated.
Ach, als je het gelooft is het goed.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 09:08 schreef Refragmental het volgende:
https://county10.com/over(...)jCMJTUpqyOEq_PPtxfNQ
12000 kiezers die switchen van partij.
Het zijn helaas wel voornamelijk allemaal russische #walkaway bots, aangezien het grootste deel naar de reps gaat.
[..]
We zullen het zien. In ieder geval doet Trump er goed aan het advies van Jared op te volgen. Die heeft namelijk jarenlange ervaring in globale politiek.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:18 schreef DustPuppy het volgende:
Da's echt niks nieuws. Zie je wel meer in republikeinse staten, dat oudere democraten na veel jaren hun party affiliation veranderen, omdat tegenwoordig de republikeinse partij de club voor witten is met oude waardes, waar dat vroeger de democratische partij was. Zonder meer data zou ik het in dat soort staten hoofdzakelijk daar aan toe schrijven.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 09:08 schreef Refragmental het volgende:
https://county10.com/over(...)jCMJTUpqyOEq_PPtxfNQ
12000 kiezers die switchen van partij.
Het zijn helaas wel voornamelijk allemaal russische #walkaway bots, aangezien het grootste deel naar de reps gaat.
[..]
Interessant stuk, ook weer wat geleerd over de demografische ontwikkeling van Texas.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 09:57 schreef Monolith het volgende:
Nog een stukje in de Groene over Texas / O'Rourke:
https://www.groene.nl/artikel/een-witte-obama-met-cowboylaarzen
Ik vraag me af voor wie Frans Verhagen is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 09:57 schreef Monolith het volgende:
Nog een stukje in de Groene over Texas / O'Rourke:
https://www.groene.nl/artikel/een-witte-obama-met-cowboylaarzen
Nou ja, lees ook alle andere artikelen en posts die hier al voorbij zijn gekomen. Eigenlijk gaan het de laastste jaren helemaal niet om wat 'de gemiddelde Texaan' vindt. In 2014 was de opkomst bij de midterms 28%. Zelfs in de presidentsverkiezingen wordt de 50% al niet eens gehaald de laatste jaren. De laatste verkiezing met Cruz was nog wel redelijk met een opkomst tegen de 50%, maar als nu het Republikeinse enthousiasme blijft steken op hetzelfde niveau als de laatste keer met Cornyn, dan kan O'Rourke profiteren als hij voldoende kiezers weet te motiveren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:32 schreef archito het volgende:
[..]
Interessant stuk, ook weer wat geleerd over de demografische ontwikkeling van Texas.
Ben ontzettend benieuwd hoe de verkiezing daar uit gaat pakken. Gemiddeld zullen de mensen het meest blij zijn met Beto denk ik, tegen heug en meug Ted stemmen worden de Reps ook niet heel vrolijk van lijkt me.
Ik vraag me af of dit relevant is voor iemand die een opiniestuk schrijft..quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vraag me af voor wie Frans Verhagen is.
Als je graag een potje 'stating the obvious' wil doen, dan lijkt het me evident dat journalisten van de groene doorgaans niet echt in de conservatief religieuze zitten. Maar goed, het staat je vrij om inhoudelijke kritiek te leveren op het stuk hoor.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vraag me af voor wie Frans Verhagen is.
Het frappante is nu McCain ( die tegen afschaffing AFA was) dood is, er een heleboel republikeinen proberen met een partieel endorsing voor AFA een eigen draai te geven aan "hun" nieuwe zorgplan. Over draaikonterij gesproken..quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:09 schreef nostra het volgende:
Health care blijft het top issue voor de kiezers bij de mid-terms:
[ afbeelding ]
Je ontkomt ook niet aan draaikonterij op dat onderwerp lijkt me. Platgeslagen zijn er maar twee smaken waar je dat niet hebt: óf je laat het volledig aan de markt over, óf je dwingt de risicospreiding over de gehele bevolking af vanuit de overheid. Ga je die twee (teveel) met elkaar vermengen, dan beland je ergens in een onmogelijke spagaat.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:33 schreef klappernootopreis het volgende:
Het frappante is nu McCain ( die tegen afschaffing AFA was) dood is, er een heleboel republikeinen proberen met een partieel endorsing voor AFA een eigen draai te geven aan "hun" nieuwe zorgplan. Over draaikonterij gesproken..
Ze zullen het er wel niet mee eens zijn, maar zorg zorg lijkt me meer een taak om de laten controleren door de overheid. De kosten lopen helemaal uit de klauwen daar, er wordt weinig geïnvesteerd in goede geneeskunde. Alles loopt door een commercieel traject alvorens de zorg bij de patiënt belandt. Dat zie je in ads waar mensen worden gepusht om medicijnen ZELF te adverteren bij hun arts, alsof die ZELF geen kennis genoeg heeft om te bepalen wat goed en passend voor de patiënt is. Ook zie je dat er een heel traject aan hulpmiddelen is ontstaan. Fluxo ademhalingsmedicatie (die eigenlijk gewoon een lapmiddel is) - een C-pap ademhalings apparaat én nu komt het: Een ontsmetter voor je C-pap. Dit allemaal voor een "luttel bedrag", maar wél een die NIET vergoed wordt door de AFA.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Je ontkomt ook niet aan draaikonterij op dat onderwerp lijkt me. Platgeslagen zijn er maar twee smaken waar je dat niet hebt: óf je laat het volledig aan de markt over, óf je dwingt de risicospreiding over de gehele bevolking af vanuit de overheid. Ga je die twee (teveel) met elkaar vermengen, dan beland je ergens in een onmogelijke spagaat.
Eigenlijk zitten de Amerikanen al in een onmogelijke spagaat.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Je ontkomt ook niet aan draaikonterij op dat onderwerp lijkt me. Platgeslagen zijn er maar twee smaken waar je dat niet hebt: óf je laat het volledig aan de markt over, óf je dwingt de risicospreiding over de gehele bevolking af vanuit de overheid. Ga je die twee (teveel) met elkaar vermengen, dan beland je ergens in een onmogelijke spagaat.
Je vergeet de grootste scam van allemaal: assisted care. Dat is een systeem waarmee ze ouderen in hun laatste jaren gaan "verzorgen" om ze zo snel mogelijk van hun spaargeld proberen af te helpen. je bent goedkoper af in een 5 sterren hotel dan bij een assisted care systeem. Die oudjes worden volgepompt het dure medicijnen de een om de werking van de andere op te heffen. Binnen 4 jaar kost assisted care al gauw een ton. Dat hebben de tegenstanders van AFA gemakshalve bij het kostenplaatje van de AFA opgeteld.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Eigenlijk zitten de Amerikanen al in een onmogelijke spagaat.
Er wordt nergens ter wereld zo veel uitgegeven per persoon aan healthcare als in de VS.
[ afbeelding ]
En zoals je ziet, worden Amerikanen niet eens veel ouder. Het is allemaal niet zo eenvoudig: Amerikanen leven erg ongezond en zijn een erg divers volk, het ligt dus niet alleen aan de peperdure zorg dat ze daar vroeger overlijden. Het frappante is dat je dezelfde grafiekjes kunt maken over Amerikaans onderwijs, of over het winnen van oorlogen. Als je die grafiekjes snapt, dan snap je ook dat je de Amerikaanse overheid zo ver mogelijk weg wil houden van dat soort onderwerpen.
Over die overheid gesproken.. De maatregelen die onder Obama's affordable healthcare act zijn genomen, hebben de zorg helaas alleen nog maar duurder gemaakt. Het is nu aan de Republikeinen om dat te vervangen door iets anders, maar die snappen het ook niet helemaal en zijn hopeloos verdeeld.
Je zult keuzes moeten maken. Laat je je cardiologen in een dure sportauto rijden, of zet je ze op ratsoen? Laat je de markt haar werk doen (Israel, Korea), of probeer je de markt te frustreren?
Nogal wat Amerikanen hebben erg slechte zorg. Ik zou voor een stelsel pleiten waarbij de allerarmsten verzekerd zijn van basiszorg, waarbij de middenklasse zich kan verzekeren en wordt gesubsidieerd, en waarbij de upper class zelf de rekeningen betaalt.
Kushner zou beter opletten dat hij zelf niet betrokken raakt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer de voornaamste reden WAAROM het besturen van een land en handel STRIKT gescheiden moeten blijven.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 12:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Kushner zou beter opletten dat hij zelf niet betrokken raakt.
Pompeo had dat blijkbaar wel door, bij z'n bezoek aan Saudi Arabië en Turkije ging het vooral over wat ze niet hadden besproken, niet wilden bespreken, en dat hij geen tapes had beluisterd of ander bewijsmateriaal had gezien.
Lijkt me duidelijk dat die lekken vanuit het Turkse onderzoek bedoeld zijn om de Saudis onder druk te zetten. Ze zijn waarschijnlijk aan het onderhandelen over de prijs die de Saudis zullen betalen om alles dat op betrokkenheid van de Prins wijst te laten verdwijnen. Dan kunnen de Saudis enkele mensen opofferen en is de schade beperkt.
Pompeo wil daar niet betrokken bij zijn, die wil onwetend blijven, plausible deniability behouden.
Want die weet dat ie later waarschijnlijk voor de senaat (of één van de Senaatscommissies) zal moeten getuigen. Als hij niets weet, geen probleem. Als hij bewijs heeft gezien van de betrokkenheid van de Prins, dan wordt het moeilijk om dat te verzwijgen zonder meineed te plegen. En vooral: de Turken zouden weten dat ie meineed pleegde.
Dit zou best eens mogelijk kunnen zijn, het punt is dat ook in deze theorie de Trumps niet vrijuit gaan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 12:38 schreef rockstah het volgende:
Eindelijk een artikel die wel de juiste vragen lijkt te stellen:
https://www.forbes.com/si(...)&utm_medium=referral
Hoeveel duurder is die zorg geworden ten opzichte van de situatie waarbij die wet niet ingevoerd zou zijn geweest? Hoe verhoudt zich die mogelijke toename in kosten tot gezondheidswinst?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:57 schreef Lyrebird het volgende:
De maatregelen die onder Obama's affordable healthcare act zijn genomen, hebben de zorg helaas alleen nog maar duurder gemaakt.
Het patroon van de buitenlandse politieke "diplomatie" van de Trump regering begint steeds duidelijker vorm te krijgen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 12:59 schreef rockstah het volgende:
Wat betreft de belangen, Saudi dollars bevinden zich op het moment voornamelijk in Silicon Valley.
Er zijn zorgen betreffende of het luxe start-up klimaat daar wel behouden kan worden als de Saudi's zich terugtrekken. zie:
https://techcrunch.com/20(...)&utm_medium=referral
https://www.wsj.com/artic(...)-startups-1539707574
Ook heb ik gelezen dat de Saudi's Trump zelf in het verleden ook meerdere malen van de ondergang behoed hebben.
Het is commercieel en consumentgericht. Dan krijg je dure zorg, een winkelier wil zoveel mogelijk verkopen, die zoekt niet naar wat voor jou het beste is, als jij een dure TV wil kopen zal ie niet zeggen dat je beter nog enkele jaren met de oude verder doet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er wordt nergens ter wereld zo veel uitgegeven per persoon aan healthcare als in de VS.
[ afbeelding ]
En zoals je ziet, worden Amerikanen niet eens veel ouder. Het is allemaal niet zo eenvoudig: Amerikanen leven erg ongezond en zijn een erg divers volk, het ligt dus niet alleen aan de peperdure zorg dat ze daar vroeger overlijden. Het frappante is dat je dezelfde grafiekjes kunt maken over Amerikaans onderwijs, of over het winnen van oorlogen. Als je die grafiekjes snapt, dan snap je ook dat je de Amerikaanse overheid zo ver mogelijk weg wil houden van dat soort onderwerpen.
Over die overheid gesproken.. De maatregelen die onder Obama's affordable healthcare act zijn genomen, hebben de zorg helaas alleen nog maar duurder gemaakt. Het is nu aan de Republikeinen om dat te vervangen door iets anders, maar die snappen het ook niet helemaal en zijn hopeloos verdeeld.
Je zult keuzes moeten maken. Laat je je cardiologen in een dure sportauto rijden, of zet je ze op ratsoen? Laat je de markt haar werk doen (Israel, Korea), of probeer je de markt te frustreren?
Nogal wat Amerikanen hebben erg slechte zorg. Ik zou voor een stelsel pleiten waarbij de allerarmsten verzekerd zijn van basiszorg, waarbij de middenklasse zich kan verzekeren en wordt gesubsidieerd, en waarbij de upper class zelf de rekeningen betaalt.
Ik was niet heel erg op de hoogte van het Israëlische zorgsysteem, dus ik heb me even wat ingelezen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klinkt toch verdacht veel als wat Obama voor ogen had met Obamacare.quote:Healthcare in Israel is universal and participation in a medical insurance plan is compulsory.
[..]
• Every Israeli citizen is entitled to health care services under the National Health Insurance Law.
• Every resident has a right to register as a member of a Kupat Holim of his/her choice, free of any preconditions or limitations stemming from his/her age or the state of his/her health.
• Every resident has a right to receive, via the Kupat Holim of which she or he is a member, all of the services included in the medical services basket, subject to medical discretion, and at a reasonable quality level, within a reasonable period of time and at a reasonable distance from his/her home.
• Each member has a right to receive the health services while preserving the member’s dignity, privacy and medical confidentiality.
• Every Israeli resident has the right to transfer from one Kupat Holim to another.
• Each member has a right to select the service providers, such as doctors, caregivers, therapists, hospitals and institutes, from within a list of service providers who have entered into an agreement with the Kupat Holim to which the member belongs, and within the arrangements in place for the selection of the service providers, and which the Kupat Holim publishes from time to time.
• Each member has a right to know which hospitals and institutes, and other service providers, are included in the agreement with the Kupat Holim, and what are the selection processes at the Kupat Holim.
• Each member has a right to see and to receive a copy of the Kupat Holim regulations.
• Each resident has a right to receive from the Kupat Holim complete information concerning the payment arrangements in place in the HMO for health services as well as the Kupat Holim's plans offered for additional health services (CIP).
• Each member has a right to complain with the Public Inquiries commissioner at the medical institute that treated the member, to the person in charge of investigating member complaints at the Kupat Holim of which s/he is a member, or to the complaints commissioner for the national health insurance law in the Ministry of Health.
• Each member has a right to file suit at the district labor court
[..]
Providers in the Israeli healthcare system consist of a mixture of private, semi-private and public entities.
[..]
One of the great achievements of the National Health Insurance Law in 1995 was that practically all the Israeli population was insured and thus entitled to the services included in the 'health basket'.
Altijd lastig. What if?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 13:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoeveel duurder is die zorg geworden ten opzichte van de situatie waarbij die wet niet ingevoerd zou zijn geweest? Hoe verhoudt zich die mogelijke toename in kosten tot gezondheidswinst?
Haha meneer roept eerst "anti-trumpers" en gaat vervolgens huilen als hij pro-trump wordt genoemd.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:32 schreef Refragmental het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
En dat is van de laatste 2 pagina's.
Ja klopt, volgens mij heeft Nederland ook wel deels model gestaan voor de ACA. In Nederland wordt gevloekt en gescholden op marktwerking in de zorg, maar binnen een systeem waarin de overheid flinke kaders stelt, ingrijpt bij wanpraktijken en waar nodig ondersteunt kan je best de nodige marktwerking hebben.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
In die zin lijkt de ACA toch ook op wat we hier in Nederland hebben of ben ik nou gek? Vast wel wat op aan te merken, maar we staan al jaren aan kop in de https://en.m.wikipedia.org/wiki/Euro_health_consumer_index (waar op zich ook weer eea op aan te merken is).
Hier ben ik het volledig mee eens!quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja klopt, volgens mij heeft Nederland ook wel deels model gestaan voor de ACA. In Nederland wordt gevloekt en gescholden op marktwerking in de zorg, maar binnen een systeem waarin de overheid flinke kaders stelt, ingrijpt bij wanpraktijken en waar nodig ondersteunt kan je best de nodige marktwerking hebben.
Als we Frans Verhagen moeten geloven, dan wint Beto met twee vingers in z'n neus. Wanneer hebben we dat eerder gehoord?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je graag een potje 'stating the obvious' wil doen, dan lijkt het me evident dat journalisten van de groene doorgaans niet echt in de conservatief religieuze zitten. Maar goed, het staat je vrij om inhoudelijke kritiek te leveren op het stuk hoor.
Het zijn ook kleine landjes.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:07 schreef Monolith het volgende:
Kortom, Israël en Zuid-Korea zijn prima voorbeelden van zorgsystemen zoals de Democraten dat op federaal niveau willen en wat onder Romney in beperkte mate in Massachussets is neergezet.
Heb je het stuk wel gelezen? Ik lees namelijk dit:quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als we Frans Verhagen moeten geloven, dan wint Beto met twee vingers in z'n neus. Wanneer hebben we dat eerder gehoord?
Daarin lees ik toch niet echt dat Beto gaat winnen en de auteur spreekt de experts ook niet tegen.quote:Texas is echter een notoir moeilijk te peilen staat en de meeste deskundigen verwachten eind september dat Cruz uiteindelijk wel zal winnen, inclusief de Democratische Partij die haar geld inzet op staten als Arizona, Nevada en Tennessee. Republikeinen sturen nu wel meer geld naar Texas om het kortetermijnprobleem van Cruz te voorkomen. Maar voor de lange termijn hebben ze alle reden om zich grote zorgen te maken over de veranderingen in de staat. Als Texas immers weer een betrouwbare Democratische staat wordt, dan scheelt dat bij presidentsverkiezingen liefst 38 kiesmannen, goed voor veertien procent van het benodigde aantal om te winnen. Zonder Texas kunnen Republikeinen het wel schudden.
Ik vind dat je altijd een vrij bijzondere interpretatie van de feiten hebt. Obama is een mooi voorbeeld van wat er gebeurt als je een positie een beetje links van de Republikeinen kiest. Je nomineert een Garland en wordt gewoon keihard genegeerd. Vervolgens gaat de GOP nuclear en nie nomineert kandidaten die heel ver van het centrum afstaan.quote:Dat Ted Cruz impopulair is binnen de GOP moeten we nu al een aantal jaren aanhoren. Ik heb weinig negatiefs over hem gehoord. Over Mitch McConnell bijvoorbeeld zijn de meningen verdeeld, of over Lindsey Graham. Linda Murkowski. Ted Cruz is een team player.
Het mooie aan Democraten is dat ze steevast dezelfde fout maken: in plaats van een positie een klein beetje links van de Republikeinen te kiezen, gaan ze voor full mental mode: pro abortus, pro gun control, belastingverhogingen, open grenzen en foodstamps voor iedereen. Ja, dat doet het leuk bij mensen die nog niets van het echte leven hebben gezien, zoals studenten en white affluent liberals, maar daarmee win je geen verkiezingen. Althans, dat zou je kunnen weten als je de afgelopen jaren een beetje hebt opgelet.
Ho eens even, nou wordt ie mooi. Ik kijk met Nederlandse ogen naar het Amerikaanse systeem? Jij komt met de suggestie dat Israël en Zuid-Korea als model moeten dienen en dat ze daar een systeem hebben dat de markt haar werk laat doen. In mijn post haal ik informatie aan over hoe die systemen werken en stel ik dat dit eerder in lijn is met wat respectievelijk Obama en Sanders proberen te realiseren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zijn ook kleine landjes.
Je kunt wel met Nederlandse ogen naar de VS blijven kijken, maar het is een enorm land met heel veel mensen. Laat de zorg aan de staten over, laat de staten zelf bepalen hoe ze zorgconsumptie afremmen, of zorgconsumptie subsidieren. Door op federaal niveau een one size fits all oplossing te zoeken, vraag je om problemen. De belangen zijn veel te groot, en je kunt zoiets niet vertrouwen aan domme politici en ambtenaren die niet het talent hebben voor een loopbaan in de industrie en aangewezen zijn op uncle stupid (de Amerikaanse overheid) voor een baan. En pensioen.
En ze doen dat ook nog eens allemaal op de pof.
Wat die eerste twee punten betreft, dat hang af van wat je als goed of slecht ziet. Door de typisch Amerikaanse bril zijn het onderwijs en de zorg juist uitmuntend. Geen land ter wereld met zoveel topuniversisiteiten, leidend in onderzoek en ga zo maar door (al komt China eraan). Geen land dat zo ver voorop loopt in medisch onderzoek, doorbraken op het gebied van kankerbestrijding en ga zo maar door.quote:Er is geen land ter wereld dat zo veel geld besteedt aan zo'n slecht onderwijs.
Er is geen land ter wereld dat zo veel geld besteedt aan zo'n slechte zorg.
Er is geen land ter wereld dat zo veel geld besteedt aan zo'n een militair apparaat dat zo weinig oorlogen wint.
quote:SANTA MONICA, California — Dilbert cartoonist Scott Adams looks thoughtful in in the lobby of a beachfront hotel on a sunny Thursday afternoon as he tells me that the phrase “jobs not mobs,” which he suggested on Twitter six days before, would be catchy — though he adds that Republicans had not yet used it.
[...]
Literally minutes later, President Donald Trump tells a rally in Montana: “Democrats produce mobs. Republicans produce jobs.” The president tweets soon afterwards: “#JobsNotMobs.”
#JobsNotMobs, weer een mega sterke one liner.twitter:
Vrij schandalig weer. Alsof de politieke tegenstander een mob zou zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:46 schreef Nintex het volgende:
Zou Scott Adams het script schrijven?
[..]#JobsNotMobs, weer een mega sterke one liner.twitter:
We zullen het nooit eens worden. Ja, ik had het stuk gelezen, maar ik lees zoiets blijkbaar op een andere manier. Wat ik vooral lees is hoe veel borden er wel niet voor Beto zijn (let wel, maar 1 (EEN!) bord voor Ted Cruz), wat voor een geweldenaar het wel niet is, die Beto, hoe populair hij wel niet is, wat voor een speeches hij wel niet kan houden, terwijl Ted Cruz er niets van bakt. Ted Achterbaks Cruz, blah blah blah.quote:
Je leest anders nergens dat Verhagen schrijft dat Beto een zekerheidje is zoals jij het nu probeert te spinnen, dus is vraag me af waar je dat nu in dat artikel precies leest want in deze reactie maak je dat ook weer eens niet duidelijk. Prima dat je het niet eens bent met de strekking van dat artikel maar verder dan je persoonlijke afkeer van de democraten aantonen kom je ook weer eens niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We zullen het nooit eens worden. Ja, ik had het stuk gelezen, maar ik lees zoiets blijkbaar op een andere manier. Wat ik vooral lees is hoe veel borden er wel niet voor Beto zijn (let wel, maar 1 (EEN!) bord voor Ted Cruz), wat voor een geweldenaar het wel niet is, die Beto, hoe populair hij wel niet is, wat voor een speeches hij wel niet kan houden, terwijl Ted Cruz er niets van bakt. Ted Achterbaks Cruz, blah blah blah.
En al die Democraten in Texas die uit arremoede uit blue states gevlucht zijn, omdat ze daar geen baan meer konden krijgen, om dan naar Texas te gaan om daar om dezelfde desastreuze maatregelen te vragen waardoor ze hun banen in hun blue state zijn kwijtgeraakt.
Het is me wat.
We zullen het sowieso nooit eens worden, maar ik vind dat je er wel een heel curieuze lezing van een dergelijk artikel op nahoudt. Je lijkt er heel selectief zaken uit te pakken waar je je vervolgens over opwindt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We zullen het nooit eens worden. Ja, ik had het stuk gelezen, maar ik lees zoiets blijkbaar op een andere manier. Wat ik vooral lees is hoe veel borden er wel niet voor Beto zijn (let wel, maar 1 (EEN!) bord voor Ted Cruz), wat voor een geweldenaar het wel niet is, die Beto, hoe populair hij wel niet is, wat voor een speeches hij wel niet kan houden, terwijl Ted Cruz er niets van bakt. Ted Achterbaks Cruz, blah blah blah.
En al die Democraten in Texas die uit arremoede uit blue states gevlucht zijn, omdat ze daar geen baan meer konden krijgen, om dan naar Texas te gaan om daar om dezelfde desastreuze maatregelen te vragen waardoor ze hun banen in hun blue state zijn kwijtgeraakt.
Het is me wat.
Zoals ik al eerder schreef, voor wie zou Verhagen zijn? Het is een hosannastuk over Beto, en ik vraag me af waar dat op gestoeld is. En wat men daar mee wil bereiken. We hebben het al zo vaak gezien. Sanders de geweldenaar, Hillary die niet kan verliezen. En dan toch iedere keer weer raar kijken als die gekke Amerikanen daar geen boodschap aan hebben.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je leest anders nergens dat Verhagen schrijft dat Beto een zekerheidje is zoals jij het nu probeert te spinnen, dus is vraag me af waar je dat nu in dat artikel precies leest want in deze reactie maak je dat ook weer eens niet duidelijk. Prima dat je het niet eens bent met de strekking van dat artikel maar verder dan je persoonlijke afkeer van de democraten aantonen kom je ook weer eens niet.
Ted Cruz achterbaks e.d. noemen is trouwens meer een Trump dingetje toch?
Ze hebben de criteria in 2017 blijkbaar aangepast, voordien viel er alvast wat aan te merken. Ik bekeek de resultaten van 2016 voor Stroke Sudden Death Rate ( https://healthpowerhouse.(...)fA%20July%20-16.xlsx )quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
In die zin lijkt de ACA toch ook op wat we hier in Nederland hebben of ben ik nou gek? Vast wel wat op aan te merken, maar we staan al jaren aan kop in de https://en.m.wikipedia.org/wiki/Euro_health_consumer_index (waar op zich ook weer eea op aan te merken is).
Hoe is dit een antwoord op de gestelde vraag en wat maakt het uit voor wie Verhagen is?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef, voor wie zou Verhagen zijn? Het is een hosannastuk over Beto, en ik vraag me af waar dat op gestoeld is. En wat men daar mee wil bereiken. We hebben het al zo vaak gezien. Sanders de geweldenaar, Hillary die niet kan verliezen. En dan toch iedere keer weer raar kijken als die gekke Amerikanen daar geen boodschap aan hebben.
O'Rourke zit al in het huis van afgevaardigden voor Texas en voert al vrij lang campagne, vanaf maart 2017. Dat jij er hier in Nederland pas veel later iets van hoort doet daar weinig aan af.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:38 schreef Nintex het volgende:
Beto gaat niet winnen van Cruz. De campagne is te kort geweest.
Bij dit soort upsets heb je tijd nodig. Trump deed er afgezien van zijn eerdere stunts +/- 2 jaar over.
Misschien dat Beto de 'paarse' trend in Texas voortzet en de Democrats weer dichterbij de winst komen, maar winnen gaat hij niet.
quote:Iconic Dodge City moves its only polling place outside town
WICHITA, KAN.
Access to the ballot box in November will be more difficult for some people in Dodge City, where Hispanics now make up 60 percent of its population and have remade an iconic Wild West town that once was the destination of cowboys and buffalo hunters who frequented the Long Branch Saloon.
At a time when many rural towns are slowly dying, the arrival of two massive meatpacking plants boosted Dodge City’s economy and transformed its demographics as immigrants from Mexico and other countries flooded in to fill those jobs.
But the city located 160 miles (257 kilometers) west of Wichita has only one polling site for its 27,000 residents. Since 2002, the lone site was at the civic center just blocks from the local country club — in the wealthy, white part of town. For this November’s election, local officials have moved it outside the city limits to a facility more than a mile from the nearest bus stop, citing road construction that blocked the previous site.
“It is shocking that we only have one polling place, but that is only kind of scratching the surface of the problem,” said Johnny Dunlap, chairman of the Ford County Democratic Party. “On top of that, not only is it irrational and ridiculous that we have only one polling place, but Dodge City is one of the few minority majority cities in the state.”
A Democratic Party database compiled from state voter data shows Hispanic turnout during non-presidential elections is just 17 percent compared to 61 percent turnout for white voters in Ford County in 2014.
Dodge City’s turnout is below the national turnout rate of 27 percent among Latino eligible voters in 2014, which in itself was a record low that year for the country, according to the Pew Research Center .Niet alleen maar 1 polling place op 27.000 inwoners, wat naar Nederlandse begrippen volstrekt onbegrijpelijk zou zijn - gemiddeld zitten we op 1 bureau per 1441 kiezers (Bron) - maar dan ook nog eens buiten de stad een mijl van de dichstbijzijndste busstation en uiteraard volstrekt toevallig net waar een relatief grote hoeveelheid minorities wonen in die staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt me een volstrekt onwerkbaar idee. Het ziekenfonds in Nederland en de NHS in de UK zijn daar light-varianten van, die bepaald niet goed werk(t)en.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:57 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zou voor een stelsel pleiten waarbij de allerarmsten verzekerd zijn van basiszorg, waarbij de middenklasse zich kan verzekeren en wordt gesubsidieerd, en waarbij de upper class zelf de rekeningen betaalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |