abonnement Unibet Coolblue
pi_182183494
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2018 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182183500
Ik bedoelde natuurlijk beter als. Excuus.
pi_182186181
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou weet k niet, ik was voor beiden goed getraind en met de voorspellers klopt het ook redelijk. Mijn trainings maatje ook, 1.27 op de hele en 3.04 op de halve, en dat laatste was nog veel sneller geweest als ze in Berlijn niet kramp had gekregen de laatste kilometers en een paar keer stil had moeten staan om te rekken. En ik ken nog een meisje met 1.36 op de hele en 3.08 op de halve. Oké die halve kan natuurlijk serieus sneller maar ook op de 10 loopt ze net als ik net rond de 40. Vrouwen zijn sowieso relatief beter hoe langer de afstand wordt, misschien is dat het.
Mjah, maar als ze kramp kreeg ed was het tempo dan niet te hoog? (Of is het echt puur km's aan trainingsomvang). Zoals ik eerder postte, ik had een HM tijd van 1:23:21 en liep de M in 3:02:58 maar tm km 36 zat ik nog op het schema voor 2:56... Maar ook die laatste 5-7 km kramp op allerlei plekken waarvan ik niet eens wist dat het kon waardoor het als een plumpudding in elkaar zakte.

Maar dat geeft voor mij meer aan dat mijn tempo toch eigenlijk iets te hoog was (was uiteraard idd iets te hard van start gegaan en eigenlijk te weinig afgeremd) en dus als ik het tempo terug had moeten nemen mijn eindtijd ook weer aangepast had moeten worden :) Waarschijnlijk minder verval gehad, dat dan weer wel...

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:47 schreef Zwabberhark het volgende:
We deden eergisteren 15x 1 minuut op wat hoger tempo. Nu vergelijk ik de logjes van enkele clubgenoten met een optische hartslagmeter en ondanks dat ik al wist dat oHSM niet geschikt is voor intervallen valt het me alsnog ontzettend tegen. Ik hoop dat ze dat ooit weten te tackelen. Ik ben ook benieuwd waardoor het komt. Is het meetinterval te klein, of is de pols domweg te ver van het hart af?
Volgens mij is het probleem vooral dat meten op die plek heel veel uitdagingen met zich meebrengt. Het is heel gevoelig voor allerlei variaties (cadence lock was dus een probleem, temperatuurverschillend, huid en tatouages kunnen van invloed zijn, etc) en dan idd ook nog eens verder van het hard waardoor het iets langer duurt voor veranderingen 'daar zijn'... Maar volgens mij wordt er ook een grotere buffer genomen voor de berekeningen waardoor het nog lastiger wordt.

Ik merk bij mezelf vooral dat het best goed KAN werken, heb een aantal intervallen gehad waar de OHR het echt prima deed maar het ook echt compleet crap kan werken... Net als wedstrijden, soms pikt hij het goed op en soms blijf ik hele stukken van mijn 5k of 10k op een hartslag van 140 hangen. Niet helemaal zoals de werkelijkheid dan is :)

Sinds niet al te lang loop ik nu dus ook regelmatiger met een hartslagband (ook vanwege nog meer statistiekjes, jee!) en daar is het gewoon eigenlijk altijd accuraat en snel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:24 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik bedoelde natuurlijk beter als. Excuus.
Neeee! Beter he!
pi_182191353
Wat vinden jullie van de nieuwe Polar Vantage M / V ?
pi_182193098
Zezien er goed uit, eris goed naar de concurrentie gekeken. Er ontbreekt alleen nog navigatie bij het duurdere model.
pi_182193855
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:21 schreef Skweezer het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe Polar Vantage M / V ?
Ik vind ze vrij prijzig voor hun specs, of ligt dat aan mij?
pi_182195966
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:35 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Ik vind ze vrij prijzig voor hun specs, of ligt dat aan mij?
helaas zijn alle sporthorloges vrij prijzig. Ik had een polar m400 en die deed alles wat ik nodig had, was ook niet stuk te krijgen. Nu een garmin die veel duurder is en ook dagelijks gedragen wordt, maar wel binnen 3 weken stuk was :(

Volgende week trouwens de singelloop! Erg veel zin in.
Terugkijkend op de Damloop mis ik het nu al..
pi_182199207
Dat heb ik weer hoor...BQ is voor iedereen vanaf dit jaar 5 minuten sneller. Ik moet dus ineens 3:05 in plaats van 3:10 lopen voor BQ :'( . En waarschijnlijk sneller dan 3:03 om echt toegelaten te worden.
  zaterdag 29 september 2018 @ 08:25:49 #9
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182199464
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:33 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

helaas zijn alle sporthorloges vrij prijzig. Ik had een polar m400 en die deed alles wat ik nodig had, was ook niet stuk te krijgen. Nu een garmin die veel duurder is en ook dagelijks gedragen wordt, maar wel binnen 3 weken stuk was :(

Volgende week trouwens de singelloop! Erg veel zin in.
Terugkijkend op de Damloop mis ik het nu al..
Zag in de PostNL app dat ik vandaag mijn startnummer krijg voor de Singelloop *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182199502
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 07:54 schreef Devv het volgende:
Dat heb ik weer hoor...BQ is voor iedereen vanaf dit jaar 5 minuten sneller. Ik moet dus ineens 3:05 in plaats van 3:10 lopen voor BQ :'( . En waarschijnlijk sneller dan 3:03 om echt toegelaten te worden.
Zoals ik het lees was je in 2018 ook al kansloos met 3:10 en maakte je pas kans vanaf 3:05 ongeveer.In 2020 zou ik in een andere leeftijdscategorie vallen, dan is het nog steeds waarschijnlijk niet te doen voor mij.
pi_182200403
Het eventuele voordeel kan zijn dat de grens voor 2020 relatief gezien minder streng zal zijn dan dit jaar het geval was (minder dan 5 minuten onder BQ). Je moet ook een beetje geluk hebben. Er zijn volgens mij ook jaren geweest waarin je met minder dan 3 minuten onder BQ toegelaten werd. En op zich vind ik het niet verkeerd dat de grens steeds strenger wordt. Ik hoop alleen dat ze de grens niet binnen 3 jaar weer verleggen, want dan is het voor mij weer 3:10 :+ .
  Forum Admin zaterdag 29 september 2018 @ 10:18:13 #12
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_182201085
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 07:54 schreef Devv het volgende:
Dat heb ik weer hoor...BQ is voor iedereen vanaf dit jaar 5 minuten sneller. Ik moet dus ineens 3:05 in plaats van 3:10 lopen voor BQ :'( . En waarschijnlijk sneller dan 3:03 om echt toegelaten te worden.
Blegh. Kan ik nog beter mijn best gaan doen in Rotterdam.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_182201306
Jammer, moet ik straks alsnog veel harder lopen voor een BQ.
Toelating is dan nog eens een ander verhaal....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182201428
Uit dat artikel waar LT naar verwees (over die 100 km loopster):
"Met collega’s zijn we toen op een bepaald moment gaan trainen voor een halve marathon. Die liep ik ineens in één uur en 45 seconden, terwijl ze zeiden dat ik niet onder de twee uur zou komen."

Dat is gewoon een dik wereldrecord! _O_
Of een falende journalist...
pi_182202350
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 08:25 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zag in de PostNL app dat ik vandaag mijn startnummer krijg voor de Singelloop *O*
Voor mij komt vandaag het nummer van de 4 mijl van Groningen :)
pi_182202825
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:39 schreef McTwente het volgende:
Uit dat artikel waar LT naar verwees (over die 100 km loopster):
"Met collega’s zijn we toen op een bepaald moment gaan trainen voor een halve marathon. Die liep ik ineens in één uur en 45 seconden, terwijl ze zeiden dat ik niet onder de twee uur zou komen."

Dat is gewoon een dik wereldrecord! _O_
Of een falende journalist...
Maar ook weer een gevalletje typisch niet weten wat je kan. Meestal maak ik het tegenovergestelde mee. Ben je van plan een wedstrijdje of gewoon een gezelligheidsloopje te doen. Dan vraag je hoe hard ze meestal lopen. Ah mooi prima tempo dat trek ik ook wel. Vervolgens ga je met dat tempo weg en kunnen ze het vervolgens niet bijhouden of erg moeizaam.
pi_182205865
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 07:54 schreef Devv het volgende:
Dat heb ik weer hoor...BQ is voor iedereen vanaf dit jaar 5 minuten sneller. Ik moet dus ineens 3:05 in plaats van 3:10 lopen voor BQ :'( . En waarschijnlijk sneller dan 3:03 om echt toegelaten te worden.
Dat laatste denk ik niet aangezien de strengere norm zal betekenen dat ook minder mensen hem halen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182205892
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:15 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Mjah, maar als ze kramp kreeg ed was het tempo dan niet te hoog? (Of is het echt puur km's aan trainingsomvang). Zoals ik eerder postte, ik had een HM tijd van 1:23:21 en liep de M in 3:02:58 maar tm km 36 zat ik nog op het schema voor 2:56... Maar ook die laatste 5-7 km kramp op allerlei plekken waarvan ik niet eens wist dat het kon waardoor het als een plumpudding in elkaar zakte.

Maar dat geeft voor mij meer aan dat mijn tempo toch eigenlijk iets te hoog was (was uiteraard idd iets te hard van start gegaan en eigenlijk te weinig afgeremd) en dus als ik het tempo terug had moeten nemen mijn eindtijd ook weer aangepast had moeten worden :) Waarschijnlijk minder verval gehad, dat dan weer wel...

[..]

Volgens mij is het probleem vooral dat meten op die plek heel veel uitdagingen met zich meebrengt. Het is heel gevoelig voor allerlei variaties (cadence lock was dus een probleem, temperatuurverschillend, huid en tatouages kunnen van invloed zijn, etc) en dan idd ook nog eens verder van het hard waardoor het iets langer duurt voor veranderingen 'daar zijn'... Maar volgens mij wordt er ook een grotere buffer genomen voor de berekeningen waardoor het nog lastiger wordt.

Ik merk bij mezelf vooral dat het best goed KAN werken, heb een aantal intervallen gehad waar de OHR het echt prima deed maar het ook echt compleet crap kan werken... Net als wedstrijden, soms pikt hij het goed op en soms blijf ik hele stukken van mijn 5k of 10k op een hartslag van 140 hangen. Niet helemaal zoals de werkelijkheid dan is :)

Sinds niet al te lang loop ik nu dus ook regelmatiger met een hartslagband (ook vanwege nog meer statistiekjes, jee!) en daar is het gewoon eigenlijk altijd accuraat en snel.

[..]

Neeee! Beter he!
Weet niet, kan ook gewoon pech zijn na een scheve stap of zo. Ze had het heel specifiek in één spier aan één kant en elke keer als ze weer even gerekt had kon ze weer een kilometer in 4.00 rennen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182218173
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 08:25 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zag in de PostNL app dat ik vandaag mijn startnummer krijg voor de Singelloop *O*
Binnen! :)
  zondag 30 september 2018 @ 09:01:50 #20
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182220568
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 01:09 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Binnen! :)
Zin an!! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 30 september 2018 @ 09:19:55 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_182220791
Iemand hier ervaring met springschenen? Ik ben beginnend hardloper en dacht leuk een HIIT training te doen op de stoep (harde ondergrond): not. Nu dus pijnlijke schenen :( Kan ik nu gewoon verder met opbouwen of is het niet voor mij?^
pi_182221085
Iemand zich nog ingeschreven voor Meijendel?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator zondag 30 september 2018 @ 09:56:00 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_182221364
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 09:19 schreef Mishu het volgende:
Iemand hier ervaring met springschenen? Ik ben beginnend hardloper en dacht leuk een HIIT training te doen op de stoep (harde ondergrond): not. Nu dus pijnlijke schenen :( Kan ik nu gewoon verder met opbouwen of is het niet voor mij?^
Lastig. Ik zou sowieso even wachten met weer gaan rennen tot je schenen niet meer pijnlijk zijn.

Als beginnend hardloper is het sowieso minder verstandig om iets heel belastends ernaast te doen, wat je benen betreft. Die moeten al wennen aan de belasting van het hardlopen, en dan is extra beentraining ernaast wellicht wat heftig.

Google eens op shin splints, is dat wat je nu voelt?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_182221501
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 09:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Iemand zich nog ingeschreven voor Meijendel?
(nog) niet, lijkt me wel erg gaaf. Vind 8u wel erg vroeg in 't weekend :@. Wel fantastische omgeving trouwens :)

quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 09:19 schreef Mishu het volgende:
Iemand hier ervaring met springschenen? Ik ben beginnend hardloper en dacht leuk een HIIT training te doen op de stoep (harde ondergrond): not. Nu dus pijnlijke schenen :( Kan ik nu gewoon verder met opbouwen of is het niet voor mij?^
Klinkt idd als shin splints.
Dat is heel vervelend.
Waarschijnlijk zit de pijn als je boven je enkels drukt? Als 't erger wordt gaat de pijn steeds hoger zitten.

Wat helpt (bij mij) is die oefening niet meer doen :P en op je voorvoet landen + kortere pas lengte als het ook tijdens het lopen voorkomt. Maar eerst rust tot de pijn helemaal weg is. Al liep ik wel vaak door de pijn heen. (wat in mijn geval het niet erger maakte en nu is het over :))

quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 09:01 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zin an!! *O*
*O*

[ Bericht 14% gewijzigd door Sport_Life op 30-09-2018 10:15:17 ]
pi_182221792
Echt shin splints zijn best zeldzaam hoor. Shin splints is de hardloopversie van 'Doctor google sais you die'
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zondag 30 september 2018 @ 10:37:26 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_182222017
En toch kan het schelen als je beginnende scheenbeenpijn op tijd serieus neemt. Want dat ontwikkelt zich meestal wel naar shin splints toe, en daarmee ben je langer van huis (been there, done that).

Als beginnende hardlopen HIIT oefeningen op je benen loslaten is daarbij ook niet een heel strak plan. Ik zou me dan eerder focussen op je core.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_182222528
quote:
99s.gif Op zondag 30 september 2018 10:24 schreef mosselmossel het volgende:
Echt shin splints zijn best zeldzaam hoor. Shin splints is de hardloopversie van 'Doctor google sais you die'
Ik kan alleen voor mezelf spreken uiteraard. Maar mijn klachten kwamen overeen met Shin splints en het is over gegaan toen ik mijn looptechniek ging aanpassen, wat ook wordt geadivsserd bij Shin splints. Wel of niet is niet heel relevant als de methode om ervan af te komen uiteindelijk hetzelfde is :).

Ben het wel met je eens dat het vrij lastig en in sommige gevallen gevaarlijk is om op een forum een diagnose te geven, wil je het zeker weten moet je naar je huisarts gaan.
pi_182229495
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 09:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Iemand zich nog ingeschreven voor Meijendel?
Nee, ik heb 'm definitief laten schieten. Zat ook vol na een paar uur, zoals verwacht.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:15 schreef m0ridin het volgende:

Volgens mij is het probleem vooral dat meten op die plek heel veel uitdagingen met zich meebrengt. Het is heel gevoelig voor allerlei variaties (cadence lock was dus een probleem, temperatuurverschillend, huid en tatouages kunnen van invloed zijn, etc) en dan idd ook nog eens verder van het hard waardoor het iets langer duurt voor veranderingen 'daar zijn'... Maar volgens mij wordt er ook een grotere buffer genomen voor de berekeningen waardoor het nog lastiger wordt.

Ik merk bij mezelf vooral dat het best goed KAN werken, heb een aantal intervallen gehad waar de OHR het echt prima deed maar het ook echt compleet crap kan werken... Net als wedstrijden, soms pikt hij het goed op en soms blijf ik hele stukken van mijn 5k of 10k op een hartslag van 140 hangen. Niet helemaal zoals de werkelijkheid dan is :)

Sinds niet al te lang loop ik nu dus ook regelmatiger met een hartslagband (ook vanwege nog meer statistiekjes, jee!) en daar is het gewoon eigenlijk altijd accuraat en snel.
De techniek die gebruikt wordt heet photoplethysmography en nu ik er wat over gelezen heb is mij wel duidelijk dat oHR eigenlijk vrij zinloos is om serieus mee te trainen. Het is een gimmick, meer niet. Onder ideale omstandigheden kan het redelijk in de buurt komen van de werkelijke hartslag:

1) Het moet niet te koud zijn, want onder warme omstandigheden wordt meer bloed naar je pols gestuurd om te koelen (effectiever dan zweten)
2) Je moet heel wit zijn (ik voldoe, jeej)
3) Geen tatoeages, dit verstoort het licht (idem)
4) Horloge niet te los om te pols, want anders te veel beweging die interfereert (de zgn cadance lock), lichte horloges hebben hier minder snel last van, maar de Fenixen zijn te zwaar. Bovendien kan er dan daglicht bijkomen die de meting verstoort
5) Horloge ook niet te strak, want dan wordt het bloed uit het meetgebied geduwd
6) Loop op een gelijkmatig tempo. Metingen tijdens intervallen zullen nauwelijks in de buurt komen van de werkelijke hartslag.

Deze techniek is een leuke benadering en vooral erg gemakkelijk om geen band te hoeven dragen. Maar je kunt net zo goed niks meten en de hartslag laten gokken aan de hand van je tempo.
  zondag 30 september 2018 @ 16:20:23 #29
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182230706
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 10:03 schreef Sport_Life het volgende:
*O*
Wat is je streeftijd? :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182230944
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 01:09 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Binnen! :)
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 09:01 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zin an!! *O*
Jaaa. Hier ook. Ik voel me alleen een enorme langzame kneus want ze hebben mij in startwave 4 gezet. Zo langzaam ben ik toch ook weer niet? Maarja, vergeleken met de top wel. :').
Zin in!
  zondag 30 september 2018 @ 16:31:55 #31
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182231178
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 16:25 schreef Crientj het volgende:

[..]

[..]

Jaaa. Hier ook. Ik voel me alleen een enorme langzame kneus want ze hebben mij in startwave 4 gezet. Zo langzaam ben ik toch ook weer niet? Maarja, vergeleken met de top wel. :').
Zin in!
Ik zit in startwave 2 :') was misschien iets te ambitieus toen ik me een half jaar geleden inschreef _O- Maar wat is jouw streeftijd?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182231680
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 16:31 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik zit in startwave 2 :') was misschien iets te ambitieus toen ik me een half jaar geleden inschreef _O- Maar wat is jouw streeftijd?
1u 5m heb ik geloof ik opgegeven. Liefste zou ik binnen 1 uur finishen, maar ik loop al twee weken rond met een naar hoestje. Iets te optimistisch.
pi_182231804
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 16:20 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat is je streeftijd? :)
38:59 (pr) òf 42:20 :D (marathon training en genieten van de loop).

Die van jullie?
  zondag 30 september 2018 @ 16:54:41 #34
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182231917
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 16:46 schreef Crientj het volgende:

[..]

1u 5m heb ik geloof ik opgegeven. Liefste zou ik binnen 1 uur finishen, maar ik loop al twee weken rond met een naar hoestje. Iets te optimistisch.
Mooie tijd :Y en je kunt altijd kijken hoe het gaat tijdens het lopen

quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 16:50 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

38:59 (pr) òf 42:20 :D (marathon training en genieten van de loop).

Die van jullie?
Nu voel ik me langzaam :P Heb 50 minuten opgegeven, maar denk dat 53-54 realistischer is. Wil iig < 55 minuten
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182232072
Ach meedoen is belangrijker dan winnen :D
pi_182232192
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:00 schreef Sport_Life het volgende:
Ach meedoen is belangrijker dan winnen :D
Haha ja.

En niet flauwvallen na je eindsprint naar de finish. *O*
  zondag 30 september 2018 @ 17:09:17 #37
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182232336
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:00 schreef Sport_Life het volgende:
Ach meedoen is belangrijker dan winnen :D
Alleen verliezers zeggen dat :7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182232823
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:48 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Nee, ik heb 'm definitief laten schieten. Zat ook vol na een paar uur, zoals verwacht.

[..]

De techniek die gebruikt wordt heet photoplethysmography en nu ik er wat over gelezen heb is mij wel duidelijk dat oHR eigenlijk vrij zinloos is om serieus mee te trainen. Het is een gimmick, meer niet. Onder ideale omstandigheden kan het redelijk in de buurt komen van de werkelijke hartslag:

1) Het moet niet te koud zijn, want onder warme omstandigheden wordt meer bloed naar je pols gestuurd om te koelen (effectiever dan zweten)
2) Je moet heel wit zijn (ik voldoe, jeej)
3) Geen tatoeages, dit verstoort het licht (idem)
4) Horloge niet te los om te pols, want anders te veel beweging die interfereert (de zgn cadance lock), lichte horloges hebben hier minder snel last van, maar de Fenixen zijn te zwaar. Bovendien kan er dan daglicht bijkomen die de meting verstoort
5) Horloge ook niet te strak, want dan wordt het bloed uit het meetgebied geduwd
6) Loop op een gelijkmatig tempo. Metingen tijdens intervallen zullen nauwelijks in de buurt komen van de werkelijke hartslag.

Deze techniek is een leuke benadering en vooral erg gemakkelijk om geen band te hoeven dragen. Maar je kunt net zo goed niks meten en de hartslag laten gokken aan de hand van je tempo.
Ik ben wel benieuwd wat de nieuwe Polars kunnen qua ohr. Ze claimen zelf wel heel realistisch dat de gebruikte techniek "the next best thing" na een hartslagband is. Er worden o.a. meer en andere lampjes gebruikt.

En trouwens, ik ben de laatste paar weken ook nogal ontevreden over mijn borstband, de waarden schieten soms alle kanten op, waar het eerst op een enkele misser na best goed was.
pi_182232845
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:09 schreef Maraca het volgende:

[..]

Alleen verliezers zeggen dat :7
:+
pi_182237131
Even een wedstrijdverslagje tussendoor.

Vandaag was de 30 van Almere. Dat blijkt nog best wel een aardige loop te zijn. Alleen het deel van het parcours rond start/finish is wat je van Almere verwacht: bedrijventerrein in ontwikkeling en foeilelijke nieuwbouwbuurt in aanbouw tussen kunstmatige duintjes.

De rest van het parcours is groen en leuk, langs strandjes, aan de voet van de dijk en door bosjes. En dan al weer naar dat bedrijventerrein, want ik liep 3 rondjes.

Het lopen ging best aardig. Rustig vertrokken, eerste tien km ging net boven een uur. Tweede rondje was al lastiger, derde rondje ging helemaal zwaar, ook omdat de zon behoorlijk begon te branden. Toch ben ik door blijven lopen, en ik kon dus verschillende wandelaars inhalen. Eindtijd 3:11, een PR op de 30.

Leuke loop, kan ik aanraden als voorbereiding op een najaarsmarathon!
pi_182238736
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 19:46 schreef pijll het volgende:
Even een wedstrijdverslagje tussendoor.

Vandaag was de 30 van Almere. Dat blijkt nog best wel een aardige loop te zijn. Alleen het deel van het parcours rond start/finish is wat je van Almere verwacht: bedrijventerrein in ontwikkeling en foeilelijke nieuwbouwbuurt in aanbouw tussen kunstmatige duintjes.

De rest van het parcours is groen en leuk, langs strandjes, aan de voet van de dijk en door bosjes. En dan al weer naar dat bedrijventerrein, want ik liep 3 rondjes.

Het lopen ging best aardig. Rustig vertrokken, eerste tien km ging net boven een uur. Tweede rondje was al lastiger, derde rondje ging helemaal zwaar, ook omdat de zon behoorlijk begon te branden. Toch ben ik door blijven lopen, en ik kon dus verschillende wandelaars inhalen. Eindtijd 3:11, een PR op de 30.

Leuke loop, kan ik aanraden als voorbereiding op een najaarsmarathon!
Je loopt daar toch rondjes van 10 KM?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit, eerst alles lezen dan reageren.

Gefeliciteerd met je pr!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 30-09-2018 21:24:45 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182241657
Wilde hier ook voor een PR gaan op de singelloop, streeftijd 36:30 maar ben ingedeeld in wave 5 (ingeschreven via werk, blijkbaar iets niet goedgegaan) :/

Op de site staat dat naar een 'hoger' startvak nooit kan, andersom wel. Via het contactformulier kreeg ik als antwoord dat ik 'in principe bij de start-nummer tent een sticker voor een andere wave kan krijgen'...

Mensen hier ervaring hiermee?

Heb me toch sowieso ook maar particulier nog een keer ingeschreven, wil namelijk echt niet achteraan gaan starten... Dus onder het motto 'spreid je winstkansen'
pi_182242547
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 17:22 schreef indepoeier het volgende:

En trouwens, ik ben de laatste paar weken ook nogal ontevreden over mijn borstband, de waarden schieten soms alle kanten op, waar het eerst op een enkele misser na best goed was.
Batterij vervangen en/of schoonmaken.
pi_182242580
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:51 schreef m0ridin het volgende:
Wilde hier ook voor een PR gaan op de singelloop, streeftijd 36:30 maar ben ingedeeld in wave 5 (ingeschreven via werk, blijkbaar iets niet goedgegaan) :/

Op de site staat dat naar een 'hoger' startvak nooit kan, andersom wel. Via het contactformulier kreeg ik als antwoord dat ik 'in principe bij de start-nummer tent een sticker voor een andere wave kan krijgen'...

Mensen hier ervaring hiermee?

Heb me toch sowieso ook maar particulier nog een keer ingeschreven, wil namelijk echt niet achteraan gaan starten... Dus onder het motto 'spreid je winstkansen'
Bij de CPC is het me wel eens gelukt ja met zo'n sticker. Gewoon de mail die dit zegt uitprinten en op tijd gaan, dan lukt het vast!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182243062
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:51 schreef m0ridin het volgende:
Wilde hier ook voor een PR gaan op de singelloop, streeftijd 36:30 maar ben ingedeeld in wave 5 (ingeschreven via werk, blijkbaar iets niet goedgegaan) :/

Op de site staat dat naar een 'hoger' startvak nooit kan, andersom wel. Via het contactformulier kreeg ik als antwoord dat ik 'in principe bij de start-nummer tent een sticker voor een andere wave kan krijgen'...

Mensen hier ervaring hiermee?

Heb me toch sowieso ook maar particulier nog een keer ingeschreven, wil namelijk echt niet achteraan gaan starten... Dus onder het motto 'spreid je winstkansen'
Bij de Damloop ben ik met de menigte het tweede vak ingegaan. Zou pas om 15u starten, maar was er per ongeluk al om 10u :D (1e keer damloop).
pi_182243218
Mailtje printen en meenemen is wel een goede inderdaad, zal daar aan denken (leuk om wel op de inschrijving van mn werk te kunnen lopen, maar zo niet dan niet)...

En tja, ik ben altijd te netjes met dat soort dingen ;) De keren dat ik het probeerde werd ik er ook altijd bij tegengehouden...

Ach, we gaan het zien. Toch ook maar voor de Maliebaanloop ingeschreven trouwens, Dan in november de zevenheuvelenloop en heeeeel misschien de Pisa HM in december (maar die laatste is wel een groot twijfelgeval).
pi_182243445
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 22:59 schreef m0ridin het volgende:
Mailtje printen en meenemen is wel een goede inderdaad, zal daar aan denken (leuk om wel op de inschrijving van mn werk te kunnen lopen, maar zo niet dan niet)...

En tja, ik ben altijd te netjes met dat soort dingen ;) De keren dat ik het probeerde werd ik er ook altijd bij tegengehouden...

Ach, we gaan het zien. Toch ook maar voor de Maliebaanloop ingeschreven trouwens, Dan in november de zevenheuvelenloop en heeeeel misschien de Pisa HM in december (maar die laatste is wel een groot twijfelgeval).
Normaal doe ik het ook niet, maar het alternatief was 5 uur wachten. Ik had het eerst netjes gevraagd en toestemming gekregen, maar toen ik me had omgekleed was die vrijwilliger die me erdoor zou laten ineens nergens meer te bekennen..

Pisa HM ? Klinkt leuk!
  maandag 1 oktober 2018 @ 09:38:23 #48
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182247803
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 19:46 schreef pijll het volgende:
Even een wedstrijdverslagje tussendoor.

Vandaag was de 30 van Almere. Dat blijkt nog best wel een aardige loop te zijn. Alleen het deel van het parcours rond start/finish is wat je van Almere verwacht: bedrijventerrein in ontwikkeling en foeilelijke nieuwbouwbuurt in aanbouw tussen kunstmatige duintjes.

De rest van het parcours is groen en leuk, langs strandjes, aan de voet van de dijk en door bosjes. En dan al weer naar dat bedrijventerrein, want ik liep 3 rondjes.

Het lopen ging best aardig. Rustig vertrokken, eerste tien km ging net boven een uur. Tweede rondje was al lastiger, derde rondje ging helemaal zwaar, ook omdat de zon behoorlijk begon te branden. Toch ben ik door blijven lopen, en ik kon dus verschillende wandelaars inhalen. Eindtijd 3:11, een PR op de 30.

Leuke loop, kan ik aanraden als voorbereiding op een najaarsmarathon!
Waarom nou weer rondjes in Almere? Het is groot genoeg om een 30km rondje te maken :? En feli met je PR! *O*

Las trouwens dat er al 5000+ inschrijvingen zijn voor de marathon afstand in Rotterdam :o gaat rap
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182248489
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:38 schreef Maraca het volgende:

[..]

Waarom nou weer rondjes in Almere? Het is groot genoeg om een 30km rondje te maken :?
Scheelt natuurlijk nogal wat wegen afsluiten
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:34:21 #50
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182248501
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Scheelt natuurlijk nogal wat wegen afsluiten
Eens, maar het is niet wekelijks ofzo :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182248759
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Scheelt natuurlijk nogal wat wegen afsluiten
Dit. Ik heb liever ook geen rondjes, maar het heeft wel voordelen. Er waren voldoende vrijwilligers om iedere kruising te bewaken en de auto's tegen te houden, er waren drie verzorgingsposten, en je liep ook tijdens het laatste rondje niet alleen.
pi_182249945
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

Eens, maar het is niet wekelijks ofzo :P
Wegen afsluiten kost vaak aardig wat geld ;)
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:59:16 #53
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182251443
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:50 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Wegen afsluiten kost vaak aardig wat geld ;)
Dan blijft mijn punt staan :+

Net even tussen de buien door gelopen. PR op de 5km én de 10km *O* Merk dat ik steeds sneller durf te lopen.

En het is weer de tijd van het jaar dat iedereen in dikke jassen rondloopt en jij als hardloper in korte broek en t-shirt O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182251767
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:59 schreef Maraca het volgende:
En het is weer de tijd van het jaar dat iedereen in dikke jassen rondloopt en jij als hardloper in korte broek en t-shirt O+
Ja, ik zag de verwachting voor zaterdag. Dan heb ik de Kustmarathon. 18 graden (voelt als 16) beetje regen, windkracht 4 tegen. Lekker in een hempie dus. :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182253664
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:59 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dan blijft mijn punt staan :+

Net even tussen de buien door gelopen. PR op de 5km én de 10km *O* Merk dat ik steeds sneller durf te lopen.

En het is weer de tijd van het jaar dat iedereen in dikke jassen rondloopt en jij als hardloper in korte broek en t-shirt O+
Daar ken ik Almere dan te weinig voor :P

Klinkt goed! Fijn gevoel he? Krijg vanmiddag een circuit schema uitgelegd in mijn sportschool, opgezet om mijn fysiek te ontwikkelen in de richting van het langere loopwerk. Ben benieuwd, de instructeur was enthousiast door een afwijkende vraag in vergelijk met de standaard sportschoolvragen. Al is mijn ervaring daar bij dat ik de eerste weken dat zelf minder ga vinden :+
pi_182258547
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 22:25 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Batterij vervangen en/of schoonmaken.
Ik vraag me af of dat het is. De band maak ik na bijna ieder gebruik schoon in wat lauw water, en mijn horloge geeft ruim van te voren aan dat de batterij binnenkort moet worden vervangen. En dat heb ik dit voorjaar net voor de 2e keer gedaan in 3,5 jaar tijd.
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:28:43 #57
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182259276
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:03 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Daar ken ik Almere dan te weinig voor :P

Klinkt goed! Fijn gevoel he? Krijg vanmiddag een circuit schema uitgelegd in mijn sportschool, opgezet om mijn fysiek te ontwikkelen in de richting van het langere loopwerk. Ben benieuwd, de instructeur was enthousiast door een afwijkende vraag in vergelijk met de standaard sportschoolvragen. Al is mijn ervaring daar bij dat ik de eerste weken dat zelf minder ga vinden :+
:Y alleen schrok ik wel even dat mijn max hartslag 195 was :D oeps

Heb je een beetje een leuk schema gekregen of is het meer dan de eerste weken afzien? :+

quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:56 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat het is. De band maak ik na bijna ieder gebruik schoon in wat lauw water, en mijn horloge geeft ruim van te voren aan dat de batterij binnenkort moet worden vervangen. En dat heb ik dit voorjaar net voor de 2e keer gedaan in 3,5 jaar tijd.
Maak je de sensoren ook een beetje nat voordat je gaat lopen?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182259487
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:28 schreef Maraca het volgende:

[..]

:Y alleen schrok ik wel even dat mijn max hartslag 195 was :D oeps

Heb je een beetje een leuk schema gekregen of is het meer dan de eerste weken afzien? :+

[..]

Maak je de sensoren ook een beetje nat voordat je gaat lopen?
Zeker, ik hou altijd de hele band even goed onder de kraan. Dat gaat dus al jaren goed, maar de laatste paar weken ineens niet meer.
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:51:00 #59
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182259702
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:40 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Zeker, ik hou altijd de hele band even goed onder de kraan. Dat gaat dus al jaren goed, maar de laatste paar weken ineens niet meer.
O nee, ik bedoelde dat je van die sensors hebt op de band zelf. Het helpt vaak om die even vochtig te maken voordat je gaat lopen. Misschien dat dat helpt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182260697
Fatsoenlijke drinkbelt met vakjes, telefoonband en gels gekocht. Ben benieuwd wat ik van die gels kan verwachten. Ga ze komende weken uitproberen.
Nog 3 weken tot Amsterdam :o m'n allereerste HM en de zenuwen beginnen nu al langzaam te komen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_182261359
Hey all. Ben nieuw als hardloper. 26-jarige uit het Zuiden des lands. Sinds begin juli het hardlopen (weer) opgepakt, nadat ik al een paar jaar helemaal niet sportte. Probeer 2 á 3 keer per week te trainen met RunTrainer. Voorlopige doelen: GlowRun (5km) in Eindhoven en met name het trainen zelf consequent volhouden (als ik 01-01-19 nog fanatiek bezig ben gun ik mezelf een Apple Watch 😁).
pi_182261536
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:28 schreef Maraca het volgende:

[..]

:Y alleen schrok ik wel even dat mijn max hartslag 195 was :D oeps

Heb je een beetje een leuk schema gekregen of is het meer dan de eerste weken afzien? :+

Circuit training met korte hardloop blokjes daar tussen in. Ik ga stuk, dus dat is zoals verwacht :D.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:00:09 #63
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182262561
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:39 schreef Neo-Mullen het volgende:
Fatsoenlijke drinkbelt met vakjes, telefoonband en gels gekocht. Ben benieuwd wat ik van die gels kan verwachten. Ga ze komende weken uitproberen.
Nog 3 weken tot Amsterdam :o m'n allereerste HM en de zenuwen beginnen nu al langzaam te komen.
Wat voor gels heb je? En leuk een eerste HM! Ben benieuwd naar je ervaring :)

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:06 schreef Sinas92 het volgende:
Hey all. Ben nieuw als hardloper. 26-jarige uit het Zuiden des lands. Sinds begin juli het hardlopen (weer) opgepakt, nadat ik al een paar jaar helemaal niet sportte. Probeer 2 á 3 keer per week te trainen met RunTrainer. Voorlopige doelen: GlowRun (5km) in Eindhoven en met name het trainen zelf consequent volhouden (als ik 01-01-19 nog fanatiek bezig ben gun ik mezelf een Apple Watch 😁).
Welkom! *O*

quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:13 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Circuit training met korte hardloop blokjes daar tussen in. Ik ga stuk, dus dat is zoals verwacht :D.
:D mooi!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182263371
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:00 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat voor gels heb je? En leuk een eerste HM! Ben benieuwd naar je ervaring :)
Ik meen dat ik deze heb: https://www.decathlon.nl/(...)6561&fl=Zwarte%20bes

Kan ff niet checken nu.

En ben ook heel benieuwd naar m'n ervaring :D
Zal hier m'n ervaring delen tegen die tijd :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_182264353
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:06 schreef Sinas92 het volgende:
Hey all. Ben nieuw als hardloper. 26-jarige uit het Zuiden des lands. Sinds begin juli het hardlopen (weer) opgepakt, nadat ik al een paar jaar helemaal niet sportte. Probeer 2 á 3 keer per week te trainen met RunTrainer. Voorlopige doelen: GlowRun (5km) in Eindhoven en met name het trainen zelf consequent volhouden (als ik 01-01-19 nog fanatiek bezig ben gun ik mezelf een Apple Watch 😁).
Welkom. Woon je ook in Eindhoven?
Of andere reden waarom je de glowrun als doel hebt uitgekozen?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182264437
Zelf vanavond maar weer eens wat hill repeats gedaan. Het voelt allemaal maar wat stijf en stram de laatste tijd. Nu weer even een paar dagen rusten en dan een weekendje Eifel.
Perfecte voorbereiding op de beklimming van de Teide die volgende week op het programma staat :')
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:45:14 #67
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182264730
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:29 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik meen dat ik deze heb: https://www.decathlon.nl/(...)6561&fl=Zwarte%20bes

Kan ff niet checken nu.

En ben ook heel benieuwd naar m'n ervaring :D
Zal hier m'n ervaring delen tegen die tijd :)
Ken ik niet :N Heb zelf de SiS gels, die gebruik ik tijdens het wielrennen maar nog niet geprobeerd voor bij het hardlopen.

Tips zijn ook welkom :P Heb in december mijn eerste HM *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182267536
Gister laatste training gehad voor de marathon. Nu alleen nog laatste restje verkoudheid uit mijn lijf krijgen (beetje keelpijn nog) en dan ga ik zaterdag weer lekker 42km over stormvloedkering, strand en duinen.
Ik voel me goed.

Ow, en die ene Friese vrouw, van een paar pagina's terug loopt ook mee. Die had na 100km WInschoten en marathon in Berlijn blijkbaar nog niet genoeg gehad dit najaar.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182267815
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:00 schreef Maraca het volgende:
Welkom!

Thx!

quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:18 schreef Guard het volgende:
Welkom. Woon je ook in Eindhoven?
Of andere reden waarom je de glowrun als doel hebt uitgekozen?
Dank. Neen, wel nabij. Reden is de afstand (5km), feit dat het dichtbij huis is en ik vind Glow zelf een mooi evenement, kom er over de jaren heen regelmatig.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:17:33 #70
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182267861
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 07:25 schreef mosselmossel het volgende:
Gister laatste training gehad voor de marathon. Nu alleen nog laatste restje verkoudheid uit mijn lijf krijgen (beetje keelpijn nog) en dan ga ik zaterdag weer lekker 42km over stormvloedkering, strand en duinen.
Ik voel me goed.

Ow, en die ene Friese vrouw, van een paar pagina's terug loopt ook mee. Die had na 100km WInschoten en marathon in Berlijn blijkbaar nog niet genoeg gehad dit najaar.
Ga je haar proberen te verslaan? :7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:18:59 #71
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182267871
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:11 schreef Sinas92 het volgende:

[..]

Thx!

[..]

Dank. Neen, wel nabij. Reden is de afstand (5km), feit dat het dichtbij huis is en ik vind Glow zelf een mooi evenement, kom er over de jaren heen regelmatig.
Het is wel een fun run zie ik op de website. Dus houd er rekening mee dat mensen gaan wandelen en selfies maken op het parcours :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182268557
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 07:25 schreef mosselmossel het volgende:
Gister laatste training gehad voor de marathon. Nu alleen nog laatste restje verkoudheid uit mijn lijf krijgen (beetje keelpijn nog) en dan ga ik zaterdag weer lekker 42km over stormvloedkering, strand en duinen.
Ik voel me goed.

Ow, en die ene Friese vrouw, van een paar pagina's terug loopt ook mee. Die had na 100km WInschoten en marathon in Berlijn blijkbaar nog niet genoeg gehad dit najaar.
Succes! Het wordt vast weer een epische strijd!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182269317
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:45 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ken ik niet :N Heb zelf de SiS gels, die gebruik ik tijdens het wielrennen maar nog niet geprobeerd voor bij het hardlopen.

Tips zijn ook welkom :P Heb in december mijn eerste HM *O*
Ik ben sinds dit jaar helemaal over gegaan naar Maurten. Ik kon die zoete smaak toch niet zo goed verwerken. Maurten is niet smaakloos maar het bevalt mij beter. Ik begin zondag met een bidon Maurten voor het eerste uur. En daarna 6 gels (ook Maurten) voor de ongeveer laatste twee uur (iedere 20 minuten een gel).
pi_182270212
Die Decathlon gels heb ik gebruikt, zijn prima heb wel een oude variant maar zal niet veel verschil inzitten. Ik gebruik ze zelden want in trainingen niet echt nodig tenzij ik 20km of meer loop.
Voor de HM wil ik er nog wel eens eentje halverwege ingooien. Op trails neem ik vaak een broodje of krentenbol mee ofzo vind vast voedsel toch wel lekkerder......

Afgelopen zondag weer de traditionele training voor de HM van Eindje gelopen in Velp de Posbankloop. Erg leuk maar misschien dat ik volgend jaar voor de trail daar ga een week eerder.....keuzes keuzes......
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_182273787
Het 0-10km hardlooptopic ligt echt een beetje plat, dus ik kom weer hier binnenvallen.

Hoeveel rust (niet-rennen, of rustig lopen?) raden jullie aan na een 10k?
Is het problematisch om twee weekeinden achter elkaar een 10k voluit te lopen (hardlopend sinds een jaar, 2-3 keer per week, wel in het verre verleden veel atletiek gedaan dus wel bewustzijn van looptechniek etc, maar 10k is wel het meeste wat ik ooit gelopen heb :P)?
pi_182275646
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:03 schreef Svane het volgende:
Het 0-10km hardlooptopic ligt echt een beetje plat, dus ik kom weer hier binnenvallen.

Hoeveel rust (niet-rennen, of rustig lopen?) raden jullie aan na een 10k?
Is het problematisch om twee weekeinden achter elkaar een 10k voluit te lopen (hardlopend sinds een jaar, 2-3 keer per week, wel in het verre verleden veel atletiek gedaan dus wel bewustzijn van looptechniek etc, maar 10k is wel het meeste wat ik ooit gelopen heb :P)?
Als je een beetje redelijk getraind bent zou dat geen probleem moeten zijn.
pi_182275657
Klinkt als gedoe, al die gelletjes en tactieken met eten ;)
Ben blij met mijn beslissing om het komende jaar te focussen op snelheid op de kortere afstanden (max. 10km).

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:03 schreef Svane het volgende:
Het 0-10km hardlooptopic ligt echt een beetje plat, dus ik kom weer hier binnenvallen.

Hoeveel rust (niet-rennen, of rustig lopen?) raden jullie aan na een 10k?
Is het problematisch om twee weekeinden achter elkaar een 10k voluit te lopen (hardlopend sinds een jaar, 2-3 keer per week, wel in het verre verleden veel atletiek gedaan dus wel bewustzijn van looptechniek etc, maar 10k is wel het meeste wat ik ooit gelopen heb :P)?
Zou goed moeten komen, twee weekenden op rij.
pi_182275792
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:03 schreef Svane het volgende:
Het 0-10km hardlooptopic ligt echt een beetje plat, dus ik kom weer hier binnenvallen.

Hoeveel rust (niet-rennen, of rustig lopen?) raden jullie aan na een 10k?
Is het problematisch om twee weekeinden achter elkaar een 10k voluit te lopen (hardlopend sinds een jaar, 2-3 keer per week, wel in het verre verleden veel atletiek gedaan dus wel bewustzijn van looptechniek etc, maar 10k is wel het meeste wat ik ooit gelopen heb :P)?
Zou geen probleem moeten zijn hoor, desnoods de week na de 1e keer even wat rustiger aan om beter te herstellen voor de 2e... Maar dat is ook afhankelijk van hoe goed je getraind bent enzo.
pi_182275947
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:43 schreef RunnerAdd het volgende:
Klinkt als gedoe, al die gelletjes en tactieken met eten ;)
Ben blij met mijn beslissing om het komende jaar te focussen op snelheid op de kortere afstanden (max. 10km).

[..]

Zou goed moeten komen, twee weekenden op rij.
Niet dat je gelletjes enzo nodig hebt maar voor een snelle 10 km zijn duurlopen ook een essentiël onderdeel van je trainingschema.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Sport dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:20:41 #80
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182277283
Ik heb een schema van My Energy Lab voor de marathon, maar eigenlijk vind ik de indeling van de trainingen een beetje raar, maar wie weet kan het. Het is eigenlijk iedere week:

Maandag: intensieve duurloop
Woensdag: extensieve duurloop
Donderdag: hersteltraining
Zondag: Lange duurloop

Is het niet beter om die maandag en woensdag om te ruilen?
Dit zijn wel de dagen waarop ik liefst train (ivm werk enzo).
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182277359
Apart schema. 3 keer duurloop geen interval? Wat is het verschil tussen extensieve duurloop en lange duurloop?

OH ik zie het al, hartslag waarmee je loopt. Maar dan blijft de vraag, geen intervallen?

[ Bericht 31% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 02-10-2018 18:34:10 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182277543
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:20 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb een schema van My Energy Lab voor de marathon, maar eigenlijk vind ik de indeling van de trainingen een beetje raar, maar wie weet kan het. Het is eigenlijk iedere week:

Maandag: intensieve duurloop
Woensdag: extensieve duurloop
Donderdag: hersteltraining
Zondag: Lange duurloop

Is het niet beter om die maandag en woensdag om te ruilen?
Dit zijn wel de dagen waarop ik liefst train (ivm werk enzo).
Als je zondagochtend loopt en maandagavond weer zit er 36 uur tussen, dan ben je wel hersteld normaliter. Maar inderdaad waarom alleen maar duurkilometers?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:40:27 #83
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182277636
quote:
10 min @ 06:00-06:30 (min/km) Inlopen aan gemakkelijk tempo, opwarming.3
2x
INTERVAL
12 min @ 05:30-06:00 (min/km) Hoger tempo. Praten wordt moeilijk.4
3 min @ 07:00-07:30 (min/km) Herstelloop.1

15 min @ 06:30-07:00 (min/km) Rustige cooling down.
Dit is zeg maar die intensieve duurloop.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182277683
Ja maar die 12 minuten is marathontempo of langzamer toch? Dus nog steeds geen interval..

Zeker in de eerste paar maanden van je marathonvoorbereiding zou ik ook wel aan je snelheid blijven werken. Dat je in de laatste 1.5 maand niet meer vaak sneller dan marathontempo loopt is wel logisch. Maar van trainen op 5km of 3km snelheid ga je ook efficienter lopen en dat helpt je ook bij de langzamere tempo's.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182277706
Het is waarschijnlijk een soort 'veilig' beginnersschema, grootste kans om niet geblesseerd te raken en de marathon uit te lopen. Maar echt sneller zul je er niet van worden vrees ik.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:44:19 #86
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182277724
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja maar die 12 minuten is marathontempo of langzamer toch? Dus nog steeds geen interval..

Zeker in de eerste paar maanden van je marathonvoorbereiding zou ik ook wel aan je snelheid blijven werken. Dat je in de laatste 1.5 maand niet meer vaak sneller dan marathontempo loopt is wel logisch. Maar van trainen op 5km of 3km snelheid ga je ook efficienter lopen en dat helpt je ook bij de langzamere tempo's.
Haha M tempo is 6:20 ofzo, dat tempo is eerder HM tempo.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182277747
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:44 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Haha M tempo is 6:20 ofzo, dat tempo is eerder HM tempo.
Je wilde toch onder de 4 uur lopen? Dat lijkt me echt wel een haalbare tijd voor jou, maar dan moet je wel op een andere manier gaan trainen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:46:42 #88
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182277767
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je wilde toch onder de 4 uur lopen? Dat lijkt me echt wel een haalbare tijd voor jou, maar dan moet je wel op een andere manier gaan trainen.
4 uur? :D :'(

4:30 leek me meer haalbaar. 8)7
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:49:53 #89
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182277830
Ik vraag me al af of ik een HM wel met een tempo van 5:38 min/km kan lopen, laat staan een M in 5:41 min/km _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182277848
Toevallig weet ik een hele goede manier om sneller te worden, intervaltraining! ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182277900
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Niet dat je gelletjes enzo nodig hebt maar voor een snelle 10 km zijn duurlopen ook een essentiël onderdeel van je trainingschema.
Dat zeker, maar het zijn niet de afstanden waarbij ik me druk maak om het meenemen van eten en/of drinken :)
  Redactie Sport dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:55:07 #92
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182277913
Andere mensen lijken het zo makkelijk te hebben. Die vissen ergens een schema vandaan en die lopen succesvol een marathon. Ik loop al te strugglen met uberhaupt een schema te vinden waar ik tevreden over ben. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182277956
Genoeg mensen die überhaupt geen schema hebben ;)
pi_182278154
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:55 schreef DeLuna het volgende:
Andere mensen lijken het zo makkelijk te hebben. Die vissen ergens een schema vandaan en die lopen succesvol een marathon. Ik loop al te strugglen met uberhaupt een schema te vinden waar ik tevreden over ben. :')
Maar waar ben je naar opzoek? Je wil zo te lezen 4 keer in de week lopen. Een schema zou dan kunnen zijn: een keer een lange rustige duurloop, een keer een intensieve duurloop, een keer interval training en wellicht nog een herstel training. Je kunt die vier trainingen toch gewoon inplannen zoals het jou uitkomt? Zolang je maar 1. Goed naar je lichaam luistert, 2.voldoende rust neemt. Een training overslaan is totaal niet erg. Verder is het echt niet perse dat je op dag x dit moet doen en op dag y dat.

Zelf heb ik de afgelopen zomer getraind voor de marathon in Amsterdam. Mijn schema zag er grofweg het volgt uit:

Zondag lange duurloop
Maandag (afhankelijk hoe de benen voelen anders dinsdag) een korte herstelloop.
Woensdag een intensieve duurloop
Donderdag rust
Vrijdag interval, voornamelijk op souplesse
En soms op zaterdag nog wat extra of rust.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Sport dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:26:46 #95
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182278576
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maar waar ben je naar opzoek? Je wil zo te lezen 4 keer in de week lopen. Een schema zou dan kunnen zijn: een keer een lange rustige duurloop, een keer een intensieve duurloop, een keer interval training en wellicht nog een herstel training. Je kunt die vier trainingen toch gewoon inplannen zoals het jou uitkomt? Zolang je maar 1. Goed naar je lichaam luistert, 2.voldoende rust neemt. Een training overslaan is totaal niet erg. Verder is het echt niet perse dat je op dag x dit moet doen en op dag y dat.

Zelf heb ik de afgelopen zomer getraind voor de marathon in Amsterdam. Mijn schema zag er grofweg het volgt uit:

Zondag lange duurloop
Maandag (afhankelijk hoe de benen voelen anders dinsdag) een korte herstelloop.
Woensdag een intensieve duurloop
Donderdag rust
Vrijdag interval, voornamelijk op souplesse
En soms op zaterdag nog wat extra of rust.
Nee dat snap ik ook allemaal wel. Ik zwem er nog bij dus genoeg crosstraining erbij. Maar als iemand zegt dat ik wel onder de 4 uur kan dan wil ik dat er ook uit halen. :') Mogelijkheden voor een trainer of iemand die ff een schema voor mij neerlegt heb ik op het moment niet. Dat hoeft imho ook niet. Maar ik wil het wel zo goed mogelijk doen natuurlijk.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:27:24 #96
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182278588
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:46 schreef DeLuna het volgende:

[..]

4 uur? :D :'(

4:30 leek me meer haalbaar. 8)7
Tsss.. een beetje ambitie kan geen kwaad :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182279169
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:43 schreef RunnerAdd het volgende:
Klinkt als gedoe, al die gelletjes en tactieken met eten ;)
Ben blij met mijn beslissing om het komende jaar te focussen op snelheid op de kortere afstanden (max. 10km).

[..]

Zou goed moeten komen, twee weekenden op rij.
Valt wel mee hoor die tactieken op duurlopen tot 2 uur neem ik niks mee of soms 1 om te oefenen of de maag het nog leuk vindt ;)
Voor de HM pak ik er vaak wel 1.
Denk dat als je een M loopt of een langere duurloop/trail wat makkelijke energie wel fijn is om bij te hebben.

Denk ook dat die 10K's achter elkaar wel moet lukken door de week even rustig lopen of fietsen/fitness ofzo en na die 2e ff herstellen.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_182281234
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:20 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb een schema van My Energy Lab voor de marathon, maar eigenlijk vind ik de indeling van de trainingen een beetje raar, maar wie weet kan het. Het is eigenlijk iedere week:

Maandag: intensieve duurloop
Woensdag: extensieve duurloop
Donderdag: hersteltraining
Zondag: Lange duurloop

Is het niet beter om die maandag en woensdag om te ruilen?
Dit zijn wel de dagen waarop ik liefst train (ivm werk enzo).
Is dat zo'n schema waar je 5 euro oid voor betaald? Vind dat wel vrij karig dan.

Ik ga een schema van Garmin gebruiken, daarin zit veel meer variatie : duurlopen, krachttraining, core training, interval etc. Ergens in januari start dat. Ben nu aan het trainen voor de Garmin training _O- . Hopelijk kan ik dan in januari probleemloos 4 of 5x per week trainen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sport_Life op 02-10-2018 21:35:38 ]
pi_182281606
Ik heb voor het eerst in denk ik 5 maanden weer eens een echte intervaltraining gedaan O+ O+ O+ Nog geen streeftijden of zo, maar ook niet op mijn hartslag letten of met de rem erop lopen. Op ontspanning maar wel lekker de hartslag omhoog, 12x400, super fijn!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182286805
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb voor het eerst in denk ik 5 maanden weer eens een echte intervaltraining gedaan O+ O+ O+ Nog geen streeftijden of zo, maar ook niet op mijn hartslag letten of met de rem erop lopen. Op ontspanning maar wel lekker de hartslag omhoog, 12x400, super fijn!
Fijn dat dat weer kan!
pi_182287107
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:27 schreef Maraca het volgende:

[..]

Tsss.. een beetje ambitie kan geen kwaad :P
Ik zal deze woorden in december even voor je herhalen... :P
pi_182287137
Ik zit erover te denken om in 2019 weer eens met een schema te trainen en dan dus ook weer eens te gaan intervallen :o
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182287214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 07:55 schreef Guard het volgende:
Ik zit erover te denken om in 2019 weer eens met een schema te trainen en dan dus ook weer eens te gaan intervallen :o
Als je je nou opgeeft voor de marathon Rotterdam heb je een goede stok achter de deur! O-)
  woensdag 3 oktober 2018 @ 08:43:33 #104
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182287502
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb voor het eerst in denk ik 5 maanden weer eens een echte intervaltraining gedaan O+ O+ O+ Nog geen streeftijden of zo, maar ook niet op mijn hartslag letten of met de rem erop lopen. Op ontspanning maar wel lekker de hartslag omhoog, 12x400, super fijn!
Goed bezig! *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 07:49 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik zal deze woorden in december even voor je herhalen... :P
Heb ook rekening te houden met mijn loopmaatje O-)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Als je je nou opgeeft voor de marathon Rotterdam heb je een goede stok achter de deur! O-)
Fok!Meet *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182288116
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:43 schreef Maraca het volgende:

[..]

Goed bezig! *O*

[..]

Heb ook rekening te houden met mijn loopmaatje O-)

[..]

Fok!Meet *O*
Wil je de marathon in precies hetzelfde tempo met iemand gaan lopen? Dat lijkt me niet per se handig, wie weet is één van de twee volgend jaar wel veel sneller?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 3 oktober 2018 @ 09:35:47 #106
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182288156
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 09:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wil je de marathon in precies hetzelfde tempo met iemand gaan lopen? Dat lijkt me niet per se handig, wie weet is één van de twee volgend jaar wel veel sneller?
Nee, de marathon loop ik alleen :) Loop de 10k en de HM wel met iemand samen, maar we kunnen prima lossen als het tempoverschil te groot wordt. Idee is juist om elkaar op te jutten en te motiveren om door te gaan tot de max :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182288477
Iemand hier wel eens de Marathon in Dusseldorf gelopen? Hoe beviel die? Of iemand ervaring met een andere voorjaarsmarathon in Duitsland?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182300433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:18 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het is wel een fun run zie ik op de website. Dus houd er rekening mee dat mensen gaan wandelen en selfies maken op het parcours :P
Daar kun je wel omheen lopen toch? :)

Vandaag eens geprobeerd direct na werk (dus vóór het eten) te gaan lopen. Geen succes, training niet afgerond.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 20:04:03 #109
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182300657
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:56 schreef Sinas92 het volgende:

[..]

Daar kun je wel omheen lopen toch? :)

Vandaag eens geprobeerd direct na werk (dus vóór het eten) te gaan lopen. Geen succes, training niet afgerond.
Ligt aan het parcours, ken die van Eindhoven niet. In Rotterdam kon je er niet omheen lopen en in Utrecht moesten we ook een paar keer wandelen/wachten omdat er geen ruimte was om in te halen. En om nu mensen aan de kant te duwen is ook weer zoiets :+

Heb je trouwens helemaal niks gegeten voor het lopen? Probeer anders de volgende keer nog iets van een banaan te eten. Of na het eten, hoewel ik daar persoonlijk geen fan van ben :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182300823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:04 schreef Maraca het volgende:
Ligt aan het parcours, ken die van Eindhoven niet. In Rotterdam kon je er niet omheen lopen en in Utrecht moesten we ook een paar keer wandelen/wachten omdat er geen ruimte was om in te halen. En om nu mensen aan de kant te duwen is ook weer zoiets
Hmm eens een vriend checken die 'm wel al heeft gelopen, want daar heb ik niet zo'n zin in.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:04 schreef Maraca het volgende:
Heb je trouwens helemaal niks gegeten voor het lopen? Probeer anders de volgende keer nog iets van een banaan te eten. Of na het eten, hoewel ik daar persoonlijk geen fan van ben
Niets gegeten idd. Rond 13:30u lunch gehad en daarna tegen 19:00u gaan lopen. Volgende keer eens tussendoor een banaantje proberen. Na het eten doe ik normaliter, maar daar wil ik wel tenminste 90 minuten tussen hebben. Dat kwam niet zo goed uit met PSV om 21:00u, vandaar. O-)
pi_182300840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 09:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Iemand hier wel eens de Marathon in Dusseldorf gelopen? Hoe beviel die? Of iemand ervaring met een andere voorjaarsmarathon in Duitsland?
yup dit jaar gelopen.
Heel goed bevallen.
Geen super drukke marathon qua deelnemers, dus vrij veel ruimte op de weg na de eerste km's.
Compact parcours dus vrij veel bochten, maar wel lekker in het centrum.
Organisatie is heel erg goed.
Leuke stad ook, Düsseldorf.
En een mooie medaille!
Aanrader dus.

En ik heb Hamburg ook gelopen, ook heel goed te doen. behoorlijk wat groter als Düsseldorf.
Qua stad is Hamburg interessanter. Qua marathon vind ik ze beide een aanrader.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182300956
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Als je je nou opgeeft voor de marathon Rotterdam heb je een goede stok achter de deur! O-)
Dat is voor mij geen stok achter de deur.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 20:24:02 #113
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182301131
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:10 schreef Sinas92 het volgende:

[..]

Hmm eens een vriend checken die 'm wel al heeft gelopen, want daar heb ik niet zo'n zin in.

[..]

Niets gegeten idd. Rond 13:30u lunch gehad en daarna tegen 19:00u gaan lopen. Volgende keer eens tussendoor een banaantje proberen. Na het eten doe ik normaliter, maar daar wil ik wel tenminste 90 minuten tussen hebben. Dat kwam niet zo goed uit met PSV om 21:00u, vandaar. O-)
Het ziet er verder wel uit als een leuke run, dus alleen al voor de ervaring is het een aanrader om met zo'n lichtjesrun mee te doen :Y

Als ik jou was zou ik na de lunch nog een tussendoortje plannen en redelijk vlak voor het lopen een banaan. Ben zelf echt een piepert als het gaat om eten voor het lopen (krijg krampen :') ) dus ik pak het zo aan. Anders ben ik pas om middernacht thuis :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182301186
Ik vind tussen 13.30 en 19.00 niets eten zonder lopen ook al een hele prestatie :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182301299
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:24 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het ziet er verder wel uit als een leuke run, dus alleen al voor de ervaring is het een aanrader om met zo'n lichtjesrun mee te doen :Y

Als ik jou was zou ik na de lunch nog een tussendoortje plannen en redelijk vlak voor het lopen een banaan. Ben zelf echt een piepert als het gaat om eten voor het lopen (krijg krampen :') ) dus ik pak het zo aan. Anders ben ik pas om middernacht thuis :D
Die krampen kreeg ik dus ook. Afijn, bedankt voor de tips. Ga ik mee aan de slag. :)
pi_182301810
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind tussen 13.30 en 19.00 niets eten zonder lopen ook al een hele prestatie :o
Whehehe, ik denk dat je mij dan inmiddels op de EHBO mag brengen, gezien wat ik allemaal naar binnen werk op een dag.

That said: vanaf nu begint het koolhydraten stapelen. Aardappelschotel vanavond en sportdrank nu. Morgen pannenkoeken en nog meer sportdrank :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182301983
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:11 schreef Guard het volgende:

[..]

yup dit jaar gelopen.
Heel goed bevallen.
Geen super drukke marathon qua deelnemers, dus vrij veel ruimte op de weg na de eerste km's.
Compact parcours dus vrij veel bochten, maar wel lekker in het centrum.
Organisatie is heel erg goed.
Leuke stad ook, Düsseldorf.
En een mooie medaille!
Aanrader dus.

En ik heb Hamburg ook gelopen, ook heel goed te doen. behoorlijk wat groter als Düsseldorf.
Qua stad is Hamburg interessanter. Qua marathon vind ik ze beide een aanrader.
Thnx, had Hamburg ook al in het achterhoofd :)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 3 oktober 2018 @ 21:47:22 #118
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_182303846
quote:
99s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:52 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Whehehe, ik denk dat je mij dan inmiddels op de EHBO mag brengen, gezien wat ik allemaal naar binnen werk op een dag.

That said: vanaf nu begint het koolhydraten stapelen. Aardappelschotel vanavond en sportdrank nu. Morgen pannenkoeken en nog meer sportdrank :)
Mij mag je dan komen ophalen, want de EHBO red ik niet zelfstandig...

Dat koolhydraten stapelen is toch achterhaald?
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_182304162
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:16 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat is voor mij geen stok achter de deur.
Oh. Pr op de marathon dan? :P
  woensdag 3 oktober 2018 @ 22:07:42 #120
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_182304569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind tussen 13.30 en 19.00 niets eten zonder lopen ook al een hele prestatie :o
Makkie, doe maar een weekje if, dan ben je er zo aan gewend.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 3 oktober 2018 @ 22:08:45 #121
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_182304594
Wat is de wie loopt waar leeg.. Die wordt niet meer bijgehouden?

Iemand nog diepe hel loop?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_182305326
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Thnx, had Hamburg ook al in het achterhoofd :)
Helemaal eens met Guard vwb Düsseldorf. De organisatie is gelijkwaardig aan die van Rotterdam, maar het is veel minder druk op het parcours. De ambiance was op zich wel goed, maar niet zo uitbundig als Rotterdam. Maar dat zal ook met het slechte weer te maken hebben. En het is een mooie route in een prachtige stad. En voor een buitenlandse marathon erg goed bereisbaar.
pi_182305364
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:08 schreef Daywalk3r het volgende:
Wat is de wie loopt waar leeg.. Die wordt niet meer bijgehouden?

Iemand nog diepe hel loop?
Ik sla 'm dit jaar helaas over. 1 week voor de marathon is mij net te kort dag.
pi_182306263
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 21:55 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Oh. Pr op de marathon dan? :P
Dat wil ik nog wel eens proberen, maar niet in het voorjaar. Gezien de plannen voor 2019 gaat me dat dan niet lukken. Dus wie weet pak ik wel een schema op in het najaar om mijn marathon pr aan te vallen. :s)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182306802
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:08 schreef Daywalk3r het volgende:
Wat is de wie loopt waar leeg.. Die wordt niet meer bijgehouden?

Iemand nog diepe hel loop?
:W - Volgens mijn schoonouders ga ik spijt krijgen dat ik mij hiervoor heb ingeschreven. :')
pi_182306823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:33 schreef Crientj het volgende:

[..]

:W - Volgens mijn schoonouders ga ik spijt krijgen dat ik mij hiervoor heb ingeschreven. :')
Nee hoor! Da's echt een leuke loop. En elke meter die je omhoog moet, ga je ook weer naar beneden, dus al met al valt het best mee.
pi_182306846
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:34 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Nee hoor! Da's echt een leuke loop. En elke meter die je omhoog moet, ga je ook weer naar beneden, dus al met al valt het best mee.
Haha, rollend over de finish? ;)
pi_182306929
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:36 schreef Crientj het volgende:

[..]

Haha, rollend over de finish? ;)
Desnoods!

Het voordeel is wel dat je, teen de tijd dat je vermoeid wordt, naar beneden loopt. Zeker als je niet al te veel moeite hebt om heuvelop te lopen, kan dat voor best snelle tijden zorgen. Vorig jaar liep ik daar een PR op de HM.

Maar geniet vooral ook van de mooie omgeving.
pi_182310247
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:34 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Nee hoor! Da's echt een leuke loop. En elke meter die je omhoog moet, ga je ook weer naar beneden, dus al met al valt het best mee.
De 10 km is een A naar B. Dus dit is niet per definitie waar. Voor de HM klopt het wel, aangezien stsrt en finish op dezelfde plek zijn.

Ik wacht nog even af hoe de verhuizing vordert. Als ik tijd heb, ga ik waarschijnlijk voor de 10 km.
pi_182310254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 09:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Iemand hier wel eens de Marathon in Dusseldorf gelopen? Hoe beviel die? Of iemand ervaring met een andere voorjaarsmarathon in Duitsland?
Net als Guard en indepoeier heb ik deze ook dit jaar gelopen. Wel op ruime achterstand van de heren.

En verder hebben ze alles al wel gezegd. Goed georganiseerd, leuk parcours door de stad. Aanrader dus.
pi_182310338
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 21:47 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Mij mag je dan komen ophalen, want de EHBO red ik niet zelfstandig...

Dat koolhydraten stapelen is toch achterhaald?
In de tijd dat ze koolhydraten stapelden, finishten meer atleten onder de drie uur dan tegenwoordig.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182310353
Top dank Guard, indepoeier en McTwente
Ik zal hem bovenaan het lijstje zetten. Maar eerst Amsterdam maar eens lopen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 4 oktober 2018 @ 08:36:16 #133
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182310387
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:31 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

In de tijd dat ze koolhydraten stapelden, finishten meer atleten onder de drie uur dan tegenwoordig.
Vroegah was alles beter
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 4 oktober 2018 @ 09:06:52 #134
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_182310715
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:31 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

In de tijd dat ze koolhydraten stapelden, finishten meer atleten onder de drie uur dan tegenwoordig.
Dan resteert de vraag waardoor dat komt. Volgens mij is daar wel onderzoek naar gedaan...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_182310909
Vooral minder actieve levensstijl volgens mij, ze merken het al bij gymles op de basisschool.

En stapelen is niet achterhaald, je wilt nog steeds met zoveel mogelijk glycogeen in je spieren starten. Er is alleen wel veel geëxperimenteerd met de manier waarop (een week stapelen, eerst jezelf leeglopen en dan stapelen, eerst een week geen koolhydraten).. Volgens mij is de consensus nu : gewoon zoveel mogelijk eten zoals je altijd eet, alleen de laatste 48-24 uur wat minder vetten en meer koolhydraten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182310949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 09:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Volgens mij is de consensus nu : gewoon zoveel mogelijk eten zoals je altijd eet, alleen de laatste 48-24 uur wat minder vetten en meer koolhydraten.
check
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182311782
En veel water drinken!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182311973
Leuk dat er weer wat echte beginners zijn, succes!

Hardlopen zit bij mij op een dieptepunt, weinig motivatie, zelfs met een M op komst. De afgelopen 3 weekenden helemaal niet gelopen. De maandagtrainingen wel gedaan, de woensdagtrainingen ook niet altijd. Ik moet vandaag echt maar eens een duurloop doen, het weer is prima en ik ben niet meer echt ziek.
Eigenlijk ben ik gewoon aan het sportrusten of zo. Met wel één HM en één 31k, en een taper van 4 weken. :{

Ik dénk dat ik wel weer uit het dal kruip; heb me weer ingeschreven voor de 7H (dubbel), MoMa, Stevensloop (triple). Ook Egmond gaat een dubbel worden.

Voor Rotterdam schrijf ik me later vandaag in. Nu eerst die duurloop. o|O

[ Bericht 0% gewijzigd door wyccie op 04-10-2018 10:49:53 ]
pi_182312007
Trouwens, ik ken ook iemand (man) die een HM in 1:30 loopt, maar ervan baalde dat hij een M maar niet onder 4 uur kon lopen. Werd gewoon een mentaal ding. Uiteindelijk wel gelukt hoor.
Onderschat een M dus nooit. Maar maak er ook niet een olifant van.
pi_182312429
Het klinkt alsof je het over speciaalbier hebt maar de kenner weet beter! Succes in Eindhoven! Wel eng om met zo'n beperkte voorbereiding te starten, maar gelukkig kun je bouwen op je brede basis.. Dit is nu je 8e marathon of zo?

Meerdere afstanden op één wedstrijd, zeker in de winter, lijkt mij nog steeds echt horror :P Maar als je het leuk vindt is het wel een mooie uitdaging!

En het klopt dat de marathon wel een speciaal soort vaardigheden en een speciaal stoort gestoordheid vereist, die niet iedereen heeft. Je topsnelheid op kortere afstanden is ook bijna nooit de beperkende factor, maar sneller worden op de kortere afstanden helpt vaak wel met zuiniger lopen op de langere afstanden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 4 oktober 2018 @ 16:09:43 #141
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182317407
Mooi om te zien dat de bekende namen hier nog steeds zijn.
  Redactie Sport donderdag 4 oktober 2018 @ 16:47:29 #142
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182318196
Startnummer voor Eindhoven volgende week is ook bekend. Geeft toch weer zo'n kriebel als dat binnenkomt via de mail. :P Zin in!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182318410
Wordt de 12e.

De duurloop was een mentale training, want bij het joggen bij de lus van 8k had ik het al zwaar. Die duurloopconditie is echt wel weg, hoor.
Na het lusje ben ik thuis wat water gaan drinken en heb mijn T-shirt omgeruild voor een singletje. Daarna het parcours van de 7H gelopen, maar de zon brak door en ik had geen water mee. 8)7
Er zat niks meer in de benen en mijn buikspier schoot in de kramp. De heuvels sjokte ik naar boven alsof ik een 80-jarige ben. Maar wel bijna 25k en 3 uur gelopen.

Eigenwijs als ik ben, bouw ik dus heel onverantwoord met te grote sprongen weer op. Vreemd genoeg geen last van voet, kuit, hamstring of rug. Alleen de SpiBelt (met nieuwe telefoon) zorgt voor een beetje een beurs gevoel.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 17:00:57 #144
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182318439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:14 schreef La_Tramposa het volgende:
En het klopt dat de marathon wel een speciaal soort vaardigheden en een speciaal stoort gestoordheid vereist, die niet iedereen heeft.
Vertelde mijn ouders vandaag dat ik mij had ingeschreven voor de marathon in Rotterdam. Die hebben vanavond denk ik overleg over waar het mis is gegaan in de opvoeding :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182318463
Ingeschreven voor de startbaanrun 10km (Soesterberg). Een loopje lekker dichtbij.
pi_182318473
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:00 schreef Maraca het volgende:

[..]

Vertelde mijn ouders vandaag dat ik mij had ingeschreven voor de marathon in Rotterdam. Die hebben vanavond denk ik overleg over waar het mis is gegaan in de opvoeding :')
Haha omdat het Amsterdammers zijn of vinden ze de marathon gewoon überhaupt gestoord?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182318528
Ik zie Eindhoven dus als een dure en te lange duurloop. Mijn marathontraining begint nu pas. :+
Herkansing in Valencia.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 17:05:22 #148
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182318534
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha omdat het Amsterdammers zijn of vinden ze de marathon gewoon überhaupt gestoord?
Laatste _O- "Een marathon?! Weet je wel hoe ver dat is?! Weet je überhaupt wel of je die afstand gaat redden?!"

Dat heet trainen en voorbereiden pap :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182318582
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:05 schreef Maraca het volgende:

[..]

Laatste _O- "Een marathon?! Weet je wel hoe ver dat is?! Weet je überhaupt wel of je die afstand gaat redden?!"

Dat heet trainen en voorbereiden pap :+
Grappig hoe verschillend mensen erover denken. Sommigen denken dat ze het nooit kunnen redden, dat het veel te ver is. Anderen hebben überhaupt nooit gelopen en schrijven zich wel even in voor een marathon.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 17:12:34 #150
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_182318666
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:33 schreef Crientj het volgende:

[..]

:W - Volgens mijn schoonouders ga ik spijt krijgen dat ik mij hiervoor heb ingeschreven. :')
Je woont/woonde toch hier in de buurt? Dan ken je het vast wel :) mooie loop hoor! Het zijn wel een paar leuke heuvels voor de kuitjes, maar geen weerstand is ook zo saai.

Welke afstand doe je?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 4 oktober 2018 @ 17:17:05 #151
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182318798
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:07 schreef wyccie het volgende:

[..]

Grappig hoe verschillend mensen erover denken. Sommigen denken dat ze het nooit kunnen redden, dat het veel te ver is. Anderen hebben überhaupt nooit gelopen en schrijven zich wel even in voor een marathon.
Ja, ik trek me er ook niks van aan. Ik denk dat ik het kan, en ga er serieus voor trainen ^O^ het ergste wat kan gebeuren is dat ik het niet red, maar dan probeer ik het volgend jaar gewoon weer
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182319369
Nou het ergste wat je kan gebeuren is dat je geblesseerd of erger raakt denk ik.. dus vooral voorzichtig zijn in het uitbreiden van de kilometers en goed naar signalen van je lichaam blijven luisteren :) Maar verder is het gewoon hartstikke leuk en volgens mij ben je al heel erg verstandig en goed bezig!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182319539
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:12 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Je woont/woonde toch hier in de buurt? Dan ken je het vast wel :) mooie loop hoor! Het zijn wel een paar leuke heuvels voor de kuitjes, maar geen weerstand is ook zo saai.

Welke afstand doe je?
Nee, vriend komt uit die regio en kent de route. :Y) We wonen zelf nu in Enschede.
Ik ben heel erg benieuwd! 10K trouwens.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 17:57:20 #154
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182319733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou het ergste wat je kan gebeuren is dat je geblesseerd of erger raakt denk ik.. dus vooral voorzichtig zijn in het uitbreiden van de kilometers en goed naar signalen van je lichaam blijven luisteren :) Maar verder is het gewoon hartstikke leuk en volgens mij ben je al heel erg verstandig en goed bezig!
Ja, ik loop verstandig of ik loop niet :P O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 4 oktober 2018 @ 18:21:40 #155
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_182320215
Ik vind een marathon zonder warming up ook maar wat kort...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_182320274
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:21 schreef SuperWeber het volgende:
Ik vind een marathon zonder warming up ook maar wat kort...
Ik had (gemeten volgens mijn Garmin) uiteindleijk bijna 60km afgelegd op de dag van de Berlijn marathon, veel moeten wandelen door het startgebied en naderhand nog een beetje gedanst :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 4 oktober 2018 @ 19:19:58 #157
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182321068
Dansen na een marathon :D Ik heb een week vrij gevraagd na Rotterdam :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182321453
een week? :o
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 19:44:37 #159
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_182321458
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik had (gemeten volgens mijn Garmin) uiteindleijk bijna 60km afgelegd op de dag van de Berlijn marathon, veel moeten wandelen door het startgebied en naderhand nog een beetje gedanst :P
Vanaf 226 km begint het een beetje te tellen 8-)

De 184 km warming up voor de marathon mag ook op een andere manier dan lopend worden afgelegd...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  donderdag 4 oktober 2018 @ 19:47:25 #160
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182321496
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:43 schreef Guard het volgende:
een week? :o
Nou ja, wil sowieso vakantie in die periode dus kwam wel goed uit :+ denk niet een week te hoeven herstellen :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182321747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:47 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nou ja, wil sowieso vakantie in die periode dus kwam wel goed uit :+ denk niet een week te hoeven herstellen :D
Een week herstellen kan geen kwaad, maar dan als in niet hardlopen. Een week op de bank liggen en niks doen is ook een optie, maar niet nodig :+
Nog plannen in die week?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 20:10:31 #162
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182321825
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:05 schreef Guard het volgende:

[..]

Een week herstellen kan geen kwaad, maar dan als in niet hardlopen. Een week op de bank liggen en niks doen is ook een optie, maar niet nodig :+
Nog plannen in die week?
Oh, dat bedenk ik tegen die tijd wel :P Maar moet ook nog een hoop regelen voor mijn tweede sport challenge van dat jaar (fietstocht van 1.300km) dus denk dat ik die week goed kan gebruiken om daar de voorbereidingen voor te treffen. Trainingsschema, definitieve route, materiaal, etc etc :+

Heb trouwens ook een HM op de planning staan het weekend na de marathon zie ik _O- Kan een lichaam dat aan of kan ik het beter omzetten naar een 10k run of beter helemaal niet? Er van uit gaande dat ik niet voor een PR ga. Het is namelijk in mijn oude studentenstad, dus wel erg leuk om deel te nemen, al is het maar voor m'n plezier :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182322284
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:10 schreef Maraca het volgende:

[..]

Oh, dat bedenk ik tegen die tijd wel :P Maar moet ook nog een hoop regelen voor mijn tweede sport challenge van dat jaar (fietstocht van 1.300km) dus denk dat ik die week goed kan gebruiken om daar de voorbereidingen voor te treffen. Trainingsschema, definitieve route, materiaal, etc etc :+

Heb trouwens ook een HM op de planning staan het weekend na de marathon zie ik _O- Kan een lichaam dat aan of kan ik het beter omzetten naar een 10k run of beter helemaal niet? Er van uit gaande dat ik niet voor een PR ga. Het is namelijk in mijn oude studentenstad, dus wel erg leuk om deel te nemen, al is het maar voor m'n plezier :P
Sommige lichamen kunnen dat wel aan, anderen niet.
Dus dat moet je zelf aanvoelen.
Maar je kan vast een paar dagen van te voren nog wel omzetten naar een andere afstand, ik zou dat nu nog niet doen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 20:34:53 #164
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182322373
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:31 schreef Guard het volgende:

[..]

Sommige lichamen kunnen dat wel aan, anderen niet.
Dus dat moet je zelf aanvoelen.
Maar je kan vast een paar dagen van te voren nog wel omzetten naar een andere afstand, ik zou dat nu nog niet doen.
Dat is zeker waar :Y heel leuk om te gaan ontdekken wat mijn grenzen zijn. Ik lees nu dat je het op de dag zelf ook pas kunt aanpassen uiterlijk een uur voordat de race van de nieuwe afstand begint. Kortom: zie het dan wel :P

Is het al april? O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 20:41:39 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_182322528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou het ergste wat je kan gebeuren is dat je geblesseerd of erger raakt denk ik.. dus vooral voorzichtig zijn in het uitbreiden van de kilometers en goed naar signalen van je lichaam blijven luisteren :) Maar verder is het gewoon hartstikke leuk en volgens mij ben je al heel erg verstandig en goed bezig!
Erger dan een blessure :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 4 oktober 2018 @ 21:06:55 #166
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182323136
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Erger dan een blessure :o
Morsdood!
Huilen dan.
pi_182323170
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat is zeker waar :Y heel leuk om te gaan ontdekken wat mijn grenzen zijn. Ik lees nu dat je het op de dag zelf ook pas kunt aanpassen uiterlijk een uur voordat de race van de nieuwe afstand begint. Kortom: zie het dan wel :P

Is het al april? O+
Gelukkig niet, nog heel veel moois tot die tijd O+
Komend weekend naar de Eifel, volgende week naar Tenerife *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182323993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:19 schreef Maraca het volgende:
Dansen na een marathon :D Ik heb een week vrij gevraagd na Rotterdam :@
Die dag erna ben je een en al ellende, maar op de avond zelf ga ik meestal vrij goed op adrenaline! En een beetje houterig dansen was het natuurlijk wel.

Een week lijkt me ook een beetje overdreven :P Je wilt toch ook aan je collega's je medaille showen of pochen over je prestaties, al kreupel wandelend naar de koffieautomaat? ;)
Al is een vakantie na een marathon ook best een leuk idee.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182323995
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:44 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Vanaf 226 km begint het een beetje te tellen 8-)

De 184 km warming up voor de marathon mag ook op een andere manier dan lopend worden afgelegd...
En waarom exact die 226 km?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182324006
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:10 schreef Maraca het volgende:

[..]

Oh, dat bedenk ik tegen die tijd wel :P Maar moet ook nog een hoop regelen voor mijn tweede sport challenge van dat jaar (fietstocht van 1.300km) dus denk dat ik die week goed kan gebruiken om daar de voorbereidingen voor te treffen. Trainingsschema, definitieve route, materiaal, etc etc :+

Heb trouwens ook een HM op de planning staan het weekend na de marathon zie ik _O- Kan een lichaam dat aan of kan ik het beter omzetten naar een 10k run of beter helemaal niet? Er van uit gaande dat ik niet voor een PR ga. Het is namelijk in mijn oude studentenstad, dus wel erg leuk om deel te nemen, al is het maar voor m'n plezier :P
Helemaal afzeggen, een week na de marathon helemaal niet lopen en daarna weer beginnen met duurloopjes van een halfuur heel rustig of zo. Zelfs 10km als niet-PR race lopen vind ik onverstandig.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182324016
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Erger dan een blessure :o
Nouja ik wil het niet benoemen maar als je het hebt over het ergste wat er kan gebeuren.. Het komt toch voor dat mensen zich tijdens een marathon over de grenzen van hun lichaam pushen en onwel raken.

Oeps sorry voor deze monoloog!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 4 oktober 2018 @ 22:08:30 #172
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182324472
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Die dag erna ben je een en al ellende, maar op de avond zelf ga ik meestal vrij goed op adrenaline! En een beetje houterig dansen was het natuurlijk wel.

Een week lijkt me ook een beetje overdreven :P Je wilt toch ook aan je collega's je medaille showen of pochen over je prestaties, al kreupel wandelend naar de koffieautomaat? ;)
Al is een vakantie na een marathon ook best een leuk idee.
Maar ik wilde sowieso al in april een weekje vakantie opnemen :'( dus het kwam gewoon goed uit om het direct na de marathon te doen :P en pochen bij collega's kan ook een week later

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 21:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Helemaal afzeggen, een week na de marathon helemaal niet lopen en daarna weer beginnen met duurloopjes van een halfuur heel rustig of zo. Zelfs 10km als niet-PR race lopen vind ik onverstandig.
:o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182324677
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 22:08 schreef Maraca het volgende:

[..]

Maar ik wilde sowieso al in april een weekje vakantie opnemen :'( dus het kwam gewoon goed uit om het direct na de marathon te doen :P en pochen bij collega's kan ook een week later

[..]

:o
Wat Guard zegt is waar, elk lichaam is anders, maar de spierschade van een marathon is pas na 2 weken weg. Daarnaast is je weerstand lager in de 6-10 dagen na de marathon. Te vroeg weer beginnen geeft dus risico op overbelastingblessures en dergelijken. Zeker na een eerste marathon waarvan je niet weet hoe je erop reageert lijkt dit me geen slim idee.

Ikzelf loop 1,5 tot 2 maanden na de marathon geen wedstrijden omdat ik nu 1x de ervaring heb gehad van een langslepende blessure en 1x overtraind ben geraakt. Het probleem is vaak ook niet eens de wedstrijd zelf maar het feit dat je met de wedstrijd in het achterhoofd te snel weer wilt gaan trainen of te hard.
Het voordeel aan hardlopen is dat er zoveel leuke wedstrijden zijn, dat je altijd weer een andere leuke kunt uitkiezen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 4 oktober 2018 @ 22:44:33 #175
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182325110
O+

Ik laat hem nog wel even staan en als ik geen reden heb om de marathon niet te lopen, dan annuleer de HM. Anders loop ik liever de HM in mijn oude studentenstad dan de 1/4e in Rotterdam. Gelukkig bij beide loopjes voor de annuleringsverzekering gekozen :P

Bedankt voor de linkjes! Interessant leesvoer. Ga mij de komende tijd ook nog wat meer inlezen, vooral over drank/voeding tijdens het lopen bij langere afstanden. Dat is allemaal nieuw voor me :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 4 oktober 2018 @ 23:17:07 #176
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_182325747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 21:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

En waarom exact die 226 km?
3.8 km zwemmen
180 km fietsen
42,2 km lopen

:D
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_182337251
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:44 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Vanaf 226 km begint het een beetje te tellen 8-)

De 184 km warming up voor de marathon mag ook op een andere manier dan lopend worden afgelegd...
Top dan neem ik de auto wel. ^O^
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:33:23 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_182341235
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 21:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja ik wil het niet benoemen maar als je het hebt over het ergste wat er kan gebeuren.. Het komt toch voor dat mensen zich tijdens een marathon over de grenzen van hun lichaam pushen en onwel raken.

Oeps sorry voor deze monoloog!
Weet ik wel, het was ook maar een grapje. Voor hardlopers is er vaak niks ergers dan om geblesseerd te zijn :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_182342490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:31 schreef Guard het volgende:

[..]

Sommige lichamen kunnen dat wel aan, anderen niet.
Dus dat moet je zelf aanvoelen.
Maar je kan vast een paar dagen van te voren nog wel omzetten naar een andere afstand, ik zou dat nu nog niet doen.
... en een halve marathon 3 weken voor de (eerste) marathon?

Het leek mij weleens leuk om in onze favoriete (Europese) stad de HM te lopen: Lissabon. Dus ingeschreven en tickets geboekt. Pas enige tijd later bedacht ik me dat de Rotterdam Marathon ook wel een leuke uitdaging zou zijn.

Ik ga hem nu als trainingsloop inbouwen, maar weet niet of ik in conflict raak met "taperen".

Vandaag wel lekker gelopen trouwens, wat een heerlijk weer! Had speciaal vanmiddag vrij genomen :9 en dat pakte goed uit. Totaal ca 25km waarvan de meeste op of rond de 4:20. Wel een paar keer gestopt om drinken te halen in de supermarkt :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Sport_Life op 05-10-2018 21:42:52 ]
pi_182342522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:33 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

... en een halve marathon 3 weken voor de (eerste) marathon?

Het leek mij weleens leuk om in onze favoriete (Europese) stad de HM te lopen: Lissabon. Dus ingeschreven en tickets geboekt. Pas enige tijd later bedacht ik me dat de Rotterdam Marathon ook wel een leuke uitdaging zou zijn.

Ik ga hem nu als trainingsloop inbouwen, maar weet niet of ik in conflict raak met "taperen".
Dit is wel prima timing! Taperen is meestal de laatste 10-14 dagen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182342674
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dit is wel prima timing! Taperen is meestal de laatste 10-14 dagen.
Perfect! Ik dacht dat taperen veel langer was.
pi_182349108
Morgen de hm tijdens de Singelloop Breda, vaste prik. Benieuwd hoe ik er voor sta :)
pi_182350323
Hallo!

Leuk om nu al die marathonvoorbereidingen te lezen hihi :)

Ik ben op dit moment onderweg naar Keulen! Morgen mijn eerste halve marathon. Ik ben echt zooo zenuwwachtig. Mijn fysio heeft mijn knie extreem strak en goed ingetaped dus ik hoop dat het goed gaat daarmee. Ik heb geen goede voorbereiding gehad maar hee ik ga het gewoon halen! Heb er wel echt zin in, ben echt benieuwd!

Ik laat jullie morgenavond weten hoe het is gegaan!

Btw ik heb ook een week vrij genomen, op aanraden van de fysio. ( en komt mij prima uit want hierna ga ik over op ander werk :) ff lekker bijkomen haha :P )

Succes en veel plezier voor degene die ook gaan lopen!
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:50:29 #184
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182350389
Goed bezig allemaal!

xMissie, is Aalbert nog steeds je fysio? :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182350800
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 11:50 schreef Maraca het volgende:
Goed bezig allemaal!

xMissie, is Aalbert nog steeds je fysio? :)
Wie is Aalbert? Ken ik niet haha! Ik zit in nijmegen bij de fysio :) Speciaal voor knieen en er werken maar twee mensen maar geen Aalbert haha sorry :p
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:00:48 #186
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182351247
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 12:21 schreef xMissi het volgende:

[..]

Wie is Aalbert? Ken ik niet haha! Ik zit in nijmegen bij de fysio :) Speciaal voor knieen en er werken maar twee mensen maar geen Aalbert haha sorry :p
Ah, dan haal ik je door de war met iemand anders :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182351512
Geen probleem hoor kan gebeuren natuurlijk :)
pi_182352001
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 10:08 schreef DavetheNL het volgende:
Morgen de hm tijdens de Singelloop Breda, vaste prik. Benieuwd hoe ik er voor sta :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 11:47 schreef xMissi het volgende:
Hallo!

Leuk om nu al die marathonvoorbereidingen te lezen hihi :)

Ik ben op dit moment onderweg naar Keulen! Morgen mijn eerste halve marathon. Ik ben echt zooo zenuwwachtig. Mijn fysio heeft mijn knie extreem strak en goed ingetaped dus ik hoop dat het goed gaat daarmee. Ik heb geen goede voorbereiding gehad maar hee ik ga het gewoon halen! Heb er wel echt zin in, ben echt benieuwd!

Ik laat jullie morgenavond weten hoe het is gegaan!

Btw ik heb ook een week vrij genomen, op aanraden van de fysio. ( en komt mij prima uit want hierna ga ik over op ander werk :) ff lekker bijkomen haha :P )

Succes en veel plezier voor degene die ook gaan lopen!
Succes!
Ik ga morgen in Utrecht lopen :). Weet nog steeds niet of ik een pr ga aanvallen of rustig genieten van de stad, de mensen.. alles.

Start ergens achteraan met m'n vader :)
pi_182352687
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 11:47 schreef xMissi het volgende:
Hallo!

Leuk om nu al die marathonvoorbereidingen te lezen hihi :)

Ik ben op dit moment onderweg naar Keulen! Morgen mijn eerste halve marathon. Ik ben echt zooo zenuwwachtig. Mijn fysio heeft mijn knie extreem strak en goed ingetaped dus ik hoop dat het goed gaat daarmee. Ik heb geen goede voorbereiding gehad maar hee ik ga het gewoon halen! Heb er wel echt zin in, ben echt benieuwd!

Ik laat jullie morgenavond weten hoe het is gegaan!

Btw ik heb ook een week vrij genomen, op aanraden van de fysio. ( en komt mij prima uit want hierna ga ik over op ander werk :) ff lekker bijkomen haha :P )

Succes en veel plezier voor degene die ook gaan lopen!
Succes!
pi_182355240
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 14:14 schreef Sport_Life het volgende:

[..]


[..]

Succes!
Ik ga morgen in Utrecht lopen :). Weet nog steeds niet of ik een pr ga aanvallen of rustig genieten van de stad, de mensen.. alles.

Start ergens achteraan met m'n vader :)
Jij ook succes!
  Forum Admin zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:55:23 #191
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_182358368
Veel plezier allemaal en succes!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:05:56 #192
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_182358567
Gisteren de jaarlijkse 10 km van mijn werk (Exact 10 km Run) gelopen. Dat ging niet zo best. Vandaag lekker uitgehobbeld met da Zwabber. Dat was weer top. Al kon Zwabber zich niet aan het afgesproken tempo van 6:30/km houden, het werd iets van 5:34/km...
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_182359084
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:00 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ah, dan haal ik je door de war met iemand anders :@
Met mij... O:-)

En ja, klopt - de jouwe ook of ben je geswitcht? :)
pi_182360330
Mossel heeft vandaag gelopen toch? Hoe ging dat?
pi_182363713
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 23:29 schreef DavetheNL het volgende:
Mossel heeft vandaag gelopen toch? Hoe ging dat?
Hier kom ik binnen vanaf 30.47. Voor de mensen die me niet kennen, ik ben diegene in het helblauwe hempie. Schrijf later nog wel een stukkie
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 7 oktober 2018 @ 06:36:01 #196
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182363953
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:30 schreef _Peach_ het volgende:

[..]

Met mij... O:-)

En ja, klopt - de jouwe ook of ben je geswitcht? :)
Daar ben je :D Nee, loop al een tijd niet meer bij hem, maar dat komt omdat ik verhuisd ben. We zijn nog wel vriendjes op Strava :Y

quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 05:33 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Hier kom ik binnen vanaf 30.47. Voor de mensen die me niet kennen, ik ben diegene in het helblauwe hempie. Schrijf later nog wel een stukkie
:o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182364209
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 11:47 schreef xMissi het volgende:
Hallo!

Leuk om nu al die marathonvoorbereidingen te lezen hihi :)

Ik ben op dit moment onderweg naar Keulen! Morgen mijn eerste halve marathon. Ik ben echt zooo zenuwwachtig. Mijn fysio heeft mijn knie extreem strak en goed ingetaped dus ik hoop dat het goed gaat daarmee. Ik heb geen goede voorbereiding gehad maar hee ik ga het gewoon halen! Heb er wel echt zin in, ben echt benieuwd!

Ik laat jullie morgenavond weten hoe het is gegaan!

Btw ik heb ook een week vrij genomen, op aanraden van de fysio. ( en komt mij prima uit want hierna ga ik over op ander werk :) ff lekker bijkomen haha :P )

Succes en veel plezier voor degene die ook gaan lopen!
Te laat om je succes te wensen.
Benieuwd hoe het gegaan is.

En dat andere werk, is dat beter voor je knieën?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182366418
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 05:33 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Hier kom ik binnen vanaf 30.47. Voor de mensen die me niet kennen, ik ben diegene in het helblauwe hempie. Schrijf later nog wel een stukkie
Mooie episch dramatische finish. ^O^
pi_182366650
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 05:33 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Hier kom ik binnen vanaf 30.47. Voor de mensen die me niet kennen, ik ben diegene in het helblauwe hempie. Schrijf later nog wel een stukkie
Oef.. Knap dat je hem wel uitgelopen hebt!
pi_182366907
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 05:33 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Hier kom ik binnen vanaf 30.47. Voor de mensen die me niet kennen, ik ben diegene in het helblauwe hempie. Schrijf later nog wel een stukkie
Wow, prachtig, beelden voor de eeuwigheid! Vooral die muziek die aanzwelt en jij die je met een laatste blik op je horloge overgeeft aan de hulpverleners terwijl de camera uitzoemt.. Kan zo in een film :P Ik ben benieuwd naar het verhaal! Ziet er wel erg gaaf uit die beelden, wie weet ooit!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:20:58 #201
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182367033
Mossel! :o _O- _O_
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:23:38 #202
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182367969
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 05:33 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Hier kom ik binnen vanaf 30.47. Voor de mensen die me niet kennen, ik ben diegene in het helblauwe hempie. Schrijf later nog wel een stukkie
:D Als een echte mossel de finish van de Kustmarathon over kruipen :Y
!!! Go 49-ers !!!
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 11:53:00 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_182368359
Da's nogal een finish :D ik krijg er plaatsvervangend kramp van!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_182368437
Verslag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 07-10-2018 14:29:44 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182368802
Wat een finish. _O_ ^O^
Jack does it in real time...
pi_182370292
Super knap mosse! Gefeliciteeerd!!

Nou ik kan vertellen dat ik de hm heb gehaald! Mijn tijd is dan weer niet goed maar hey ik heb gewoon een fucking hm uitgelopen!!!

Tot 11,2 km ging het echt supergoed! Niet gewandeld niks( dat is voor mij al een hele prestatie omdat de knie meestal snel zeurt) Nu dus niet en ging perfect. Toen dus bij 11,2 km ff gewandeld en mijn fruitdingetje ingenomen want dacht ik moet even iets zoets hebben :). Nou ook gedaan toen ging ik dus weer. Alleen toen ging het dus soort van mis, mijn kuiten begonnen een beetje vol te lopen, enz. Maar mn knie begon ook wat zeurderig te doen ( maar hey dat mocht wel van mij!) Gelukkig was de knie goed mee vol tehouden. Maar ik kon het ritme dus niet meer krijgen en mijn hartslag bleef veel te hoog... Dus ik moest steeds wandelen anders lag ik dalijk nog plat, je weet het nooit he. Zo doorgegaan tot 20,6 km en toen ben ik alleen maar gaan rennen, mijn tijd heb ik laten varen want dat lukte niet meer. En toen was daar na 21,29 km de finish. Ik was zooooo blij. Mijn tijd was 2:58:22 ofzo. Garmin zegt 2:56:45 op de hm dus.. Nou prima want ik heb sws niet goed getraind en mijn knie heeft het redelijk volgehouden maar mean ik vond het wel een pleuruseind!!

Maar nu ben ik wel echt heulll blij dat ik ben gefinishd *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door xMissi op 07-10-2018 14:29:23 ]
pi_182371522
Straks jullie verslagen eens even lezen.

Mijn polar m400 laadt niet meer op :(
Kan iemand hier die hem ook heeft kijken of hij 4 of 5 pinnetjes heeft bij de oplader. Het lijkt wel of er somehow 1tje is afgebroken bij mij.
pi_182372092
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:58 schreef mosselmossel het volgende:
Verslag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mooie pr verbetering. *O*
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 oktober 2018 @ 17:00:27 #209
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182373488
Van 28:45 naar 25:48 op 5km (in augustus voor het eerst ooit 5km non-stop kunnen hardlopen, 27:55 werd daarna 27:11 en anderhalve week geleden 25:48). Nu ook een PR op 10km, want dat lukte deze week zowaar ineens :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182373843
Lekker bezig heywoodu!! Gefeliciteerd :)
pi_182373852
Mooie beelden, Mossel! Je hebt er duidelijk alles uit gehaald wat mogelijk was.

En xMissi ook heel knap gedaan! Als je bedenkt hoe vaak je hier gepost hebt over tegenwerkende ledematen en andere kwaaltjes, is het fantastisch dat je die 21 km gewoon uitgelopen hebt! En nu, wat is het volgende doel? ;)

Ik heb vandaag een wedstrijdje over 10 Engelse mijl gelopen, de Kleine Haarloop in Kring van Dordt. Heerlijk weer, gelukkig maar want een deel van het parcours was onverhard en de start schijnt vorig jaar een zwembad geweest te zijn. Het was nu lekker lopen, tussen de weilanden door, en door de bossen. Tempo lekker constant kunnen houden, en zonder veel moeite een tijd van 1:31:19 neergezet.
pi_182375138
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:19 schreef pijll het volgende:
Mooie beelden, Mossel! Je hebt er duidelijk alles uit gehaald wat mogelijk was.

En xMissi ook heel knap gedaan! Als je bedenkt hoe vaak je hier gepost hebt over tegenwerkende ledematen en andere kwaaltjes, is het fantastisch dat je die 21 km gewoon uitgelopen hebt! En nu, wat is het volgende doel? ;)

Ik heb vandaag een wedstrijdje over 10 Engelse mijl gelopen, de Kleine Haarloop in Kring van Dordt. Heerlijk weer, gelukkig maar want een deel van het parcours was onverhard en de start schijnt vorig jaar een zwembad geweest te zijn. Het was nu lekker lopen, tussen de weilanden door, en door de bossen. Tempo lekker constant kunnen houden, en zonder veel moeite een tijd van 1:31:19 neergezet.
Mooie tijd pijll! Mijn volgende doel, ehm iig (nog) geen marathon.
Ik moet nu eerst 4 weken hardlooprust houden en geen dingen doen die mijn knie provoceren. Daarna zie ik wel even wat ik ga doen...
Denk even niet meer aan een hm hoor hahaha.Iig even rustig aan :)


oja @ Guard om nog op je vraag te antwoorden, het werk wat ik ga doen, is nog steeds knie belastend ( ik beweeg dus niet de hele tijd dynamisch, maar sta het grootste deel van de dag stil op 1 plek) Ik ben bezig met een kantoorbaan maar ze zoeken alleen maar mensen met ervaring... Ja dat heb ik niet zoveel in die branche (transportplanner).. :{
pi_182376356
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:21 schreef RunnerAdd het volgende:
Straks jullie verslagen eens even lezen.

Mijn polar m400 laadt niet meer op :(
Kan iemand hier die hem ook heeft kijken of hij 4 of 5 pinnetjes heeft bij de oplader. Het lijkt wel of er somehow 1tje is afgebroken bij mij.
De oplader is gewoon micro-usb, toch? Bij de poort op mijn horloge zie ik volgens mij 5 pinnetjes, maar het is slecht te zien.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 oktober 2018 @ 19:29:11 #214
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182376394
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:21 schreef RunnerAdd het volgende:
Straks jullie verslagen eens even lezen.

Mijn polar m400 laadt niet meer op :(
Kan iemand hier die hem ook heeft kijken of hij 4 of 5 pinnetjes heeft bij de oplader. Het lijkt wel of er somehow 1tje is afgebroken bij mij.
5
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182376518
En xMissie, Pijll en Mossel: knap gedaan. Vooral de beelden van Mossel maken indruk ;)
Wel bijzonder om te zien dat verschillende mensen je zien liggen, even opzij kijken en vervolgens gewoon doorlopen.

Ik heb vandaag een A-B loop gedaan: met de trein naar Zwolle en vervolgens over een prachtige route langs de Overijsselse Vecht terug naar huis gelopen (29km).
Volgende week nog 32 en dan kan het gas terug.
pi_182377308
Wat voor pace-verschil zouden jullie incalculeren bij een heuvelachtige trail (devil's trail Utrechtse Heuvelrug) vs een vlak verhard parcours (hm Amsterdam)?

Heb vandaag de 16km devil gelopen op 5.16 gemiddeld en ben benieuwd wat dat belooft voor de HM over 2 weken..
pi_182377901
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat voor pace-verschil zouden jullie incalculeren bij een heuvelachtige trail (devil's trail Utrechtse Heuvelrug) vs een vlak verhard parcours (hm Amsterdam)?

Heb vandaag de 16km devil gelopen op 5.16 gemiddeld en ben benieuwd wat dat belooft voor de HM over 2 weken..
Ik weet niet of je dat van tevoren kunt inschatten, gewoon op gevoel gaan lopen van wat normaal gesproken de intensiteit van de halve marathon is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 7 oktober 2018 @ 20:46:52 #218
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182377992
Wat was het heerlijk weer vandaag O+ Met veel plezier de Singelloop Utrecht gelopen.

Helaas geen PR, maar zo ontzettend trots op mijn loopmaatje die echt alles heeft gegeven en z'n PR met 6 (ZES!) minuten heeft verbeterd *O* Gast haalde mij op een bepaald moment zelfs in :D Alleen het verschil tussen onze eigen geklokte tijd en die van MyLaps is wel bizar groot. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182378122
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:46 schreef Maraca het volgende:
Wat was het heerlijk weer vandaag O+ Met veel plezier de Singelloop Utrecht gelopen.

Helaas geen PR, maar zo ontzettend trots op mijn loopmaatje die echt alles heeft gegeven en z'n PR met 6 (ZES!) minuten heeft verbeterd *O* Gast haalde mij op een bepaald moment zelfs in :D Alleen het verschil tussen onze eigen geklokte tijd en die van MyLaps is wel bizar groot. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
En gewoon op de mat aan en uit gezet? Of stond per ongeluk bij je horloge ingesteld dat hij stopt als hij geen GPS signaal heeft?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182378147
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:46 schreef Maraca het volgende:
Wat was het heerlijk weer vandaag O+ Met veel plezier de Singelloop Utrecht gelopen.

Helaas geen PR, maar zo ontzettend trots op mijn loopmaatje die echt alles heeft gegeven en z'n PR met 6 (ZES!) minuten heeft verbeterd *O* Gast haalde mij op een bepaald moment zelfs in :D Alleen het verschil tussen onze eigen geklokte tijd en die van MyLaps is wel bizar groot. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Gaaf! Het weer was heerlijk ja.
Hier ook een PR gelopen, op zowel 5 als 10km *O*

Ik had het wel lastig rond 6km, mentale blokkade en die klote handen van mij. Maar behalve dat heerlijk gelopen.

Hoeveel tijdverschil had je? Hier zat er 41 seconden tussen, maar ik vergat na de finish om op stop te drukken.

Oh ja! Niet flauwgevallen na de finish, wel alles gegeven in een goede eindsprint.
pi_182378417
Ik heb hem te pakken, sub 3 :s) (2:58:53). Het verslag volgt later, want ik ben helemaal kapot.
  zondag 7 oktober 2018 @ 21:03:43 #222
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182378469
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

En gewoon op de mat aan en uit gezet? Of stond per ongeluk bij je horloge ingesteld dat hij stopt als hij geen GPS signaal heeft?
Nee, op de mat aan en uit gezet. De totale tijd komt wel overeen zie ik nu, maar ik heb een grotere afstand volgens mijn horloge en dat had mijn loopmaatje ook. Nu is en blijft het GPS, maar heb normaal bij een wedstrijd nooit zo'n groot verschil.
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:52 schreef Crientj het volgende:

[..]

Gaaf! Het weer was heerlijk ja.
Hier ook een PR gelopen, op zowel 5 als 10km *O*

Ik had het wel lastig rond 6km, mentale blokkade en die klote handen van mij. Maar behalve dat heerlijk gelopen.

Hoeveel tijdverschil had je? Hier zat er 41 seconden tussen, maar ik vergat na de finish om op stop te drukken.

Oh ja! Niet flauwgevallen na de finish, wel alles gegeven in een goede eindsprint.
Goed bezig! *O*

Tijdverschil was 42 seconden. Volgens Strava heb ik ook 10,13 gelopen ipv 10km en heb direct op stop gedrukt op de mat.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182378647
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat voor pace-verschil zouden jullie incalculeren bij een heuvelachtige trail (devil's trail Utrechtse Heuvelrug) vs een vlak verhard parcours (hm Amsterdam)?

Heb vandaag de 16km devil gelopen op 5.16 gemiddeld en ben benieuwd wat dat belooft voor de HM over 2 weken..
Wat is je doel? Vandaag de 26 km daar gelopen in ongeveer hetzelfde tempo. Liep je hier ook met dezelfde intensiteit?

[ Bericht 2% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 07-10-2018 21:16:17 ]
pi_182378673
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:27 schreef indepoeier het volgende:

[..]

De oplader is gewoon micro-usb, toch? Bij de poort op mijn horloge zie ik volgens mij 5 pinnetjes, maar het is slecht te zien.
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]

5
Bij mij nu nog maar 4. Dat verkaart een hoop. Tijd voor een nieuw klokje dus..
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 oktober 2018 @ 21:11:20 #225
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182378686
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:10 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

[..]

Bij mij nu nog maar 4. Dat verkaart een hoop. Tijd voor een nieuw klokje dus..
Of een nieuwe lader :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182378698
Hier ook de singelloop gelopen en kwam bij mij op 9.98 uit, wat ook irritant is want kan hem in strava niet aanpassen naar 10k :P

Maar wat een prestaties hier! Mossel, die kustmarathon... respect. Staat hier ook nog op de lijst want lijkt me episch, en looooodzwaar. Wat prachtig dat je met die uiterste inspanning je doelstelling hebt gehaald!

Devv, ook gefeiliciteerd met je sub3! Over mijlpalen gesproken!

En alle anderen die ook hun prestaties hebben geleverd, top! :)
pi_182378730
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:02 schreef Devv het volgende:
Ik heb hem te pakken, sub 3 :s) (2:58:53). Het verslag volgt later, want ik ben helemaal kapot.
^O^
  zondag 7 oktober 2018 @ 21:13:42 #228
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182378762
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:11 schreef m0ridin het volgende:
Hier ook de singelloop gelopen en kwam bij mij op 9.98 uit, wat ook irritant is want kan hem in strava niet aanpassen naar 10k :P

Maar wat een prestaties hier! Mossel, die kustmarathon... respect. Staat hier ook nog op de lijst want lijkt me episch, en looooodzwaar. Wat prachtig dat je met die uiterste inspanning je doelstelling hebt gehaald!

Devv, ook gefeiliciteerd met je sub3! Over mijlpalen gesproken!

En alle anderen die ook hun prestaties hebben geleverd, top! :)
Dat is nog erger _O- heb ik bij CPC 9,99km.. fuuuu ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182378786
Mooie prestaties allemaal! Het regent PRs hier :)
pi_182378839
Het was dan ook een erg mooi loopweertje.
pi_182378889
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:03 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nee, op de mat aan en uit gezet. De totale tijd komt wel overeen zie ik nu, maar ik heb een grotere afstand volgens mijn horloge en dat had mijn loopmaatje ook. Nu is en blijft het GPS, maar heb normaal bij een wedstrijd nooit zo'n groot verschil.

[..]

Goed bezig! *O*

Tijdverschil was 42 seconden. Volgens Strava heb ik ook 10,13 gelopen ipv 10km en heb direct op stop gedrukt op de mat.
Ah zo, dat valt binnen de normale afwijking van GPS (1-2%). En wellicht heb je ook nog wat extra meters gelopen, maar het parcours is wel goed opgemeten.
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:02 schreef Devv het volgende:
Ik heb hem te pakken, sub 3 :s) (2:58:53). Het verslag volgt later, want ik ben helemaal kapot.
H.E.L.D.!!!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182378954
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:13 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat is nog erger _O- heb ik bij CPC 9,99km.. fuuuu ;(
Haha, enorm irritant! Normaal loop ik dan nog n stukje door om de 10 compleet te maken, maar vandaag ff niet ;)

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:14 schreef RunnerAdd het volgende:
Mooie prestaties allemaal! Het regent PRs hier :)
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:16 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Het was dan ook een erg mooi loopweertje.
Was idd heerlijk loopweer btw, en hier ook een PR... 37:27 -> 36:23. Ole!
  zondag 7 oktober 2018 @ 21:22:27 #233
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182378963
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ah zo, dat valt binnen de normale afwijking van GPS (1-2%). En wellicht heb je ook nog wat extra meters gelopen, maar het parcours is wel goed opgemeten.

[..]

H.E.L.D.!!!
Ja ach, per saldo ben ik wel tevreden en op naar de halve marathon *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 7 oktober 2018 @ 21:22:51 #234
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182378969
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:02 schreef Devv het volgende:
Ik heb hem te pakken, sub 3 :s) (2:58:53). Het verslag volgt later, want ik ben helemaal kapot.
_O_
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182378994
Wat een goede prestaties van iedereen! Wow!

En jij vooral.
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:02 schreef Devv het volgende:
Ik heb hem te pakken, sub 3 :s) (2:58:53). Het verslag volgt later, want ik ben helemaal kapot.
HELD!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182379107
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Wat is je doel? Vandaag de 26 km daar gelopen in ongeveer hetzelfde tempo. Liep je hier ook met dezelfde intensiteit?
1.45 op de HM zou haalbaar moeten zijn denk ik. Liep laatst 1.13 op een training van 15 km en was nog aardig fris daarna dus dat biedt perspectief

Vandaag op dezelfde intensiteit gelopen als de HM gaat worden; volle bak.
pi_182379855
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:02 schreef Devv het volgende:
Ik heb hem te pakken, sub 3 :s) (2:58:53). Het verslag volgt later, want ik ben helemaal kapot.
^O^ _O_

Wat een ontzettend mooi loopweer dit weekend (vrijdag-zondag).
Singelloop bij mij is een verkapte interval training geworden, maar wel genoten :).En super fijn om met mijn vader te lopen!

[ Bericht 8% gewijzigd door Sport_Life op 07-10-2018 22:09:07 ]
pi_182379896
Devv, sub-3!!! Diep respect.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Lang, heel lang geleden toen ik nog niet eens aan hardlopen dacht, was ik een tijd in Chicago, ook tijdens de marathon. Staat daarom ook nog wel op mijn 'als ik ooit in de gelegenheid kom'-lijstje.
pi_182379955
Devv, gefeliciteerd!!! _O_ _O_ *O*
pi_182380158
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:30 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

1.45 op de HM zou haalbaar moeten zijn denk ik. Liep laatst 1.13 op een training van 15 km en was nog aardig fris daarna dus dat biedt perspectief

Vandaag op dezelfde intensiteit gelopen als de HM gaat worden; volle bak.
blijt altijd moeilijk om te zeggen. Onmogelijk lijkt het mij niet.
pi_182381944
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:02 schreef Devv het volgende:
Ik heb hem te pakken, sub 3 :s) (2:58:53). Het verslag volgt later, want ik ben helemaal kapot.
_O_
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182381964
Mossel, wat een prachtige prestatie!
Ik vind dat verdomd mooi dat je je doel gehaald hebt en bereid was om er alles voor te geven.
Chapeau!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182381978
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:05 schreef indepoeier het volgende:
Devv, sub-3!!! Diep respect.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Lang, heel lang geleden toen ik nog niet eens aan hardlopen dacht, was ik een tijd in Chicago, ook tijdens de marathon. Staat daarom ook nog wel op mijn 'als ik ooit in de gelegenheid kom'-lijstje.
Minder dingen op lijstjes zetten en meer gaan doen ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182384016
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:51 schreef Guard het volgende:

[..]

Minder dingen op lijstjes zetten en meer gaan doen ;)
Je hebt natuurlijk gelijk. Maar helaas zijn tijd, geld en de veelheid aan mogelijke doelen ook een factor. Dus moet ik kiezen.
En je moet wat te dromen overhouden hè.

Over dromen gesproken, ergens deze maand wordt de lotinguitslag voor Londen bekendgemaakt. Wie weet loop ik daar wel volgend voorjaar!
(Vraag me wel af hoe dat praktisch gaat, omdat het post-Brexit is, toch? Dus misschien is er wel een visum nodig :) )
pi_182384041
Mooie verhalen en resultaten dit weekend! Devv onder de 3 uur _O_

Gisteren prima hm gelopen voor mijn huidige vorm, geeft mij zin in de komende tijd qua trainen:)
pi_182384061
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:58 schreef mosselmossel het volgende:
Verslag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
pi_182384076
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:12 schreef xMissi het volgende:
Super knap mosse! Gefeliciteeerd!!

Nou ik kan vertellen dat ik de hm heb gehaald! Mijn tijd is dan weer niet goed maar hey ik heb gewoon een fucking hm uitgelopen!!!

Tot 11,2 km ging het echt supergoed! Niet gewandeld niks( dat is voor mij al een hele prestatie omdat de knie meestal snel zeurt) Nu dus niet en ging perfect. Toen dus bij 11,2 km ff gewandeld en mijn fruitdingetje ingenomen want dacht ik moet even iets zoets hebben :). Nou ook gedaan toen ging ik dus weer. Alleen toen ging het dus soort van mis, mijn kuiten begonnen een beetje vol te lopen, enz. Maar mn knie begon ook wat zeurderig te doen ( maar hey dat mocht wel van mij!) Gelukkig was de knie goed mee vol tehouden. Maar ik kon het ritme dus niet meer krijgen en mijn hartslag bleef veel te hoog... Dus ik moest steeds wandelen anders lag ik dalijk nog plat, je weet het nooit he. Zo doorgegaan tot 20,6 km en toen ben ik alleen maar gaan rennen, mijn tijd heb ik laten varen want dat lukte niet meer. En toen was daar na 21,29 km de finish. Ik was zooooo blij. Mijn tijd was 2:58:22 ofzo. Garmin zegt 2:56:45 op de hm dus.. Nou prima want ik heb sws niet goed getraind en mijn knie heeft het redelijk volgehouden maar mean ik vond het wel een pleuruseind!!

Maar nu ben ik wel echt heulll blij dat ik ben gefinishd *O*
_O_
pi_182384094
Grappig, Missi en Devv bijna exact dezelfde tijd
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182384109
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:02 schreef Devv het volgende:
Ik heb hem te pakken, sub 3 :s) (2:58:53). Het verslag volgt later, want ik ben helemaal kapot.
_O_

In de tracker leek je redelijk gelijk op te lopen met een collega. Hij liep uiteindelijk 2.59.11. Niet slecht gezien zijn beroerde voorbereiding.
pi_182384114
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:52 schreef Crientj het volgende:

[..]

Gaaf! Het weer was heerlijk ja.
Hier ook een PR gelopen, op zowel 5 als 10km *O*

Ik had het wel lastig rond 6km, mentale blokkade en die klote handen van mij. Maar behalve dat heerlijk gelopen.

Hoeveel tijdverschil had je? Hier zat er 41 seconden tussen, maar ik vergat na de finish om op stop te drukken.

Oh ja! Niet flauwgevallen na de finish, wel alles gegeven in een goede eindsprint.
PR's _O_
pi_182384140
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja ach, per saldo ben ik wel tevreden en op naar de halve marathon *O*
Fluitend een sub 2 lopen *O*
  Redactie Sport maandag 8 oktober 2018 @ 08:42:38 #252
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182384336
Wat een mooie verhalen weer van Missi, devv _O_, crientje, Maraca, Moridin en nu vergeet ik er vast een paar. :D

Heb nu nog meer zin in aankomende zondag :9
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:00:44 #253
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182384584
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:02 schreef Devv het volgende:
Ik heb hem te pakken, sub 3 :s) (2:58:53). Het verslag volgt later, want ik ben helemaal kapot.
Mooie prestatie, logisch dat je kapot bent :Y ^O^
Pfff... tempo's van 4:21 min/km lopen op een marathon.... ;) En het kan dus wel: met een HM-tijd 1:29:14 sub3 lopen :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_182384618
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Mooie prestatie, logisch dat je kapot bent :Y ^O^
Pfff... tempo's van 4:21 min/km lopen op een marathon.... ;) En het kan dus wel: met een HM-tijd 1:29:14 sub3 lopen :)
:)

Ik ben benieuwd naar het verslag.
pi_182384772
_O- Ik heb echt overal pijn hahaha! Zo blij dat ik gewoon ff een weekje vakantie heb. Ff alles laten bijkomen en uitrusten :P Maar mijn vader lacht wel echt keihard( ik zeg dan altijd, ja jij kunt nog geen 100 m volhouden dus ;) )

Haha @ LT idd dat bedacht ik me later ook, maar hey langzame lopers moeten er ook zijn, en het grappige is dat ik dus nog lang geen laatste was :o zag ik in de resultaten..
Ach ik had gewoon niet moeten gaan wandelen, dan was ik wel wat sneller geweest denk ik.

Ze hadden daar trouwens zelfs een drankpost met redbull :o wel verdund maar ik dacht echt okee, en cola ( daar kan ik dan nog een beetje inkomen) en na afloop echt heel veel eten en drinken en bier(alcoholvrij) O+ :7
Is dat iets Duits trouwens want hier in nl heb ik dat nog nooit zo erg gezien zoveel :P
pi_182385074
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Mooie prestatie, logisch dat je kapot bent :Y ^O^
Pfff... tempo's van 4:21 min/km lopen op een marathon.... ;) En het kan dus wel: met een HM-tijd 1:29:14 sub3 lopen :)
Devv heeft toch 1.24 staan of zo? en sub3 is 4.15/km. Of heb je zelf gisteren ook een marathon gelopen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 oktober 2018 @ 09:39:55 #257
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182385132
Met de tijden die hier genoemd worden zou je namens meerdere landen een nationaal record kunnen lopen. Potentiële olympische deelname dus.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:42:37 #258
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182385189
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Devv heeft toch 1.24 staan of zo? en sub3 is 4.15/km. Of heb je zelf gisteren ook een marathon gelopen?
_O- Kwestie van even zijn tijd opzoeken in de uitslagen ;) :*
!!! Go 49-ers !!!
pi_182385259
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:39 schreef heywoodu het volgende:
Met de tijden die hier genoemd worden zou je namens meerdere landen een nationaal record kunnen lopen. Potentiële olympische deelname dus.

[ afbeelding ]
:D
pi_182385297
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:39 schreef heywoodu het volgende:
Met de tijden die hier genoemd worden zou je namens meerdere landen een nationaal record kunnen lopen. Potentiële olympische deelname dus.

[ afbeelding ]
Als vrouw geldt dat nog sterker, zijn geloof ik wel een stuk of 50 landen waar ik met mijn PR het NR zou hebben. Alleen betekent dat vaak dat het in die landen ook niet zo geaccepteerd of veilig is voor vrouwen om hard te lopen ;) En voor Olympische deelname moet je volgens mij nog wel de olympische limieten halen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182385363
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

_O- Kwestie van even zijn tijd opzoeken in de uitslagen ;) :*
zijn pr is 1:23 nog iets. Even kwestie van op Strava kijken. :P
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 oktober 2018 @ 09:56:13 #262
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182385418
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als vrouw geldt dat nog sterker, zijn geloof ik wel een stuk of 50 landen waar ik met mijn PR het NR zou hebben. Alleen betekent dat vaak dat het in die landen ook niet zo geaccepteerd of veilig is voor vrouwen om hard te lopen ;)
Of dat er bijzonder weinig vrouwen zijn die én hardlopen én dat ook nog eens op een lange afstand als de marathon doen. Hier is een beetje een mix van de landen die jij noemt (Syrië, Pakistan bijvoorbeeld) en de landen die ik bedoel (Dominica, Saint Lucia etc).



quote:
En voor Olympische deelname moet je volgens mij nog wel de olympische limieten halen..
Niet per se. In de atletiek (net als in het zwemmen) mag elk land sowieso één man en één vrouw sturen, ongeacht de prestaties. Dat gebeurt meestal op de 100 meter (of de 50m vrij in het zwemmen), maar bijvoorbeeld Tonga zou ook prima mogen beslissen om een man en vrouw op de marathon te sturen :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182385444
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als vrouw geldt dat nog sterker, zijn geloof ik wel een stuk of 50 landen waar ik met mijn PR het NR zou hebben. Alleen betekent dat vaak dat het in die landen ook niet zo geaccepteerd of veilig is voor vrouwen om hard te lopen ;) En voor Olympische deelname moet je volgens mij nog wel de olympische limieten halen..
In het geval van dat soort landen is er vaak een soepeler eis ivm bevorderen van de sport on die landen. Er zijn dus kansen voor je :P
  Redactie Sport maandag 8 oktober 2018 @ 11:01:50 #264
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182386599
heywoodu feitjes in het hardlooptopic _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 oktober 2018 @ 11:08:26 #265
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182386689
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:01 schreef DeLuna het volgende:
heywoodu feitjes in het hardlooptopic _O_
:@

Dit keer hoop ik het hardlopen ook langer te blijven doen, maar nu écht :+

Het lukt vooralsnog al twee maanden, de combinatie van 4x hometrainer in de week plus 1x hardlopen gaat prima :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182387875
Die finish van Mossel zet ik in mijn top-10 van favoriete sportmomenten ooit.
pi_182388192
Ik geloof dat iedereen hier wel een NR van St Helena kan lopen. :D

Mossel en Devv, wat een toppers zijn jullie!!! Wat moet dat een supergoed gevoel geven, gewoon een week lang grijnzen en genieten van jullie heldenprestaties. _O_

xMissi, hopelijk zorgt je nieuwe werk voor een betere knie. Nu misschien eerst maar eens zorgen dat je gewoon normaal kunt hardlopen zonder pijn en stoppen?

Het was een lekker hardloopweekend. Ik heb met mijn zusje in Utrecht de Devil's trail gedaan, de Drommelafstand van 8k. Was erg leuk en gezellig, het weer was ook echt prima te doen, zelfs met het zonnetje want grootste gedeelte was beschut.
Was niet superpittig, alleen de zandkuil aan het begin was zwaar, maar die was niet heel lang. Over 3 weken Nijmegen, en die is echt wel veel pittiger. Nu hopelijk zonder mijn enkel te verzwikken.
Maar eerst komend weekend Eindhoven met 24 graden. ~:)
  Redactie Sport maandag 8 oktober 2018 @ 12:25:33 #268
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182388289
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:58 schreef mosselmossel het volgende:
Verslag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze helemaal over het hoofd gezien :o wat een held _O_ dat filmpje ook _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 12:37:30 #269
155227 crew  Guppy
dus
pi_182388502
Devv, dan kom je dit jaar ook in de Runnersworld erelijst!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Forum Admin maandag 8 oktober 2018 @ 13:43:29 #270
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_182390086
petje af Devv
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_182390168
@Wyccie, ja ik heb nu eerst 4 weken hardloopverbod en dingen die pijn doen bij de fitness mag ik ook even niet doen.
Deze week mail ik de fysio en dan zie ik wel wat hij daarop zegt en of ik nog naar hem toe moet enzovoort en anders bouw ik weer rustig op!

En dat werk komt goed hoop ik :)
pi_182390673
Woei, eerste foto gevonden. Op het 36km-punt.

Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182391354
Ik denk dat van Polar af ga stappen.
Twijfel nu tussen de forerunner 235 en de vivoactive 3.
De vantage lijn M vind ik niet veel meerwaarde bieden.
pi_182394824
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:56 schreef heywoodu het volgende:
Niet per se. In de atletiek (net als in het zwemmen) mag elk land sowieso één man en één vrouw sturen, ongeacht de prestaties. Dat gebeurt meestal op de 100 meter (of de 50m vrij in het zwemmen), maar bijvoorbeeld Tonga zou ook prima mogen beslissen om een man en vrouw op de marathon te sturen :Y
Dat ieder land een atleet en een atlete mogen sturen klopt, maar daar zijn ook regels voor. Die ongeplaatste atleet mag niet ingeschreven worden bij de meerkamp, de 10.000m of de 3000m steeple. En als een land een ongeplaatste atleet wil inschrijven voor een Field Event (springen en gooien) of een Road Event (snelwandelen of marathon) dan wordt dat voorgelegd aan een commissie van de IAAF. (Bron: de reglementen van de IAAF, http://sportsfeed.gr/wp-c(...)ification-system.pdf).

Dus reken er maar niet op dat ze iemand met een PR van 6:30 tot de marathon (die normaal max iets van 2:30 duurt) toelaten.
pi_182395162
Sinds de lange en hete zomer van 2018 is er wat veranderd aan mijn hartslag.

Kort samengevat: mijn gemiddelde hartslag is hoger geworden. Had ik voorheen hartslag X bij tempo Y, nu is dat X+5 of X+10. En dat is X+15 of X+20 geweest. Warmte en dauwpunten spelen natuurlijk een rol, maar nu het koeler en minder klam is, blijft dat zo.

Maar het kan nog gekker.

Sinds een paar maanden slik ik medicatie en een van de (mogelijke) bijwerkingen is een hogere rusthartslag, een hogere bloeddruk en gewichtsverlies.

Ik heb nu echter:
1) Een onveranderde rusthartslag (zelfde als voor de zomer, toen ik fit was)
2) Een hogere gemiddelde hartslag (dat was dus al voor de medicatie)
3) Een ongewijzigde, perfecte, bloeddruk
4) Minimaal gewichtsverlies

En nu komt het meest idiote
5) Mijn maximale hartslag lijkt hoger geworden. Ik kom nu geregeld boven de 170 of zelfs 180 uit. Dat was "vroeger" (d.w.z. tot voor de zomer) meer uitzondering. Nog nooit haalde ik een correct gemeten hartslag van 182 en dat voelde niet eens maximaal. Ook niet toen ik jonger was en mijn HSmax normaliter hoger was.

Iedereen staat voor raadsels. Mijn HS-band is prima, het batterijtje kort geleden vervangen zonder ander resultaat.

Verder maak ik sinds een tijdje gebruik van de HRV4trainings-app. Iedere ochtend na het wakker worden doe je dan een optische HS-meting van je rusthartslag en de variabiliteit daarin. Op basis daarvan kan een score berekend worden (is allemaal wetenschap). Dit is na een aantal metingen weer een score waaruit een trainingsadvies afgeleid wordt en hoe je je verhoudt t.o.v. de rest van de sportende mensheid.

Je meetdata kan gekoppeld worden aan Strava, zodat de app weet of je de dag ervoor getraind hebt en hoe zwaar dat was. Verder moet je een aantal vragen beantwoorden over spierpijn, vermoeidheid etc om daaruit enkele verbanden te kunnen trekken.

Het kost 11 euro. Nu haakt iedereen af.
pi_182395234
Phoe, Mossel! Plaatsvervangende kramp bij het zien van dat filmpje. Maar het lezen van je verslag, held! (Wat duurde het trouwens lang voor er mensen je kwamen helpen?)

Devv, xMissi en anderen, top! *O*
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 oktober 2018 @ 18:26:33 #277
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182395749
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:38 schreef pijll het volgende:

[..]

Dat ieder land een atleet en een atlete mogen sturen klopt, maar daar zijn ook regels voor. Die ongeplaatste atleet mag niet ingeschreven worden bij de meerkamp, de 10.000m of de 3000m steeple. En als een land een ongeplaatste atleet wil inschrijven voor een Field Event (springen en gooien) of een Road Event (snelwandelen of marathon) dan wordt dat voorgelegd aan een commissie van de IAAF. (Bron: de reglementen van de IAAF, http://sportsfeed.gr/wp-c(...)ification-system.pdf).

Dus reken er maar niet op dat ze iemand met een PR van 6:30 tot de marathon (die normaal max iets van 2:30 duurt) toelaten.
Nee, 6:30 niet :+

Nary Ly mocht met haar PR van enkele seconden onder de drie uur wel meedoen.
https://www.iaaf.org/athletes/cambodia/nary-ly-260214
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 8 oktober 2018 @ 21:14:17 #278
442544 schoonmams
2 stuks fruit per dag
pi_182399701
Een vraagje over Garmin Connect: kun je ook trainingen/work-outs van anderen gebruiken? Ik ben op zoek naar leuke fartleks, het zou schelen als ik zo wat standaard fartleks naar mijn horloge kan sturen. Doe ik ook wat inspiratie op om vervolgens mijn eigen trainingen in elkaar te zetten.
  maandag 8 oktober 2018 @ 21:15:44 #279
470285 Sinas92
Nachtleven
pi_182399737
Prima training achter de rug. Kreeg in het laatste deel v/d training wel pijn in de rechterkuit. Stoppen jullie direct bij dergelijke pijn? Ik wilde de training uitlopen, wat ik ook gedaan heb. Pijn ging na een aantal minuten weg.
pi_182399820
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:14 schreef schoonmams het volgende:
Een vraagje over Garmin Connect: kun je ook trainingen/work-outs van anderen gebruiken? Ik ben op zoek naar leuke fartleks, het zou schelen als ik zo wat standaard fartleks naar mijn horloge kan sturen. Doe ik ook wat inspiratie op om vervolgens mijn eigen trainingen in elkaar te zetten.
Ik vind eigenlijk dat je een fartlek niet in moet programmeren maar dat je naar een leuk bos moet gaan en daar speels een heuvel moet oprennen of een mooi lang pad in wisseltempo's moet afleggen. Maar een training die mijn trainer ook fartlek noemt is er één van 60 minuten; 8-2, 7-3, 6-4, 5-5, 4-6, 3-7 minuten, waarbij het eerste getal iets sneller dan duurlooptempo is en het tweede getal steeds wedstrijdtempo (10km tempo).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182399855
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat je een fartlek niet in moet programmeren maar dat je naar een leuk bos moet gaan en daar speels een heuvel moet oprennen of een mooi lang pad in wisseltempo's moet afleggen.
Dit. 14.gif
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182399900
En als je in Amsterdam woont dan doe je dat met lantaarnpalen, huizenblokken, tunneltjes, bruggetjes of whatever.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182400024
In Amsterdam heb je ook bos hoor lieve mossel :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 8 oktober 2018 @ 21:39:45 #284
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182400341
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

zijn pr is 1:23 nog iets. Even kwestie van op Strava kijken. :P
^O^ Waar heb je het over? Relax! *O* :* Ik heb het over zijn tijden tijdens de Chicago Marathon. Een van de 5km-tussentempo (km 20-25) is het tempo wat ik noemde, dat is nog een relatief langzame 5km-tussentijd van hem. Zo'n tempo is voor mij onbestaanbaar! :) Net als zijn HM-tussentijd van 01:29:14 in de Chicago marathon trouwens :) :X

Of er zijn 2 Nederlanders met precies dezelfde tijd liepen in de Chicago marathon :) Ben benieuwd naar het verslag

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 08-10-2018 22:15:11 ]
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 8 oktober 2018 @ 21:44:17 #285
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182400444
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:27 schreef La_Tramposa het volgende:
In Amsterdam heb je ook bos hoor lieve mossel :P
Het Amsterdamse bos heeft echt prachtige stukken om te lopen met variatie inderdaad :)
!!! Go 49-ers !!!
  Redactie Sport maandag 8 oktober 2018 @ 22:40:44 #286
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182401668
Als ik een fartlek doe dan ren ik van bocht naar boom naar bruggetje of doe ik soms alsof ik achterna wordt gezeten en ik dan na de bocht veilig ben, dat soort ongein :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182401982
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

^O^ Waar heb je het over? Relax! *O* :* Ik heb het over zijn tijden tijdens de Chicago Marathon. Een van de 5km-tussentempo (km 20-25) is het tempo wat ik noemde, dat is nog een relatief langzame 5km-tussentijd van hem. Zo'n tempo is voor mij onbestaanbaar! :) Net als zijn HM-tussentijd van 01:29:14 in de Chicago marathon trouwens :) :X

Of er zijn 2 Nederlanders met precies dezelfde tijd liepen in de Chicago marathon :) Ben benieuwd naar het verslag
Ik dacht dat je doelde op de recente discussie of je met een hm pr van 1:30 een sub 3 marathon kan lopen. Maar inderdaad als je de eerste helft in 1:30 is het goed mogelijk om de tweede helft sneller te lopen.
pi_182402065
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:54 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik dacht dat je doelde op de recente discussie of je met een hm pr van 1:30 een sub 3 marathon kan lopen. Maar inderdaad als je de eerste helft in 1:30 is het goed mogelijk om de tweede helft sneller te lopen.
Ik kreeg idd een beetje hoop.. :D.

Anyway 7 april duurt nog even ;).
pi_182406225
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:44 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Het Amsterdamse bos heeft echt prachtige stukken om te lopen met variatie inderdaad :)
Maar dan moet je buiten de ring komen!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:45:20 #290
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182406371
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:28 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Maar dan moet je buiten de ring komen!
:D :)

Trouwens, over Amsterdamse grachten gesproken (voor wie het interesseert): Wendy van Dijk heeft de marathon van Chicago ook uitgelopen, in 4 uur 37 : http://results.chicagomar(...)ndy&search_event=MAR

Haar man Erland Galjaard deed er ietsjes langer over, in 5 uur 15 : http://results.chicagomar(...)rd+&search_event=MAR

[ Bericht 40% gewijzigd door RobertoCarlos op 09-10-2018 08:51:21 ]
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:57:01 #291
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182406527
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

:D :)

Trouwens, over Amsterdamse grachten gesproken (voor wie het interesseert): Wendy van Dijk heeft de marathon van Chicago ook uitgelopen, in 4 uur 37 : http://results.chicagomar(...)ndy&search_event=MAR

Haar man Erland Galjaard deed er ietsjes langer over, in 5 uur 15 : http://results.chicagomar(...)rd+&search_event=MAR

https://www.marathonfoto.com/Proofs?PIN=0JKP55&LastName=Dijk

Jelle is happy :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:05:28 #292
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182407726
Vanmiddag eens kijken of ik voor de tweede keer op rij 10 kilometer vol kan houden. Dit keer alleen in plaats van iemand die (op de skeelers) mee gaat, dat maakt het toch wat lastiger denk ik :P

Ik heb in elk geval weer wat doelen voor de komende tijd :)

5km in 24:59
10km in 54:59
15km non-stop hardlopen

Die uiteraard aan worden gescherpt als ik ze haal, 15km krijgt dan een tijd als doel bijvoorbeeld :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182408993
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 10:05 schreef heywoodu het volgende:
Vanmiddag eens kijken of ik voor de tweede keer op rij 10 kilometer vol kan houden. Dit keer alleen in plaats van iemand die (op de skeelers) mee gaat, dat maakt het toch wat lastiger denk ik :P

Ik heb in elk geval weer wat doelen voor de komende tijd :)

5km in 24:59
10km in 54:59
15km non-stop hardlopen

Die uiteraard aan worden gescherpt als ik ze haal, 15km krijgt dan een tijd als doel bijvoorbeeld :+
Lekker bezig! Doelen stellen, halen en weer aanscherpen is het leukste van hardlopen :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:39:04 #294
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182412640
Horloge ingesteld op 11km, één kilometer erbij leek me meer dan genoeg, zeker aangezien ik voor die 10km van vorige week nooit verder had gelopen dan 6km (wat ik ook nog maar twee keer gelopen had, plus drie keer 5km). Na 11km voelde ik me eigenlijk niet anders dan na 10km, dus kon er nog een kilometer bij...uiteindelijk 12,5km gelopen *O* :@

Tijd boeide me niet echt, hoewel ik wel altijd boven 10 per uur wil blijven en ik zat op iets van 10.4 dus prima :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182425904
Zo, gisteren de afwijzing voor Londen weer gekregen. Dat betekent dat ik nog geen enkel hardloopplan heb voor 2019. Ik vind het ook wel even prima, ik kijk tegen die tijd wel waar ik zin in heb.
pi_182449901
Ik voel me nu echt een beetje doelloos eigenlijk, ik mag dus 4 weken niet hardlopen alleen een beetje rustig fitnessen en fietsen.. En pas als de pijn wat minder is mag ik meer krachttraining doen, ze hebben dus het fitnesszaaltje verbouwd waardoor veel apparaten nu wegzijn en vervangen zijn. Prima maar veel is voor je benen.. Kon ik dus nog niet veel doen :N...

Maar ik weet dus wel dat als ik nog een afspraak heb met de fysio dat ik daarna een doel bedenk (wellicht met hem) want dit voelt een beetje leeg nu :{ .

Iemand trouwens ervaring met een sport medisch onderzoek? Zoja, wat word er dan allemaal gedaan enzo?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 13:04:43 #297
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182450270
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 10:05 schreef heywoodu het volgende:
Vanmiddag eens kijken of ik voor de tweede keer op rij 10 kilometer vol kan houden. Dit keer alleen in plaats van iemand die (op de skeelers) mee gaat, dat maakt het toch wat lastiger denk ik :P

Ik heb in elk geval weer wat doelen voor de komende tijd :)

5km in 24:59
10km in 54:59
15km non-stop hardlopen

Die uiteraard aan worden gescherpt als ik ze haal, 15km krijgt dan een tijd als doel bijvoorbeeld :+
Goed bezig! *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:08 schreef McTwente het volgende:
Zo, gisteren de afwijzing voor Londen weer gekregen. Dat betekent dat ik nog geen enkel hardloopplan heb voor 2019. Ik vind het ook wel even prima, ik kijk tegen die tijd wel waar ik zin in heb.
Ga met ons de marathon Rotterdam lopen! O+

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:46 schreef xMissi het volgende:
Ik voel me nu echt een beetje doelloos eigenlijk, ik mag dus 4 weken niet hardlopen alleen een beetje rustig fitnessen en fietsen.. En pas als de pijn wat minder is mag ik meer krachttraining doen, ze hebben dus het fitnesszaaltje verbouwd waardoor veel apparaten nu wegzijn en vervangen zijn. Prima maar veel is voor je benen.. Kon ik dus nog niet veel doen :N...

Maar ik weet dus wel dat als ik nog een afspraak heb met de fysio dat ik daarna een doel bedenk (wellicht met hem) want dit voelt een beetje leeg nu :{ .

Iemand trouwens ervaring met een sport medisch onderzoek? Zoja, wat word er dan allemaal gedaan enzo?
Is zwemmen een optie? Dat is minder belastend voor je benen, maar kun je ze wel goed trainen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182450439
Hmm thanks maraca, ik ga er eens naar kijken ja! Zou opzich wel kunnen denk ik :)
pi_182450620
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:08 schreef McTwente het volgende:
Zo, gisteren de afwijzing voor Londen weer gekregen. Dat betekent dat ik nog geen enkel hardloopplan heb voor 2019. Ik vind het ook wel even prima, ik kijk tegen die tijd wel waar ik zin in heb.
Ach joh, lekker toch? Ik heb na de marathon van afgelopen zaterdag ook nog geen doelen voor volgend jaar.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182456403
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:04 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ga met ons de marathon Rotterdam lopen! O+
Wie weet... al kwam München ook al voorbij.
pi_182456419
quote:
99s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:20 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ach joh, lekker toch? Ik heb na de marathon van afgelopen zaterdag ook nog geen doelen voor volgend jaar.
Ik vind het ook geen probleem. Ik ben voorlopig even druk met andere zaken. Dus ik verveel me hoe dan ook niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')