Dat laatste is een emotioneel vraagstuk waar werkgever en bedrijfsarts geen antwoord op gaan geven.quote:
Dat zal de werkgever ook wel (gedeeltelijk) doorhebben.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 08:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is pas sinds ze een kindje heeft gekregen dat ze compleet eronder door aan het gaan was, kon het gewoon niet meer aan.
Zo kwam het ook naar buiten uiteindelijk toen ze dus eenmaal zelfsstandig woonde en zelf hulp ging zoeken
Ze heeft geen uitkering dus zou het niet weten hoe of wat exact het verschil zou zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 18:20 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat zal de werkgever ook wel (gedeeltelijk) doorhebben.
Gekke vraag mssn, zit er een groot verschil tussen dat ze werkt of een uitkering krijgt.
Wajong enzo..heb er weinig verstand van. Maar soms hoor je dat de werknemer er amper op vooruit gaat als die werkt.
En is er een mogelijkheid om tijdelijk vrijwilligerswerk te doen om te testen of ze belastbaar is qua werk en zoja, alleen de oude werkgever een te grote drempel is (wat ik mij goed kan voorstellen).
Hoezo niet? De werkgever is ervan op de hoogte en moet in het kader van goed werkgeverschap daar wel degelijk rekening mee houden. En de bedrijfsarts kan ook niet wegkijken; de STECR-richtlijnen schrijven interventie voor.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:58 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dat laatste is een emotioneel vraagstuk waar werkgever en bedrijfsarts geen antwoord op gaan geven.
Dat heb je niet altijd in de hand he. Als de werkgever aanstuurt op een conflict, heb je weinig keus. Of je moet overal slaafs ja-en-amen op knikken maar of dát nou de geëigende weg is ....quote:Maar zorg dan dat je ver weg blijft van een geschil, want dat staat alle andere hulp verder in de weg.
Ben het met je eens hoor, maar hij heeft wel een punt qua strijd vooral.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 19:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoezo niet? De werkgever is ervan op de hoogte en moet in het kader van goed werkgeverschap daar wel degelijk rekening mee houden. En de bedrijfsarts kan ook niet wegkijken; de STECR-richtlijnen schrijven interventie voor.
[..]
Dat heb je niet altijd in de hand he. Als de werkgever aanstuurt op een conflict, heb je weinig keus. Of je moet overal slaafs ja-en-amen op knikken maar of dát nou de geëigende weg is ....
Die strijd gaat ze toch niet vrijwillig aan? Het is toch de werkgever die zich escalerend opstelde en zijn verplichtingen in het kader van de WVP niet op orde heeft?quote:Op vrijdag 4 januari 2019 19:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor, maar hij heeft wel een punt qua strijd vooral.
En hij heeft dus ook aangegeven dat werkgever en -nemer in gesprek moeten.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 19:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoezo niet? De werkgever is ervan op de hoogte en moet in het kader van goed werkgeverschap daar wel degelijk rekening mee houden. En de bedrijfsarts kan ook niet wegkijken; de STECR-richtlijnen schrijven interventie voor.
[..]
Dat heb je niet altijd in de hand he. Als de werkgever aanstuurt op een conflict, heb je weinig keus. Of je moet overal slaafs ja-en-amen op knikken maar of dát nou de geëigende weg is ....
Tot nu toe heeft de werkgever zich nou niet bepaald 'hulpvaardig' opgesteld ... integendeel. Een korte review van dit topic volstaat om dat te constateren.
Da's een open deur en niet voldoende. Zie STECR.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 19:56 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
En hij heeft dus ook aangegeven dat werkgever en -nemer in gesprek moeten.
Je hebt dan ook gelezen dat de werkgever haar al verplichtte op gesprek te komen, nog voordat zij de kans heeft gehad naar de bedrijfsarts te gaan? Hoe het plan van aanpak tot stand is gekomen? En hoe de werkgever dat document nu als vodje terzijde wil schuiven?quote:Ik heb alles gelezen en ik kan niet eenduidig opmaken dat de werkgever zich niet hulpvaardig heeft opgesteld. Snap de emotie wel, maar het is geen voldongen feit.
Disagree. Was het maar zo'n feestje. De werkgever laat haar nul komma nul ruimte en wil alleen maar zijn eigen belang erdoor drukken.quote:Net als dat je ook mee kan werken zonder een geschil te krijgen, zonder overal voor te buigen. Het is niet allemaal zo zwart-wit.. Zij vs werkgever..
Maar er was toch een deskundigenoordeel aangevraagd door mevrouw zelf? Die is toch ook naar de werkgever gegaan en daar stond toch in dat het werk en de persoon niet langer verenigbaar waren?quote:Op vrijdag 4 januari 2019 20:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Da's een open deur en niet voldoende. Zie STECR.
[..]
Je hebt dan ook gelezen dat de werkgever haar al verplichtte op gesprek te komen, nog voordat zij de kans heeft gehad naar de bedrijfsarts te gaan? Hoe het plan van aanpak tot stand is gekomen? En hoe de werkgever dat document nu als vodje terzijde wil schuiven?
Zomaar een paar voorbeeldjes. Van hoe het niet moet.
[..]
Disagree. Was het maar zo'n feestje. De werkgever laat haar nul komma nul ruimte en wil alleen maar zijn eigen belang erdoor drukken.
Bij mijn weten niet hoor.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 20:22 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Maar er was toch een deskundigenoordeel aangevraagd door mevrouw zelf? Die is toch ook naar de werkgever gegaan en daar stond toch in dat het werk en de persoon niet langer verenigbaar waren?
[knip]
quote:
Excuus. Het was een uitspraak van het UWV bij de aanvraag voor wajong.quote:Op maandag 24 september 2018 12:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou nee, haar ziekte casus word niet behandeld door UWV, daar zit een ander verhaal achter, zo beknopt mogelijk : ze vroeg in eerste instantie wajong aan, die kreeg ze niet (want andere regels nu etc.) zijn wel van mening dat ze arbeidsvermogen heeft, maar zijn ook sterk van mening dat het werk wat ze deed, teveel was voor haar "vermogen" en dat ze dus ziek moest melden en werk wat ze wel zou kunnen moet gebeuren onder bepaalde voorwaarden.
Dat laatste is een advies van de arbeidsdeskundige uit dat verhaal, het is natuurlijk een onofficieel advies, maar dus wel gebaseerd op een rapport van een uwv arts en van de arbodeskundige zelf na een gesprek met haar.
Nou enfin, ziek gemeld, bedrijfsarts datum word nog vastgesteld, dat zou rond medio oktober aan bod komen als ik me niet vergis maar werkgever heeft nog niet gereageerd op het vaststellen van datum / tijdstip. (dat loopt via de werkgever)
Ik niet. Daar is een arboarts voor.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 20:34 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
[..]
Excuus. Het was een uitspraak van het UWV bij de aanvraag voor wajong.
Vandaar dat ik het heel normaal vond dat de werkgever dit gesprek wilde voeren.
Gekke arboarts die gesprekken voert over het ontbinden van het contract.quote:
Dus tot die tijd is een werknemer vogelvrij en mag een werkgever alles doen wat 'm goeddunkt, ook al druist dat in tegen alles wat we in dit land samen hebben afgesproken?quote:Op vrijdag 4 januari 2019 21:02 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Gekke arboarts die gesprekken voert over het ontbinden van het contract.
Zonder gekkigheid.. Je kan wel heel stellig willen zijn, maar al dit soort zaken zijn pas van belang bij een bezoek aan een eventuele kantonrechter.
maar zo is het wel eigenlijk wel en een beetje irritant werkgever (die waarschijnlijk eventuele gerechtskosten makkelijk afschrijft).quote:Op vrijdag 4 januari 2019 21:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus tot die tijd is een werknemer vogelvrij en mag een werkgever alles doen wat 'm goeddunkt, ook al druist dat in tegen alles wat we in dit land samen hebben afgesproken?![]()
Vreemde gedachtegang.
Pff.. Teh drama..quote:Op vrijdag 4 januari 2019 21:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus tot die tijd is een werknemer vogelvrij en mag een werkgever alles doen wat 'm goeddunkt, ook al druist dat in tegen alles wat we in dit land samen hebben afgesproken?![]()
Vreemde gedachtegang![]()
![]()
Of een deskundigenoordeel aangevraagd.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 21:29 schreef Droopie het volgende:
[..]
maar zo is het wel eigenlijk wel en een beetje irritant werkgever (die waarschijnlijk eventuele gerechtskosten makkelijk afschrijft).
Wat wel kan gebeuren volgens mij, als werknemer na 2 jaar nog steeds ziek is en de werkgever duidelijk in gebreke is gebleven het UWV zegt dat de werkgever nog jaartje mag doorbetalen.
Maar 2 jaar is echt lang voor zo traject en dan heeft 1 vd 2 partijen al de handdoek in de ring gegooid of een gang naar de rechter achter de rug.
Ben je nou aan het trollen?!quote:
Nah. Vogelvrij en vrij om te doen en laten wat ze willen is wat dramatisch. Men tracht zich aan de regels te houden. Of dat allemaal ook zo is beoordeelt het UWV of de kantonrechter.quote:
Ja vast.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 22:07 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Nah. Vogelvrij en vrij om te doen en laten wat ze willen is wat dramatisch. Men tracht zich aan de regels te houden.
Ik hoop niet dat je de naam "r_one van Fok!" hebt laten vallen richting deze werkgeverquote:Op woensdag 9 januari 2019 10:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
niet de STECR richtlijn toepassen zoals R_one dat al had uitgelegd.
Ja ben nu met de aanvraag bezig om een zaak te openen bij het advocatenkantoor.quote:Op woensdag 9 januari 2019 13:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je de naam "r_one van Fok!" hebt laten vallen richting deze werkgever![]()
![]()
Verder goede opzet, wordt tijd om de bullshit van de werkgever nou eens gedegen schriftelijk tegen te spreken (dossiervorming).
Wordt het onderhand ook niet eens tijd om de advocaat er weer in te betrekken? Want dit is natuurlijk van de ratten besnuffeld wat er gebeurt.
Goed bezigquote:Op woensdag 9 januari 2019 13:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja ben nu met de aanvraag bezig om een zaak te openen bij het advocatenkantoor.
Eerst even alle relevante papieren/documenten etc bij elkaar te verzamelen want ik heb persoonlijk niet alles zoals kopie arbeidscontract etc.
Even omzetten naar pdf’jes voor het leesgemak en even kijken wat zij er op zeggen.
Lethalquote:En nee ik vertel uiteraard niets over mijn geheime wapen r_one
Yep alles, of zoveel mogelijk, verstuurd.quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Goed bezig
[..]
Lethal![]()
En anders stuur ik mijn halfbroer Big Frank wel even![]()
quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Oh en meteen al mail terug, dat alle personen er niet meer werken, dat er zogenaamd geen conflict is en dat alles in de ogen van haar zelf afspeelt.
Dat ze verwachten dat ze meewerkt en anders ze het beschouwen als niet mee werken aan de reintegratie, dat ze dat gaan laten toetsen.
Ja ik vind het te simpel gesteld, al zou iedereen weg zijn daar, ze voelt zich compleet onprettig om te werken daar.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:30 schreef r_one het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik krijg hier flashbacks van![]()
Been there, done that.
We wachten gespannen af. Ik hoop dat ze er gehakt van maken, deze werkgever verdient het om op z'n nummer gezet te worden.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja ik vind het te simpel gesteld, al zou iedereen weg zijn daar, ze voelt zich compleet onprettig om te werken daar.
Maar goed wg is dus van mening dat ze door te weigeren niet meewerkt aan de reintegratie.
Advocaten hebben het dossier aangemaakt, netjes op haar naam ook, ik had per ongeluk mn eigen naam gebruikt maar ze zagen het denk ik al in de pdf’jes over wie het ging.
Maar zou het UWV dit voldoende vinden om dan maar spoor 1 te mogen weigeren?quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja ik vind het te simpel gesteld, al zou iedereen weg zijn daar, ze voelt zich compleet onprettig om te werken daar.
Maar die verplichtingen zijn niet absoluut. Als de werkplek voor haar sociaal onveilig is (en daarmee ziekmakend), dan zal het UWV dat zeker in hun oordeel (moeten) betrekken.quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:57 schreef Elpis het volgende:
[..]
Maar zou het UWV dit voldoende vinden om dan maar spoor 1 te mogen weigeren?
Wet poortwachter legt niet alleen verplichtingen bij de werkgever maar ook bij de werknemer.
Als het puur dat was.quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:57 schreef Elpis het volgende:
[..]
Maar zou het UWV dit voldoende vinden om dan maar spoor 1 te mogen weigeren?
Wet poortwachter legt niet alleen verplichtingen bij de werkgever maar ook bij de werknemer.
Ze ontkennen het niet, maar gooien het op dat de werknemers van toen er niet meer werken.quote:Op woensdag 9 januari 2019 18:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar die verplichtingen zijn niet absoluut. Als de werkplek voor haar sociaal onveilig is (en daarmee ziekmakend), dan zal het UWV dat zeker in hun oordeel (moeten) betrekken.
Sterker, werkgever schiet ernstig tekort in haar zorgplicht jegens de werknemer. Hij is op de hoogte van het 'bullying', ontkent glashard en dwingt haar tot werk in een ziekmakende omgeving.
Maar wat is het nou: werken die lui er nou nog wel of niet? Zijn ze allemaal vertrokken?quote:Op woensdag 9 januari 2019 18:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze ontkennen het niet, maar gooien het op dat de werknemers van toen er niet meer werken.
De WG en passief agressieve vent, die staan op zich daarbuiten, de laatste had bemiddeld en het contact overgenomen zodat er geen verkeer meer was tussen de ex-werknemer en zijzelf.
En .... heb jij die vermaledijde mail van destijds?quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar ook een derde zo viel mij op tijdens het mail verkeer bekijken in haar mailbox.
En die werkt ook nog gewoon op het kantoor.
Volgens werkgever werkt ook die derde er niet meer.quote:Op woensdag 9 januari 2019 19:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar wat is het nou: werken die lui er nou nog wel of niet? Zijn ze allemaal vertrokken?
En welke rol had die 'derde' (die er volgens jou ook nog gewoon werkt) daarin dan?
[..]
En .... heb jij die vermaledijde mail van destijds?
Dat mag zijn maar dat is wel een (niet onbelangrijk) argument minder.quote:Op woensdag 9 januari 2019 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Volgens werkgever werkt ook die derde er niet meer.
Dus op de wg en mister passive agressive na, die hebben destijds niets met de scheldpartij via mail te maken he, dat heb ik meerdere malen uitgelegd.
Alleen die laatste als bemiddelaar.
En ja ik heb die mail ook kunnen vinden.
Maar goed voor haar is die “belevenis” er niet minder om, ze voelt zich gewoon absoluut niet goed daar zelfs al bij het gewoon op gesprek komen.
Dat heeft ook te maken met de benoemde belastbaarheid en door beperkingen het niet in staat zijn van dingen te kunnen loslaten.
Voor haar is het altijd alsof het gisteren was.
Klopt, zij meende bij het laatste gesprek diegene te hebben zien zitten.quote:Op woensdag 9 januari 2019 19:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat mag zijn maar dat is wel een (niet onbelangrijk) argument minder.
Ik zou dan de sores van destijds niet al te veel uitvergroten. Tenzij aantoonbaar is dat de werkgever het destijds niet goed heeft opgepakt maar als ik dan lees dat ze iemand hebben laten bemiddelen (ook al komt hij passief agressief over), dan valt hun wat dat betreft weinig te verwijten.
Ik had van jou trouwens begrepen dat er iig nog één zo'n figuur er nog steeds werkte maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Idd best knap. En ook wel fair: ze hadden het ook kunnen bagatelliseren.quote:Op woensdag 9 januari 2019 19:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Klopt, zij meende bij het laatste gesprek diegene te hebben zien zitten.
Maar goed ik ken verder niemand daar natuurlijk dus daar was ik op afgegaan.
Ik probeer ook verder het niet teveel te vergroten, heb het wel benoemd maar uiteindelijk meer de nadruk gelegd op dat stuk van belastbaarheid de reden waarom ze uberhaupt thuis zit.
Dat verhaal uit het verleden is voor haar cruciaal, maar ik erken wel dat het voor de werkgever lastig is omdat er niets valt te bemiddelen, dat had ik ook benoemd in het antwoord op de bijstellingsformulier.
Maar ook dat het mij als bijzittend persoon in het gesprek opviel dat ze de wg al meteen wist waar het over ging, niet even door het op te zoeken ofzo, maar gewoon meteen wist te herinneren.
Best knap na 5.5 jaar volgens wg eigen zeggen.
Helaas pindakaas, ook de advocaat ziet het ietwat somber in.quote:Op woensdag 9 januari 2019 19:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Idd best knap. En ook wel fair: ze hadden het ook kunnen bagatelliseren.
Ja maar hier is het geval dat ze dan vanuit ziekte zich eerst beter zou moeten melden voor ww.. maar die krijg je dan niet want ziek.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:45 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Via de WW WIA aanvragen is wel mogelijk, hier zit echter wel aardig wat haken en ogen aan, niet het meest ideale pad om te bewandelen. Bij ons heeft het gewerkt omdat de ziekte zichtbaar was (Rolstoel / krukken / testen )
Je komt er echter niet zomaar (wij zitten nu in WIA WGA, en zijn in het proces om WIA IVA aan te vragen, echter werkt UWV niet mee met de formulieren)
Stappen door ons doorlopen/zoals het bij ons gegaan is.
• WW aanvragen
• Vrouw is ziek geworden
• Vanuit WW ziek melden, dan ga je 2 jaar de ziektewet in met tijdens deze ziekte diverse keuringen, heb hier echt wel de indruk dat de rotte appels die te lui zijn eruit gehaald worden (niet op persoon gericht, enkel ter info)
• Als oude werk niet meer verricht kan worden en het verwacht berekend inkomen met werk dat wel past bij de berekende mogelijke werkbelasting is lager dan 60% van laatst verdient loon. Dan kom je na 2 jaar ZW in de WIA terecht, bij ons was dit het WGA traject (Werk gerelateerde uitkering, de verwachting is dat de persoon wel werk kan doen in de normale werk-omgeving). Echter naar nu blijkt gaat mijn vrouw nooit meer der oude niveau halen en is zelfs meekomen in het normale bedrijfsproces niet haalbaar.
Wij zitten nu in het traject om deze (WGA) om te zetten naar WIA IVA echter werkt het UWV niet mee qua formulieren e.d. we moeten steeds wat anders invullen en de aanvraag komt maar niet verder. Begin Februari gesprek op hun kantoor dus gaan we dan hopelijk recht trekken, desnoods vullen we het daar ter plekke in.
• berekende mogelijke werkbelasting : Ze maken een lijst op met dingen die je wel/niet kan, hiermee gaan ze bekijken welke beroepen je volgens hun wel/niet zou kunnen uitvoeren. Afhankelijk van dit wordt het verwacht berekend inkomen berekend.
Maar dan weer niet als je vlak voordat je de WW in ging beter bent gemeld. Het UWV kijkt terug en beschouwt het dan als zijnde niet beter gemeld en "ziek uit dienst".quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:53 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Ik weet dat onze situatie net iets anders is, wilde alleen aangeven dat het wel mogelijk is om vanuit WW de ZW in te gaan en zo bij WIA uit te komen.
Ik gok dat de WG dat ook weet, maar dat hij op onkunde van odddutch rekend... wat dus niet gebeurd...quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:39 schreef r_one het volgende:
[..]
WW zit er in casu dus niet in, met geen enkele constructie. De vaststellingsovereenkomst die deze werkgever voor ogen heeft, is dus waardeloos. Dat zou de werkgever ook moeten weten.
Correct en ook geen zw.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 14:59 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
Ik gok dat de WG dat ook weet, maar dat hij op onkunde van odddutch rekend... wat dus niet gebeurd...
Ik heb eigenlijk geen enkel idee wat de gevolgen daarvan zouden zijn... Ziek vertrekken = Geen WW?
Gewoon op dag 2 hardgillend en -huilend weglopenquote:Op vrijdag 11 januari 2019 15:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Correct en ook geen zw.
Dus je staat dan met lege handen als t ware.
Ook is het niet duidelijk om wat voor soort vaststellingsovereenkomst het zou gaan, de advocaat moest er ook een beetje om lachen.
Voor t zelfde geld geven ze dr 150eu mee ofzo hah.
Maar ik zie dat de werkgever al weer onmiddelijk een pestspelletje aan het plegen is.
In de mail had de wg mijn achternaam verkeerd gespeld.
Op het afsluiten van ons antwoord had ik even een * geplaatst bij mijn naam, ging er vanuit dat het een onschuldig foutje was. (Begrijp even hier dat mijn naam meerdere malen is langsgekomen ondertussen in de afgelopen weken)
Als antwoord vandaag, wederom mijn naam zeer duidelijk verkeerd gespeld.
Met dat soort figuren moet zij dan gaan samenwerken.. het is jammer dat het aantonen dat om medische redenen het eigenlijk niet zou gaan, lastig is op dit punt.
Maar ik zal er niet bepaald wakker van liggen als ze de problematiek wat gaat aandikken na een tijd en zichzelf weer ziekmeld.
Dit soort werkgevers moet je compleet onderschijten.
Nou ik heb haar geadviseerd het te proberen een maand of twee en dan gewoon weer ziekmelden op basis van dezelfde klachten.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Gewoon op dag 2 hardgillend en -huilend weglopen
quote:Op maandag 24 september 2018 12:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
en werk wat ze wel zou kunnen moet gebeuren onder bepaalde voorwaarden.
Ik heb even vanaf het begin een stuk herlezen. Ze gaat dus nu werk doen wat ze wel aan zou kunnen (aldus de bedrijfsarts), 2 vragen:quote:Op maandag 24 september 2018 13:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Werk wat zij eventueel wel zou aankunnen zou onder voorwaarden moeten gebeuren, zoals begeleiding op werk, geen tijdsdruk meer en nog een ander aantal punten.
quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:08 schreef r_one het volgende:
Wie had het ook al weer over conflicten vermijden?![]()
Ik zie dat je inmiddels begrijpt waarom ze weg moeten blijven van de term arbeidsconflict.quote:Op woensdag 9 januari 2019 19:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat mag zijn maar dat is wel een (niet onbelangrijk) argument minder.
Ik zou dan de sores van destijds niet al te veel uitvergroten. Tenzij aantoonbaar is dat de werkgever het destijds niet goed heeft opgepakt maar als ik dan lees dat ze iemand hebben laten bemiddelen (ook al komt hij passief agressief over), dan valt hun wat dat betreft weinig te verwijten.
Ik had van jou trouwens begrepen dat er iig nog één zo'n figuur er nog steeds werkte maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Dat zie je dan toch echt verkeerd.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 17:46 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
[..]
Ik zie dat je inmiddels begrijpt waarom ze weg moeten blijven van de term arbeidsconflict.
Mooi ellendig.. Maar te verwachten.quote:
Ben bang van niet. Tenzij het conflict wordt bijgelegd maar daar ziet het niet naar uit.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 17:56 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ah, nou dan komt t misschien nog. 😀
Autisme is toch geen ziekte?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 17:54 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Mooi ellendig.. Maar te verwachten.
Heb dezelfde situatie meegemaakt en dezelfde stappen kwamen voorbij (autisme). Ik heb me wel beter gemeld op de laatste dag en in mijn VSO stond dat ik “beter uit dienst ging”.
Heb een tijd ww gehad en een leuke nieuwe baan gevonden, en werk in een veel hogere positie dan toen (en die was ook al niet mis).
De omgeving kan wonderen doen.. Ze heeft eerder 10 jaar gewerkt, schrijf haar nog niet af en gooi ook niet alle opties gelijk weg. Maar WIA zal echt moeilijk worden voor gebreken vanaf de geboorte die de afgelopen 10 jaar geen belmmering waren.
Had gehoopt dat t anders zou lopen.
Haha, jij hebt het over iets anders. Ik heb het over het arbeidsconflict uit het verleden en de werkgever ook. Jij hebt het over of dit een conflict is/zal worden.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Ben bang van niet. Tenzij het conflict wordt bijgelegd maar daar ziet het niet naar uit.
Natuurlijk moet ze meewerken, ook werknemers hebben verplichtingen. Terecht dat dit getoetst wordt.quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Oh en meteen al mail terug, dat alle personen er niet meer werken, dat er zogenaamd geen conflict is en dat alles in de ogen van haar zelf afspeelt.
Dat ze verwachten dat ze meewerkt en anders ze het beschouwen als niet mee werken aan de reintegratie, dat ze dat gaan laten toetsen.
Ik, geheel terecht natuurlijk.quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:08 schreef r_one het volgende:
[..]
We wachten gespannen af. Ik hoop dat ze er gehakt van maken, deze werkgever verdient het om op z'n nummer gezet te worden.
Wie had het ook al weer over conflicten vermijden?![]()
Keep us informed
Haha, nee, dus. Deze post ging toch echt niet over het conflict uit het verleden (als je beide al wilt scheiden):quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:20 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Haha, jij hebt het over iets anders. Ik heb het over het arbeidsconflict uit het verleden en de werkgever ook. Jij hebt het over of dit een conflict is/zal worden.
Never mind..
Nevermindquote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:58 schreef Jopie78 het volgende:
Maar zorg dan dat je ver weg blijft van een geschil, want dat staat alle andere hulp verder in de weg.
Er is volgens jou dus helemaal geen conflict? Alles is koek en ei tussen werkgever en -nemer?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Natuurlijk moet ze meewerken, ook werknemers hebben verplichtingen. Terecht dat dit getoetst wordt.
[..]
Ik, geheel terecht natuurlijk.
Ten tijde van die post was dit nog niet bekend hequote:Sociaal onveilig![]()
Een verhaal van 5-6 jaar geleden waarvan geen van de betrokkenen er nog werken
Jawel hoor, #160 geeft al aan dat de enige die er nog werkt de zogenaamd passief agressieve bemiddelaar zou zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Er is volgens jou dus helemaal geen conflict? Alles is koek en ei tussen werkgever en -nemer?
[..]
Ten tijde van die post was dit nog niet bekend he
Nee hoor, in #160 wordt hij nog betiteld als één van de sleutelfiguren. Pas in #234 blijkt dat de passief agressieve man niet de rol van pester had maar de rol van bemiddelaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 19:00 schreef Grems het volgende:
[..]
Jawel hoor, #160 geeft al aan dat de enige die er nog werkt de zogenaamd passief agressieve bemiddelaar zou zijn.
Ah, het ligt dus aan mierenneukerij van de werknemer, niet aan de pressie van de werkgever. Juist jaquote:Koek en ei? Nee, zodra je zelf namelijk gaat mierenneuken en moeilijk doen gaat de ander dat uiteraard ook doen.
Los van de werkgever valt met dermate instabiele werknemers natuurlijk nauwelijks fatsoenlijk te werken.
Ze gaat nog liever dood dan op kantoor werken vanwege één of ander conflict uit het verleden.. waarvan niemand meer aanwezig is![]()
![]()
quote:Op vrijdag 11 januari 2019 19:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee hoor, in #160 wordt hij nog betiteld als één van de sleutelfiguren. Pas in #234 blijkt dat de passief agressieve man niet de rol van pester had maar de rol van bemiddelaar.
[..]
Ah, het ligt dus aan mierenneukerij van de werknemer, niet aan de pressie van de werkgever. Juist ja![]()
Jij vindt het dus normaal (of indien abnormaal, dan aan de werknemer te wijten) dat de werkgever i) een arbeidsvoorwaardelijk gesprek wil hebben met een zieke werknemer die nog geen bedrijfsarts heeft gezien, die ii) geen fatsoenlijk plan van aanpak op papier kan krijgen en die iii) bij het minste of geringste weerwoord al met een vaststellingsovereenkomst/ontslag dreigt, waarvan hij iiii) rapporteert dat de werknemer dat ook een bijzonder strak plan vindt?
Of zou het héél misschien toch een vooropgezet plan kunnen zijn met als enige doel om de werknemer te kunnen lozen omdat ze door langduriger ziekte geld gaat kosten? Héél misschien?????
Toch knap dat iemand waar (volgens jou) niet mee te werken valt, er 10 jaar naar volle tevredenheid van de werkgever heeft gewerkt; vind je niet?!
quote:Op maandag 24 september 2018 19:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De ander is degene die het weliswaar oploste destijds, maar ook dreigde met "persoonlijke gevolgen" als ze niet kapte met het willen hebben van een vast uren contract vlak voor de crisis in de zorg nog.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 19:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zij, ik en haar begeleidster zijn dus naar dat gesprek geweest.
Maar het begon al goed, passief agressief kwam meneer vertellen dat alleen zij naar het gesprek mocht en wij niet zeg maar, want het is maar een "simpel verzuim gesprek, niets bijzonders.."
Voor mij was het in ieder geval bij #160 prima duidelijk dat het enkel nog om de persoon ging die destijds bemiddelde.quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik was destijds van mening dat de sleutelfiguren daar nog werken, het blijkt met name 1 nog te zijn, degene die ons toen ook zo passief agressief opwachtte bij het eerste gesprek met werkgever.
Maar goed, eigenlijk staat misschien nog wel los van de discussie, R_one heeft zeer goeie punten weer gemaakt hier.
Ik zal proberen alles nog te beantwoorden omdat ik natuurlijk niet alles exact weet.
Oke. Fijn voor jou.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 19:50 schreef Grems het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Voor mij was het in ieder geval bij #160 prima duidelijk dat het enkel nog om de persoon ging die destijds bemiddelde.
Voor mij was het in ieder geval bij #83 prima duidelijk dat de werkgever van meet af aan aanstuurt op ontslag. Ontslag van een (langdurig) zieke werknemer.quote:Dat is geen conflict, dat is een werkgever die het zo goed mogelijk voor zichzelf op wil lossen, net zoals de werknemer dat wil.
Meestal is daar heel prima een voor beiden prettige oplossing voor te vinden.
Nou ja, fijn voor mij. Nogal relevant voor het sociaal onveilig verhaal lijkt mijquote:Op vrijdag 11 januari 2019 20:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Oke. Fijn voor jou.
[..]
Voor mij was het in ieder geval bij #83 prima duidelijk dat de werkgever van meet af aan aanstuurt op ontslag. Ontslag van een (langdurig) zieke werknemer.
Als jij dat prima vindt (moreel en rechtmatig) en niet conflicterend, tja, dan houdt het op. Daartegen valt met goed fatsoen niet te argumenteren.
Vergeet niet dat in het eerste gesprek de wg al over vaststellingsovereenkomst begon he, dus nog voor de bedrijfsarts gesproken te hebben.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 20:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Nou ja, fijn voor mij. Nogal relevant voor het sociaal onveilig verhaal lijkt mij![]()
Sociaal onveilig ook echt![]()
Nou ja, nogal relevant voor het totaalplaatje lijkt mijquote:Op vrijdag 11 januari 2019 20:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Nou ja, fijn voor mij. Nogal relevant voor het sociaal onveilig verhaal lijkt mij![]()
Sociaal onveilig ook echt![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Is goed joh, beterschapquote:Op vrijdag 11 januari 2019 20:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
R_one zal morgen pogen je vraag nog te beantwoorden, lig helaas ziek in bed haha, zoontje heeft me geveld met zn buikgriep/virus.
Voor de goede orde, afgelopen woensdag had zij zelf gebeld met bedrijfsarts, hij zei zelf meld je vandaag ziek, ik stuur verslag naar werkgever/jou en zal ook contact opnemen met werkgever voor verdere uitleg.quote:De reactie kan heel simpel zijn. Echter ik zie dat de werkgever gebeld heeft met de bedrijfsarts en deze nu een andere mening zou hebben gegeven aan de werkgever. Als het juist is wat de werkgever zegt dan zou de bedrijfsarts jou ook moeten inlichten. Ik zou maandag direct de bedrijfsarts bellen en vragen of het juist is wat de werkgever zegt, want hij heeft immers geschreven:
Mijn advies is dus nu, in eerste instantie, te accepteren dat cliënte haar aangepaste werk staakt.
Als hij dit advies wijzigt dan moet hij dit de werknemer ook schriftelijk meedelen!
Not really, ik bedoel de bedrijfsarts gaat gezeik krijgen met het uwv als het zo doorgaat.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:51 schreef klipper het volgende:
Uiteindelijk pis je 9 van de 10 keer toch naast de pot.
Zorg voor een goede verslaglegging door de bedrijfsarts en de werkgever volgens Poortwachter. Anders keurt het UWV de aanvraag af. En dat kost de werkgever inderdaad geld.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Not really, ik bedoel de bedrijfsarts gaat gezeik krijgen met het uwv als het zo doorgaat.
De werkgever waarschijnlijk een boete en dus nog een jaar door betalen uiteindelijk.
Second opinion bij een andere bedrijfsarts is ook nog mogelijk namelijk, verankerd in de wet een paar jaar terug.
Alle verslagen zijn beschikbaar.quote:Op zaterdag 7 september 2019 14:01 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zorg voor een goede verslaglegging door de bedrijfsarts en de werkgever volgens Poortwachter. Anders keurt het UWV de aanvraag af. En dat kost de werkgever inderdaad geld.
Ik vind zowel werkgever als werknemer moreel gezien enorme droeftoeters. De werkgever heeft het bovendien slecht aangepakt. En de werknemer probeert er het maximale uit te slepen. Ik hoop dat dat over een jaar in mindering wordt gebracht op de oprotpremie.quote:Op maandag 9 september 2019 11:56 schreef Carlos93 het volgende:
Arme werkgever. Opgezadeld met zo'n probleemgeval.
Nee dat gaat dus niet.quote:Op maandag 9 september 2019 13:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind zowel werkgever als werknemer moreel gezien enorme droeftoeters. De werkgever heeft het bovendien slecht aangepakt. En de werknemer probeert er het maximale uit te slepen. Ik hoop dat dat over een jaar in mindering wordt gebracht op de oprotpremie.
Ik ben van mening dat de werknemer beter eieren voor d'r geld kiest. Deze arbeidsrelatie is niet meer te redden. Als de werkgever nu al een mooie aanbieding wil doen om op te krassen, waarom dan dwars liggen? Ze kan d'r WW houden en alles. Maar OK, het moet wel een goede aanbieding zijn, d.w.z. een jaarsalaris of iets in die richting.
Twee jaarsalarissenquote:Op maandag 9 september 2019 13:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee dat gaat dus niet.
Dan moet er op medische grond een diagnose zijn, en die is er dus niet.
Hoeveel procent is ze arbeidsgeschikt of ongeschikt, en hoezo dan wel of niet.
Waar is het aantal uren in het re-integratietraject op gebaseerd? Want op dit moment is het nergens op gebaseerd feitelijk gesproken.
Dat zijn vragen die het uwv gaat stellen bij het ontslag verhaal.
Vandaar dat het van belang is het nu correct op papier te krijgen.
Hoe je de medewerker iets aanrekent is mij een raadsel.
Nou ben ik partijdig maar ook objectief gesproken heeft ze volledig meegewerkt ook al hoefde dat niet.
Edit vooral je opmerking of het maximale eruit willen slepen ontgaat mij.
Ze is nooit over geld begonnen, en heeft een psychiater, psycholoog, thuisbegeleiding en nu eigenlijk ook de bedrijfsarts achter haar staan.
Ze heeft een depressie, ptss, een laag IQ (hoewel verstandelijke beperkingen op zich geen ziekte is natuurlijk, maar het speelt een rol), allerlei andere beperkingen en sociale angststoornissen.. maar zij wil er iets uitslepen?
Daar kun je hoogstens mij van beschuldigen dat ik dat voor haar probeer te bewerkstelligen omdat de werkgever zich zo aso heeft opgesteld vanaf het eerste verzuimgesprek tot en met nu.
Als ik niet had ingegrepen was ze bij dat eerste gesprek ontslagen geweest met een klein zakje geld en geen ww.. omdat ze geen idee heeft wat het betekent of inhoudt en daar de werkgever in dat gesprek ook van op de hoogte werd gesteld.
Minder dan 2 jaarsalarissen zou ik geen genoegen mee nemen, in dit geval.
Het passief agressieve gedoe van de werkgever moet je niet belonen..
Lange reactie goddomme.
Ze wil sowieso niet meer daar werken.quote:Op maandag 9 september 2019 17:42 schreef Seven. het volgende:
Ze vliegt er hoe dan ook uit als ze weer aan het werk gaat, of als ze 2 jaar ziek is. Dát heb je sowieso voor haar bewerkstelligd.
Waarom dan niet vaststellen?quote:Op maandag 9 september 2019 17:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze wil sowieso niet meer daar werken.
Wat er ook gebeurt.
vaststellen is toch heel iets anders dan ontslag...quote:Op maandag 9 september 2019 18:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat heb ik al uitgelegd.
Ze zouden haar nu niet eens kunnen ontslaan.
Vaststellen is dan ook geen ontslag, het is een aanbod om te vertrekken. Daarmee kunnen werkgever en werknemer afscheid nemen van elkaar zonder de ellende waar jij die vriendin in gestort hebt.quote:Op maandag 9 september 2019 18:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat heb ik al uitgelegd.
Ze zouden haar nu niet eens kunnen ontslaan.
Nee zoek eerst maar eens op wat de voorwaarden zijn voor vaststellingsovereenkomst en ziekte met behoud ww.quote:Op maandag 9 september 2019 18:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
vaststellen is toch heel iets anders dan ontslag...
En dan heb je iig ww, en als je t goed doet iets extra
Maar nee, ga lekker met de hakken in t zand joh
Ah zucht, dat gaat niet als niet duidelijk is vastgesteld wat de ziekte is, het percentage arbeidsgeschikt of ongeschiktheid en er moet sprake zijn van een arbeidsconflict.quote:Op maandag 9 september 2019 18:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vaststellen is dan ook geen ontslag, het is een aanbod om te vertrekken. Daarmee kunnen werkgever en werknemer afscheid nemen van elkaar zonder de ellende waar jij die vriendin in gestort hebt.
Ff over die diagnose:quote:Op maandag 9 september 2019 13:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee dat gaat dus niet.
Dan moet er op medische grond een diagnose zijn, en die is er dus niet.
Hoeveel procent is ze arbeidsgeschikt of ongeschikt, en hoezo dan wel of niet.
Waar is het aantal uren in het re-integratietraject op gebaseerd? Want op dit moment is het nergens op gebaseerd feitelijk gesproken.
Dat zijn vragen die het uwv gaat stellen bij het ontslag verhaal.
Vandaar dat het van belang is het nu correct op papier te krijgen.
Hoe je de medewerker iets aanrekent is mij een raadsel.
Nou ben ik partijdig maar ook objectief gesproken heeft ze volledig meegewerkt ook al hoefde dat niet.
Edit vooral je opmerking of het maximale eruit willen slepen ontgaat mij.
Ze is nooit over geld begonnen, en heeft een psychiater, psycholoog, thuisbegeleiding en nu eigenlijk ook de bedrijfsarts achter haar staan.
Ze heeft een depressie, ptss, een laag IQ (hoewel verstandelijke beperkingen op zich geen ziekte is natuurlijk, maar het speelt een rol), allerlei andere beperkingen en sociale angststoornissen.. maar zij wil er iets uitslepen?
Daar kun je hoogstens mij van beschuldigen dat ik dat voor haar probeer te bewerkstelligen omdat de werkgever zich zo aso heeft opgesteld vanaf het eerste verzuimgesprek tot en met nu.
Als ik niet had ingegrepen was ze bij dat eerste gesprek ontslagen geweest met een klein zakje geld en geen ww.. omdat ze geen idee heeft wat het betekent of inhoudt en daar de werkgever in dat gesprek ook van op de hoogte werd gesteld.
Minder dan 2 jaarsalarissen zou ik geen genoegen mee nemen, in dit geval.
Het passief agressieve gedoe van de werkgever moet je niet belonen..
Lange reactie goddomme.
Correct.quote:Op maandag 9 september 2019 18:52 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ff over die diagnose:
Bedrijfsartsen mogen geen diagnosen noemen naar werkgevers (wat hebben ze eraan), alleen de beperkingen.
Of hebben jullie het medisch dossier van de bedrijfsarts opgevraagd? Want je vriendin heeft gewoon inzage recht, zoals bij iedere arts.
Ok, tsja, als het niet genoemd staat maar alleen de beperkingen ga je richting de vraag of de beperkingen passen bij de diagnose die er wel is. Inmiddels wel geloof ik, door de bemiddeling van de psychiater?quote:
De juridische adviezen komen gewoon van een advocaat en een jurist in dat opzicht.quote:Op maandag 9 september 2019 18:54 schreef Seven. het volgende:
Ik vind het sneu voor haar. Met een goede adviseur had ze nu lekker een flinke zak met geld kunnen hebben zonder nog 2 jaar lang in allerlei bochten moeten wringen. Het zou me niks verbazen als deze ellende haar herstel in de weg staat, want het heeft haar tot zover alleen maar stress opgeleverd.
En dat allemaal omdat je eigenlijk niet goed weet waar je het over hebt, maar wel een hoop vindt. Dit hele topic staat bol van jouw gevoelens over hoe zij behandeld is (en dat verdient ook geen schoonheidsprijs, maar daar gaat het niet om). Je hebt haar vanuit je emotie slecht geadviseerd, terwijl zij gewoon een rationele adviseur nodig had die er een goede deal voor haar uit had kunnen slepen.
Wederom correct.quote:Op maandag 9 september 2019 18:56 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ok, tsja, als het niet genoemd staat maar alleen de beperkingen ga je richting de vraag of de beperkingen passen bij de diagnose die er wel is. Inmiddels wel geloof ik, door de bemiddeling van de psychiater?
Ergens snap ik iets niet. Hoe kan je nou voor een % afgekeurd worden voor burn out? Dit is te herstellen. Als ze afgekeurd moet worden vanwege beperkingen, hoe werkt dat dan met 10 jaar arbeidsverleden?quote:Op maandag 9 september 2019 19:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De juridische adviezen komen gewoon van een advocaat en een jurist in dat opzicht.
Hier schrijf ik inderdaad met teveel emotie erover.
Dat is meer hoe ik het verhaal beleef, de reacties van werkgever, bedrijfsarts maar ook zeg maar de andere hulp in het verhaal.
Nogmaals, wat jij zegt kan niet.
Een vaststellingsovereenkomst bij ziekte, ga je dat aan zonder dat er vaststaat wat ik eerder zei?
Geen ww, want ziek dus niet beschikbaar voor werk.
Geen vorm van ziektegeld, want je hebt jezelf benadeeld.
Bij ziekte kun je dus alleen zo’n overeenkomst aangaan met de werkgever als % arbeidsgeschiktheid vaststaat en op medische grond en er sprake is van arbeidsconflict, dat zijn niet mijn woorden he.
Ook ging het lange tijd even goed tussen werkgever en nemer, het is pas sinds vorige week dat ze opeens moeilijk doen nadat bedrijfsarts het opeens wel op medische gronden wilde verklaren/adviseren dat dit aangepaste werk gestaakt moet worden.
Hoe de fuck ligt dat aan mijn slechte advies?
Normaal zou ik zeggen je hebt gelijk, maar als zij sevens advies had opgevolgd, had ze bij dat eerste verzuimgesprek ja gezegd op zo’n vaststellingsovereenkomst zoals de werkgever dat graag wilde.quote:Op maandag 9 september 2019 19:18 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ergens snap ik iets niet. Hoe kan je nou voor een % afgekeurd worden voor burn out? Dit is te herstellen. Als ze afgekeurd moet worden vanwege beperkingen, hoe werkt dat dan met 10 jaar arbeidsverleden?
Seven stuurt denk ik aan op beter melden en een VSO aangaan. Dan in de WW en van daaruit een nieuwe baan zoeken passend bij de beperkingen.
Is het wel de bedoeling dat ze uiteindelijk afgekeurd wordt? Wordt ze niet gelukkig van werken als ze straks beter is? Of heeft ze eigenlijk nooit echt kunnen werken, ondanks haar werkverleden?
Je hebt gestreden als een moeder leeuw, maar hiermee is ook haar toekomst verzegeld.. Is dat de beoogde uitkomst?
Ja hoor, je wil niet weten hoe vaak dat gebeurt. Was overigens geen advies, hoor.quote:Op maandag 9 september 2019 19:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Normaal zou ik zeggen je hebt gelijk, maar als zij sevens advies had opgevolgd, had ze bij dat eerste verzuimgesprek ja gezegd op zo’n vaststellingsovereenkomst zoals de werkgever dat graag wilde.
Had ze geen ww gehad en een lagere vergoeding, want niet ziek (ze was nog niet eens bij de bedrijfsarts geweest) en geen arbeidsconflict.
Lekker goedkoop er vanaf..
Maar goed los van al dat, het medische gedeelte zeg maar op basis van psychiater en psycholoog zegt : stop met werken.. onmiddellijk.
Want ze gaat er aan onderdoor.
Ze heeft absoluut totale rust nodig en werken aan herstel.
Het is dus meer dan alleen een burnout, het zijn allerlei psychische klachten bij elkaar, wat de bedrijfsarts had kunnen weten als hij zich aan de lesa richtlijn had gehouden overigens.
Of de moeite had genomen contact op te nemen met haar behandelaar.. waar hij geen antwoord op had waarom hij dat niet gedaan heeft.
Er speelt dus een hele hoop mee.
Ook is het niet zo dat alles wat ik hier schrijf ook zo schrijf naar de werkgever zoals Seven lijkt te denken.
Ik ben zelf er maar twee keer bij geweest met haar in een gesprek met werkgever, heb misschien met vandaag erbij 3 mails geschreven, altijd met inhoud gebaseerd op juridisch advies.(dus niet zelf zomaar wat zeggen)
De werkgever maakt het juist moeilijk sinds ze dat eerste “aanbod” had afgewezen, blijft er maar op hameren dat er vooral geen conflict is en dat ze verwachten dat ze gewoon gaat werken, ongeacht het advies van bedrijfsarts. (Die op zich altijd wel heeft gezegd dat daar op kantoor werken niet de plek is voor herstel, ondanks dat hij het medische gedeelte zo links heeft laten liggen)
En beter melden terwijl je ziek bent? Yeh.. dat is pas slecht advies als ik het zo mag zeggen.
Zij is niet in staat te werken, laat staan solliciteren zoals dan word verwacht in de ww.
Als het uwv erachter komt..en die kijkt ook naar alle verslagen, boetes en geen ww meer..
Daar kan ik het niet over oneens zijn.quote:Op maandag 9 september 2019 19:48 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ja hoor, je wil niet weten hoe vaak dat gebeurt. Was overigens geen advies, hoor.
Al met al was er dus veel meer aan de hand. Buiten jouw verhaal om, als het zo duidelijk is dat iemand beter niet kan werken, is het echt godsgeklaagd dat je zo’n verhaal door moet maken met een werkgever. Want hoe kan een werkgever hiervoor aansprakelijk worden gesteld. Zo iemand zou gelijk in een vangnet moeten vallen.
Alleen maar verliezers in dit verhaal..
Tja, had moeten.. Hoop dat ze ooit weer vrolijk ergens aan de slag kan, als is het voor een paar uurtjes.quote:Op maandag 9 september 2019 19:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daar kan ik het niet over oneens zijn.
Zijn had gewoon in de wajong moeten vallen, iedereen zegt dat eigenlijk zelfs de werkgever.
Maar goed, thanks rutte.
Daar draait het wel om! Sterker, daar draait het alleen maar om.quote:Op maandag 9 september 2019 18:54 schreef Seven. het volgende:
hoe zij behandeld is (en dat verdient ook geen schoonheidsprijs, maar daar gaat het niet om).
Nee, daar draait het helemaal niet om. Zij wordt gewoon slecht geadviseerd op basis van dit sentiment, terwijl zij dit allang met een dikke zak geld af had kunnen sluiten en ergens anders opnieuw had kunnen beginnen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 17:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar draait het wel om! Sterker, daar draait het alleen maar om.
Of vind jij het normaal dat een werkgever werkelijk ALLE regels (WVP) aan z'n laars mag lappen want owee, de deal het doekje voor het bloeden is zo aantrekkelijk en zoveel beter voor de zieke werknemer? Is dat de bedrijfscultuur die jij voorstaat in NL: zieken lekker dumpen bij het UWV, ten laste van de gemeenschap?
Ik vind dat je TS geheel ten onrechte afbrandt, heb je het HELE topic überhaupt wel doorgelezen? Je bagatelliseert het manipuleren en intimideren van de werkgever behoorlijk! En te oordelen over iets waar je kennelijk het fijne niet van afweet.
Ik voel me geroepen om bij hoge uitzondering toch even te reageren op je gebazel en een lans te breken voor TS. Bij deze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |