Ik heb bij een vegan lunchroom een broodje met vegan tonijnsalade op. Dat was ook wel erg lekkerquote:Op vrijdag 17 april 2020 12:18 schreef Yinny het volgende:
Ik ben geen vegan, maar wil wel minder dierlijke producten eten.
Wat doen jullie op brood?
Groentes met kruiden(zout), hummus en uitgelekte sojayoghurt heb ik al geprobeerd. Violife kaas vond ik vies.
Oeh, ik ook, maar dan van Jackfruit gemaakt, bij Wally in Nijmegen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:04 schreef Elvi het volgende:
Ik heb bij een vegan lunchroom een broodje met vegan tonijnsalade op. Dat was ook wel erg lekker
Avocado met srirachasaus, humus met gegrilde paprikaquote:Op vrijdag 17 april 2020 12:18 schreef Yinny het volgende:
Groentes met kruiden(zout), hummus en uitgelekte sojayoghurt heb ik al geprobeerd. Violife kaas vond ik vies.
Ik zat net dat recept te bekijkenquote:Op vrijdag 17 april 2020 13:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Oeh, ik ook, maar dan van Jackfruit gemaakt, bij Wally in Nijmegen.
Dat smaakte echt zo erg naar tonijn; heel bijzonder.
Ik weet natuurlijk hun recept niet, maar genoeg te vinden via Google:
https://wateetjedanwel.nl/vegan-jackfruit-tonijnsalade/
Heb je kala namak? (Zwart zeezout). Dat geeft het écht een ei-smaak!quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:04 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb bij een vegan lunchroom een broodje met vegan tonijnsalade op. Dat was ook wel erg lekker
Het recept staat hier: https://wateetjedanwel.nl/vega-tonijnsalade/ alleen zou ik er dan nori vellen doorheen doen voor dat extra zee-smaakje.
Ik eet veel hummus met groentes, en ik vind zelf de vega pate van Kips erg lekker: https://kips.nl/product/veganistische-producten/
Ik heb ook de vega snijworst gekocht, maar nog niet geprobeerd.
Vega filet americain vind ik altijd wat meh. Het is geen filet americain, het zijn geraspte worteltjes.
Dit weekend ga ik een vegan 'ei-salade' maken, met oa kikkererwten en kerriepoeder. Heel benieuwd wat dat gaat worden
Pure chocoladepastaquote:Op vrijdag 17 april 2020 12:18 schreef Yinny het volgende:
Kala namakquote:Op vrijdag 17 april 2020 13:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Heb je kala namak? (Zwart zeezout). Dat geeft het écht een ei-smaak!
(Wel rustig aan ermee, anders meurt je huis meer naar rottend eiTrue story.)
Roze-paars hier ook inderdaadquote:Op vrijdag 17 april 2020 13:37 schreef Guppy het volgende:
[..]
Kala namak![]()
Laat je overigens niet foppen door de naam, mijn kala namak is roze-ish
Ja die bedoelde ik! Normaal hou ik niet zo van vleesvervangers maar deze is oprecht erg lekkerquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:16 schreef Meke het volgende:
Ik vind deze heel lekker, maar snap het ook als je iets wilt dat niet op vlees gebaseerd is![]()
[ afbeelding ]
Waarmee qua zuivel is dit te vergelijken?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:05 schreef Anne het volgende:
Ik doe deze tegenwoordig op een cracker:
[ afbeelding ]
Tomaat & Basilicum is het lekkerst, naar mijn mening.![]()
.
Ik merk dat ik ook niet zo goed tegen grote hoeveelheden soja kan helaas.. Maar dan is het merk Oatly dus een uitkomst.
Roomkaas, het heeft echt wel een vettige stevige structuur. Wel lekker.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:09 schreef Molo het volgende:
Waarmee qua zuivel is dit te vergelijken?
Roomkaas, of heksenkaas achtige kwarkige dips?
Ah!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Roomkaas, het heeft echt wel een vettige stevige structuur. Wel lekker.
Lekker inderdaad! Maar ik merkte wel dat die groene bij ons heel snel schimmelde... Misschien pech, maar dat was wel zondequote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:05 schreef Anne het volgende:
Ik doe deze tegenwoordig op een cracker:
[ afbeelding ]
Tomaat & Basilicum is het lekkerst, naar mijn mening.![]()
.
Ik merk dat ik ook niet zo goed tegen grote hoeveelheden soja kan helaas.. Maar dan is het merk Oatly dus een uitkomst.
Ik vind 'm zo lekker dat 'ie geen kans krijgt om te schimmelen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:43 schreef Guppy het volgende:
[..]
Lekker inderdaad! Maar ik merkte wel dat die groene bij ons heel snel schimmelde... Misschien pech, maar dat was wel zonde
Ik miste die ook echt enorm en die van de AH en Oatly zijn echt ultiem favoriet nu.quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:29 schreef DeLuna het volgende:
Vegan crème fraiche miste ik nog echt in mijn leven en het is er nu gewoon
Je stapt nu ook wel best plotseling over, toch? Denk dat je vanzelf wel wat vaste recepten ontdekt waardoor het steeds sneller gaat. Ik vond het in ieder geval heel makkelijk om bij AH.nl gewoon alleen te zoeken op veganistische producten. Dan zit je in ieder geval niet bij elk producten onnodig elke keer te kijken.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:26 schreef Tuindier het volgende:
Ik probeerde gisteren mijn eerste vegan weekmenu te maken en liep een beetje vast in creativiteit. Hoe doen jullie dat? Kijken jullie naar gewone recepten en vegan-izen jullie die, of heb je echt specifieke veganistische recepten? Ik ga er vanuit dat het wel makkelijker wordt als ik het vaker doe, maar nu was ik wel lang bezig met mijn bestelboodschappen.
Ja klopt, hoewel we al een tijdje (redelijk) vegetarisch aten, willen we nu vooral de grote hoeveelheden zuivel terug schroeven door zoveel mogelijk veganistisch te eten. Het zit (logisch) alleen nog niet zo in mijn systeem. Van de week had ik zoete aardappels en vegan chorizo en witlof, dus toen bedacht ik toen ik ging koken dat ik daar wel een spaanse tortilla van kon maken. Pas toen ik bezig was viel het kwartje dat die eieren natuurlijk niet zo vegan zijnquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je stapt nu ook wel best plotseling over, toch? Denk dat je vanzelf wel wat vaste recepten ontdekt waardoor het steeds sneller gaat. Ik vond het in ieder geval heel makkelijk om bij AH.nl gewoon alleen te zoeken op veganistische producten. Dan zit je in ieder geval niet bij elk producten onnodig elke keer te kijken.
Ondanks dat ik niet veganistisch eet, vind ik het wel fijn om waar ik alternatieven goed genoeg vind, gewoon die producten te halen.
En zo kwam ik erachter dat deze Turkse pizza's vegan zijn.: https://www.ah.nl/product(...)rs-turkse-pizza-vega
Behalve de kikkererwten vind ik hier wel wat weinig eiwitten bijzitten...quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:02 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb nu dit menu op de planning. Ben wel benieuwd naar andere vegan-weekmenus.
Vr: volkorenbroodje kikkererwtenburger met geroosterde broccoli
Za: Moussaka
Zo: Phad Thai
Ma: gevulde aubergine met zoete aardappel
Di: Tacos met jackfruit
Wo: Groentepasta met geroosterde tomaatjes, rucola en pesto
Zeker niet alle pesto is vegan, daar zit kaas in als het goed is.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:02 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb nu dit menu op de planning. Ben wel benieuwd naar andere vegan-weekmenus.
Vr: volkorenbroodje kikkererwtenburger met geroosterde broccoli
Za: Moussaka
Zo: Phad Thai
Ma: gevulde aubergine met zoete aardappel
Di: Tacos met jackfruit
Wo: Groentepasta met geroosterde tomaatjes, rucola en pesto
"Puro" heeft veganistische pesto, te koop bij AH. Zelf nog nooit geproefd echter, ik neem wel de pesto con tartufo van dat merk, met truffel dus, die is erg lekker (maar inderdaad niet vegan).quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zeker niet alle pesto is vegan, daar zit kaas in als het goed is.
Ahja, de moussaka maak ik met vegan gehakt. Pad thai heeft cashewnoten en tofu. Tacos worden gevuld met bonen en jackfruit, de groente(linzen)pasta bevat zelf veel eiwit.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Behalve de kikkererwten vind ik hier wel wat weinig eiwitten bijzitten...
En de pesto wilde ik zelf maken met pijnboompitjes, basilicum, knoflook en olijfolie.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zeker niet alle pesto is vegan, daar zit kaas in als het goed is.
Ik gooi tegenwoordig mijn net iets te rijpe bananen (ik hou sowieso van hele groene bananen, dus ik vind bananen al snel te rijp) in de vriezer in plaats van in de prullenbak.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:52 schreef Candaasje het volgende:
Oh en ik gooi regelmatig een banaan en wat soyamelk in de blender voor wat extra eiwitten/calcium. (Ik vind gewone soyamelk niet echt lekker, beetje rare bijsmaak. En om nu elke dag choco-soyamelk te drinken is ook weer zo wat)
Ah okee dat klinkt goed, dan heb ik niks gezegd!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:46 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ahja, de moussaka maak ik met vegan gehakt. Pad thai heeft cashewnoten en tofu. Tacos worden gevuld met bonen en jackfruit, de groente(linzen)pasta bevat zelf veel eiwit.
De haver cuisine is ook een stuk beter te doen dan die soja kookroom. En spotgoedkoop bij de AH.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pesto kan je makkelijk zelf maken in een minuut. Als je er lekker veel noten in doet, heb je gelijk weer wat eiwitten.
Ik heb n.a.v. dit topic de haver fraîche ook gekocht. Ik ben benieuwd. Ik gebruik nu altijd de lactosevrije van Arla. Ik heb dus een lactoseprobleem en ben niet vegan. Maar nieuwe producten zijn altijd leuk.
Ik gebruik gewoon lv slagroom. Ik hou niet van kookromen. Alles of niets graagquote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De haver cuisine is ook een stuk beter te doen dan die soja kookroom. En spotgoedkoop bij de AH.
En ik zweer bij het vegan pure chocoladeijs van de lokale ijsboer hier. Kom maar snel proeven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |