abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:24:21 #101
403253 Meke
after all this time? always.
pi_188362906
Ik houd niet zo van pure chocolade en vond dat wel een beetje jammer in de vegan magnums (maar ook heel logisch uiteraard :+ ), die waren duidelijk puurder dan de normale magnums :Y Iig de almond, misschien dat dat bij de classic alweer meevalt?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:56:10 #102
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_189503182
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_189760903
Ze zijn niet meer nieuw, maar ik heb vandaag het vegan 'softijs' van IKEA geproefd en dat smaakte prima. Kind genoot ervan dat hij nu ook een keer een ijsje met een hoorntje kon eten.
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 17:03:57 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_189764380
Oh ja, die vond ik ook heel erg lekker!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189765125
De vegan Ben & Jerry’s O+
Protège moi de mes désirs.
  zondag 3 november 2019 @ 19:21:16 #106
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189767386
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 17:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
De vegan Ben & Jerry’s O+
Jep, in de aanbieding bij de ap deze week ook weer gescoord :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:17:18 #107
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_189911644
Hier sinds een 2,5 week van vega naar vegan overgestapt. Bij sommige Jumbo's hebben ze ook Nature&Moi kaas, dat vind ik tot nog toe de beste nepkaas voor zo op brood.

Verder is het even wennen dat overal ei of melk in zit. Katjang Pedis nootjes, daar zit dus melk in. Serieus :{ :{ :{
L'Enfer, c'est les autres.
pi_189911695
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:17 schreef Maria2.0 het volgende:
Hier sinds een 2,5 week van vega naar vegan overgestapt. Bij sommige Jumbo's hebben ze ook Nature&Moi kaas, dat vind ik tot nog toe de beste nepkaas voor zo op brood.

Verder is het even wennen dat overal ei of melk in zit. Katjang Pedis nootjes, daar zit dus melk in. Serieus :{ :{ :{
Melk zit zelfs in tandpasta.. succes met de zoektocht. ;)
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:29:19 #109
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_189911844
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Melk zit zelfs in tandpasta.. succes met de zoektocht. ;)
Het is droef. Ik ben nu overigens nog maar heel kort bezig en dus ben ik niet enorm strikt in de ingrediënten. Ik ken veel E-nummers nog niet en wil mezelf ook wel even wat gewenning gunnen. Maar als 'whole foods' zijn de dierlijke producten in elk geval geschrapt.
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:57:55 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189912228
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:17 schreef Maria2.0 het volgende:
Hier sinds een 2,5 week van vega naar vegan overgestapt. Bij sommige Jumbo's hebben ze ook Nature&Moi kaas, dat vind ik tot nog toe de beste nepkaas voor zo op brood.

Verder is het even wennen dat overal ei of melk in zit. Katjang Pedis nootjes, daar zit dus melk in. Serieus :{ :{ :{
Niet in allemaal. Volgens mij AH eigen merk niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 13 november 2019 @ 09:00:13 #111
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_189919191
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Niet in allemaal. Volgens mij AH eigen merk niet.
Hier wel, de Basic in elk geval. Ik moet gewoon wennen aan het lezen van etiketten :D
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 13 november 2019 @ 09:14:00 #112
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_189919330
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:00 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Hier wel, de Basic in elk geval.
Klopt, en er zit ook garnalenpoeder in.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_189920648
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:14 schreef mstx het volgende:

[..]

Klopt, en er zit ook garnalenpoeder in.
Er zit garnalenpoeder in tandpasta?
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 13 november 2019 @ 11:00:19 #114
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_189920817
quote:
11s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Er zit garnalenpoeder in tandpasta?
Nee in Katjang Pedis :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_189920832
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:00 schreef mstx het volgende:

[..]

Nee in Katjang Pedis :P
:D Oh. Goedemorgen. :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_190293210
Zijn er ook vegan oliebollen te koop (voor oudjaar)? Of moet je die zelf bakken?
pi_190293823
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 07:23 schreef Hupje het volgende:
Zijn er ook vegan oliebollen te koop (voor oudjaar)? Of moet je die zelf bakken?
https://veganwiki.nl/a/Li(...)nistische_oliebollen
Protège moi de mes désirs.
pi_190293880
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 07:23 schreef Hupje het volgende:
Zijn er ook vegan oliebollen te koop (voor oudjaar)? Of moet je die zelf bakken?
Gist is ook een diertje?
Er hoort geen ei in
pi_190293972
Ah, ik heb het altijd bij bakkers gevraagd of in supermarkten gekeken (waar er melk in zat). Ik moet gewoon bij een kraam vragen dus.
pi_190294066
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 09:10 schreef Hupje het volgende:
Ah, ik heb het altijd bij bakkers gevraagd of in supermarkten gekeken (waar er melk in zat). Ik moet gewoon bij een kraam vragen dus.
Bakkers stoppen overal melk in. :P
De kramen waar ik heb gevraagd of er melk in de oliebollen zat, zeiden tot nu toe allemaal dat er geen melk in zit. Ei heb ik niet gevraagd, maar ga er van uit dat dat er ook niet in zit. Gist weet ik dan weer niet.. Meestal is de kersenbol ook vrij van koemelk.

Gewoon vragen, inderdaad. Ze staan er ruim voor Oudjaarsdag, dus mocht er toch dierlijke producten in zitten, heb je genoeg tijd om zelf wat te bakken. :)
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 6 december 2019 @ 09:26:26 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190294127
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2019 09:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Bakkers stoppen overal melk in. :P
De kramen waar ik heb gevraagd of er melk in de oliebollen zat, zeiden tot nu toe allemaal dat er geen melk in zit. Ei heb ik niet gevraagd, maar ga er van uit dat dat er ook niet in zit. Gist weet ik dan weer niet.. Meestal is de kersenbol ook vrij van koemelk.

Gewoon vragen, inderdaad. Ze staan er ruim voor Oudjaarsdag, dus mocht er toch dierlijke producten in zitten, heb je genoeg tijd om zelf wat te bakken. :)
De beide lokale kramen hier doen volledig lactosevrij/melkvrij iig. Alleen de puddingbol enzo niet, maar appel/kersen/rozijnen/naturel/banaan allemaal wel. En zo lekker O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 22:57:47 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190928267
Ik ga hier meelezen :s) ben momenteel (nog) vleeseter maar wil meer richting vega(n) dus kan wel wat inspiratie gebruiken. Lees hier al goede tips dus ga dit topic in de gaten houden ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_190928348
Misschien een handige tip: veganchallenge.nl, kun je nu elke maand (vrijblijvend) aan mee doen :) Krijg je ook veel recepten en tips, naar wat ik begrepen heb.

Het is nu in Engeland ook 'Veganuary', dus daar is ook een challenge gaande.

(Ik heb geen aandelen, maar ik hoor er vaak best goede verhalen over :Y . Is geen wespennest zoals veel FBgroepen, niemand 'controleert' je ook ofzo)
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 23:20:58 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190928666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:02 schreef Candaasje het volgende:
Misschien een handige tip: veganchallenge.nl, kun je nu elke maand (vrijblijvend) aan mee doen :) Krijg je ook veel recepten en tips, naar wat ik begrepen heb.

Het is nu in Engeland ook 'Veganuary', dus daar is ook een challenge gaande.

(Ik heb geen aandelen, maar ik hoor er vaak best goede verhalen over :Y . Is geen wespennest zoals veel FBgroepen, niemand 'controleert' je ook ofzo)
Ik zou daar best aan mee willen doen maar mijn man is nog niet zover, al is hij wel om dat hij veel vaker vega(n) wil eten. Denk alleen dat zo’n challenge wel lastig wordt als je er niet beiden aan mee doet. Maar qua inspiratie voor recepten en dergelijken is het een goede tip ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 7 januari 2020 @ 23:24:34 #125
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_190928721
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zou daar best aan mee willen doen maar mijn man is nog niet zover, al is hij wel om dat hij veel vaker vega(n) wil eten. Denk alleen dat zo’n challenge wel lastig wordt als je er niet beiden aan mee doet. Maar qua inspiratie voor recepten en dergelijken is het een goede tip ^O^
https://proveg.com/nl/veggiechallenge/
Hier kun je ook kiezen voor "starten met vleesvrije dagen".
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_190928722
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zou daar best aan mee willen doen maar mijn man is nog niet zover, al is hij wel om dat hij veel vaker vega(n) wil eten. Denk alleen dat zo’n challenge wel lastig wordt als je er niet beiden aan mee doet. Maar qua inspiratie voor recepten en dergelijken is het een goede tip ^O^
Kan ik me voorstellen, maar al doe je maar 'half' mee voor wat tips om de mogelijkheid te kunnen vragen, is het soms al handig inderdaad :Y

Op Facebook heb je ook nog wel de groep Positivegan (ik heb de naam niet verzonnen). Dat is een groep waarin je zowel nog niet vega-s, vega's en vegans treft. Het idee erachter is dat ze elkaar niet affakkelen omdat ze niet perfect vega(n) zijn :P . Tot nu toe lijkt dat wel goed te gaan. Het is af en toe een hoop kusjekroel, maar als je tips zoekt of iets wil vragen zonder gelijk te hoeven vrezen voor een virtuele lynchpartij, misschien ook handig.
pi_190930887
De Veganchallenge heeft vooral ook een aantal fijne, niet te exotische/moeilijke vegan recepten. Ik heb ooit meegedaan en gebruik sommige recepten nog steeds.
pi_190931419
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:24 schreef Candaasje het volgende:
Op Facebook heb je ook nog wel de groep Positivegan (ik heb de naam niet verzonnen). Dat is een groep waarin je zowel nog niet vega-s, vega's en vegans treft. Het idee erachter is dat ze elkaar niet affakkelen omdat ze niet perfect vega(n) zijn :P
Dit klinkt wel fijn, daar ga ik ook eens kijken.

Hier bleek na veel praten van vleeseter naar veganistisch toch een te grote stap te zijn. Dus nu vegetarisch. Maar ik wil wel kijken welke producten wel makkelijk plantaardig te vervangen zijn. Zoals bijvoorbeeld melk, dronk ik nooit, kookte ik wel mee, dat kan zonder moeite met een plantaardig alternatief.
pi_190932430
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 08:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit klinkt wel fijn, daar ga ik ook eens kijken.

Hier bleek na veel praten van vleeseter naar veganistisch toch een te grote stap te zijn. Dus nu vegetarisch. Maar ik wil wel kijken welke producten wel makkelijk plantaardig te vervangen zijn. Zoals bijvoorbeeld melk, dronk ik nooit, kookte ik wel mee, dat kan zonder moeite met een plantaardig alternatief.
Zo zijn wij hier thuis ook ooit begonnen. Steeds meer zaken vervangen, en uiteindelijk ook gerechten eromheen proberen die geen 'vervangers' nodig hebben. Maar bijvoorbeeld melk is makkelijk, en ook boter is veganistisch te verkrijgen (Wajang, Becel, Alpro, en nog een een aantal). Ik heb echt nog nooit iemand gehad die op de verjaardag merkte dat ik geen roomboter maar Wajang had gebruikt :P . En ei is in bijvoorbeeld in appeltaart gemakkelijk te vervangen door een beetje appelmoes. (Een beetje! Anders wordt het een enorme plakboel bij het kneden.)

Over ei gesproken, ik kan de NL versie even zo snel niet vinden, maar dit is misschien handig:



Voor de smaak van gekookt ei kun je trouwens Kala Namak (zwart zeezout) gebruiken. Dat smaakt echt naar ei, heel freaky.

En kaas...ja kaas blijft een lastige, qua smaak. Er zijn wel plantaardige kazen, maar het haalt het eigenlijk niet bij koemelkkaas.
Moet wel zeggen dat Violife met hun 'Griekse kaas' echt al een goede stap heeft gezet. Het is geen feta, maar het is zeker wel een soort kazig/romig en lekker in salades e.d.:



(Vaak te koop bij de AH)

Ze schijnen nu ook een cheddar te hebben ontwikkeld. Wil die nog wel eens uitproberen, want degenen die ik vroeger op mijn hamburgers gooide was toch al net plastic, dus veel slechter kan het niet worden :')
pi_190932670
Ik gebruik deze als smeerboter, en die vind ik eigenlijk gewoon echt lekker. Dat vind ik bij veel plantaardige boters niet. Ik heb ook de bakboter. Ook fijn. Om het in baksels te gebruiken heb ik nog niet geprobeerd.



Ik moet voor de rest nog een beetje gaan kiezen hoe ik het doe met visite. Misschien is dat ook iets wat met de tijd zal veranderen. Op dit moment ben ik blij als mensen rekening met mij willen houden door het vlees in ieder geval apart te houden. Dus ik maak, komend weekend, voor de visite wel gewoon vlees klaar. Ook falafel overigens, zodat ze het wel kunnen proberen. Maar ik wil het gewoon niet opdringen.
pi_190934092
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 10:15 schreef Myraela het volgende:
Ik gebruik deze als smeerboter, en die vind ik eigenlijk gewoon echt lekker. Dat vind ik bij veel plantaardige boters niet. Ik heb ook de bakboter. Ook fijn. Om het in baksels te gebruiken heb ik nog niet geprobeerd.

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Ik moet voor de rest nog een beetje gaan kiezen hoe ik het doe met visite. Misschien is dat ook iets wat met de tijd zal veranderen. Op dit moment ben ik blij als mensen rekening met mij willen houden door het vlees in ieder geval apart te houden. Dus ik maak, komend weekend, voor de visite wel gewoon vlees klaar. Ook falafel overigens, zodat ze het wel kunnen proberen. Maar ik wil het gewoon niet opdringen.
Halvarine in baksels geeft een ander resultaat dan boter, want er zit veel meer water in. In baksels gebruik ik dus eigenlijk altijd plantaardige margarine (Wajang, Becel, AH plantaardig eigen merk, Alpro, enzovoort) of als dat in het recept kan olie (vaak zonnebloemolie).

Ik maak zelf nooit vlees klaar als ik bezoek krijg, maar dat is vooral ook omdat ik niet meer zo goed weet wat ik ermee zou moeten en er zijn ook geen recepten meer waar ik enthousiast van word. Maar het zal ook wel van het soort bezoek afhangen. Als je mensen op bezoek krijgt die best wel kieskeurig zijn over hun eten, lijkt het me wel makkelijk om er vlees bij te hebben. Als je mensen hebt die wel open zijn om wat te proberen en die genoeg lusten, waarom zouden ze niet eens een dagje vegetarisch eten? Het is niet alsof je ze dwingt om vegetariër te worden, je zet ze alleen het eten voor dat jij ook graag eet (en het lijkt me niet zo'n gek idee om als je voor iemand kookt ook eten te maken dat je zelf graag hebt).

Ei vervangen in appeltaart: ik had succes met 2 eetlepels ongezoete sojamelk ipv de 2 eetlepels ei die er in mijn recept in het deeg moesten. Met ei vervangen door fruitmoes ben ik bang dat je het proeft :@
pi_190934408
Met visite hou ik rekening door zoveel mogelijk lekkers te maken, dat niet per se allemaal 'te' exotisch is. Dus ik serveer wel toastjes en hummus, maar dan ook de meer vertrouwde zaken zoals chips (het is soms even zoeken waar geen weipoeder in zit, maar er is nog keuze ;) ), nootjes/zoutjes, komkommers en tomaatjes, vegan spreads van bijvoorbeeld Johma (selderij-appel was er eentje), 'eiersalade' die echt verdomd sterk naar eiersalade smaakt (dankzij die kala namak, en de curcuma helpt het visuele plaatje :P ), en een beetje afhankelijk van het eten zet ik ook nog wel een pot Mayo neer (tegenwoordig ook veel keuze in: Remia heeft zowel mayonaise als meer fritessaus (laatste heet "Mayolijn') maar ook Jean Baton en Hellman hebben vegan varianten.) en een fles curry. Het hoeft niet allemaal linksdraaiend macrobiotisch te zijn :P .

En qua avondeten maken we vaak verschillende dingen; soepen zijn vaak makkelijk, maar ook ragout is makkelijk te maken (voor de pasteibakjes gebruiken we dan de 'gewone' bladerdeeg van Koopmans, die is vegan. De 'roomboter' variant niet) en groenten, aardappeltjes, wraps, etc. zijn ook altijd prima te doen natuurlijk :) .

Als er publiek zit dat wat van bijzonderder eten houdt, zetten we ook nog wel eens (parel)couscous, linzen-'stoofpot' (van Ottolenghi) of cannelloni van The Happy pear-heren neer.

Voor mijn neefje haal ik nog wel eens een Woezel-en Pip 'schnitzel' (die jongen houdt van kipschnitzels en frikandellen; bewerkter kan haast niet, dus dat is makkelijk te vervangen.) en broodjes 'hamburger' zijn ook zo gemaakt.

En anders hebben we altijd nog de 'pizzarette' :D

Ik snap wel waar je vandaan komt hoor, ik heb het tijden ook nog wel gedaan, vlees in huis halen voor familieleden/vrienden. Maar ik merkte ook wel weer dat het juist wel eens onduidelijkheid gaf; wat we nu wel en niet precies aten en in huis wilden halen. Dus we hebben gewoon duidelijk een lijn getrokken, en dat gaat echt ontzettend goed. Dat verbaasde me toch wel. Ik ben ook gestopt me te excuseren, dat helpt ook. Ik sta achter onze keuze, en als iemand thuis wel dierlijke producten eet kan ik daar niet zoveel aan doen, maar in ons huis wil ik het niet. :)

@ fruimoes in appeltaart: ja de appelmoes proefde ik niet, maar banaan zou ook kunnen, en dat durf ik dan weer niet aan...
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:43:14 #133
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_190934701
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 10:15 schreef Myraela het volgende:
Ik gebruik deze als smeerboter, en die vind ik eigenlijk gewoon echt lekker. Dat vind ik bij veel plantaardige boters niet. Ik heb ook de bakboter. Ook fijn. Om het in baksels te gebruiken heb ik nog niet geprobeerd.

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Ik moet voor de rest nog een beetje gaan kiezen hoe ik het doe met visite. Misschien is dat ook iets wat met de tijd zal veranderen. Op dit moment ben ik blij als mensen rekening met mij willen houden door het vlees in ieder geval apart te houden. Dus ik maak, komend weekend, voor de visite wel gewoon vlees klaar. Ook falafel overigens, zodat ze het wel kunnen proberen. Maar ik wil het gewoon niet opdringen.
Mijn broertje heeft hier laatst brownies mee gebakken, dat was gewoon lekker
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 17:28:20 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190951620
Zojuist bij een hamburgerrestaurant de Beyond Burger gegeten. Ik was sceptisch maar het is echt niet van vlees te onderscheiden :o qua smaak maar ook de structuur. Dus voor wie de burgers mist is dit een absolute aanrader!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:45:51 #135
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_190951810
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:28 schreef MaJo het volgende:
Zojuist bij een hamburgerrestaurant de Beyond Burger gegeten. Ik was sceptisch maar het is echt niet van vlees te onderscheiden :o qua smaak maar ook de structuur. Dus voor wie de burgers mist is dit een absolute aanrader!
Alleen jammer dat het zo duur is!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 22:38:02 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190957251
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:45 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Alleen jammer dat het zo duur is!
In het restaurant was het 2,50 duurder dan een normale burger, dat vond ik nog wel meevallen. Zal ook duurder zijn om te maken waarschijnlijk :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 10 januari 2020 @ 08:55:41 #137
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_190960124
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

In het restaurant was het 2,50 duurder dan een normale burger, dat vond ik nog wel meevallen. Zal ook duurder zijn om te maken waarschijnlijk :)
Dat valt nog wel mee inderdaad, de burgers zijn 6 euro voor 2 stuks in de supermarkt, dat vind ik nogal wat.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  vrijdag 10 januari 2020 @ 09:02:08 #138
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_190960171
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 08:55 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Dat valt nog wel mee inderdaad, de burgers zijn 6 euro voor 2 stuks in de supermarkt, dat vind ik nogal wat.
Als ik eens zin heb in een burger koop ik gewoon die dingen van Garden Gourmet of Vegafit voor de helft van de prijs, die zijn net zo goed te eten.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 10 januari 2020 @ 09:02:50 #139
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_190960176
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 09:02 schreef mstx het volgende:

[..]

Als ik eens zin heb in een burger koop ik gewoon die dingen van Garden Gourmet of Vegafit voor de helft van de prijs, die zijn net zo goed te eten.
Ja die vind ik inderdaad ook prima te eten :Y
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_190968027
Ik had net die van Garden Gourmet, vond ik eigenlijk wel dikke prima, ja. Volgende keer wel wat meer aandacht aan de toppings besteden, want dat heeft die nog wel nodig.
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 19:51:59 #141
155227 crew  Guppy
dus
pi_190968266
Ik vind het zo jammer dat die van het AH huismerk er niet meer is... die was echt perfect
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:54:47 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191700107
Vegan ijs van de Lidl (vanille-bosvruchten en hazelnoot-pinda) = prima te doen. Niet zo lekker als de vegan B&J's, maar wel echt goed te eten voor een kwart van de prijs *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191700552
Zitten die bij Lidl vast in het assortiment? Ik heb vandaag ook een zak vegan chili sin carne gekocht uit de vriezer. Maar ik weet niet of die vast in het assortiment zit, of dat dit toevallig de laatste zak was van de vega-week laatst. Vind het wel een fijne en best lekkere luie maaltijd.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:03:05 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191702427
Geen idee, ze stonden iig niet bij het gewone ijs, dus misschien wel tijdelijk ja.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192595729
Ik zag bij Hoogvliet (ligt ook bij de Plus las ik) een nieuwe lijn vleesvervangers, Blue Butcher.

Behalve de worstjes is alles veganistisch. Iemand deze toevallig al uitgeprobeerd?

https://www.thebluebutcher.com/nl/the-blue-butcher

  donderdag 16 april 2020 @ 00:20:56 #146
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192641214
Is dit topic een beetje ingeslapen?
pi_192648564
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:21 schreef Candaasje het volgende:
Met visite hou ik rekening door zoveel mogelijk lekkers te maken, dat niet per se allemaal 'te' exotisch is. Dus ik serveer wel toastjes en hummus, maar dan ook de meer vertrouwde zaken zoals chips (het is soms even zoeken waar geen weipoeder in zit, maar er is nog keuze ;) ), nootjes/zoutjes, komkommers en tomaatjes, vegan spreads van bijvoorbeeld Johma (selderij-appel was er eentje), 'eiersalade' die echt verdomd sterk naar eiersalade smaakt (dankzij die kala namak, en de curcuma helpt het visuele plaatje :P ), en een beetje afhankelijk van het eten zet ik ook nog wel een pot Mayo neer (tegenwoordig ook veel keuze in: Remia heeft zowel mayonaise als meer fritessaus (laatste heet "Mayolijn') maar ook Jean Baton en Hellman hebben vegan varianten.) en een fles curry. Het hoeft niet allemaal linksdraaiend macrobiotisch te zijn :P .

En qua avondeten maken we vaak verschillende dingen; soepen zijn vaak makkelijk, maar ook ragout is makkelijk te maken (voor de pasteibakjes gebruiken we dan de 'gewone' bladerdeeg van Koopmans, die is vegan. De 'roomboter' variant niet) en groenten, aardappeltjes, wraps, etc. zijn ook altijd prima te doen natuurlijk :) .

Als er publiek zit dat wat van bijzonderder eten houdt, zetten we ook nog wel eens (parel)couscous, linzen-'stoofpot' (van Ottolenghi) of cannelloni van The Happy pear-heren neer.

Voor mijn neefje haal ik nog wel eens een Woezel-en Pip 'schnitzel' (die jongen houdt van kipschnitzels en frikandellen; bewerkter kan haast niet, dus dat is makkelijk te vervangen.) en broodjes 'hamburger' zijn ook zo gemaakt.

En anders hebben we altijd nog de 'pizzarette' :D

Ik snap wel waar je vandaan komt hoor, ik heb het tijden ook nog wel gedaan, vlees in huis halen voor familieleden/vrienden. Maar ik merkte ook wel weer dat het juist wel eens onduidelijkheid gaf; wat we nu wel en niet precies aten en in huis wilden halen. Dus we hebben gewoon duidelijk een lijn getrokken, en dat gaat echt ontzettend goed. Dat verbaasde me toch wel. Ik ben ook gestopt me te excuseren, dat helpt ook. Ik sta achter onze keuze, en als iemand thuis wel dierlijke producten eet kan ik daar niet zoveel aan doen, maar in ons huis wil ik het niet. :)

@ fruimoes in appeltaart: ja de appelmoes proefde ik niet, maar banaan zou ook kunnen, en dat durf ik dan weer niet aan...
Mijn persoonlijke favoriete vgean chips zijn die van pom-bär :p. Ik vind zelf het vrolijke vormpje leuk maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat altijd wilt voorschotelen.


Heel ander iets, welke vegan dingen doen jullie op de BBQ? Naast groente spiesjes enzo. Ik probeer alvast opties te hebben zodra het bbq seizoen begint. Eerste jaar dat ik als vegan mee bbq.
  donderdag 16 april 2020 @ 20:35:53 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192654851
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:09 schreef soeverein het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke favoriete vgean chips zijn die van pom-bär :p. Ik vind zelf het vrolijke vormpje leuk maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat altijd wilt voorschotelen.

Heel ander iets, welke vegan dingen doen jullie op de BBQ? Naast groente spiesjes enzo. Ik probeer alvast opties te hebben zodra het bbq seizoen begint. Eerste jaar dat ik als vegan mee bbq.
Vegan burgers of worstjes van de Lidl als ik bij andere mensen eet, want makkelijk voor ze.

En verder: groente in alle soorten en maten, verse ananas, banaan met chocolade erin, gepofte (zoete) aardappel of bietjes, gemarineerde tofu, maïskolven, champignons, homemade barbecuesaus...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192664012
Ik ben geen vegan, maar wil wel minder dierlijke producten eten.
Wat doen jullie op brood?
Groentes met kruiden(zout), hummus en uitgelekte sojayoghurt heb ik al geprobeerd. Violife kaas vond ik vies.
pi_192664661
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:18 schreef Yinny het volgende:
Violife kaas vond ik vies.
Ook de smeer-variant?
Die vind ik namelijk zelf wel okee, in tegenstelling tot hun 'echte' kaas :r.

Iemand de Danio's al geprobeerd?
Ik had laatste de straciatella-variant; was wel okee, maar niet meer dan dat. In mijn herinnering is de niet-vegan versie veel lekkerder/romiger, maar die kan ik dus niet meer uitproberen.

Vandaag de vegan Vanille-Perzik in huis gehaald van Danio. Eens kijken of die wel jammie is.

En daarnaast.. gezien het weer: vegan Magnums Almond :9~ :9~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')