De vegan zuivel van Lidl is sinds kort aangevuld met perzikyoghurt en chocoladevla en vanillevla. Erg prima vind ik, en goed te betalen. Verder hebben wij altijd vegan kaas met komijn van de AH in huis. En vegan puntjes van la vache qui rit als kruidenkaas/smeerkaas.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:21 schreef MaJo het volgende:
*Kick*
Wegens flink reumatische klachten eet ik sinds gisteren (voorlopig) vegan, in de hoop dat dit gaat helpen. Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in vegan eten en ben eerder ook vegetarisch geweest. Man en kind eten wel gewoon vlees dus dat wordt nog de grootste uitdaging. Manlief staat er gelukkig wel voor open dus die heeft gisteren een heerlijke vegan risotto gemaaktIk had vanavond een vegan pizza van Dr. Oetker die best prima was. Dus de eerste 2 dagen zijn goed gegaan
Nu kijken hoe lang ik het volhoud en of het effect gaat hebben op mijn lichaam, ik hoop het!
Nog nieuwe producten die ik absoluut moet proberen?
Bestaan die?quote:Op donderdag 13 november 2025 09:06 schreef Tink89 het volgende:
En vegan puntjes van la vache qui rit als kruidenkaas/smeerkaas.
Oh ja, Lidl is een goeie! Heb ik al vaker getipt gekregen maar zit niet in mijn systeem omdat we daar een dorp voor moeten rijden (geen probleem).quote:Op donderdag 13 november 2025 09:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De vegan zuivel van Lidl is sinds kort aangevuld met perzikyoghurt en chocoladevla en vanillevla. Erg prima vind ik, en goed te betalen. Verder hebben wij altijd vegan kaas met komijn van de AH in huis. En vegan puntjes van la vache qui rit als kruidenkaas/smeerkaas.
Heb ik zeker! Ik ga haar volgenquote:Op donderdag 13 november 2025 12:03 schreef Tuindier het volgende:
De vegan Griekse yoghurt van Lidl vind ik ook fijn. Heb je Instagram? Lobke Faasen is een plantaardige diëtist die hele fijne tips geeft. Ze heeft ook een website en verschillende programma’s zie ik: https://www.lobkefaasen.nl/
Goede toevoeging en helemaal mee eensquote:Op donderdag 13 november 2025 13:22 schreef Tuindier het volgende:
Een andere tip die mij heeft geholpen om gezond plantaardig te eten is vooral te denken in “toevoegen “ in plaats van weglaten. Dus wat fruit toevoegen aan mijn yoghurt (dan proef je die sojasmaak zeker niet meer), wat snackgroente bij de lunch om saaie houmous op te leuken, niet alleen nepgehakt maar ook een blikje linzen door de pastasaus. Daardoor is mijn eten alleen maar lekkerder en interessanter geworden. En probeer het niet perfect te doen. 80% plantaardig is al veel meer dan 0%. Soms blijkt er ineens toch ergens melk of ei in te zitten. Pech dan, volgende keer beter. Als je het te perfect probeert is de kans op mislukking veel groter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |