abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 12 november 2025 @ 20:21:21 #226
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219253356
*Kick*

Wegens flink reumatische klachten eet ik sinds gisteren (voorlopig) vegan, in de hoop dat dit gaat helpen. Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in vegan eten en ben eerder ook vegetarisch geweest. Man en kind eten wel gewoon vlees dus dat wordt nog de grootste uitdaging. Manlief staat er gelukkig wel voor open dus die heeft gisteren een heerlijke vegan risotto gemaakt :9 Ik had vanavond een vegan pizza van Dr. Oetker die best prima was. Dus de eerste 2 dagen zijn goed gegaan :D Nu kijken hoe lang ik het volhoud en of het effect gaat hebben op mijn lichaam, ik hoop het!

Nog nieuwe producten die ik absoluut moet proberen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 13 november 2025 @ 09:06:46 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219255385
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 20:21 schreef MaJo het volgende:
*Kick*

Wegens flink reumatische klachten eet ik sinds gisteren (voorlopig) vegan, in de hoop dat dit gaat helpen. Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in vegan eten en ben eerder ook vegetarisch geweest. Man en kind eten wel gewoon vlees dus dat wordt nog de grootste uitdaging. Manlief staat er gelukkig wel voor open dus die heeft gisteren een heerlijke vegan risotto gemaakt :9 Ik had vanavond een vegan pizza van Dr. Oetker die best prima was. Dus de eerste 2 dagen zijn goed gegaan :D Nu kijken hoe lang ik het volhoud en of het effect gaat hebben op mijn lichaam, ik hoop het!

Nog nieuwe producten die ik absoluut moet proberen?
De vegan zuivel van Lidl is sinds kort aangevuld met perzikyoghurt en chocoladevla en vanillevla. Erg prima vind ik, en goed te betalen. Verder hebben wij altijd vegan kaas met komijn van de AH in huis. En vegan puntjes van la vache qui rit als kruidenkaas/smeerkaas.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219256514
De vegan Griekse yoghurt van Lidl vind ik ook fijn. Heb je Instagram? Lobke Faasen is een plantaardige diëtist die hele fijne tips geeft. Ze heeft ook een website en verschillende programma’s zie ik: https://www.lobkefaasen.nl/
pi_219256596
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 09:06 schreef Tink89 het volgende:
En vegan puntjes van la vache qui rit als kruidenkaas/smeerkaas.
Bestaan die? :o Bij AH? Die ga ik proberen!
  Moderator donderdag 13 november 2025 @ 13:06:00 #230
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219256776
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 09:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]
De vegan zuivel van Lidl is sinds kort aangevuld met perzikyoghurt en chocoladevla en vanillevla. Erg prima vind ik, en goed te betalen. Verder hebben wij altijd vegan kaas met komijn van de AH in huis. En vegan puntjes van la vache qui rit als kruidenkaas/smeerkaas.
Oh ja, Lidl is een goeie! Heb ik al vaker getipt gekregen maar zit niet in mijn systeem omdat we daar een dorp voor moeten rijden (geen probleem).

Dingen die tot nu toe goed bevallen:
- Griekse Yoghurt van Terra: beetje vreemde nasmaak maar dat valt goed te verbloemen met fruit en honing (ja dat eet ik wel)
- Plantaardige chocomelk: dat wordt een blijvertje, echt lekker! :9
- Vegan appeltaart van de AH: bijna niet te onderscheiden van de echte, alleen ietsje droger
- Provençaalse borrelnootjes als snack
- Vegan pizza van dr Oetker: niet zo lekker als het origineel maar een prima vervanging :)

quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:03 schreef Tuindier het volgende:
De vegan Griekse yoghurt van Lidl vind ik ook fijn. Heb je Instagram? Lobke Faasen is een plantaardige diëtist die hele fijne tips geeft. Ze heeft ook een website en verschillende programma’s zie ik: https://www.lobkefaasen.nl/
Heb ik zeker! Ik ga haar volgen :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_219256872
Een andere tip die mij heeft geholpen om gezond plantaardig te eten is vooral te denken in “toevoegen “ in plaats van weglaten. Dus wat fruit toevoegen aan mijn yoghurt (dan proef je die sojasmaak zeker niet meer), wat snackgroente bij de lunch om saaie houmous op te leuken, niet alleen nepgehakt maar ook een blikje linzen door de pastasaus. Daardoor is mijn eten alleen maar lekkerder en interessanter geworden. En probeer het niet perfect te doen. 80% plantaardig is al veel meer dan 0%. Soms blijkt er ineens toch ergens melk of ei in te zitten. Pech dan, volgende keer beter. Als je het te perfect probeert is de kans op mislukking veel groter.
  Moderator donderdag 13 november 2025 @ 14:04:38 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219257075
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:22 schreef Tuindier het volgende:
Een andere tip die mij heeft geholpen om gezond plantaardig te eten is vooral te denken in “toevoegen “ in plaats van weglaten. Dus wat fruit toevoegen aan mijn yoghurt (dan proef je die sojasmaak zeker niet meer), wat snackgroente bij de lunch om saaie houmous op te leuken, niet alleen nepgehakt maar ook een blikje linzen door de pastasaus. Daardoor is mijn eten alleen maar lekkerder en interessanter geworden. En probeer het niet perfect te doen. 80% plantaardig is al veel meer dan 0%. Soms blijkt er ineens toch ergens melk of ei in te zitten. Pech dan, volgende keer beter. Als je het te perfect probeert is de kans op mislukking veel groter.
Goede toevoeging en helemaal mee eens :Y Ik denk dat ik ook nooit helemaal vega(n) zal kunnen leven maar ik wil wel bewuster zijn wat ik in mijn lichaam stop en proberen de voetafdruk op aarde wat te verminderen.

Zelf heb ik vooral ontdekt dat ik geen fan ben van vleesvervangers. Het weglaten of vervangen door iets heel anders werkt inderdaad veel beter. De meeste vleesvervangers hebben zo'n typisch chemisch smaakje waar ik echt direct misselijk van word :X

Ik las trouwens ook dat de reumatische klachten al verminderen als je 80% vegan eet dus dat is mooi om te horen ^O^
  donderdag 13 november 2025 @ 14:11:59 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219257099
Vleesvervangers ben ik ook niet zo van, al vind ik soms een groenteschnitzel ipv een hamburger op een broodje wel lekker.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219257292
Naar mijn ervaring zit er extreem veel verschil tussen de verschillende vleesvervangers, maar het is sowieso geen must dus als je dat op een andere manier aanpakt is dat ook prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')