abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193437219
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:09 schreef Molo het volgende:
Waarmee qua zuivel is dit te vergelijken?
Roomkaas, of heksenkaas achtige kwarkige dips?
Roomkaas, het heeft echt wel een vettige stevige structuur. Wel lekker.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:37:51 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193437302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Roomkaas, het heeft echt wel een vettige stevige structuur. Wel lekker.
Ah!

Zal het eens proberen, klinkt wel goed!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193437472
Ah, hier moet ik zijn! Wij aten al een tijdje weinig vlees, maar na 'Forks over knives' gevolgd door 'Gamechangers' willen we toch echt al het vlees schrappen uit ons dieet en meer naar een plant-based dieet gaan. We eten momenteel vrij veel zuivel (melk in de havermout, yoghurt met muesli, kwark tussendoor en veel cottage cheese) dus dat wordt denk ik de grootste uitdaging om te gaan vervangen. Ik heb gisteren al een assortiment aan Alpro bij de AH gehaald en een lijst gemaakt waarop we onze smaak-bevindingen kunnen bijhouden.

Verder zie ik ook nog niet helemaal voor me hoe ik eieren kan schrappen, en is kaas ook wel erg lekker, maar we gaan de komende tijd kijken hoe 'vegan' we ons eetpatroon kunnen maken. Alle vlees en zuivel schrappen zal ook al veel verschil maken.

Hoofdreden is voor ons is onze gezondheid, maar echt groot fan van de bio-industrie zijn we uiteraard ook niet. Kwam tijdens een online shop-rondje nog wel leren schoenen tegen en daar moet ik ook weer over nadenken, of ik dat dan wel of niet wil doen. Ik ga meelezen voor tips!
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 19:43:39 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_193441545
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:05 schreef Anne het volgende:
Ik doe deze tegenwoordig op een cracker:

[ afbeelding ]

Tomaat & Basilicum is het lekkerst, naar mijn mening.

:9~ :9~.

Ik merk dat ik ook niet zo goed tegen grote hoeveelheden soja kan helaas.. Maar dan is het merk Oatly dus een uitkomst.
Lekker inderdaad! Maar ik merkte wel dat die groene bij ons heel snel schimmelde... Misschien pech, maar dat was wel zonde ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:44:54 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193442789
De haver fraiche ofzoiets van AH is net zo lekker als die van Oatly btw, prima vegan vervanger voor creme fraiche zonder soja :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193448272
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:43 schreef Guppy het volgende:

[..]

Lekker inderdaad! Maar ik merkte wel dat die groene bij ons heel snel schimmelde... Misschien pech, maar dat was wel zonde ;(
Ik vind 'm zo lekker dat 'ie geen kans krijgt om te schimmelen. :D Ben ook gek op de crème frache, heerlijk op burrritos of ander Mexicaans eten.
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 18:14:48 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193473938
Wij hebben deze week de vegan burgers van Picnic gegeten, die smaakte prima! Het smaakte niet als vlees maar een hele eigen smaak, een prima vervanger voor een burger op een broodje ^O^ Ook goed geprijsd: 2 burgers voor ¤ 2,50. De Beyond Burger blijft mijn favoriet maar ik vind die wel flink aan de prijs.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Redactie Sport donderdag 4 juni 2020 @ 18:29:38 #183
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193474202
Vegan crème fraiche miste ik nog echt in mijn leven en het is er nu gewoon _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:13:26 #184
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193476702
quote:
17s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:29 schreef DeLuna het volgende:
Vegan crème fraiche miste ik nog echt in mijn leven en het is er nu gewoon _O_
Ik miste die ook echt enorm en die van de AH en Oatly zijn echt ultiem favoriet nu.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193485349
Ik probeerde gisteren mijn eerste vegan weekmenu te maken en liep een beetje vast in creativiteit. Hoe doen jullie dat? Kijken jullie naar gewone recepten en vegan-izen jullie die, of heb je echt specifieke veganistische recepten? Ik ga er vanuit dat het wel makkelijker wordt als ik het vaker doe, maar nu was ik wel lang bezig met mijn bestelboodschappen.
pi_193485629
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:26 schreef Tuindier het volgende:
Ik probeerde gisteren mijn eerste vegan weekmenu te maken en liep een beetje vast in creativiteit. Hoe doen jullie dat? Kijken jullie naar gewone recepten en vegan-izen jullie die, of heb je echt specifieke veganistische recepten? Ik ga er vanuit dat het wel makkelijker wordt als ik het vaker doe, maar nu was ik wel lang bezig met mijn bestelboodschappen.
Je stapt nu ook wel best plotseling over, toch? Denk dat je vanzelf wel wat vaste recepten ontdekt waardoor het steeds sneller gaat. Ik vond het in ieder geval heel makkelijk om bij AH.nl gewoon alleen te zoeken op veganistische producten. Dan zit je in ieder geval niet bij elk producten onnodig elke keer te kijken.

Ondanks dat ik niet veganistisch eet, vind ik het wel fijn om waar ik alternatieven goed genoeg vind, gewoon die producten te halen.

En zo kwam ik erachter dat deze Turkse pizza's vegan zijn. :9 : https://www.ah.nl/product(...)rs-turkse-pizza-vega
pi_193485799
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je stapt nu ook wel best plotseling over, toch? Denk dat je vanzelf wel wat vaste recepten ontdekt waardoor het steeds sneller gaat. Ik vond het in ieder geval heel makkelijk om bij AH.nl gewoon alleen te zoeken op veganistische producten. Dan zit je in ieder geval niet bij elk producten onnodig elke keer te kijken.

Ondanks dat ik niet veganistisch eet, vind ik het wel fijn om waar ik alternatieven goed genoeg vind, gewoon die producten te halen.

En zo kwam ik erachter dat deze Turkse pizza's vegan zijn. :9 : https://www.ah.nl/product(...)rs-turkse-pizza-vega
Ja klopt, hoewel we al een tijdje (redelijk) vegetarisch aten, willen we nu vooral de grote hoeveelheden zuivel terug schroeven door zoveel mogelijk veganistisch te eten. Het zit (logisch) alleen nog niet zo in mijn systeem. Van de week had ik zoete aardappels en vegan chorizo en witlof, dus toen bedacht ik toen ik ging koken dat ik daar wel een spaanse tortilla van kon maken. Pas toen ik bezig was viel het kwartje dat die eieren natuurlijk niet zo vegan zijn :P. Nou heb ik die niet meer besteld, dus dan zal ik dat ook minder snel missen, maar het gaat wel een nieuwe routine vergen.

En bestellen bij AH ipv Picnic, want bij AH zijn er toch wat meer 'specialere' dingen te koop.
pi_193485914
Ik heb nu dit menu op de planning. Ben wel benieuwd naar andere vegan-weekmenus.

Vr: volkorenbroodje kikkererwtenburger met geroosterde broccoli
Za: Moussaka
Zo: Phad Thai
Ma: gevulde aubergine met zoete aardappel
Di: Tacos met jackfruit
Wo: Groentepasta met geroosterde tomaatjes, rucola en pesto
pi_193486150
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:02 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb nu dit menu op de planning. Ben wel benieuwd naar andere vegan-weekmenus.

Behalve de kikkererwten vind ik hier wel wat weinig eiwitten bijzitten...
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:16:15 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193486152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:02 schreef Tuindier het volgende:

Zeker niet alle pesto is vegan, daar zit kaas in als het goed is.
pi_193486191
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:16 schreef Tink89 het volgende:

[..]

"Puro" heeft veganistische pesto, te koop bij AH. Zelf nog nooit geproefd echter, ik neem wel de pesto con tartufo van dat merk, met truffel dus, die is erg lekker (maar inderdaad niet vegan).
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:39:02 #192
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193486526
Pesto kan je makkelijk zelf maken in een minuut. Als je er lekker veel noten in doet, heb je gelijk weer wat eiwitten.

Ik heb n.a.v. dit topic de haver fraîche ook gekocht. Ik ben benieuwd. Ik gebruik nu altijd de lactosevrije van Arla. Ik heb dus een lactoseprobleem en ben niet vegan. Maar nieuwe producten zijn altijd leuk.
Spoilers!
pi_193486666
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:16 schreef Farenji het volgende:

[..]

Behalve de kikkererwten vind ik hier wel wat weinig eiwitten bijzitten...
Ahja, de moussaka maak ik met vegan gehakt. Pad thai heeft cashewnoten en tofu. Tacos worden gevuld met bonen en jackfruit, de groente(linzen)pasta bevat zelf veel eiwit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:16 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En de pesto wilde ik zelf maken met pijnboompitjes, basilicum, knoflook en olijfolie.

Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn :D
pi_193486807
In het begin aten we veel AVG met de V van vervangers ;) , maar tegenwoordig eten we ook veel gerechten die van oorsprong al vega(n) zijn, dat maakt het wel een pak smaakvoller :Y .

Ik vind dat de mannen van Happy Pear (kom ik weer, nee ik heb geen aandelen :P ) lekkere gerechten hebben. :)

Oh en ik gooi regelmatig een banaan en wat soyamelk in de blender voor wat extra eiwitten/calcium. (Ik vind gewone soyamelk niet echt lekker, beetje rare bijsmaak. En om nu elke dag choco-soyamelk te drinken is ook weer zo wat)
pi_193486950
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:52 schreef Candaasje het volgende:
Oh en ik gooi regelmatig een banaan en wat soyamelk in de blender voor wat extra eiwitten/calcium. (Ik vind gewone soyamelk niet echt lekker, beetje rare bijsmaak. En om nu elke dag choco-soyamelk te drinken is ook weer zo wat)
Ik gooi tegenwoordig mijn net iets te rijpe bananen (ik hou sowieso van hele groene bananen, dus ik vind bananen al snel te rijp) in de vriezer in plaats van in de prullenbak.
Die trek ik er dan af en toe uit om bevroren in de blender te doen met wat (soja, haver, en andere soorten) melk en dan heb ik dus gewoon een bananen-milkshake.

Aanrader! :9~
pi_193487055
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:46 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ahja, de moussaka maak ik met vegan gehakt. Pad thai heeft cashewnoten en tofu. Tacos worden gevuld met bonen en jackfruit, de groente(linzen)pasta bevat zelf veel eiwit.
Ah okee dat klinkt goed, dan heb ik niks gezegd! :D
pi_193487227
Nemen jullie trouwens B12 suplementen? Wij gaan wel plantaardige yoghurt/melk gebruiken, en ook echt wel wat vleesvervangers. Is dat dan nodig?
pi_193487302
B12 supplementen zal ik altijd aanraden :Y
Het is vaak wel toegevoegd aan vervangers/soyamelk maar over het algemeen is dat niet genoeg.

En een B12 tekort wil je echt niet; dat kan jaren goed gaan, tot ongemerkt je voorraad op is, en je serieuze klachten gaat krijgen die niet altijd 1, 2,3 verholpen zijn.

Ik slik zelf 2x per week een pilletje van 1000 ug . Ik ben niet zo'n trouwe pillenslikker, dus elke dag werkt voor mij niet.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:26:25 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193487450
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pesto kan je makkelijk zelf maken in een minuut. Als je er lekker veel noten in doet, heb je gelijk weer wat eiwitten.

Ik heb n.a.v. dit topic de haver fraîche ook gekocht. Ik ben benieuwd. Ik gebruik nu altijd de lactosevrije van Arla. Ik heb dus een lactoseprobleem en ben niet vegan. Maar nieuwe producten zijn altijd leuk.
De haver cuisine is ook een stuk beter te doen dan die soja kookroom. En spotgoedkoop bij de AH.

En ik zweer bij het vegan pure chocoladeijs van de lokale ijsboer hier. Kom maar snel proeven O+
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:30:17 #200
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193487528
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

De haver cuisine is ook een stuk beter te doen dan die soja kookroom. En spotgoedkoop bij de AH.

En ik zweer bij het vegan pure chocoladeijs van de lokale ijsboer hier. Kom maar snel proeven O+
Ik gebruik gewoon lv slagroom. Ik hou niet van kookromen. Alles of niets graag ;)

Omg, dat ijs wil ik. En je huis zien ook. En jullie ook ;)
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')