De volledige tekst van Bouazza heet het 'Het autochtone drama'. Sylvana Simons is het volledig eens met het stuk. DDS stelt de terechte vraag: waardoor is Simons en terwijl ik bezig ben, Bouazza zo enorm geradicaliseerd?quote:“De afgelopen jaren heeft de bezorgde, autochtone burger ons een inkijkje gegeven in zijn delirische geestelijke wereld: heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld.
Die bezorgde burger heet ook wel de piemelroeper: dreigt vrouwen met verkrachting als ze een ongewenste mening uiten, maar is tegelijk ook anti-islam vanwege het vermeend vrouwonvriendelijke karakter van die religie. Al zal de piemelroeper de islam nooit een religie noemen, maar een ideologie. Dat heeft hij zijn politieke roerganger horen zeggen en de mens is nu eenmaal een papegaai.”
Hoe spreek je dat uberhaupt uit zonder je tong te kneuzen? Christus.quote:Hassnae Bouazza
Dit vind ik eerlijk gezegd meer klinken als de gemiddelde Turk. Ze zijn nog steeds niet over de val van het Ottomaanse rijk heen.quote:Heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld.
Ach, zo de waard is vertrouwt ze haar gasten...quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:46 schreef Oostwoud het volgende:
Bron
Hassnae Bouazza, Marokkaanse journaliste, programmamaker en vertaler:
[..]
De volledige tekst van Bouazza heet het 'Het autochtone drama'. Sylvana Simons is het volledig eens met het stuk. DDS stelt de terechte vraag: waardoor is Simons en terwijl ik bezig ben, Bouazza zo enorm geradicaliseerd?
Tegelijkertijd vind ik het niet eens zo'n oninteressante stelling, al ontbreekt het bij Bouazza aan iedere vorm van onderbouwing: is er een significante groep Nederlanders met heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld?
Is Bouzza's artikel racistisch of heeft ze een punt?
Nee. De statements zijn niet bizar. Het is gewoon een feit dat een gedeelte van de autochtone Nederlandse bevolking zich op een dergelijke manier uit op bijvoorbeeld Fok!, Facebook en andere social-media. Uiteraard wordt wat voor een gedeelte geld natuurlijk wel op de hele groep geprojecteerd.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:50 schreef TheJanitor het volgende:
Best bizarre statements. Zal ook wel een deel projectie in zitten.
Rot op man. Het slaat echt nergens op.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:59 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Nee. De statements zijn niet bizar. Het is gewoon een feit dat een gedeelte van de autochtone Nederlandse bevolking zich op een dergelijke manier uit op bijvoorbeeld Fok!, Facebook en andere social-media. Uiteraard wordt wat voor een gedeelte geld natuurlijk wel op de hele groep geprojecteerd.
En hoe noemen we dat ookalweer? Ohja. Een stroman.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:59 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Uiteraard wordt wat voor een gedeelte geld natuurlijk wel op de hele groep geprojecteerd.
Bizarre opmerking. Wat is er in hemelsnaam goed aan een opsomming valse tegenstellingen, walgelijke hyperbool en generaliserende klachten over vermeende hypocrisie?quote:
Omdat de observaties in het stuk juist zijn. Veel islamcritici hebben (terecht) de mond vol over hoe vrouwen worden onderdrukt door in de islamitische traditie. Vervolgens wordt er een bijeenkomst gehouden over de komst van een azc en krijgen vrouwen die daar positief op reageren 'daar moeten een piemel in' naar het hoofd geslingerd. Om maar te zwijgen over de stortvloed aan verkrachtingsreacties die vrouwen met een onwelgevallige mening over zich heen krijgen op blogs zoals Geenstijl.quote:
Het is bewust scherp opgeschreven en persoonlijk snap ik dat ook wel. Anders komt de boodschap niet over.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bizarre opmerking. Wat is er in hemelsnaam goed aan een opsomming valse tegenstellingen, walgelijke hyperbool en generaliserende klachten over vermeende hypocrisie?
Vandaar ook de projectie.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:07 schreef Nobu het volgende:
Huilen over gaskamers naadloos afwisselen met jodenhaat, fascinerend.
Die mensen zijn er inderdaad wel, maar je hebt geen idee hoeveel. Voor criminele en uitkeringontvangende allochtonen heb je cijfers bijvoorbeeld. Dan heb je in ieder geval nog iets om een generalisatie mee te onderbouwen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
Zitten sterke punten in, maar gaat inderdaad om een zeer specifieke groep Nederlanders. Toevallig wel een groep die ze bij DDS onder hun ttouwe volgers mogen rekenen, dus opmerkelijk dat juist zij zo zeuren dat ze over één kam worden geschoren. Beetje als een criminele Marokkaan die roept dat alle 'Hollanders' Marokkanen crimineel noemen.
Rutte is een harteloze sadist die in zijn vrije tijd honden vilt en van de vacht winterjassen maakt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is bewust scherp opgeschreven en persoonlijk snap ik dat ook wel. Anders komt de boodschap niet over.
De TT komt van het stuk van DDS. Zij halen het weer uit de tekst van Bouazza. Dit kun je gewoon nalezen. Je kunt wel een poging wagen om mij te framen als een soort ophitser of nepnieuwsverspreider, maar je faalt jammerlijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat de observaties in het stuk juist zijn. Veel islamcritici hebben (terecht) de mond vol over hoe vrouwen worden onderdrukt door in de islamitische traditie. Vervolgens wordt er een bijeenkomst gehouden over de komst van een azc en krijgen vrouwen die daar positief op reageren 'daar moeten een piemel in' naar het hoofd geslingerd. Om maar te zwijgen over de stortvloed aan verkrachtingsreacties die vrouwen met een onwelgevallige mening over zich heen krijgen op blogs zoals Geenstijl.
Met je TT probeer je het beeld te creëren dat de opmerkingen van de auteur betrekking hebben op alle autochtone Nederlanders. Dat is echter onjuist. Wie de schoen past, trekke hem aan, zou ik zeggen.
met het verschil dat het doorgaans bij woorden blijftquote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat de observaties in het stuk juist zijn. Veel islamcritici hebben (terecht) de mond vol over hoe vrouwen worden onderdrukt door in de islamitische traditie. Vervolgens wordt er een bijeenkomst gehouden over de komst van een azc en krijgen vrouwen die daar positief op reageren 'daar moeten een piemel in' naar het hoofd geslingerd. Om maar te zwijgen over de stortvloed aan verkrachtingsreacties die vrouwen met een onwelgevallige mening over zich heen krijgen op blogs zoals Geenstijl.
Met je TT probeer je het beeld te creëren dat de opmerkingen van de auteur betrekking hebben op alle autochtone Nederlanders. Dat is echter onjuist. Wie de schoen past, trekke hem aan, zou ik zeggen.
Typische jij-bak inderdaad. Mensen klagen dat de Islam vrouwonvriendelijk is, maar ze roepen zelf toch ook ''daar moet een piemel in''!? (Super ernstig en net zo erg als vrouwenbesnijdenis en systematisch huiselijk geweld).quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:14 schreef Takadanobaba het volgende:
Maar goed, dat een groepje anti-moslims hypocriet is, doet natuurlijk helemaal niks af aan de kritiek op moslims.
Voor het stuk maakt het verder niet uit hoeveel het er zijn. Het is ook geen generalisering omdat er specifiek over die groep wordt gesproken. Wat wel belangrijk is, is dat die groep voldoende aanwezig is, om een significante invloed te hebben op het maatschappelijk debat en dat staaft ze met voorbeelden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:09 schreef Takadanobaba het volgende:
[..]
Die mensen zijn er inderdaad wel, maar je hebt geen idee hoeveel. Voor criminele en uitkeringontvangende allochtonen heb je cijfers bijvoorbeeld. Dan heb je in ieder geval nog iets om een generalisatie mee te onderbouwen.
Dat 'iedere' maken jij en DDS ervan.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:13 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
De TT komt van het stuk van DDS. Zij halen het weer uit de tekst van Bouazza. Dit kun je gewoon nalezen. Je kunt wel een poging wagen om mij te framen als een soort ophitser of nepnieuwsverspreider, maar je faalt jammerlijk.
Daar moet een piemel in is inderdaad geroepen, maar onderbouw maar waarom jij denkt dat iedere islamcriticus of criticus van de multiculturele samenleving dit roept of denkt. Of op z'n minst een aanzienlijke groep.
Oh we mogen dus voortaan ook 'de Marokkaan is crimineel' zeggen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat 'iedere' maken jij en DDS ervan.
Dat gebeurt toch al.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:29 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Oh we mogen dus voortaan ook 'de Marokkaan is crimineel' zeggen.
Kop DDS: Raak volgens Sylvana: ‘De autochtone Nederlander fantaseert over het heropenen van de gaskamers!’quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat 'iedere' maken jij en DDS ervan.
En hoeveel mensen zijn dat? Waar is de o zo vaak gegeven opmerking "je moet de meerderheid niet verantwoordelijk houden voor de daden/uitspraken van een minderheid".quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik voel mij niet aangesproken. Maar ik kan mij prima voorstellen dat het voor jou een ander verhaal is.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:31 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Kop DDS: Raak volgens Sylvana: ‘De autochtone Nederlander fantaseert over het heropenen van de gaskamers!’
Tekstdeel Bouazza: "De afgelopen jaren heeft de bezorgde, autochtone burger ons een inkijkje gegeven in zijn delirische geestelijke wereld: heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld."
Eerder in de tekst noemt Bouazza het volgende: "Een kleine greep: de autochtone Nederlander, ook wel liefkozend ‘bezorgde burger’ genoemd."
De autochtone Nederlander, ja, dan heb je het over iedere Nederlander en in de context van het stuk heb je het dan over de oorspronkelijke blanke Nederlander, of wit, zoals Bouazza het noemt.
Als je niet begrijpend wil of kan lezen, blijf dan van het toetsenbord af.
Het gaat niet om mij, hoe graag je dat ook zo wil spinnen. Het gaat om de woorden van Bouazzaquote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik voel mij niet aangesproken. Maar ik kan mij prima voorstellen dat het voor jou een ander verhaal is.
Nogmaals, wie de schoen past.....Ik kan hier niet boos om worden omdat ik mij niet voel aangesproken.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zijn dat? Waar is de o zo vaak gegeven opmerking "je moet de meerderheid niet verantwoordelijk houden voor de daden/uitspraken van een minderheid".
Zij concentreert zich op de extremen, net zoals jij nu doet, is dat niet hetzelfde als alle moslims verantwoordelijk te houden voor de uitspraken van een minderheid? Hoeveel imans spreken zich wel niet radicaal uit over Nederland? Daarbij geef jij aan "veel Nederlanders" wat zijn de aantallen, heb je bronnen? Zijn het er 10 of zijn het er miljoenen? Tijdens zo'n bijeenkomst zitten er 2 tot 300 man, en dan zie je er op tv 15 zoiets roepen, is dat representatief voor de gehele groep? Kom op Koos, als dit stuk zo geschreven was over moslims dan was je hier al los gegaan en had je alles lopen te ontkrachten.
Dit stuk richt zich wederom op een zeer selectieve minderheid, het type Henk en Ingrid wat links mensen en moslims graag framen als de grote vertegenwoordiger van rechts, want zo kunnen ze blijven wijzen en demoniseren. Niemand, en werkelijk niemand die ik ken wil de treinen weer laten rijden of de slavernij weer invoeren. En ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat er meer mensen rondlopen in Nederland die een islamitische staat willen dan dat er mensen lopen die de slavernij weer willen invoeren. Waarop ik dat baseer? Hetzelfde waar de schrijver van het artikel zich op baseert en waar jij je uitspraken op baseert, de onderbuik.
Wederom een juiste observatie van de auteur.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:36 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Het gaat niet om mij, hoe graag je dat ook zo wil spinnen. Het gaat om de woorden van Bouazza
Nog een stukje tekst, waat Bouazza duidelijk maakt dat het op zijn minst om een grote groep autochtone Nederlanders gaat, zonder dit verder te onderbouwen:
"Minister Stef Blok komt er ronduit voor uit dat ‘de mens’ ‘genetisch’ de ander afwijst. Met zulke boude uitspraken zou je hopen dat iemand zich beperkt tot het spreken namens zichzelf. Maar toch, Blok en Cox zijn geen uitzonderingen, ze zijn de norm."
Zou je dat standpunt dan in elk topic kunnen hanteren, en niet selectief de topics uitkiezen waar je opeens wel meent te vallen over zulke zaken.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, wie de schoen past.....Ik kan hier niet boos om worden omdat ik mij niet voel aangesproken.
Verder is het natuurlijk best hilarisch dat in NWS, of alle fucking places, wordt geklaagd dat een auteur een bevolkingsgroep over een kam zou scheren.
Ik doe niet verontwaardigt, weer een projectie van jouw kant. Ik stel ook niet dat Cox en Blok dromen van gaskamers, heimwee hebben naar slavernij of een geweldsfetisj hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wederom een juiste observatie van de auteur.
Voor alle duidelijkheid: ze beweert niet dat Cox en Blok dromen over gaskamers. Het ging over Cox die opmerkte dat zijn stad teveel is veranderd als gevolg van alle import. Daar worden dagelijks complete topics over volgebaggerd op dit forum. En nu ga jij plots verontwaardigd lopen doen wanneer een allochtoon dat opmerkt?
Waarschijnlijk omdat de geduide groep zich niet of nauwelijks herkent in haar verhaal in tegenstelling tot de negatieve duiding van een andere, aan haar gerelateerde (eventueel met cijfers te onderbouwen), groep.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Verder is het natuurlijk best hilarisch dat in NWS, of alle fucking places, wordt geklaagd dat een auteur een bevolkingsgroep over een kam zou scheren.
Op een enkele autochtone verwardiër na zijn die er niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:42 schreef Oostwoud het volgende:
Ga eens terug naar mijn OP: daar vraag ik, heel neutraal, of er een significante groep Nederlanders is die dromen van gaskamers, heimwee hebben naar slavernij of een geweldsfetisj hebben. Bouazza laat na dit te onderbouwen. Ik was benieuwd naar de mening van FOK!
enquote:Maar het gaat hier vaak om niet in Nederland geboren radicalen, of 2e en 3e generatie allochtonen met veelal een islamitische achtergrond, die zitten daar met hele andere bedoelingen dan toevallig Jaap die daar was vanwege een zakendeal. Dus kunnen we kappen met dat volk continue Nederlanders te noemen, dat zijn ze alleen zodra ze teruggehaald dienen te worden of geld kunnen vangen, buiten dat zijn ze loyaal aan hun broeders en zusters in de strijd.
quote:Britt is best pienter, die zou het beter doen dan de wereldvreemde Marxistische mongolen die nu de EU draaiend houden.
Wat dat laatste betreft, heb je helemaal gelijk. De selectieve verontwaardiging en het onvermogen de balk in het eigen oog te zien, is stuitend.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Zou je dat standpunt dan in elk topic kunnen hanteren, en niet selectief de topics uitkiezen waar je opeens wel meent te vallen over zulke zaken.
Daarbij scheren hier zelden mensen complete bevolkingsgroepen over één kam, maar zodra je dat niet in een disclaimer zet heb je die "beschuldiging" een heel topic aan je plakken. Zo werkt het hier, want het demoniseren moet doorgaan. Zodra je het over bepaalde groepen hebt moet je het nuanceren tot de achternaam van de crimineel, maar dat gaat nooit op zodra er afgeven kan worden op rechts blijkbaar.
Alweer genoeg gezien, de hypocrisie druipt weer van het topic af.
Ik kan je beloven dat de gemiddelde Marokkaan zich ook niet herkent in het beeld dat hier van de gemiddelde Marokkaan geschetst wordt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de geduide groep zich niet of nauwelijks herkent in haar verhaal in tegenstelling tot de negatieve duiding van een andere, aan haar gerelateerde (eventueel met cijfers te onderbouwen), groep.
Niets meer of minder dan huilie huilie slachtoffergedrag.
Bekende tactiek van DENK en NIDA. Doen alsof achter elke boom een neonazi schuilt, en zet je daar tegen af.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:04 schreef Montagui het volgende:
Die significante groep waar ze het over heeft is een marginaal groepje, terwijl er onder andere 'groepen' wel sprake is van een significante 'afdeling'.
Groot "Ja maar hunnie" gehalte.
Slachtoffergedrag.
Natuurlijk herkent niemand zich in een negatieve persoonsomschrijving. Nogal wiedes.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de geduide groep zich niet of nauwelijks herkent in haar verhaal in tegenstelling tot de negatieve duiding van een andere, aan haar gerelateerde (eventueel met cijfers te onderbouwen), groep.
Niets meer of minder dan huilie huilie slachtoffergedrag.
Dit in tegenstelling tot goede partijen, die achter iedere boom een moslimterrorist/boomknuffelaar zien, en zich daartegen afzetten.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:45 schreef Homey het volgende:
[..]
Bekende tactiek van DENK en NIDA. Doen alsof achter elke boom een neonazi schuilt, en zet je daar tegen af.
Hun achterban heeft ook een gemiddelde IQ van een pinda en een minderwaardigheidscomplex (en een identiteitscrisis), en zie daar hun electorale succes.
Blijkbaar wel, anders reageer je niet continu in dit topic. Je had ook wat anders kunnen doen met je tijd.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik voel mij niet aangesproken. Maar ik kan mij prima voorstellen dat het voor jou een ander verhaal is.
Dat is wel waar. Als je iets negatiefs zegt over een minderheid valt iedereen over elkaar heen om het te verdedigen, ook al zit er een kern van waarheid in. En als je blanke mensen vergelijkt met nazi's wordt er gezegd: ja, dit herken ik wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat dat laatste betreft, heb je helemaal gelijk. De selectieve verontwaardiging en het onvermogen de balk in het eigen oog te zien, is stuitend.
Probleem voor die gemiddelde Marokkaan is dat hun ras niet zo gemiddeld scoort als het om de verkeerde lijstjes gaat, daar is dus sprake van onderbouwing. Bouazza onderbouwt niets. Ik vind haar stelling niet oninteressant, daarom opende ik een topic erover, maar ze maakt haar verhaal niet netjes af.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik kan je beloven dat de gemiddelde Marokkaan zich ook niet herkent in het beeld dat hier van de gemiddelde Marokkaan geschetst wordt.
Als je de gemiddelde Marokkaan afschildert als crimineel, omdat een subset van de Marokkanen crimineel is, mag je de gemiddelde autochtoon ook afschilderen als racistisch, geweldzuchtig en intolerant, als een subset van de autochtonen racistisch, geweldzuchtig en intolerant is, toch?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:47 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Probleem voor die gemiddelde Marokkaan is dat hun ras niet zo gemiddeld scoort als het om de verkeerde lijstjes gaat, daar is dus sprake van onderbouwing. Bouazza onderbouwt niets. Ik vind haar stelling niet oninteressant, daarom opende ik een topic erover, maar ze maakt haar verhaal niet netjes af.
Alleen als je feiten/data hebt dat het ondersteunt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je de gemiddelde Marokkaan afschildert als crimineel, omdat een subset van de Marokkanen crimineel is, mag je de gemiddelde autochtoon ook afschilderen als racistisch, geweldzuchtig en intolerant, als een subset van de autochtonen racistisch, geweldzuchtig en intolerant is, toch?
Zeker, en nu graag de cijfertjes waarbij het woordje 'significant' ook betekenis krijgt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je de gemiddelde Marokkaan afschildert als crimineel, omdat een subset van de Marokkanen crimineel is, mag je de gemiddelde autochtoon ook afschilderen als racistisch, geweldzuchtig en intolerant, als een subset van de autochtonen racistisch, geweldzuchtig en intolerant is, toch?
Als jij kunt aantonen dat het subset Nederlanders dat racistisch is, geweldzuchtig en intolerant net zo groot of groter is dan de subset criminele, gewelddadige, uitkeringvangende Marokkanen dan kun je beide groepen zo afschilderen ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan hadden zich maar niet in de Eerste Wereldoorlog moeten mengen. Het Ottomaanse Rijk ging voor het toetje De Krim, maar kwam daardoor zelf te imploderen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat uberhaupt uit zonder je tong te kneuzen? Christus.
[..]
Dit vind ik eerlijk gezegd meer klinken als de gemiddelde Turk. Ze zijn nog steeds niet over de val van het Ottomaanse rijk heen.
In wat voor wereld leef jij in vredesnaam? Neem nou dit forum. Wie een topic opent waarin een negatief beeld wordt geschetst van allochtonen, krijgt steevast een hoop bijval.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:47 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Als je iets negatiefs zegt over een minderheid valt iedereen over elkaar heen om het te verdedigen, ook al zit er een kern van waarheid in.
Is geen slachtofferrol. Ik wijs alleen een dubbele standaard aan.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In wat voor wereld leef jij in vredesnaam? Neem nou dit forum. Wie een topic opent waarin een negatief beeld wordt geschetst van allochtonen, krijgt steevast een hoop bijval.
Die slachtofferrol van jou is nergens voor nodig.
Stroman is iets totaal anders; iemand die handelt voor iemand anders zonder dat bekend is voor wiequote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En hoe noemen we dat ookalweer? Ohja. Een stroman.
Prima, zodra dezelfde standaarden aangehouden worden voor bijvoorbeeld Marokkanen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:50 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Alleen als je feiten/data hebt dat het ondersteunt.
Dat gebeurt ook.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Prima, zodra dezelfde standaarden aangehouden worden voor bijvoorbeeld Marokkanen.
Significant is nog steeds subjectief.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zeker, en nu graag de cijfertjes waarbij het woordje 'significant' ook betekenis krijgt.
Bijzonder.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:54 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Och.. dit topic was juist een negatief beeld over autochtonen. Daar heb jij echter je uiterste best voor gedaan, samen met jouw handlangers, om het topic te laten gaan over de TS, of er een autochtonen Versus allochtonen-verhaal van te maken. Je verdient een pluim, het is jullie weer gelukt, i.p.v. te discussiëren over de onderliggende thema's zoals ik bedoeld had met mijn openingsvragen.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat als het gerechtvaardigd is om de gemiddelde Marokkaan X te noemen omdat een deel van de Marokkanen X is, het ook gerechtvaardigd is om de gemiddelde autochtoon Y te noemen als een deel Y is.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:51 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Als jij kunt aantonen dat het subset Nederlanders dat racistisch is, geweldzuchtig en intolerant net zo groot of groter is dan de subset criminele, gewelddadige, uitkeringvangende Marokkanen dan kun je beide groepen zo afschilderen ja.
Neem dan ook nog even mee dat er tussen geweldzuchtig en gewelddadig een verschillende impact is op de samenleving. Criminaliteit en racisme zijn ook niet vergelijkbaar qua invloed, intolerantie en uitkeringvangen evenmin.
Lees mijn eerdere post maar terug, Bouazza heeft het zelf over de norm. Daarmee doelt ze in ieder geval op een grote groep autochtonen die zo denken.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bijzonder.
Ik ga aan dat ik mij kon vinden in de tekst en heb ook onderbouwd waarom. Vervolgens liet jij de discussie ontsporen met een stropop. Jij claimt namelijk dat 'iedere islamcriticus' zich aangesproken zou moeten voelen door dit stuk, wat natuurlijk grote onzin is.
Ja, maar daar moet je dan wel bewijs voor hebben. Data. Feiten.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat als het gerechtvaardigd is om de gemiddelde Marokkaan X te noemen omdat een deel van de Marokkanen X is, het ook gerechtvaardigd is om de gemiddelde autochtoon Y te noemen als een deel Y is.
Maar wat heeft dat van doen met gaskamers, slavernij of welke andere vage beschuldiging in het stuk dan?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ging over Cox die opmerkte dat zijn stad teveel is veranderd als gevolg van alle import. Daar worden dagelijks complete topics over volgebaggerd op dit forum.
Neuh. Als we Nederlanders op dezelfde manier zouden generaliseren als gebeurt bij Marokkanen, zou er luidkeels geklaagd worden. Daar is dit topic een prima voorbeeld van.quote:
Er zijn nou eenmaal complete volksstammen die van mening zijn dat grote steden in negatieve zin zijn veranderd als gevolg van immigratie. En ja, ik zou dat best de norm durven noemen. Ik vermoed dat jij tot die groep behoort.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:59 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Lees mijn eerdere post maar terug, Bouazza heeft het zelf over de norm. Daarmee doelt ze in ieder geval op een grote groep autochtonen die zo denken.
Wat? Wie dan?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:01 schreef Ludachrist het volgende:
Beetje provocatie en meteen iedereen weer over de rooie.
Ook jij laat, net als Bouazza, na om te onderbouwen. Wie zijn die complete volksstammen? Hoe groot is deze groep?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal complete volksstammen die van mening zijn dat grote steden in negatieve zin zijn veranderd als gevolg van immigratie. En ja, ik zou dat best de norm durven noemen. Ik vermoed dat jij tot die groep behoort.
Neem user De_Onnoembare. Die klaagt hier dagelijks dat zijn stad is verziekt door import van moslims. En het gros van de users is het hartgrondig met hem eens.
Dat is dan ook helemaal geen rare mening en valt best te onderbouwen. Nogmaals, wat heeft dat van doen met de inhoud van dit broddelwerk?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal complete volksstammen die van mening zijn dat grote steden in negatieve zin zijn veranderd als gevolg van immigratie.
Zeg je ook even erbij waar die discussie over ging? Nederlanders in Syrië genaamd Jaap voor een zakendeal vergelijken met "Nederlanders" in Syrië die erheen gaan voor de islamitische strijd.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Haha, mensen die hiervan over de zeik gaan en ondertussen zelf dingen zeggen als:
[..]
en
[..]
Heb ik ook.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:59 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, maar daar moet je dan wel bewijs voor hebben. Data. Feiten.
Als er geen feiten en data zijn om dit te ondersteunen, ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Neuh. Als we Nederlanders op dezelfde manier zouden generaliseren als gebeurt bij Marokkanen, zou er luidkeels geklaagd worden. Daar is dit topic een prima voorbeeld van.
Ja joh. Lekker goedpraten.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Zeg je ook even erbij waar die discussie over ging? Nederlanders in Syrië genaamd Jaap voor een zakendeal vergelijken met "Nederlanders" in Syrië die erheen gaan voor de islamitische strijd.
Die data zijn er ook.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als er geen feiten en data zijn om dit te ondersteunen, ja.
... dus is het maar prima? Of wat?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Neuh. Als we Nederlanders op dezelfde manier zouden generaliseren als gebeurt bij Marokkanen, zou er luidkeels geklaagd worden. Daar is dit topic een prima voorbeeld van.
De mening leeft en wordt breed gedragen. Iedereen die deelneemt aan het publieke debat en de afgelopen jaren niet onder een steen heeft geleefd, weet dat.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:02 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ook jij laat, net als Bouazza, na om te onderbouwen. Wie zijn die complete volksstammen? Hoe groot is deze groep?
Dat is een stelling die je zelf poneert.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Laat maar zien dan dat blanken racistischer zijn.
Neuh, maar dat zeg ik dan ook niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
... dus is het maar prima? Of wat?
Ik heb niemand zien roepen om de gasovens of slavernij. Heb je er voorbeelden van als het zo breed gedragen wordt?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De mening leeft en wordt breed gedragen. Iedereen die deelneemt aan het publieke debat en de afgelopen jaren niet onder een steen heeft geleefd, weet dat.
Lijkt mij niet dat de auteur iedereen die die mening koestert bij naam hoeft te noemen. Nogmaals: wie die schoen past, trekke hem aan.
Trol.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat moet ik bewijzen? Dat er racistische, geweldzuchtige en intolerante Nederlanders zijn?
Nee, je zegt eigenlijk helemaal niets. Daarom rapporteer ik je posts ook.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Neuh, maar dat zeg ik dan ook niet.
Dat die mening leeft is een feit. Waaruit blijkt dat deze breed gedragen wordt? Wat daar achter volgt is dan weer zo zwak.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De mening leeft en wordt breed gedragen. Iedereen die deelneemt aan het publieke debat en de afgelopen jaren niet onder een steen heeft geleefd, weet dat.
Lijkt mij niet dat de auteur iedereen die die mening koestert bij naam hoeft te noemen. Nogmaals: wie die schoen past, trekke hem aan.
Ga je nog een keer antwoord geven op fatsoenlijke vragen?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hadden het over 'de norm', die volgde nadat de auteur opmerkingen maakte over Blok en Cox. Ouwe Gerard vond dat zijn stad in negatieve zin is veranderd door alle import. Dat is een mening die breed wordt gedragen onder autochtonen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:07 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik heb niemand zien roepen om de gasovens of slavernij. Heb je er voorbeelden van als het zo breed gedragen wordt?
Prima stuk dus, aldus KoosVogels.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:26 schreef TomStall het volgende:
Het is inderdaad een knap stukje tekst: de meest extreme uitschieters er even uit pikken, samen voegen en alles over 1 kam scheren onder het kopje "piemelroeper" of "bezorgde autochtone burger". Lekker simplistisch de boel even op hitsen.
Dat Sylvana Simons het volledig eens is met het stuk verbaasd ook niet natuurlijk, maar dan noem je ook wel echt een intellectueel op die verstand van zaken heeft.
Tragisch dat dit soort lui dingen gepubliceerd krijgen, ze zetten zichzelf er echter toch best wel mee voor lul als je het mij vraagt. Deze mensen willen niet vreedzaam samen leven door de vinger zogenaamd op de gevoelige plek te leggen, ze willen beledigen, verdelen en op ruien. Oplossingen aan dragen of met iets creatiefs komen waar mensen positief in mee kunnen gaan zul je ze nooit zien doen.
Waaruit blijkt dit?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hadden het over 'de norm', die volgde nadat de auteur opmerkingen maakte over Blok en Cox. Ouwe Gerard vond dat zijn stad in negatieve zin is veranderd door alle import. Dat is een mening die breed wordt gedragen onder autochtonen.
Voor de zoveelste keer, wat heeft dat te maken met slavernij en gaskamers? Die mening is niet vreemd en ook goed te onderbouwen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hadden het over 'de norm', die volgde nadat de auteur opmerkingen maakte over Blok en Cox. Ouwe Gerard vond dat zijn stad in negatieve zin is veranderd door alle import. Dat is een mening die breed wordt gedragen onder autochtonen.
Nee, die zijn er, maar hoe groot is dat groepje?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat moet ik bewijzen? Dat er racistische, geweldzuchtige en intolerante Nederlanders zijn?
Spannend hoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, je zegt eigenlijk helemaal niets. Daarom rapporteer ik je posts ook.
''Zouden?'' Dat gebeurt ook al, iedere dag opnieuw.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waar haal je die onzin nou weer vandaanquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:06 schreef zarosje het volgende:
Wat ze zegt is natuurlijk complete onzin, maar er is een ding waar ze wel gelijk over heeft. Qua vrouwenrechten zijn (rechts-)populistische stemmers vaak net blanke moslims, ze zijn echt geen haar beter. Van die figuren die vinden dat vrouwen thuis moeten blijven en 4 kinderen moeten uitpoepen om het blanke ras te redden.
De auteur probeert duidelijk te maken dat bepaalde sentimenten leven onder grote delen van de autochtone bevolking. Ik chargeerde inderdaad toen ik stelde dat het ondoenlijk is om alle boe-roepers bij naam te noemen. De gekozen stijlvorm is in mijn optiek echter logisch en door deze provocatieve toon wordt het doel bereikt: de boodschap komt over.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:08 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat die mening leeft is een feit. Waaruit blijkt dat deze breed gedragen wordt? Wat daar achter volgt is dan weer zo zwak.
Natuurlijk hoeven noch Bouazza, noch jij iedereen bij naam te noemen. Dat is ridicuul. Maar de stap van betreuren, mogelijk op een grove, racistische manier dat Nederlandse steden of Europese landen multicultureel zijn geworden naar heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld is een enorme. Als je zoiets roept, moet je dat onderbouwen.
Het gaat niet om mij.
Ze heeft een punt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:46 schreef Oostwoud het volgende:
Is Bouzza's artikel racistisch of heeft ze een punt?
Op dit forum komt dat al jaren veelvuldig voor bijvoorbeeld. Dat wordt over het algemeen prima gemod en verwijderd trouwens. Het geeft alleen wel aan dat het er is. Dat jarenlang reactiemogelijkheden zijn uitgezet bij nieuwsbronnen heeft dezelfde oorsprong. De meest ranzige meuk kwam boven bij de reaguurders.quote:Dit stukje:De afgelopen jaren heeft de bezorgde, autochtone burger ons een inkijkje gegeven in zijn delirische geestelijke wereld: heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld.
Goede samenvatting.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:08 schreef ToT het volgende:
Zodra je oppert dat de grenzen toch wel wat dichter moeten en dat er bij Opsporing verzocht toch wel een bovengemiddeld aantal verdachten blijkbaar een islamitische achtergrond hebben, hunker je volgens sommigen hier idd terug naar de slavernij en wil je de gaskamers weer openen!
Je moet bukken en je endeldarm MAXIMAAL openzetten voor de multiculturele samenleving, anders ben je erger dan Hitler, Stalin en Mao bij elkaar!
Ik wil gewoon even horen wat ik precies moet bewijzen. Vanaf welk moment mag ik een subset van de autochtonen gebruiken als typerend voor de gemiddelde Nederlander?quote:
Nou nee de boodschap komt niet over. Voor de zoveelste keer: wat heeft de mening over de invloed van immigratie op het stadsleven te maken met slavernij en gaskamers?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De auteur probeert duidelijk te maken dat bepaalde sentimenten leven onder grote delen van de autochtone bevolking. Ik chargeerde inderdaad toen ik stelde dat het ondoenlijk is om alle boe-roepers bij naam te noemen. De gekozen stijlvorm is in mijn optiek echter logisch en door deze provocatieve toon wordt het doel bereikt: de boodschap komt over.
Uit het publieke debat dat al bijna twintig jaar aan de gang is. Of vind jij het nu plots stuitend wanneer een opiniemaker de multiculturele samenleving mislukt noemt?quote:
En is dat een mening die aansluit bij een hunkering naar slavernij en gaskamers?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit het publieke debat dat al bijna twintig jaar aan de gang is. Of vind jij het nu plots stuitend wanneer een opiniemaker de multiculturele samenleving mislukt noemt?
Wellicht dat jij onder een steen leeft, maar op internet (Twitter, Geenstijl, FOK!) worden onder de noemer 'ironie' veelvuldig grapjes gemaakt over volkerenmoord en slavernij. Dat jij ervoor kiest je ogen daarvoor te sluiten, is niet mijn probleem.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nee de boodschap komt niet over. Voor de zoveelste keer: wat heeft de mening over de invloed van immigratie op het stadsleven te maken met slavernij en gaskamers?
Bepaalde sentimenten? Gaskamers en Slavernij?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De auteur probeert duidelijk te maken dat bepaalde sentimenten leven onder grote delen van de autochtone bevolking. Ik chargeerde inderdaad toen ik stelde dat het ondoenlijk is om alle boe-roepers bij naam te noemen. De gekozen stijlvorm is in mijn optiek echter logisch en door deze provocatieve toon wordt het doel bereikt: de boodschap komt over.
En nogmaals: wie de schoen past.....
''Iedereen weet dat X'' is een drogredenatie.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe groot moet dat groepje zijn om te kunnen zeggen dat de gemiddelde autochtoon het ook is?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, die zijn er, maar hoe groot is dat groepje?
Is Stef Blok een opiniemaker? Of Gerard Cox? Aan het publieke debat nemen vooral mediafiguren deel. Waarom zouden zij symbool staan voor de communis opinio? Natuurlijk vind ik het niet stuitend dat de multiculturele samenleving mislukt wordt genoemd. Die mening heb ik zelf.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit het publieke debat dat al bijna twintig jaar aan de gang is. Of vind jij het nu plots stuitend wanneer een opiniemaker de multiculturele samenleving mislukt noemt?
Je verschuift de doelpalen door het over het succes van de toon en de boodschap zelf te hebben. Telkens autistisch herhalen "wie de schoen past" gaat je niet verder brengen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En nogmaals: wie de schoen past.....
Goh, grapjes nog wel. Wat een ramp zeg.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat jij onder een steen leeft, maar op internet (Twitter, Geenstijl, FOK!) worden onder de noemer 'ironie' veelvuldig grapjes gemaakt over volkerenmoord en slavernij. Dat jij ervoor kiest je ogen daarvoor te sluiten, is niet mijn probleem.
Een beetje zoals jij je ogen dus sluit voor conspiratoriaal elkaar ophitsend islamitisch facebook wat blijkbaar niet belangrijk is voor je want "het is slechts een minderheid" en "die mensen moeten gewoon kunnen zeggen wat ze willen zeggen het is een vrij land".quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat jij onder een steen leeft, maar op internet (Twitter, Geenstijl, FOK!) worden onder de noemer 'ironie' veelvuldig grapjes gemaakt over volkerenmoord en slavernij. Dat jij ervoor kiest je ogen daarvoor te sluiten, is niet mijn probleem.
Groter dan het is bij de gemiddelde allochtoon. Als het een typisch autochtonending is, toon het maar aan.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe groot moet dat groepje zijn om te kunnen zeggen dat de gemiddelde autochtoon het ook is?
Het is een stuitend stukje selectieve verontwaardiging.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een beetje zoals jij je ogen dus sluit voor conspiratoriaal elkaar ophitsend islamitisch facebook wat blijkbaar niet belangrijk is voor je want "het is slechts een minderheid" en "die mensen moeten gewoon kunnen zeggen wat ze willen zeggen het is een vrij land".
Heb je nog een solide argument of alleen maar gevoelens over tweets van sommige mensen?
Nee, nu moet je niet de rollen om gaan draaien. Jij zei tot tweemaal toe dat je data en feiten hebt die de Nederlander als racistisch, intolerant en geweldzuchtig weergeeft. Laat maar zien.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe groot moet dat groepje zijn om te kunnen zeggen dat de gemiddelde autochtoon het ook is?
Klopt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
''Iedereen weet dat X'' is een drogredenatie.
Dat is meten met twee maten. Als je de gemiddelde allochtoon X noemt omdat Y aantal van de allochtonen X is, kun je niet zeggen dat je de gemiddelde autochtoon pas X mag noemen als Y+1 van de autochtonen X is.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Groter dan het is bij de gemiddelde allochtoon. Als het een typisch autochtonending is, toon het maar aan.
En daarin sta je zeker niet alleen. De auteur reageert op de enorme groep die deze mening is toegedaan. Dus wederom: wie de schoen past.....quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:16 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Is Stef Blok een opiniemaker? Of Gerard Cox? Aan het publieke debat nemen vooral mediafiguren deel. Waarom zouden zij symbool staan voor de communis opinio? Natuurlijk vind ik het niet stuitend dat de multiculturele samenleving mislukt wordt genoemd. Die mening heb ik zelf.
Ik kan hier wel data gaan dumpen, maar als die niet voldoen aan jullie criteria, heb ik daar niets aan. Vandaar de vraag: welke criteria zijn er om te kunnen zeggen dat de gemiddelde autochtoon/allochtoon een bepaald kenmerk heeft?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:18 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Nee, nu moet je niet de rollen om gaan draaien. Jij zei tot tweemaal toe dat je data en feiten hebt die de Nederlander als racistisch, intolerant en geweldzuchtig weergeeft. Laat maar zien.
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarin sta je zeker niet alleen. De auteur reageert op de enorme groep die deze mening is toegedaan. Dus wederom: wie de schoen past.....
Toon het maar aan.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is meten met twee maten. Als je de gemiddelde allochtoon X noemt omdat Y aantal van de allochtonen X is, kun je niet zeggen dat je de gemiddelde autochtoon pas X mag noemen als Y+1 van de autochtonen X is.
Waaruit blijkt dat die groep enorm is? Wat is enorm?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarin sta je zeker niet alleen. De auteur reageert op de enorme groep die deze mening is toegedaan. Dus wederom: wie de schoen past.....
En die groep hunkert naar gaskamers en slavernij. Ok Koos, bedankt hoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarin sta je zeker niet alleen. De auteur reageert op de enorme groep die deze mening is toegedaan.
Wat moet ik aantonen? Dat het unfair is om allochtonen tegen een andere standaard te houden dan autochtonen?quote:
Nu insinueer je dus dat TS graag ook de gaskamers weer aan ziet gaan en het slavernij in ere wordt hersteld? Gewaagde uitspraak.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet, hij weigert gewoon te antwoorden. Net zolang totdat mensen stoppen omdat men wat beters te doen heeft.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef Ludachrist het volgende:
Koos wordt het vuur even aan de schenen gelegd hier, benieuwd hoe hij zich eruit gaat werken.
Het is geen 'huilie doen het ook'.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het blijft maar bij 'hullie doen het ook!!!'
Wat een kutuser ben jij ook zeg.
Er is nogal een verschil tussen klakkeloos inhakken en feiten weergeven. En sommigen geven bepaalde zaken genuanceerd weer. Bij jou zijn alle reacties ook hetzelfde. Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen want je bent wat dat betreft geen haar beter dan die andere "users". Altijd alles maar weerspreken en alles beter weten.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.
Maar jij en je andere users die normaliter complete topics volbaggeren met gescheld en getier op allochtonen en vluchtelingen, doen nu plots alsof jullie neus bloedt. Dag in, dag uit vrolijk inhakken op moslims en andere 'cultuurverrijkers' en nu de vermoorde onschuld spelen.
Drogreden van het valse midden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen klakkeloos inhakken en feiten weergeven. En sommigen geven bepaalde zaken genuanceerd weer. Bij jou zijn alle reacties ook hetzelfde. Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen want je bent wat dat betreft geen haar beter dan die andere "users". Altijd alles maar weerspreken en alles beter weten.
Er is een gulden middenweg weet je wel ...
Nee, dezelfde standaard. En dan leg je de cijfertjes netjes naast elkaar en trek je een conclusie.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat moet ik aantonen? Dat het unfair is om allochtonen tegen een andere standaard te houden dan autochtonen?
Moet ik wel eerst weten wat die standaard is.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, dezelfde standaard. En dan leg je de cijfertjes netjes naast elkaar en trek je een conclusie.
Het lijkt mij dat "de toon in NWS" verder inhoudelijk niks met het huidige topic te maken heeft.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is geen 'huilie doen het ook'.
De heer Aardbei vindt het stuitend dat de auteur het beeld schetst dat complete volksstammen in Nederland op z'n zachtst gezegd niet gecharmeerd zijn van allochtonen. Gezien de toon in NWS en de wijze waarop in talloze topics wordt gereageerd, vind ik de vermoorde onschuld van Aardbei behoorlijk achterlijk.
Dat is het schoolvoorbeeld van een tu quoquequote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De heer Aardbei vindt het stuitend dat de auteur het beeld schetst dat complete volksstammen in Nederland op z'n zachtst gezegd niet gecharmeerd zijn van allochtonen. Gezien de toon in NWS en de wijze waarop in talloze topics wordt gereageerd, vind ik de vermoorde onschuld van Aardbei behoorlijk achterlijk.
NWS is dus complete volksstammen? NWS is de heersende mening van Nederland?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die toon is waar de auteur op doelt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat "de toon in NWS" verder inhoudelijk niks met het huidige topic te maken heeft.
Het is natuurlijk redelijk lachwekkend om te klagen over het beeld dat door de auteur in de OP wordt geschetst, terwijl jullie dag in, dag uit met z'n allen in NWS dat beeld bevestigen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:24 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
NWS is dus complete volksstammen? NWS is de heersende mening van Nederland?
Jezus Christus te paard.
Ja, schandalig dat er zomaar mensen met een andere mening zijn die hun gelijk proberen te halen. Snappen ze niet dat de waarheid in het midden ligt en dat je daarom maar 50% van de tijd gelijk moet proberen te krijgen?!quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niet alleen KV, ook Ser C kan er wat van en probeert met hele quasi interessante teksten zijn/haar gelijk te halen ...
Dat lijkt me niet, want de auteur heeft het over hele specifieke dingen. Waar in NWS zie je mensen pleiten voor slavernij en gaskamers?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die toon is waar de auteur op doelt.
Het gebrek aan onderbouwing is inderdaad een beetje jammer, maar ik denk niet dat iemand die hier reageert deze extremen niet herkent. Als iemand die tegen beter weten in toch vaak reacties hier, op de FP, op geenstijl, op twitter of op youtube leest, verrassen mij alle drie de voorbeelden niet. Of je kan spreken van een 'significante groep' weet ik niet, maar zo lijkt het soms wel, zeker als een partij die openlijk flirt met extremisten en ze tenminste gebruikt voor hun online platform kan pollen op meer dan 10 zetels.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:46 schreef Oostwoud het volgende:
De volledige tekst van Bouazza heet het 'Het autochtone drama'.
Tegelijkertijd vind ik het niet eens zo'n oninteressante stelling, al ontbreekt het bij Bouazza aan iedere vorm van onderbouwing: is er een significante groep Nederlanders met heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld?
Je kan de toon zelf wel bespreken maar wat Koos nu doet is de toon zelf inzetten alsof het een legitieme tegenhanger is en dan als hij er op wordt aangesproken even snel hinkelen door te doen alsof het allemaal expres is.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die toon is waar de auteur op doelt.
Ennnn... maar weer deflecteren. Je lijkt verdacht veel op die Trump die je zo haat. Ik klaag niet. Ik gaf teksten van DDS en Bouazza, die je kunt nalezen. Op basis daarvan stelde ik vragen. Vragen die jij vertikt te beantwoorden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk redelijk lachwekkend om te klagen over het beeld dat door de auteur in de OP wordt geschetst, terwijl jullie dag in, dag uit met z'n allen in NWS dat beeld bevestigen.
Vaak zat gezien. Laatst nog iemand die heimelijk verlangde naar een nieuwe Hitler om het blanke ras te beschermen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, want de auteur heeft het over hele specifieke dingen. Waar in NWS zie je mensen pleiten voor slavernij en gaskamers?
Je snapt heel goed wat er bedoelt wordt en wederom probeer je, op een zeer hautaine manier, anderen in een bepaalde hoek weg te zettenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, schandalig dat er zomaar mensen met een andere mening zijn die hun gelijk proberen te halen. Snappen ze niet dat de waarheid in het midden ligt en dat je daarom maar 50% van de tijd gelijk moet proberen te krijgen?!
Ja man, zoveel mensen roepen om gaskamers en slavernij hier. Belachelijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk redelijk lachwekkend om te klagen over het beeld dat door de auteur in de OP wordt geschetst, terwijl jullie dag in, dag uit met z'n allen in NWS dat beeld bevestigen.
Maar het is natuurlijk compleet belachelijk om reacties op het internet op enige manier serieus te nemen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:26 schreef Stranger het volgende:
[..]
Het gebrek aan onderbouwing is inderdaad een beetje jammer, maar ik denk niet dat iemand die hier reageert deze extremen niet herkent. Als iemand die tegen beter weten in toch vaak reacties hier, op de FP, op geenstijl, op twitter of op youtube leest, verrassen mij alle drie de voorbeelden niet.
Ik zie mensen dagelijks pleiten voor deportatie of het betreurenswaardig vinden dat die en gene niet verdronken zijn tijdens de oversteek.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, want de auteur heeft het over hele specifieke dingen. Waar in NWS zie je mensen pleiten voor slavernij en gaskamers?
Zo zo, een hele persoonquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Vaak zat gezien. Laatst nog iemand die heimelijk verlangde naar een nieuwe Hitler om het blanke ras te beschermen.
Waar zie jij mensen pleiten voor slavernij en gaskamers?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zie mensen dagelijks pleiten voor deportatie of het betreurenswaardig vinden dat die en gene niet verdronken zijn tijdens de oversteek.
Dat is de kern van de discussie, beste jongen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ennnn... maar weer deflecteren. Je lijkt verdacht veel op die Trump die je zo haat. Ik klaag niet. Ik gaf teksten van DDS en Bouazza, die je kunt nalezen. Op basis daarvan stelde ik vragen. Vragen die jij vertikt te beantwoorden.
Dit zijn eenlingen, op zijn best tientallen of enkele honderden mensen in Nederland. Dit wordt al jaren bevestigd door de AIVD jaarverslagen over extremisme.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Vaak zat gezien. Laatst nog iemand die heimelijk verlangde naar een nieuwe Hitler om het blanke ras te beschermen.
Opmerkingen over genocide worden netjes verwijderd door de mods.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja man, zoveel mensen roepen om gaskamers en slavernij hier. Belachelijk.
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is de kern van de discussie, beste jongen.
Bouazza spreekt haar verbazing uit over de toon die veel autochtonen in het publieke debat richting allochtonen. NWS is het levende bewijs dat haar observaties valide zijn.
Je beantwoord hier mijn eerdere vraag dat NWS symbool staat voor het Nederland, of de autochtone bevolking met een ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is de kern van de discussie, beste jongen.
Bouazza spreekt haar verbazing uit over de toon die veel autochtonen in het publieke debat richting allochtonen. NWS is het levende bewijs dat haar observaties valide zijn. En tegelijkertijd zijn het juist de figuren wier woorden aanleiding vormen voor dit stuk, die plots geen idee hebben waar Bouazza op doelt.
Ser, Koos en Xapt (en kornuiten) weten dondersgoed hoe ze het bloed onder je nagels kunnen halen trouwens.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je snapt heel goed wat er bedoelt wordt en wederom probeer je, op een zeer hautaine manier, anderen in een bepaalde hoek weg te zetten
Ik geef antwoord op je vraag. Je geklaag over getroll in FB gaat zeker over jezelf? Ja, die is geband, maar dat wil niet zeggen dat het niet wordt gezegd. Het komt vaak voor en ik het het vaak zat gezien.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zo zo, een hele persoon. Ik neem aan dat die gewoon geband is. Dat is dus een beetje het punt, daadwerkelijke nazis worden simpelweg niet getolereerd.
Toen ik FA en mod was heb ik het heel vaak gezien. Daar wordt gelukkig bijna altijd op ingegrepen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Sluit het topic maar. Tem heeft laatst iemand gezien.
Dat is nog zuurder dan accuzuur.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:55 schreef Ali_boo het volgende:
Hebben de mensen hier behoefte aan een stukje Sylvana zeep, ja of nee ?
Is het vaak? Is het de norm? Is het representatief voor de mening van wie dan ook? Je hebt het 'een keer' gezien. Nou nou.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik geef antwoord op je vraag. Je geklaag over getroll in FB gaat zeker over jezelf? Ja, die is geband, maar dat wil niet zeggen dat het niet wordt gezegd.
En zo zijn er nog vele. Het maar stug volhouden en alles proberen te weerleggen, telkens weer. Net of zij al hun gelijk aan hun zijde hebbenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ser, Koos en Xapt (en kornuiten) weten dondersgoed hoe ze het bloed onder je nagels kunnen halen trouwens.
Het is de tactiek die je aanneemt als je een verliezend argument moet verdedigen. Niet bewust trouwens. Dit is hoe ego werkt. Ze hebben zich geïnvesteerd in een bepaalde positie en dat moet koste wat het kost hoog blijven.
Ik moet zeggen, ik las de OP en ik dacht.. goh.. dit is echt extreem... zal toch niet dat we in dit topic gaan zien dat deze figuren het er in dit geval mee oneens zijn. Dat ze ook inzien dat dit soort gekrijs in de media niet bijdraagt aan een gezond discussieklimaat in dit land.
Maar nee. Ik zat er naast. Ik denk eigenlijk dat er geen stuk extreem of belachelijk genoeg kan zijn... als het maar wat juiste trefwoorden bevat zullen deze mensen het verdedigen.
Ach ja, vragen niet kunnen beantwoorden en dan maar de ander een troll noemenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:34 schreef Tem het volgende:
[..]
Ga vooral door met je domme getroll. Daar sta je om bekend.
Nederland is een soort schaduw Nazi-Duitsland want NWS. Het staat er echt en het is hier te lezen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat bijzonder is, is jouw stropop.
Nee hoor. Feiten en data sta ik altijd achter.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat heeft dus geen zin want je hebt toch je oogkleppen op?
Het is 100% waar. Er is hier een behoorlijk aantal users dat suggesties doet in die richting en zelfs een aantal dat letterlijk dat soort dingen post.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]![]()
. Een van de meest belachelijke dingen die ik ooit op FOK! gelezen heb.
Ik heb je vraag al beantwoord en ook van TS. Dat jij doorgaat met je pathetische getroll zegt meer over jezelfquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ach ja, vragen niet kunnen beantwoorden en dan maar de ander een troll noemen.
Geen wonder dat je geen FA meer bent, zelfs FOK! kan dat soort idioterie niet toestaan.
Wederom een stropop. Hulde.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:35 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Nederland is een soort schaduw Nazi-Duitsland want NWS. Het staat er echt en het is hier te lezen.
Grappig dat het juíst deze mensen zijn, die zo vaak janken over de toon van de muziek.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:08 schreef ToT het volgende:
Zodra je oppert dat de grenzen toch wel wat dichter moeten en dat er bij Opsporing verzocht toch wel een bovengemiddeld aantal verdachten blijkbaar een islamitische achtergrond hebben, hunker je volgens sommigen hier idd terug naar de slavernij en wil je de gaskamers weer openen!
Je moet bukken en je endeldarm MAXIMAAL openzetten voor de multiculturele samenleving, anders ben je erger dan Hitler, Stalin en Mao bij elkaar!
Zolderkamertoetsenbordheldenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zie mensen dagelijks pleiten voor deportatie of het betreurenswaardig vinden dat die en gene niet verdronken zijn tijdens de oversteek.
Je beantwoordt de vraag totaal niet. Je claimt het alleen 'een keer' gezien te hebben voordat het werd verwijderd. Dus hoezo is het representatief?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik heb je vraag al beantwoord en ook van TS. Dat jij doorgaat met je pathetische getroll zegt meer over jezelf
Je claimde dat het niet plaatsvond in NWS. Dat is onzin en heb ik aangetoond. Daarnaast zijn er genoeg van die lui van FOK! afgetyft.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je beantwoordt de vraag totaal niet. Je claimt het alleen 'een keer' gezien te hebben voordat het werd verwijderd. Dus hoezo is het representatief?
Ik lees alleen maar dubbele standaarden, als mensen willen weten wat het probleem is in Nederland is FOK! een mooi voorbeeld. Pak een anti-rechts/blanke mensen topic en pak een kritisch allochtonen/moslims topic. Zijn maar enkele users waar je de reacties van hoeft te lezen waar de hypocrisie vanaf druipt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:33 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De befaamde dubbele standaard weer.
Maar FOK! is dan representatief voor de heersende opinie ofzo?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Je claimde dat het niet plaatsvond in NWS. Dat is onzin en heb ik aangetoond. Daarnaast zijn er genoeg van die lui van FOK! afgetyft.
Is dat zo? Ik snap dat het ene reactieplatform het andere niet is maar ik ga er toch echt van uit dat in tenminste een flink percentage van reacties iemand zijn daadwerkelijke mening verkondigt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk compleet belachelijk om reacties op het internet op enige manier serieus te nemen.
Jaja.. Jungian extremism. Je hebt het hier voor het eerst gehoord.quote:zie extremisten als Jordan Peterson
Je hebt niet door hoe je jezelf tegenspreekt hier?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Je claimde dat het niet plaatsvond in NWS. Dat is onzin en heb ik aangetoond. Daarnaast zijn er genoeg van die lui van FOK! afgetyft.
In mijn eerste reactie naar jou had ik het niet alleen over FOK!. Misschien heb je het gemist.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:38 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Maar FOK! is dan representatief voor de heersende opinie ofzo?
Waarom?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:38 schreef Stranger het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik snap dat het ene reactieplatform het andere niet is maar ik ga er toch echt van uit dat in tenminste een flink percentage van reacties iemand zijn daadwerkelijke mening verkondigt.
Zo geniaal is dat niet hoor. Je moet even goed tussen de regels doorlezen om te zien dat het telkens een herhaling van zetten is - dammen kan ie dus welquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar dubbele standaarden, als mensen willen weten wat het probleem is in Nederland is FOK! een mooi voorbeeld. Pak een anti-rechts/blanke mensen topic en pak een kritisch allochtonen/moslims topic. Zijn maar enkele users waar je de reacties van hoeft te lezen waar de hypocrisie vanaf druipt.
Maar wel fijn dat meerdere gebruikers eindelijk eens inzien hoe Koos is, zeer gewaardeerd bij de mods, maar in mijn ogen al jaren iemand die op een geniale (eerlijk is eerlijk) manier kan provoceren.
Maar dan de vragen aan jou, ik heb al meerdere malen erkend dat er een groep Nederlanders is die zich in grove, racistische, betreurende woorden uitlaat over de multiculturele maatschappij. Waar wordt de stap gemaakt naar slavernijheimwee, gaskamerwensen en erotische geweldszucht?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:39 schreef Tem het volgende:
[..]
In mijn eerste reactie naar jou had ik het niet alleen over FOK!. Misschien heb je het gemist.
Ik heb geen idee hoe groot die groep is, vind ik ook een beetje flauwe vraag. Wel zie je dat op social media reactiemogelijkheden worden uitgezet door dit soort onzin. Sylvana gaat naar de rechtbank omdat ze in een foto aan een boom bungelt, sommige columnistes worden met seksueel geweld bedreigd, moslims moeten op de trein naar Polen. Het zijn geen incidenten meer dus het zal een aanzienlijke groep zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:40 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Maar dan de vragen aan jou, ik heb al meerdere malen erkend dat er een groep Nederlanders is die zich in grove, racistische, betreurende woorden uitlaat over de multiculturele maatschappij. Waar wordt de stap gemaakt naar slavernijheimwee, gaskamerwensen en erotische geweldszucht?
Hoe groot is deze groep mensen?
Idem.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik herken diverse FOK!kers in die piemelroeper.
Hij lijkt helemaal niet onschuldig... daar zorgt de media wel voor. Je moet je best doen om er achter te komen dat deze man eigenlijk een soort saaie centrist is mbt een hoop standpunten.quote:
1. Poseren = politiek met elkaar overal over eens zijn?quote:
Maar als je die groep niet precies kunt kwantificeren mag je daar geen commentaar op leveren, aldus TS.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe groot die groep is, vind ik ook een beetje flauwe vraag. Wel zie je dat op social media reactiemogelijkheden worden uitgezet door dit soort onzin. Sylvana gaat naar de rechtbank omdat ze in een foto aan een boom bungelt, sommige columnistes worden met seksueel geweld bedreigd, moslims moeten op de trein naar Polen. Het zijn geen incidenten meer dus het zal een aanzienlijke groep zijn
Je speculeert slechts wat in het wilde weg dat in Nederland meer meldingen worden gemaakt dan in andere landen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik maak gewoon een goed punt. Zou je sieren als je dat onderkende ipv zuur gaat lopen doen over iets wat ik niet eens zeg.
Ik zeg dat dat een factor zou kunnen zijn en dat ik vind dat de volkskrant nogal een vlugge conclusie trekt. Prove me wrong.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je speculeert slechts wat in het wilde weg dat in Nederland meer meldingen worden gemaakt dan in andere landen.
Dat valt wel mee, ik zou niet weten waarom er in Nederland bijvoorbeeld meer gerapporteerd zou worden dan in Duitsland of België, of waarom de AI in Nederland meer berichten zou oppikken dan in andere landen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik maak gewoon een goed punt. Zou je sieren als je dat onderkende ipv zuur gaat lopen doen over iets wat ik niet eens zeg.
Mooie stropop, maar dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar als je die groep niet precies kunt kwantificeren mag je daar geen commentaar op leveren, aldus TS.
De Volkskrant trekt die conclusie niet, iemand die bij Facebook werkt trekt die conclusie.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zeg dat dat een factor zou kunnen zijn en dat ik vind dat de volkskrant nogal een vlugge conclusie trekt. Prove me wrong.
Nee, hij gaf een voorbeeld van waarom je bepaalde gegevens over FB-berichten in Nederland niet at face value moet nemen. Er kunnen verklaringen zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je speculeert slechts wat in het wilde weg dat in Nederland meer meldingen worden gemaakt dan in andere landen.
Dat hele SJW gedoe is hier sinds de zwartepietendiscussie nogal sterk. Veel sterker dan in Belgie waar men een stukje nuchterder is gebleven over dit soort onderwerpen. Nederlanders lopen graag achter Amerikanen aan op cultureel vlak.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, ik zou niet weten waarom er in Nederland bijvoorbeeld meer gerapporteerd zou worden dan in Duitsland of België, of waarom de AI in Nederland meer berichten zou oppikken dan in andere landen.
Ik doe die aanname niet. Ik zeg dat je zonder die data niet deze conclusie zou kunnen trekken. Ik beschrijf de situatie op een manier die jou misschien doet denken dat ik denk dat het 100% het geval is maar dat doe ik om de situatie te schetsen.quote:Je begint met een aanname, dat wij meer rapporteren, om de conclusie dat er in Nederland (zeker in bepaalde perioden) relatief gezien aardig wat rotzooi op Facebook voorbijkomt in twijfel te trekken. Het zou je wel sieren als je dan je aanname iets verder onderbouwt voordat je roept een goed punt te hebben.
Oh ja nee dan is het ineens wel waar. Mooi man.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De Volkskrant trekt die conclusie niet, iemand die bij Facebook werkt trekt die conclusie.
Bron? Dit is geen onderbouwing, dit is gewoon je aanname anders opschrijven.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat hele SJW gedoe is hier sinds de zwartepietendiscussie nogal sterk. Veel sterker dan in Belgie waar men een stukje nuchterder is gebleven over dit soort onderwerpen. Nederlanders lopen graag achter Amerikanen aan op cultureel vlak.
Dat de moderators uit het artikel liegen zou ook een factor kunnen zijn. Of wellicht heeft de auteur van het artikel de bron niet goed geïnterpreteerd. Etc. Er kan van alles een factor zijn. Feit is dat je speculeert zonder redelijk argument.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zeg dat dat een factor zou kunnen zijn en dat ik vind dat de volkskrant nogal een vlugge conclusie trekt. Prove me wrong.
Waar blijven de quotes?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand die daar gewerkt heeft er wel iets beter zicht op heeft dan de Volkskrant die een interview afneemt, dus ik neem zijn conclusie iets serieuzer dan wanneer de Volkskrant dat zou concluderen. Lijkt mij geen gekke gedachte.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh ja nee dan is het ineens wel waar. Mooi man.
Ik doe geen claim. Ik wijs slechts een claim af en ik geef een mogelijke verklaring waarom de data onvolledig kan zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Bron? Dit is geen onderbouwing, dit is gewoon je aanname anders opschrijven.
Ik ben bereid om koude data te geloven. Maar het moet wel volledig zijn alvorens ik ook conclusies ga trekken of aannemen van anderen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:52 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat de moderators uit het artikel liegen zou ook een factor kunnen zijn. Of wellicht heeft de auteur van het artikel de bron niet goed geïnterpreteerd. Etc. Er kan van alles een factor zijn. Feit is dat je speculeert zonder redelijk argument.
Waarom eigenlijk? Iemand die bij FB de enige beschikbare data uitgeeft is ineens een expert statistiek en kan op magische manier een estimate uitoefenen op niet-verzamelde data?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand die daar gewerkt heeft er wel iets beter zicht op heeft dan de Volkskrant die een interview afneemt,
Ik ken nog een groep wat we niet precies kunnen kwantificeren, laten we daar eens commentaar op geven en kijken wat er gebeurd.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar als je die groep niet precies kunt kwantificeren mag je daar geen commentaar op leveren, aldus TS.
Dat zie je verkeerd, he. De bewijslast ligt in deze wel bij jou. Iemand bij Facebook geeft aan dat er 8000 berichten per dag binnenkomen om beoordeeld te worden op geweld, racisme, discriminatie en dergelijke. Dat is dusdanig veel dat mensen die andere landen modereren moeten bijspringen, en intern geven de collega's aan dat er in Nederland, zeker in bepaalde periodes, buitensporig veel binnenkomt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik doe geen claim. Ik wijs slechts een claim af en ik geef een mogelijke verklaring waarom de data onvolledig kan zijn.
Bewijslast ligt niet bij mij. Ik heb ook geen data-verzamel-bureau of speciale koppelingen met facebook. Maar als FB aan komt zetten met iets wat onvolledig broddelwerk is wat meer vraagtekens produceert dan antwoorden dan krijg je van mij gewoon een geschetste situatie waarin de cijfers volledig verkeerd zouden kunnen zijn. Ter illustratie.
Het is uiteraard verstandig om kritisch te staan tov een enkel onderzoek maar jij doet de suggestie wekken dat de conclusie niet klopt omdat hij in theorie niet zou kunnen kloppen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik doe geen claim. Ik wijs slechts een claim af en ik geef een mogelijke verklaring waarom de data onvolledig kan zijn.
Bewijslast ligt niet bij mij. Ik heb ook geen data-verzamel-bureau of speciale koppelingen met facebook. Maar als FB aan komt zetten met iets wat onvolledig broddelwerk is wat meer vraagtekens produceert dan antwoorden dan krijg je van mij gewoon een geschetste situatie waarin de cijfers volledig verkeerd zouden kunnen zijn. Ter illustratie.
Dat doe je dagelijks, beste vriend. En volgens mij legt niemand je een strobreed in de weg.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik ken nog een groep wat we niet precies kunnen kwantificeren, laten we daar eens commentaar op geven en kijken wat er gebeurd.
Iets met sarcasme ect ectquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hij lijkt helemaal niet onschuldig... daar zorgt de media wel voor. Je moet je best doen om er achter te komen dat deze man eigenlijk een soort saaie centrist is mbt een hoop standpunten.
[..]
1. Poseren = politiek met elkaar overal over eens zijn?
2. Wie zijn deze jongens dan?
3. Of is het omdat hij een pepe vlag drapeert?
Ik ben niet echt onder de indruk van je gelul. Doe wat beter je best dan wat letterlijk een "Guilt by Association" fallacy is.
Nee hoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, he. De bewijslast ligt in deze wel met jou.
Ja. Dit ligt dus aan een gebrek aan kennis bij jou. Jij denkt dat FB alle berichten leest en hier en daar moderation doet als ze wat zien?quote:Iemand bij Facebook geeft aan dat er 8000 berichten per dag binnenkomen om beoordeeld te worden op geweld, racisme, discriminatie en dergelijke. Dat is dusdanig veel dat mensen die andere landen modereren moeten bijspringen, en intern geven de collega's aan dat er in Nederland, zeker in bepaalde periodes, buitensporig veel binnenkomt.
Ik leg alleen maar uit waarom ik iets niet geloof. Er ligt bij mij totaal geen bewijslast. Ik leg alleen uit waar de claim aan zou moeten voldoen voordat ik het geloof.quote:Als jij dan zegt 'dat kan komen door de gutmenschen', dan is het niet aan Facebook om te bewijzen dat het niet zo is. Jij claimt dan immers iets. Dan mag jij ook bewijzen dat jouw claim waar is.
Ik zeg dat de conclusie voorbarig is en dat ik data mis en dat ik niet bereid ben te geloven in die conclusie zonder die extra data.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het is uiteraard verstandig om kritisch te staan tov een enkel onderzoek maar jij doet de suggestie wekken dat de conclusie niet klopt omdat hij in theorie niet zou kunnen kloppen.
Ja, Nederlanders zijn wat directer hè.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, he. De bewijslast ligt in deze wel bij jou. Iemand bij Facebook geeft aan dat er 8000 berichten per dag binnenkomen om beoordeeld te worden op geweld, racisme, discriminatie en dergelijke. Dat is dusdanig veel dat mensen die andere landen modereren moeten bijspringen, en intern geven de collega's aan dat er in Nederland, zeker in bepaalde periodes, buitensporig veel binnenkomt.
Als jij dan zegt 'dat kan komen door de gutmenschen', dan is het niet aan Facebook om te bewijzen dat het niet zo is. Jij claimt dan immers iets. Dan mag jij ook bewijzen dat jouw claim waar is.
Lees maar even terug.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Alzheimer quote?
Als dat het niet is, snap ik het niet. Kun je het eens proberen te verduidelijken?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je snapt heel goed wat er bedoelt wordt en wederom probeer je, op een zeer hautaine manier, anderen in een bepaalde hoek weg te zetten
Dat klopt natuurlijk niet. Facebook leest wel degelijk alle berichten die daar gepost worden. Daar lopen allerlei algoritmes voor, die dit soort dingen ook filteren en rapporteren. Momenteel komt ongeveer 10% daar vandaan, Facebook is druk bezig dat ook omhoog te krikken.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:59 schreef SpecialK het volgende:
Ja. Dit ligt dus aan een gebrek aan kennis bij jou. Jij denkt dat FB alle berichten leest en hier en daar moderation doet als ze wat zien?
100% van de moderation gebeurt NA rapporteren. Dus als er buitengewoon veel rapporteringen binnen komen dan kan dat 2 redenen hebben.
Fijn dat we een beschaafde discussie kunnen houden man.quote:Ik leg alleen maar uit waarom ik iets niet geloof. Er ligt bij mij totaal geen bewijslast. Ik leg alleen uit waar de claim aan zou moeten voldoen voordat ik het geloof.
Als dat jou tegen zit dan kan je lekker optyfen want ik ben je slaafje niet.
Iets opmerken is geen drogreden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als dat het niet is, snap ik het niet. Kun je het eens proberen te verduidelijken?
Overigens is tone policing ook een drogreden.
Juist niet. Nuance is altijd nodig. Dit werkt toch niet. Misschien lekker voor je ego:"Kijk mij eens uitgesproken zijn." Maar in de praktijk werkt het averechts.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:51 schreef Piles het volgende:
Fijn dat beide kampen zo genuanceerd zijn. Helpt lekker bij het voeren van het debat en het nadenken over een oplossing
"Daar moet een piemel in " is ook bewust een scherpe boodschap neerzetten. Maar dat is dan blijkbaar niet goed?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is bewust scherp opgeschreven en persoonlijk snap ik dat ook wel. Anders komt de boodschap niet over.
Algoritmes is niet hetzelfde als lezen. Bovendien zijn algoritmes taalgevoelig. Het zou best kunnen dat facebook bepaalde talen meter of strakker afstelt en dat dit meer positives terug geeft ter moderatie.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet. Facebook leest wel degelijk alle berichten die daar gepost worden.
Daar lopen allerlei algoritmes voor,
die dit soort dingen ook filteren en rapporteren. Momenteel komt ongeveer 10% daar vandaan, Facebook is druk bezig dat ook omhoog te krikken.
Exact... zoals ik al zei... dat was het eerste wat in me op kwam.. geef me nog wat tijd en ik heb nog meer factoren voor je.quote:Verder kan het een andere reden hebben, uiteraard, maar het kan ook zijn dat mensen in Nederland meer tijd hebben dan in Duitsland om hatelijke berichten op Facebook te zetten.
Wellicht zijn Nederlanders ironischer en begrijpen anderen dat niet, een vierde reden. Alles kan, maar dan mag je dat wel aannemelijker maken dan 'misschien is het dit' en je verder helemaal terugtrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |