Ik doe geen claim. Ik wijs slechts een claim af en ik geef een mogelijke verklaring waarom de data onvolledig kan zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Bron? Dit is geen onderbouwing, dit is gewoon je aanname anders opschrijven.
Ik ben bereid om koude data te geloven. Maar het moet wel volledig zijn alvorens ik ook conclusies ga trekken of aannemen van anderen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:52 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat de moderators uit het artikel liegen zou ook een factor kunnen zijn. Of wellicht heeft de auteur van het artikel de bron niet goed geïnterpreteerd. Etc. Er kan van alles een factor zijn. Feit is dat je speculeert zonder redelijk argument.
Waarom eigenlijk? Iemand die bij FB de enige beschikbare data uitgeeft is ineens een expert statistiek en kan op magische manier een estimate uitoefenen op niet-verzamelde data?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand die daar gewerkt heeft er wel iets beter zicht op heeft dan de Volkskrant die een interview afneemt,
Ik ken nog een groep wat we niet precies kunnen kwantificeren, laten we daar eens commentaar op geven en kijken wat er gebeurd.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar als je die groep niet precies kunt kwantificeren mag je daar geen commentaar op leveren, aldus TS.
Dat zie je verkeerd, he. De bewijslast ligt in deze wel bij jou. Iemand bij Facebook geeft aan dat er 8000 berichten per dag binnenkomen om beoordeeld te worden op geweld, racisme, discriminatie en dergelijke. Dat is dusdanig veel dat mensen die andere landen modereren moeten bijspringen, en intern geven de collega's aan dat er in Nederland, zeker in bepaalde periodes, buitensporig veel binnenkomt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik doe geen claim. Ik wijs slechts een claim af en ik geef een mogelijke verklaring waarom de data onvolledig kan zijn.
Bewijslast ligt niet bij mij. Ik heb ook geen data-verzamel-bureau of speciale koppelingen met facebook. Maar als FB aan komt zetten met iets wat onvolledig broddelwerk is wat meer vraagtekens produceert dan antwoorden dan krijg je van mij gewoon een geschetste situatie waarin de cijfers volledig verkeerd zouden kunnen zijn. Ter illustratie.
Het is uiteraard verstandig om kritisch te staan tov een enkel onderzoek maar jij doet de suggestie wekken dat de conclusie niet klopt omdat hij in theorie niet zou kunnen kloppen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik doe geen claim. Ik wijs slechts een claim af en ik geef een mogelijke verklaring waarom de data onvolledig kan zijn.
Bewijslast ligt niet bij mij. Ik heb ook geen data-verzamel-bureau of speciale koppelingen met facebook. Maar als FB aan komt zetten met iets wat onvolledig broddelwerk is wat meer vraagtekens produceert dan antwoorden dan krijg je van mij gewoon een geschetste situatie waarin de cijfers volledig verkeerd zouden kunnen zijn. Ter illustratie.
Dat doe je dagelijks, beste vriend. En volgens mij legt niemand je een strobreed in de weg.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik ken nog een groep wat we niet precies kunnen kwantificeren, laten we daar eens commentaar op geven en kijken wat er gebeurd.
Iets met sarcasme ect ectquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hij lijkt helemaal niet onschuldig... daar zorgt de media wel voor. Je moet je best doen om er achter te komen dat deze man eigenlijk een soort saaie centrist is mbt een hoop standpunten.
[..]
1. Poseren = politiek met elkaar overal over eens zijn?
2. Wie zijn deze jongens dan?
3. Of is het omdat hij een pepe vlag drapeert?
Ik ben niet echt onder de indruk van je gelul. Doe wat beter je best dan wat letterlijk een "Guilt by Association" fallacy is.
Nee hoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, he. De bewijslast ligt in deze wel met jou.
Ja. Dit ligt dus aan een gebrek aan kennis bij jou. Jij denkt dat FB alle berichten leest en hier en daar moderation doet als ze wat zien?quote:Iemand bij Facebook geeft aan dat er 8000 berichten per dag binnenkomen om beoordeeld te worden op geweld, racisme, discriminatie en dergelijke. Dat is dusdanig veel dat mensen die andere landen modereren moeten bijspringen, en intern geven de collega's aan dat er in Nederland, zeker in bepaalde periodes, buitensporig veel binnenkomt.
Ik leg alleen maar uit waarom ik iets niet geloof. Er ligt bij mij totaal geen bewijslast. Ik leg alleen uit waar de claim aan zou moeten voldoen voordat ik het geloof.quote:Als jij dan zegt 'dat kan komen door de gutmenschen', dan is het niet aan Facebook om te bewijzen dat het niet zo is. Jij claimt dan immers iets. Dan mag jij ook bewijzen dat jouw claim waar is.
Ik zeg dat de conclusie voorbarig is en dat ik data mis en dat ik niet bereid ben te geloven in die conclusie zonder die extra data.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het is uiteraard verstandig om kritisch te staan tov een enkel onderzoek maar jij doet de suggestie wekken dat de conclusie niet klopt omdat hij in theorie niet zou kunnen kloppen.
Ja, Nederlanders zijn wat directer hè.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, he. De bewijslast ligt in deze wel bij jou. Iemand bij Facebook geeft aan dat er 8000 berichten per dag binnenkomen om beoordeeld te worden op geweld, racisme, discriminatie en dergelijke. Dat is dusdanig veel dat mensen die andere landen modereren moeten bijspringen, en intern geven de collega's aan dat er in Nederland, zeker in bepaalde periodes, buitensporig veel binnenkomt.
Als jij dan zegt 'dat kan komen door de gutmenschen', dan is het niet aan Facebook om te bewijzen dat het niet zo is. Jij claimt dan immers iets. Dan mag jij ook bewijzen dat jouw claim waar is.
Lees maar even terug.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Alzheimer quote?
Als dat het niet is, snap ik het niet. Kun je het eens proberen te verduidelijken?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je snapt heel goed wat er bedoelt wordt en wederom probeer je, op een zeer hautaine manier, anderen in een bepaalde hoek weg te zetten
Dat klopt natuurlijk niet. Facebook leest wel degelijk alle berichten die daar gepost worden. Daar lopen allerlei algoritmes voor, die dit soort dingen ook filteren en rapporteren. Momenteel komt ongeveer 10% daar vandaan, Facebook is druk bezig dat ook omhoog te krikken.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:59 schreef SpecialK het volgende:
Ja. Dit ligt dus aan een gebrek aan kennis bij jou. Jij denkt dat FB alle berichten leest en hier en daar moderation doet als ze wat zien?
100% van de moderation gebeurt NA rapporteren. Dus als er buitengewoon veel rapporteringen binnen komen dan kan dat 2 redenen hebben.
Fijn dat we een beschaafde discussie kunnen houden man.quote:Ik leg alleen maar uit waarom ik iets niet geloof. Er ligt bij mij totaal geen bewijslast. Ik leg alleen uit waar de claim aan zou moeten voldoen voordat ik het geloof.
Als dat jou tegen zit dan kan je lekker optyfen want ik ben je slaafje niet.
Iets opmerken is geen drogreden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als dat het niet is, snap ik het niet. Kun je het eens proberen te verduidelijken?
Overigens is tone policing ook een drogreden.
Juist niet. Nuance is altijd nodig. Dit werkt toch niet. Misschien lekker voor je ego:"Kijk mij eens uitgesproken zijn." Maar in de praktijk werkt het averechts.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:51 schreef Piles het volgende:
Fijn dat beide kampen zo genuanceerd zijn. Helpt lekker bij het voeren van het debat en het nadenken over een oplossing
"Daar moet een piemel in " is ook bewust een scherpe boodschap neerzetten. Maar dat is dan blijkbaar niet goed?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is bewust scherp opgeschreven en persoonlijk snap ik dat ook wel. Anders komt de boodschap niet over.
Algoritmes is niet hetzelfde als lezen. Bovendien zijn algoritmes taalgevoelig. Het zou best kunnen dat facebook bepaalde talen meter of strakker afstelt en dat dit meer positives terug geeft ter moderatie.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet. Facebook leest wel degelijk alle berichten die daar gepost worden.
Daar lopen allerlei algoritmes voor,
die dit soort dingen ook filteren en rapporteren. Momenteel komt ongeveer 10% daar vandaan, Facebook is druk bezig dat ook omhoog te krikken.
Exact... zoals ik al zei... dat was het eerste wat in me op kwam.. geef me nog wat tijd en ik heb nog meer factoren voor je.quote:Verder kan het een andere reden hebben, uiteraard, maar het kan ook zijn dat mensen in Nederland meer tijd hebben dan in Duitsland om hatelijke berichten op Facebook te zetten.
Wellicht zijn Nederlanders ironischer en begrijpen anderen dat niet, een vierde reden. Alles kan, maar dan mag je dat wel aannemelijker maken dan 'misschien is het dit' en je verder helemaal terugtrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |