abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180897311
quote:
3s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Klaag dan ook niet als er een verbod op zwarte piet komt of dat je straks naast een moskee woont.
Wat er met zwarte piet gebeurt zal me werkelijk aan mijn reet roesten, blijft hij zwart...prima, moet hij met alle geweld een andere kleur, ook al goed. Het hele Sinterklaasfeest gaat sowieso aan me voorbij, dus kan me dat totaal niet schelen. Naast een moskee wonen zou me ook niet kunnen schelen, tenzij ze de oproep tot gebed uit luidsprekers zouden laten klinken, maar daar zou denk ik helemaal niemand blij mee zijn. Om diezelfde reden ben ik wel blij dat ik niet vlak bij een kerk woon, want die herrie met die kerkklokken is evengoed niet te pruimen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_180897315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:16 schreef matspontius het volgende:

[..]

Praat je haar gedrag nou goed?
Nee, ik snap niet hoe je dat concludeert.

Maar ik zeg wel dat wij niet moreel beter dan haar zijn vanwege één of ander zelfbedachte reden. Want dan maken we onszelf ook slachtoffer van dat Dunning-Kruger effect.
pi_180897346
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat er met zwarte piet gebeurt zal me werkelijk aan mijn reet roesten, blijft hij zwart...prima, moet hij met alle geweld een andere kleur, ook al goed. Het hele Sinterklaasfeest gaat sowieso aan me voorbij, dus kan me dat totaal niet schelen. Naast een moskee wonen zou me ook niet kunnen schelen, tenzij ze de oproep tot gebed uit luidsprekers zouden laten klinken, maar daar zou denk ik helemaal niemand blij mee zijn. Om diezelfde reden ben ik wel blij dat ik niet vlak bij een kerk woon, want die herrie met die kerkklokken is evengoed niet te pruimen.
Ja lekker een schreeuwende imam door de luidsprekers om 03:00 's nachts.... heerlijk !!!!
U MAD?
pi_180897359
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is haar stelling helemaal niet. :D

Haar stelling is dat steeds meer blanke autochtonen een nogal hypocriet en radicaal wereldbeeld hebben. Dat onderbouwt ze met voorbeelden van de extreme dingen die er tegenwoordig gezegd worden: positieve dingen over slavernij, het elimineren van minderheden en de voortdurende roep om gewelddadige maatregelen.

Of dat een correcte observatie of stelling is, is een andere discussie. Maar de interpretatie van de opmerking 'fantaseren over het heropenen van de gaskamers' hoeft niet diep te gaan, het is maar een voorbeeld.
Het is inderdaad maar een enkel voorbeeld. Maar op het moment dat je zo'n enkel exces (want je bent het vast met me eens dat 'heropenen van de gaskamers' geen breedgedragen mening is, zelfs niet hier in NWS / op fok. Dat soort uitingen zijn ook hier extremen) toe gaat schrijven aan de meerderheid van de bevolking, ben je gewoon aan het generaliseren. Op een ziekelijk polariserende manier, I might add.

Als ik (als 'linkse gutmensch') dit lees, zet ik eerder vragen bij de motivaties van de schrijfster, dan dat ik er van overtuigd raak dat mijn autochtone medemens (muv de Groningers natuurlijk) de gaskamers weer wilt openen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180897382
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

"Poisoning the well heet" dat. Ze gaat dus voorbij elke poll die aan Nederlanders vraagt of bijvoorbeeld ze het erg zouden vinden dat ze allochtone buren zouden hebben of hoe ze het zouden vinden als hun dochter met "etniciteit X, Y Z" thuis komt.

Want dat zijn volgens haar poging hier slechts uiterlijk vertoon. Nee twitter is hoe men "echt" is.

Alls is dus verborgen racisme volgens dit. Daar kan je geen data uit trekken. Dat is niet falsifieerbaar.

[..]

Hoe groot die groep is is een aanname en de raciale opmaak is ook een aanname. Zelfs de intentie is een aanname. Zo zijn er ook grote groepen trolls die exact weten wat ze moeten roepen om reacties uit te lokken.

[..]

Het valt binnen een narrative dat Nederlanders zogenaamd exceptioneel racistisch zijn. En daarna natuurlijk dat hierdoor dit racisme onderhuids doorkruipt naar mensen met een kleurtje. En dat dus alle problemen die mensen met een kleurtje ervaren eigenlijk komen door de tendensen van de boze witte man (of vrouw, hangt een beetje van de schrijver af).

Ik vind dat nogal een zieke manier om de samenleving op scherp te zetten.
Hear hear.
pi_180897389
quote:
3s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ja lekker een schreeuwende imam door de luidsprekers om 03:00 's nachts.... heerlijk !!!!
Dat zeg ik toch, zolang ze dat NIET doen, zou ik het niet erg vinden om naast een moskee te wonen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:27:40 #107
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180897430
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ze in feite zegt is dat de Nederlander moeite heeft met het feit dat er hoogopgeleide, succesvolle allochtonen zijn die niet automatisch meer, zoals de verlegen allochtonen van de eerste generatie, overal ja en amen op zeggen, maar zichzelf hebben ingevochten en zich niet meer laten vertellen dat hun identiteit problematisch is.
Wat jij en de auteur door elkaar halen zijn "succesvol zijn" en "vanuit een positie met macht (zoals in de media) tegen de samenleving aantrappen".

Autochtone Nederlanders zijn juist bijzonder blij met allochtonen die "het gemaakt hebben".

Als je echter vervolgens gaat lopen doen alsof het hele land jou niks gunt om je huidskleur... tsja dat is slachtoffergedrag waar Nederlanders in het bijzonder erg allergisch voor zijn.

Ik trek het niet van een blanke en ik trek het niet van iemand die paars is of iemand met blauwe stippen. Je hebt verdomme in dit land op zoveel vlakken exact dezelfde kansen gekregen om iets van jezelf te maken. Happen naar die samenleving (die overgens ook ondersteunt wordt door mensen met een kleurtje) door te wijzen naar blanke mensen in het bijzonder... is bijna pervers te noemen. Ik kan het eigenlijk niet beschrijven maar ik snap dat dit voor veel mensen nogal frustrerend is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_180897450
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, zolang ze dat NIET doen, zou ik het niet erg vinden om naast een moskee te wonen.
OK, bedankt.
U MAD?
pi_180897500
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Want? Wat is er volgens jou mis met wat ik schreef?
''De afgelopen jaren heeft de bezorgde, autochtone burger ons een inkijkje gegeven in zijn delirische geestelijke wereld: heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld.''

Dit is wat mij betreft niet slechts een voorbeeld maar een zeer boude stelling en ik vind dat als je deze teksten neerplempt je beter zorgt voor een fatsoenlijke onderbouwing. Hypocriet wordt het trouwens compleet als je kijkt waar er in de wereld dan wel slavernij en extreem geweld plaatsvindt. Niet hier, wel op andere plaatsen.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:30:27 #110
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180897508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nee, ik snap niet hoe je dat concludeert.

Maar ik zeg wel dat wij niet moreel beter dan haar zijn vanwege één of ander zelfbedachte reden. Want dan maken we onszelf ook slachtoffer van dat Dunning-Kruger effect.
Niet moreel beter? Ik heb niet van dit soort zelfbedachte redenen, ik doe geen suggesties richting het heropenen van gaskamers of de gedachte daarachter, ik stel mezelf niet een slachtofferrol, etc. Was Hitler trouwens ook slachtoffer van dit effect of bestond dat toen nog niet?
"Hoka Hey!"
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:32:03 #111
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180897552
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Hear hear.
:*
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_180897567
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

:*
*;
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:36:13 #113
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180897632
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Het is inderdaad maar een enkel voorbeeld. Maar op het moment dat je zo'n enkel exces (want je bent het vast met me eens dat 'heropenen van de gaskamers' geen breedgedragen mening is, zelfs niet hier in NWS / op fok. Dat soort uitingen zijn ook hier extremen) toe gaat schrijven aan de meerderheid van de bevolking, ben je gewoon aan het generaliseren. Op een ziekelijk polariserende manier, I might add.

Als ik (als 'linkse gutmensch') dit lees, zet ik eerder vragen bij de motivaties van de schrijfster, dan dat ik er van overtuigd raak dat mijn autochtone medemens (muv de Groningers natuurlijk) de gaskamers weer wilt openen.
Ik ben ook niet weg van het stuk, maar ik erger me vooral aan de verontwaardiging van users die teksten van hetzelfde allooi met enige regelmaat online plempen.
pi_180897634
quote:
9s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:21 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee alleen van de witte Nederlanders he, wel op blijven letten.
Van de "bezorgde" witte Nederlanders. Daar hoort de meerderheid van de witte Nederlanders niet bij.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:40:10 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180897720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:30 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

''De afgelopen jaren heeft de bezorgde, autochtone burger ons een inkijkje gegeven in zijn delirische geestelijke wereld: heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld.''

Dit is wat mij betreft niet slechts een voorbeeld maar een zeer boude stelling en ik vind dat als je deze teksten neerplempt je beter zorgt voor een fatsoenlijke onderbouwing.
Dat zijn uitingen van de delirische geestelijke wereld van de bezorgde, autochtone burger, die het inkijkje geven. Geen stelling. Ze zijn bedoeld om de stelling te onderbouwen.
quote:
Hypocriet wordt het trouwens compleet als je kijkt waar er in de wereld dan wel slavernij en extreem geweld plaatsvindt. Niet hier, wel op andere plaatsen.
Wat is daar hypocriet aan?
pi_180897874
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Wat is daar hypocriet aan?
Dat zal slechts een uiting zijn van de delirische geestelijke wereld van deze bezorgde, autochtone burger.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:52:48 #117
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180897932
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:49 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Dat zal slechts een uiting zijn van de delirische geestelijke wereld van deze bezorgde, autochtone burger.
Ik denk het.
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 14:56:21 #118
8781 crew  Frutsel
pi_180897988
opruimslot... en ik heb geen zeeën van tijd en van wat ik tot nu toe in deel 1 gezien en verwijder heb is het weer eens om te janken.

Beide partijen geven elkaar weer eens de schuld en een fatsoenlijke inhoudelijke discussie komt niet van de grond veelal door vingerwijzen, zuigen, jij-bakken of geen respect/fatsoen naar een andermans mening/stelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')